:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Nekem is megcsinálta a gumis az első kerekemet, itt Pesten. Még belsőt is ő rakott bele, nem kellett vinni.
Basszus...
nekem is volt elsőgumi cserém, belsővel.
Monoron. Elvittem az első gumishoz, megcsinálta fél óra múlva mehettem érte.
Vittem tavaly a kiszerelt elsőkerekemet, hogy megjavíttassam a defektet. 4 gumisnál jártam, mind úgy nézett rám, mintha legalábbis lovat akarnék patkoltatni. Egy volt, aki odáig ereszkedett, hogy megmondja, nincs hozzá elég kicsi vasa, sajnálja, a többi rá se rántott. A Táborinál, ami motorszervíz, ott aszonták, ilyennel nem foglalkoznak. Mondom, motorom van, elromlott, hát hova vigyem, ha nem szervízbe? Gumishoz. Mondom, az nemjó válasz. De ők tudnak ittmegitt a sarkon, majd az. Elmentem, hát egy frászt, az sem. Aztán mondtak egy utolsót, egy ősöreg bácsit, aki a harmincas években szerezte a mesterlevelét. Ő is mondta, hogy ilyen má rég volt, de előkotorászta a fiókok mélyéről a szerelővasakat, és megcsinálta, bár majdnem mondtam neki, hogy csinálom én, mert úgy nézett ki, hogy beleszakad az erőlködésbe.
Hirtelen felindulásból megcsináltam 2 tompa laposcsavarhúzoval, de könnyen megsérti a gumit, és nem kíméli a felnit sem, bár annak már mind1. Szerelővasat kerestem 3 motorosboltban, Obiban, Baumaxban, Tescoban. Semmi. De továbbra is érdekelne a fellelhetősége! A nem kétkezi motorosok hogyan oldják meg a defektet, hiszen engem motorszervíz és gumisok elhajtottak?
Kedves felhasználók kellene nekem
1 robban tott rajz Romet Kadett blokk ról, és 1 Honda Vision robogóhoz service
könyv ha valaki esetleg ilyennel rendelkezik az küldje el nekem e mail be vagy a linket ahonnan le tudom tölteni! Előre is köszönöm!
Én eddig 2 nagyméretű csavarnyúzót használtam
Próbálkozz barkácsboltokkal (Obi, Baumax) vagy autósboltokkal, de az egyik ismerősöm egyszer a Tescoban is kapott szerelővasat.
Emberek!
Defektem van, és nincsem szerelővasam. Hol lehet venni? Eddig 2 motorosboltban sem.
Köszi
Hali
A válasz: SzIE-GMK-Gödöllő és ETZ 250 deluxe
ZsT,
köszi, igyekszem. :-)
Dino,
egy másik ETZ-jét, fordítva. :-)
Hali!
Minek a villaszárát lehet feltenni ETZ-re, úgyhogy mindkét oldalt működőképes tárcsafék legyen?
HI,Rider!
A tengelyirányú ütést már én is próbáltam,nem jött be:(!Meg ugye ez egy"alacsony"anyához hasolóan kb fele magassággal rendelkezik,mint egy normál csavar,gondolom azárt ugrott le róla a csillagkulcs is tehát lehet,hogy egy "ráeröszakolt"kisebb méretü kulcs ugyanugy leugrana,de próbálkozni mindig lehet.Ugyhogy tényleg köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat,majd,ha lesz kedvem szétdüúrni,vagy eljön a következő szimmercsere[nem,mert az remélem még soká lesz:)] akkor bevetem ezeket a prktikákat!
Üdv!
Nem vagyok biztos benne, hogy kibirja a hegesztés, ha nagyon be van gyógyulva...
tike.
Ez se rossz ötlet, de nagy kézműves lehetsz :-)))
Na még egy ötlet:
flexszel leszedni a hatlapot 1-gyel kisebbre.
Lehet még ütni tengelyirányban (tehát mintha be akarnád kalapálni a csőbe).
Ha jól csinálod, akár kulcs nélkül is kilazulhat.
Na kollégák!
Valaki már asszem mondta itt nemrég a megoldást.Rá kell fektetni egy csődarabot, /félcolos bontott gázcső pont megfelel./ végigvarrni mellette ívhegesztővel.Abba aztán bele lehet dugni egy rudat, hogy kitekekerjed a csavart.
Végülis szétfúrni is megpróbálhatod, de az kicsit necces.
Ha a csillagkulcs megfordult rajta, akkor üss rá egy kisebb csillagkulcsot.
