:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Nekem eredetileg dobfékes volt a MZ, de tárcsafék volt rajta, kb 1 évig semmi gond, na de azután azzal annyit szívtam, hogy a végén visszatettem a dobot. Karmantyút rengeteget cseréltem, cseréltem kompletten az egész munkahengert is, volt puha is, volt jó is (max 3 hét), volt olyan is, hogy jónak tünt, de ha lassan húztam be a féket semmit nem csinált.
A kegyelemdöfés az volt amikor ráfékeztem ő meg úgy gondolta most ereszteni fog és lemarta a tankról a festéket. Ezután hogy elkerüljem az agyvérzést visszatettem a dobot. A MZ-t meg át kellet festeni! Szóval az MZ tárcsaféket tiszta szívemből utálom!
A dobfék meg nem igazán fog, de azt stabilan! :-)
Üdv Attila
Nekem sem keményedett meg rendesen a fék, pedig kurva jó minőségű karmantyút tettem bele. Nálam az utángyártott fékolajtartály a gond.
(de már nem érdekel, fog a fék, és ez a lényeg. Csak egy kicsit puha)
Gexxx
Helló Peti!
A karmantyú tuti jól van benne és jó helyen, mert direkt megjegyeztem mikor a régit levettem! A tartályban van fékfolyadék! A minőségét illetően szemre nem volt rosz!
Helló Dolphi!
Nem igazán értem! Te most a fékcső csatlakozására gondolsz??? Kiváncsi vagyok te mire jutsz vele!! Egyébként a jav. kk-ben azt olvastam hogy balra elfordított kormánynál magától kellene légtelenedi! Na ezt jól megfogalmaztam :-)! Itt arra gondolok hogy ezek szerint ott nem ragadhatna levegő!
SOLDIER!!!
Tehát a főfékhenernél van egy csatalkozó, ami megy a fékhez. Elkezded nyomkodni a fékkart, aztán behúzod és kicsavarod ezt a csavart. Ameddigy simán nem jön belöle az olaj levegő nélkül addig csinálod és utána folytatod ezt alul. Aztán működnie kell.
Holnap beszámolok róla, hogy mire jutottam
-----------------------
Tegnap szereltem a féket és az a kis rugó, ami a féket és a hézagolót (vagy mit) tart össze elrepült valahová a kertbe :-D Ha valakinek van ilyen otthon, akkor szóljon. Azt hallottam ez nem szükséges, de gondolom nem véletlenül rakták oda.
Hi!
Ugyanez a probléma van nálam is, hogy nem keményedik a fék, pedig alul már nincs levegő, hanem normálisan jön az olaj.
Azt mondták, hogy a főkfékhengernél van egy csavar ott kezdjem a légtelenítést, aztán alul :-)
Ma este kipróbálom :-D
Szóval a főfékhengerbe cseréltél karmantyút, és szimeringet is?
Ha nem folyik kifelé az olaj a fékkarnál, és van elég fékolaj a tartályban, de ennek ellenére sem keményedik akkor vagy rosszul raktad be a karmantyút, vagy rossz helyre, vagy simán szar a karmantyú.
A karmantyú kis szoknyájának nyitott vége a kuplung felé kell, hogy álljon.
Hát inkább az alapjáratot áldozd fel a qltúrált motorműködés oltárán!:-)
Hányas a főfúvókád?
Ez a Mészáros Ervin gyerek tényleg ért a mocikhoz.
Már nem is aggódok annyira!!!
Így távolból megmondta milyen mocim van és mi a baja. Persze egy kis segítséget adtam neki. Nincs nagy gond, úgy néz ki a vízpumpa szimeringját kell cserélni :-D
Köszi még 1x a címet...
az úszó szintből már visszább vettem. az a helyzet, hogy ha a súber tűt lejjebb állitom akkor az alapjáratom gyönyörű éa alulról nagyon szépen húz de hetvennél már csörög és nem megy... ha meg feljebb állitom akkor alapjárat körül nem valami fényes viszont 90-100-al simán erölködés nélül szalad. haj-aj... nos? még mindig a főfúvóka?
Helló mindenkinek!
Fék problémával fordulok hozzátok! Lelkes amatörként nekiálltam felkészíteni az ETZ-met műszakira. Le kellett cserélni a fékcsövet. A problémám ezután kezdődött. Légtelenítettem, már nem jött több buborék de a fék nem keményedett fel. Azóta már több módszert kipróbáltam de reménytelen. A dologhoz hozzá tartozik hogy zsír új karmantyú és szimering van benne! A féknyeregnél nem raktam bele új szimeringet de ott nem is látszik hogy szivárogna! Nem tudom mit csinálhatok roszul?!
Remélem tudtok segíteni mert én kifogytam az ötletekből!
Előre is köszi mindenkinek!
Vaughan!
Szerintem fel lehet tenni, mert nekem is ETZ 250-es karbi volt a TS 250\1-es MZ-men és jobb volt, mint a gyári. Bár a két motor között alig van különbség, a TS 250\1-es már majdnem ETZ.
Vaughan!
