:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Fent a kormánynál a záróqpaknál nincs szimmering,a legvalószínűbb,hogy túl lett töltve. A gyári mennyiség 230-250 ccm olaj. Mennyit kapott?:)
Üdv mindenkinek!
Az etz-m bal-első teleszkópjával van gondom.Felülről, a kormány felöl, szivárog az olaj,most lett szétkapva,és esetleg rossz szimering van benne,vagy túl lett töltve?Kicsit szivárog.Köszi előre is a segítséget!
Ha egy lemezt mozdítottál el, amin van 3 husszúkás kivágás, akkor az a kuplung durvaállító lemeze!
Ki kell akasztanod a kupi-bowdent, kitekerni a csöcsöt, aztán úgy tekerni azt a lemezt, hogy a deknitől a kuplung-kinyomón lévő lyuk közepe (amiben a bowden volt) 11mm-re legyen! Ha ez megvan, ford.szám kis deknit tedd vissza, húzd meg jól, aztán rakd össze a kuplungbowdent!
Remélem menni fog! Üdv: TiB
sziasztok. Szeretném kérdezni hogy az ETZ 250 esnek a fordulatszámmérő deknialatt levő izé az mi mert azthiszem elmozditottam. és nem tudom hogy mi az. Köszi
Bocs rosszul mondtam, utánna elütött vele még egy embert, ez már a 3. tank a MZ-n!
Ebből eszembe jutott, hogy volt egy ismerős aki egy vasat dugott a gyertya helyére, és megtámasztotta a dugó tetején a másik végét meg alul a tankon.
Szépen szedegette szét a MZ kuplungot, minden fasza! Össze is rakta , rúgott rajta egy párat de nem indult! Mikor is azt vette észre hogy rohadt benzinszag van! :-)
Tőle vettem a gépet, ezért van rajta más színű tank! :-)
Üdv attila
Áh, nem durva. Bírja. Jó technika az ETZ ;-)
De tényleg nem gáz, nekem a fát is szaggatta. De lehet, hogy a rongy humánusabb (gépusabb).
Ezt akkor elbazilikáztam. Bocs
(de ha mégis...:-)
Hello Gexxx,
Nem durva egy kicsit fadarabot rakni a lánc és lánckerék közé? Én egy ronggyal szoktam rögzíteni.
Üdv!
Gexxx kolléga rosszul emlékszik jobb menetes ez tuti nehogy elbaltázd a menetet.
Megtartod a főtengelyt, hogy ne forogjon (pl sebességbe teszed és rögzíted a lánckereket (pl fadarab a lánc és lánckerék közé)), majd egy megfelelő méretű villáskuls segítségével letekered. (vigyázz, asszem balmenetes!!!)
Üdv: Gexxx
Üdv!
Hogyan kell levarázsolni az ETZ 250-es főtengelyének végéről a fordulatszámmérő meghajtókerekét? Előre is köszike a segítséget!
Minden ami MZ (trophy, ts, etz) hez, SIMSON hoz és JAWA hoz kell!!
ÚJ alkatrészek NAGYKERÁRON! Gyári és utángyártott alkatrészek! 5000 ft felett Bp.-en belűl ingyenes kiszállítás! Blokk és váz alkatrészek, gumik, akksik, tuningok, dobozok... stb.
Vidékre postai utánvéttel is!! Hívj infóért! 06/30 4096093 Péter
Jahh & az enyém lett az 500.
:-)
A kompressziót egy olyan eszközzel kell megnézni amit a gyertya helyére kell becsavarni, aztán csontgázon 2-3 szor berugni (úgysem sikerül :-D). A keréknyomásmérőhöz hasonlóan leolvasni az értéket, ami csak a gyári (új dugó, új henger és gyűrű) állapotában 10-es ha van benne pár 100 vagy 1000 km akkor tapsolj örömödben ha eléri a 9-et. Megmértük másik 3 havermnak is és nekik is hasonlóak az értékek +- 0.2.
Hello
Megnéztem ezt a dugattyút, ha ebbe tényleg 600 Km van akkor ott a felújításnál nagyon elnéztek valamit! Szerintem fúrás + dugó + gyűrű az a biztos megoldás!
Üdv Attila
Jut eszembe a henger hogy néz ki?
Szal a 8,9 tuti nem sok:-)
Amúgy max 12 lehetne..
Tudtommal a gyári kompresszió az 10-es az ETZ-knél.
És a dugóra mit mondtak? Mert nagyon karcos és a hnger is kapott az aluminiumból.
Hello kissimi,
Hogy mérted meg a kompressziót?
Üdv!
A hengert elvittem 2 szakemberhez, és azt mondták, hogy még nem kell fúrni, egyébként tavaly vettem 8500 ft volt. A kompresszio 8.9, a haverommal mértük. Én úgy tudom, hogy addig nem kell dugót cserélni+furni amíg a dugó aljáig nincs megégve. Már láttam ilyet de az nem így nézett ki hanem kormos sé fekete volt legalább a dugó közepéig 4 cm szélességben.
