:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Megnézted a lötyi szintet? Én jártam úgy, hogy a testemnél a csavar lelazult, így kicsit kontaktos volt a dolog! Ment a moci rendesen, de evvel "elforraltam" a löttyöt az akksiból! És nem vágtam, hogy mért nem indul időnként, meg mért merül le kurta gyorsan! Aztán kivettem az akksit tölteni, és alig volt benne nafta... :) Lehet, hogy te is így jártál...
Üdv: TiB
Na az van hogy, feltettem tölteni az akut a hálózatra pár órára és utanna beindult rugásra. Az lehet hogy az aku de akkor a töltésem lehet szar. De az ahelyzet hogy a piros lámpa kialszik ha begyul a motor. Vagy nem tölt eleget de tölt. Na még további kisérletezés szukséges.
Nem lehet, hogy az akkud totál halott??? :o Az egy jó magyarázat lenne, hogy miért lehet betolni, de miért nem indul magától! Tipikus jelenség... Bár azt sem tudom, a Simóban van-e! :)
Üdv: TiB
ezt én értem de akkor ha megtolnak akkor miért indul és utánna meg ha bemelegedett akkor indul egy rugásra.
Enker !
A metanolos motoroknak sokkal nagyobb a kompresszióviszonyuk, mint a benzines motoroknak. Benzinnel, ha beindul, csörögne, mint a fene, meg úgy rémlik, valami belső hűtést is ad az alkohol, de lehet hogy ez marhaság. Lényeg, hogy a nagyobb fajlagos teljesítmény érdekében nagyobb a kompresszió, ezt viszont csak a metanol viseli el. Csökkenteni kell a sűrítési viszonyt, akkor mehet talán benzinnel is a motor.
macsar!
Nekem is hasonló a Simson. Bár én tudom, hogy gyújtás és megszakítóhézag a problémája. Régen meg egy szívató egy rugás.
Hát nem hagy nyugodni engem ez a motor. Most a gondom, hogy amióta kicseréltem a szimeringet a lánckerék alatt nem bírom berugni. Nem tudom mi köze egymáshoz a kettőnek de még csak nem is robban. Ha viszont megtolnak pár méteren beíndul és utánna megy mint az állat. Na ez mi lehet.
Enker!
Alkoholt lehet kapni a gyógyszertárban, max furcsán néznek rád, meg nem tudom, hogy jó-e az neked.
Megeshet, sőt valószínű, hogy azért kellett metilalkohol, amit írtál. Régen, meg szerintem most is kísérletestek alkoholos motorral. Az volt a baj, hogy az alkohol huszonvalahány (nemtudom) c fok alatt nem nagyon robbanik. Ezt úgy kívánták megoldani, hogy benzinnel indítanak, mennek, míg fölmelegszik aztán át alkoholra. Szóval szerintem mennie kéne simán benzinnel is. Hány éves?
Na azért az már elég rendesen ereszt, ha 1000 km alatt elengedte az 1/3-át.
Végülis igen, 1000 km-en kb. 3 decit kellett utána tölteni. De azért idegesít a dolog.
Hello kgandras,
Ha csak egy kicsit szivárog az olaj, az OK. A láncot keni.
Üdv!
Nekem a Jawa is ugyanezt adja elő és én sem tudtam még rájönni az okára. Szimmering csere volt és még mindíg jön az olaj a kis lánckeréknél :(
Üdv!
Gondolom ETZ. Nekem is csopogott rendesen az ures visszajelzonel. Kapott egy kis FBS-t, most mar mashol csopog, de meg nem deritettem ki hogy hol.
A valto felol van ott vmi rud, sztem az lesz a hunyo.
Pedig olyan lelkesen csereltem a lanckerek szimmeringet, hogy utana nem lesz tiszta dudva minden...
tike
Sziasztok.
Az a gondom, hogy a lánckerékfelőli oldalon csepeg az olaj. Levettem a deknit és csurig volt olajjal. Kicseréltem a lánckerék alatti szimeringet és csak csepeg. Nincs ötletetek hol lehet a gond. Ja és az olajnak meg nagyon világos szine volt amikor leeresztettem.
Hali
Sziasztok!
Nemrég vettem egy "veterán" Jawa salakmotort.
Meg tudja valamelyikőtök mondani, hogy miért metanollal megy?
Azt tudom hogy versenyeken a metilalkohol+ricinusolaj az üzemanyag, na dehát csak egy belsőégésű motorról van szó!
Benzinnel is mennie kellene.
Netán a spéci hengerfej miatt olyan a kompresszióviszony vagy valami, hogy a benzinnel nem megfelelő az égés??
