:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
biztos nem lehet valami bonyolult dolog. de nekem szerszámom sincs hozzá. és a másik oldalrol is kerülhet bele olaj? mert láttam szivárgást a gyújtásnál is.
Ha gondolod...
Bár szerintem a világ egyik legegyszerűbb dolga.
Nekem az volt az első műtétem amit végrehajtottam motoron.Elektromos szakember voltam, mégis sikerült.
Szerintem kár pénzt kidobni ezért.
Ha te cseréled a szimeringet legalább biztos lehetsz benne hogy milyen kerül bele. Megnézheted a kuplungot hogy a kopás miatt nem szorul e cserére valamelyik része.
Szert tehetsz valamelyes kézügyességre, motorismeretre, önbizalomra ami jól jöhet ha az út szélén rohad le a motor, ahol nincs szerelő.
Szóval én a helyedben sk cserélném a szimeringet.
köszönöm szépen a segitségedet! még megpróbálkozok azzal amit mondtál, de majdnem biztos vagyok benne, hogy szimeringes. 1-2 perc járás után, amig lenem áll, annyira elkoszolódik a gyertya, hogy nem is oda húz át a szikra ahova kell, hanem a gyertya oldala felé. tisztitás után megint beindul 1-2 percre, aztán ismétlődik minden. A szimering cserét meg rábizom egy hozzá értőre.
Igen, a váltó oldali szimering hibánál olajat szív a forgattyúsházba, onnan pedig értelemszerűen a hengerbe megy az olaj.
De lehet még attol is olajos a gyertya hogy a forgattyúsházban nagyon felgülemlik az eredetileg a benzinbe kevert olaj.Ha tulszivatja a dolgozó a jószágot, a forgattyús házban a benzinből marad vissza egy kis olaj mire kirugdossa az ember a felesleget. Ha ez sokszor ismétlődik rövid időn belül, tele lesz olajjal a forgattyús ház.
De az is lehet hogy simán túl sok üzemanyagot vagy tűl kevés levegőt kap a motor. Ellenőrizni kell a karbiban a benzinszintet. Járasd pár percig légszűrő nélkül, nézd meg úgy is beköpi e a gyertyát.
Az ETZ 250 nél a blokk széthúzása nélkül lehet szimeringet cserélni. Csak kuplung lehúzó szerszámot nem lehet mindig szerezni.Az összerakásnál vigyázni kell hogy van két alátét ami nagyon hasonlít egymásra. Egy vagy két tized különbség van a belső átmérőjükben. Az egyik acél, a másik sima vas. Ezeket nem szabad összecserélni mert akkor nem lehet teljesen feltolni a kúpra a kuplungot, így mindig le fog lazulni. Az olaj leeresztésénél össze lehet keverni az üres pozicionálás csavarját az olajleeresztővel. Nem gond ha az üresét szeded ki véletlenül, csak vigyázni kell hogy ne vesszen el a hozzá tartozó kis golyó.
De ezen kívül egyszerű dolog a szimering csere, ha nagyon nem találod máshol a hiba okát, cserélhetsz szimeringet.
sziasztok. a segitségeteket szeretném kérni, etz 250 ügyben. Valaki megtudná mondani nekem, hogy az égőtérbe kerülhet-e
hajtómű olaj, ha rossz a szimering? mert a motor ha beindul, 1-2 percet jár max, aztán lefullad. utána tiszta dzsuva a gyertya.
hat, jo kerdes...
elektromos bringahoz lesz, ezert a bringa kerekevel mertem le. nekinyomtam a bringakereknek a motor tengelyet es szamoltam a kerek korulfordulasat 1 perc alatt. szoval pontosan nem tudom, azt meg plane nem, hogy terheles alatt mit porogne.
1950-et porgott a terheletlen bringakerkkel. (marmint a motor, nem a bringa.) :D
Mennyit forog a motorod?
