:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Szia Mindenki!
Ma egy nagyon érdekes eset történt velem: a gép úgy gondolta, hogy nem érdekli, hogy mennyire húzom a gázt, és alig bírtam a lámpánál elindulni; előtte pedig olyan tüneteket produkált, amikor elfogy a benya, és át kell kapcsolni tartalékra, tehát elkezdett akadozni; na a céghez épphogy beértem vele, de az uccsó 20 métert az udvarban már tolni kellett; utána próbáltam még berugni, sikertelenül, mintha a kompresszió teljesen eltűbt vona belőle, kézzel is minden gond nélkül teljesen lehajtom a berúgókart...
Van valami ötletetek?
Köszi, és üdv,
Péter
0.4 es mexakító, és 2mm előgyújtással állítottam be, és jól megy.
Rég volt Simsonom, de nekem a 2-3 mm soknak tűnik. 1,4-re emlékszem, de egy leírásban érdemes megnézni.
A szimón a megszakítóhézag 0,35 -ön fasza asszem.
Előgyújtás szinte teljesen midegy, a lényeg, hogy az alaplap középállásában állítsd be a megszakítóhézagot.
Ha nagyon ragaszkodsz előgyújtásértékhez, akkor próbálj 2 -2,3 mm -t.
Ha előgyújhtást akarsz adni, akkor az alaplapot a főtengely forgásirányával ellentétesen kell forgatni.
Ha csökkenteni akarod az előgyújtást, akkor a főtengely forgásirányába forgatod az alaplapot.
A mennyit azt nem tudom, csak azt hogy az előgyújtás 3mm körül van.
A merre: Megnézed merre forog a főtengely. Asszem még nyíl is van a lendkeréken. Ha a főtengely forgásirányával megegyező írányba forgatod az alaplapot, akkor kisebb lesz az előgyújtás. Ha a főtengely forgásirányával ellentétesen forgatod az alaplapot, akkor nagyobb lesz az előgyújtásod. Sok sikert ozzá, de vigyázz, mert nekem érzékeny a Simsonom a gyújtásra: szar gyújtással 700 méter megtétele után dugó megragadt, lendkerék lepörgött. De szerencsére csak éket kellett vennem.
Ezekhez a rohadt gyújtásbeállításokhoz teljesen hülye vagyok. Hogy kell S50-en beállítani? azt mondjátok meg, hogy merre és mennyit forgassak az alaplapon, úgy még megértem :)
Köszi!
Hello! Én is szoptam már így a szimón! Felcsiszoltam a dekniket, polírozás, és vettem 2000-ért krómhatású festéket. (350ml) Gyünyürű szép lett elsőre, mintha tükör lett volna, csakhogy, a melegen elkezdett olvadozni, koszoslett, a benzin ezt is oldta. Szóval 2000ft-ot kib@szam, amiből már tankolhattam volna 7-8 liter benyát. Szóval Én is osztom, a véleményt, hogy elég felcsiszolni, majd átpolírozni.
Ha rám hallgatsz, nem lakkozod le! Én is eljátszottam, és csak kidobott pénz, mert a benzin oldja! :) Szal még szoptam is vele, mert ahányszor benzin érte, ragadt! Sőt! A brigéciolt sem bírta! :P Szal hagyd a P-be! Polír, és kész! Szép az úgy is! Én ahányszor leveszem a bal deknit, átpolírozom mindkettőt, és ez bőven elég! Magyarul évente eccer-kétszer!
Üdv: TiB
én leszintereztetném ezüst színűre. A lakk nem tartós, megsárgul, a karcolások alatt megfeketedik az alu, szóval randa lesz. Natúron meg kiveri a só. A szinter jó, az van az alufelniken is.
Hello mindenkinek!
A következő dologgal fordulnék hozzátok:
Felpolíroztattam a 205-es ETZ oldaldeklijét, mind a 2-őt. Azonban hogy ilyen szép fényes is maradjon, arra gondoltam, hogy lefújom valamiféle színtelen lakkal. Bementem a boltba, de cask olyat tudtad volna adni, ami 80 fokig hőálló. Ez elég nekem? Nem melegszenek a deklik 80 fok fölé?
Hello achenobarbus!
Még azóta nem is láttam a mocit, pontosabban a vázat :)) De azthiszem a csavarlazítós, kalapácsos módszer lesz a nyerő. Majd megírom mit vertem szét. Köszi a segítséget.
sorszám: 1006 (18134)
( előzmény: achenobarbus, 2004-10-21 12:50:15)
Üdv Gyurma!
Sikerült már szétszedni?
