:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Ez aztán a reklám!!!!!
Egyébként engem is érdekelne, de nincs se pénz, se RD80.
Van viszont 3 ETZ egyet választhatsz :-)
Hello! Én is JAWA tulaj vagyok. Mennyiért adnád a mocit? Érdekelne. Ha van valakinek egy komplett blokk, az is jól jönne!
Sziasztok!
Nem kell valakinek a 634-es Jáwám? A tököm tele van vele, inkább átülök valami kis kerregőre... Mindig otthagy valahol, zabál mint a disznó, 50km-enként gyújtásállítás, csörög mint atom, 'szem gyűrűtörés a 800km-es kisipari magyar gyűrűkön, elegem vaaaan!
Csere RD80ra? Na, valaki?:)
Tetszik ez a "140-et ment", eszembe jutott, hogy megboldogult ifjú koromban (Kb 16) az MZ is tudott menni mint szél, de én nem felújítottam hanem meghíztam, most 120 km/h, van egy barátom ő kb 150-160 kg neki 100km/h ugyanaz a gép.
Tehát:
60 Kg ~130 Km/h
100 Kg ~120 Km/h
150 Kg ~100 Km/h
Na és persze nem csak a súj a légellenálásom sem a régi :-)
Persze a hosszú lejtők segítenek a dolgon ;-)
Üdv Attila
Igen,az is lehet.Már megis énekelték, "hogy a gyujtás a fontos".
:-))
Hidegen több üzemanyagra van szüksége,tehát valószinűleg más a problémád okozója.
Gyertyát cseréltél már? Ha nem,itt kezd.
Hali!
Nekem ugyan ez volt. :) Es a trafo volt a rosz, de cserelj mindjart megszakitot, kondenzatort is abban a korben. Es jo neked hogy 140-et megy a jawa-d regen nekem is annyit ment. :) Aztan felujitottam.
azt még hozzá kell tenni hogy csak alapjáratom amugy szerintem jo megy 140 et mendtem vele
hi
JAWA 638 asom van és bemelegedés után nem megy a bal oldali henger...
nem kap elég benyát?
nemtommm...
szasz devil!
szivesen máskor is!
ha ez a gáz csak a csere segithet.
tomóka
Hi
Itt kivetelessen nem ez a problema all fent, de mar kaptam otletet, hogy esetleg az a lemezlap van eldeformalodva ami a leptetovillakat toligalja. es vegulis ugy tunik az a problema, mert igen igen homoru a picikem. Meg latszik is rajta serulis, mikor eloszor eltort a leptetovilla. De azert koszi.
szevasz devil!
a léptet? villát akkor szokta tördelni egy motor ha kopottak a váltó fogaskerekein a kapcsolókörmök.ez a probléma tipusfüggetlen.
tomóka
Sziasztok!
Mondd nektek az valamit hogy jawa 50 mustang, esetleg ideal? Jikov karbi?
Nos, nekem van egy jawa 50-es gépem, a karbi szar, mert nem zár el a tü szelep. Az úszó nem úszik, nem értem hogy tudott ez müködni. Tudtok segíteni?
Szevasztok!
Dobjon mar meg valaki engem egy infoval, mit cseszek el a jawan, miert tordeli a leptetovillakat? Bar most a leptetovilla tengelyem is eltort, elotte csak a leptetovilla es a fogaskerek:)
Szoval, ki mit tud errol a problemarol?
Kossz
Hali!
En kezzel csiszoltam le a hengerfejet is. :) Eleg szar meló volt.
HyGy
Szervusz! a veterános egy külön ""állatfaj"". én is közéjük tartozom! a homok fújás szerintem nem áll távol a veteránosoktól ill. csak bizonyos alkatrészeket tekintve. de a veterános olyan, hogy szeret mindent maga csinálni még azokat a munka folyamatokat is amelyekben nincs nagy gyakorlata. és a saját példámból okulva tudom, hogy csak az van rendesen megcsinálva amit én csinálok meg. tehát pl: a vázat, a tankot, a dobozokat kézzel csiszoltam. a motort sk poliroztam és még sorolhatnám. a lényeg, hogy a hengeren és a hengerfejen kivül mást szerintem nen homokfúvatnak a veteránosok, mert akkor igazán szép és értékes egy motor, ha a saját kezed munkája fekszik benne!
minden jót!