Kíváncsi vagyok, én is kiszámolom.
http://www.youtube.com/watch?v=5WhsiRTorzM
Nekem ez a szervó motorom van. 1,2kw 5000-et forog, de ez sincs 10nm. Csak ezért furcsálom.
Nem, nekem csak a motor van attetel nelkul. azert is kerul ra eza nagyflek-attetel, mert tul gyorsan porog.
Akkor lehet 10Nm, mert abban van áttételezés.
:) a motor az egy kisauto elektromos kormanyszervomotorja, adatot nem talaltam rola de ugy nez ki, hogy olyan 50-60A korul nyel. Szoval olyan 500-700W -os. A 10Nm-t ex-has, teljesitmeny-fordulatszam-atmero alapjan szamoltam, lehet teves.
Esztergán, vagy körasztalon belevésni a hornyokat hogy passzoljon, vagy csak egy nagyobb hornyot ékkel, az illesztéshez meg esztergálni.
Sajnos az én esztergám alunál keményebb anyagot nem tud vésni.
A tengelykapcsoló lehet hogy a leg egyszerűbb megoldás, de azt is esztergán érdemes mindkét félhez illeszteni.
10Nm elég sok. Nekem 1,2kW-os AC szervó sem tud ennyit.
A súber tűnek lejjebb kéne kerülni vagy nem jó a fúvóka (illesztése)valamint a levegő beállítás.
emberek, aki gepeszkedik: Kerdesem van! :D
adott egy villanymotornak egy tengelye.
kep: http://p1.bikepics.com/2012%5C02%5C09%5Cbikepics-2344812-full.jpg
nnamost, ezt kellene osszerakni egy fogaskerekkel, ami belul at van furva.
A motor tengelyen lathatoak azok a hornyok kivul, es van benne egy kb 11mm atmerolyu furat, apro hornyokkal, mint egy jawa hatsofekkar, kb olyan. (biztos ment bele valami, nekem csak a motor van)
Nna, a fogaskerek, ami ra szeretne menni, az egy 10-es atmeroju furattal rendelkezik es eredetileg csak egy finommenetes anyaval volt leszoritva a tengelyere. (ez a tengely (egy kibelezett nagyflex) meg megvan, hasznalhato, a hozzavalo csapaggyal es minden tovabbival.)
Az egesznek az az ertelme, hogy osszerakjam a nagyflex 90-fokos 1:4.4-es "valtojat" ezzel a tokos villanymotorommal.
lasd tervet itt: http://p1.bikepics.com/2012%5C03%5C08%5Cbikepics-2361249-full.jpg
nnamost, a problemam a kovetkezo:
- hazi szerszamokkal nem tudom megmunkalni a motor tengelyet, legfeljebb durvan, pontatlanul.
Ugyancsak necces a kis fogaskerek tengelyenek megmunkalasa.
ezenfelul nincs oteltem, hogy hogyan lehetne osszerakni ugy a kettot, hogy az atvigyen kb 10Nm nyomatekot.
gondoltam arra, hogy kis bemetszest es beleillo eket keszitek. Ezt el tudom kefelni rendesen, ha a nem pontosan kozpontos lesz. :D
Aztan gondoltam arra, hogy az egeszet egy megfelelo meretu csovel es a csobe 3 ponton beszorito csavarokkal kotom ossze. (le vagom a kisfogaskerek tengelyet es furoba befogva leszedek a vegebol annyit, hogy bele lehessen tenni abba a kb 18-as belso atmerolyu, 25-os kulso atmerolyu kb 35 hosszu hengerbe, amit a jawas alkatreszeim kozott leltem. Abba mar csak bele kellene furnom par 5-os menetet...
Otleteket kerek, illetve okossagot, hogy ezt hogy is oldja meg valaki aki tudja mirol beszel... :D
<--- Itt baloldalon "Szerviz" rovat "Karburátor beállítás" cikk
Ennél részletesebben nem tudom leírni :)))
Ha ezek után van még kérdésed, a rendelkezésedre állok.
