:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Srácok. Minden okè a motoron :) dejó. Végreeee. Már csak egy a baj.. Nem tölt mèg mindig :( dinamó hiba? Vagy mi? Hol találom a dinamót ha az? :)
Na, szóval miattad omlott össze a gazdaság :D
Egyébként én is így vagyok, ha rajtam múlna, éhen halna az összes iparos :D
Remélem ma már betudom fejezni. Igérem ha befejezem , és jó lesz, elnézek hozzád ha jobb idő lesz. Ne unatkozz :)
Franc megeszi. Vagy 3x betöltötte az oldalt a telefon.
Franc megeszi. Vagy 3x betöltötte az oldalt a telefon.
Remélem ma már betudom fejezni. Igérem ha befejezem , és jó lesz, elnézek hozzád ha jobb idő lesz. Ne unatkozz :)
Soha. Belöllem nem fognak megélni ! : D
Tudom, nem vagyok tökéletes, de egy jármű villamossági sem sokkal jobb. Olcsóbbnak pedig biztos nem olcsóbb az én ingyenes szolgáltatásomnál. :)
Csak az 50 kilométer valóban sok egy bizonytalan működésű motorral.
Ha ő csinálja, talán nem okoz nagy károkat, akkor pedig az sem drága megoldás. Én hiszek abban hogyha valaki eléggé elszánt és a dolgoknak sem restell utána nézni, meg tud csinálni egy MZt elektromosan is, gépészetileg is. Csak tanulgatni kell egy picit és okosan kérdezgetni. Meg persze kell még pár kilo türelem. Ha én kielégítően tudom javítgatni a motorjaimat mechanikusan is híradásipari szaki és aggastyán létemre, akkor megy ez másnak is. Csak akarat és józan ész kell a dologhoz.
Nem lebecsülöm a problémákat, csak bízom az emberi elme hatalmában. Persze csak akkor, ha használják is. :D
Mindjárt elindulok a parkolóba Őrködni. Ismét egy unalmas és nagyon havas nap. :( Illetve az unalom később jön, ahogy elnézem a fehér potyogó szmötyit, ebből lapatolás lesz. :(
Soha. Belöllem nem fognak megélni ! : D
Soha. Belöllem nem fognak megélni ! : D
Vagy lehet olcsóbban jársz, ha egy jármű villamosságis átnézi neked.
pest megyében lakom, 50 kmre vagy töllem, ha megoldható lenne fizetnék is neked de sajnos ez sok :( holnap az lesz az első dolgom hogy minden vezetéket letakarítok. dinamót esetleg átteszem a másik mzből. a szabályzót most pucoltam meg, holnap beleteszem. megnlzem a dolgokat, minden esetre nagyon köszönöm a segítségeket. nem sokra jutottam volna nélkületek :)
A töltésnek rengeteg baja lehet. Dinamó, feszszab, rossz akku, hibás vezetékezés.
A dinamó is több helyen lehet rossz.
Az üresjelzőnek is több hibája lehet. Hibás kapcsoló, rossz visszajelző izzó, a vezetékezés.
A te esetedben talán a hibás csatlakozások a legvalószínűbbek. Nincs mese, minden sarut ilyesmit nagyon meg kell pucolnod, ellenőrizned kell az összes sarunál hogy nem töröttek e ott a vezetékek. Szerintem először ne is a hibákat próbáld meg elhárítani, hanem tényleg az összes madzagot hozd rendbe. Ami most nem okoz hibát, az holnap fog ha nincs teljesen rendben.
Nem tudom hol laksz, de ha nem túl messze a XVIII. kerülettől és mégis feladod a dolgot, akkor segíthetek. Most éppen átmentem parkolóőrbe, időm mint a tenger.
Ha mégis teljesen egyedül akarod a dolgot csinálni akkor ahogy mondtam ne hibákat figyeld, hanem mindent hoz rendbe. Ne felejtsd el a dinamót is átnézni. Kefék állapotát, mozgását, a kommutátor tisztaságát. Ha mechanikus szabályzód van, annak érintkezőit is meg kell tisztítani, esetleg még a felületüket is símábbra kell csiszolni. Ez után persze újból be is kell állítani.