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem:
Soha nem tudtam, hogy a veteránosok miért utálják annyira a homokfúvást. Ha egy veterános körbe ez a szó elhangzik, úgy néznek az emberkére mint aki a középkorban azt mondja, hogy a Föld gömbölyű. Én hogy őszinte legyek a gyári alapozó elvesztésén kivül nem tudok más hátrányt mondani.
A kérdés tehát: Miért?
Larionov
Hali!
Van eg T5-ös pannoniám, most kezdem rendbe hozni mert 83 óta nincs forgalomban. Megy minden faszául, új a festése is csak a krómozás nem túl jó már! Ha valaki tud Debrecen környékén (de ha messzebb az se nagy baj) krómozót aki megcsinálná faszául akkor írja már meg! Ja meg hogy mit kell előtte csinálni pl. kiküllőzni a felnit meg ijenek! Köszi!
Timur
Hello
Nekem a 250/1-es MZ-n volt ilyen.
A dolog nagyon egyszerű, kicseréltem a karokat ETZ-re (Kapott a gép tárcsaféket), és vastagabb kormánymarkolatokat is kapott.
Kiderült, hogy a TZ kar élből nem emel akkorát(közelebb van a bowden a markolathoz, így kissebb köríven húzza.)ez még nem katasztrófa, de ráadásul a vastagabb markolat miatt nem lehet annyira behúzni.
Ha esetleg nem az eredeti kar van rajta, vagy eredeti markolat az is tehet ilyet.
Üdv Attila
Hello!
Azt hiszem a PeetAir motorjan volt ilyen. Es az volt, hogy a kuplungban az a szerkezet ami kinyomja a kuplungot (az oldal dekniben volt ha jol emlexem, ilyen kerek akarmi, amit ki be mozgat a bovden) az volt elkopva. Azt vagy csereled vagy felhegeszteted/lekoszorulteted. Es jo lesz.
Szerintem ez lesz. :) De en nem vagyok MZ-s.
bye
HyGy
da jawa 350/638
Hi! van egy '68-as ES 250-em. és olyat művel a drága,hogy induláskor egyesbe téve recseg a váltó. ha spanolok a bowdenen akkor meg csúszik. mi lehet az ok és hogyan lehetne orvosolni?
ismer-e valaki pesten vagy környékén olyan szakit akihez bátran lehet fordulni szakmai tanácsért esetleg orvoslásért? még új nálam az mz és van egy pár dolog amiben jó lenne valaki kiokitana. tehát egy pesti mz műhely érdekelne. előr is köszönöm a segitséget!
http://www.mz-b-shop.de/miraculis/aw/mz/text/es150r.pdf
Vhol Bp szélén van a hivatalos MZ forgalmazó,de hogy van-e honlapjuk vagy bármi...
Tesho!
Elösször is köszönöm a segítségedet, de a hivatalos honlapot már megtalaltam, mindennek a kiindulási helyéről, mondhatni a világ közepéről, a motor.lap.hu-ról.
Láttam az új motorokat,de az egyetlen menüpont csak az MZ Story, ahol valamit lehet olvasni róluk, de ott is a legfrissebb a 2001-es.
Én magyar oldalra gondoltam, ahol foglalkoznak az újdonsült MZ gyárral,de azért köszönöm.
Az tök jó! 2500 Ft. Majd ősszel veszek bele. Kell még rendes tükör, azt már kinéztem, meg majd új festést is kap a zergém.
Aztán péntekre összerakd ám a gépet!Szeva
Pool
Larionov!!
