:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motoros ruházat - új hozzászólás Összesen: 28 oldal
Nos a katalogus ingyenes, ha veszel valamit, szal sztem nem lehet gond, ha szepen megkered oket...
Polaris szama sztem szerepel lejjebb...
Zárt típusú sisakok, 4 db, az egyikhek hiányzik a plexije 1-4 Ft-os áron eladóak, Bp.-en.
Roger, Polaris és akik mennek szombaton a Louisba!
Hoztok nekem egy katalógust, ha kint jártok? Mennyibe szokott kerülni? Meg tudjuk oldani valahol Budapest vagy Tapolca környékén az átvételt?
Köszi:
goss
Szevasztok! Valaki aki tudja hogy hol lehet Bandit XX (streetfighter sisak)sisakot venni az írja már meg lécci!
Nos kimaradtam a vitabol, nem neztem be kis ideig...
1, Protektort minden motorosnak!
/Keretik elolvasni mindenkinek, aki meg nem olvasta el az oldalon levo cikket Dolphy tollabol....Tanulsagos!/
2, En sem abban kezdtem, de a farmert hamar eldobtam,apam izuletei is jelentettek, h a 30 evvel ezelotti laza ruha megtette hatasat. A sima bor is jo mar, en abban estem 60nal, utes nem volt, a kopast a bor megakadalyozta.
Aztan lecsereltem az egeszet full-protkosra/Louis, 200Euro/ Sokkal jobb, semmi levego, menetszel, hideg nem jut el hozzam/Csizm a miatt labam, bokam is veve van!!!/, nem izzadok bele, max lehuzom varosban a kabat cipzarjat, a protektorok huvosben +melegseget nyujtanak, mersekelten, de vizallo.
3, Nem akarom lehulyezni az illetekest/Mindenki tudja, kirol beszelek/, de ahogy bolcs Andris kollega is emlitette, nem kene a kezdoket/akik esetleg csak olvassak az oldalt, s nem irnak a forumba/ ilyen faszsagokra buzditani, h regen jo volt ez is, meg olcso, meg az aran elmehetsz nyaralni.
WAzze! Mindig van nagyobb hal, s akkor te is mondhatod, h de nekem volt elsobbsegem, vagy hogy lattam, de mar en se tudtam megallni. Ha baleset er, akkor mar mindegy, h mi van, kerdes, h szamitottal-e ra, tettel-e ovintezkedest..
Szal oltozzetek fel gyerekek, mert tudjatok:
"Belolem csak egy van, engem nem lehet potolni. Masok sokan vannak, oket konnyebb!"
Vegezetul egy aranykopes, ami talan mer elhangzott: /TS is motor, kit erdekel, ha regi../:
"Ha mar repulsz, nem az szamit, mirol szalltal fel, hanem hogy miben erkezel a foldre"
Nekem van csodaruhám. Nem a protektor miatt, hanem mert utcai ruhában ember legyen a talpán, aki kibír egy tízórás 0 fok körüli téli napot. És mellesleg a főnök fizette.
Nyáron tuti visszahúzom a farmerem. ;-)
Üdv motorosok!
Van egy henger alakú,fekete motoros börtáskám rohadtjó állapotban van és szeretném eladni a méretei:20*40-es az ára:8000ft ha valakit érdekel:06304333271 Tapolca környéke.
Szia! Én azért hordok protektoros ruházatot, mert így megvan az a tudat, hogy a két végleten kívül más nem nagyon érhet. A nagy ütközéseknél, ahol a másodperc töredéke alatt változik a sebesség iránya, elképzelni sem merem mi történik a belső szervekkel, ott nyilván teljesen mindegy mit húztál fel. Viszont kisebb eséseknél jó eséllyel védenek meg a protektorok töréstől, bénulástól.
Az meg, hogy önhiba-e vagy sem, szerintem teljesen mindegy, ha tolószékbe kényszerülsz, nem tudsz sportolni, kefélni, vagy akár egyedül meglátogatni a mosdót, nem fog vigasztalni az a tudat, hogy Te hibáztál, elkerülhetted volna ha jobb motoros vagy, ha defenzívebben vezetsz. (Persze igazad van ebben is, hogy szükség van rá!)
Értem az érveid, de ha valaki megteheti, hogy bevásárol, akkor ne beszéld már le róla, írd meg a Tékozló homárnak, hogy mekkora haszontalanság, van egy ilyen rovat asszem az indexen. (?)
Amúgy Neked nem szoktak fájni az ízületeid? Én csak egy telet nyomtam le farmerben, de néha érzem. :(
A védőfelszerelésre én is csak azt mondhatom,HYGY nek igaza van.Én is estem már rövidnadrág,és ujjatlan pólóban és horzsolásokkal úsztam meg.De ha aszfaltra esek,akkor kaki sem marad belőlem 70 Km/h nál.Én is veszek protektoros ruhát.És addig nem ülök fel az új JAWA ra amíg ez nem lesz meg.Mindenki fogadja meg ezt.
Remélem mostmár abbafejezik az illetékesek a civakodást, rossz fényt vet rátok. A Petró-féle motorozós könyvben olvastam 1 jót: "Nem a fegyver öl, hanem az, aki meghúzza a ravaszt."
KERESEK :
Használt nyeregtáskát, vastag bőrből!
Ilyenekkel foglalkozó kereskedő cím, tel. is érdekel!
Felőlem föltehetjük. HyGy?
