:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
köszi a tippet, probálok kölcsönbe szerezni egy jawa karbit, kipróbálom
Hello!
Ez feltehetoleg azert van mert vissza fele is haladnak gazok a blokkbol a karbin keresztul a lokeshullamok miatt. Ha raknal fel egy reed-et akkor ez megszunne. A fogyasztasod is csokkenne. :)
bye
HyGy
Sajna már a 60-as években rájöttek.hogy a gyári karbi szar.Sokan a 250-es jawa karbit rakták rá.
arról van szó, hogy veszel 1 liter finomított benzint, és kimész egy jó távoli rétre. beindítod a mocit, benzit beöntöd a kipufogóba. elkezded húzni neki a gázt, és a benya belobban. kb. 5-6 percig kell lehető legmagasabb fordulaton járatni, és gyönyörüen fémtisztára ég belül az egész kipufogód.
látni közbe ahogy halad lassan hátráfele a tüz, kékes sárga csík. hátránya, hogy a krómozás ettöl megadja magát. a lényeg, hogy végig fullgáz, és lakott területtöl messze, mert 5-6 perc nagyon sok ebböl a hangból.
hello urak!
kérdésem a következő:
1961-es 250-es awo simsonom van. végeztem a felujítással, minde szép, csak alapjáratot nem lehet kicsalni a karbiból. láttam a börzén simsont idegen karbival, de nem tudta senki, milyen mociról volt leszerelve.
ha valaki tud erről vmit, kérem írjon
már nagyon mennék vele, de vagy lehörög, vagy bömböl.
előre is köszönöm
Ja!
A váltóm zajos,keményen szedi a sebességeket.A kup.karon az állítócs. padlón kint van.
Klamellák????
Vélemények?!
Köszi
Cega Srácok!
Új dologra derült fény motorom betegségével kapcsolatban. Amint már
leírtam vmi rejtélyes betegség támadta meg,aminek megoldásához a ti segítségetek is kértem(utólag is köszönöm a hozzászólásokat).Szóval
csinálgatam a Mocit és annak ellenére,hogy a gyertyakábel
szabadon lógot a ftengely
forgatásakor pattogást hallotam
az ülésnél a gykábel környékén.
A kábel elvezetését megváltoztatam
(eredetileg vázéstank között van)
és a moci megy mint örült(lazán
kipörög 5000ig,4dikbe2személlyel
kajakra gyorsít).NEM tudom ez volt
e a hiba,holnap még tesztelek.
U.i:Bocs a sok szövegért!
Remélem tudtam segíteni másnak is.
Melegrekordok dőlnek->kis "téli"
motorozós idő van:)
Hello mindenki
Segitség kellene
Tudja valaki hogy mi okozhatja egy Jawa TS en azt hogy 3,5ezres fordulat alatt a karburátorbol visszaprüszköl a benzin?
Annyira hogy mindig tiszta trutyi a levegőszűrő. 4ezer fölött meg ez a prüszkölés teljesen megszűnik,és ilyenkor kezd el húzni a gép.(gyujtás jó, a karbi látszólag rendben)
Most elkezdtem szétdönteni a gépet hátha találok vmit.Arra gondolok talán a két henger közti tömítő labirint v mi a franc, nem tömít rendesen,és a keverék az egyik hengerből a másikba megy.
Úgy tudom ez kópó alkatrész és kilehelheti a lelkét egy idő után,
Segítsetek légyszives ha már tapasztaltatok ilyet
,és tudja vki milyen vastagnak kell lennie
a hengertalp tömítésnek a Jawan?
Bye
A gyújtás az jó. De a kipufkiégetést megpróbálom! De hogy kell?
Egesd ki a kipufogo dobot.
Esetleg gyujtas?
Kompresszio,gyujtas rendbe?
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy milyen tuningot tudnátok ajánlani a Simson Schwalbe-hoz ,hogy jobban menjen!