Egyébként:
1. Szakirodalom menüpont & olvasás ;)
2. Ha kiszeded a hátsófék tengelyét és utána a 32(?) csavar leszeded a lengövilla tengelyéről, ki kellene szépen csússzon a helyéről. Ha nem akkor marad a csavarlazitóval befújás, esetleg a kalapács...
uff,
ocs.
Nem, még nem, mert nincs kéznél. (rometről sikerült anélkül is leszedni)
Amúgy nekem nincs gondom a szimó villamossággal, ezt az egy gubancot leszámítva. Köszi!
Lendkeréklehúzóval próbáltad esetleg? 1000 Ft körül van a boltban. A tekercs veszprémben 1200 körül van.
Amúgy a Simsonvillamossággal én is szívok derekasan, de már eldöntöttem, hogy hogyan csinálom meg.
Sziasztok! A szimómról nem tudom letépni azt a rohadt lendkeret, a csavart természetesen lecsavartam :)
Nincs rajta valami speciális sztar amit nem látok, mert már izomból is próbáltam, de nem merem, nehogy megdeformálódjon. Tudtok erről valamit?
Azért kéne, mert a tekercsnek eltört a szigetelése a vezetékén a mi megy a gyertyakábel felé, és áthúzott, kihagyott a gyújtás, beégett a kábel. És most, egy krokodil fejű fogóval próbáltam rajta segíteni, hogy lenyúzom a töréstől a szigetelést, oda rádugom a gyertyakábelt, de sajnos sikerült kihúznom a réz huzalt a tekercsből.
Mennyibe kerül egy tekercs? Tudja valaki? 2000-nél nem drágább ugye?
Bocs, de az 1000-re le kellett csapnom. :)
Én ETZ 125-nél csináltam meg ugyan ezt.
A lengővillát ütöttem, mármint a tengelyét és kijött. Szilikon sokat segíthet. Visszatenni nagyobb buli volt.
De visszament!!!
Ja, 1.5 év volt egy felújítás, de még a légszűrőházat is lefestettem magamnak, pedig az gyárilag nincs festve. De ha már úgy belejöttem.
Más:
TS 125 baromi ritkán kidobja a 4-et meg a 2-t.
Én a léptetővillára gyanakszom főleg vagy a fogak csatlakozásánál lévő 3 fokos letörésre. ???
Más:
TS 125 szelunder (lánc) hajtás kis fogaskerekéhez kellene nekem anya, mert a menetemelkedése 1.25 És a boltban csak 1.5-ö van.
Az ETZ-re 1.5-ös kell, de olyant lehet kapni is. Szóval engem utánvéttel is érdekelne a cucc.
Sziasztok!
Nekem is a 350-sel van bajom, csak kicsit más. Az a helyzet, hogy nem akart menni. Leszedtem a karbit és annyira belejöttem a bontásba, hogy eldöntöttem, hogy felujjítom teljesen. Már csak a csupasz váz van, de van egy kis bibi. Nem tom hogy kell leszedni a lengővillát. Nem merek durván nekiesni, mert még szétverek vmit. Segítsetek már, hogy hogy szedjem le, mert így csak nem vihetem el festőhöz. Előre is köszi!!
Szevasz Ezredes!
Kösz a tanácsot. Csavarhúzóval már eddig is próbáltam hallgatni, de úgy nem sikerült a lokalizáció... A hangban az a furcsa, hogy nem kimondottan hangos - tehát nem a motor hangja változott meg -, hanem olyan, mintha a normális, szép hang mellett egy kereplőt forgatnának valahol a blokk környékén... hmmm... nem tudom mi lehet. Nem csilingelés, hanem kerregés.
Üdv. streetrod!
A háromötvenes JAWA-k sima járású, halk üzemű gépek, ha az üzemanyag oktánszáma és az előgyújtás szinkronban van. Egyszerűen kipróbálhatod, ha 98 okt. üa-ot tankolsz 3.5mm előgyújtást is elbír a 638-as blokk, de száraz időben, nyári kánikulában alsó fordulatszám-tartományból gyorsítva teljes gázon nagy az öngyulladás esélye. Kikísérletezheted, hogy a 2,5-2,7mm-nél ekkor sem lesz problémád. A vízpára és hidegebb léghőmérséklet az égési sebességet csökkenti.
A golyós csapágyak környékét fával egyszerűen kihallgathatod, ha a blokk csapágyhelyeihez nyomod és a füled a pl. seprűnyél végéhez szorítod.
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásait. Sajnos fülre nem tudom pontosan lokalizálni a dolgot, szétszedni meg most nem sok kedvem van, mert tényleg nagyon jól megy, és nincs benne sok kilóméter. Szóval, ha azt mondjátok, hogy nehéz megtalálni + mindig lesz kerregése, akkor inkább a megszokást választom... Mégegyszer köszönöm!