Dehogy, a bukósisak nagyon jó dolog, nem fagy le az ember pofája, nem csapódik be a méhecske 80-100km/h-val a szemébe, tompítja a kipuffogó zaját is, én mindig hordok bukósisakot. ;-p
Zapkorte szal a buko sisak is baromsag mi? :)
Azért érdekelne, hogy ha feltennék a kérdést, hogy ki ért veled egyet, és ki nem, akkor milyen szavazati arány jönne ki...Azt hiszem előre tudom borítékolni az eredményt..
Aki általánosít, az nem korlátolt. Aki nem ért egyet az általánosítással, az korlátolt. Gratulálok. Matya! Egy lépést se tovább! Aki ilyen színvonalon van, arra itthon van szükség. ;-)
Sziasztok megint!
A louis-os cuccokat megnézegettem. Szóval szombaton megyünk ki vásárolni. Úgy számolgattam, hogy cipő nélkül komplett 60000 Ft. Ezalatt értek sisakot, kabátot, kesztyűt, gatyát, szemüveget, és protektort, ha nincs a gatyába. De akkor már mindegyikből a drágábbat veszem meg. Igaz nem cordura, hanem valami textil, de a cordura kinnt is drága. Attól független víz és szélálló, és szellőző. Szóval azt hiszem így jó lesz.
Mindenkinek köszönöm mégegyszer a hozzászólását!
Roger
Zapkorte!
Nem akarlak megsérteni, de a hozzászólásaid lassan a korlátoltság határát súrolják...
milyen vagyok? realista. van autóm is, motorom is, kettő. És nem az "autósok mellett" hanem a józanság mellett állok ki. De ha tetszik, ám merülj a fejed búbjáig a saját előítéleteidbe, engem különösebben nem zavar.
Persze, balesetek történnek, és néha (NÉHA!) vannak vétlen szereplőik is. Az élet veszélyes üzem, rákot is kaphatsz, vagy madárinfluenzát. Nagyapám pl. abba halt bele, hogy megharapta egy büdös idegbeteg kutya, vérrög keletkezett, és eljutott a szivéig. De ettől még nem járok teljes lovagi vértezetben a hasonló eseteket megelőzendő. ;-p Ha nem érted meg, mi a különbség a következmény és a kockázat között, akkor szevasz, felőlem retteghetsz.
Aki azt mondja, hogy egy szal farmerba motorozzon egy 16-17-eves srac az hulye. Sot senki ne motorozzon abban.
Ha nagyon nem jut masra csak farmerra, akkor probaljon meg raaplikalni valami gorkoris protektort, ugy hogy ne tudjon elcsavarodni. Bar ez lehet meg roszabb lesz szoval ezt mindenki csak sajat felelosegre.
En is estem egy frankot koves uton a jawaval a kabat full protektoros volt fent semmi bajom nem lett, a derekamrol lerantotta a bort mert felcsuszott a kabat, alul bornadrag volt rajtam, horzsolasok nem lettek mert a bor jol teljesitett viszont a bor nem eleg vastag ahhoz, hogy felfogja az utest. Azota faj a terdem ha valamihez hozza er. Megrongeneztek azt mondtak semmi baja, pedig valami van. :)
A masik ha farmerba esel persze ha mazlid van meggyogyulsz. Ha kevesbe van mazlid akkor csontig reszeli a beton a bort es a hust, akkor is meg meggyogyulsz jo esejjel csak szar lesz ogy ott a csont laccik :) Eztetikailag nem lesz a leg kirajabb. :) De persze te meno es kemeny csavo vagy aki nem veszi fel a melegbe a cuccot.
SZOVAL HUZZATOK VEDO FELSZERELEST!!!
HyGy
www.louis.de
Egy jó pár holmi le van árazva.Van itt egy srác,aki szombaton(március 4) megy ki.Én rendeltem egy jó pár holmit.Egy kicsit lejjebb POLARIS név alatt megtalálhatod te is a hozzászólásait.Üdv.
Az igaz,hogy én csak tavasztól őszig nyomulok itt pesten motorral,de én nem ezen a véleményen vagyok.És nem azért,hogy itt vitatkozzak veled,hanem azért mert ezt tapasztalom.Igen sokszor van velem is úgy,hogy megyek a sorok között piros lámpánál,és sokan odébb gurulnak,de ez a szám nem jelentős,mint ahogy te írod.Nem akarok itt százalékokat mondani,de a többségre nem ezen udvarias viselkedés a jellemző.Az pedig mikor direkt lenyomnak a köcsög,gecik,meg rádhúzódnak("nehogy má ez a buzi motoros hamarabb odaérjen ahova akar")az külön tetszik.Nem is tudom milyen motoros vagy te,hogy így kiállsz az autósok mellett?Nem kell ám,hogy harag legyen köztünk MOTOROSOK és AUTÓSOK között.Nehogy félreérts,csak azt vettem ki a szavaidból,hogy minden a mi hibánk!Úgy látszik te tökéletes vagy.
1.A motor fürge-ez igaz.
2.Jól manőverezhető-ez is igaz
3.Biztonságos-ez ami nem igaz.A motorozás egy veszélyes üzem.(Pont emiatt beszéltünk eddig a védőfelszerelések,és kiegészítők hasznosságáról.)Szerinted nem?Vagy rólad superman módjára lepattan minden?
Igen vannak olyan motorosok,akik bizony úton-útfélen emberkednek,és teszik magukat,esetleg feltűnési viszketegségük van.A motorosokat miattuk ítéli el, a társadalom.
De azt nehogy már megmond,hogy én kivel találkozom itt a kórházban?Miért hazudtolsz meg?Nem hiszed el amit mondok?