Nekem anno úgy be volt ragadva hogy egy 1,5-2m-es csavarkulccsal se tudta a szerelő leszedni, pedig azzal aztán neki lehet feszülni. :)
De a légkulcs lehet hogy leszedi...
Franciakulccsal próbáltad már?
Valami jó erős anyagu kell, hogy a recéi belemenjenek a csavar fejébe, aztán uccu neki. Úgyis cserélni kell a csavart.
Az a baj,mint mondtam,hogy már a csillagkulcs is megfordult rajta,mert"le van sarkalva"a csavar,de majd megpróbálom.De azért köszi szépen!
Gexxx!
Hova jársz egyetemre?És milyen motorod van?
Matya.
A villafej csavarjára azt javasolnám, hogy állj be a legközelebbi gumiszervizbe, mert ott biztos, hogy sűritett levegős csavarkulcsot használnak, és fogadjunk, hogy egy százasért, de akár egy köszönömért is kiszedik a csavart (csak vigyél magaddal újat, és azt Te húzd bele, mert ha levegőssel csinálják, megint ott vagy ahol a part szakad.)
Üdv,
Zsandatara
Ja,egyébkéntezeket leszámítva jó állapotú a gép,hogy lekopogjam,mióta nálam van,a szimmering,légszűrő,olaj,gyertya,hátsógumi cserén kívül semmit nem kellett csinálni vele.Jó,ezek viszont okoztak egy kis fejtörést:)
Köszi szépen,majd próbálkozom!
Egy sör ára valóban nem megterhelő,de nálam a hivatalos értékmérő a liter. Természetesen benzinből
Tényleg nem nagy összeg, 1 szimering és egy gumikarika kell összesen. Mindez kerül kb 1 sör árába. (Hát igen, egy egyetemista nem forintban, hanem sörben számol)
Ha nem megy máshogy, akkor heggesszetesz rá egy csövet, de a gumi és műanyagalkatrészekre vigyázz. Ha utána sem tudod ketekerni, akkor sehogy :-(
Üdv: Gexxx
Hali!
Köszönöm a bíztatást,megpróbálom a felújítást. Csak azért kérdeztem, mert a boltos szerint nem érdemes vele foglalkozni.(Gondolom neki nagyobb bolt eladni egy komplett újat)
Az MZ-s oldalon még nem láttam a témát mivel nemrég keveredtem internet közelébe, és nem volt időm mindent végigbogarászni.
Üdv!
Szia kope20!
Végső esetben ráhegeszthetsz egy vasat a csavarra, csak vigyázz a környezetére, takard le.
Természetesen benzin nélkül. :-)
A csavarokat próbáld ki fordítva. Ha úgy is beállítható, akkor mindegy hogy van, de ha most jó, akkor sztem maradhat így.
Üdv!
Élmény ilyen embertől motort venni nem?? :))
A csavart először próbáld meg csőfogóval, majd hidegvágóval+kalapáccsal. Csak kijön:)
tike.
Tomi1
Ezt az MZ fórumon kitárgyaltuk valaha. Szerintem érdemes foglalkozni vele (nekem bejött) az újat meg össze kell próbálni, legalábbis ezt irta nemtudomki.
Köszi TiB!Igazibol azért érdekelt a dolog,mert mikor megvetem a mocim és elsö karbitisztitáskor szétszedtem akkor merült fel,h forditva is be lehet tenni,mrt,hogy a méretük egyezik,csak az egyik másképp kúpos,mint a másik.Én úgy raktam össze ahogy szétszedtem és be is lehetett állitani semmi gond nélkül és azóta is jó.CSAK!Az elöző tulaj müvelt rajta érdekes dolgokat.Pl.:hátso krék tengelye annyira meg volt tépve,h alig birtam kiszedni,légszűrőház fedele szintén.Még el is volt törve a három"pálcikából"(amibe a töcsavar van a légszűröházban),mivel alu,nem birta a szadizmust.Késöbb teleszkópszimering cserénél drült ki,hogy a villafejben lévö rugófeltámasztó is.Mivel ezen már a kulcs sem akart megállni(tehát kiszeni se birtam),most kókány módon ugy oldottam meg,hogy furtam egy lyukat amin az olajat betöltöttem,majd ráragasztottam egy alu 1forintost és arra a műanyag sapkát:)Olajat nem ereszti,kivülröl nem látszik,következő szimmering cseréig kibírja.
Szóval ezeket látván gondoltam nem állt a srác a szerelés magaslatán,s hátha ezek is felcserélődtek.
