:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Szerintem a néhány lyuk is gond, legalábbis a szakirodalmas kipuffos cikk alapján... Ott azt írják, hogy a kilépő lyuk mérete a kipuff végén nagyon nem mindegy!
Üdv: TiB
Hát úgy lett homorú,hogy mikor többször is raktam össze a kipuffrendszert,rá kellett segítenem,hogy a dob minél jobban belemenjen a könyökcsőbe.
Fogtam egy falécet és kapott kalapáccsal.
Így lett ilyen:-)
Néhány lyuk nem gond,de ne heréld ki a dobot,mert sz@rabb lesz!
Ha már fúrsz,a lyukak mérete és elhelyezkedése CSAK esztétikai kérdés:)
Ezek szerinte akár kiszedhetem a kipufogó egész végét? A mostani TZ-mnek 3 koncentrikus körben (vagy hogy is akarjam kifejezni magának) van kifúrva különböző lukátmérővel, sztem szép úgy is.
Akkor még kéedezek:
Hogy lett az megcsibnálva, hogy a kipuff vége nem domború, hanem homorú? Kalapáccsal?
A Galériában a II.szocitali képeinél by Furfarag a 117-es képen kicsit látszanak a lyukak..
Hát ha a 150-esed ki van herélve,akkor a te kezedben a döntés lehetősége (& amúgy is:))
Ha nem a kipuffnyílás mellett,hanem előtte fúrod meg akár egy picit is,az negatívan befolyásol (főleg a fogyasztást), ez tuti.
Ha már fúrsz,a lyukak mérete és elhelyezkedése CSAK esztétikai kérdés:)
Persze lehetőleg szimmetriqs legyen és a szép nagy lyukak is szebbek.
Nekem asszem 8 lyukam van (kb).
Ja és hány lukakt illik ráfúrni? Hány sorban és hány fokonkén (360 fokban hány luk van)?
És biztos, hogy egy hangyafasznyit sem csökken a teljesítmény, és nem is nő a fogyasztás? Mert én úgy tudom, hogy az ETZ kipufogója egy nagyon jól eltalált valami, és ha én most barbár módon belepiszkálok, az lehet, hogy nem tesz neki túl jót... De nem tudom! Vagy a megfelelő folytást a kipufogó eleje elvégzi? Azért akarnám kiherélni, mert most a 150-es TZ-men is ki van herélve, és nagyon szép hangja van, viszont a 250-eseknek 70 felett már csak a szélzaj hallatszik, a motorhang nem. :(
Hát ha lyuk van,akkor ott is "szelel",ez normális:-))
Inkább örülj,h tutira nem fog eltömődni a kipuffod és emiatt lehalni a motor (bátyámmal megtörtént).
Szóval no para!!
Csak azért kérdezem, mert nekem a mostani kis 150-esemen is meg van furkálva a kipufogó, de aggodalomra adott okot az, hogy a fúrt lyukakon is jön a fáradt gőz, És így talán nem megfelelő a folytás... De ha Te mondod...
2.
Ha csak a végét furkálod meg a kipuffnyílás körül,akkor sem fogyasztásnövekedés,sem teljesítménycsökkenés nem lesz (az enyém is ilyen & csak a hangja lett öblösebb:-) De csak ott!!
A különböző típusok kipuffcseréjét viszont abszolút nem ajánlom,még ugyanolyan hengerűrtartalmű,de más típusok kipuffja sem kompatibilis (pl ETZ-125 --NSR-125)
Próbalámpát használj! :egy sima izzó egyik pólusát testre, a másikat a megszakító melletti kondér lábára kösd. Ha kigyullad az izzó, megszakított. Vagy használhatsz feszültségmérőt, ahogy én is teszem.
Lenne néhány egyszerű kérdésem:
Azt tudom, hogy mernnyinek kell lennie az előgyújtásnak, csak azt nem , hoyg hogy lehet pontosan megmérni, hogy pontosan mikor eld a megszakíto? Vahy cask úgy szemre? És ha pontosan meg is van az kellő leőgyújtás nagysága, akkor hogyan kell pontosan meghúzni a csavart a megszakítón? Mert ha meghúzom, egy kicsit akkor is mozdulhat, nem?
2.
Ha kigherélem a kipufogót (megfúrkálom a végét), akkor csökkenne a teljesítménye? Mert ugye változik a fojtás. És a 125-ös ETZ kipufogója jó as 250-esre
Nagy általánosságban 2-3 centit járhat a lánc fel-le! ETZ-nél akkor jó, ha két ujjal kényelmesen rá tudod nyomni a gumitokkal együtt a lengővilla összekötőjére! Na, ettől szerintem nem lesz valami hűdefasza az a láncbeállítás... :)
Üdv: TiB
köszönöm Attila a segitséget!
még egy dologban kérnék segitséget!
a trophynál milyen feszesre kell állitani aláncot? azt tudom, hogy terhelten kell de ez a gumi lánc búra...
ráadásul utángyártott és egy fél napot vett igénybe a cseréje mert az "új" kibebaszott kemény gumiból van.
mennyire egyegznek meg ezek az értékek az etz-vel?
minden jót!