Mint már mondtam nem kell nagy sebesség és nagy ccm-es motor ahhoz,hogy megdögöljön az ember.Volt itt simsonos csávó(és nem önhibájából bukott-NOCSAK?),aki alig élte túl a balesetet.Több évig nem fog tudni úgy mozogni ahogy azelőtt.(Ha egyáltalán teljesen meggyógyul).Nem is volt 20 éves,lassan ment és tessék!De persze a te szemszögedből ez úgyis az Ő HIBÁJA.
Én nem regálnék többet ebben a témában,mert látom téged az észérvek nem győznek meg.Mások tapasztalatait meg semmibe sem nézed.Kívánom neked,hogy továbbra is ilyen rózsaszinben lásd a világot,és ne szenvedj ÖHIBÁDON KÍVŰL egy balesetet,mert akkor egy világ fog összeomlani benned.
Üdv.
hali mindenki! Bőrnadrág jóállapotban eladó! ha érdekel v.kit:simson1989@freemail.hu vagy easyraider001@freemail.hu cimen érdeklödhet.
üdv
Ja, igen, szinte biztos, hogy bennem vana hiba, mert el is felejtettem, hogy BENNED NEM LEHET..:))
Hülyeség.Én meg majd 10 éve vezetek Pesten, szóval 100%ig éjjel biztonságosabb a város.Nappal tele van ideges sofőrökkel...A teljesen biztosnágos városról nekem valahogy mások az elképzeléseim.A Taxisokkal nincs semmi gond, még a buszvezetőkkel sem.Általában a hétvégi autósok, meg a vagány kezdő fiatalok, akik életveszélyesek.Bár ezeket meg lehet hála istennek ismerni messziről, és el lehet kerülni.
Hát igen, amennyiben a fekete bőrcucc provokatív, akkor tényleg az a megjelenésem.
Asszem ebben a biztosnás kérdésben úgysem fogunk egyet érteni..
A lényeg az, hogy ÉN azt mondom, érdemes rákölteni valami komolyabb ruhára, ha az ember csak Bp-en közlekedik, akkor is...Meghálálja magát....
Most erre mit mondjak? Nyolc éve vannak különböző saját gépjáműveim, tavaly május óta mutánskodok Budapesten, 20e km-et motoroztam csak ez alatt a nem egész egy év alatt, és nem azt tapasztalom, amit te írsz! Egyszerűen nem tudom, honnan veszed! Talán éjjel a diszkójáratok lehetnek olyanok, amilyennek írod, de nappal a város teljesen biztonságos, és senki sem bunkózik, (általában) még a taxisok sem. Talán benned van a hiba... provokatív megjelenésed / vezetési stílusod lehet. :-)
Nem autós-motoros megkülönböztetésre van szükség, hanem a marhabarom és a kultúrember viselkedésminta elkülönítésére, méghozzá egyénenként és nem az egész csoportokra általánosítva, mert ez utóbbi nyilvánvaló hiba lenne.
Tessék gondolkodni, ne csak a bulvármédia hülyeségeit visszaböfögni! :)
Hát az első bekezdésen nincs mit tárgyalni, az evidens, de pont ezért nem kell olyan nagyon büszkének lenni rá...
A másodikat olvasva azért érdemes lenne magadba nézni, sztem....Ahoz képest, hogy te is motorosnak mondod magad, elég véresszájúra sikerült....Akár ott a kacsintás, akár nincs..:)
Én mondjuk nem így látom a dolgot ahogy te.Az biztos, hogy a motorosok között is vannak barmok, ez nem kétséges.De eddig eddig én úgy látom, hogy az autósok között sokkal több a kis divatköcsög, apuka autójában, majd most ő megmutatja, hogy milyen jól, meg vagányul vezet...Vagy az idegbeteg, "dugóban rohadok egész nap, ez a szarházi meg itt a motorjával mit tolakszik előre, majd én megmutatom neki, na kaparhatja fel a födről magát, hehe..."
És ezek nem fogynak, hanem mintha osztódással szaporodnának...
Direkt a te kedvedért visszaolvastam, és teljes mértékben igazat kell adjak magamnak.
És bizony motoron nem lehet elbambulni. Kocsiban sem érdemes, mert még ha állja is a biztosító a javítást, akkor is te fogsz két hétig buszon járni. Motoron sokkal komolyabbak a következmények. Nem vagyok látnok, csak figyelek a környezetemre. Igen, benézek az útkereszteződésekbe, akkor is, ha nekem van előnyöm, ha az orrom előtt vált zöldre a lámpa, akkor kétszer is, hogy nem jön-e valamelyik irányból egy "ezen a sárgán még átférek" tipusú jármű. És, nem motorozok többsávos úton a kamion vagy autóbusz hollterében, két sor között a terelővonalon csak akkor előzök, ha már mindkét sor áll, ha valaki a keresztútnál áll, hogy ő be akar jönni, index, és behúzódom a belső sávba, hogy be tudjon jönni, máskor ha valaki sávot akar váltani, beengedem, és nem próbálok még csakazértis elé kerülni stb. stb. és igen, a hülyéket is el szoktam engedni, ordító kipuffogós lesötétített zenejárat elé nem állok be a pirosnál, a biciklistát sem előzöm meg három méterrel az úttorkolat előtt ahol jobbra akarok fordulni, stb. Ilyen a világ. Védekezni kell.
