:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Az Isolatort nem szabad leszólni, csak az Isolator Specialt. Van itthon régi Isolator gyertya is és tuti a cucc. Bár jelenleg Bosch-t használok a cimconba.
Mi volt a baja?
Már pöpec, amúgy a megszakítóval volt a baj. Mellesleg, a 2 hetes Isolatorral be nem indul, az NGK-val pöccre! Úgyhogy, izolátor olcsó és szar!
Ja és még csak egy mondat; a megszakítóhézag túl nagy vagy éppen nincs! akkor lehet hogy meg se szakít, a gyertya mindegy csak ne legyen agyonhasznált és 0.6 körül legyen a hézaga.
Fazer
Na végre, már jó. ' hetet szenvedtem vele!
Szia!
Nekem Romett Pony-m van és már négy éve nem kellett hozzányulnom a gyújtáshoz sikerűlt jóra állítani.
Figy csináld azt hogy a gyertya helyére beteszel egy tolómérőt vagy ha az nincs egy csavarhúzót. Ügyelj a merőlegességre!
A megszakító közé tegyél ujságpapírt véknyabbikat. Na aztán figyeld a csavarhúzót mikor is a lentkereket lassan forgirányba tekered.(a lentkeréken asszem pont a legnagyobb hézag van ott akkor igy nem nehéz tartani ill húzni a papirt) Amikor a papir megmozdúl akkor szakít. Innentól kell a dugónak 1,5-2mm felfelé jönni a holtpontig. ha siker kész is.
De azért nézd meg hogy a főtengőbe benne van-e az ék és hogy a megszakító egészséges no meg a vezetékek nem testelik-e le, az apró bakelit szigetelések jók-e a csavar környékén. Érdemes a kondit is megnézni.
Sok sikert kíván Fazer.
Ja és néha az is előferdül hogy a rugó lóg ki és testeli le a megszakítót.
péter'250!
Túl szegény alapjárati benzin-levegő keverék?
Biciklikulcson is van álltalában "j" alakú rész. Vagy ha nemk sajnálod a krómozást, akkor vízpumpafogó. A könyököt égesd ki, utángyártottat ne vegyél. Én kazánba tölgyfával égettem ki, kompresszorral izzítottam a parazsat. Fehéren izzott a könyök, a korom meg pirosan. Tuti jobb, mint a benzinnel leöntöm 2 percig ég technika, mert nekem benzinnel 30 percet égett (több megszakítással, újragyújtottam), de nem izzott még pirosan sem.
Szia! A trafó tuti jó. Az történt, ugyanis, hogy szedem le a lentkereket, és csavarhúzóval kitámasztottam. De sajnos véletlen elhajlítottam a megszakítót. Sikerült visszaállítanom. (elvileg)az alaplapot bejelöltem, hogy hol álljon, mikor visszateszem (ugyanis ki kellett cserélnem azt az alulapot, ami a váltótengelyt tartja) A trafó jó, a gyertya új NGK szikra van, csak szvsz rosszkor. Pedig mindent ugyanúgy raktam vissza, +/- 0,5eltérés. Nyálat tuti, hogy kap! Volt olyan, hogy kivittem lejtöre, mert rúgásra nem indul, megtolom, ráülök, beteszem sebességbe, már prunytyogott a motor, de néha olyan robbanásokat csinált, hogy a benyát a légszűrőn nyomta ki. Az előgyújt elvileg 1.4, de ez nem tuti.
MZ-motoros!
És mekkora az előgyújtás azon a rometten? A gyújtótrafó jó?
Üdvözletem mindenkinek. Most egy Romettel szenvedek, sikerült a gyújtást elállítani rajta. A lényeg, hogy nem megy a moci, mert ha sok állítgatás után néha sikerül elérnem annyit, hogy lejtőn lefelé puffog a motor, és néha akkorákat roppan, hogy a benzint a levegűszűrőn nyomja ki a karbiból. Nincs vkinek vmi ötlete, hogy hogy állítsam be? (NGK gyertya van benne)
Oké, de akkor ilyen marad. :-)
Jah meg lehet, csak a gyári adatok meg hézagnagyságok ismerete nélkül egy egész picit problémás lenne. Meg aztán karbantartásmentes akksim van és ha az emlékezetem nem csal, akkor elég fontos a pontos feszszab beállítás...szal az állítgatást egyelőre hanyagolnám :)
Ez lehet feszszab is, de a többi résznél is (diódahiba, szénkefe). Meg lehet próbálni állítani a szabályzón.