Esetleg az még érdekelne,hogyan tudom kiműteni a vilafejből azt a csavart,hogy újra cserélhessem.Van fordított menetű csavarkiszedöm aminek kell egy furat(ami már adott)azt belehajva,ki lehetne szedni,csak tul kis méretű,s félek beletörne ezért nem próbálkoztam vele.Szóval,ha valaki tudna egy jó módszert azt megköszönném!
Hali!
A tárcsafékes ETZ-nél ha a fékkar mellett folyik a fékolaj, akkor szerintetek érdemes azt javítani, vagy jobb egy újat venni?
Az újtól egy kicsit tartok az ára miatt, inkább valami ötletet kérnék a javítására.
Köszönöm.
Nézd meg,hogy a léptető villa nincs egy picit elgörbülve,és az ebbe kapcsoldó horonyba nem lóg egy kicsit,mert lehet,hogy váltásnál megfeszül és nem tolja be a fogaskereket a másikba.
Szerintem azért nem válaszolt senki, mert furcsa a kérdés... Tedd őket borítékba, és cimkézd fel, hogy ne keverd össze! :) Mellesleg tuti, hogy két tök különböző csavar! Már méretben is! 250-esnél legalábbis nagyon... Pl. a levegő csavaron van egy O-gyűrű! Vedd ki, nézd meg javaslom, és akkor rájössz, melyik milyen! :)
Üdv: TiB
Nem tudom mekkora a dugó 53.96-os
Mennyire van fúrva a géped?
Akkor már fúrasd 143-asra és vegyél hozzá alapméretes 150-es dugót!:-)
A krbit felesleges cserélni,a főfúvókát megnövelheted.
Az én 150-esemen is 125-ös karbi van és csak a főfúvókát cseréltem le asszem 105-ösre,a 120 már túl sok volt neki.
Hi!
Etz hogyan lehet állítáni a elő gyújtást?
Hi sracok!
Van egy 125-s ETZ-m. Annyira fel van furva, hogy nem kapok hozzá se dugót, se gyűrűt. A kérdésem az lenne, ha lecserélem a hengert 150-re, akkor a karbit kell e cserélni vagy elég a fúvókákat?
Sziasztok!
Már az"MZ"fórumban is megkérdeztem,de nem reagálta le senki,remélem itt azért valaki segit nekem,bár lehet,hogy hülyeség.
Szóval:Az érdekelne,hogy 125ös etz-nél az alapjárati fordulatszám-állító csavarokat hogyan lehet megkülönböztetni?Nem a karbin,hanem,ha kiszedem,hogy néz ki és mi van,ha felcserélem öket egyáltalán fel lehet-e?Szóval a levegő és a fordulatszámállítóról próbáltam beszélni remélem érthetö voltam:)Köszi elöre is.Kópé
Sziasztok!
Egy Ts250-es váltóproblémájára kérném segítségeteket. Régebben is nehezen vette be a 2.-kat, most meg egyáltalán nem. Faterrel szétszedtük, és semmi jelet nem láttunk, mitől lehetne ez... (Pedig az öreg már 20 éve is Mz-t szerelt :DD) Nincs valami ötltetetek??? Mit kellene rajt alaposabban megnézni/cserélni? A többi fokozat hibátlan.
Nagyon idegesít a dolog :(( Nemsokára küldök képeket is.
Bgo
A régi szar, kopott O-gyűrűvel sem folyt, pedig 99%-ban oldalstanderden parkolok! Lehet, hogy kéne cserélni, és egy tisztességeset beletenni! Pl. mocis boltban nyomtak olyat a kezembe, ami ránézésre sem az a méret, ami kell oda... Így hát, robbantott ábra, csapágybolt, vettem faszákat, és most is tökéletesen tömít! :)))))))
Üdv: TiB
Bocsi,én szimmeringre gondoltam:-))
Akkor vagy idővel fog kicsit folyatni,vagy túl kevés a blokkodban az olaj!!:-))))
Az O-gyűrű is tömítés! Én nagygenerálnál cseréltem, utána egy napot volt oldalstanderden a moci, és egy csepp sem jött ki! :)
Ezt az olajfolyást én is megkérdeztem a szerelőtől,akihez vittem a blokkomat. Eredetileg nincs ott tömítés,csak egy gyűrű és ha oldaltámaszon van a motor,akkor épp odáig ér fel az olajszint és bizony folyik...
Megoldás:rakd sztenderre:-)
Háááát... az alátét tuti nem tömítésre van kitalálva! :(
TiB
150-s ETZ, van mogotte vmi alátét..
de folyik akkor is..
Hali!
Mid van? Mert 250-es TZ-nél pl. egy eccerű O-gyűrű van a dekniben!
Üdv: TiB
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|