hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. augusztus 15. szerda 
Mária

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás

Összesen: 58 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Keri
válasz erre | email2013-03-20 20:24:17
A TS beindul ha világít a lámpa.
sorszám: 2616 (137726)
(előzmény: Árpád, 2013-03-19 18:14:55)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-03-20 20:12:27
Mi az a narancssárga lámpa?
check engine? :-D
sorszám: 2615 (137725)
(előzmény: Coin, 2013-03-20 19:00:21)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-03-20 19:00:21
sajnos mégse.. csak azthittem. ma megint nem akart beindulni. tegnap tologáltam, és felvillant a narancssárga lámpa. és akkor sikerült berúgnom. ma amikor beakartam rúgni, megint nem ég. és hiába tologoáltam . arra se reagált :( szikra van. benzin van, mi lehet a baj ?
sorszám: 2614 (137724)
(előzmény: Árpád, 2013-03-19 18:14:55)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-03-19 22:44:39
Már megoldódótt a probléma :D szerintem túlszívattam. tologattam 1 kicsit, hátra betudom tolni, és az akksival van a baj. pöfögött 1 párat. aztán rátettem akksira, berúgtam és indult is. ezlehetett a gond :)
sorszám: 2613 (137717)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-03-19 21:45:17
Már megoldódótt a probléma :D szerintem túlszívattam. tologattam 1 kicsit, hátra betudom tolni, és az akksival van a baj. pöfögött 1 párat. aztán rátettem akksira, berúgtam és indult is. ezlehetett a gond :)
sorszám: 2612 (137711)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-03-19 18:14:55
Én is arra szavazok hogy túlszivatta. Bár adok esélyt arra is hogy lemerült az aksi . Ugyan világít még valamelyik visszajelző izzója de egy nem tökéletesen beállított MZ már kicsit is fogyatékos aksival is nehezen indul. Legalábbis úgy emlékszem. Mint köztudott nekem már semmi közöm az MZhez. :D Már arra sem emlékszem hogy hogy néz ki. :D
A jawám mechanikus megszakítóval 4.5 voltos elemmel is vidáman indul, elektronikussal kell neki 5 volt a biztos induláshoz. 4.5 voltnál elektronikus esetben kell egy kis rugdosás, meg az úsztatást is el kell találni. De a 4.5 volt lássuk be, meglehetősen lemerült akkut jelent.
Az ETZ 9-10 voltnál indult, a visszajelző lámpája pedig már 8 voltnál világított.
sorszám: 2611 (137709)
(előzmény: Keri, 2013-03-19 08:39:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-03-19 08:39:19
MZ-nek két dolog kell. Benzin és szikra.
Ezek meglétét ellenőrizd.

Ötletem? Nincs mivel nem mondtál semmi tünetet, ami mentén el lehet indulni, de a kezdőséged miatt szerintem csak simán elrontottad az indítást és túlszívattad.
sorszám: 2610 (137707)
(előzmény: Coin, 2013-03-18 19:17:28)

 
 
Coin
válasz erre | email2013-03-18 19:17:28
Sziasztok, nemrég vettem egy 125 ös mz ts-t és még kezdő vagyok a témában, szóval az lenne a baj, hogy amikor megvettem beindult. (sokat állt) de másnap amikor beakartam indítani, nemakart. a km óránál csak a narancssárga lámpa világított, de előző nap a másik is. (zöld v kék) ötletek hogy milehet vele?
sorszám: 2609 (137705)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-23 13:33:22
Gondolom valami beleér valamibe,ami nem kéne. (Pl az a vékony csapágy szétesése a nyomólapban amit a kigyomó szerkezettel megnyomsz.)
De, hogy mitől van, azt csak akkor fogod megtudni, ha szétszeded. Ezt sajnos nem úszod meg, a javításhoz tuti szét kell szedni.
sorszám: 2608 (136981)
(előzmény: kosaras, 2013-01-23 13:16:19)

 
 
kosaras
válasz erre | email2013-01-23 13:16:19
Sziasztok! Összeraktam egy 250/1-est. A motor szépen beindul,de mikor a kuplungkart behúzom leáll! (a kuplungkart nehéz behúzni!) Mit rontottam el? mi a hiba ? Előrre is köszi
sorszám: 2607 (136980)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-11 09:15:31
Ki és mennyiért vállalná el az etz 250-aes tankom és két deklim fényezését fekete + lakk fényezését ? Budapesten lakom Újpesten.
sorszám: 2606 (136890)