Az a baj vele, hogy 3.ban már alig húz!
Szinte semmit! A 2. és a 3. sebességi fokozat között kb.5-6 km/h sebességváltozás van!!!
Ha tud valaki vmit mondani erre írjon:
zeze@mailbox.hu
Hi!
Köszönöm szépen a válaszod!
Üdv Dani
Hello
Nekem ilyen volt az egyik Mz-n, az hogy hullámzik az nem gond attól még jól működik, mert nem olyan érzékeny a távolságra!
Az enyémen a mágnes beleért a jeladóba, megpróbáltam messzebb tenni, de mikor megláttam, hogy a jeladó fele már hiányzik (De még működött!) inkább raktam rá egy hagyományos gyújtást.
Üdv Attila
Hi!
Még mindig aktuális a 251-es el.gyújtás mágnesének "kacsázása".
Ha valakinek ilyen gyújtása van nézzze
már meg nekem,legalább azt, hogy az övé is "hullámzik-é". LÉGYszi!
Köszönöm
elmi!
Igen, Simson. S50N asszem. 8 lábú, középpen egy nagy műanyag anyával felfogatott. Kerek kulcs kell bele.
Közepen felfogatott?Simson robogorol beszelsz?
Vettem a Simsonomhoz 12 lábú gyújtáskapcsolót a 8 lábú helyett. A régi a közepénél van felfogva egy nagy műanyag anyával, ezt meg 3 csavarral kéne. Szerintem fúrni fogok.
Sziasztok!
Fontos kérdés:ETZ 251 elektronikus gyújtásának mágnesének síkban futása??!?:)
Az említett kütyü forgása során erős "kacsázó" mozgást végez ,ami állítólag német sajátosság.(?)Meg tudná valaki mondani,hogy mégis mennyi lehet a max. kitérés mennyi a normális érték!
Help!
Hosszú nyarat!Üdv:Dani
Köszi az infót Attila.
Még mindig nem próbáltam,de ha kipróbáltam,majd leírom mit tapasztaltam.
Akkor ezert nem birtuk beallitani vele a jawan a CPI-s gyujtasom :).
Hello
Az üveggyertyát azért nem lehet kapni mert nem igazán vált be a dolog. Csak hagyományos gyújtórendszerrel jó (megszakító, trafó, stb) ha már van valami normálisabb gyújtórendszered akkor nem mész vele semmire, ráadásul a robbanás színét befolyásolja a gyújtás állapota is, a robbanótér alakja, (lásd lökethossz vita Pool-al) 2T-nél az olaj mennyisége stb. szóval nagyon nehézkes a dolog, nem szabad sokat várni tőle.
Üdv Attila
Ja!
Nekem is egy fél évembe került míg sikerült szerezni.Csak beállításra használható, foly.üzemre nem alkalmas.
Jó idöt
Hi!
Ugy tudom szinte sehol nem lehet kapni, magy ritkasag, mert mar eleg regi dolog.
Hasznalni szigoruan tilos menet kozben, egyedul csak a beallitasra jo.
bye
HyGy
Minden motoros/autós boltba lehet ilyen "üveggyertyát" venni? Ha ja, akkor álltalában mennyi? Meg rendesen lehet használni, vagy csak beállítani lehet vele?
Gyoszornek van ilyen, eccer probaltuk beallitani vele a jawat de nem sikerult. :) Mindig csak narancs sarga volt akarhova tekertuk a karbit. :)
HyGy
Hi!
Olyasmi.A becsületes neve COLORTEST és mi magyarok találtuk ki asszem. ZSENIK vagyunk!!! Olyan gyertya aminek a porcelán helyén üveg van és az elektóda mélyen bent van a "belsejében". Az égés színe az üveggen keresztül látható és ebből megállapítható a keverék aránya.
Akkor jó ha Bunsenkék (mint gázláng).
Még nem próbáltam,de szerintem király.
Üdv.:Dani
Hi!
