:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Sziasztok!
Hogyan tudnám megszüntetni az olajfojást a kipofogókönyök,motorfelöli oldalán?Ez egy új könyök,és próbálkoztam tömítéssel és anélkül.De csak köpi az olajat.A hollandit megtépem rendesen.Van ötletetek?
előre is köszi.
(ha 2 tömítőkarikát teszek?)
Üdv!
Kellene valami megbízható lelkiismeretes szerelő Esztergom vagy pest környékén. Tud valaki ilyet?
Sziasztok!
Gondoltam fontos lehet nektek is Jawás társaim! Van Pécsen egy ember aki nagyon keni-vágja a Jawa szerelés minden csínnyát-binnyát. Az én jawamat is ő csinálta meg, miután 2 évig szívtam vele, hogy úgy menjen mint régen. Nagyon jól dolgozik (igényes a munkájára), hisz Ő is jawas. Már pestről is, bonyhádról is hozzá viszik a mototrokat, mert bár a jó hírnév lassan terjed, de terjed. 638-as jawaba szerintem nincs olyan dolog amit ne tudna megjavítani. Egyébként nem szakmaszerűen szerel, tehát nem ebből él, csak szeret szerelni jawat, bár szerelt már uralt is stb. Ha valakit érdekel: Fülöp Csabának hívják és a tel.száma:06205556534. Természetesen az Ő beleegyezésével tettem fel a tel. számát! Remélem tudok ezzel segíteni másoknak is!
Ja és a láncvédő. Az oké hogy hozzáér de az az érzésem hogy nagyon megakasztja. Ma próbáltam volna ki de az első fék hiánya megakadályoz ebben. Meg szerintem kicsit fura hangja van amikor a lánc az első lánckerékre ér. Sajna nincs másik moci a környéken hogy megnézzem.
Köszi a választ. Nem a az a gumi a gond ami a tartályban van hanem ami a munkahengeren van nagyobb átmérőjű gumi. Hiába új, ereszt. Lehet a munkahenger van megsérülve de ha szétszedem akkor úgyis új gumit tennék bele. De ha lehet valami normálisabbat a sima guminál.
Hi!
Én spray-vel fújom, jobbnak gondolom! HOLTS márkájút használok, Tescoban találtam múltkor nagy nehezen, 1000 pénz körül van. A kupak alatti gumi a kérdés? Jónak kéne lennie új gumival! Igazítsd meg rendesen, kupakot húzd meg jól, de ésszel! A láncvédők hozzáérnek a lánchoz, másképp nem megy! :)
Üdv: TiB
Üdv Mindenkinek. Bocsi ha sürű vagyok de most rakom össze a vasat s pár jó tanácsra lenne szükségem. A láncot zsirozzátok vagy valami jó lancspray-vel kenitek? A fékkarnál a nagyobb gumi helyett nincs e valami más mert ereszt az új gumi is. Az utolsó. A láncvezető mennyire érhet hozzá a lánchoz?
Nem kell mindent szószerint venni... Értelemszerűen inkább! :) De, ha neked a leírás nem jó.... :)))))
Üdv: TiB
Üdv Mindenkinek. Kérdésem hogy a 250-es ETZ főtengelyén mi gátolja meg a sebváltóolaj hengerbe jutását és cserélhető e a blokk megbontása (széthúzása)nélkül. Előre is köszi.
őőőő... Ezzel cask az a baj, hogy olyat találok, hogy BVF 30n3-1-es karbi leírás, de olyat nem, hogy BVF kiskönyv! Bár biztosan vak vagyok, meg nincs rajta nagy csupasz punci sem...
Hali!
Hát a legjobb mód, ha a szimmeringet támadod előbb, azotán a tolattyú kiesik magától, de ne feledd levenni a kis rugós biztosítókarikát, mert azon át nehezebb :)
Amúgy ha a külső,sérült rész benyomott fékkarnál sem éri el a szimmeringet, akkor semmi gond vele, ha eléri, akkor a szimmeringed nem fogja szeretni.