Na, az indexek is elég szépen mennek mostmár :) a hátsó lámpát nem volt időm bekötni még. Remélem menni fog,meg az első lámpával kéne valamit csinálni.. Halvány lila fogalmam nincs milehet.. És most még ráadásul töltése sincs :( tegnap még volt... Már ott tartok hogy elviszem 1 villamossági szerelőhöz. De nagyon nem akarom. Ha már ennyi gondot megoldottam vele.. Ja ès levettem az oldal deknit megy oda vagy 4 drót. De nemhiszem hogy ott lenne az üresjelző baja. Van valami ötletetek hogy milett a töltéssel? :(
Ha mind2 6 V-os nem kell lemérni, pár tizedes eltérés nem számít:)
A lényeg, hogy ne törekedj a tökéletességre, erre akar Keri ráébreszteni. Vannak dolgok amiket egy MZ-nél neem erőltetünk egy ideje: Index (6V), kmóra, ford szám mérő, esetleg lánctok...
6 v os mind a 2, de majd lemérem az áramot
Amúgy mérd ki hol nem megy át az áram.
Nem össze kell forrasztani a csatikat, mert úgy macerás szétszedni :)
Ráadásul ha nem tisztítod meg, akkor hogyan fogod megforrasztani? mert úgy az ón sem futja :)
A többi MZ-d véletlenül nem 12V-os?
Mert a TS 6V-os. Nem kompatibilis a kettő.
De ha hazamentem megnézem amiket irtál, köszi :)
Olyan csatlakozók vannak rajta alapból. De megse tudom őket csiszolni nem férek.hozzá, szoval szerintem összefogom forrasztani, csak azért érdekes mert 2 mzm van és a másikon szépen világít minden. A fesz szabályzót már át tettem rolla. De semmi. Tegyem át az indexeket is? vagy miket kéne átraknom hogy azonis jól világítson? De mielőtt szétszedtem leis fényképeztem és ugyan úgy tettem össze. Szoval akkor minden ok, csak az első lámpa meg a hátsó nem világít, az istennek se.
Gyújtáskapcsoló pozíciók.
-2. akkumentes gyújtás (vészüzemmód)
-1. helyzetjelző gyújtás nélkül
0. kikapcsolva
1. gyújtás
2. gyújtás+helyzetjelző
3. gyújtás+tompított/refi
Öreg 6V-os elektromos rendszer, törvényszerű hogy teli van érintkezési hibával.
Kontaktus tisztító spray nem ér semmit a vastagon oxidos, öreg, kilazult érintkezési hibás csatlakozók ellen.
Fémtiszta csatlakozófelület kell, és megfelelő szorító erő. Elég gyakran egyszerűbb ha újra szereled.
Vagy forrasszad a csatlakozót, vagy ilyen préselős csatlakozót használj megfelelő fogóval:
http://elektroexpressz.hu/shop_ordered/5495/shop_pic/unas_966399.jpg
Az obis olcsó roppantós nem ér semmit, arra egy fillért se adjál ki.
Kulcs álláskapcsoló az mi????
A gyújtáskapcsolóra gondolsz?
Azért nem ártott hogy kicserélted. Sok jövőbeni gondtól kíméled meg magad, ha eddig éppen nem is jelentkezett, azok a grafit kontaktusok kilazulnak ennyi idő után.
Viszont ha cserélted akkor esélyes hogy rosszul kötötted be.
Én még nem találkoztam olyan TS-el aminek az elektromos rendszerét jól rakták össze :D igaz általában azért nézem meg mert nem működik.
Üres jelző asszem a jobb dekli alatt a lánckerék környékén van. Észre fogod venni, mert kizárólag oda megy egy szál vezeték.
Azért asszem, mert ETZ-n ott van, TS-en nem emlékszem. Én nem használom.
Index soha nem villogott jól a 6V-os rendszereken :) Tákold össze hogy valamennyire villogjon. Általában járó motor mellet szokott csak normálisan. Műszakin elfogadják, hiszen öreg motor.
Haver berakott 12V-os izzókat, elektronikus villogtatót és egy 12V-os kicsi akkut a műszaki idejére, rendszeresen így ment vele műszakiztatni, én leszereltem simán, mivel motorra nem kötelező az index megléte, különösen ilyen öreg motoron.
Viszont ha van, akkor annak működnie kell.
Persze ezt nem szokták tudni, de akkor hivatkozni kell a
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 62§ 1. és 2. bekezdésre.
Megjegyzem közlekedésbe nagyon veszélyes amikor ilyen vacak indexet használsz, és bízol benne hogy látják, de többnyire nem látják, tehát jobban jársz ha kezeddel jelzed inkább a szándékodat ha szükséges.