Hello,
A 638-asnál hogy rakjam be a tolóvillákat, előtét- es főtengelyt (mármint a sebváltó főtengelyét)? Nagyon nem szeretném kivenni a pillangótárcsát. Megoldható anélkül is, vagy szedjem ki?
Üdv!
Hello
Most írtam nem rég valakinek, hogy nem a szimeringnél szokott folyni az olaj, hanem van ott egy pár fém dugó, amivel a tengely végeket zárták le a véltóban.
Az gyárilag lakkozva van, a lakk tömít.
ez a lakk viszont elöregszik, és elkezd ereszteni. Mivel ott tiszta olaj minden és nem látszik honnan jön általában mindenki a szimmeringre gyanakszik. Egyébként szokott még ereszteni az üres visszajelző kapcsolója mellett is.
A dugókat szigeteld le és el fog állni!
Üdv Attila
Szerintem szimmetrikus.
20 éve a 150-es Trophy, ha jól emlékszem az volt, és most az ETZ is annak tűnik. A subleres beállítás nekem túl preciz lenne, és persze lényeges tudni, hogy a hátsó villa tengelye merőleges-e a hossztengelyre ? Az enyém nagyon nem az. Most egyengetem. Nagy szívás.
sziasztok!
tudja-e valaki, hogy az mz-nek pontosabban a trophynak szimmetrikus-e a hátsó lengőkarja?
mert én úgy gondolom, hogy igen és ezért állitottam be a hátsó kerék egyenes futását aképpen, hogy mindkét oldalon egyenlő legyen a távolság a felni és a villa szára közt. tettem ezt tolómérővel. csak kérdés, hogy jól-e?
és még egy kérdésem lenne! milyen szimmeringet használtok a lánckeréknél? mert nekem az új szimmering mellett is folyik az olaj pedig a lánckerék is új.
minden jót!
Hát először is kellene egy alapos karbipucolás,esetleg gyertyacsere és talán benzincsere. Akksid jó?
Mi történik pontosan,amikor be akarod indítani?
Köszi kustib!
Nem tudom mi a baja, 8 éve nem volt beindítva, nem értek hozzá.
Köszi!Hülye voltam, tényleg nem írtam, hogy milyen a moci:)ETZ251. De ha jól tudom akkor csak a váz méretében és a porlasztóban különbözik a 250estől. Úgyhogy a szimmering ügyben egyforma.
üdv
csabee
Köszi, meg fogom próbálni igy, hátha több szerencsével járok.
Az utángyártott munkahenger és gumigyűrű egy rakás fos! Légtelenítésnél a légtelenítőcsavart, ha éppenhogycsak tekered ki, akkor ott tuti nem kap falsot!
Én egyébként így szoktam csinálni! Cső/üveg rá a légtelenítőre! Fékkar pumpál párat, aztán szorít, légtelenítő kinyit, kar markolatig, még mindig fogom, légtelenítő elzár! Megint pumpál... stb... Ezt kb. 10-szer bőven elég megcsinálni!
Üdv: TiB
Ha ETZ 250-ről van szó, akkor: a váltókarhoz 14X2-es, a berúgóhoz 17X2.5-ös O-gyűrű kell! Érdemes mindkettőt cserélni, pár forintokba kerülnek!
Üdv: TiB
Ha ETZ 251-es 30N3-1 karbi stuff kell, akkor a szakirodalomban megtalálod a kézikönyvét, abban minden benne van!
Üdv: TiB
Sajnos az enyém nem fog rendesen, ha markolatig húzom, akkor sincs elegendö fékhatás. Mondjuk menni még birok vele, régebben TS-em volt és megszoktam, hogy nincs elsö fék ;-) De akkor is idegesit, hogy képtelen vagyok megjavitani...
Szerintem az utángyártott a szar:-(
Én is dettó így jártam. Menet megszakadt, vettem hengert, k*rva jó karmantyúkat, utána dugót..., de a fék puha. De hála istennek fog rendesen, úgyhogy nem piszkálom.
Gexxx
Sziasztok! Szerinetek miért van az, hogy a Jawa 638-om rövid idő alatt már vagy ötödször töri el a léptetővilla tengelyét és nyalja el az egyik léptetővillát? Arra sem tudok rájönni, hogy a kis lánckeréknél a kuplung pálca mellett miért folyik az olaj a blokkból. Tud valaki segíteni?
Sziasztok!
Gondom van az ETZ fék légtelenitéssel. Gondosan a használati utasitás szerint jártam el (lásd: szerviz, légetlenités cikk) és mégis puha a fékkar, egész a markolatig be lehet húzni, pumpálásra sem keményedik fel eléggé. A fékolaj sehol sem csöpög, nem szivárog. Azt hiszem az lehet a gond, hogy amikor a légtelenitö csavart meglazitom és elkezdem szivni az olajat a gumicsövön át, a légtelenitö csavar menetén keresztül falsot sziv, mert akármeddig szerencsétlenkedem vele, mindig tele van buborékkal. Valakinek lenne ötlete erre, hogy lehet másképp eredményesen lelégteleniteni azt az átkozott fékrendszert? Már az összes hajamat kitéptem. Az is lehet gond, hogy ki kellett cserélnem a föfékhengert régebben,mert bele volt szakadva a fékcsö menete, és lehet, hogy rosszul raktam össze az újat, vagy az utángyártott fékhenger sz@r, nemtom. Mit tegyek? Kezdek megörülni...