Mert hol érdeklődjön ha nem egy motoros fórumon? :D
Mondjuk megnézed hogy van e szikra, kivett gyertyánál.
De sok más gondja is lehet még nem csak ez a kettő...sőt igazából ez a kettő nem túl gyakori. Inkább a karburátor szokott problémás lenni sok állás után.
Ezeknek a BVF karbiknak szokott olyan baja is lenni hogy az úszó fel akad, vagyis le. Tehát nem zárja el a tűszelepet és folyik a benzin mindenhol, a túlfolyóból is ha nincs eltömődve. A szivató dugattyú is tud hasonló jelenséget csinálni ha nem zár el. Ezt úgy tudod ellenőrizni hogy a karbit leveszed az úszóházat leszereled és belefújsz a kis rézcsőbe ami a szivatóé. Ha zárt állapotban van nem tudsz felfújni ha nyitott feltudsz.
Levegő benzin arányt próbáltad már?
Illetve én még arra tudok gondolni, hogy az úszód lehet hamarabb áll meg mint ahogy kellene, tehát hogy így kap több benzint. Vagy az is lehet, de ezt nem nagyon hiszem, hogy a kipufogó nagyon el van tömődve, ha van rá mód égesd ki, meg egyébként is ki szokták égetni időnként, vagy ha nem akarod égetni mert nem vagy benne biztos hogy az a baja, akkor vedd le és próbáld úgy húzni neki a gázt hogy mit szól.
Sziasztok! Van nekem egy TS 125-ösöm, ami évekig kint állt az udvaron esőben, fagyban, benőtte a gaz, kerék se volt alatta és hasonló finomságok... És pár hónapja úgy döntöttem felújítom, nos ott tartok, hogy motor minden részét kitisztítottuk, ahova csak tudtunk új tömítés meg minden és mivel egy 6v-os aksit is sikerült szereznem, ezért ma sikerült beindítani nagy örömömre, ujjongtam is, hogy hála Istennek nem volt hiábavaló ez a sok munka, amit beleöltem én meg barátom, de van egy kis böki, na jó nem is olyan kicsi.... :S Szinte pöccre indul, de a kipufogóból csak úgy folyik az olaj meg a benzin, minél több gázt húzok neki annál jobban köpi és nagyon nagy mennyiségben és nincs is ereje arra, hogy elinduljak vele, amint beteszem 1-esbe lefullad. Nos igen gondolom túl sok benzint kap, nagyon sokat, de nem tok vele mit csinálni, a síbertű a legalsó állásban van. Mit tegyek??? Légyszi segítsetek, mert tanácstalan vagyok és kezdő, úgyhogy részletesen írjátok le. Köszi!
Nem,átverés áldozata lettél az öreg MZ 2 ütemű a tied szív-szuszog baszik beindulni így lett 4 ütemű.
Nem is tudtam, hogy az MZ-m négyütemű... :-)
Azt hiszem, nem fogalmaztam egyértelműen, csak arra voltam kíváncsi, hogy lehetséges-e olyan, hogy egy MZ a főtengelyszimmering hiba miatt fals levegőt szív és emiatt nem indul, vagy esetleg a gyújtásalkatrészek hibás működéséből kifolyólag történhet ilyen. No megyek guglizni...
Azért nem indul mert négyütemű: szív, sűrít, gyújt, b@szik menni. Félre téve a viccet, ahhoz,hogy megállapítsad van e gyújtás talán nem itt kellene érdeklődni, a gugli a barátod olvass!
Sziasztok! Teljesen új vagyok a fórumon és a segítségeteket kérném. Egy 1973-as MZ Trophy ES 125/1-es motorom van, ami nem indul. Meg tudnátok mondani, hogy mi alapján tudom megállapítani, hogy a gyújtás miatt, vagy a főtengely szimmering hiba miatt nem indul a motorom? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Paca78
Elég jó rajzot találsz a szakirodalomban (640 alkatrész katalógus/44 kép, ennek alapján a megoldás azonos a 634-ével abban a (6 sz.-ú) "persely" bronz szitaszövetből van, a teljes átalakítás javasolt. Ha az alkatrészek "összegyógyultak" a 2 sz-ú csőtengelyt egy nála nagyobb átmérőjű cső és egy hosszú csavar (menetes szár) segítségével lehet ki imádkozni.
