:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Van egy ETZ 125- ös mocim, és nem indul, csak a ha betolom....Szikrát ad rendesen(tirisztoros), de viszont a gyertya nem kap anyagot.Ha tudtok lehetséges megoldásokat azt légyszíves írjátok le.Köszi
Hello ,
koszi szepen ! holnap reggel megyek is beszerezni 8-) ( a Beta-nal 20k 8-) )
Egyebkent pont par napja lattam Mark Evans kezeben egy ilyet amikor a Harley-ja blokkjat pufolte 8-)
üdv.
Kedves Fazer!
Attól tartok papír nélküli motort nem tudsz levizsgáztatni. Szerezz tulajdonostól egy forgalmival rendelkező üres blokkot, vázat és töltsd ki tartalommal. Az adás-vételi szerződésen pedig ne legyen dátum(15 nopon belül át kell íratni). Néhány éve kb 20 eFt volt. Én is így csináltam.
Üdvözlettel:Laci
ui:jut eszembe, mintha a papír mizériák fórumon erről már volt szó így találsz erről információt.
izirider!
Nekem is voltak ilyen csavarproblémáim ezért vettem "Excenteres csavarkiszedő" kézikészüléket.
Úgy működik,hogy rárakod a csavarra rázúzol gumikalapáccsal és ez tutira kiszed minden berohadt csavart,van hozzá mindenféle fej(csillag,hagyományos,kicsi,nagy,stb)szóval fasza dolog és nem is drága kb:2000HUF
Szervusztok ,
Egy kis segitsegre / tippre lenne szuksegem , hogyan tudom ket reszbe szedni egy 350es Jawa blokkjat .
Minden lent van mar csak felbe kellene szedni de azokat a franya "hagyomanyos" csavarokat nem tudom elforgatni , csak lassan daralja le a csavarhuzo ....
koszonom
üdv.
Hát köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat megpróbálom megoldani.Még arrol szeretnék tájékozódni hogy kb mennyibe van levizsgáztatni zoldkártyázni meg eredetezni egy olyan motort amit az ember alkatrészekből rakott össze tehát nincsenek papírjai.Üdvözlök minden motoregeret :-)
Kedves Fazer!
Ha szépelkedni akarsz a motorral sok pénzért krómoztass. Ha csak motorozni akarsz akkor a hengert homokfúvasd le, horgany "spével" alapozod majd hőálló fekete "spével" lefújod, így a henger kész. A kipuffancs hőálló ezüst "spével" lefújva tűrhrtően néz ki.A tankot rozsdától kicsi vékony drótú (gyerta kefe)drótkefével fémtisztára megtisztítani, utána krómtesztító pasztával elfogathatóvá varázsolni és valamilyen színtelen benzin álló lakkal bekenni hogy ne rozsdásodjon. A szükséges anagok valamint a ráfordítandó idő árát összevetni a krómoztatás esetleg a hitvány munka miatti bosszankodás árával és dönteni. A 350-est kómoztattam a 250-et a leírtak szerint készítettem el. Még a vizsgán is megfelelt.
Üdvözlettel:Laci
A rozsdás hengerre javaslom a drótkorongot.
A krómozás szar ügy, mer sok helyn csinálják, de a legtöbb szar!
Hello!
Segítsetek már, nem tudtok valami helyet amerre le tudnám krómoztatni a 250-es JAWAm tankját és a kipufogót. No meg a henger is nem gyengén rozsdafoltos mit lehet ezzel tenni? Üdv.
Meddig fogtok még evvel basztatni??? :))) Belenéztem a tükörbe, láttam, hogy le vagytok maradva, felnéztem a lámpára, láttam, hogy félig piros, mondom, akkor megállok, mert ti fogtok beragadni... Erre én ragadtam be! :P
És soha nem dudálok, mert engem is idegesít, ha más dudál! :o
Üdv: TiB
u.i.: ugye gyüttök Bükkbe?!
ha már 3-4mm a diferencia pannonia kerékben akkor az több mint kiválló!!!
ha fél centit üt az már igen igen jó és kifogástalanul használható. nem, hogy 3-4mm...
minden jót!
