:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Ha minden igaz, össze lehet csiszolni a két felfekvő felületet, de ez nem tudom, mennyire megvalósítható házilag!
Egy dolgot még megpróbálhatsz! Melegítsd fel a kosár felfekvő részét, és úgy gyógyítsd fel! Ha szerencséd van, és nem kúródott el naggyon a kúpod, akkor ez segít!
Üdv: TiB
Hú vazzeg a kalapácsot felejtsd el!
Én is azt tettem és iszonyat megszívtam, utánna vihettem kiegyensúlyoztatni, mert szétverte a dinamót, fordulatszámérő kihajtást, meg képtelenség volt gyújtást állítani. Ugye ha rácsapsz a végére, akkor nem lessz párh. a két főtengelysonka...
Sőt! Nekem már a tömítő hatásra is szükségem van, mivel a motor 35 ezret futott. :-( Azért Pannóniával nem kísérleteznék 1:50-es keverékkel. Igaz, nem is ismerem annyira a tipust, hogy tudjam, mennyire érzékeny ilyesmire. Az mindenesetre biztos, hogy a korabeli olajokkal a TT-t össze se lehet hasonlítani.
Hello!
Én a Pancsihoz 1:40 körül keverem a TT-t,talán még 50-ig el lehet menni, de ez az arány elég jól bevált, nem úszik olajban a motor mint az 1:20 Arollal, de bizonyos mértékben lehet hogy az olaj mosó, tisztító hatására is szükség lehet.
Csá!
Elsősorban nem az olaj elégetése a cél, még a benzin is olcsóbb:-)Igazából jobb lenne, ha lassabban menne át a motoron, és lassabban égne, mert kevesebbet kellene beadni ahhoz, hogy a motorban ugyanannyi legyen.
Szivattyús olajzású motoroknál egyáltalán nem porlasztják, és mégiscsak megkenődik a motor valahogy.
A kisebb keverési aránnyal a magam kárára nem akarok kísérletezni. Olvastam régebben olyanokat, hogy megy a Trabi 100-as keverékkel is, de még a Castrol TT dobozára is az van írva, hogy 1:50 arányig.:-( Pedig ez már gondolom elég jó az ETZ-hez.
Te 1:70-el jársz?
Nekem személy szerint nem nagyon hiányzik az olajtartály, idestova 16 éve hordom az olajat, úgyhogy már kezdem megszokni. :-)
Ha már egyszer leforgott, akkor nehéz eset. Megpróbálhatod felragasztani, de azt gondolom sejted, hogy ez mivel jár... Kupplungagy és főtengelycsere lenne az igazi...
(az enyémet izomból felkalapáltuk, hogy nincs is vele gond... Csak ha le kell szedni....)
Gexxx da ...
Üdv Mindenkinek nemrég kezdtem a mocizást és kezdésnek vettem egy etz250est.A problémám az hogy mikor felujitottam az egészet a kuplung agy lepörög a kuprol.Mit lehet tenni vagy hogy kell felrakni mert már az örületbe kerget?ha valaki rajzot is küldene megköszöném.
Nagyon jó dolgokat írtok, hogy nagyobb olajcsepp meg ilyenek, de az hogy fog elégni? :-)
Nem véletlenül porlasztják minél apróbbra! :-)
Használjatok szintetikus olajakat. Jobb a porlaszthatósága is, kitisztul a motor, sok hasznos adalékanyag van benne. Megéri... És ha versenyzöi tempóban megfelel az 1:70-es keverék, akkor az nektek is elég kell hogy legyen! :-)
Ha meg valaki külön olajtárolót akar, vegyen robogót! :-)
ciao
Semi
Kiszámoltam!
1 deci olaj kb. 23 millió 2 tied mm-es cseppből állna. Azt már tényleg nem tudom, ez sok, vagy kevés. :-)
Egyébként Castrol TT-t használok, 1:50-ben. Tudom, hogy az Arol is jó lenne, de mégsem hiszem el. Kicsit túlféltem a motoromat.
Gondoltam, hogy nem decis olajcseppmániád van.
Én saccolni sem merek, mert úgysem annyi, amennyit mondok/írok. Igyekszem majd utánanézni.
Fullsznt. olajat használsz? csak azért, mert az tényleg qva drága.
Meg jó, hogy elméleti, nem fogom szétcseszni egyik motorom sem, meg sublerral sem fogok olajcseppeket mérni. De az a néhány tized baromi nagy. :) Ha kiszámolod, hogy 1:50-es keveréknél hány ilyen csepp lesz, akkor az baromi kevés.