Elég jó rajzot találsz a szakirodalomban (640 alkatrész katalógus/44 kép, ennek alapján a megoldás azonos a 634-ével abban a (6 sz.-ú) "persely" bronz szitaszövetből van, a teljes átalakítás javasolt. Ha az alkatrészek "összegyógyultak" a 2 sz-ú csőtengelyt egy nála nagyobb átmérőjű cső és egy hosszú csavar (menetes szár) segítségével lehet ki imádkozni.
Még az első tzmnek csattant párszor a hátulja, hála a környékbeli utaknak. A jawával nem volt ilyen, pedig nyúztam pár évig a pihenője előtt. Ettől persze még igaz lehet hogy egy függőleges telóval még nagyobb kátyút viselne el.De azokat még én is el tudom kerülni. Az első telom többször csattant. A jawáé eddig vagy kétszer, az ETZ évente többször. Szóval én az elejét viselem meg jobban a motoroknak. Bár lehet hogy most hogy hízásnak indultam, megváltozik majd a helyzet.Nyáron már elértem a 72 kilót, aztán nem fogytam vissza többet szerintem 3 kilonál. Mérleg az nincs vagy három hónapja. :) Lehet hogy diétát változtatok és visszatérek a 65 kilós súlyhoz.Azzal nem tulságosan eröltetem a hátsó telót.Majd kiderül. :)
Naná hogy bízom benned és örülnék ha te hegestenéd a merevítést hátra.:) Nem biztos hogy a szaki akit kinéztem magamnak, vagy a haver öccse tudja hogy miről is szól a dolog. Ha pedig én hegeszteném, akkor nemhogy csomagot nem mernék feltenni hátra, de még felülni se nagyon mernék utána.:) Tudok hegeszteni elvileg, néha rá is kényszerültem, de nem teljesen az én műfajom. Az ember ismerje a saját korlátait. :)
Doboz van, a csövet beszerzem valahonnan, a haver öccse maghajlítja. Azt látom, ha nincs rendben. A Merevítés ami nehezebb dió. Ha teljesen én csinálom akkor lehet hogy nem hajlik le a motor hátulja, de a súly lenne vagy 50 kilo plusszban. Nagyobb biztonsági túlméretezéssel dolgozom mint a hídépítők. :)
De lefesteni majd le tudom ha elkészül. :)
Ha elhozod, meghegesztem neked.
Feltéve, hogy bízol bennem :)
Az a baj ezzel, hogy pont fordított a progresszivitása a rugózásnak, mint a valódi központi rugózásnál.
Persze Árpinak ettől még kényelmes lesz, és ilyen szögnél szerintem még nem is jelentkezik durván, de ha én mennék vele szerintem odacsapnám párszor az alját :)
Szerintem jól rugózik. Jobban mint bármelyik ETZ-m tette, teszi. A keménységgel biztosan nincs gond, mert talán a második helyre van állítva a négyből, hatból, vagy mennyiből. Tehát bőven adhatnék neki még előfeszítést, ha akarnék. Még olaj is van a lengéscsillapítóban. :) (Mert az ETZmben rendszeresen nincs).
Tavasszal, ha lesz pénzem, a jawával megyek túrázni. Csak a csomitartó merevítését kell valahogy megoldanom. A festés biztosan nem lesz meg tavaszra.
Képről így nehéz bármit is mondani, talán az a biztos, hogy nem eredeti, hanem átalakított, méghozzá egy jóval rövidebb szemtávolságú és remélem ehhez képest erősebb rugóval rendelkező rugóstaggal.