Ha fel tudod rakni,akkor fel lehet:-)
De a méretbeli különbségek miatt keletkezhetnek örvények,a nem pontos illeszkedés miatt.
Amúgy szerintem a legkiforrottabbak & legjobbak az ETZ karbik.
A te esetedben én a túl nagy főfúvókára tippelnék,nekem ugyanezt csinálta,amikor túl nagy volt benne.
Persze ha az úszószint OK.
byee
Sziasztok!
Köszi a címeket!!!
A váltó felöli oldalon a blokknál jön ki a
cucc.Na mindegy, megy a doki bácsihoz, csak még előtte átnézem mit kell még megcsinálni. Ja a váltó olajat is le kellett engedni, mert az is tele van vízzel...
sziasztok!
szerintetek a 250-es mz-k karburátorai egyformák? trophy-ts-etz? és fel lehet-e tenni egy etz bn30... karbit egy bn28... helyére? olyan problémám van, hogy nagy fordulaton teljesen jól működik a karbi, de alapjárat közeli fordulaton ill. városban mintha túlfolyna és sokat kap...
lehetséges ez?
minden jót!
100%,hogy nem a rúd a hibás,annak lötyögnie kell,ugyanis mozog,ha behúzod a qplungot...
Hali mindenkinek!
Van egy aggasztó problémám. 150 -es TZ kiveri az olajat a gyujtásfelőli oldalon a kuplungkiemelő rúdnál. Eléggé lötyög benne, szerintem az lehet a baj. Vagy van a kuplungnál valami szimering? Gondolkodtam azon, hogy esztergáltatok bele nagyobb keresztmetszetű rudat hátha az a baj. Másnak is vannak ilyen problémái? Aki tudd segítsen!! Előre is köszönöm!
Szatóry Karcsi
Nagytétény, Óhegy dűlő.
0630-364-5-364
Mészáros Ervin
Érd Brassói U 34
06 70 216 38 34
Az M7 felé kivezető útról nyílik ez az utca
2T
Már böngészem a netet, hátha van valaki...
Vizes olajnak tűnik. 2T v. 4T?
Sajnos szervízt nem tudok...
SOS!
Siósd, Érd környékén kellene egy motor szerviz!!! Ha valaki tud valamit jelezze please !!! :-(((
Valami barnás habos cucc folyik a motorból. Elsőnek azt hinné az ember tejes kávé. :-O
Hello
Vaughan
Most mondhatnán, hogy nahátugyenemmegmondtamén!
De szerénységem nem engedi! ;-)
szervusztok!
hát biz igazatok volt! tényleg nem a lánc kerék szimmeringnél engedi az olajat, hanem a levakolt csapágy fészeknél. és erre úgy jöttem rá, hogy először is felvetettem, másodszor pedig dekni le- ronggyal kitöröl-egy pár napig állni hagy- és már ki is adta a titkot! :-) a felületet az olajtól megtakaritottam, nyomtam az újamra egy kis sziloplasztot és jól bekentem... azóta semmi gond.
minden jót!
Versenyezni nem akarok, az élettartam fontosabb. Köszi.
Hello
Nem tudom, hogy a 150-es generátora milyen, nekem még olyanom soha nem volt, a 250-es nél egy M8-as csavar fogja (lehet hogy balos!)a bütyköt ami a megszakítót vezérli (vagy újabbaknál a mágnest) És a forgórész az kúposan van a főtengelyen!
Szóval bütyök levesz, és a forgórész közepébe kell egy (ha nem tévedek) M10-es csavart betekerni ami letolja a kúpról a forgórészt.
De mint írtam ez a 250-es, nem tudom a 150-es miben más.
A csavarok letekeréséhez én a dugót szoktam megtámasztani, ez a sebességbe rakom meg fékezek és egyébb trükkök nekem nem jöttek be.
egyébként nem hiszem hogy a váltó reccsent volna, annak nyoma marad. Inkább pl a lánc ugrott át vagy valami hasonló.
Üdv Attila
Kedves Hequila!
A Jawan a következö sorrenben oldom a csavarokat. Még mindég sikerrel jártam. 4 sebességbe kapcsolok! nem 1-be, hátsó fékre taposok főtengely anya illetve dinamó forgórészt rögzítő csavar oldás, kuplug szétszedése után a rögzítő anyájának kicsavarása és végül a kis lánckerék anya lazítása. Visszafelé fordított sorrendben haladok.
Jó munkát. Üdvözlettel Laci
A ricinus már kb 40 éve kiment a "divatból" & akkor is csak a versenysportban használták,mert tönkrevágja az alaktrészeket.
Ha naggggyoon ragaszkodsz hozzá,a Castrol-nak van ricinustartalmú olaja,de persze versenyzésre ajánlva:-)
Ne. Már ki lett tárgyalva korábban itt, vissza tudod keresni. A lényeg, hogy csak büdös lesz tőle.
Mit gondoltok arról, hogy a keverékhez egy kis ricinusolajat kellene tenni? Ha igen akkor milyen arányban?
A rágyógyult csavarok legtutibb leszedési módszere: villáskulcs rá, lehetőleg csillag, és arra kalapáccsal hirtelen ráütsz! Persze némi rögzítés nem árt! Evvel pár próba után eddig bármi lejött!