Az én megfigyelésem szerint az öntörvényűség éppen a motorosokra jellemző, némelyek olyanokat bevállalnak, hogy rossz nézni. Az autósok sokkal higgadtabbak, nyilván tisztában vannak vele, hogy sokat nem nyerhetnek az ideges vezetési stílussal. A motorosok sokkal durvábban hülyék. Ha kocsiba ülök, és melátom a tükörben a hülye lámpáját imbolyogni valamelyiknek, én is inkább lehúzódok és elengedem a francba, ne körülöttem kavirnyáljon a vaskecskéjével, mert még összekarcolja a dukkózást, vagy letöri a tükröt, netán a kerekek alá esik, és minden tiszta vér lesz. Menjenek a picsába. ;-)
Zapkorte!
Egyre inkább az az érzésem, hogy időnként nem ártana visszolvasnod külső szemlélőként az irományaidat...Elég érdekes dolgokat láthatnál bennük...
Szóval szerinted az összes olyan szituáció, amit nem lehet elkerülni, az ember saját hibája...Hát apám, ekkora baromságot se olvastam még sehol...Vagy esetleg te egy látnok vagy, aki az előre nem látható dolgokat is előre látja??
Persze, számítani kell a vészhelyzetekre, aki nem teszi, az hülye.De MINDÍG MINDENRE NEM LEHET....
A követési táv, meg egyebek, az ok, de azokat meg nem véletlenül találták ki anno, és nem véletlenül oktatják.Bár ezeket épeszű ember magától is megérti.Egyébként a bizalmi elvet már rég nem emlegeti senki a KRESZ oktatáson....Mert tudják, hogy ma már sajnos nem életképes/reális.
Nem tudom..Én akárhányszor megyek ki az utcára, akár autóval, akár motorral, valahogy mindíg azt látom, hogy sokan le se szarják a szabályokat, mert alkottak maguknak sajátokat.Ha valaki azoknak nem felel meg, akkor vesszen...Elég sokszor érzem ezt...Persze ha okos az ember fel se veszi, hadd menjen a hülyéje minél messzebb tőlem...
De belegondoltál vajaha, hogy ha abból a fél tucatból, amikor nem néz a tükörbe valaki, te az egyiket nem veszed csak észre, akkor mi van??
Mellesleg a balesetin nerm feltétlenül az emberkedő motorosok fordulnak meg...Én láttam már két ismerősömet is az orrom előtt elcsapni..Az egyiknek a pirosnál nem állt meg egy Transit, a másiknak egy jobbkezet nem adtak mert, "nem láttam a fától, hogy ott jönnek, és ha lelassítok, nem tud felmenni a kocsi az emelkedőn."
A ruhára visszatérve:Nekem is inkább csorogjona tökömről is a víz, de nem szívesen járnék plasztikai sebészhez egy esetleges taknyolás után.
Először is köszi a válaszokat!
Másodszor pedig, hogy én is hozzászóljak még a témához picit: én is sokat motoroztam eddig dupla/tripla gatyában a hidegben, meg nyáron farmerban, és egy hívösebb nyáreste semmit nem ér a hideg ellen. Na, és persze jönnek a térdfájások. Most pl. télen a nagy hidegekben bizony éreztem a térdem... Ja, és még egy elrettentő példa: egy haverom vett egy 600-as hondát, + komoly ruhát. Persze elesett, és melkassal elkapott egy útszéli betonkerítést. Ha a ruha nem lett volna rajta, azon nyomban ott maradt volna. Így megúszta azzal, hogy kivették a lépét, kishíján a fél tüdejét, és 3-4 hónap kórház. Hát mit mondjak, szörnyű látvány volt...
Szóval úgy gondolom, hogy mindenképpen érdemes rááldozni a ruhára. Én nem vagyok egy milliomos csóka, de a gyűjtögetett pénzemet inkább arra költöm, mint egy tolókocsira. A leírtak alapján, azt hiszem, cordurára esik a választás.
Tudtok esetleg ajánlani valami jó boltot? (Győr - BP környéke?, esetleg ausztria?)
Köszike mégeccer a sok válaszért!
Nem akarok off lenni, de tényleg nem tudom miért kell itten az autósokat hibáztatni. Én azt veszem észre, h egyre kevésbé jellemző az agresszivitás az utakon és a sokak által hiányolt közlekedési kultúra bőven megvan, még európai összehasonlításban is. Persze adódnak kivételek. Figyelmetlenség, holttérben motorzás, HVCS-jelenség, de akit nem kap el a motoros idiotizmus, és gyakorlata van, hajlandó figyelni is arra amit csinál és alkalmazza a bizalmatlansági elvet, az tök jól megúszhatja mindenféle baleset nélkül.
Én végigmotoroztam ezt a telet Budapesten és csak napi egy-két olyan vészhelyzetről tudok számot adni, ami a fos dobfékeim számlájára írható leginkább. (TS 125)
Lehet, h azért van ez, mert most már féltik a fogyasztók a még ki se fizetett autójukat...