Ha rendesen csinálta valaki, nyoma nem maradt.
A sárvédő/kerék távolsága szerint a magasság nemigen változott, de ezt is nehéz megítélni képről.Ha egyszer találkozunk (remélem lesz ilyen alkalom) akkor megnézhetjük, megvitathatjuk.
A lényeg, hogy ha jól rugózik, jól viselkedik, akkor semmi gond, jó így, ahogy van.
üdv.. R
Ha átalakította valaki, akkor jó munkát végzett. Egyfelöl jobban szeretem így, másfelöl nyom nélkül dolgozott azt hiszem. Ha jól értékeltem a dolgot, nekem nincs ott váz ahol másnak van, és nekem pedig máshol nagyobb egy rész mint másnak.Vágás, hegesztés nyomokat nem találtam.
Ezen a képen talán még jobban látszik a dolog.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.187432387974045.74950.100001218564010&type=3#!/photo.php?fbid=193250424058908&set=a.187432387974045.74950.100001218564010&type=3&theater
A lenne fényképezőm, külön lefényképezném a teló felső rögzítését. Bár lehet hogy az alsó is más, csak még nem vettem észre. Mindenesetre az én jószágom egy-két centivel alacsonyabb mint a többi. Hál istennek.
A Jawa szépen halad viszont a hátsó villával vannak gondjaim a persely és a villa között mi kellene, hogy legyen?
A gondom, hogy a villa oldalra mozgása 1-2 mm! Úgy tudom ebbe már belekötnek a műszakin!
Megoldás?
Te jó ég, valaki átalakította ezt? :)
Ilyet még nem láttam hagyományos telóval. A központit szokták ilyen elrendezéssel.
Majd el felejtettem. A függőleges teló elrendezéshez nemhogy furat, de még anyag sincs ott amibe furni lehetne. Teljesen más ott a váz.
Érdekesek a jawa vázak. Az enyémnek pl máshol van a hátsó teló felfogatva. Valamennyire látszik ezen a képen.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.187432387974045.74950.100001218564010&type=3#!/photo.php?fbid=268449823205634&set=a.187432387974045.74950.100001218564010&type=3&theater
A váz, ránézésre ugyan az, csak a burkolat miatt más.
Viszont a csupasz vázon már látom is hova tenném a merevítést. Persze csak úgy, hogy a burkoló elemek felrakását ne zavarja.
A motorom megvétel előtt:
http://kepfeltoltes.hu/111123/20111017712_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A váz ugyan az úgy nézem, viszont a fara totál más (az idomok miatt más a csomagtartó, lényegébe nekem nincs is!)
És most így néz ki a motorom:
http://kepfeltoltes.hu/111123/JAWA_5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Egyébként arra gondoltam, hogy még a festés előtt érdemes ezt megcsinálni.
Utas alatt nem jellemző hogy legörbülne, de topcase-t már nem bírja erősíts nélkül.
Nem nagyon, már elég régóta nincs meg a Jawam :)
De google a jóbarátod:
http://www.kepesmotor.hu/jawa-utcai_klasszikus/p550281
Itt elég jól látszik.
Hát egyenlőre nem akarok dobozt, bár lehet, hogy majd jól jön, ha barátnőmmel rodeózok...mert ugye akkor ne legyen köztem meg a csaj között a táska, hosszútávon meg végképp ne! :D
A régi váznak a hátsó részéről tudsz képet küldeni ha adok, egy e-mail címet?
Hogy összehasonlítsam a sajátommal!
Ok, csak volt már hogy laikus módjára tették fel a kérdést, e-ként válaszoltam, majd beégtem :) Csak ezért kérdeztem, hogy mennyire kell szájbarágósnak lenni.
A vázra én inkább szinterezést javaslok. Lehet festeni, de nagyon macerás a szinterezés nem drágább mint ha te fényezed, és sokkal strapabíróbb. A tankra, burkolati elemekre a 2K-s festék tuti.