De az is lehet, hogy fúrásnál vmit naggyon benéztek, és semmi köze egymáshoz a hengernek, meg a dugónak... Viszont az érdekes, hogy a gyűrű hézagoknál bazi nagy átfújások vannak! Azoknak azért nem kéne lennie! Lehet, hogy tényleg nagy a sűrítésed!
És minek jársz 1:33-mal??? Nem láncfűrész ez! :)))))
Üdv: TiB
Nincs tul novelve a kompressziod?
Szerintem érdemes lenne alaposabban szeműgyre venni a hengert!
A dugóban 600 km van, de még így is 120 km/h fölötti végsebességet tud, pedig 85 kg vagyok és 185 cm magas. A benzin kuti 91K + valvoline 2t (1700ft/l) 1:33-ra keverve.
Hu ez a dugo mar kapott rendesen. :)
HyGy
Hát láccik,hogy vannak rajta kisebb-nagyobb karcolások és némi alumínium is lekenődött róla..
Mennyit futott?
oldalt le van égve, ami 150 %-ban a kopoccság jele..
szerintem a gyuruzés már nem segit...
én gyuruztem anno azt széttort 100 km után ezé furatni kellett
Szevasztok!
A hétvégén szétszedtem a mocit, és a dugó így fest, mit szoltok hozzá? Cerélni kell, vagy jó még? Kézzel nem érezni rajta semmit, műszerrel meg nem mértem.
http://mz.uw.hu/Album/index.php?cat=10006
Sziasztok!
Nem ismertek Pest környékén valakit, aki átnézne egy MZ 250-est? A túra előtt azért jó volna átnézetni teljesen.
Üdv Fullkopy !
Majd megprobálkozok vele, kösz a segítséget.
Cimconra hogyan lehet feltenni ETZ első villaszárakat?
Hegesztés nélkül lukas tankot javítani sajna max. keményforrasztással lehet ( rézzel ). A festék sajna éppúgy leég. A műgyantákat én inkább elfelejteném,hosszú távon nem megbízhatóak . Recept : tankot zsíroldó mosószerrel meleg vízzel mosd ki nagyon, majd töltsd fel vízzel, zárd le, majd lyukas részével legyen fölfelé, a minimális légtérnél nagyobb ne legyen forrasztás közben, így kicsi a robbanásveszély.
Gexxxx,az én viszjelzőm is világit,mégis ok minden..a szakirodalom szerint akkoris is parázslik halványan ha tele az akksi(Motor,MOPED,ROBOGÓ c.könyv)ha van töltés akkor nem gáz,szerintem.Valószinű vmi elektromos ördöngősség.De érdekes,ha csak heyzetjelző vilgt,akkor nálam nem parázslik a visszjelző..
Köszi. Majd megpróbálkozok vele. Van egy autóvillamosságis haverom, majd alkotunk valamit. Ja, esetleg a Trabant 6V-s fesszab nem jó hozzá, mert az is van itthon pár db. Csak ötlet volt, ehhez a részéhez nem igazán értek.
THX.
Ádám
Hali
150-s ETZ-m kuplungja 5.ikben is elcsuszott..
4 E felett nem tudtam menni
szétszedtem a blokkot, hogy a kuplunglamellákat kicseréljem..
már rég megvettem az ujakat
megmértem az olajos 6 db lamellát, és az uj tiszta 6-t nem volt nagy eltérés, pár tized mili..
bizti jo lesz ez?
nem lehet hogy a kuplungrugo is gyenge? vagy a fém lamellák koptak volna el?
de azokon láccik a "minta"
a kuplungot behuzni nem tul nehéz, de nem is konnyu..
lécci segiccsetek, mer nem rakom addig ossze..
Tork-t meg ha odanyomok és nem lesz jo....
Megis mit csinal? Lefullad? Egybol, lassan gyorsan? Felporog elotte?
bye
HyGy
És természetesen nem alapjáraton, hanem fordulaton kell mérni. Ez fontos.
"...találsz a fesszabban kalapácsokat..van állitófül is hozzá,..."
De ha nem a megfelelő van állítva, sokkal rosszabb is lehet, tehát utána kell nézni, melyik mit állít.
"...8,5 V legyen a max töltőáram..."
A V az feszültség, és 7,2 fölé tilos menni, de inkább 7 legyen.
Sziasztok!Van egy 1983-mas évjáratú MZ TS 150 motorom és nem tudok rá alapjáratot varázsolni.Már mindent kicseréltem rajta és még mindíg nem jó.Amúgy nagyon szép a motor és el szeretném adni mert egy 250/1-est akarok helyette venni.SEGÍTSETEK!!!!Köszi:Tibi
Hali Steelheart!
a lényeg a következő..járó motornál kell beállitani a mechanikus fesszabot. Van ehhez feszültségmérő műszer, ha jól tudom ugy 8,5 V legyen a max töltőáram.
