:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
En egy brutal meretu csofogoval zoktam ki-be tekerni.
Olyan szeles a pofaja, mint a hollandi kiallo resze...
gabor
Hello!
Erzessel kell utni, de a menet iranya nem tudom milyen, persze eltorheted de erzessel usd. Azt is megprobalhatod, hogy kicsit jaratod a motort, hogy atmelegedjen a kipufogo es ugy utod.
bye
HyGy
Hello!
Nem lehet belőle gond?Mert már próbáltam egy karmas kulcsal, de beletörtem,próbáltam ütni már ahogy montad, de meg se mozdult.Ha tovább erőltetem nem fog tönkremenni a menet,vagy netán eltörni?
Atis
Hello!
Egy spec karmas kulcs kellene ami beakad es lehetne tekerni, ha ilyen nincs akkor egy tompa vegu femrud kell ami meg befer a lyukba, es egy kalapaccsal utod erinto iranyban igy majd letekeredik, ha megindult lehet kezzel.
bye
HyGy
Sziasztok!
Van egy etz 125-ösöm és a kipufogokönyöknél a motor felöli résznél köpi az olajat.Próbáltam lecsavarni a hollandi anyát,és kicserélni a tömítést, de nem jött le.Tudtok valami megoldást, hogy lejőjön?
Kösz, atis
Sziasztok!
Nem bírom a jáwámról lerobbantani a kuplong felőli deklifedeletm, de le kéne mer kopott a kuplungom és csúszik. Tudtok valahol pesten olyan helyet ahová ha elviszem a gépet beragasztják az új lamellákat (meg persze le is robbantják a fedelet visszarakhatóan)
kösz
sano
Köszönöm a tagoknak a gyors segítséget, megkaptam azt a Simson kapcs.rajzot, amit eddig hiába kerestem. Még csak egy dologban segítsen valaki: Hogy lehet a Simson gyújtáskapcsolójának az érintkezőit azonosítani? Merthogy elég sok van belőlük.
Hello!
Hat szerintem ki lehet kovetkeztetni a 12V-os rajzbol ami neked van. De probald meg esetlek a simson klubb oldalan.
www.simson.hu
bye
HyGy
Hello!
Ha mar nagyon kopott a hengered akkor nem tomit rendesen a gyuru, igy robbanas ereje atmegy a gyuru ala is. Ilyenkor jon az hogy fogod magad veszel egy uj dugut, uj gyuruket, egyel nagyobbat mint ami most benne van, es utana elmesz megfuratni ugy hogy megmondod hogy itt ez a dugo ehhez furjak meg.
bye
HyGy
Nagy segítséget szeretnék kérni! Felújítok egy S51B1-4-et és iszonyatosan össze van gányolva az elektromos hálózata.12V-os.Minden kapcs rajzot beszereztem, de vagy a színek nem stimmelnek, vagy nem látom rendesen a rajzot (eredeti füzet).Pl a gyújtáskapcsolón a rajzon hiába vannak számok, az eredetin semmi jelölés sincs stb. Valószínűleg a nulláról kell indulnom.Kérem, ha valakinek van rendes rajza, írja meg, elmegyek érte, fénymásolom, vagy jó csatolva is!
Előre is kösz!
Tudtok valami tippet adni arra, hogy miért lesz állandóan füstös, kormos a dugattyú palást a gyűrük alatt? A moci kétütemű.
Hali!
Esetleg a szimering csere lehet, hogy segit, es ket ajku szimeringet vegyel.
Vagy pl az en jawamon mikor megvettem dupla hengerfejtomites volt berakva es attol fustolt mint egy gyarkemeny.