A Jawa esetében amit el lehet szúrni az a főtengely ha szétszeded a blokkot, illetve ha a telót szétszeded, akkor az alu csúszkákra kell vigyázni, azt könnyű szétgyalázni.
Sajnos szimmeringet csak teljes szétszedéssel lehet cserélni.
Illetve ha már úgy is ott vagy és akarsz csomagtartót hátra, akkor fényezés előtt erősítsed meg a hátsó váz nyúlványt, mert hajlamos lehajlani, legalább is a régebbi Jawakon.
Én be hegesztettem a teló felső konzolja és a nyúlvány vége közé háromszögelve egy csődarabot, így már engem is elbírt a csomagtartó.
Hát, az igazat megvallva van egy kicsi, ugyanis Riga mopedet már többet is felújítottam igényesen A-Z-ig!
Festeni is festettem már, van pisztolyom hozzá eleinte hordókon gyakoroltam mostanra már motort is bemerek vállalni!
Festéknek 2K-s autófestéket fogok venni, de a metált nem merem bevállalni illetve drágább is ezért a gyári fehérre szeretném festeni, viszont az enyém metál szürke így ahhoz nincs színkódom, sem alkatrészem ami alapján lekerestettem a rendszerből!
A kérdést azért tettem fel mert nem akarok véletlenül sem teleszkópot cserélni (eléggé drága lenne) illetve a stílusa azért sikeredett ilyenre mert a Jawa nekem még nagyon új, így félve nyúlok mindenhez!
((A vázba már csak az első villa van benne, s ha ettől megszabadulok akkor jöhet a pucolás majd a szórókitt!))
Szia!
Ne haragudj nem bántásból, muszáj megkérdezem, milyen műszaki gyakorlatod van?
Nem tudom eldönteni, hogy túl precíz gépészmérnök, vagy túl laikus szobafestő, vagy csak rosszul tetted fel a kérdést? A teló kiszedés azért nem az a bonyolultságú munka, amit meg szoktak kérdezni. A szétszedése, az már igen, főleg a Jawanál.
Kerék kiszed, sárvédő leszerel, kifli csavarok meglazít teló kihúz lefelé, nem tudom, lehet hogy a felső záró csavart is ki kell szedni.
Szinkód...nemtudom de viszel egy darabot a motorodról, pl oldalburkolatot a festékboltba és nekik van színskáláik amivel kikeresik.
Azonban ha újrafényezed az egészet akkor nem tök mindegy? Ha felújítod egyben érdemes fényezni.
Festék fedőképesség a fajtájától és a próbálkozásaid számától is függ, de fél kiló elég szokott lenni, ennél kevesebbet nem is nagyon érdemes venni.
Metál fényezést nem javaslom házilag. Nem lehetetlen csak azt lakkozni kell és ha csak nem vagy nagyon profi, nem egyszerű szépen. Sima fehéret vagy más egyszínű festéket ha el is rontod, könnyű javítani...feltéve hogy rendes festéket akarsz használni, nem neoluxot vagy trinátot, mert az inkább kerítésre való, akkor viszont akár fényezhetsz metálra is :D
Sziasztok!
Vettem egy Twin Sport 350-est és most a felújításán dolgozok! A kérdésem, hogy első villát, hogy tudom szakszerűen kiszerelni? (Olajat le kell ereszteni?)
Illetve színkódot nem tud valaki a Jawa Fehérhez vagy Metál szürkéhez? Mennyi fekete illetve mennyi szürke/fehér festéket vegyek?
A választ előre is köszi!
Üdv:Bazsi
www.kovacsmotorszerviz.hu
Nyugodtan belerakhatod a gyárilag előírt 80w90-est, télre akár 75w is jó.
Hello, valaki megtudná mondani hogy milyen kenőolajat öntsek be a sebességváltóhoz a 350-es Jawa-ba ?
Bp Mechanikai művek fridrich bt.xxii ker
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|