 
 
Atilla
válasz erre | email2013-01-08 12:18:20
Keressd meg Bambit. Nem Újpest, de megéri,mert MZ téren elég precíz szerelő.
sorszám: 2605 (136867)
(előzmény: vitez963, 2013-01-07 19:10:50)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-08 06:25:13
Szia nekem egy ETZ-m van
nem vagyok egy nagy serviz mester jobb idő lesz felderítem köszi.
sorszám: 2604 (136866)

 
 
Keri
válasz erre | email2013-01-07 19:49:50
Egy Jawas szerelőről tudok itt az Attila és a Baross utca között, talán a Báthory utcán??? Évekkel ezelőtt betévedtem oda, de amúgy nem ismerem.
sorszám: 2603 (136864)
(előzmény: vitez963, 2013-01-07 19:10:50)

 
 
vitez963
válasz erre | email2013-01-07 19:10:50
Szevasztok.

Újpesten vagy a közelben keresek motor szerelőt.Tábori a Templom u-ban nagyon drága az nem jó.
sorszám: 2602 (136863)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-26 21:14:18
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
sorszám: 2601 (136338)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-11-26 20:17:04
Ami nálam eldönti a gyertya kérdést az az ár/használati érték arány és ebben a BRISK-et torony magasan a legjobbnak tartom.
sorszám: 2600 (136337)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-26 18:48:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-11-26 19:47:45
Van különbség a gyertyák között, de aki utcán megérzi a különbséget az hazudik :)

Pályán is csak annyit érzek, hogy picit másként reagál, de teljesítményben és fogyasztásban nem tapasztaltam különbséget. Viszont az tény, hogy a 250-es a Brisk-et szereti, illetve azzal jó motorozni és olcsó, de utcai motoromban NGK van, mert tartósságra meg az jobbnak bizonyult.
sorszám: 2599 (136336)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-26 18:48:13)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-11-26 19:34:05
Ha olyat veszel bele, ami szerinted jó, rögtön több lóerő lesz benne. Kb ennyi az értelme.
Nekem egyébként a nippon denso jött be eddig legjobban, de az NGK és a Brisk is teljesen jó.
sorszám: 2598 (136334)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-26 18:48:13)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-11-26 19:24:48
Szia!
Én erre két dolgot mondanék (bár nem vok igazán szaki):
-Szó szerinti idézet ide a legjobb egy jó mz-éstől:
„NGK,Champion,Brisk mind jó vettem egy tucatot, mire rájöttem: NEM a gyertya számít igazán, hanem a Karburálás és a(z elektronikus) gyújtás ! -szóval van 20évre való használt gyertyám:)”
-másik: alul van egy jó táblázat, a gyertya konverziós tábla, ami talán választ ad neked ebben a kérdésben.
Egyébként jó gyertya mindkettő, szerintem.
Teknőc
sorszám: 2597 (136331)
(előzmény: daranyi68, 2012-11-26 18:48:13)

 
 
daranyi68
válasz erre | email2012-11-26 18:48:13
Sziasztok!
Szerintetek mekkora különbség van gyertya meg gyertya között?Jelenleg NGK B7HS gyertyát használok egy 150-es ETZ-ben!Nemrég beszélgetés közben szóba került és kioktattak hogy mekkora különbség van gyártók termékei között!Mert hogy ezzel a gyertyával így lóerőt vesztek,vegyek bele inkább BRISK N15 gyertyát!Eddig nem foglalkoztam ilyesmivel,csak a hőértékkel!Várom a véleményeteket!
sorszám: 2596 (136330)

 
 
mzés
válasz erre | email2012-10-12 15:57:10
Sziasztok!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
sorszám: 2595 (135883)

 
 
Jikov78
válasz erre | email2012-09-19 14:36:52
Sziasztok!