Hozzá kell tenni, h nekem a cég fizette a protektojos téli ruhát. Igaz, h épp a térdprotektort kellett kivennem az XXL-es bésztár gatyából, mert kínai testalkatra méretezték a ruhát és a lábamat már nem bírtam behajlítani benne :)
Szerintem egyáltalán nem "állatok az autósok pesten", legalábbis a nappaliak. Sőt, kifejezetten udvariasak, számtalanszor megesett, hogy amikor megláttak a tükörben, szétnyílt a sor, viszont összesen talán ha két-három eset volt, amikor valaki direkt kicseszett velem, meg talán fél tucat, amikor nem nézett a tag a tükörbe sorolás előtt, de ezt már jól tudom kezelni. Önhibás: ha nem tudsz elhárítani egy ilyen szitut, az is a te hibád. Ha féktávon belül mész a mikrobusz után, majd felkenődsz rá, az is a te hibád. Ha nem veszed észre az úthibákat, az is a te hibád. Ha jelentősen túlléped a megengedett sebességet, és emiatt valaki eléd fordul, az is önhibás: ő megbecsülte a távolságot, alkalmazta a bizalmi elvet (hogy 50-nel jössz), és úgy vélte, hogy szépen kifér eléd. A motor fürge és jól manőverehető biztonságos jármű, más kérdés, hogy egynémely motoros kicsit sokat emberkedik forgalmas közutakon, te ezekkel találkozol a balesetin.
Látom azért a többség egy véleményen van velem.Öltözzön csak be mindenki.
Én nem keresek sokat,de a ruhára sosme fogom sajnálni.Üdv.
Örülök neki,és te is örülhetsz,hogy a rövidujjú pólóban való motorozásaidkor eddig még nem buktál.
Én nem valószínűségekről hanem esésekről,és ezek következményeiről beszéltem.Illetve a megelőzésről ami szerintem itt a legfontosabb.Tehát a hangsúly a prevención van.Ha te kimész pólóban motorozni akkor potenciálisan kiteszed magad egy komolyabb sérülésnek.Elég egyszer elesni az aszfalton.Csúszol 10 métert és már nincs a hátadon bőr.Valóban nem kellemes 32 fokban bőrben vagy cordurában motorozni,de inkább itt izzadjak,mint a műtősztalon.Ez volt az egyik része.A másik amit kiemeltem az az izületek kihűlése.És itt már nem számít,hogy 32 fok van.Menetközben ezt az izületek nem érzik.Előbb-utóbb bizony keservesen fognak fájni azok a pontok(térd,csukló,ujjpercek,könyök,boka,és combcsont,vesetájék,nyak,váll stb),amik ki vannak téve a menetszél károsan hűsítő hatásának.
Nem végtag leszakadásról hanem végtag vesztésről beszéltem.A kettő nem ugyanaz.Egy szóval sem említettem,hogy ott helyben leszakadt volna valakinek is a végtagja.(bár ilyen is van)A védőruha hiánya okozta sérülés következtében a beszállított motorosnak bizony amputálni kell a sérült végtagját.Akkora a roncsolás mértéke,amit sehogysem lehet helyrehozni.Adott esetben egy protektor(puha-kemény mindegy),vagy egy védőfelszerelés(de semmiféleképpen nem farmer)elháríthatta volna,vagy nagymértékben lecsökkenthette volna a sérülés ily nagymértékű kimenetelét.
Szerinted csak önhibából történhet ilyen súlyos baleset?Melyik világban élsz?Biztos nem itt,pedig ahogy írod pesten közlekedsz.Hát pont neked kéne tudni milyan állatok az autósok itt pesten.Hogy mennyire leszarják a motorost.Hány olyan baleset van/volt/lesz amit az autós okoz a motorosnak.Sok sráccal beszélgetek itt az osztályon,és bizony ők is hasonló sztorikat mesélnek el.(többek között a sajátjukat).Szóval ilyen felelőtlen kijelentésekbe nem kéne bocsátkozni.
Szerintem az is hülyeség,hogy a balesetveszély az kilométer függő.Egy hétvégi motorost szerinted nem érhet baleset?Ez nem pech.
Nagyapáink korában lehet,hogy tízszer ennyi motor volt,viszont több,mint tízszer ennél kevesebb autó meg teherautó volt forgalomban.Nem beszélve az akkori motorok kicsi teljesítményéről.És bizony ezek a nagyapák most mind-mind reumás panaszokkal küszködnek.(ha még élnek)
Ha nem hiszel járj utána.
Üdv.
Pet74!
Nekem is sikerült végre összeszedni a pénzt 1 protdzekire. Én is az Imetben vettem és a jövőben tervezem egy Ulter naci beszerzését is. A dzeki eddig jó (Dream), gyxaira jártam benne bringával, de több volt mint meleg, a szellőzők viszont jó szolgálatot tettek. Zárt tében is igen f@sz@. Kíváncsi leszek mit tud majd szezonban. Eddig síkabátban meg hasított bőrgatyában motoroztam koriszettel kiegészítve. A hasítottbőr gatya eső ellen nem sokat ért, 1 nyáreste elkapott egy jégverés+zivatar csak 25km-t mentem, de 2 napig száradt mindenem...
Más:
Megnéztem a fűthető talpbetétet!
2600.- -ért lehet kapni egy préselt hungarocell anyagú betétet. Ennek a talpában van egy üreg amibe a fűtőbetét való. Ez egyszer használatos betét, kb. 2,5 óráig fűt, valami kémiai elven működik. Az utántöltő fűtőanyag ára 600.- /pár.
Jó, akkor most én is belevauvau..