bye
HyGy
Meg mindig nem szuperal teljessen jol a Jawa ts-em. A gyujtas ha egy kicsit megzavarom elalitodig, amit ugy sikerult kikuszobolni, hogy majdnem egy milimeteres hezagot kapott. Most ki lesz cserelve a megszakito, mert egy kicsit kopott, meg a kondi, aztan majd meglatjuk. Hidegen gyujtas nelkul szivatoval kb 10-15 kell rarugni, es talan akkor beindul. Egy kicsit szerinetm jobban is fustol a kelletenel, pedig nem kap sok olajat. Mar mindennel kiserleteztem, de ha van valakinek egy jo otlete, akkor annak nagyon orulnek. Koszike
Meg mindig nem szuperal teljessen jol a Jawa ts-em. A gyujtas ha egy kicsit megzavarom elalitodig, amit ugy sikerult kikuszobolni, hogy majdnem egy milimeteres hezagot kapott. Most ki lesz cserelve a megszakito, mert egy kicsit kopott, meg a kondi, aztan majd meglatjuk. Hidegen gyujtas nelkul szivatoval kb 10-15 kell rarugni, es talan akkor beindul. Egy kicsit szerinetm jobban is fustol a kelletenel, pedig nem kap sok olajat. Mar mindennel kiserleteztem, de ha van valakinek egy jo otlete, akkor annak nagyon orulnek. Koszike
Sziasztok!
SEGITSÉG!!!
Tudna valaki nekem egy Simson SR-2 moped blokkjának robbantott ábráját szerezni letölthető formában? Bennetek van minden reményem.
Csá!
Kiprobaltam, nekem letolti, nem tom mi lehet a gond.
gabor
Oszinten?
Foggalmam nincs, mar hogy honnan lett.
Van egy bimotionos is, az profibb sokkal, csak az vele a baj, hogy feltort demo, es nem teljes.
Meg tudnad esetleg barkacsolni, hogy teljesen mukodjon?
A motor videot nem lehet letölteni az oldaladról.
Hello Gabika!
Már majdnem kész az időkeresztmetszet számoló progi. Már csak pár símítás és a leírást kell még megírnom.
Egyébként az a TIME AREA xls honnét van? Csak azért mert nem tűnik igazán profinak. Hibát is találtam benne.
Pool
Hello!
Igyekeztuk azt a megoldast leirni, ami talan a legegyszerubb, legatlathatobb. Lehet, hogy igy tenyleg hosszadalmasabb, de talan jobban atlathato egy kezdonek, es latja, hogy, hogy nez ki a teleszkop. :) En mit nem adtam volna egy ilyen leirasert annak idejen mikor legeloszor szetszedtem. Es mint gabor mondta, igy at lehet mosni a telot (ez persze kimaradt a cikkbol de mi is csak emberek vagyunk).
Aki profi, persze ugy cserel szimeringet ahogy csak akar. :) Es persze aki nem profi o is. :)
bye
HyGy
JA-ja azt is..
De elfelejttetem leírni mert má régen volt gondom vele.A kis rugót bele a teló aljába a lemezt pedig csak rászoktam húzni a csavarra amíg összerakom addig ott marad.
Egyébként azért nem szoktam kihúni a szárakat mert kormány csutkáim vannak, és ezért nem fogom leszedni még azokat is....
Ja kössz a fehér számlapokat ambruzsg!!
Motor felújításához keresek szakembert.
Velorex Jawa 16/350. Lehetőleg pesten v. környékén.
Sziasztok. erdekelne engem egy etz150 es motor rajz ha van valahol letoltheto formaba, mert most van a fotengely felujitason es szeretnem megnezni ilyent olyant. Ja es ha van valakinek leirasa hogyan tortenik az osszerakas. Gondolok itt a sorrendre. Koszi.
Esetleg szervizkonyv is erdekelne.
Kosz
Hja, mondjuk az a rugo meg a lemez az ugye lefele akar esni...
gabor
Ja és az olajterelő lemezt, meg a rúgóját nem is kell beleraknia a telóba:) szerintem te szerelted az én etz-met is annakidején, de szólok, nem voltak hülyék a német mérnökök, hidd el azok is kellenek bele:) Vagy te gondolatátvitelel rakod bel, vagy esetleg hatalmas elektromágnesekkel huzatod fel ráa telót a gravitációt elküzdve?:)
Hja, igy picit gyorsabb. :)))
Bar en ki is szoktam mosni a cuccot, ha szimeringet cserelek.
gabor
Hozzászólás:SZIMERING csere!
Nem akarok senkit fikázni, de:
szimering cseréért kivenni a telót??
Sokkal kevesebb munka hogyha:
1.Kiveszed a kereket
2.Le a sárHÁNYÓ
3.A telók aljából kiszeded a két 10-es anyát, de mielött kiszeded nem árt ha teszel a telók alá valami edényt az olaj végett /ha még van bent :-) /
4.lehuzod a telókat
5.kicseréled a szimeringet
6.Aztán 4. pontól vissza felé elkezdessz mindent vissza felé csinálni!