Az üveggyertya a kukucskálos gyertya lenne????
tike.
Ja!
Üveggyertyával kinek van tapasztalata?
Írjatok, ha úgy gondoljátok!
Köszi
Kösz a magyarázatot!
Én egy sráctól vettem(vagyis az apjától,mert a srác nem volt otthon) aki nem tünt barbárnak?!
A moci a ház alatti pincében állt,elmondása szerint vagy 3 éve.
A porlasztó tele volt dzsuvával és az úszóház alján vastag barna lerakódás volt(gondolom a benzinből vált ki).
Állítása szerint még nem volt megbontva és a blokk imbuszcsavarjai ránézésre sértetlenek. Mégis beteg! Még mindig nem adtam fel a reményt,hogy meggyógyítsam(bár már gyüjtök a fullos SKF csapágyakra),szereztem üveggyertyát.
Na majd meglátjuk...
Üdv
hi!
Olyan szakitol vettem, aki pl ugy rögzitette az akksit, hogy kifurta 2 helyen a jobb oldali fedélt(nemtok neki jobb nevet:),de mivel célt tévesztett, jöhetett ujabb 2 lyuk:)
vagy pl az rlső sárvédőt metszőolloval probálta optikai tuningolni, de a flénél rájött, hogy nem birja az ollo, igy ugyhagyta...
vagy pl nem tudta kicsavarni a bal oldali dekli legelső csavarját, igy körbeflexelte, hogy hozzáférjen a vésővel...
ha még jut eszembe néhány dolog, akkor leirom:))
tike.
Ok!
Lehet,hogy én is szétbontom,ha végképp nincs más választás.
Hogy érted,hogy "hozzáértö"?
:)
Etz-sÜdv:Dani
Nekem akkor volt ilyen főtengelyrázkódás vmi, amikor gumikalapácsal püföltem vissza az ETZ-be a főtengelyt. Amúgy kistrakesz hangja volt és kb. 3000-es fordulaton elmentvolna egy légkalapácsnak is, úgy rázott. Aztán nem tudom.
"Sokan mondják,hogy ha megy nem szabad hozzányulni" Ez igy OK, de nekem pl a nyaralásrol hazafelé jövet kezdte el a csörgést, imádkoztam, hogy birja ki hazáig. Ha nem mész vele távolabb, akkor talán nem létfontosságu, de ha már ugyis tél van, én a helyedben most csinálnám, nem szezon közepén:)))
Lehet még 1 nyarat kibírna, de ha otthagy vhol(pl beáll a csapágy) az kicsit gáz...
Ami biztos, én febr-ban szétbontom, biztos ami biztos. Hozzá kell tenni az én Tz-m "hozzáértő" kezekből származik...
üdv.: tike.
Hi!
Köszi a véleményt.
Kérdéseidre válaszolva.Gyertyát most cseréltem(NGK BR8HS)ezzel jobban megy(már ameddig megy kb 4000-ig)ez még nem sokat ment ezért nem éget még ki.
Elözöleg Isolator 260-al jártam és annak száp volt a szine. A porlasztó szerintem jó,próbálltam állítani is bár ezzel a témával kicsit hadilábbon állok.
(Erröl az oldalról töltöttem le porlasztó leírást:Nagyon KÖSZI KIRÁLY)
Szóval szerintem a porlasztó jó,bár a fordulatot nehezen "ejti" a motor, ezért lehet,hogy falsot szív? Honnan tudhatom,hogy "fötengelyrázkodás"
szerü-e!Egyik ismerösöm mondta,hogy az ö 251-esében a csapágy "bebrenolt"és nem pörgöt a motor 3000fölé, alatta viszont ment.A csapágy magas fordulaton megszorult és megfordult a házban.
Elkondolkodtató!
Vélemény?
U.i.:Bocsi a sok hablatyolásért és hejesírási hibákért!
Motoros üdv: Dani
Nagyon szépen köszönöm!