Ez az MZ hivatalos honlapja:
http://www.muz.de/2002/index.html
Dugattyú ált. adatai:
-illesztési hézag: gyárilag 3 század van megadva,de az utángyártott alkatrészek miatt aluhengernél 4-5 századot szoktak alkalmazni
-kúposság max 0,2mm
-ovalitás 0,06-0,5mm
-kétütemű dugó szilíciumtartalma:17-24%
Gyűrű:
-oldalirányú illesztési hézag:kb 0,02-0,04mm;a kopási határ 0,08-0,18mm
-gyűrűvégek közötti hézag:a furatátmérő 0,3-0,5%-a;a kopási határ max a furatátmérő 1%-a!!!(56-os dugónál- pl ETZ-150- ez 0,56mm)
Ezek nagyrészt általános adatok,típusonként lehetnek némi eltérések,a gyár utasításai szerint kell eljárni!!!
byee
Pool!
Azert van darabokban mert eltort az egyik valto tengely amin az 1. fokozat fogaskereke volt. Kellett uj fogaskereket is vennem. Nem volt olcso.
2500 brutto a fesszab.
Igen nincsen benne mozgo alkatresz. De egyebkent szetszedtem az eredeti jawa638 fesszabalyzot is es az is teljesen elektronikus.
bye
HyGy
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem aminek semmi köze a motorszervizeléshez, de a többi témához sem. Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki nem tud-e olyan honlapot ahol az Mz gyárról friss hírek kaphatók, tudtommal 1999-ben a csődbe jutott gyárat a japánok megvették, és tervezték az újranyitást, de azóta nem halottam róla semmit. Ha valaki tud olyan honlapot ahol hírek kaphatók a gyárról kérem értesítsen, vagy itt a fórumon, vagy a larionov2@freemail.hu. Előre is köszönöm.
HyGy!
Miért van darabokban ismét a szürke sárkány? Én most fogom összerakni, remélem semmi gond nem lesz vele!
A fesszabályzó 2500 Ft bruttó, vagy MZ fesszab+2500?
Ha működik akkor az nagyon jó! Elektronikus az azt jelenti, hogy nem elektromágnes (megszakító) stb.?
Pool
Hello!
Nem tudom itt beszeltunk e a jawa 638 fesszabalyzojarol de sikerult a boltban az MZ fesszabalyzot becserelni egy jawara. 2500 forint volt egyebkent az ara. 12V nagyon pici, es elektronikus. Fel meg nem raktam mert ismet darabokban a motor. :) De ami kesik nem mulik.
bye
HyGy
Szevasztok!
A dugattyúcserével kapcsolatban nekem az a véleményem, hogy 1 dugattyú ára nem olyan nagy költség, viszont ha benne marad a régi az (elméletileg) okozhat problémát. Ugyanis ez a motor legjobban igénybe vett alkatrésze tehát olyan mikro repedések lehetnek rajta amelyek nem láthatóak szemrevételezéssel, ezen kivül a terjeszkedéskor lefúvódó gázok koptatják is. Gondolom azt nem kell ecsetelnem különösebben, hogy mi történik ha kb. 5000n/min-nél 1 1mm-es darab leválik belőle pl. kiesik egy gyűrűtartó stift stb. Akkor megint lehet kezdeni előről...
Szerintem a legolcsóbb (bár nem a legjobb) megoldás a henger furatása. A szakember eleve szokott dugattyút és gyűrűket esetleg csapszeget is adni hozzá ez benne van az árban legalábbis mifelénk. Ha pedig "mezei" esztergályossal csináltatjuk kell vinni neki a dugót és megmondani, hogy mekkora legyen a dugattyú-illesztési hézag (én is 3századra emléxem de nem 100%)és arra a méretre fogja fúrni százados pontossággal. A dugattyút a szoknya alján kell mérni (legalul ez a legvastagabb átmérő) de ehhez igen drága százados osztású tolómérő kell (lehetőleg olyan amelyet még 1x sem ejtettek le). A dugó tetején a méreten kivül van egy nyil is ami a kipuffogó-nyilásra kell, hogy mutasson beépitéskor, mert külömben lyukra esik valamelyik dugóstift és biztosan eltörik a gyűrű.