A saját főfékhegerével lehet kinyomni a dugattyúkat.A kuplungnál a kicsit kellet volna benne hagyni,mert az rugós,és az feszitete volna az alsó kosarat,és igy sokkal halkabb lenne.üdv bambi.
Bambi mester!
a trophynak leforgott a kuplungja. most úgy tudtam csak összerakni, hogy a kuplung szerkezet alól a főtengelyen kihagytam az egyik alátétet. a véknyabbikat. igy működik a motor viszont igen hangos lett a kinyomó csapágy. fel lehet vala anyagot hordani a kuplung szerkezet kúpos furatának a falára, vagy csere?
minden jót!
tisztelt szakemberek!
a fék munkahengert hogyan lehet roncsolás mentesen kibányászni a helyéről? megpróbáltam egyetemes fogóval de a végétől 4-5mm részt mesértettem. okoz-e ez problémát ill. kicseréljem-e a munkahengert?
köszönöm!
minden jót!
Vaughan!
Csak nem gondoltad,h bármit is kapsz 40Ft-ért?:-)
Egy normálisabb "gumi" darabja is legalább 100 & az még vékony is,nemhogy vastag..:D
köszönöm! köszönöm! köszönöm!
hát biz igen szépen muzsikál már...!
az a negyven forintos gumi harmonika itt miskolcon 560 Ft. vagy ennyire felmentek az árak, vagy engem b@szt@k át a palánkon...
minden jót!
Hali!
Csináld úgy, hogy: előbb a gumi, arra rá a bordás gyűrű, és végül a kupak! Kb. 40 forintért vettem gumiharmónikát, és raktam össze, azóta egy csepp sem jön ki a kupak alatt, ezelőtt nekem is eresztett kicsit!
Üdv: TiB
Úgynézki mint egy vastag fekete coton gumi,ami a műanyag kis karika,és a menetes rész közé kell tenni. Ez gátolja a folyadék lötyögését,és egyben tömít is.Lehet kapni pár száz ft.
Szedd le a Szakirodalomból a BVF kiskönyvet, és minden aggodalmadra megnyugtató választ fogsz kapni! :)))
Üdv: TiB
tehát a levegőztető alátéten kivül kell lennie még egy gumi gyűrűnek is?
most van először tárcsafékes motorom és nem tudom ezeket a dolgokat. vagy honnan lehetne letölteni a fék renszernek robbantott ábrás rajzát? van ilyen egyáltalán?
köszönöm!
A táguló gumi vagy lukas,vagy a pereme el van vetemedve és ott szivároghat a folyadék és nem javitható csak csere.
tisztelt szakemberek!
szerintetek miért engedi a fékolajat a 251-es etz a fékolaj tartálykupakja mellet? nincs elrepedve. viszont van egy műanyag alátét a sapka alatt amin van több bevágás. gondolom, hogy ne legyék vákum a tartályban... de miért engedi az olajat a tartály...?
minden jót!
Sziasztok!
Lenne egy eladó 250JAWA-m !
Őrökségből maradt rám nagyon keveset használták külsőre kissé rozsdás, törésmentes.
Üzemképes, kitünő motorikus állapotban van!(váltó. generátor.stb...)
Papírjait sajnos nem találom ezért alkatrésznek gondolnám. A vázára már érkezett ajánlat ezért főleg a motorját kínálom. De megoldható hogy egy felesleges 350-es vázra átszereljük a mociját.irányára 30ezer Forint a 350-es vázzal együtt.külön-külön 15eFt.Érdeklődéseiteket a tigerspeed@freemail címre küldjétek.
Sziasztok!
Azonban nekem is lenne (már megint) 1 kérdésem:
ETZ 250-nél a hátsó telót szétszedtem, és azt láttam, hogy a gumi tömítőgyűrű, ami a kupaknak feszül neki (nem a szimering, ez belül van), az nem ér hozzá a belső cső falához. Ez normális? Vagy annyira ki van kopva?