Vagy a gyújtáson kellene akkor majd állítani, ha benzinnel akarom üzemeltetni?(Ha egyáltalán beindul.)
Porlasztóm még nincs rajta, szóval addig még csak kísérletezni sem tudok a benzinnel.
Mondjuk befecskendezéssel játszottam egy darabig, ami azt eredményezte, hogy a nagy 500-as kettőt köhintett.
Ráadásul a metanolt nem kapom meg minden sarkon, főleg engedély nélkül.Max összehaverkodom valmi salakmotorossal.
Ha valaki benne van ebben a dologban az kérem írjon néhány sort nekem.
Köszi: Gábor.
ebben tökéletesen igazad van ! egyik műszakin hiba nékül átengedték a gépsárkányt 110-es gumival a másikon a paraszt képes volt bonyolult számításokkal bebizonyítani , hogy az biza meghaladja a megengedett értéket.
Hali!
Simson s51N-tulaj vagyok, mely igásló mostanában rosszalkodik. Az egyik dolog, hogy csúszik a kuplung, ez akkor jelentkezik, ha hirtelen húzom rá a gázt vagy egyszerűen felpörög egy bizonyos fordulatig. A másik: ma beletettem egy zsír Champion gyertyát, beindítottam, mendegéltem vele, inkább szinte csak gurultam, majdnem alapjárati fordulaton "pörgettem". Gyönyörűen ment, reagált minden gázadásra ha odahúztam. Aztán jött a furcsa dolog: ha húztam neki és felpörgött, elkezdett kihagyni a gyújtás, amely kis fordulatra lelassulva újra folyamatos (normális) lett. Lehet hogy lassan mentem és túlmelegedett? Vagy rossz a benzin-levegő arány?
A csúszást megoldaná egy lamella-garnitúra csere? Vagy csak állítani kell rajta?
Lejött. Le kellett szedni a lábtartót így téglákon állt (feküdt). Ráütöttünk egy hatalmas (de tényleg) krovát, ami megindította, de utánna már nyalta szét, de ekkor már éreztük hogy nyertünk és csőfogóval leszedtük. Szerencsére minden ép maradt - kivéve a csavart :).
Javaslatom: üssétek meg párszor rendesen a csavart hosszirányban! Ha ez nem segít, ne tököljetek vésővel! Fogtok egy félcollos csövet, és ráheggesztitek (nyilván nem hosszirányban!)! És akkora erőkart csináltok így, amekkorát akartok! :)
Üdv: TiB
A vasrudas megoldással a dugónál vigyázni kell, mert a holtpont körül nagy erőt kap. Olyan hosszú kell, ami a dugót félúton éri el.
A leeresztőt pedig érdemes lenne jobban melegíteni, az alunak nagyobb a tágulása, de gyorsabban is hűl, tehát a meleg elvétele után rászorulhat. A tengelyirányú ütés is jó ötlet, esetleg lehet közben tekerni is kifelé. Flex helyett rá lehet hegeszteni egy vasat, végső megoldás, de biztos. Közben még kellően meleg is lesz. :-)
De ha már kifúrtad, hagyd úgy, és egy kisebb csavar lesz a leeresztő. :-)
A csavarhúzó az ütögetés hatására fél centi mélyen beette magát a csavar anyagába.
Üdv!
Nekem a hidegvágó+kalapács eddig mindig segített. Próbáljátok ezt a csavarhuzo helyett. No meg adhattok pár ütést a csavarnak a hossztengelye irányába is.
Én is szivtam pár ilyen finom/okos megoldással az én gépemen. Az ilyen embereknek acélgolyóót kellene adni, azt szerelgessék...
tike
Sziasztok! Én küzdök Aakossal, ezzel csavarral. Ha valakinek van ötlete a flexen kívűl szívesen fogadnánk. Mi már mindent megpróbáltunk: melegítés, kocogtatás, egyel kisebb villás ráütése, csőkulcs, fúrás.
Megtámasztottuk a dugót egy vassal, így sikerült levennünk a csavart. Az egyik házcsavarnak szét kellett fúrnunk a fejét, hogy le tudjuk venni. Még a nagy olajleeresztővel szenvedünk. Nem igazán akarja az igazságot. Melegítettük, feszegettük, kocogtattuk, ütöttük érintő irányban csavarhúzóval, ráfujtunk több köbméter csavarlazítót, de semmi. Kifúrtuk, de sehol sem kaptunk balos csavart, hogy azt beletegyük, és úgy feszítsük ki. Holnap flexxel nekiállunk, vágunk rá egy hornyot, beletesszünk egy vésőt, aztán ihaj. Ha így sem fog menni, akkor beleheggesztjük a vésőt a horonyba. Más ötletem nincs. Csak tudnám, ki volt az az ökörállat, aki ezt így megtépte.