Bocsesz most látom, hogy Jawa -hoz írtad :)
Ott a labarintnál szokott gond lenni, meg a karbiban kopik ki a tolattyú, és nagyonsokszor az előgyújtás is csúnya hangokra képes.
Na akkor tisztázzuk: MINDEN MZ ZÖRÖG/CSÖRÖG/KATTOG VALAMENNYIRE aki mást mond az egyszerűen hülye, motorfelújítás után x km -errel talán nem, de ha használod, akkor biztos, ezt a gyár is elismerte már rég.
Az esetek többségében nincs szó semmiféle alkatrészhibáról, pusztán gyártási mérethibákról és konstrukciós problémákról!
Alkatrészhiba esetei:
125/150 ETZ/TS:
-kuplungllánc
-váltó kapcsoló villa
Minden típusnál:
-karbi tolattyú
-dugó csapszeg
-dugó
-előgyújtás hiba
A telófolyásra a szimmering csere a javasolt, és nem is akármilyen szimmeringet vegyél, lehetőleg duplaajkút, és minnél drágábbat (barna,kék, vagy piros színűt) mer a feketével nem kell messzire menned!
Helló!
Az én motoromnál is ez a helyzet, de szétszedve sem találtunk semmit (henger, primer hajtás, kuplung le). Most már arra gyanakszom, hogy a dugattyú csapszeg ludas a dologban, de ez majd csak a jövő héten derül ki számomra egy ismételt szétszerelés után...
Az első szétszedés után úgy tűnt, hogy magától megjavult, de cca. 200 Km után újra kezdte. A helyzetet még az is bonyolítja, hogy a zaj időnként eltűnik...??
Az én esetemben egyértelműen a hengerből/től jön a karrogás, így - őszintén remélem - a főtengely csapágyak megmenekülnek a cserétől.
Ha van valami új tapasztalatom azt közzé teszem.
Milan
Sziasztok
A hátsóféklámpa megoldódott, nagyjból úgy ahogy Kustib és Peti ajánlotta L alakú lemezre kreatívan ráókumláltam, így mindenki boldog még a vizsgabiztos is az volt, csak az a fránya bója nem kellett volna oda :(((((
vann egy másik problémám a bal első telóból mindig jön az olaj egy egy út után a gumin szépen a centrifugális erőtől szétfolyt olajfoltokat lehet látni a gumin (szép egy befüggő) és mindig törölgethetem a kis tócsát a szimering körül. Most már igazán kezd zavarni a dolog. Meg lehet oldani valahogy szétszedés nélkül, vagy ebből már szimeringcsere lesz? ehhez jól jönnének tanácsok.
Ja és megint el kezdett csorogni a motorom de majd lokalizálom a hangot kicsit olyan mintha lánc lenne a váltó felől, de lehet hogy a blokból jön, na mind1 csörög a lelkemadta.
bocs ha túl sokat irok, de hát a mint rookei igen bizonytalan vagyok, vagy mégsem???? :D
Nekem is van ilyenem, csak TZ-n! :)
Sziasztok!
Egy kezdő kérdése következik. Van egy szép Jawa 350-em. Nagyon erős, szépen megy, a hangja se lenne rossz, csak van egy folyamatos kerregés, ami kicsit idegesít. Nem csörgés, hanem mintha egy kereplőt tekernének benne... Ha húzom neki, kevésbé hallom... Mi lehet?
Köszi...
Legegyszerűbb, ha a balos hátsó lábtartó alá hajlítasz egy laposvasat L -alakra, fúrsz bele egy 6-os meg egy 8-as lyukat, a 6-osba veszel egy első féklámpa kapcsolót, a 8-assal meg felfogatod a lábtartó csavarjára.
A kapcsolót úgy állítod be, hogy a fékpálca karja benyomja ha alaphelyzetben van a pedál, és annyi.
Ja a kapcsolóra 2 kábel kell egy test valahonnan a vázról, meg az eredeto kapcsoló szála, ami a féklámpához megy.
Ha nem akarsz barkácsolni, vagyél gyárit, de ne várj tőle sokat.
Naggyon eccerű! Vedd elő a fantáziád! Egyébként általában a hátsó lábtartóra kerülnek fel az utólagos féklámpakapcsolók, nekem is ott van! Fúrj, faragj, találd ki! Nincs kész recept!