Azért itt nem csak ezekkel kellene számolni hanem az olaj elektrosztatikus feltöltödésével, meg a környezö dolgok vonzásával, töltöttségével stb stb... Mert ha már kicsi dolgokról beszélünk akkor ezek nagyon számítanak! :-O
Ha meg az adagolhatóság lenne a fontos akkor nem szivattyún gondolkoznék hanem valami Venturii vagy közlekedöedényes megoldáson... de ez csak elméleti sík! :-O
ciao
Semi
Azt kéne tisztázni, mi a kicsi, és mi a nagy. A karburátorban képzett cseppek mérete ezredmiliméteres nagyságrendű, és ennek is csak 40-50-ed része olaj. Ez szerintem túl kicsi, ha nem lenne ilyen zegzugos az útja a motoron keresztül, nem ütközne folyton valamibe, tán órákig is lebegne a levegőben. Ennél nagyobb cseppek jobbak lennének gondolom, de az olaj nagy része egyébként is "összeáll" a forgattyúsházban. Az "ideális" cseppméret szerintem szigorúan saccolásos alapon néhány tized mm.
Örülnék, ha tényleg utána néznél valahol. :-)
Szívesen spórolnék az olajon, mert nem olcsó, de keverékkel nem lehet. Adagolót meg nem tudok olyat csinálni, ami megbízhatóan adagolna ilyen kis mennyiséget. Mások se nagyon tudnak, mert ha szivattyús motoroknál utólag kiszámolod a keverési arányt, nem jön ki 50-esnél hígabb, sőt.
Meg az elmélet igazolásához előbb mégis kellene a próbapad, a motorok és a sok-sok benzin. :-) Addig csak elméleti játék az egész.
Úgyhogy maradok a keveréknél, de azért jó ilyesmiről vitatkozni néha. Az ilyen vitákból biztos nem lesz harag!
De egy nagyobb csepp olaj kisebb felületre tud olyan gyorsan szétfolyni, mint sok kisebb csepp.
Én sem komolyan gondoltam, hogy le fog ülni a forgattyúsház aljára.
"és túl nagy cseppek sem keletkeznek"-montam, hogy a kis csepp a nyerő. :)
De ha az olajon akarsz spórolni miért nem mész 1:70 vagy 1:100 -as keverékkel???
Végre valakivel jól el lehet "vitatkozni". Megpróbálok majd utánanézni valahol, ha lesz időm, hogy mekkora az ideális "olajcsepp" méret.
Meg nekem sincs fölös benzinem, fölös motorom meg próbapadom még annyira sincs. :)
A 250-es egyhengeres lenne? Kezdek zizi lenni. Fateromék is szenvedtek vele, és ez volt a baj, hogy nem járt az egyik henger jól. Valami a karbival volt, erre emlékszem, ha itthon lesz megkérdezem tőle pontosan mi is volt.
Abban a szűk forgattyúsházban átlag 4000 fordulattal pörög a főtengely, kalimpál a hajtókar és járkál a dugattyú. Ennél a fordulatnál félgázzal is 400 liter levegő áramlik át percenként, nem éppen egyenletes áramlással. Nemigen tud az olaj leülni az aljára, és túl nagy cseppek sem keletkeznek, még akkor sem, ha épphogy becsordogál az olaj. Keverékes olajzásnál is nagyobb részt kiválik az olaj a keverékből, és lecsapódik, ahová tud. Azok a cseppecskék azonban, amik nem csapódnak ki sehová, veszendőbe mennek. Ne hagyjuk figyelmen kívül azt sem, hogy a forgattyúsházban kicsapódott olaj már nagyobb cseppekben marad keverékes olajzásnál is, és ebben a formában sodródik tovább a hengerbe. A nagyobb cseppek nagyobb eséllyel csapódnak a felületekre, és kenik a hengerfalat. Arra, hogy fémfelület érintése nélkül a levegővel átjusson a motoron, a kisebb cseppnek nagyobb esélye van. Olajelhordás mindenképpen van különolajozásnál is, csak a mértéke talán kisebb. Ha kisebb az olajelhordás, csökkenteni lehet a bevitt olaj mennyiségét.
Ennek tuti eldöntéséhez próbapadra, néhány feláldozható motorra, és sok benzinre lenne szükség, amik közül egyikkel sem rendelkezem.
Hello!
A 250-es egyhengeres, a 350-es meg kéthengeres, de egy karbis. Ezért nem vágom, hogy ha egy karbi eteti a 2 hengert, akkor mi a jó fenéért kap az egyik henger többet, mint a másik? Főleg ha frissen szimmeringeztem... (már harmadszor)
Papi
A 250-es Jawa-nál találkoztam ilyen problémával, nem ezekkel van a gond, hanem a karbival!