Ha lenn a henger, de a dugó még fönt, akkor két darab valami combosat tegyetek a dugó szoknyája alá! Ha meg valami eccerű módszert akartok, akkor villáskulcs fel, és kalapáccsal hirtelen mozdulattal üssetek rá! Persze ki megtámasztás kíséretében!
Üdv: TiB
Hello
Röviden: gyertya kiteker, dugó teteje megtámaszt, és csavar lejön! :-)
Lehet készíteni úgynevezett vakgyertyát, fogsz egy gyertyát kitöröd a közepét és a menetes részbe beleheggesztesz egy akkora vasrudat amekkora pont belemegy, és olyan hosszú, hogy megtámasztja a dugó tetejét. Ezt betekered a gyertya helyére és kész. Ha nem tudsz ilyet alkotni akkor a vázhoz kitámasztod.
Nem kell félni, kicsi az erőkar, így nem lesz a dugónak semmi baja!
Üdv Attila
Sziasztok!
Elakadtunk egy 250-es ETZ szerelése közben. Jobb oldalon a főtengely végén levő 22-es anyát nem bírjuk lecsavarni. A ráállok a fékre módszer most nem jön össze, mivel álló lánckeréknék a főtengely halk kattogó hang kiséretében elforog. (Természetesen sebességben van)
Hogyan lehet még ellentartani? A jobb oldalon levő 13-as csavar előbb adja meg magát, mint a 22-es.
Sziasztok!
Nem tud valaki véletlenül egy helyet Győr vagy Sümeg környékén a hol biztosan tudnak adni, vagy hozatni TS 125-re láncvédőt?
1 hónapja keresem és már csak ez kell a motorra elméletileg.
Nekem az is jó, ha valaki hajlandó lenne elcserélni az otthon elfekvő láncvédőjét -ha már nem tart rá igényt- egy teljesen új 250-es láncvédőre. Sajnos nem igazán passzol a 125-ösre.
Még 1 kérdés. Ha esetleg nem találok sehol, akkor érdemes alakítgatni rajt, vagy van 1 apró trükk amivel egyszerűen meg lehet oldani ezt a problémát?
Köszi, sziasztok!
Jó motorozást mindenkinek!
En ket eve vizsgaztattam a motoromat (ETZ 251), es a vilagitast kapcsoltattak be, az indexet jobbra, valamint mennem kellett vele 10 metert, majd megallnom. Ennyi. A motorokkal nem kotozkodnek. Befizettem a csekket, megkaptam az uj matricat a rendszamra, meg a forgalmiba, es mar indultam is haza...
Iden nyaron ujra viszem, remelem ugyanolyan lesz a fogadtatas... ;-)
Mindenkinek sok szerencset a muszakihoz!
Udv: nszl
Ui.: pedig hatso kapaszkodom sincs, ami pedig kotelezo, es szembetuno (doboz van helyette, amit leszdtem a vizsga idejere).
Hát van még 1-2 hülyeség,amin elkapálhatják az embert.
Amúgy 1-es túlméretes gumiért nem szólnak,de ha nagyobb,avizsgáztatótól függ,h megbuktat-e.
Amúgy mindig minden az adott vizsgáztatótól függ.
Próba-cseresznye...
Hi!
Júli végén készülök életem első műszaki vizsgájára, szal fingom sincs, mivel kötöszködnek! Legyen patent a gép, működjön minden előírásszerűen, és akkor nincs para! Ahhoz meg kibaszottul senkinek semmi köze, hogy mekkora a gumid! (Remélem evvel kapcsolatos a kérdésed! :)) Barázda legyen rendben, azon felül az van a gépen, ami!
Üdv: TiB
Helló! A műszakival mi a helyzet téleg kötöszködnek ilyenen is???????????
Helló!
Én a szerelőnek adok igazat bár nekem sincs szerelési kk-vem Ezt a variációt hallóttam a totalbike-os motordokitol!! Én tejesen megbízok benne!! Az olaj miatt inkább kékesnek kellene lenie a füstnek!!!
Valaki nem tud eladó vagy fénymásolható szerelési kk-vet???
Aki igen dobjon egy e-mailt:soldier84@freemail.hu
Sziasztok!
Tudtok olyan helyet, ahol krómoznak pl. kipuffogót ill. egyéb nagyobb tárgyakat?
Köszönöm.
króm=chrom :))
Hali.
Jawa 638 hátsó telóhoz kellene gumikarmantyú vagy szimmering, mert kiadott magából minden olajat.
A mocit meg JÁRATNI!!!!!
Gexxx
Jocoboy!