Üdv: TiB
Hello Hequila,
Hát akkor vagy kitámasztod a dugót, vagy a szekundér lánckerék és lánc közé teszel rongyot, és valamit a küllők közé, hogy beakadjon a lengővillába, esetleg megkérsz valakit, hogy üljön rá a motorra.
Más nem jut eszembe.
Üdv!
Csak én nem akarnám leszedni a kuplunkdeklit!
Hello Hequilla,
Én egy rongyot szoktam beszorítani a primér lánc és a kuplungkosár lánckereke közé. Lényeg, hogy valami vastagabb fajta legyen. Eddig bevált.
Üdv!
Hát ez nekem nagyon baláninak tűnik! De ha minden kötél szakad, kipróbálom!
vaughan!
A kipuffkiégetést is szokták használni, csak néha leég a króm is, vagy inkább elszíneződik. Ekecs pl. lúggal mosta át, azt mondta, hogy neki bejött.
Na ezt a kettőt lehet, hogy felcseréltem. :)
Hequila!
Én a kipuff le, fa be módszer híve vagyok. Magyarul: kipufogót leszeded a dugattyú fölé meg beteszel egy fát, ami nem tól vékony, nehogy lenyírja a dugó. Eddig mindíg bejött.
Udv!
Csinald ugy, hogy a kis lanckerekhez tegyel be egy szep nagy csavarhuzot, ugy hogy vhol a blokkontvenyben megakadjon. Tedd sebessegbe! A forgoresz rogzito csavarjat csavard ki, majd egy - ha jol emlexem - M12-es jo hosszu csavar mehet a helyere. Igazsag szerint ugy is le kellene jonnie, ha csak kezzel fogod az alloreszt.
tike.
Boccs, álmos voltam, amikor írtam.
Tehát a főtengelyen a forgórész leszedésével lehet csak kicserélni ugye a szimeringet, ezért akartam volna leszedni a forgó részt. Nem tudom, hogy a váltó ugrott-e meg, de valami kattant 1 nagyot, de a motor utána ment rendesen (ezért gondolom, hogy a váltó fogaskereke ugrott meg. Ez 1 150-es ETZ
Hello
Hequilla
Főtengely meg állórész?
Na meg ugrott a váltó?
Ott már nagy a baj! :-)
Egyébként milyen motorról van szó?
vaughan
Én a kipufogó tisztítást úgy szoktam megoldani, hogy húzok neki egy csutka gázt(ha 5-ben nem pörög ki rendesen akkor 4-ben) és kb 10-15 Km-en át el sem engedem. Nekem eddig bejött, csak valami jó és kis forgalmú út kell a dologhoz.
Már itt a fórumon is tárgyaltuk ezt, többen mondták hogy kipróbálták és nekik is bejött, utána érezhetően jobb lesz a gép.
Üdv Attila
Mivel szokás a generátor oldalon a főtengelyből azt az anyát kivenni, ami fogja az állórészt? Mert szimeringet akartamm cserélni, de olyan szinten meg volt húzva, hogy nem mozdult meg sem. Próbáltam ruhával betámasztani a láncot 1-esben, a ruhát szétszedte. Próbáltam nyomni a féket, akkor meg reccsent egyett a motorházon belül valami (sztem a váltó fogaskereke ugrott 1-et). Valami speckó szerszám kell hozzá?
Hi!
kipuff takaritásra hallottam a következőt: dugózd be a végét. állitsd fel és önts bele 3-4 liter brigéciolt és hagyd állni 10-14 napig majd öblitsd át...
ebben lehet valami ráció?
vagy felejtős mert az arol kokszosodik?
minden jót!
Nem is beszélve a könnyen hozzáférhető gyertyáról!:-)
Ja és hogy fokozzam még a tokozott lánc is király megoldás!! :-)
Főleg ha új mert a benne lévő keresztmetszeteket még nem változtatta meg a korom.
Szerintem, és még sokak szerint a kormányt is jól eltalálták. Kényelmes, stabil...
Mi kell még? Ez a 2 dolog már kiad 1 jó motort ;-)
Gexxx
Hello
Szerintem jól okoskodsz, a Mz kipufogó egy marha jól eltalált dolog, talán a MZ legjobb alkatrésze. Szóval elég nehéz rajta úgy alakítani, hogy a teljesítmény jobb legyen!
Üdv Attila
a kipu végére fúrt lyukaknak egy "haszna" van , meggyorsítja a tompító utolsó két kamrájának kiürülését.más eset ha a kipu teljes hosszában ki lett fúrva . akkor több kipufogógáz távozik azonos idő alatt , a visszaverődő hullám lassabb lessz (mint amikor a visszaverődési pont messzebb van) és emiatt változik a teljesítmény .
ez elméleti okoskodás volt lehet , hogy nem így van.
A sportléxűrő sem tesz jót a motornak stb stb stb..
Szerintem ez minimális beavatkozás és nem árt,de mint mindig,most is mindenkinek szíve-joga azt csinálni,amit akar:))
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|