Hello motordoktorok!
Tudnátok tanácsot adni kerékcentírozáshoz, befűztem egy gyári új Pannónia felnit, de az egyik részén nem tudom kiszedni az ütést (radiális irányú, tojásdad lesz tőle a kerék, olyan 3-4 mm). Próbáltam ott lazítani a küllőket, de akkor se jött ki,már teljesen lazák voltak, a többit hiába feszítettem. Van egy tuti állványom (bicaj elsővillából), meg egy méretre készített küllőkulcs, azzal próbálkozom.
Köszi!
Esetleg próbálkozhatsz a dugó kitámasztásával. A csavarokat meg vidd magaddal a csavarboltba, és mondd meg hogy ezekből kérsz 8.8-as imbuszt.
úgy értem,támasztékként egy másik csavarhoz ne tegyél be vékonyat:)
Ha nincs csavarod ne üssed semmivel,és ne tegyél be vékony csavart,mert kinyirod a belső menetet,és azt szarügy visszafúrni a ftg-be.A régi fajta húsdaráló felerősiítő csavarja jó erre a célra.
Tibi!
Akkor dudáltál volna, mikor fehérváron beleáltál a fékbe egy lámpánál, és Fisivel majdnem ropira törtük a segged :)))
Ja még valami, a berúgókart nem kell levenned, mert az lejön a deklivel, de a váltókart igen, és ha teszed vissza cseréld ki a gumigyűrűjét.
És visszarakásnál figyelj a berúgókar fogaskerekére, meg annak fémtámaszára.
A csavarhoszat nemtom fejből.
Azért nem kell nagyon beszarni tőle, csak odafgyelés kell, meg jó szerszám a kuplunghoz.
Ha gondolod, utánna leírom hogy állítsd be a kuplungod.
Az a 10-15 ezer volt a szikrával el is tűnik, tehát az hogy a negatívjuk ugyanaz, nem jelent semmit, illetve annyit, hogy a nayfeszültség + ja oda fog lehúzni, de ez csak a gyertyán keresztül történhet meg.
Leszedni a kuplunk kiemelő rész miatt szar.
Annak az anyája a fordulatszámmérő kihajtás fedele alatt van, és azt rohadtul meg kell húzni, nehogy megforogjon a kulungod később. És ez alatt a fedél alatt van még egy körmös lemez, azzal klehet a kuplung kiemelését állítani, ezt sem árt ésszel, mert ha nagyon ráállítod csúszik, és a kinyomócsapágy is kipurcan, ha meg kicsit, akkor nem emel ki, és a váltód reszeled le.
Amúgy nem nagy cucc :)
Ja egy tipp a kuplunk anya leszedéséhez:
tedd a mocit 5.-be, és taposs ráa hátsó fékre is, csak ezután ess neki lazítani, ja és meg se próbáld krova, vagy egy jó dugókulcs nélkül!
Sziasztok!
az lenne kérdésem, hogy az utóbbi pár napban elkezdett folyni az olaj a bal deklinél; alul a tömítés, meg mintha kicsit ki lenne csúszva lefelé; mivel vettem sebváltóolajat , gondoltam lecserélem. namost, ha leengedem az olajat, és leszsedem a deklit a helyéről , azt bonyolult visszatenni, van valami amit utána be kell állítani, vagy nem mindegy hogy teszem vissza mert valamire oda kell figyelni stb...
az a helyzet, hogy aggódom kicsit, ha rosszul teszek vissza valamit, és esetleg elrontom...
Ja, milyen méretű imbusz kell bele, mert most sima csavar van benne, és gondoltam lecserélem, többek szerint érdemes, mert megkímélhet a későbbiekben mondjuk egy fúrástól...
