:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Hello! Lenne egy kérdésem. Van egy Simson S51, és az vele a baj, hogy nem nagyon lehet berugni, csak jó hosszú úton betolni. Gyertyát már cseréltünk, a karbi tiszta, sőt már az enyémmel is kipróbáltuk, amivel járok, de azzal is ez a helyzet. Én rossz előgyújtásra tippelek. Ja, és amikor megy akkor alapjáratot nem igazán lehet állítani, olyan mintha a főfúvókán szívá, mert ha picikét lejebb vennék belőle, lefullad. Csak akkor van alapjárat, ha nagyon pörög a motor, kb 5000-et.És magától változik az "alapjárati" fordulat, szóval erősen ingadozik. Szerintetek mi a probléma? Szerintem gyújtásbeállítás.
Előre is köszi!
Ha rutinpályán mész, ne akarj fogyasztást mérni! Az úszó beállításának ellenörzésére a legegyszerűbb mód, ha egyenes talajon felállítod a mocit sztenderre, nyitvahagyod a csapot, és nézed a túlfojót, ha jön rajta a cucc, magas a szint.
Miután az ETZ léghűtéses 2-3 óra a rutinpályán eléggé megviseli, tehát a leállás lehet sima túlmelegedés is.
A gyartyabeköpés vagy gyertya vagy gyújtás hiba, használj brisk gyertyát, ha nem ezt használnád.
Tanksapka tömítéshez ideális anyag pl a használt belsőgumi, vágsz egy kört, és beteszed a perem alá. és kész is.
Üdvözlöm a Hölgyet! A reklámokból szerzett műveltségem azt súgja, hogy csakis a nőknek vannak nehéz napjaik :o)))
Komolyra fordítva:
A füstölést okozhatja a felakadt szívató is, az eldőlés nemigen árthat a gyújtásnak, az úszóról is nehezen tudom elképzelni. Ha kinyitod a csapot, egy idő után folyik benzin a túlfolyón? Egyáltalán eldőlés előtt jó volt?
Ha a tanksapkát úgy tömítetted, hogy elzárta a szellőzést, akkor főleg melegebb időben, ha a motor állt, túlnyomás lehet a tankban, ami a jó tűszelepet is túlfolyathatja.
A fékből jövő drót ha jól emlékszem, az ülés alatti hosszúkás csokiba van köve, ahol találkozik az első féklámpakapcsolótól és a lámpától jövő vezetékkel. Ha nem akarsz a gyári kapcsolóval vesződni, át lehet alakítani mikrokapcsolósra.
Bocs a rossz viccért, de nem bírtam kihagyni.
nem lehetséges hanem biztos! a kipuban lévő kúpos 4 lyuku lemez (ha jól emlékszem) a kipufogógáz egy részét visszaveri a henger irányába így megakadályozva a túlzott keverék vesztést. na most hallom , hogy megszűnik a keverék.
na ja, és ez így is fog menni, amíg egy szép napon idegi alapon szét nem rántod, és újra meg nem csinálod az _összes_ korábbi javítást (gányolást).
Javaslom töltsd le erről az oldalról a Hogyan Tovább MZ? c. könyvet, abból minden kérdésedre választ kapsz.
Zapkorte
ja nagy szívás, azt hittem megveszem a mocit aztán télig nem lesz vele gondom, majd télen megismerkedek vele közelebről.
De úgy látszik a kicsike már most meg akarja ismertetni magát :D
Valaki segítsem, most vettem észre hogy a hátsó fékből hiányzik a drót ami a féklámőához megy, Hogy lehet pótolni, hova kell bekötni?
Hehe de jó hogy van ez az oldal, meg a ok idősebb tapasztaltabb értelmesebb róka, akik az ilyen zsenge tapasztalatlan, friss, ugra-bugra fiatalokat átsegítik a néhéz napokon :D
Rookei
Tudom mit érzel, engem is MZ-n kezdtek el tanítani, és rohadtul nem ment, már kezem-lábam remegett az idegtől, és a haverjaim kölcsön mocijával treníroztam, de az istennek sem ment. Aztán az oktató megkönyörült, ráültetett egy négyütemű rizskályhára (CBF-250), és -vazze!- az magától végigment a pályán, nem rángatott, nem dülöngélt mint a részeg, gyönyörű hibátlan S-kanyarok meg minden...!