Jah és még annyi, hogy 2000-es fordulat alatt frankón elkezd világítani a gyujtásvisszajelző lámpám. Ez nem éppen normális ugye?
Üdv!
Na a relés mutatvány egész tűrhetően sikerült. A töltéses dolgokat meg megmértem és a következő eredményeket kaptam:) : Világítás nélkül úgy 12V körül tölt alapjáraton a csúcs pedig 15 körül volt magasabb fordulaton. Világítással úgy 5-6000-es fordulaton volt 0 A a visszatöltés, amúgy alatta rendesen szopta az akksit (asszem 4-5 A de nem biztos). Azon gondolkodom, hogy túl nagy égő van benne(60/55W H4). De ha minden igaz gyárilag is ekkora van benn (vagy nem?:). A másik eshetőség ugye a feszszab, de ahhoz inkább nem nyúltam egyenlőre. Erősen gondolkodom egy elektronikuson csak hát ugye 4 ropi:-/ .Jah és egy 7 Ah-ás akksim van gondolom ez nem lehet gond?! Előre is kösz!(Az adatok így 5-6 óra távlatában egy picit homályosak de sokat nem tévedhettem...asszem:)
Ez igaz, ha már van egy kis töltés, nem állhat le.
(Persze ami fordulaton kicsi, az alapjáraton már kevés lehet.)
Szia Peter! A konyok leszedesehez a hollandert kell letekerned, egy kb J alaku kulcs fogja, sztem nem erdemes kiadni ra (ugysem hasznalnad allandoan) inkabb kerj kolcson valakitol. A konyok cseretol egyebkent ne varj teljesitmenynovekedest, az az 1-2 mm lerakodott koksz nem jelent annyit...
Helló Rider
Így utólag belegondolva tényleg hülyeséget írtam, mert tényleg annyi a csúcsfesz de akkor már forr az akksi bőven 2,5v cellánkénti fesz fölött már forr és az károsítja a lemezeket. Meg igazad van ,hogy ez csak állandó áramnál van ami pedig nincs szeretett Mznknél. Meg azt azért írtam, hogy 12 v fölött már jó mert az volt a probléma hogy lemerült az akksi 12v os töltés esetén pedig azért nem fog.
Helló Péter 250
Szerintem nézd meg azért azt az előgyujtást, mert szerintem kicsi lesz, főleg ha azt mondod, hogy alacsonyabb fordon jobban húz. Vagy lehetne ez még a többletbenzintől is de akkor nagyon füstölne és nem lenne barna a gyertya. Sok sikert.
Thx, majd vmikor megnézem a javasoltakat... :)
Köszi ekecs a választ; a tüneteim: szerintem szép barna gyertya, rendellenesen szerintem nem szokott durrogni, álló helyzetben felmegy 4000 fölé...
Még ezt a könyökcserét valószínűleg megcsinálom rajta; ahhoz milyen szerszám kell? jó ahhoz valami normál kulcs?
Ja, annyit azért észrevettem, hogy alulról kicsit talán jobban megy most, de nem átütő...
Üdv:
Péter
Nem tudtok egy tuti Mz szervizt Budapesten vagy valakit aki megcsinálná a mocimat mert én belefáradtam természetesen fizetek érte!! (gyujtás gondok + a váltóban elszabadult valami de már nagyon zavar, gyujtása egyáltalán nincs)
üdv
Akkor bocs, csak nagyon egybefolyt a feszültségállítással.
A fesz. viszont biztos max. 14,4.
Állandó árammal töltve valóban felmehet 16-ig, de az már egyértelműen a túltöltési tartomány, és károsítja az akkut.
Helló Rider
Egy én az indexreléről beszéltem hogy elhajlitgatom mert ez bevált és perszehogy nem mindegy hot mit és hogyan hajlítassz el. A fesszabot is megcsináltam de azt mádshogy azt sokkal nehezebb állítani.
az akksinak pedig tudom hogy kevés a 12v csak ha annyit kap akkor nem fog lámpával leállni a motor és lemerülni az akksi teljesen. Kettő a 12v névleges feszültségű akksinak a töltéskór elérhető csúcsfeszültsége 2,7v cellánkénti feszültségnél 16,2v ami még nem süti meg az akksit.
Azért az ilyen általánosságokkal vigyázni kell.
Nagyon nem mindegy, hogy melyik érintkező rugó-feszítője van hajlítgatva (tehát nem az érintkezőt kell hajlítgatni a fesszabályzóban).