7. Feltöltöd olajjal /felül/
Koszi Tornoka de a szezont kiviszi legalabb
Amugy szep kis moka volt annak idejen megcsinalni oket, de nagyon majerul nez ki igy a cucc. :)))
gabor
Feher szamlapok:
http://ambruzsg.freeweb.hu
A TS 125 feliratot letorlod, oszt jo is.
gabor
Hello!!
Tud valaki olyan helyet ahonnan ETZ-re
fehér számlapokat lehet letőlteni??
Vagy csinálna ilyet valaki mert nekem nincs türelmem hozzá.
ahoj macsar!
ebben a formában szart se ér az egész!
a hajtókar furatát felköszörülni egy csöppöt.gyári rolnit bele,és csináltatni csapszeget ami a középrészen
annyival vastagabb mint amennyivel a hajtókar furata nagyobb lett.nekem épp ma készült el egy főtengely ezzel a módszerrel.
szeva!
tomóka
azt szeretnem megerdeklodni, hogy ha a fotengelyen vagyis a hajtokaron a fotengely feloli reszen ha csak rolnis csapagyat cserelek es nem az egeszet mennyire lessz hosszueletu. Mert most nem volt penzem egy egesz hajtokar cserere meg csapszeg meg minden.
Koszi
Azert ezt hagyjuk...
Az oldal meggyartasa frontpage-el kb 5 perc, de kb itt kimerul a tudasom a temakorben...
Amugy a tuningban csak szeretnek tajekozott lenni, de eddig meg nem sok infot sikerult gyujteni.
A mocin Heidenau gumik vannak, eddig kanyarban meg nem csusztak, pedig a kipufogorol mar lejott a festek...
A lassulas? igazabol nem tudok erre mit mondani, eddig meg az elso gumit nem sikerult megcsusztatnom. (Pedig volt, hogy igyekeztem)
Az oldalallvany azert van hatul, mert igy van gyarilag, es lusta voltam atszerelni/berhelni kozepre.
A fejidomot az elozo tulajtol kaptam a mocihoz, van rajta fel kilo gitt, de a formaja sajnos igy is eleg ronda. :)))
Amugy a szelet frankon eltereli a sisak aljarol, sokkal csendesebb a cucc igy, nem zug az ember feje.
A rezonator sajnos a franko magyar meretezesnek megfeleloen abszolut nem passzol a mocihoz, kb 7000-e van meretezve, a gyari legnagyobb nyomateki fordulat meg 5200...
Most ugy megy a cucc, hogy 4500 kornyeken elkezd huzni, 5200 korul abbahagyja, majd 6000 utan megint tol mint allat. Ennek koszonhetoen 5-ben nem megy fel 110 fole a gep, csak ugy, hogy 120-nal rakok 5-ost, akkor eg megy tovabb is. :)))
Egy elonye van, a brutalis hang. :)))
Hello!
En ugy szoktam inditani ha hideg, hogy gyujtas levesz, szivato rahuz. Rugsz 3-4-et szivatoval, szivato vissza, gyujtas ra rarug es elindul.
Ha ez se segit, akkor csinald ugy hogy raadod a gyujtast, huzod a szivatot es finoman nyomd lefele a labaddal a berugo kart, mikor picit vissza rug (tehat elrobban a benzin) akkor szivato vissza es rarugas rendesen. DE VIGYAZZ mikor finoman nyomod lefele a berugo kart, mikor vissza rug el ne tord a labad.
bye
HyGy
Van egy Jawa Twinsportom, es egy kicsit rosszalkodik inditasnal. Nagyon nehezen indul be hidegen, es mar nem tudok mit kitalalni, hogy mi baja lehet. Ha tud valaki akkor kerem segitsen. Menet kozben minden rendben van, es ha mar egyszer beindult, akkor mar konnyeden indul kovetkezore, csak ha kihul akkor rossz.
Koszike
Köszi a linkeket. Tök jó, hogy tudsz ilyen weboldalt csinálni és, hogy ennyire tájékozott vagy a programokban, rezonátorban és tuningban.
Már böngészem a time area számoló progit. Készül az enyém is. Majd azzal együtt küldök róla leírást, elméletet meg mindent. Sajnos a jövő hetem kiesik, mert el kell utaznom és a hétvégéig nem fogom tudni befejezni. De ami késik az nem múlik.