Úgy látszik, ez a bólyakerülgető lassú menet egyszerűen nem esik jól az MZ-nek. (Egy kicsit gyorsabban az is megy szépen, de az meg azért nem jó nekik. Ez a rutin vizsga egy szivatás.)
jajj elfelejtettem
rutinpályám gyakorolgatva kb 2-3 kör után mindig leáll(talán megszívja magát, de a gyertya az kormos mint az állat), ha rendesen megyek akkor megy, de néha beszaggat akkor is
áááááá soha nem fogom ezt megtanulni
:(..
Ahoj
Hogy lehetne a benzinsapkára tömítést tenni, mert állandóan csurog a benzin, a tankon és már unom törölgetni?
Ha nagyon nagy a fogyasztás és állandóan beköpi a gyertyát, és füstöl mint agyártkémény, akkor lehet hogy fentakadt az úszó, vagy a gyújtás rossz?(eldőlt a motorom és azóta produkál ja ezeket a tüneteket)
jól jönne a segítség, mert ez az első motorom és még motort soha nem szereltem
köszi előre is
Rookei
Nem mondod komolyan, hogy egy kétütemű benzinmotor kipufogóját a víalá dugod???!!
Az nem hogy folytás, de kibaszás is és örülhetsz, ha nem fullad le, nemhogy teljesítményt adjon le.
Csak a diesel motor képes a víz alatt kipufoni rendesen, mert abból jelentős túlnyomással jön ki a gáz.
sorszám: 958 (17269)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-30 19:22:49)
Hát ja! Mivel az a folytás! :)
sorszám: 957 (17246)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-30 19:22:49)
Hat az ures cso az csak most igaz, ugyanis ez a viz ala pufog es a viz a folytas. En csak arra gondoltam, hogy lehet-e az a baj hogy szarazon probalom viz nelkul...
Azért ez nem igy van csak fennt áll a veszélye hogy túlmelegedés történik és mivel nem tud a kipuff gáz lehülni eléghet a dugattyú. Szó szerint elégnek a szoknyái. No meg lehetséges az is hogy kiszalad a friss keverék mivel nincs folytás ami telj.veszteség.
Üdv.
"A kipufogo nem lehet problema? Ugyanis nincs, csak egy ures cso"
Hogy mi van?!?!? Nincs rajta kipufogó?!?
A kétütemű lelke a kipufogó, ha leszedted és egy sima csövet raktál rá és így nincs elegendő fojtás bűvölhetsz te mindenféle gyujtásokkal, akkor is lángcsóvával fogsz közlekedni.
sorszám: 954 (17035)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-24 19:17:48)
Szia!
Asszem rájöttem, a kondi nem megfelelő értéke okozhat nagy fordulatnál olyat hogy több rendellenes szikra jelentkezik!!
Javaslom cseréld le és müködni fog! Az én mocimnak is volt egyszer hasonló baja.
Üdv.
sorszám: 953 (16901)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-24 19:17:48)
Nos az, hogy a kipufogó egy üres cső, a közhiedelemmel ellentétben nem jó dolog, ha az lenne, eleve így gyártanák a mocikat.
Lássuk ha akkor is csinálja ezt, mikor az előgyújtást felső holtpontra, vagy nagyon kicsire állítod, akkor lehet, hogy hogy túl sok benyát kap, és a nyag fordulat egyszerűen átszívja a hengeren, ezért gyullad be, azaz lehet karbi betegség is.
Nemtudom milyen mociról van szó, de nézd meg nem lóg-e a főtengely gyultás oldali része, illetve ha lendkerekes, akkor nézd meg az éket is, ha lötyög, akkor nem tudsz rendes előgyújtást hangolni, és ez főleg nagy fordulaton jön ki.
sorszám: 952 (16885)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-24 19:17:48)
Udv mindenkinek!
Koszi a sok hozzaszolast, de sajna meg mindig ugyanaz a problema. Hiaba allitom a gyujtast kisebbre nagyobbra ugyanugy visszalo a porlasztoba. Vegulis szerintem nem marad ki gyujtas, csak nagyokat puffog. Kisebb langcsova a porlasztobol es a kipufogobol. Ha nem adok nagy gazt, akkor nagyon szepen megy. A kipufogo nem lehet problema? Ugyanis nincs, csak egy ures cso. A gyertya eleg sotet, kormos. Szoval benzin/levego keverek az eleg dus. Szoval ujabb otletek? Esetleg cim itt delpest kornyeken ahova egy szerelohoz elvihetnem...
köszönöm szépen akkor még nem birizgálom, úgy sem állok olyan jól anyagilag :(
amúgy nagyon sokat segített az eddigiekben is ez az oldal, utólag is támogatom eme oldal létjogosultságát
Amíg megy, és jól megy, addig nem véres a torka, akármennyire is csörög-zörög! Nekem vadi új hengerrel és dugóval is van valami fasz hangja! Bambi meghallgatta, megállapítota, hogy dugó környéke, de mondta, hogy felejtsem el! Azóta is járok vele, a hang megvan, de jól megy a moci, szarok rá! :)
Uff: TiB
Hi!