Ha "csak" 12 fölött van, az még bőven lehet kevés, míg a 15V meg jól megfőzi az akkut egy hosszabb úton.
13,8-et bármeddig kaphat egy akku, 14,4 fölé viszont nem szabad vinni.
Hello Péter
Azt mondod nem akar pörögni. Nem szokott durrogni? mert ha igen akkor valószinüleg az előgyujtásod kicsi. Milyen a gyertya szine lehet hogy hófehér akkor kevés benzint kap de lehet hogy fekete olajos akkor pedik túl sokat.Állóhelyzetben sem pörög fel 4000 fölé??? egyelőre ennyi irj majd vissza aztán akkor többet tudok mondani.
Helló TTrulZZZ
A relének le lehet szedni a házát és ott az érintkező nyelvek állítgatásával lehet változtatni vigyázz mert meleg. A hőtágulás elvén működik. Az meg valószínüleg töltéshiba lesz mérd meg ha 12 fölött van akor nadgyából jó a legjobb 14 15v.
Sziasztok!
A hétvégén rászántam magam, és kicsréltem a kipuf-csövet a gépen, merthogy ami rajta volt, már eléggé tele lehetett; és vártam a félelmetes teljesítmény növekedést, ami sajna elmaradt. (90 fölé eddig se nagyon akart menni, és 4000 fölé soha nem pörgött, namost ez semmit nem változott, viszont kicsit fémesebb lett a hangja.) Amikor a cső le volt szedve, kicsit kapargattam csavarhúzóval a könyök belsejét, hát mit mondjak, ott is volt lerakódás. Mit gondoltok, ha kicserélem a könyököt is, lehet, hogy jobb lesz a helyzet? A másik dolog: miféle szerszámmal lehet a könyököt leszedni onnan (etz 250)? Lehet ilyesmit kapni, vagy ez valami baromi spéci?
Köszi, és üdv mindenkinek:
Péter
Üdv!
Van vkinek tippje arra, hogy hogy lehetne lassabbra állítani az indexem villogását? A relém nem mai gyerek már, sztem még a gyári. Én ellenállásra vagy nagyobb izzókra gondolnék, csak nem tudom kivitelezhető-e... Van egy másik dolog is: Ha mondjuk csinálok egy 80km-es karikát világítással indexelésekkel tűzdelve, akkor világítással csak úgy 4000 felett jár a motor alatta leáll. Gondolom lemerül az aksi, tehát nincs rendes töltés(?) Feszszabályzó?Generátor?vagy mi lehet? előre is thx(jah és a moci még mindíg 1 150-es ETZ)
Szeretném megosztani mindenkivel mi volt a baja a motoromnak amivel több mint két hete kinlodtam. Az volt a gond hogy csak tolásra indult. Mindent megnézve beleértek aksit vezetékezést gyujtást karbit mindig nem találtam a hibát mig végul is ma részletesen megnézve a karbit akkor vettem észre hogy a szivató dugattyujának a gumija beleszorult a lyukba és igy eltömítette a benzin járatot. Tehát ha valakinek tolásra szaggatva indul a gépe akkor nézzen rá erre mert ezek a gumik igen igen szar minőségüek.
kösziii
megcsináltam az egyenest az aksiról figurát és úgy jó. Most már csak a reléig menő vezetéket kell átnéznem a gyujtáskapcsolót vagy a kapcsolót, igaz?
Nos nézd meg jó -e a testelésed a lámpafejnél, az indexnél, nameg mindenekelőtt az aksinál, azután pedig nézd meg honnan kapj az indexrelléd az áramot, gyanús, hogy amolyan "minden egy biztosítékon" probléma van.
Próbálj meg az indexrellének egyenest aksiról adni pozitívot, egy teszt erejéig, és nézd meg akkor is gond van-e.
Sziasztok! Segítséged szeretnék kérni, hogy az ETZ 125-nél a berugó visszahúzó rugója a blokk belsejében van, vagy a kuplungfedél alatt. Aki már szedte szét és emlékszik kérem válaszoljon! Köszönettel: Zsiga Péter
(Nem csak)Peti(nek)!