Üdv: TiB
Sziasztok segítség kellene
Nem rég vettem egy 150es etz-t és egy újabb szépséghiba jött elő: teljesen ki kellene cserélni a hátsó fékjelző áramkört,a hátsó kerék agyán lévő érintkező egy lötyögős rozsdás pálcikára emlékeztett, amin a menetett is szétcseszték, és milyen meglepő nem is világít a féklámpa, ha a lábféket használom, ja és a vezeték is elég érdekes darab azt is cserélni kell(mert amikor áthidaltam egy másik vezetkkel akkor sem világított a féklámpa) tehát hogy kellene megjavítani esetleg átalakítani mikrokapcsolósra, tudtok erre valami anyagot, vagy segítséget nyújtani
köszi előre is
Rookei
Köszi szépen mindenkinek!
Megpróbálom.
LAzO.Ha kiveszed a rugót a csavarból,akkor megtudod mérni tolómérővel a csavar belső furatát,na akkora golyó kell bele.Pontosan illeszkedjék a golyó akkor hibátlanul fog működni a váltó.üdv bambi
Dino:Köszi. tudnál mondani egy mérete hogy mekkora golyó kell oda? Vagy hol lehet ezt megtudni? (Én arra gondoltam ha tú kicsi golyót rakok bele akkor az beleeshet a váltóba)
Ha a rugó megvan akor egy olyan golyó kell, ami nem esik bele, nem túl kicsi. A fogaskerekek közé elvileg nem tud beesni, mert az öntvény közel van a kapcsolóhengerhez. Túl nagyot meg nem tudsz bele tenni, mert a furaton nehéz lenne átnyomni egy batár golyót.
Helló Mindenkinek!!
Ha valaki tud egy 250 etz jav. kk. eladót vagy akár fénymásoltat legyen szives dobjon egy e-mailt!!!! nagyon fontos lenne és sürgős!!!!!!!!!!!! Előre is köszi! soldier84@freemail.hu
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? ETZ 250-esem van és nehéz rajta megtalálni az üreset.Nincs külön fokozat, 1 és 2 között holtponton. Én már hozzászoktam de azért zavar. Elvileg van alul egy csavar amiben van egy rugó. A rugó tetején kellene legyen egy kis golyó ami megtartja az üreset. Viszont nekem hoányzik az a golyó és nem tudom hogy mekkora kell bele. Szeretnék bele tenni egyet de azt sem tudom hogy mi tartja a golyót odabenn, nem szeretném ha a fogaskerekek közé kerülne véletlenül. :)
Tud valaki ötletet adni?
Köszi előre is asegítséget.
csoki: kapocslec kulalakja hasonlithat a csokihoz ezert az elnevezes :) vezeteket kothetsz be csavarhuzoval es az egesz korbe van veve muanyaggal a testeles ellen ha jol tudom. Na udv
Ecoracer
"A fékből jövő drót ha jól emlékszem, az ülés alatti hosszúkás csokiba van köve, ahol találkozik az első féklámpakapcsolótól és a lámpától jövő vezetékkel. Ha nem akarsz a gyári kapcsolóval vesződni, át lehet alakítani mikrokapcsolósra"
Teljesen ki kell cserélni a hátsó fékjelző áramkört, tehát hogy kellene átalakítani mikrokapcsolósra, tudsz erre valami anyagot, vagy segítséget nyújtani.
Mi csöcs a hosszúkás csoki, én egészen nem motorra illő dologra asszociálok, de lehet hogy az én fantáziám túl bizar, de akkor is ilyen dolgokat nem illik a fórumba írni ;)
A vicc miatt semmi baj, néha amikor szórakozik velem a moci, magam sem tudom hogy fiú vagyok é vagy leány :D
Ez középiskolás cucc.. Na mind1. Majd kipróbálom, kösz a tanácsot.
Hogy elméletben hogy gyengülhet le azt nem tudom, én nem jártam "a Duna jobb partjára" sem más főiskolára, de a lendkerékmágnesem kurvára legyengült és kész. Amikor ezt a problémát sikerült áthidalnom, akkor rendbejött a motorom. A tények makacs dolgok, ahogy ezt már valaki előttem mondta
A trafón már én is gondolkodtam. Csak a baj, hogy nincs nálam a motor, így nem tudok töbet mondani most. Mennyi bele kb egy traf?
A hengeren belül inden oké??
Nincsen nagyon kikopva?
Trafó jó?
Kábelek jók?
Falsot hol szzívhat még? A karbi tömítés jó. Amúgy szimering okés.
Postás! A mágnes hogy gyengülne el? 30 évente veszít 1 ezredet a térerejéből. (ha jól emlékszem)
Erősen uyg néz ki hogy valahol falsot sziv
Nem elképzelhető, hogy főtengely szimering gond van ?
Vagy hogy legyengült a lendkerékben a mágnes ? (Tudom, ez régi mániám, bocs.)
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|