Pécsett, vagy tágabb környékén keresek olyan hozzáértő, lelkiismeretes szerelőt, aki '86-os évjáratú, Jawa 638 TLJ motoromba életet lehelne. Nagyon fontos lenne a dolog, ezért kérlek Benneteket, segítsetek (a jikov@freemail.hu címen, vagy a 70/774-8727-es számon elérhető vagyok)! Köszönöm!
sorszám: 2594 (135611)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-06-12 21:47:45
Azt hiszem, hogy sikerült magyarázatot találnom a 40 éves "szerencse sorozatra". Abból a feltételezésből kiindulva, hogy a kollégák többsége minden bizonnyal az új gyertyát a abban az állapotban szereli be ahogy az a gyárból kijött van magyarázat. A problémát az okozza(hatja), hogy a gyárak 0,7 mm szikraközt állítanak be a gyertyákon a szoci motoroknál, a régebbi típusoknál biztosan, pedig 0,6 mm a gyári ajánlás (én mindig ezt az értéket használtam). A megnövelt szikraköz pedig a szekunder, és vele együtt a primer ("visszarúgás") fesz. jelentős növekedéséhez vezet lerövidítve a trafó ill. a kondi életét.
sorszám: 2593 (133961)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-06-01 11:30:58
Értem, azért köszönöm.
Teknőc
sorszám: 2592 (133724)
(előzmény: Troster07, 2012-06-01 07:03:21)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-06-01 07:03:21
Teknőc, nincs meg a főnökömnek sem a teleszkópfelújító száma, de azt mondta a tudakozó tudja, Ő is onnan kérdi, mert lusta elmenteni...:)
sorszám: 2591 (133723)

 
 
roli1979
válasz erre | email2012-06-01 06:51:22
szerintem meg biztos hogy a szimering a hibás. miután leáll a motor, kitekerem a gyergyát, és csupa olaj a gyertya elektródája. aztán gyertya nélkül rárugok párat, és a menet is olajos.
sorszám: 2590 (133722)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-31 22:02:35
Tudom, hogy a "jelenség" létező probléma, szerintem az okok nagy része három dologra vezethetők vissza
- rossz minőség, laza tekercselés, előbb-utóbb a mászkáló vezetékekről ledörzsölődik a szigetelés és menet zárlatos lesz (nem tudsz mit tenni)
- a trafót gyertya terhelés nélkül "sütik el", a megnövekedett szekunder feszültség, nem biztos de lehet, valahol átüt
- az öreg trafóknál a primer csatlakozások, a csavar és a tekercs vezeték között, oxidálódtak (rozsda)
sorszám: 2589 (133721)
(előzmény: VGGábor, 2012-05-31 21:33:20)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-05-31 21:33:20
Akkor a másik oldal: 4éve van jogsim, motorra 3 éve, ez idő alatt trafóm már 2szer ment tönkre, kondim MZ-n Simsonon legalább 2szer, és még ne soroljam, néhol már az öregebbekre is túllicitálnék lehet :)
sorszám: 2588 (133720)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-31 21:23:40)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-31 21:23:40
Érdekes, vagy csak nagyon szerencsés vagyok, hogy több mint 40 év autózás-motorozás, a motorok mind a nem diesel autók is mind szoci típusok voltak,ideje alatt egyetlen egyszer sem volt gy. trafóval vagy kondenzátorral gondom (pedig volt köztük román is).
sorszám: 2587 (133719)
(előzmény: VGGábor, 2012-05-31 20:06:31)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-05-31 20:06:31
Igazad lehet, nekem is a legutóbbi trafós szívatásnál egyszer tökéletes, utána meg durrogott és beköpött mindent. Ja és igen ott is volt ilyen tünet hogy beindul de gyorsan leáll...
Ott kéne keresgélni először lehet.
sorszám: 2586 (133715)
(előzmény: Keri, 2012-05-31 12:24:18)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-31 15:33:59
Ne aggódj nem is fog vér folyni.
sorszám: 2585 (133692)
(előzmény: Keri, 2012-05-31 12:24:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-05-31 12:24:18
:)))
Naja, és még vér sem folyik.

Akkor fogok röhögni ha a végén kiderül, hogy a trafó gyenge és azért köpi be a gyertyát :D
Személy szerint olajos oldali szimeringem egyszer kifordult a helyéről, de még úgy is hazaértem, hatalmas nagy füstfelhővel a hátam mögött, ezen felül tolásra indult csak.