Mivel ezzel sok probléma lehet, javasolnám hogy pucold ki a kommutátorrészt, esetleg szénkefecsere ha szükséges és utána állittasd be egy autovillamosság szerelővel.
Ha magad akarod javitgatni, akkor találsz a fesszabban kalapácsokat..van állitófül is hozzá, és azt kell ugy belőni, hogy az aksinál az előbb irt feszültség legyen.
Üdv:
Janek bátyja
Járó motornál mértél már feszültségeket itt-ott? Abból kiderül, hogy túltölt, vagy nem!
Üdv: TiB
Hali!
Emberek, mi van akkor ha a motorom eszi a tompított és féklámpa izzókat? Ja a gép egy Trophy 150, és 6V-os. Az az érdekes hogy más izzóm még nem halt ki, de ezeket kb kéthetente cserélhetem. Én túltöltésre gyanakszok, gondolom feszszab., de ha valakinek van hozzá ötlete ossza má meg velem. Meg ha valaki rendelkezik valami anyaggal a mech. feszszab beállításáról, vagy egyéb segítséggel, az lécci ne tartsa magában.
THX
Ádám
Üdv!
Lukas tankot hegesztés nélkül hogy lehet javitani? Régen látam valamelyik fórumon egy müanyag folyadékot, de sajna már napok ota nem találom, ha valaki tudja a nevét, vagy van ötlete, tanácsa írjón. segitségét elöre is köszönöm!
Hi!
Nézd meg a fesz. szabra csatlakozó piros vezetéket, hogy nincs-e lecsúszva kissé, vagy nagyon oxidálódva! Illetve nézz át minden sarut oxidálódás tekintetében! Az oxid az egyik legjobb szigetelő! :) Illetve kurta nagy az ellenállása, magyarul valszeg fasza a töltésed, csak valahol egy csatlakozásnál nem megy át rendesen a delej! :)
Üdv: TiB
Elektronikai szakemberek, kérnék 1 kis segítséget (vagy inkább tippet).
Mi lehet az oka annak, hogy a töltésvisszajelzőm halványan ég akkor is, ha csak gyújtás van a gépen és akkor is, ha megy (bár akkor halványodik, de nem alszik ki.).
Már cseréltem állórészt, egyenirányítót, fesszabályzót, akksit, csiszoltam a csúszógyűrűket, szénkeféket.
Előfordulhat az, hogy van rendes töltés, csak nem jelez vissza rendesen?
(Vettem új szénkeféket is, csak nem voltam otthon mostanában, hogy megnézzem).
Ja, a gép : etz250
Üdv: Gexxx
Még két apróság : Ha öreg a motor, a ráf roszdás lehet, ezt gondosan drótkefével, rozsdamaróval ( Ferropassit, Eviplass ) el kell távolítani, majd rozsdagátló alapozóval kezelni kell. A tőmlővédő szalag állapota szintén nagyon fontos, ha repedezett , szakedt, el van öregedve, cserélni kell.Nem muszáj megvenni, kerékpár- motor, vagy autóbelsőből is kiszabhatod, Palma ragasztóval végtelenítheted, akkor lesz erős, ha ott lyukasztod ki lehetőleg bőrlyukasztóval a szelep helyét, ahol dupla. Sürgős szükség esetén a tőmlővédő erősítéséhez használj bármilyen szigetelőszalagot vagy kötszerragasztót.
Úgy nézzen ki, mint a Zsiguli gyári pajszer. 30x4-es laposacél vagy ennél erősebb megfelel, 40-50 cm hosszú már elég, a végét reszeld vagy köszörüld kissé ívesre, sorjázd le alaposan, gömbölyitsd. Éles ne legyen. Kerékszerelés : Kereket nem fűre és nem betonra fekteted, ne sérüljön, teríts alá pl. ponyvadarabot. Szelep ki, külsőgumi mélyágba tapos mindkét oldalon,tehát meg is fordítod, feszítővassal a külső bontását a szelep mellett két pajszerrel kezded, a ráf ( felni ) és a pajszer közé szívós gumilemezt tégy, hogy ne sérüljön. Visszaszerelés előtt a köpeny belsejét sikporral- hintőporral - beszórod , a belsőt helyére teszed , a külsőt pedig a szeleppel ellentétes oldalon teszed be a mélyágyba , két irányból mész a szelep felé. és ott fejezed be .Nem illik eközben kicsípni a belsőt. Ha a helyén van, kevés levegő bele, körbeforhatva földhöz koppintod erőse,. majd leengeded, ellenőrzöd körbe alákukkantással, nem csípted -é be a drótperem alá a belsőt, majd készrefújva beszereled.
Ez idaig rendbe van de hogy kell pontosan kineznie? :)
Hali!
Szerelővasat, ha nincs, kb. tíz perc alatt tucc csinálni! Fogsz egy 10-es tömör rudat, aztán elkalapálod a végét! Aztán formásra köszörülöd, és kész! :) Nem ügy! :o
Üdv: TiB
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|