Tavaj vettem meg a motoromat és még csak 6 napja volt nálam még nem volt a nevemen sem mikor 1 ilyen hétvégi vezeztő f.szkalap nagypapa kivágott elém és bedöntöttem és végigkarcoltam a lökhárríróját és akkorát estem hogy felfakadt a víz. Farmerdszeki és farmernadrág természetesen baleseti ,zózódás és 1 ficam , ecsetelés és tetanusz. mocim 20-25 e. ft kár biztosító nem fizet mert az autónak nem lett baja (UNIQUA biztosító) pedig a vén f.sz elismere hogy az ő hibája. 2 hónapra rá 2. baleset az az én hibám volt de eltört a karom, és 10e ft birság . a kocsinak nem lett baja ! Az utolsó normális időben lévő citadella motortalálkozóra kaptam kölcsön 1 kordura kabátot és beleszerettem abba hogy nem fáztam, nem volt elegem és még meg is védett. Én azt mondom hogy amint tehetem veszek 1 nadrágot is a kabátom mellé amiért egyébként külön munkát vállaltam. 35 e ft lett volna de 24 e. ft ra le volt árazva és megvettem de fogok bele venni keményprotektort és ki is cserélem.És javaslom mindenkinek hogy vegyen mert a haverom akorát esett mint az ólajtó és megvédte a kezét a vállát és a hátát . Pedig gerincel kapta el a padkát de semmi baja a srácnak.
Keats
Én nem nézetekről beszélek, hanem fontossági sorrendről. Aztán ez persze egyénenként változik. Van, aki egy ilyen dzsuszi protektoros gönc árát megkeresi fél nap alatt, és van olyan is, aki nagyon bénán vezet, és kétmarékkal szórja a betétlapot. Én magamból indultam ki, mert magamat átlagos keresetű és vezetői képességekkel bíró személynek tartom. Nem nem haltam még meg, ez tény. Persze az is igaz, hogy amikor először motorra ültem, már 8 éve volt saját autóm és túl voltam egy nagyon komoly baleseten, szóval azért annyira nem jelentett újdonságot a pesti forgalomban közlekedni. Hát ki-ki döntse el, mit akar. Hőháztartás szempontjából elég a farmer, aki rettegi, hordhat hozzá külön kapható protektort, vagy akár varrhat is protektor tartó zsebeket térdhez meg könyékhez, és egy darab polifoamból ugyanolyan jó protektorokat vághat ki, mint amig a gyári göncben van, de én mégiscsak azt mondom, hogy legjobb protektor a defenzív vezetési stílus. Az ilyen ügyeket meg nem igazán lehet túlélni, és kész, ezzel a kockázattal szembe kell nézni. Szerencsére ritkán történik ilyesmi, és mindjárt itt z ellenpélda is, rövidujjú, zakó, "basszus, most lehorzsoltam a kezem".
Ja, és egy ilyen alá sem jó bekerülni. :-)
Bocsi, hogy en is belevau...
A kiindulasi pont az volt, hogy milyen ruhat is tudnank ajanlani? Ha jol ertelmeztem a leirtakat, akkor Roger raszanta az 50 kHUF-ot a ruhara, vagyis nem akarja elsporolni....
Sztem egy cordura idealis valasztas a tavasztol-oszig motorozasra, es belefer ebbe a kategoriaba. 40-ert mar lehet venni thermobeleleses kabat-nadrag kombinaciot. Nekem mar volt bor cuccom is, nos nyaron nagy melegben iszonyat beleizzadtam, es mivel nem szellozik nagyon kellemetlen volt egy fel napot benne tolteni. Masik oldala, a bort ugyan nem fujja at a szel, de motoroztam benne esoben, at nem aztam termeszetesen, de ugy lehult a viztol-menetszeltol, hogy vacogtam benne.
Szerencsere nincs tapasztalatom, hogy esesnel a textilcucc mennyire megy szet, de gondolom a bor ezt az igenybevetelt jobban birja. Mindenestre sokkal kenyelmesebbnek talaltam a cordurat, mint a bort, es ez fontos, ha az ember inkabb turazgat a motorral. Vagyis ha mar tenyleg raszanta a penzt akkor en inkabb a cordura anyagut javasolnam...
Udv
Persze hogy nagyapáink "mind megmaradtak", mert akik nem maradtak meg, azokból nem lettek nagypapák :(
Senki nem mondta, hogy kezek meg lábak szakadnak le minden balesetben. Elég ha úgy esel térdre vagy könyökre, hogy nincs az a sebész, aki összerakná. A végtag megmarad, csak nem használható úgy, mint előtte. Erre szinte tökéletes védelmet nyújtanak a motorosruhák beépített protektorai, a kevláros kesztűk, az endurósok "páncéljai" és krosszcsizmái.
Aki városban sokat motorozik, annak meg előbb-utóbb kialakul az a képessége, hogy jó eséllyen kitalálja az autósok következő lépését. De aki ebben 100%-ig bízik az vakmerő.
És van néhány dolog, amit nem találhatsz ki előre: pl. egy félkeréknyi gödör, ami fölött az előtted haladó autó elsuhan, olajfolt, sóder a kanyarban, defekt, egy hülye biciklis vagy vagány gördeszkás, a kutyákról meg nem is beszélve.
Zapkorte! Nem kell megvédeni feltétlen a nézetedet, azért mert eddig mindig szerencséd volt.
Jelentsd ki, hogy neked kényelmetlen a sok protektor vagy nincs/sajnánlod a pénzed ilyen cuccokra, de arra kérlek ne népszerűsítsd a "motorozz védelem nélkül" elméletet.
Az esély egy balesetre, nem a km-rekkel arányos. De ha mondképpen összefüggést keresünk, akkor a hétvégi autósnak-motorosnak van a legnagyobb esélye a hirtelen helyzetekből balesetet csinálni, nem a rutinosaknak. Aki pedig megégette már magát, annak megint több az esélye elkerülni a következőt, egyszerűen mert látja mit veszíthet.
További balesetmentes motorozást Neked és mindekinek.