Szóval ezzel azt akarom mondani hogy nem lehetetlen de nem is lennék én 100%-ig biztos hogy váltó olaj a motorba, ellenben gyengélkedő gyújtás tréfált meg már párszor pontosan ugyan ezekkel a hibajelenségekkel. Illetve a "víz a karburátorban" is hasonlóan viselkedett nálam.
sorszám: 2584 (133688)

 
 
válasz erre | email2012-05-31 11:57:32
Jól nyomjátok!! Öröm olvasni, ahogy oltjátok egymást ;)
sorszám: 2583 (133687)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 19:19:06)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 19:19:06
Ez mind szép és jó de eltévesztetted a címzettet, Roli1979 barátunknak kellett volna nem nekem aki több mint 50 éve szerel mindenfélét.
sorszám: 2582 (133667)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 19:11:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-30 19:11:15
Ha valakinek van egy kevés ideje, az idegei bírják, akkor még időtöltésnek se rossz a szerelés. :)
Persze csak annyit szabad szerelgetni a motort hogy a közlekedésben ne zavarja. :)
Volt idő amikor én tulzásokba estem, akkor is berheltem rajta valamit amikor semmi baja sem volt. Előtte. De én hosszas munkával néha tettem bele. :D
Szóval ne essünk tulzásokba.
Ne féljünk a motortól, de tiszteljük. Csak akkor nyuljunk hozzá ha tényleg baja van.
Bizonyos szintű munkát csak akkor végezzünk rajta, ha már megvan az előtapasztalat. Fő a fokozatosság. De valahogy el kell kezdeni a dolgot.
A szimering csere jó kezdésnek. Nem kell különösebb ismeret, nincs hézagolás, beállítgatás. Csak arra kell figyelni hogy mindent úgy tegyünk vissza ahogy volt.Meg arra hogy a szimeringházba ne nyuljunk csavarhúzóval feszegetés céljából. De az eléggé adja magát laikusnak is hogy viszonylag puha anyagot ne nyomorgassunk ha tömítenie kell.
sorszám: 2581 (133666)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 18:58:46)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 18:58:46
Abban igazad van, hogy egy szoimotoros jobb ha felszereli magát szerszámmal és megtanul szerelni mert a szerelőkre rámegy a gatyája és akkor sem biztos, hogy jó lesz.
sorszám: 2580 (133665)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 18:27:21)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 18:55:11
Rossznak rossz de nem hiányzik (reméljük).
sorszám: 2579 (133663)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 18:22:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-30 18:27:21
De. Célszerszám. Ami 750 forint és sok helyen kapni is lehet. Azért ennyire ne óvjuk a szakmai fensőbbségünk, hogy egy egyszerű dologtól is óvjuk a kezdőket, hátha nem mernek belefogni, aztán továbbra is csak mi fogunk érteni a dologhoz. Illetve itt a többes szám nem helyes, mert én nem értek hozzá. Csak annyit amennyi elég ahhoz hogy ne maradjak az út szélén és ne a szerelőket gazdagítsam kevéske pénzemből.
sorszám: 2578 (133661)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 17:57:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-30 18:22:54
Ha elolvastad volna az eredeti beírást...
Ponthogy erről volt szó. Rossz a szimering.
sorszám: 2577 (133660)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 18:04:16)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 18:04:16
"Hihetetlen mennyiségű olajjal a forgattyus házban is elindul a motor."-ez igaz csak az a kérdés, hogy hogyan kerül bele hihetetlen mennyiségű olaj? Mert ha jár a motor akkor folyamatosan távozik a forgattyús házból a beszívott olaj, ha meg áll akkor nem jut bele hacsak nem hiányzik a simmering.
sorszám: 2576 (133659)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 17:31:27)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 17:57:31
"A váltó oldali szimeringhez tudod milyen célszerszám kell?
Egy kuplung lehúzó."- a kuplung lehúzó nem célszerszám?
sorszám: 2575 (133658)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 17:39:18)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-05-30 17:50:52
22es ami a főtengely végén van ;)
sorszám: 2574 (133657)
(előzmény: Árpád, 2012-05-30 17:39:18)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-30 17:39:18
A váltó oldali szimeringhez tudod milyen célszerszám kell?
Egy kuplung lehúzó. A Futárpetinél 750 ft.
Egy megfelelő méretű csavarhúzó, egy 5ös imbuszkulcs, egy villáskulcs, nem tudom hirtelen hányas, 17es, 19es, vagy 21 es. Azt hiszem 21es. Meg lehet nézni, akkor az is megvan. Szóval 3000 forint értékű szerszám.
sorszám: 2573 (133655)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 17:18:25)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-30 17:31:27
Ezt meg honnan veszed?
Hihetetlen mennyiségű olajjal a forgattyus házban is elindul a motor. Ugyanis az olajtól vidáman bekövetkezik a robbanás. Nem emiatt van a baj, hanem azért mert a gyertyán szűnik meg a szikra a rárakódott olajtól. Beindul, forog párat és leáll.Kijáratni az olajat is csak jóval hosszabb idő után lehet.
sorszám: 2572 (133654)
(előzmény: Gyula-bá, 2012-05-30 15:43:43)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 17:18:25
Tényleg nem bonyolult de célszerszám(ok) nélkül szétszedni nem csak szétbarmolni lehet, lásd itt, 6 perc környékén. http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/mz-etz-szerelese-31752
sorszám: 2571 (133651)
(előzmény: roli1979, 2012-05-29 12:50:02)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2012-05-30 15:43:43
"utánna még jó ideig olajos lesz a gyertyád, amíg ki nem jön az olaj a forgattyúsházból"-nem lesz olajos a gyertya,a forgattyúsházból az esetleg benne lévő kis mennyiségű, ha több lenne el sem indult volna, olaj másodpercek alatt (néhány száz fordulat) távozik.
sorszám: 2570 (133647)
(előzmény: Árpád, 2012-05-29 15:24:15)