Nos mindenek előtt húzd be a kuplungot, és hallagsd meg, hogy akkor is hallatszik-e a hang, ha igen akkor csak kinyomócsapágyat kell venned.
Mindebőla német/török cucc a jó!
A folyamatosan, és halkan surlódó hang valószínű dugó lesz.
Szerintem csapszeget cserélni a jelenlegi dugattyúban semmi értelme, akkor másik dugattyú + persze gyűrű és felső tűgörgő, grafitossal jobban jársz, csak ne feledd a grafitos dugót SZÁRAZON kell beszerelni, semmi olajozás meg ilyesmi, annak az a lényege, hogy a dugó felkenje magát a hengerbe.
Sziasztok van egy "kicsike" problémám, az egyik is merősöm meghallgatta a motoromat mert furcsa surlódó hang jön belőle. És megállapította hogy ha szerencsém van akkor a csapszeget kell cserélni, meg gyűrűzni ha nem akkor újra kell perselyezni, ha végkép nem akkor főtengelyt kell cserélnem, vagy mindet 1xre. Erre én végig bólogattam még tudtam is hogy milyen alkatrészekről beszél, de hogy hogy javítsam meg arról gőzöm sincs.
először is hogy állapítsam meg melyik részt kell cserélni?
Milyen gyártmányú cuccot vegyek?
Szükséges e az azonnali csere vagy elég lesz télen bíbelődni vele?
Most akkor vérzik a torka a mocimnak?
Előre is köszi a segítséget
2, 2,5-re nem tenném, az már naggyon kevés! Tedd 3-ra, az lesz a nyerő!
Üdv: TiB
Szerbusz!
Nos hát én szerintem sok az a kb 5 mili. Lehet hogy ez volt előírva de szerintem tedd 2.-2.5mm környékére hidd el ott fog szépen muzsikálni. Szerintem jól méricskélhettél ha így beindúlt:-)
Ja és a karbi ! Hát lehetséges de ha jól emlékszem neked visszadurrogott ami csak attól lehet hogy nem zár le addig a dugattyú és begyullad a keverék a karbi felöli oldalon is. vagy pedig ha nem ott durrog hanem a kipuffnál akkor ugyan ez ott is. TEHÁt ha biztire akarsz menni tedd "pici" előgyujtra aztán had szóljon.
Sok sikert Kivánok. Zoli
sorszám: 945 (16781)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-20 23:49:28)
A hengerfejet azert nem vennem le, foleg mert lehet hogy tobb meresre van szukseg, ha a beallitasok utan ki szeretnem probalni. Egy melyseg-differencia merovel mertem, de valoban a dugo tetejenek gorbuletet elhanyagoltam, foleg mert 3-5 mm-ig eleg szeles tartomanyt adtak meg. Egyebkent egyre masra arra gyanakszom, hogy csak valami kosz lehet a karburatorban ami a nagy gaznal=nagy szivoeronel eldugitja a fuvokat. Az a baj, hogy eleg regi darab aztan osszegyogyult a fuvoka a porlasztoval, es nem tudom kitisztitani... :(
És ha levennéd a hengerfejet? Akkor pontosabban tudnál mérni, mert bele játszhat az is ha nem sík a dugó teteje...de nem nagyon értem hogy sikerült ezt így kimérned:)
sorszám: 943 (16707)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-20 23:49:28)
Szia Zeno!
Ez egy gyari csonakmotor aminek a motor resze hazilag le van cserelve egy oninditos Tatran S125 motorkerekpar motorjaval. A Tatran gepkonyvebe 3-5 mm-es elogyujtast ajanlottak. Ezt csak korul-belulre tudtam beallitani, mert szogertek nem volt megadva es a hengerfej ferdegyertyas. Igy a ferde furaton keresztul kb 5mm-re allitottam a holtpont elott (ha 45fokos a gyertya szoge akkor gyok2-vel kell szorozni). Akkor szerinted nagy erteket allitottam be? Tul nagy az elogyujtas?
SZia!