Sokat jelent a véleményetek!
Király,hogy ilyen hamar írtatok.Eddig egy Mz fórumon próbáltam kommunikálni motoros cimbikkel,de nem sok sikerrel,ez így sokkal jobb.
Szóval KÖSZI!
Ja:azt is hallotam,hogy "bebrenol" a fötengely csapágy és ez fogja le. Ez is a f.csapágy problémát támasztaná alá.
Még próbálkozom a hiba felderítésével,öszintén szólva nem szivesen bontanám szét.Sokan mondják,hogy ha megy nem szabad hozzányúlni,és egy felújítás számomra csak fullos alkatrészekböl képzelhetö el (pl.:SKF-ami nem túl olcsó).
Ha van még véleményetek,ötletek kérlek írjátok le!(pl.:"brenolás")
Köszönöm: Dani
Hi!
Sztem csapágyas...erre utal, hogy ha csökkented az elögyujtást, kicsit jobb, gondolom késöbb kezd el csörögni....
Az én etz-m is ezt csinálja, olyan hangja van, mintha darálóba kavicsot tennél:))) A tiédnek is tuti kell 1 blokkfelujitás, 37e Km után.
tike.
Szerintem gyújtás lessz, bár az elektronikus gyújtáshoz egyáltalán nem értek. Vagy ha 1990 óta nem lett felújítva a blokk, akkor megeshet, hogy fel kéne már. Tudom, hogy mindíg ezt írom, de a TS 250-esemmel is volt ilyen nemfelpörgős gond, ott gyújtás és túl dús keverék volt. Amúgy a gyertyaszínképed milyen? Ha sehogysem javul meg, akkor meg nézzd a dolog jó oldalát: nem tudod széthajtani. Ja meg a becsörgés nem főtengelyrázkódásszerű véletlenül? Meg ha melegen előbb kezzd kihagyni, akkor szerintem a keverék is túl dús. Az előgyújtást meg oda állítsd, ahol megy a motor (én is ilyen barbármódszert használok).
Sziasztok!
Én még új vagyok itt,és remélem tudtok segíteni,mert van egy kis problemám.
Sajnos beteg a pacim: 1990-es Etz 251. A gyújtás elektronikus. A tavaszal vettem 25000 km-el. Most 37000km van benne. Nem pörög ki kb.:4500, álványon is max.:5000ford. 4000-ig királyul megy utána becsörög,"kaihagyogat". Melegen ez elöbb következik be. Gyertyát cseréltem (NGK BR8HS), porlasztót állítottam, légszürőt kitakarítottam.
Az előgyújtást visszavettem most kb.:2mm. Igy egy picivel jobb
később kezd el dadogni, csatogni. A kuplung oldalon eléggé kopog?
Kérdéseim: Az elektronikus gyujtás jeladó mágnese kicsit "kacsázik",
nem fut síkban. Ennek a kitérésnek mennyi lehet a max. értéke?
Kb. mennyi ideig megy el a gyári csapágyakkal a gép?
Milyen idöközönkánt kell felújítani?
Lehet,hogy a majd 40000 futtot km miatt már ráférne egy blokkszéthúzás? Minden ötletet szívesen fogadok!
Kérlek segítsetek!!!
Köszönöm : Dani
Valaki mondja meg nekem, hogyan kell kereket újraküllőzni, meg hogy nehéz-e, meg hogy miért darabos a festés a vázon, de a pisztoly nem köpködi.
Csá kány!
Megtaláltam miértnemolt jó legalábbis
nagy valószínűséggel azvolt hogy a karbiba több volt a víz mint a benzin.
Én karbi problémára tippelek (fúvókaeltömődés?)