Bocs, ezek a TS 250/1 fúvókái. :-)
főf. 145
sziv. 110
alapj. 35
sziasztok
mik lehetnek az okai annak hogy a motor nehezen indul 8-10 rugás?
150-s etz, többet most nem mondok
Szisztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek abban, hogy milyen szimmering kell a váltókarhoz a deklifedőben. Erre sehol nem talátam adatot.
Előre is köszi!
Helló!
Kérdezném az ETZ 250/1 porlasztó fúvókaméreteit.
Gyári?
Mi az, ami használható?
Ha az alapjáratod rossz, miért nem az alapjárati fúvókát cseréled? :-)
35-ös helyett 40-es kell.
A gyújtás ellenőrzésével egyetértek, szegény keverékkel sem illik durrognia.
Szia!
Babetta gyujtást tettem rá!
Könnyedén indul a gép azzal nincs baj!
Én is erre gyanakodnék, ha nem volna szép
egyenletes járása ha ráadok egy kis szivatót. Amint a szivatót visszatolom,
motorhang megváltozik és durrogás a karbiba, egyenltlen járás leállás.
Ja, és fúrás után nekem nagyon nehezen akart alapjáratom lenni, szal lehet, hogy neked is bejátszik vmi ilyesmi!
Üdv: mégeccer!
A durrogás inkább gyújtásproblémára utal! Fúrás után beállítottad rendesen?
Üdv: TiB
Sziasztok!
125-os TS MZ-t felfurattam 150-re. A Karbit kicseréltem 24N-re. De csak a házat!
Vettem különféle főfúvókákat a 90-es helyett. 110-essel is a következő
problámát produkálja:
-ha 1 mm-nyi szivatót ráhúzok akkor hajlandó füstölve ugyan, de egyenletesen járni.
Ha a szivatót visszaengedem akkor egyenetlen, durrog és leáll.
Szegény a keverék??
90-es 105-os fúvókával is ugyanígy viselkedik. A tűhelyzet sem befolyásolja igazán.
Köszi a segítséget előre is!
Galus
Hi!
Szerintem egy TZ az a motor, amit tipikusan kár szerelőhöz vinni, mert némi precizitással, otthon szebben/jobban/olcsóbban/tartósabban meg lehet csinálni...
Ha mondassz konkrét problémákat, hogy mit kéne vele csinálni, biztos lesz itt olyan, aki tudja a választ rá!!! :)
Üdv: TiB
Szevasztok!
1996-ban vettem egy nagyon pöpec állapotú 150-est, amivel azóta - most nem részletezett okokból - egy büdös km-t sem mentem.
A moci még mindig megvan, most végre elhatároztam, hogy megcsináltatom.
Kérdéseim:
1. Tud-e vki ajánlani nekem egy olyan szervízt, ahonnan házhoz jönnek (Zuglóba)?
2. Ha ez hülyeség, akkor a környéken (Őrs vezér tér) egy jó szervíz?
köszönöm, üdv.
Hi!
Nekem eddig egy célszerszám kellett: a kuplunglehúzó! Ezt lehet Bp.-n a Futár Petinél kapni, párszáz forint!
Mást eddig sikerült megoldanom házilag is! :)
Üdv: TiB
Koszi a kuplung beállitasi otletet de sikerult ugy osszeraknom hogy nem szedtem kia csocsot. Most az lenne a kérdés hol lehet célszerszámokat kapni etz hez. Koszi
Szerintem 250 simán meg van benne +még "töccs bele többet nem árt a nekie!" :) DE a másik nemszivárog(abba sztem pont jó),ez majd kiszivárogtatja magát,aztán mostmán hajtom a vasat.Köszi a segítséget, És mindenkinek, jó motorozást!
Hát elméletileg a felesleg ki fog folyni,de ki tudja mennyi idő alatt??
Lehet,h egész szezonban törölgetheted a szárat:-)
Akkor sem biztos,hogy ugyanannyi lesz benne,mint a jobbosban.
De mégis mennyit öntöttél a telókba? Találomra,saccra?:-))
De, ha így hagyom, ki fog egyenlítödni a bal oldaliba,tehát ha kiszivárog a felesleg, elmúlik a szivárgás?Károsodhat-e emiatt a telo?Ugyanis nagyon nincs kedvem megint szerelgetni.Egész télen bütykölgettem,aztán mostan motorozni kéne mán!:)
Hát te tudod,hogy neki akarsz-e megint állni a szét-összeszerelésnek...
De akkor a jobb oldaliba kevesebb lett öntve?!
Mert a 2 szárban egyenlő mennyiségnek kell lennie!!
Szevasz!
Akkor többet kapot,a szivárgás megszűnik idővel,vagy jobb lenne megint szétkapni,és leönteni a felesleget? Nem szivárog vészesen,csak ugye, zavaró.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|