Hello! Segítsetek!
Van egy 350-es Californiám, de nem kóser a dolog.
Frissen furattam meg a dögöt, felújíttattam a főtengelyt, mert csörgött, frissen szimmeringeztem a blokkot, csapágyaztam, új primer lánc, stb.
Most már végre indul. De a jobb hengerem csodásan, ütemesen jár, füstöl rendesen, a bal meg csak terhelés alatt vagy szívatóval hajlandó menni, füst nélkül, és 7 lityit eszik 100-on. Tegnap cseréltem le a komplett gyújtásvezérlést, megszakítót, kondit, mindent, de a probléma változatlan. Még fel is cseréltem a két oldal pipáját, vezetékelését, de csak nem változik semmi. Ma megint megszimmeringeztem a bal oldalát, de ez se használt. (Még az ujjamból is levágtam egy darabot)
Szerintetek mi a fene lehet?
Bocs, ha hosszú voltam.
Köszi!
Papi
Joseph251
A Mikuni cég gyárt(ott) ETZ-hez olajpumpát. A többi innen a te dolgod...
ciao
Semi
Ecoracer!
De ha van egy nagy csepp olajad, az sokkal kevcesebb helyre fog eljutni, mit sok kis csepp (porlasztott olaj).
Meg ha nem ég el rendesen, akkor egy idő után egyre jobban füstölne, majd megállna.
Meg ha nem csapódna le az olaj, akkor mi kenne? Mert ott a fal környékén van a csapágyazás is. Meg csak jut egy kicsi a tűgörgőkhöz is.
De ha van egy nagy csepp olajad, az faszán kenné a forgattyús ház alját, az biztos.
Szerintem.
Kösz. Ezt már megtette, de még mindig megvan probléma.
összegyógyult... vagy az állásában vagy csúszott a kuplung és beégett. Oldal le kosár szét-össze majd újra fut.
haverom rometjében szar a kuplung, be lehet húzni, de nem old fel. Mi lehet a baj?
Vegyél újat, vagy gyöngyöztesd meg vagy mi, valaki írta, hogy alura jobb, mint a homokfúvás.
Ellenőrizd a váltóolaj szintjét, és nézd meg, hogy a szellőző a beöntő dugójában nem záródott-e el.
Ha csak olajdzsuvás, akkor Brigeciol! :)))
Üdv: TiB
Segítsetek nekem olajpumpát találni az ETZ-hez!!!!!!Vagy legalább ötletet, hogy hol keressem!!!!!!!!SEGÍTSÉG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Muszály, hogy legyen egy ilyenem!!!!
Hali!
Mit ajánlatok henger + hengerfej tisztításhoz, fényezéshez? Biztos van valami gyors és hatékony megoldás hogy csilli-villi legyen.
Hello!
Tegnap megálltam kicsit, leállítottam a gépet, erre a kuplung blokkba csatlakozásánál elkezdett valami csöpögni. Aztán hazamentem, de reggelre megint nem volt a motor alatt semmi. Mi lehetett ez? Reggel gyógyítottam egy kis szigetelö-szalaggal, ma megyek müszakira, remélem, ott nem kezd csöpögni...
G.
Szia Bambi!
Meg tudunk valahogy beszélni egy időpontot egy jó kis gyújtásállításra?
A gép nem pörög 4000 főlé, és első lépésként kipufogót is lecseréltem, úgyhogy következő lépésnek egy kis (elő)gyújtás-mágia megtenné?
Én ráérek mondjuk reggel fél 9 előtt, vagy 5 után szerda kivételével. Nagyon örülnék, ha be tudnátok iktatni valamikorra, végülis mindjárt végen a szezonnak ):
Üdv Mindenkinek:
Péter
Hali. Etz 250-hez olajadagoló van Pesten?Hogyha van mennyi az ára? Köszi a választ előlre is.
Egy hasonló levegős szívós 250-es motort kell nézni aminek van előgyujtás szabályzása,és persze meg van a leírás hozzá. Az egy jó alap amiből ekészítheted a gyújtást,és valószinű,hogy kezdésből elég jól fog szuperálni.Persze ettől lehet még majd egy kicsit eltérni és állítgatni,hogy minden fordulatszámon jól működjön.Sok sikert üdv bambi
Én ugyan marha messze lakok tőled, de ha nekikezdesz, akkor seítek, itt a fórumban, vagy akár telefonon is, hidd el semmi ördöngősség nincs benne, és nem kell hozzá sok szerszám se.
Konkrétan mi a gond vele?
Sziasztok!