Sziasztok, az lenne a gondom hogy az indexek.halványan villognak. Az első lámpám csak a kulcs utolsó állásában világít.(fénnlyszóró gondolom) de eddig máshol is világított. Sima világításon. Pl amikor középen volt a kulcs akkor is, de most semmi, a hátsó lámpám is csak néha világít. Meg még az a bajom hogy van az üresállás jelző, az csak akkor.világít ha kicsit feljebb húzom a váltót üresben. Ha elengedem kialszik.(gondolom.a gombjával van a baj, ha igen hol találom? És mit lehetne vele csináli?) ennyi lenne, és vinném is műszakira és hasítanék vele az utcákon:) remélem tudtok segíteni. Nagyon köszönöm egyébként a csatlakozókat átfujtam csatlakozó tisztítóval és kicseréltem a kulcs álláskapcsolóját. De nem azzal volt a baj :(
Ennek utána járok!Jó volna ha be tudnám állítani végre gyári adatokra,vagy legalább is a közelébe a karbit!
Van kiszedő szerszám.
Balmenetes és kúpos.
Kis lukat bele kell fúrni a csavar végébe, majd ahogy tekered a kúpot, beleszorul és ki lehet csavarni.
Szerelőknek szokott lenni.
Leáll az de a gáztolattyú csavarral azért lehet operálni!
Nekem is be van csavarva,de az alapjáratot nehéz volt eltalálni!Meg az az igazság hogy nem a legstabilabb!Tekergetném én ha nem volna berohadva! Kifúrni meg nem merem!
Amúgy meg fúvókát sem nagyon cserélgettem.
Gyári méret, aztán amíg be nem rohad addig nem kell hozzányúlni. Arra való az állítócsavar.
Ha el van dugulva az alapjárat fúvóka akkor nem :)
Olyankor az alapjárattal szokták felhúzni hogy ne álljon le, és szidják az MZ-t hogy nincs stabil alapjárat.
Meg a finom gázreakcióknak sem tesz jót, ha nem működik az alapjárati rendszer, az indíthatóságról és fogyasztásról nem is beszélve.
Gyárilag valahol 2 fordulat kicsavarás környékén szokott jó lenni, de ugye ez kopástól is után gyártás minőségétől is függ, szóval fülre és próbálgatásra szoktam hangolni.
Totál becsavaráskor nem le kéne állnia?
A melléklevegő csavart én általában teljesen be szoktam csavarni, lehet hogy nem az abszolút tökéletesség jele, de 3 motorom működik így tökéletesen. Nálam ami sokat javított az mindig egy fúvókacsere volt, sose csavargatás...
Beindult, a melléklevegőt beállítottam, és azóta 1 rúgásra indul, nagyon köszönöm a segítséget :)
Akkor a karbi kb. jó lesz, legfeljebb finom beállításra szorul.
Ha bemelegedett, a melléklevegő csavarral állítsad be pontosan, akkor könnyebben is indul.
Ha továbbra sem, akkor marad a fals levegő, vagy nem használsz/hibás a szívató.
Hidegen azt kell használni különben olyan jelenséget csinál mint amit mondasz.
Na szóval, az van hogy tettem a gyertyához benzint. berúgtam és ment. nem állt le. kb 1-2 percig járattam, utánna leállítottam. (nem nagyon szeretik a szomszédok így estefele) :) elképzelhető hogy valami mocskot kipufogott. de majd holnap kiderül, hogy e e indul
<----Szerviz rovatban az utolsó cikk.
Alapvetően nem kell tocsognia a gyertyának a benzinben mert akkor megszívattad.
Viszont ha csak a befecskendezett benzintől indul be, és le is áll amikor az kifogyott, akkor ott durván nem jut bele elég benzin, pontosabban alacsony a benzin/levegő aránya.
Ez lehet dugulás, rossz beállítás, és ami a legrosszabb az a fals levegő, mert ez általában a rossz szimmering jele. Bár hogy őszinte legyek, nekem eldurrant szimmeringgel is ment a motorom, szóval ha egyszer beindul akkor onnantól már illik mennie amíg le nem esik a fordulatszám.
A jó hír hogy a gyújtásod viszont rendben van :)
pont ma, mindent kipucolta a karbiba. a beállításoknál mire gondolsz? a benzin a folyik
Karburátort kipucoltad? Beállítottad?
Benzincsapból folyik a benya, ha megnyitod?
A főfúvóka legkisebb rozsda vagy festékszemcsétől képes eldugulni és nem is feltűnő.
van 1 kis gáz.. rugdostam és nem volt nedves a gyertya, a gyertya helyére tettem benzint, betettem a gyertyát és rögtön beindult, ilyenkor mivan? nyilván nem jut el a benzin oda. de mi lehet az oka?