Köszi a segítséget:
Péter
10szer50-es vagy annál hosszab csavart kell betekerni,és az lehuzza.Ha nem akkor a betekert csavar fejet több irányból kocogtasd meg
Üdv Motorosok!
Tudnázok segíteni abban, hogy hogyan tudom levenni egy MZ TS250 6V-os generátor forgórészét a főtengelyről?
Köszönöm előre is.
Tom1
Duda azért, hogy a rendőr ne szóljon, meg jó, ha van.
Hali!
Mért olyan sarkallatos pont ez a duda dolog??? Én eddig eccer dudáltam, akkoris azért, mert egy kb, 50 autós nászmenetet előztünk végig! :) Menyasszony meg úgy integetett, hogy majd kiesett a kocsiból! :) Szóval minek a duda??? :o
Üdv: TiB
első lámpa 25w (tompítpott)+nyomsz fénykürtöt (refi) 25w+hátsó lámpa 5w+ első helyzetjelző 4.2w+műszerfalvilágítás 1.2w+féklámpa 21w+irányjelző 2*21w+1.2w+duda nemtom hány watt.
Ez agy 6v-os simsonnál 24A fölött van, és megeshet, mert ugye úgy gazdaságos feszültség szabályozni, hogy csak egy feszültségszabályzó van, azaz ezek egy drótról kapjál a naftát az egyenirányítás és fesszabályzás után (ha akksira kötöm a lámpát is).
Na ezért akarom én külön drótról a cuccot.
PL. gondold el, hogy mész(lámpa ég), jön a kanyar (irányjelző+fék), marha elédvág és te rátaposol a dudára de mellette vana fénykürt kapcsolója is. és hopp, olvad a 24A-s biztosíték.
Amúgy hogy van az, hogy +-ba van 6v, kb.15000v ésezeknek ugyanaz a negatívja. Kiválogatja a trafó, hogy menyik az ő minusza vagy a lámpa kerüli ki a 15000 v-ot vagy hogy van ez???
Nekem 4-5000 között mondta ismerős. Azis kb 30-50 amper lehet majd, csak cseszegetni kell a gyereket vele, mert mindent csinál, amit nem mondasz neki és az életbe nem készül el. Amúgy a gerjesztéses dolog miatt van bajunk nekünk is.
Ki mit tud a tranzisztor kapcsolóüzemben történő használatáról? Fontos lenne, mert van leírás, csak, hogy milyen tranzisztort kérjek, ha 10 amperes cuccot akarok?
Peti!
Azért gondoltam, hogy a lámpára, mert leállításkor feltűnően jobban világít, míg le nem áll.
Duda, index tényleg kell.
A világításnál nem az a lényeg, hogy lássak, hanem, hogy ne szóljon be a rendőr.
Kis sárgás fémdobozom van, de már fémszínű meg ez amúgyis piros volt előzőleg. A folytótekercses izé ne valami korszerű csuhajde megoldás, igaz, hogy kevesebb a hibalehetőség. Az egyenírányításra meg az egy szerencsétlen dióda ott árválkodik. Legalább egy kondenzátort tehettek volna mellé, másnem csak a látszat kedvéért.
Nem mondod komolyan ugye?
Annyiért már szimót lehet kapni, itt -ott :)
Annyi léért tényleg komoly cucc lehet, de mondcsak hol van neked 30 amper terhelésed?
Amúgy ha nem elektromérnökkel csináltatot, csak egy egyenírányító kell hozzá, meg pár ellenállás és egy rellé, ha nagyon tutit akarsz, ez kb 3000 pénz, és szerintem teljesen jól megy :)
Azér nem akarom cikizni a tiéd, ne értsd félre!
Nincs róla kapcsolási rajzod? Mert érdekelne, hogy csinálják a profik az ilyet.