Az akumulátor deklijére gondolsz? Annak vannak alul kis fülei, amik megfeszítik a deklit az aksi tálcáján. Talán ezek túl lazák, kilazultak. Próbáld meg ezeket a rugós lemezeket egy kicsit meggörbíteni, hogy erősebben fogják oda az oldalt!
Remélem segítettem!
Kérdésem, lenne, bár lehet, hogy mosolyogtok rajta.
ETZ 250 oldaldeklit hogyan lehet rögzíteni úgy, hogy rezgésmentesen álljon, ne kelljen gumipókkal rögzíteni.
A hozzáhegesztés nem megoldás!
Hi!
Ha ugyanúgy visszateszed, akkor sem bizti, hogy ugyanolyan lesz.
Az én módszerem a következő:
amikor feltettem az oldalt, és jól meghúztam a főtengelyen az anyát, ezt úgy szoktam, hogy beteszem a mocit 5-be, és rálépek a hátsófékre, oszt adjneki nagy krovával :)
fent a kuplungkarnál lévő állítócsavart visszacsavarom úgy, hogy kb 1-1,5 csak legyen csak ki belőlle
lent a kuplung állító hüvelyt úgy tekertem be, hogy nekikoccanjon a kinyomócsapágynak, majd egy kicsit vissza, ezután a lemezt,amin a két kis köröm van, valahogy forgasd úgy, hogy bele tudd tenni a csavarokat, rakd fel a kis kerek fedelet, ezt is jó húzd meg nayg csavarhúzóval
Ezután a kuplunkarnál kb 3-5 mm holtjátékot szoktam állítani a fenti bovden állító csavarral.
esetleg, ha párszor bemelegítetted, meg használtad kicsit, utánállítás kell, és tuti, elvileg.
Ha gond van szólj itt vagy e-mailben is akár.
Sok sikert!
Szia Peti!
Köszi a segítséget;
esetleg tényleg szívesen vennék valami útmutatót a kuplung beállításhoz, hogy amikor leveszem, már tudjam, hogy mit merre nézzek, hogy tegyem vissza...
Ha csak leveszem attól már elállítódik valami, vagy ha ugyanúgy visszateszem, akkor megmarad az eredeti beállítás?
Kösz:
Péter
Ez stimmel , de a gyartasnal / specifikacional ezt a tagulast nem veszik figyelembe ?
Speciell egy SKF adatlapja pl. 16000ford/percet ad meg , a fotengelyen 6000et szerintm ritkan eri el , az meg boven benne lenne . Netalan azt feltetelezik hogy folyamatos huvos kenyszerkenest kap ?
Tenyleg kivancsi lennek .
"c3"
Mint azt leirtad a C3 a csapágy illasztési hézagára utal ami azt jelenti hogy olyan helyre való ahol üzem közben hőterhelés éri és ezáltal a hőtágulás hatására megváltozik az anyagának a térfogata(NŐ).
Tehát ha bemelegszik akkor lesz ideális az illesztése,na most mivel egy motorblokkban általában meleg szokott lenni ebből következik,hogy abba ilyen csapágy való!
Télleg vazze, beszarok! Köccce az inyfót!
Ertem , koszonom szepen az infokat !
A C3 az biztosan csak a hoterhelesre vonatkozik ?
Keresgeltem egy darabig es A "Cx" jelolesre es a legrest talaltam csak , pontosabban azt a radialis hezagot amely a golyok es a ket gyuru kozott van , e szerint a "C2" a normal , vagyis 2 - 13 mikrometer , C3 10-20 mikrom. , stb .
A nagyobb hezag elonye a job kenes lehet de az elmozdulas miatt a kopas is nagyobb mivel nem fekszik fel minden golyo egyidoben egyenletesen .