A hengert szintén spéci célszerszámmal mérik (az esztergályosnak van ilyen) körbe (belül) megmérve kiderül az esetleges ovális kopás. Ha azomban a henger meg van húzva (karcolódva) vagy "válla" van mindenképpen meg kell fúrni. Házi de nagyon pontatlan vizsgálat ha visszatesszük a gyűrűt középre merőlegesen és megmérjük a gyűrű-hézagot majd forgatjuk a gyűrűt és ismét mérünk. Persze ehhez is szazados műszer kell.
Ha jól tudom 125-ösnél a gyűrű hézag max. 1,3-1,5 mm (de ez sem 100%) a gyári alap asszem 0,7mm.
Szintén házi vizsgálat ha már meg van az új henger és dugó akkor gyűrű nélkül a dugót a hengerbe helyezve felülről nem szabad "beleesnie" hanem szépen lassan le kell, hogy csússzon. De vigyázni kell vele mint a himes tojással nehogy megkarcoljuk mert akkor polirozhatunk 1000-rel. Nem árt neki kis olaj.
Azért szokták kicserélni az összes csapágyat a blokkban mert nem mindennap szedjük szét. Tehát úgy kell összerakni, hogy kibirja a következő felújitásig (30e.km 125-ösnél). A jónak látszó csapágyakat is cserélik (ha magadnak csinálod). A szimmeringekre sem szabad sajnálni a pénzt mer ha 20Ft-os alkatrész miatt kell megint szétszedni az gáz.
A főtengely sem "lóghat" nem lehet semmiféle kotyogása még oldalra sem.
A dugócsapszegből és tűgörgőből is van vagy 3-4 méret ezeket össze kell hozni úgy, hogy ne "lógjon" mert külömben megeshet, hogy bejáratás alatt szétesik és mehúzza a hengert.
Hát kb. ennyi...
Hello
Úgy látszik itt csak én szólok hozzá a témához.
A lényeg még jobban utánnanéztem a 0,04 a 250-re vonatkozik a 125, és 150-ccmnél ez az érték 0.03.
A 125-ös henger gyári furata pedig 52,00 mm
Lényeg az, hogy ha az elöbbi összehasonlítással teszed bele az új dugót nem lehet baj belőle.
(Mondjuk szerintem ha nem sérült a régi nincs sok értelme kicserélni.)
üdv
Atilla
Kössz az eddigi segítségét Atilla, meg akik még írtak nekem.
Hali
Majdnem elfelejtettem, elvileg nem nagyon kell méregetni, a dugó tetejébe bele van ütve a mérete. (két szám az első a mm a második a századok)
A hengerbe meg bele van ütve hogy a gyári mérettől mennyire tér el.
+1 vagy +2 ilyenek.
Pl MZ250 gyárilag 69,00 mm (nem vagyok benne biztos,csak példa) ha a hengeren +1-et látsz akkor az 69,01 mm,
na ebbe a hengerbe olyan dugó kell aminek a tetején 68 97 számok vannak.(68,97 mm)
Tehát nem kell méregetni. (A dugattyú amugy is kicsit kúpos, és nem tudom hol kell mérni.)
Na üdv Attila
Hello
Utánnanéztem, gyárilag a dugattyú átmérőben 0,04 mm -el kissebb a hengernél.
(Ha még nincs oválisra kopva a hengered, ennyinek kell lenni.)
Hali
Attila
Hello atis
Látom nem halmoznak el feleletekkel, gondoltam én válaszolok, bár 125-ösöm még nem volt, de ugye a madár az madár.