Láttam a képeket a motorodról. Mindjárt lenne is pár kérdésem.
Mennyivel jobban dönthető így Michelin gumival a motor? Jobb a motor lassulása fékezésnél?
Az oldalálvány miért van hátul? Már sok motoron láttam, de nem jöttem rá mi az előnye. Így jobban néz ki, vagy praktikusabb, vagy itt jobban elfér, vagy stabilabban áll a motor?
A szélvédőt hol szerezted? Hatásos?
A rezonátor sokat nyomott a motorodra?
Üdv.: Pool
Nézd meg a kipufogót én kétszer is takarítottam három hónapon belül.
Na, hatalmas HTML programozoi tudasomat beizzitva csinaltam linkeket. :)))
Innen az emlegetett cuccok leszedhetok:
http://ambruzsg.freeweb.hu
meg erdemes megnezni:
bimotion.go.to
gabor
Es Pool, meselhetnel egy kicsit errol a Time-area alapu tervezesrol!
(persze csak ha van kedved... :)))))
gabor
En szemely szerint bugaszom a netet ezerrel.
Ilyenekre, hogy MZ tuning, MZ racing, Two stroke, meg hasonlok jonnek ezek a dolgok, csak turelmesnek kell lenni.
kiraktam egy time-area szamolo akarmit:
http://ambruzsg.freeweb.hu/2_stroke.xls
gabor
Hello!
Persze hogy nem baj. Sőtt, örülök, hogy kitetted a három progit. Azért van, hogy használja akinek kell.
Ti valahogy nagyon a képben vagytok a különböző programokban. Én még egyikről sem hallotam.
Honnét lehet ezeket a progikat és a leírásokat letölteni? Pillanatnyilag leginkább a time-area számolós érdekelne. Lehet, hogy ki tudnék hámozni valamit belőle, mert a számolással és az elmélettel tisztában vagyok, éppen most írok én is egy ilyent. Össze tudnám hasonlítani az eredményeket a sajátommal és ha valakit utánna érdekel a számítás menetes stb. akkor azt is közzétezsem. A leírást majd mellékelem természetesen.
Üdv.:Pool
Az egy alaktenyezo, az befolyasolja, hogy hogy fog kinezni a kipufogo.
Azt befolyasolja, hogy az expanzios resz (leomlo, diffuzor) milyen "gyorsan" tagul ki a has atmerojere. 1,2-2-ig szokott menni, az 1 kozeli ertekkel szinte egyenletes a tagulas, 2 korul meg olyan alakja lesz a dob elejenek, mint egy kurtnek. (horn)
Szerintem az egyenletesebb kivitel laposabb de szelesebb tartomanyban dolgozo rezonatort ad. A kurtszeruvel nagyobb lesz a csucs, de csak egy keskeny fordszamtartomanyban.
gabor
Kössz a címeket!!
Nem tudja valaki mitjelent az hogy : HORN COEFF egy rezó méretező program
kér egy ilyen adatot és nem tudom mi lehet.
A BMZRC leirasat olvastam, meg a tuning software gyartok oldalairol probaltam okosodni, meg a Bimotion-os progi-t nezegettem, Meg van valami time-area szamolo XLS-em is. (Nem a bimotionos)
Az a gond, hogy olyan igazan franko leirast nem nagyon talaltam, pedig kerestem sokat.
gabor
http://ambruzsg.freeweb.hu/Program01.zip
http://ambruzsg.freeweb.hu/Program02.zip
http://ambruzsg.freeweb.hu/Program03.zip
A harom progi, remelem nem gond hogy kitettem.
gabor
Hello hello!
Az időkeresztmetszet számoló progi és egy kis leírás legkésőbb 2 hét múlva meglesz.
Egyébként milyen angol nyelvű tuningleírásaid vannak?
Üdv.: Pool
A fokoló program érdekelne + a másik az most nem jut eszembe pontosan mivolt a neve
En nem ajanlom az uj kuplungagyat.
Mar kettot vettem, de nem tudtam oket felhasznalni, mert a meretuk nem passzol az eredetihez.
Viszont jol lehet hasznalni a blokk szethuzasahoz oket. :)))
gabor
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|