Ok , mondjuk ez egy 350es Jawa eseteben ami mar 30-40+ eves konstrukcio , lehet tenyleg nem annyira mervado mint egy mai hightech gepnel 8-)
Egyebkent az alaktreszesdobozban van meg egy szett zsiruj magyar ( MMG vagy ilyesmi ) csapagy 1973bol , vmi 63 Ft van a dobozara irva 8-))))) De azokat kar lenne felhasznalni , azok mar mutargyak 8-)
üdv. 8-)
A C3 a csapágy azonosítószámában gyakorlatilag arra utal, hogy üzemi körülmények között mekkora hőtehernek lehet tartósan kitenni. A Jawa esetén megfelel az" olcsó" gyári, amely a főtengelyen levő kétsoros esetén máris 3400 Ft. Ugyanebből az SKF 8000 fölött van. Az utóbbi biztosan sokkal többet bír , kérdés, érdemes . e ekkorát beruházni. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy akkor már az összes blokkcsapágy minőségi legyen, az már anyagi csőd. Megjegyzem, a főtengely két belső csapágyáról például úgysem tudod kideríteni a pedigréjét.....
Szervusztok ,
Egy ujabb kerdesem lenne 8-)
Milyen csapagyat celszeru hasznalni ujracsapagyazasnal , no nem gyartora gondolok .
Tobb helyen lattam , hogy "C3"-asat hasznalnak ami ugyebar nagyobb legrest jelent aminek lehetnek elonyei , de hatranyai is vannak .
Nezegettem a specifikaciokat es van ETN9-es kivitel is ami ca 10-15% -al nagyobb teherbirasu a normalhoz kepest .
Ti milyet hasznaltok / ajanlotok ?
üdv.
Vazze oda van írva, hogy BVF 30N3-1 karbi leírás :)
Én sem mondhattam volna szebben:-)
Nálam volt is ilyen,nagyon gáz tud lenni,amikor már mindent széjjel meg szana szed az ember,és a végén csak gyertyacsere kellet volna..
Azt jelenti, hogy nagy nyomás alatt, amikor a dugattyú besűríti a szutykot, akkor lehet, hogy nem képes szikrát adni a gyertya. Legtöbször ez gyertyahibára utal! Próbáld meg másik, lehetőleg új gyertyával!
És pontosan melyik letöltési pont alatt található ehhez a karburátorhoz tartozó leírás? Mert én amiket találtam itt, azok mind 250-es ETZkhez való, az általam birtokolt karbi meg 251-eseken szokott lenni! Vagy tévedek?
Na itt már megáll a tudományom, hogy hogy nem biztos hogy bent nem ad szikrát?
Az,hogy kint ad szikrát,még nem biztos,hogy bent is!
Amúgy érdekes:-)
lacoka,
falslevegő?
Hequila,
a letöltéseknél lévő leírást érdemes átnézni. A 3-1-esen nincs ütköző, mert külön van az alapjárati rendszer.
lacoka,
falslevegő?
Hequila,
a letöltéseknél lévő leírást érdemes átnézni. A 3-1-esen nincs ütköző, mert külön van az alapjárati rendszer.
tesho
A benzinszintet beállítottam, a légszűrőt kititsztítottam, a gyertya kék szikrát ad rendesen.
Benzinszint az úszóházban?? Léxűrő..
Gyertya.
Újabb problémával fordulok hozzátok:
Mint már említettem, van 1 30N3-1 -es karbim, ami nekem eléggé érdekesnek tűnik. Egyrészt azért, mert az alapjárati fúvóka helyén csak 1 egyszerű csavar van, amin nincs lyuk! Szóval talán amolyan sufni tuning cucc! Vagy ez normális? Másrészt még mindig nem jöttem rá, hogy melyik scavar mit állít, mert egyik sem azt a gáztolattyút (asszem ez a neve) tartja! Erre varjatok gombot!
A karburátort kitisztította már vagy ezerszer, benzin is van, de még mindig nem indul.
Karburátor egyértelműen. Alapos tisztítás,fúvókák átfújása,benzinszint és tű beállítása.
És benzin:-)
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|