A dugattyút a hengerhez szokták méretezni,(illetve fordítva, bár már hallottam olyat is, hogy megfúrták a mocit, szoros lett azután 1-2 századot leesztergáltak a dugóból)ha veszel 1 dugót ritka ha pont jó bele, hogy őszinte legyek így fejből nem tudom milyen illesztésnek kell lennie, de ha nem jó akár be is állhat a gép. Utánnanézek, hogy pontosan mennyivel kell kissebnek lenni a dugónak mint a henger, ha találok valami adatot megírom.
Egyébként miért kell a dugattyút kicserélni? Az szokta bírni a strapát, ha nincs megsérülve, elég gyűrűt cserélni.
Előző kérdésed az olaj: Az normális ha a forgattyúsházban van egy kicsi belőle, az a benzinből csapódik ki (kenés céljából), de ha sok van, akkor nézd meg a tengelykapcsoló felöli szimeringet, mert onnan jöhet át olaj. Ha rossz a szimering a moci nem megy, füstöl, néha magától felpörög, és az olajban is kell lenie benzínnek. (nézd meg nem híg-e, szagold meg, bár a hajtómű olaj magában is rohadt büdös.)
Ennyi, remélem segítettem!
üdv Attila
Sziasztok! Bocs, hogy ilyen darabosan írok, mert most rakom ossze az etz 125-ösömet, és közbe jönnek elö a hibak.Mar osszefele rakom, es volna egy kerdesem.Lehet-e abbol gond, ha a uj dugattyút teszek bele, de a hengert nem fúratom meg?A csapagyak is a regiek.
Sziasztok!Normális-e ha egy etz 125-ös forgattyúsházában egy kevés olaj van?
Sziasztok,
A 250 es 559/4-es tipusú csepptankos Jawámba van most baráti áron egy felújított 350-es 360/00 blokk.
Jól tudom, hogy a felfogatások, a lánckerék síkja stb. teljesen megegyeznek és csak a dupla trafó szükségeltetik a beépítéshez?
( A hivatalossátételről most nem ejtek szót.
Mennyivel másabbak a 350-es menettulájdonságai , nyomatéka, fogyasztása stb. stb...?
Üdv.Vintman
Kösz mindenkinek, megírom majd mennyibe került.
Hi!
Tedd bele nyugodtan, én 1 szezont nyomtam igy végig, nem volt vele gond...
tike.
Hat a motor tipusa erdekes lenne.
Egy 350/638-as jawanal ha mindent magad csinalsz. nekem kb 60e-be volt, furas, csapagyok csereje skf-re, uj fotengely, uj dugo, persze mind gyari.
bye
HyGy
Üdv!
Egy teljes generál költsége sok mindentöl fögg, milyen tipusú a motor, milyen minöségű cutcokat rasz bele. Én most újitótam fel egy S-51 e, középminöségű csapágyakat raktam bele, fúrás, a fötengelyt halytókaróztatnom kellet és igy állt meg 20 ezerbe, és a gyújtásra még rá kell költenem 5 e-ret.
A felújitáshoz sok sikert!
meg mennyibe van mostanság egy komplett blokk felújítás?
Sziasztok!
Van egy MZ TS 125-öm, és az a problémám, hogy a fordulatszámmér?m nem m?ködik rendesen. A hangjából arra gondolok, hogy a váltóban kophatott el valami, ami meghajtja a bovdent. Mert kerreg mint állat. A baj az, hogy a váltóhoz még nem nyúltam, és nem akarok semmit elrontani benne. De ha egyszer?, akkor légyszi írjátok meg hogyan tudnám kicserélni azt a csiga hajtást, ami valószínüleg elkopott.
Köszi!
szevasz atis!
beteheted! böven belefér a méret+10% szabályba.ez azt jelenti,hogy a gyári mérethez képest 10%-kal szélesebb gumi
még jó.
tomóka
Sziasztok! Hogy a fenébe tudom leszedni a kuplung meneszt? tárcsát?
Hali!
Elvileg hivatalosan nem...
Gyakorlatilag a fene tudja. :)
bye
HyGy
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|