Hát ez bizony gyújtás! A motort utógyújtásra állítják hogy könnyebb legyen berántani könnyen elindúljon. Ha kokszon akarod használni akkor tedd a gyújtás pillanatát oda ahol a dugó pont megáll vagy kicsit előrébb. De valszeg így nehezebben fog elindúlni!
Üdv.
sorszám: 941 (16640)
( előzmény: zsiroskenyer, 2004-09-20 18:04:13)
Hali mindenkinek!
Van egy problemam. Egy ketutemu motocsonak motort szeretnek rendbehozni (Tatran motorral szerelve). Az a baja, hogy nagy fordulatszamon (maxigaz) a porlaszton visszapofog es kihagy. Mi lehet a baj? Gyujtas vagy benzin problema?
Elore is koszi a segitseget...
Én már mondtam itt egyszer, hogy egy izmos drótból gyúr az ember egy gudicsot, egy hosszú kiálló véget meghagyva, azt befogja a fúrógépbe, és a gudicsot bele a könyökbe! Aztán pörgeted! Nekem 10 perc játék után csillogott belül is! Faxom fogja pirosra izzítani! Minek???
Üdv: TiB
a felujjított főtengelyem 0,015-re volt centírozva . sajnos a gőrgőkosár miszlikbe tört és a maradványok a hengerfejbe kötöttek ki .de majd télen!
szándékomba áll addig cseszegetni a havert míg 0,000-ra csinálja.
Így van Tibi!
Az égetés baromság, tönkrevágja a krómot is, meg a csövet is, és csak jobban belekeményedik a koksz, meg a mocsok.
A keményebb mocskot egy hosszabb csavarhúzóval ki lehet szedni, a kanyarban meg akár drótot, akár csiszolóvásznat lehet használni!
Igazad van , ütni tényleg nem kéne, de megnézném azt az ETZ főtengelyt (akár gyári új ként is) ami teljesíti ezt a feltételt :).
A felrakást én is hidegen intézem, felteszem az agyat, beteszem a mocit 5- be, rálépek a hátsó fékre, oszt adj neki krovával, meg csővel.
A krétás módszernek akkor látja valaki hátrányát, ha majd le akarja szedni.
A rozsda ellen nincs ötletem, szerintem azt vagy lecsiszolni és festeni/krómozni vagy úja a helyére.
Keverési arány, nagy vita felént, szerintem jobban jársz a 40 -essel, mint az 50 -essel.
Ha magad zutyulsz benyát, akkor vehetsz drága olajat, de véleményem szerint semmi értelme.
Ha nem keversz, menj a kúti 40-es keverékkel.
Bárki bármit mond, az 250 -es ETZ -met saját kézel raktam össze, és a bejáratás utántól kezdve MOL 40 -essel járok, most összerakás óta 18ezer van benne, és semmi baja, mért fizetnék vagyonokat olajért, meg ha megyek valahová akkor cipeljem...
Ha ezt Fisi olvassa biztos letámad, de ez az én véleményem.
nem győzök csodálkozni milyen vandálok szerelnek motort!! ütni egy sajtolt főtengelyt!? emberek ! a megengedett radiális ütés 0,03mm.kiváncsi lennék hogy' teljesíti ezt a kalapácsos "becézgetés" után.a szervízkönyv szerint a kulungot hidegen egy közdarab segítségével + az anyóka 80-100nm nyomatékkal kell felrakni.(feltéve hogy van nyomatékkulcs kéznél)
én nem sokat szarozok. megmelegítem a kuplung felfekvő felületét és az emlegetett csavart megtépem mint az állat. azután hagyom kihülni.
Én még mindig nem tom, minek kell égetni a könyököt! Mindenféle tüzeskedés nélkül fémtisztára lehet pucolni! Nem égetem meg sem magam, sem a krómot! :o
TiB
Az biztos valami régi gedva lehetett,vagy kúti keverék, azok szoktak így lerakódni. Egyébként ha vastag a réteg a könyökben úgy is ki lehet égetni hogy meggyújtod benne, aztán sűrített levegőt nyomatsz be, valamivel humánusabb.
Csá!
Lehet, hogy a forgattyúsház közepén lévő labirintház ment szarrá. Reménykedj, hogy nem, mert akkor baszhatod az egész blokkot.