Üdv,
Peti74
Nézd Zapkorte!
Attól, mert tíz-, vagy százezren követnek el egy hülyeséget, attól az még hülyeség marad.Ha már olyan nagyon nem akar valaki protektoros cuccot magának, legalább egy bőrcuccot vegyen magának az ember.Akkor legalább a saját bőre nem marad ott az úton.
A mázlira meg nem érdemes utazni...Elég egyszer rábaszni...
Megmaradni te is meg fogsz, ha nem nyírnak ki az úton, de én személy szerint szeretnék tudni 50 évesen is segítség nélkül felállni a fotelből.
Ha már így megszólítottál: ha nem is egyszálban, de farmerben mászkáltam pont eleget. Sőt, ha felmegy a hőmérséklet 36 fok fölé, akkor bizony rövidujjú pólóban is. A balesetvesz egy dolog, a baleset bekövetkeztének valószínűsége meg egy másik dolog. Ha meg egy balesetben olyan erők működnek, hogy kezek meg lábak szakadnak le, ott a "cordura" meg a belevarrott szivacsdarabka sem fog megvédeni. Szerencsére ilyen balesetek ritkán történnek (hacsak önhibából nem). Én és a haverjaim, ismerőseim Budapesten motorozunk, ahol azért van forgalom, és nem jellemző. Akkor szerinted mennyi esélye van rá egy tavasztól őszig tip hétvégi motorosnak, aki akár évi 2-3e km-et is megy? Közel semmi. Persze, ha peche van, bejöhet. Negatív lottó. A főnyereményre (teljes bénulás, végtagvesztés, halál) kb. ugyanannyi az esélyed, mint ott. Nagyapáink sokkal többet motoroztak, tízszer ennyi motor volt forgalomban mint manapság, élre vasalt nadrágban és műbőr kabátban nyomták, oszt mégis megmaradtak.
NorbiMZ és mindenki.
Nemrég vettem egy új (igaz "csak" puha protektoros, térd, csípő) full vízálló, lélegző membrános, kivehető termobéléses, "huzentrógeres" motorosnadrágot az Imetben. Ma volt alkalmam kipróbálni, és mind a thermobélés, mind a lélegző membrán igen jól vizsgázott. Szinte melegem is volt benne a motoron, és fűtött helyiségben is simán megvolt benne 20 perc a legkisebb izzadás nélkül. Két héttel ezelőtt már egyszer kipróbáltam gyalog, a -15ben sétálgattam benne egy negyed órát és akkor sem fáztam.
Most a kifutó darabokat (Imet Ulter a neve) 23ezerért árulja az Imet. Merem javasolni mindenkinek, aki ilyenen gondolkodik és annak is aki még nem.
1999-ig én is dupla vagy tripla nadrágban, utcai kabátban és csapadák esetén esőruhában motoroztam. Fázás, izzadás, állandó öltözködés-vetkőzés volt, főleg ha egy napon belül eső és gyakran napsütés váltotta egymást. Aztán a barátnőmmel szinte egyszerre megvettük életünk első "komoly" motorosruháját, egy HeinGericke InDry kivehető béléses, full víz- és szélálló, lélegző membrénos, CE keményprotektoros nadrágot és kabátot.
A különbség az előzőekhez képest óriási volt. Különleges élménynek számított, hogy attól kezdve nem érdekelt minket, ha esőre állt, vagy útközben kapott el minket egy zápor, vagy nyirkos volt a nyári reggel, vagy a fogarasokban fölfelé fél óránként 10 fokot esett a hőmérséklet (fent meg hógolyóztunk júliusban). A ruhában kb. ugyanolyan meleg volt a hajnali 5 fokban és délelött 20 fokban is, vagy napsütésből egy hűvösebb erdőbe beérve, stb. Magam sem hittem el, amikor Prágából Pozsonyig olyan esőben száguldva maradtam száraz, amibem az autók alig bírták törölni a vizet. Fantasztikus érzés volt a természeti elemek befolyásából kiszabadulni. Arról nem is beszélve, hogy mint említettem a protektorok több alkalommal nagyon jó szolgálatot tettek. És ez a ruha rengeteg sátorozás, szabadban alvás, hegyvidéken éjszakai hideg esetén, nyári cseppkőbarlang látogatás, stb. esetén is jól jött 5 kerek éven keresztül. Tavaly nyáron juttot el oda, hogy mint minden gore-tex/cordura rendszerű anyag, ez is elöregedett a rengeteg hideg-meleg váltakozás és UV sugárzás hatására, ezért elkezdett durva esőben átázni és ezzel együtt a szellőzési funkciók is csökkentek.
Anno kb. 60 ezer Ft-ba került a gatya és kabát együtt, ami akkor nekem elég drágának tűnt (ha nagyon számolni akarun ez 12e Ft volt egy évben), de úgy érzem így utólag, hogy sokkat többet kaptam cserébe, és ezért döntöttem újra a bőrruha ellenében a cordura melett.
Farmeres, széldzsekis, görkori-térdvédős cimborák. Aki teheti, legalább egy kölcsönkérés erejére próbálja ki milyen érzés egy igazán jó ruhában motorozni és biztos vagyok benne, hogy ez lesz a következő, amire elkezd gyűjteni.
Bocs, ha hosszú voltam.