Jó gépek ezek. Én napi munkába járásra használok TS-t, de régebben Debrecenbe jártam vele rendszeresen Budapestről.
Egyik legmegbízhatóbb motorom.
A 6V-os elektromos rendszer a gyenge pontja, mert fokozottan érzékeny a kontakthibára, de mivel én elektroműszerész vagyok rendbe raktam így nekem az is megbízható.
Köszönöm, elég régi a gépezet, sokat állt. egyébként van kitől tanácsot kérnem, szerencsére. na de megpróbálom azokat amiket mondtatok. és ha nem akarja az igazságot. akkor megyek a motorral, tanácsot kérni :D
Akkor tanácsot sem kérsz? :)))
Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt.
Én csak tapasztalatból tudom, hogy téphetem a számat napokon keresztül, megmutatni jóval gyorsabb és egyszerűbb.
Ráadásul egy tapasztalt jó eséllyel, élőben előbb észrevesz olyan hibát, amit tapasztalat nélkül nem vennél észre, és fórumon alapból nem is gondolunk rá, mivel nem látjuk a gépet.
No, de ez már a te dolgod, én csak javasoltam.
Sok sikert a rendberakáshoz!
még régen.. apám is így tanulta meg, akkor énis megfogom tudni:D
Nem igazán jöttek össze a dolgok, depis vagyok.
Egyenlőre közmunkás vagyok, a véglegesítés csak később. Akkor is csak őr leszek. Bár az nem is tűnik annyira rossznak. Most közmunkás vagyok. Közmunkás őr. Azaz közmunkásőr. Ami viccesen emlékeztet valami régire. Ami viszont nem vicces az a 49500 forintos kézhez kapott fizetés, amiből bérletet is kell vennem.
Érthetően nem igazán van kedvem írogatni, inkább csak káromkodni szoktam. Talán majd olyan három-négy hónap mulva rendeződnek a dolgok. De lehet hogy csak novemberre. De legalább vannak még remények. Jövőre majd emberi formát öltök. Addig keveset kommunikálok mert a gondjaimon kívül nem tudok másra gondolni, azokkal meg minek terheljek másokat. Segíteni úgyse segíthet senki, legfeljebb az idő. Mert gondolom normális melót senki nem tud nekem szerezni. Várhatom amíg a Városgazda ZRT saját embereire biza az önkormányzati tulajdonok örzését, akkor véglegesítenek.
Persze az is lehet hogy gyorsan beleszokom a helyzetbe és már előbb is elkezdek közösségi életet élni.
Jut eszembe, most éppen a Malév sport telepen lopom a napot, tehát nem is messze a te melóhelyedtől.
Ja, megtanulhatod úgy is, de ha valaki megmutatja egyszer, akkor sok szívást elkerülhetsz :)
lehet hogy az akkumulátorral lesz vmi gubanc, eléégé levolt merülve, föltettem tölteni. holnap szétszedem a karburátort. kitakarítom, és megpróbálom beállítani. de jobb szeretném egyedül csinálni. mert máshogy nefogom megtanulni :)
:))))))))))))))))))))))
Akkor az az üres jelző :) ne foglalkozz vele.
Akkor gyújtás gyenge, vagy karburátor van rosszul beállítva.
Akku feszültséget mérjél.
Minden más lehetőséghez nem ártana ha valamennyire hozzáértő segítségét kérnéd elsőre, mert vannak olyan alapvető tapasztalatok, amit távsegítséggel nem tudok átadni. Illetve elkezdhetem mondani, de elég keserves lenne neked is nekem is.
szerintem a kulcs mozgatására se reagál.. azt már észrevettem volna
Ha üresben, kicsit föntebb húztam a váltót. akkor bevillant a lámpa. de egyébként nem világít. próbáltam, tologálni is. de még úgyse indult be.
Érintkezési hiba. Nem jut el a villany az akkutól a gyújtásig amikor nem világít a töltésjelző.
Általában a gyújtáskapcsoló szokott gyengélkedni 30 év használat után, próbáld megmozgatni a kulcsot, ha arra reagál akkor az a gond. De gyakorlatilag jó pár potenciálisan hibás csatlakozó van az akku-kapcsoló-trafó-megszakító vonalon.
Szokott még zárlatos lenni a műszerben az izzófoglalat.
De azért az jó ha tudod, hogy még mindig végtelen féle hiba lehet ennyi infó alapján.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|