Másik tippem a gyárilag beépített fogyasztóitársadalombanélünk-lejártaszavatosságiidő modul működésbe lépése...:)
Szerintem mivel úgy is hideg van, nézd végig az üzemanyagellátást, a gyújtást, az akksit (bár nem tom, hogy ezeken a "gépeken" van-e ilyen)
Ja, és ez azért van, mert az MZ-k szelleme megszállta a robogót, mert lecserélted azt. Nem volt jó döntés :-)
Sok sikert és kitartás, ha mákod van, akkor talán nem kell a gatyádat is ráköltened
Szevasztok!
Van egy hatalmas prolémám a robogómmal, bár nem nevezhető motornak még úgy sem, szocimotornak de ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
A helyzet az hogy:eddig minden f***a volt rajt aztán egyik reggel elakarom indítani és az B**I nagy nehezen elindul és mihelyt terhelést kap leáll, aztán már elsem indul
mit lehet ezzel tenni? SZEMÉTTELEP?! vagy mi?
EGYébként mindig is MZ-s voltam és vagyok is a JAPOK megelmehetnek a P.-be
Hello
Szacsa
Előző hozzászólásomban elég rövid voltam, de most kifejtem bővebben is a véleményem. :-) (Aki már ismer annak most kezd égnek állni a haja) :-)
Most raktam össze a MZ-t, mint mondtam a gumián paszta szerintem bőven jó.
Ahova kellett azt használtam, és semmi nem ereszt! És mivel világ életemben ezt használtam azt is tudom, hogy nem is fog ereszteni, sőt ha még egyszer szét kell húznom a blokkot akkor az egyszerűen szétjön, mert nem ragsztja össze, csak tömíti a hézagokat.
Ha jól emlékszem most 300-400 Ft környékén vettem, de egy komplett MZ-hez elég fél tubus. A hőállósága nem jut eszembe de bőven 100 fok feletti (150-180?)
Ha meg olyan meleg a blokk ott már nagy baj van.
Szóval felesleges 1500 fokig hőálló több ezer forintos izékkel kenegetni.
A sziló sem rossz, de a sima fehér nem az igazi a hőállónak meg ronda piros szine van, ráadásul kevésbé rugalmas.
És ami a legrosszabb, ha szét akarod kapni a szilóval tömített cuccot akkor nagy feszegetés elé nézel.
Mert az nem csak tömít, hanem ragaszt is!
Egyébként biztos valamitől jobb a 3000 Ft-os cucc, de minek ha itt nincs akkora igénybevétel amit az olcsó nem bírna ki!
Üdv Attila
Ez az említett Ultra Copper azért megáll 3 rugó alatt. Újpesten van egy Loctite üzlet, vagy akármelyik frankó csapágyboltban, viszonylat baráti árréssel azért kijön. De igaz ami igaz, a talált, meg kapott cuccok a legfajábbak. Én pl. a csavarlazítóval voltam így. A fékolaj mindig megtette a magáét, aztán azóta, hogy van egy barátom aki a megfelelő helyen dolgozik elég előkelő helye van a szakbarbárságomban. :-)
hali!
sajna egy "format c" miatt teljesen kiment a fejemből a kenőcs téma.egy valami azonban megragadt az agyállományomban mégpedig az ára 8000ft
húúú! ha a haverok nem dugdosnának a zsebembe ilyen spéci cuccokat én is gumiámot és hőálló sziloplasztot használnék
tomóka
Hali. Én a Loctite Ultra-Coppert javaslom. Az ára kb 3 rugó és a Loctite termékek között ennek a legmagasabb a megengedhető üzemi hőmérséklete...már amit elvisel. Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy amíg ezeket nem lehetett kapni addig ugye mindenkinek megfelelt a jó öre Gumiám paszta meg a Sziloplaszt, szóval lehet, hogy ez egy kicsit túlzás. Vagy rongyrázás? Valaki már szólt is előttem ez ügyben.
Hali
Hat ha eg egy lampa amikor nem kellene az tipikusan zarlat. Meg kell keresni probalampaval vagy digit multimeterrel.
bye
HyGy
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|