 
 
roli1979
válasz erre | email2012-05-30 06:36:26
rendben! köszönöm szépen a segitségedet!
sorszám: 2569 (133637)
(előzmény: Árpád, 2012-05-29 15:24:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-05-29 15:24:15
Nem. A másik oldalról nem kerülhet bele olaj. Az száraz, egész addig az, amíg lánckerék alatti szimering nem ereszt. Illetve van még pár dugasz is a blokban arról az oldalról, talán valamelyik a váltót is dugaszolhatja. jöhet még olaj arra az oldalra a főtengely szimeringből is, de akkor az benzinnel együtt jön.
De legvalószinübb a lánkerék szimering.
Szóval a váltó oldaláról nem mehet oda olaj, arra az oldalra is csak tömítési hiba miatt kerülhet olaj. Utánna azon az oldalon lévő főtengely szimeringnek is eresztenie kellene. Ráadásul sok olaknak kell lennie ott ahonnan most neked a hengerbe szívja.
Ju eszembe. Ha elhárítod a hibát, utánna még jó ideig olajos lesz a gyertyád, amíg ki nem jön az olaj a forgattyúsházból, ami már jü tele lehet neked. Hacsak nem találod ki a módját hogy hoggy szedd ki az olajat a forgattyús házból.Természetesen az olajleeresztő csvar arra nincs hatással.
Talán a hengert lehet leszedni és gumicsővel takarítani, vagy a blokkot kell kiszedni és megfelelő dugó állásnál fejtetőre állítani.
Vagy fúróval addig pörgetni a motort amíg az olaj nagyrészét ki nem köpi. De nem tudom így mennyi idő alatt tisztul ki elfogadhatóra.
Ha szerelő csinálja a szimeringet az átvételnél járasd kicsit a motort majd nézd meg a gyertyát hogy teljesen száraz legyen. Legyen a szerelő gondja hogy szedi ki az olajat a forgattyúsházból.
Ha kicserélteted a váltó felöli szimeringet, akkor a másik is cserélendő. Általában egyformán kopnak, az se lehet sokkal jobb állapotban.
sorszám: 2568 (133629)
(előzmény: roli1979, 2012-05-29 12:50:02)

 
 
roli1979
válasz erre | email2012-05-29 12:50:02
biztos nem lehet valami bonyolult dolog. de nekem szerszámom sincs hozzá. és a másik oldalrol is kerülhet bele olaj? mert láttam szivárgást a gyújtásnál is.
sorszám: 2567 (133626)
(elözmény: Árpád, 2012-05-29 08:42:16)

 
  Összesen: 58 oldal
|< 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 következő >|

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17619)
Jawa (27036)
MZ (48864)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
police (1762)
Simson (3402)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu