:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
jah és folyik az olaj a berugotol.. mogotte van egy alátét de oda nem kéne vmi tomités?
na szoval..
gyujtást állitgatom..
indikátororám nincs, lényegtelen a 2,5 milit eltalálom
de utogyujtása van..
az istennek se tom beállitani, majdnem eléri a 0-t! a ford.méro akkorát durrant a kipuf..
állitgatom azt a lapot, amit két csavar fog.. nem az igazi..
a gyertyám meg bekoxolta.. gondolom a levego kevés.
de amig nem jo a gyujtás nem akarom azt állitani
Sziasztok
Van egy babettam, amit szeretnek felujitani.
A gep kiskormanyos kiskereku(tipusszamot sajnos nem tudok).
Az lenne a kerdesem hogy tudna e valaki javitasi utmutatot, vagy egyeb doksit adni nekem magyar nyelven(esetleg angol)?
A csapszegnek mekkora hezagot kell biztositani uj alkatreszek eseten(perselyes nem tugorgos)?
koszi Jeremias
regebben olyan 2000km-t mondtak mire teljesen bejarodik, 500km-ig nem nagyon szabad terhelni, aztan 500 folott el kell kezdeni fokozatosan novelni. Aztan 1000-tol mar aranylag normalisan lehet hasznalni.
Helló!
Szeretnék tőletek kérni 1-2 jótanácsot.
1. Mennyi ideig bejáratós a motor fúrás után?
2. A bejáratás alatt milyen keverék kell? mert gondolom több mint az 1:40. Én 1:33 vagy 1:20-ra gondoltam
a válaszokat előre is köszönöm.
üdv:Norbi
Nekem a kerámia kibűvölésig ugyanez, aztán egy darab vas lett beleforrasztva, közepén 8-as lukkal, ebbe pedig egy hosszú, nyolcas rúd, ami csúszkál fel-le! :) Rajztűvel, filccel, akármivel lehet jelölgetni! :)
Üdv: TiB
itt a gyújtásállításhoz egy primitív (tehát működik!) mechanikus kézi készülék receptje:
végy egy régi gyertyát!
bűvöld ki belőle a kerámiát és az elektródát.
a maradékba fúrj 10mm-es menetet.
tekerj bele 70-80mm hosszú csavart ellenanyával ellátva.
ezt az egészet betekered a hengerbe,majd addig forgatod a fötengelyt amig megakad a csavarban.ezután egyik kezeddel a csavart , másikkal a főtengelyt forgatod mig át nem fordul.ekkor fikszálod a csavart az ellen anyával.és lőn világosság! meglehetös pontossággal megállapítottad a felső holtpontot.már csak hozzá kell adnod az előgyújtás mértékét és jöhet a lámpázás,
lemerult az akksi vazz :)
utogyujtása van, azzal mit lehet tenni?
kb. 10 E-t pörög :-)
van egy félkor alaku lap, egyik végénél egy csavar, a leszoritotol északkeletre..
nah ahhoz hozzáérinted a led-t, persze 1-1,5 Kohmos ellenállással, és tekered és látod mikor ég..
Hello lucaska,
Én ugyan nem tudok neked tanácsot adni, de lenne egy kérdésem.
Hogyan kell leddel gyújtást állítani? Én a megszakítóhézagot szoktam mérni.
Előre is kösz a segítséget!
Üdv!
Hali
a gyujtás beállitása okoz nekem gondot..
ugyanis szétszedtem, láttam nincs meghuzva a csavar csak ott lotyogott minden, elinditom, tekergetem meghuzom..
menek vele kopog..
mondom ezt mérni kéne
tolomérő bele 29 mm
2,5 re kéne tenni az akkor 31,5 mm
beállitom, persze leddel, 31,8-tol világitott egész hosszu ideig :-)
nah mondom jo
erre nem indul el..
irás kozben eszembejutott hogy arra állitottam be amikor a dugo felmegy, tehát mielott felér 2,5 mm
mi lehet a hiba ?:)
Az előzőt baromira nem ide akartam... Bocsi!
Magyarul építsek be kondit? Nektek bent van? És nekem mért vette ki előző tulaj??? :o
Üdv: TiB
Vagy esetleg a kinyomót nem olyan helyzetben raktad be, ahogy kellett volna, így mikor húzod a bowdent, a kiemelő karja lehet, hogy már vízszintesen van, így nem emeli ki a kupit! :( Esetleg nézd meg, a könyv írja, hogy hogyan kell állnia!
Üdv: TiB
Valószinű hogy,a belső kosár nekifeszül az új kuplungagynak.A hiba vagy a kosár alatti alátét fordit van berakva,(az alátétnek van egy pereme ami felül a főtengelyre) vagy nagyobb a kúp a kuplungon,és rászorul a kosárra igy közvetlen erőátvitelt kaptál a főtengely es a váltó között.Ezáltal nem a lamellákon át megy az erő.
Üdv!
Szeretnék egy kis segítséget kérni...
Problémám volt a leforgott kuplung ETZ-250-esen. Kapott új kuplungagyat, ami kicsit alulméretes volt, így passzolt a kopott tengelyhez. Össze lett csiszolva, majd eztkövetően légkulccsal felhelyezve. Hozzá kell tennem, hogy az előírt nyomatéknál feltehetően többet kapott, de nem találtam módot annak pontos betartására. Ezután motor össze lett rakva, olaj feltölt, szuper kész. Motor indít, indul. Kuplung behúz, berak 1-be és motor ki akar a gazdi alól repülni. Helyzet a következő. Kuplungszerkezet szabályszerűen mozog, de egyáltalán nem kuplungol... meg kinyomott állapotban kicsit közel kerül a nagy fogaskerékhez a szerkezet. Köszönöm előre is segítségeteket!
Üdv!
SeRGeI
------
1983 MZ ETZ 250
1957 Kovrov K55
Hú de jó, jaj de jó, én voltam a 400.
Meg fogod tudni, nyugodj meg
Csörög, zörög, kotyog, nem tudsz rendesen gyújtást állítani....
Kedves Barátaim!
Tudtok-e ajánlani olyan helyet (lehetőleg Budapesten), ahol a JAWA 634-esem ülését újrabőröztethetném?
Köszi előre is!
Hello,
Milyen jelek utalnak arra, hogy a főtengely megérett egy alapos felújításra?
Jawa 350/638-asom van.
Előre is kösz a segítséget!
Üdv!
Ámberek! Aki keletnémet motorokkal foglalkozik, nézze meg a WWW.OSTMOTORRAD.DE webhelyet, van egy csomó kézikönyv,kép,leírás,stb.
Sziasztok
Egy 30 éves egysebességes babettát élesztgetek.Megnéztem egy másikat, és annak a hátsó kereke sokkal könnyebben forog amikor kézzel álló motornál forgatom ( a motorhajtás bekapcsolva).A fék nem fog, a lánc nem feszít.Olajat cseréltem a váltóműben,a kuplungnál nem szorul.Mivel az a bizonyos másik motor sokkal erősebb(pedig én motorgenerált is csináltam),erre gyanakszom. Van vmi ötletetek ?
Viszont ha eltömődik a fúvóka,kevesebbet ereszt át,mint kellene..
Végül pedig megnézném, hogy a tanksapka szele-e rendesen (nem cserélted le zártra? nincs rajta táska? nem támaszkodsz rajta? nem ül rajta a barátnőd? :-))
Csak, hogy kötözködjek! A fúvóka, ha a megfelelő méret van bent, max kikopik, akkor meg több benyát kap, magyarul ettől nem lesz kevés a benzin sehol! :)
TiB, aki mindenkibebelekötpedignemrosszindulatu! :)
Az én értelmezésemben a kevés benzint okozhatja az alacsony benzinszint,azaz pl az úszók rossz beállítása,tűszelep, fúvókák és persze a benzincsap is.
Hogy ne legyen félreértés: a benzinellátó rendszerben van a hiba!:-)
Szerintem nincs ott semmi baj a benzinszinttel! Csak lassan folyik utána a benya! Magyarul benzincsap, és tűszelep átvizsgálás ajánlott! Meg, ha már ott vagy, akkor pucováld ki az egész karbit! Ez kb. egy órás meló! Nem több! Az alkatrészeket meg vedd meg előre, és akkor nem kell, hogy álljon a moci! :)
Üdv: TiB
Én a karburátorra gyanakodnék,első sorban a túl alacsony benzinszintre..
A legjobb MZ (és egyéb) szerelő a Bambi (Iván Árpád), rendel a IX. kerület Thaly Kálmán utcában. A házszámot nem t'om, de a Mester utcánál van egy sarokkal beljebb, nagy szelvényes ipari kapu, bent az urdvarban. Szerintem ő magaazatyaúristen MZ-ben. Tuninggal is foglalkozik, gyorsasági MZ-ket csinál, két éve kategória első a Megbízhatóságin egy ETS-sel.
Sziasztok, egy érdekes problémával állok szemben. Lefullad a motor. Teljesen változó, hogy mikor. Egy fix, ha üresben az alapjáraton pöcög, akkor elvan akármeddig, de amint elkezdek menni vele, teljesen véletlenszerüen le-lefulladozik. Ilyenkor, ha ráhúzom a szivatót, vagy ha behúzom a kuplungot, lassítok , visszakapcsolok, akkor 10-böl 9-szer el tudom kerülni, hogy teljesen leálljon motor, de le kell lassitani, visszaváltani szóval tök tré az egész. Nem tudom mire gyanakodjak. Olyan, mintha néha nem kapna üzemanyagot, vagy a gyújtással lenne gond. De ha alapjáraton megy, akkor semmi gond, csak ha elindulok. Tanácstalan vagyok. Ha volna valahol egy megbízható szerelö szívesen elvinném oda a motort. Sajnos sok idöm bütykölgetni nincs, inkább motoroznék már. ELQre is köszi bármilyen hasznos ötletet (egy 250/1-es-em van 1990-es évjárat)
Valószínűleg a dekniben lévő kis csapágygolyó hiányzik, amely a kinyomótengely végénél van, ezen fekszik fel a dekniben lévő lyukban. Lehet, hogy akinyomótengelyen meglátod, hogy meg van "égve" Másik lehetőség, hogy a biztosító alátét elszabadult, megöregedett, tehát az egész kuplungház elszabadulóban van. Ez utóbbi elég veszélyes, ha megszorul.
Elfelejtettem: Minden a kapcs. rajz szerint van és mágse.
Hello!
Simson gyújtáskapcsoló bekötésével kínlódok. SEGÍTSETEK!
Klingerit-et ilyen traktor meg ilyen boltokban lehet megkerdezni. En valami ilyenben talaltam Pecsen.
bye
HyGy
Szilikon szalagot,vizvezetekes boltban.
E karesz!
A klingerit kemény tömítőanyag, vágni kell, hasonló az azbeszthez, márminthogy azt is vágni kell. Ami nejkünk otthon van, az elég vastag, de biztos van vékonyabb is. Amúgy hol lehet kapni? Meg szilikon szalagot tömítéshez hol lehet kapni?
A klingenit nem tudom mi, de ha klingerit-re gondoltatok, akkor a google ezt dobta ki tobbek kozott:
http://www.ninacom.co.yu/e-klinger.htm
uff,
ocs.
Mi az a klingenit?
Ez az az általános gumi tömítő paszta amit mindenhol használnak tömítésre vagy valami speckó benya?
És hol lehet ezt beszerezni?
csá E karesz
Kösz a tippet Rowland ,de sajna ezeket már végigjártam .Azóta a blokkot szétdöntöttem ,de se a hengereken se a dugón semmi rendellenes nincs .
Ha csak nem valami kapitális dolog van elb...va mondjuk fordítva van benn a duguattyu .Amúgy elég érdekes hogy pont a szívórésnél van a dugó kivágott görbülete de az talán így normális Ezek után is arra a labirintra gyanakszom ami a két henger közt tömít. Asszem minden mindegy alapon kicseréltetem azt majd meglátjuk
Ha valakinek van még ötlete hogy mi lehet a baj azt szivesen hallanám
Talp tomitesnek en sokkal inkabb jawasolnam a klingenitet.
Bocs, ez az MZ-be kell :-)
Ja, és az üresrögzítő cucc nem volt a blokkban. Most azt is szereznem kell.
Szia Bye!
Ellenőrizd le az előgyújtást(2,8mm),majd a porlasztó oldalán található alapjárati-levegő csavart tekers teljesen be,majd 1 és egy negyed fordulatot kifelé. A tűt tedd felülről a harmadik bevágásba!
Ilyen problémám még nem volt a Jawa-val, de hátha! Ja talptömítésnek én műszaki rjzlapot szoktam használni. Nálam bevált!!!
Hopp, bocsanat, szoval arrol a rugorol van szo ami a valtokart visszahuzza kozepso allasba. Egyaltalan hol van ez a rugo? Fogadjunk hogy a mertani kozepen a blokknak :)
Sziasztok! Nekem egy par napja eltorott a rugo a 150-es ETZ-m belsejeben, es szeretnem kicserelni. Meg nem szedtem szet blokkot sosem, ezert minden idevago tanacsot szivesen vennek. Koszi!
Hello
Az ötlet nem rossz ,de a megvalósítás elég bonyolultnak tűnik .Csinát már valaki egyáltalán ilyen kéthengeres Jawan?
bee18!
Szerintem lehet, bár én azt vallom, hogy mindent lehet csak pénz és idő kell. A mocikon mifelénk nem szoktak csak úgy csellengő tirisztorok lenni, bár a gyújtásdolognál nemtudom, hogy mi hogy. Nekem az s51-en sima gyújtás van, de pöcc-röff.
Cega Skacok!
A gyutikábel visszatettem a helyére
és még mindig megy a moci mint állat!!???
Nem tudom a nyáron mi lehetett a baja,de
most újra muzsikál!???(Pedig autóval egyszer az öreg gyutikábel szigetelésen keresztüli áthúzása miatt szívtam).
Lehet,hogy most nincs olyan meleg??
Bye
Köszi! Lenne még egy kérdésem Schwalbe-ra lhet rakni elektronikus gyújtást?
Ugyanis a mocin sehol sincs tirisztor!
Pedig arra szükség van! Vagy nem?
De az is lehet,hogy hozzá lehet építeni! Biztos nemsok mindenben tér el például az 51-esektől! Na szóval ha tudtok írjatok!!!!
bee18!
Én úgy csináltam, hogy levettem, benzin bele, begyújt, néha utánaöntök. Kb 10 perc múlva ütögetésre maréknyi korom a földön. Az osztálytársam lúggal (szalmiákszesszel asszem) csinálta. Sok sikert hozzá!
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|