Üdv,
Peti74
Kedves norbi.Írásodból kivéve igencsak kezdő motoros lehetsz.Kapott már el téged egy jó erős zápor farmerban?Szerintem tutira nem,mert akkor nem írkálnál ilyen baromságokat.A széldzseki szerinted mire elég,vagy mire jó?Szerintem semmire.Esetleg arra jó,hogy a hátadon lebegve jelezze a közlekedés többi résztvevőjének,hogy ott vagy.Nehogy azt hidd ám,hogy a reumás tünetek most,vagy akár két év múlva jelentkeznek!Előjelei bizony lesznek annak,hogy nem öltöztél fel.De az igazi az lesz,amikor 40 évesen nem lesz már erő a kezedben,és remegni fogsz,mint a kocsonya.Talán a két rossz közül ez a "jobb".A roszabbik az,mikor te barátom eltaknyolsz egy farmerban és széldzsekiben a betonon.Nem kell ám oda nagy sebesség ahhoz,hogy ott maradj.Egy kis égés a kipufftól ott,egy kis bőr és szövetleválás itt,törések,zúzódások és stb. és stb.Már egy szivacsprotektoros cucc is kibaszott sokat számít egy esésnél.Ha megfogadod az öregebbek,bölcsebbek de legfőképpen tapasztaltabbak tanácsát,akkor bizony beleinvesztálsz egy jó kis protektoros ruciba,vagy egy bőrszerkóba.Te döntöd el,hogy mennyit ér az életed!
Zapkörte téged viszont nem értelek?!
Te egy idősebb valaki vagy,ha jól tudom!Hogy adhatsz ilyen eszement ötleteket és tanácsokat?Mazohista vagy?Vagy egyszerűen csak szereted ha tetanusszal böködik a hátsódat?Nem hiszem,hogy áprilistól októberig egy szál farmerban nyomulsz!!!!Ha igen akkor elég merész vagy.És ez enyhe kifejezés volt.Nyugodtan közlekedj csak továbbra is így ha akarsz,de ne osztogasd itt a hülyeséget a fiatalok körében!!
Ha valaki akkor én tudom miről beszélek,hiszen az eü.-ben dolgozom ápolóként egy baleseti osztályon.(tudnék ám érdekes sztorikat mesélni a tavaszal beáramló láb és kéz nélküli motoros társainkról)Nem beszélve a több éves motorozásról ami már mögöttem van.
Mindenki maga vonja le a konzekvenciákat!
Üdv.
De hülye vagyok.Hát ott volt szám.
Bocsesz.
Meséld már el hol is van az a bolt?Azt hallottam az ilyen importőr boltokról,hogy jóval drágábban adják ugyanazt amit a louis-ban jóval olcsóbban meg lehet venni.Ha egyáltalán be tudják szerezni?
Azért az idegesitő mikor egy 1.000 ft-os tételt 3.000-ért akarnak a nyakadra sózni.
Polaris engem érdekelne egy-két cucc.Telszámot adsz?Küldök mélt is.Üdv.
Nekem meg a combban futó főidegekbe adandó érzéstelenítés után már fúrták meg két helyen a térdkalácsomat csak azért, hogy az egyiken egy száloptikás kamerát a másikon meg egy bowdenes csipeszt vezessenek be, elvágják és kivegyék az elszakadt és elhalt szallagszöveteket valamint kivegyék a nagyobb lukon azt a néhány letört porcszilánkot, ami miatt 4 hónapig nem tudtam behajlítani a bal térdemet, mert kurvára fájt és hetente kétszer kb fél liternyi véres gennyett szívtak le belőle a sebészeten.
Ha vissza tudtam volna fogatni az idő kerekét én inkább egy drága protektoros ruhát választottam volna. Tudjátok, így utólag.
A barátnőmet pedig 350-es Jawaval együtt borította már fel egy román rendszámú zöldséges merci oldalról, ő már full protektoros ruhában volt (én vettem neki, amikor lerakta a jogsit), kisebb zúzódásokkal megúszta. És én is estem már el ugyanolyan ruhában, komoly gond nélkül. A CE keményprotektorok nekünk már többször bizonyítottak. Soha nem bántam meg.
Ne legyetek marhák !!!
Lábaitokból, kezetekből csak kettő van és egyik sem igazán nálkülözhető. A fej és gerinc még inkább !!
Gondolkozzatok !!
Zapkortének és mindekinek :
Aki azt tanácsolja, hogy anyagi megfontolásból ne vegyél protektoros ruhát az értelmetlen veszélybe küldi a másikat ! Egy-egy szerencsés esésből nem lehet kiindulni.
Arról nem is beszélve, hogy ha valaki huszonvalahány évesen anyagi megfontolásból hiányzó védelem nélküli motorzásban megsérül, akkor lehet hogy egy életre elveszti azt a lehetőséget, hogy egyszer több pénzt keressen. Mit kezd magával egy félkezű informatikus ? Vagy egy tolókocsis kereskedő ? Hogy tartja majd el leendő családját ?
Gondolkodjatok !!!!
Peti74
aki már megfizette a tanulópénzt, és pontosan tudja milyen fontos az passszív védelem
Szia!
Igen, tudom ,csak messze nem ezek az árak,pláne ha megnézed az akciós leértékeléseket. Plussz ezekhez jön még az egynapos -márc.4.-i- különleges bónusz.(Remélem.)
Én meg estem már el farmerban (22e km alatt egyszer, akkor is szennyezett úttest miatt), és tökre örültem, hogy nem valami drágább cucc ment szét rajtam. A bőröm meg kinőtt, a tetanuszt meg ingyen beadta a doki.
Szerintem nyári motorozáshoz kár túlöltözni.
De aki nagyon rettegi, vehet 2000 Ft-ért görkoris protektort.
Összesen: 28 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|