A kuplunglepörgésre a legegyszerűbb módszer: Krétaporral bekened a pőtengely ama részét, amire a kuplung rámegy(persze előtte az oajat mosd le és töröld csonszárazra) Ezután ráteszed a kuplungra a leszedőszerszámot, és hihetetlen erővel ráütsz egyt!!! csak egyet a kalapáccsal. Az enyém így van felrakva 4 éve és tökéletes.(Ja azért csak egyet szabad ráütni, mert ha többet ütsz, lentebbugrodhat a kuplung. Ha ez sem használ, valami kétkomponensű ragaccsal próbálkozz)
sziasztok, most vettem egy 150 es etz-t egy kicsit rozsdás itt ott(oldaltámasz, kipufogódob annak atartója etc). Mit ajánlotok mit tegyek, hogy úgy villogjon a drágaságom mint a képeken a nagyok gépei? Ja és ne menjen rá a gatyám. Elég a timföld vagy inkább más kéne rá?
Ja és milyen olajat benzint és keverési arányt ajánlotok?
Ecoracer
Sose mértem! Jó a szemmértékem! :-)
ciao
Semi
Dino
Pedig 1dl olajból 23.8 millió 200 mikronos cseppek keletkeznek hagyományos porlasztóval. Jó persze, nem lesznek egyformák de kb 150-200 mikron körül mozog a méretük. :-)
A te számolásodat nem követtem végig, talán majd egyszer! :-)
Ha te a kisebb cseppeket támogatod, akkor injektoron kellene gondolkozni! Az nagyon faszán porlaszt! :-)
ciao
Semi
Pedig én az enyémet bekalapáltam a helyére. Rázott, mint a fene, aztán kölcsönadtam egyik haveromnak és mikor visszahozta jó volt.
Olaj tisztító hatása?????
A kb. 5mm koromra gondolsz, amit kazánban égettem ki a kipufogócsonkomból? Akkor kezdett lejönni a kosz, mikor fehéren izzott a könyök egy jó része (a többi piros volt). Vagy arra gondolsz, hogy az ásványi olaj savazza a motort, ezzel csökkentve annak élettartamát?
Én úgytudom, hogy az a cél, hogy az a cél, hogy az olaj azon a hőmérsékleten ne égjen el, ami a forgattyús házban van.
Aztán mikor feljut az olaj, akkor jól elég, vagy a szarabbak nem és olajos, kokszos lesz minden (hengerfej, könyök, dob).
Ezért jó a fullszint olaj, mert elég és nem koszolja össze a cuccot (Fisi).
Jól teszed, hogy nem arollal mész. Nekem a kompresszorban van castrol asszem vagy valami c betűs natúr(40W50 asszem) motorolaj.
Hé, hé, hé.
A Királyi töbesszám nem helyes. Én pont a kisebb cseppeket támogatom. :)
Ecoracer szeretne nagyobb cseppeket.
"Ha meg valaki külön olajtárolót akar, vegyen robogót! :-)" vagy inkább vegyen olajadagolós ETZ-t.
Én is számolgattam egyet unalmamban. Szerintem kevés az a 23 mill. csepp.
Az az 1dl olaj kb 5l benzinhez kell. Az kb 100 km-re elég. Azaz egy méterre 230 csepp jut. A hátsó kerék kerülete kb 175 cm (18"+10cm gumi). A hátsó fogaskerék 48 fogú (ETZ 125-nél ennyi 250-nél passz). Ez azt jelenti, hogy kb 1/2 fordulat egy méter, az 24 fog. Elöl is huszon valagányas fogaskerék van (250). A váltó ötödikben 1:1 környéke, ami azt jelenti, hogy iszonyatnagy kerekítésekkel a főtengely 1 m-en 1 egész valamennyit fordul. Azaz 230csepp/fordulat. Lehet hogy elszámoltam, valamit, de szerintem túl nagyok azok a kéttizedes cseppek, nem oszlanak el eléggé.
Ecoracer
ELF
MOTO 2 HP ECO: MZ Klub tagságival 2100 Ft (teljes ára 2500 Ft)
MOTO 2 XT TECH: MZ Klub tagságival 2900 Ft (teljes ára 3500 Ft)
Szerintem ezek az összegek még kifeküdhetöek, föleg ha 1:70-ben tudja használni az ember... bár így is nagyon fogy! :-)
ciao
Semi
Semi:
Ezek az olajok mennyibe kerülnek? Nekem a TT is túl van kicsivel a fájdalomküszöbön :-(
Ecoracer
Én 1:70-el járok ELF MOTO 2 HP ECO-val, meg XT TECH-el. Az ELF a világ legjobb olaja és én megbízok benne.
Ha Massino után loholva is megfelelö kenést ad, akkor mondhatjuk hogy elég az az 1:70.
Jól tudom hogy a szintetikus olaj nem egy spórolás de megéri...
ciao
Semi
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|