Nem úgy van, hogy a felújított gépnek idővel jön meg az ereje? A csörgést meg hallani kellene.
Sziasztok!
Nekem van egy TS 250-esem.Most esett át egy teljes felújításon(dugó, gyűrű, hajtókar, főtengely. csapágyak...), és mióta ez megvolt 100-nál nem hajlandó többet menni.Azelőtt ki lehetett akasztani az órát.Valamint ha bemelegszik akkor meglehetősen csörög.Már többször szétszedtük de semmilyen hibát nem találtunk.Ha van valami ötletetek vagy netán találkoztatok már ilyennel akkor légyszi segítsetek.(jocoboy@vipmail.hu) köszi
Ja most latom hogy van fent 250 eshez. Gondolom a tema ugyanaz a 125 nel is, es ezt is a etbalkezes szerelo orra ala dorgolhetem...
?
Csicso
Koszike!!!!
Egyebkent felutnem a szerelsit...ha lenne :(
Csicso
Én azt szólom, hogy ne vidd többet szerelőhöz! :))) Felütöd a szerelési kk-t, és rögtön kiderül, hogy a két ft szimm egy irányba néz! Vagyis a generátor alatti rugója a forgattyús ház felé, a kupi alattié meg a kupi felé néz! :)
Üdv: TiB
Beollozom ideis, most lattam csk h van ilyen topic is, bocs:
Szevasztok!
Newbie vagyokit a forumon,a motorom nem annyira. Szaki jellegu kerdesem lenne. ETZ nel (meg perze minden mas 2tnel) a fotengelyszimeringet a primer oldal felol melyik iranyba kell betenni? Ugy hogy a karter kompressziojat fogja, vagy hogyaz olajat ne eressze a kuplung felol? A szerelom szerint az elso valtozt, ossze is akta es eleg gazos. Szerinte szar a karburatorom szerintem meg az elrontott szimering dolog miatt van szurke (!!!) fustje, eszi a motorolajat. Mit szoltok hozza?
Csicso
Ma teszteltem egy kicsit zuhogó esőben, és faja volt! Egy-egy megállásnál jobban odaléptem a hátsónak, és nem akart megcsúszni! :)
Ja, és én is Hykomollal járok! Nem sajnálom néhány havonta lecserélni! :) Szerintem így jobban járok, hogy mindig friss az olajam, minthogy valami márkás és drága cuccal járok, de benne rohad sokezer kilométeren át...
Üdv: TiB
Mért múlna el a kattogás??? Ha a lánc kattog, és te gurulsz, akkor is forog a lánc, magyarul továbbra is kattog! :)))
Nem lehet, hogy nem passzol a lánc a lánckerekeidhez? Vagy esetleg a blokkon belül nézted, hogy minden OK-e a lánc körül?
Üdv: TiB
Sziasztok Szakik!
Amióta felraktam az új láncszettet a mocimra (92es Suzuki Bandit, 400ccm), lánc+kerekek, kattog a BAL oldali lábtartó. Ha egyedül ülök rajta kevésbé, ha ketten ülünk rajta szinte folyamatosan ! Már lazítottam a láncon is, de nem javult. Nem látom hogy hozzáérne vmihez. A blokk és a sebváltó sem kattog, csak a lábtartón érzem. Ha leállítom menet közben a motort akkor is kattog. Mi lehet a baja?
Előre is kösz a segítségért.
Nekem is Heidenau van, K63-as mintázattal és szárazon/vízen tökéletesen meg vagyok vele elégedve (a bal lábtartót is sikerült lerakni kanyarban!!)
Én MOL Hykomol K 80W-90-es hajtóműolajjal nyomulok évek óta és minden OK (és kb 1100Ft/L:-)
Kössz srácok, szóval inkább hajtóműolajat tegyek bele.A 80-as jó?
Hi!
Vizen keveset mentem vele, de eddig ott sem akart megcsúszni! Eccer mondjuk felhőszakadásban, 5 centis zúduló vízben gázoltam vele, és kifejezetten jó volt! Az elől lévő csoda Pirelli meg úgy úszkált, mint a szar, pedig van barázdája rendesen! Kicsit vizes úton is jól viselkedik! Jó gumi, na! :)
Üdv: TiB
Én amit legutóbb olajat beletettem ,azt 4 nap után kicseréltem, mert sötétszürke trutyi lett belőle. Asszem kardomba dőltem volna, ha mindezt egy 5000Ft-os olajjal kellett volna megcsinálnom...
Egyébként grafit és molibdén-szulfid (ha jól emléxem) tartalmú olajat nem szabad tenni a sebváltóba. (ld. W.R.:MZ Hogyan tovább)
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|