Kaposváron vagy a környékben keresek egy Mz gurut aki segítene megszabadulni a tojáshéjtól és villámgyorsan gatyába rázná a gépem egy 150-es Mz-t.
Segítségeteket elöre is kösz :))
Jorgat
06-20-32-66-355
jorgat@freemail.hu
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez JAWA hoz és
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel: 0630 4096093
Üdv.: Péter
Nos így más a dolog, természetesen bármilyen gyújtáshoz lehet elektromosan vezérelt előgyújtást készíteni, és a vezérlőelem lehet IC is.
A gyújtásgörbe egy olyan egyenes, melyről leolvashatos, hogy milyen fordulatszámon milyen gyújtás (jelen esetben előgyújtás) tartozik/kéne hogy tartozzon.
Nos ezt kiszámolni, hát nem mondom, kell hozzá némi ismeret a gépedről, meg egy pár gyári adat, nomeg rendes méretű ész.
A lényeg az lenne, hogy minnél több fordulatszám/előgyújtás értékpárt tudj, ha van pl 10-15 ilyen párosod, akkor csak egy elektromos fordulatszámmérő kell, meg egy kiértékelő egység, ami közli az IC -vel a fordulatzot, mire ő megmondja a hozzá tartozó beprogramozott előgyújtásértéket, és a végrehajtó egységed (ami fizikailag változtatja az előgyújtást) ezt az értéket állítja be.
Azt hiszem, ezt nem olyan egyszerű kivitelezni, mint végig gondolni.
Sok sikert, és szólj, ha van valami az ügyben, kíváncsi vagyok.
Marmint azt hogyan lehet megtudni, hogy milyenre van szuksegem.
Bambi!
Mi az a gyujtasgorbe es hogyan lehet megtudni?
Lehet de milyen legyen a gyújtás görbe?
Akkor folytatom. Gyari Elektr.-gyujtasra lehet-e IC vezerelt elogyujtast szerkeszteni? Erdemes-e?
Ugyan srácok!!
ETZ nem készült, csak és kizárólag STATIKUS előgyújtás szabályzóval!!
Azaz olyan az előgyújtás, amiennek beállítod az alaplap forgatásával, és ez fix, csak a megszakító kobásával és a főtengely lógásával változik menet közben.
Akinek gyári elektronikus gyújtása van ANNAK SINCS dinamikus előgyújtás szabályzása, azon is kézi a dolog, és ott a változás ugye csak a főtengely lotyogása okozhatja!
Szerintem abban biztos hogy csak jeladós mármint az elektromos gyujt de nem fordulat függő!
Ugyanúgy kell ahogy a megszakítóst lásd elöbb csak itt nem papírt huzogatsz hanem nézed mikor szikrázik. Üdv Fazer
Mz-motoros!
Nekem egy 1990-es 125-os ETZ-m van. Ez azt jelenti, hogy ebben is van egy IC ami iranyitja az elogyujtast?
Az elektro gyújtásnál nem kell előgyújtást állítani, mivel, IC vezérlésű, ami ált 255 fordulatszámon tárolja az optimális előgyújtást.
Azt szeretnem megkerdezni, hogy elektronikus gyujtasnal kell-e es hogyan elogyujtast allitani?
Uhhh, bazz! Ez elég dúrván hangzik! Én eccerűen azt csináltam, hogy könyök le, puha ronggyal jól beteker, satuba befog! Fogtam egy kiba erős és vastag drótot, azt fúrógépbe befogtam, a másik végére pedig görbítettem valami kis drótgombócot! Gombóc bele a könyökbe, fúrógéppel megpörget, és szépen tilitoliztam ki-be! Belül is lényegében fényes krómot kaptam negyed óra alatt, és a króm sem sérült kívül!
Üdv: TiB
Mondanám hogy vegyél minőségi cuccokat, de nehezen kivtelezhető. Tényleg sok a gagyi cucc, de még mindig jobb, mintha semmisem lenne MZ-hez.
Az én benzincsapom vmi. műanyag olasz, de idáig rendesen működik.
nem állt megfelelően az alaplap (ez az egyik, amivel sokat szaroztam) a másik, hogy csak közelről láttam, hogy nem zár jól a megszakító, és elég koszos volt, hát kicseréltem. "Van itthon régi Isolator gyertya is és tuti a cucc" igen, régen még más volt. Mára az van, mennyen tönkre, és vegyél újat, vagy ez az egyik termékcsoport a másik meg vegyél drágát, mert bírja egy darabig. (de ez sem életbizt)Bocs, ha elfogult vagyok, de az olcsó cuccokban sokat csalódtam mostanában, lásd utángyártott úszók, tömítések, elzárhatatla benzincsapok...
Jó utat minden motorosnak!
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|