Ha jól tudom, te elektronikában otthon vagy, volna kis index gondom. Felkapcsolt lámpánál közelítőleg egyenlő a nullával. Amint visszakapcsolok helyzetjelzőre, villog rendesen, de láthatóan megszívja a hejzetjelzőket is (elhalványodnak amikor az index kigyullad). Mindezt járó motornál is produkálja, álló motornál is, teljesen feltöltött fél éves Varta aksival, és elvileg a dinamóm is jó, a lámpa minden fordulaton ugyanolyan erősséggel világít. Az indexrelé zsír új, a fateroméban müxik rendesen. A fesszab elektronikus 6Vos török csoda, szerintem azzal sincs gond. Mi a rosseb miatt nem megy rendesen? Tól nagy lenne vmelyik vezeték ellenállása? VAgy valami mégsem olyan tökéletes hiába új? Passz. Segítsen már vki.
Nekem alulról a második rovátkában van,a fogyasztást régen mértem, tán 4.3 l volt,de én hajtom.125-ös mz nem fogyaszt jelentöset,lényeg h menjen...
Köszi Lyukaskéz!:)
Pár hete nekem is hasonlóképpen viselkedett a mocim, nem akart indulni sehogysem. Takarítsd ki a karbit, nekem víz volt benne, azóta "pöccre" indul a vas.:)
Meg tudna valaki mondani, hogy milyen helyzetbe allitsam a reszterhelestut egy 125-os ETZn es ez mennyire befolyasolja a fogyasztast?
Ha MZ, akkor oda gyárilag nem kell tömítés, de javaslok a menetre teflont vagy inkább F.BS. pasztát(a pasztából tehetsz a kitakarított! kiömlőnyíláshoz is. Nekem ez megoldotta a gondom.
Nos a gyújtás nem igen lehet napszakfüggő, szerintem a karbiddal lesz a gond.
Illetve, ha kint parkol a géped szabd ég alatt, megeshet trafó, vagy kondenzátor probléma.
Inkább a karbira tippelek.
De ha gondolod, nézd át az előgyújtásod, a cikkemben leírtam hogyan.
A hátsó lábtartóhoz! Egy normál, elől is használt kapcsolónak kell helyet csinálni, és kész! Ha igényesen, és tutisan akarod, akkor javaslok egy mikrokapcsolótT
Üdv: TiB
Megint jövök a motorom bajával. Egy hete megint csak tolásra indul reggelente. Délbe pedig vagy délutén amikor jövök haza szivatás nélkul egy rugás és már dörömböl. Néztem reggel a szikrát van de szerintem nem az igazi. Benzin vagy egyébb gond még mi lehet.
Ja és még valami (ínnye de Kalambósra sikeredett):
Hova szokás rakni 250-es ETZ-n a hátsó fék féklámpa-kapcsolóját, ha az eredeti nem müxik/nem bízom benne? Hová célszerű rakni, hogy minél kevesebbet kelljen rajta átalakítani?
A teleszkópos dolog egy ETZ 250-re vonatkozik!
Ezt hívják végsebességnek! :P
Próbáld meg hátszélben! Mennyit mutat a ford.szám mérő ekkor? Talán 150-esnek a lánckereke van benne! Asszem a 125-ösé 15, a 150-esé 16 fogas! Ezt nézd meg! Más ötletem így hírtelen nincs!
Mindenkinek:
Hol lehet Jász-Nagykun-Szolnok Megyében vagy közelében hátsó teleszkópba való kupkatömítést kapni (az a nagy lapos gyűrű gumi, ami a kupakot a falhoz feszíti, emiatt nehéz kihúzni onnan)? Mert itt a helyi boltban (Karcagon) már 3 hete ígérgetik, de nem tudnak egyszerűen hozni, a pöcsöm ki van már velük!
Üdv MIndenki.
Lenne egy olyan problémám, h 90km/h-nál megakad a mérő, és a motor (etz125) sem megy többet.
Üdv mindenki!
Most jutottam hozzá egy mz ts 150 hez.Szerelési ismeretem közel nulla.Egy részét már megcsinálgattam.Már megy is,de most olyan gondom van,hogy mindig kidobja a 4. sebességet.Erre kérnék tanácsot vagy olyan szakirodalom címet, amibe ezt megtalálom
Hali!
Olyan problémám lenne, hogy a mocim (ETZ 150) miután bemelegedett fogja magát és leáll, annak ellenére, hogy új gyertya, új gyertyapipa, új gyújtókábel, új megszakító új kondi és zsírúj trafó van benne. Ráadásul véleményem szerint a karbi igen tutisra be van lőve most. Szal már kezdek kifogyni ötlet- és pénzügyileg is:)
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|