Ez a tekercs dolog, nem dinamó, hanem fix mágnesű generátor a neve.
És mivel fix mágnesű szabályozni nem lehet, hanem folyton nyomja a váltóáramot ahogy csak bírja.
Lehet építeni olyan szabályzót ami, ha eléri a fesz az ideális értéket elkezdi leterhelni a tekercseket, és így nem tölt túl. De elég bonyolult a dolog, nekem is egy elektromérnök ismerős fabrikált egy ilyet. 15000 pénzbe került az alkatrész hozzá, igaz ez 30A-es, így elég durva cucc.
Oké kérdezz bátran. Csak nem bizti, hogy mindennap fel tudok nézni netre, ha kések, nem jelenti, hogy elfelejtettem!
Hát köszi Peti. Akkor kérdeznék majd pár dolgot ha nem baj.
Milyen moci?
Talán tudok adni tippeket, mer pár lovat megpatkoltam már :)
Dino a simónál a leállításkor a gyújtáskapcsoló gyárilag simán testet kapcsol a megszakító szálra, ezzel slusszolja.
Aksit csak akkor javallok, ha tényleg kell duda meg index, mer a fesszabályzás elég fos játék, a világítást meg kössed szépen aksi függővé, hamár lesz aksi, így állandó lesza fényerő, és tűovább is bírják az izzóid.
Szimókon van egy kis sárgás fém doboz valahol vagy a lámpafejben, vagy az aksi környékén, ebben van 2 vagy 3 tekercs, meg egy dióda, ez a fesszab, és világítás "stabilizátor" egyben. Nemtom pontosan milyen szuínek vannak, de a szürkés beütésűek a világításé, a pirosasak a tökltésé.
Valszeg azért van lent, mert kiba öreg már, és ki van verődve! Ha jól megy, és OK a fogyid, akkor ne bántsd! :)
Üdv: TiB
Üdv!
Benne van a nevében. Részterheléskor a benzin mennyiségét szabályozza. Ha feljebb veszed, több benyát fog kapni. Próbálkozz, hátha jobb lesz...)
tike.
Mire jó a részterhelésű tű az mz-k ben?Nekem az etz-m ben legalacsonyabbra van állítva,ha feljebb veszem jobban fog menni? :)
Szét kell szedni egyből, márminthogy gyertya ki, benzin a hengerbe.....
Nekem meg megragadt ma a dugó, ha minden igaz, a lendkerék ékje meg eltört, lepörgött a lendkerék, de csak az éknek van baja asszem.
NEM dinamó!!! Tekercs, lendkerék. És nincs gerjesztés, ezért nehéz a feszültségszabályozás.
Nem azért van úgy megcsinálva a hátsó lámpa, hogy a féklámpa jobban égjen? Ja, mondjuk az túl szép lenne, simán sz@r. ::)
Lelke van. Amikor a bukómat vettem, "új bukó jól bukik" felkiáltással azonnal ki akartam próbálni. Elkértem a kolléga motorját, majd fél óráig indítottuk hárman, meg sem mozdult. Majd munkaidő elteltével a kollega odament hozzá, megsimogatta a tankot, lemondóan rálépett a berugókarra, és pöccre beindult.
Gyerekek ez a motor rendesen szórakozik velem. Ma reggel elkéstem melóból mert nem indult. majdnem félórát tolta 2 esbe de mégcsak nem is pöffent. Hazajöttem melóból és egy enyhe lábmozdulatra begyult. na ehez mit szóltok? Annyit megjegyzek elfelejtettem elzárni este a benzin csapot
Jahogy a Simóban dinamó van! :o Akkor mindjárt más! :))) Egyébként annyira nem érint a téma, mivel 250-es TZ-m van! Hálistennek azt ismerem annyira, amennyire nekem kell! :)
Üdv: TiB
Hello kustib,
Nekem volt 6V-os Simsonom és mikor megvettem, nem volt benne akku és gond nélkül ment, kivéve az indexet és a dudát, mert ezekhez már kell az akku.
Persze rögtön vettem egyet, mert nem szeretek index nélkül járni. :) Aztán még átkötöttem rá a féklámpát, mert azelőtt ha fékeztem, kialudt a hátsó lámpa. Valszeg nem bírta a dinamó mindkettőt táplálni.
Üdv!
kustib!
Nem vagy hülye. 3 tekercs van, arról 4 kábel jön. Az egyik kábelen "jön" a megszakítótól az áram (itt pozitív, mert a gyújtótekercs rá van kötve a megszakítóra meg a kondenzátorra). A gyújtótrafóra rákötöd ezt a pozitív áramot, a másik lábára a negatívot (testet) a harmadikra a gyertyát és letesteled a gyertyát és szikrázik.
MZ-nél ez úgy néz ki, hogy a megszakító-kondenzátor vonalon jön a "negatív" (test) a gyújtótrafó másik lábára a pozitívot kötöd, ami a gyújtáskapcsolótól jön.
Ezért nem lehet csak úgy felrakin Simsonra MZ gyújtáskapcsolót, de én fel fogom, majd ha lesz rá időm.
A leállítás Simsonnál úgy történik, hogy a gyújtótekercs-megszakító-kondenzátorvolalra rákapcsolja az első lámpát (asszem). MZ-nél meg a pozitívot "lekapcsolja" a gyújtáskapcsoló.
Ki van ez találva, mi? ::)
Ezért gondolkodtam az aksis gyújtáson. Meg nem nagyon lehet kapni (vagy jó drágán) 6 v-os relét, ami 10 ampert is bír. A reléknél az 5-12-24... volt a divat. :)
Az akkumulátor meg azért kell, mert amikor bekapcsolod az irányjelzőt, az 43,4w-ot eszik. Ezt egy nyamvadt kis tekercs alapjáraton nem tudná működtetni. Ha az a nyamvadt tekercs nagy lenne, akkor meg magasab fordulatszámon kiégnének az izzók. A világítástól asszem független az akksi.... (még oldalakat lehetne írni a cimcon csodáiról)
(Ezekmiatt nem akarta elválalni senki a Simson villamosság csinálást. Aki elválalta volna, az meg éphogy él még és ő meg azért nem vállalta el.)
És még egy Simson érdekesség:
6V-os Simson (tuti, hogy 6V) alapjáraton 10,5V-ot; nyélgázon 28,5V-ot termel. És ilyenkor? Valszeg digitálisan (Ic-kkel meg mittomén mivel) lesz emgcsinálva, de az a baj, hogy az összes fogyasztó teljesítménye 100W körül van. Az kb 24A-t eredményez.
Majdnem elfelejtettem: ha nem megy a cimconon az irányjelző, akkor a tekercs unalmában az akksit töltögeti.
Le kell peremezni az órát és a mutató tengelynél elfogyott zsirt pótolni,mert ez csillapitja a rezgést.
Kicsit mindig fog ugrálni! Ilyenek! Ha nagyon ugrál, próbáld meg kivenni a spirált (a fordszámot a legkönnyebb) és csurgass bele rendesen olajat! Valszeg már rég nem volt kenve, és berozsdált, ezért akadozik a házában... :(
Üdv: TiB
Szevasztok!Miért van az,hogy az etz-nél ugrál a kilóméteróra vagy a fordulatszámmérő óra mutatója ugrál?Hogyan lehet kiküszöbölni ezt?
Ha van akksi, és be is van kötve, akkor kell, hogy legyen köze a gyújtáshoz... Különben minek van ott? Vagy tök hülye vagyok? Mondjátok nyugodtan! :)))
Üdv: TiB
Kustib!
Van a Simsonban aksi, de független a gyújtástól. Bár gondolkodom egy aksis gyújtáson ha már villamosságot fogok csinálni.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|