:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Miért van az, hogy ez a topic baromira nem látszik nekem jobb oldalt, csak ha az összes fórumra kattintok?
pontosítanék!
S51 B 1-4-H
bocsika, de nekem nem ez van bele vereve az alu lapba.
1990-es
sorszám: 1116 (22449)
( előzmény: pocok_simson, 2005-01-20 21:16:10)
Értem, csak az a gond, hogy én már megvettem az akkut, szuper nagyon, és fegyelembe veszem azt amit mondtál, igy majd beépítésre kerül egy fesszabályzó is , ami tudtommal megakadályozza azt hogy az akku túlfeszt kapjon.
DINO a kérdésedre itt a válasz és a mailcímem, lehetőleg ne a 10 megásat küldd el plíz, mert analog netem van, szoval:
simson s 51 1b-h40 a pontos típusa, és 12 voltos rendszerű
Pocok, vigyázz a zselés akksival, az nem a Simson töltörendszeréhez való. A zselés akksiknak nem szabad elérniük a gázképződési feszültséget , mivel teljesen zártak. Ezeket csak olyan motorokba szabad betenni amik garantálják a max 13,8 ill 6.9V töltőfeszöltséget, illetve ha külső töltót használsz pl. ott is csak elektronikusat szabad. A Szimó fojtótekercses töltőrendszere nem ilyen. Az elektronikusat ( a 12V-osokon van ilyen) nem ismerem pontosan, igy arról talán a márkatársak tudnak nyilatkozni.
sorszám: 1113 (22421)
( előzmény: pocok_simson, 2005-01-18 21:47:27)
kb 10MB-nyi Simson kapcsolási rajzom meg ilyesmim van. Pontosan melyik kell? Csak mert ha tudom, meg a freemail engedi, akkor elküldöm.
sorszám: 1112 (22419)
( előzmény: pocok_simson, 2005-01-19 23:09:18)
kösszi a segítséget, nekem(analóg net) sajnos nem jött be a lap, gagyi ez a net, az én hibám. valami denic jött be... az meg nem jó. Kössz a helpet
Kedves P_S(röviden)!
simson.de lapon (német lapon) nézzél szét.A rajzhoz nem kell a nyelv ismerete. Ha nem boldogulsz elvi rajzot tudok küldeni.
Üdvözlettel:Laci
sorszám: 1110 (22403)
( előzmény: pocok_simson, 2005-01-19 11:04:57)
Pontosan hol a simson.hu-n, mert egy csomo miden tagságis, és én valahogy nem akarok fizetgetni, és nem is fogok.
néztem már, de nem igazán találtam meg.
kössz a helpet. Üdv Pocok
A www.simson.hu-n próbáltad?
Ott van egy csomó féle, meg most legutóbb volt a fesszabbekötés részletes leírása uis.
sorszám: 1108 (22365)
( előzmény: pocok_simson, 2005-01-18 21:47:27)
Üdv minden motoros társamnak!
Nagy segítségre lenne szükségem:
Motoromhoz (simson s 51) nemrégiben vettem egy akkumulátort (zseléset).
A helyzet és a gond az az, hogy index van rajta, és én annak a híve vagyok, ha rajta van akkor működjön is. Szoval kellene nekem egy kapcsolási rajz.
a duda müködik, bár most azt is lehuztam, és már az sem.
Szeretném, ha a mocim ilyen módon tökéletesen működjön.
A kapcsolási rajzon ugye felvannak tüntetve a kábelek színkódjai is?
Ha tudtok, akkor egy áttekinthető rajz lenne jo (esetleg házi készítésű).
Próbálkoztam már a gyári szinek bekötéseivel, a kikönyvéből, de nem ehhez a típushoz való.
Ha kell akkor áthuzok minden kábel, bár én ezt nem tartom szükségszerűnek.
Segítségeteket előre is köszönöm: jocipocok.
Köszi!
Szóval a szabályozás nem a tekercsben történik
hanem valami más végzi ezt felül, vagy mint a
hagyományos lendkerekes világításnál/töltésnél
mértezve van a tekercs?. Kicsit pontatlan voltam,
valóban két tekercs van, de ezek el vannak osztva
pólusokra, a vékonyabb be van szőve a vastagabb
közé pár pólusnál, három vezeték jön fel a
generátorház felől,egyik pontjuk a közös(nem csillag).
A gyújtás rögtön elmegy az akksi lemerülésével.
Most sajnos nem tudok foglalkozni vele,majd a
vizsgák után lesz rá lehetőségem. Még egy dologra
gyanakszom,a hiba megjelenésekor láttuk hogy le
van törve az egyenirányító híd, ami le is égett.
Lehetséges hogy valami visszafolyó áram legyengítette
a forgórészt? Gondolom a mágnesnek meg tudják
állpítani a használhatóságát a delejezők.
Jó gyújtást (nekem is az kéne)!
A generátor ugyanazon az elven működik, mint a biciklidinamó: a forgórészben lévő mágnesek forgó mágneses tere feszültséget indukál a tekercsekben. Az egyik tekercs csak a gyújtásnak van, a másik a világításnak. Utóbbi valószínűleg a vastagabb huzalos, de könnyen megbizonyosodhatsz felőle, ha követed a vezetékeket.
Először is ellenőrizd, hogy nincs-e valamilyen túlterhelés: kösd le a tekercset a motor áramköréről, tegyél rá próbaképp mondjuk egy 45W-os fényszóróizzót két szál dróttal, indítsd be, és mérj feszültséget, hogy akkor leesik-e. Ha kevés a terhelt feszültség, akkor vagy a tekercs menetzárlatos, vagy a mágnes gyenge. Menetzárlatra utal, ha a tekercs terhelés nélkül pár percig közepes fordulaton járatva feltűnően átmelegszik (összehasonlítva a másik tekercs hőfokával). Ha ez a baja, vidd el a legközelebbi trafó/villanymotor/akármi tekercselő kisiparoshoz, hogy tekerje meg. Ha a mágnes gyenge, akkor a forgórésszel támadd a www.borsmagnet.hu-t!
Üdv!
A problémám az hogy elment az 1980-as Yamaha rd 125 töltése,és a generátort szétkapva nemtudtam megállapítani hogy hogyan működik pontosan. Két tekersc van(állórész),forgó állandómágnes, egy vékony és egy vastag huzalos, a vastag huzalos árama erősebb,de azt direktben egyenirányítva egy jó egyenirányítóval sem ad elegendő áramot, lassan lemerül az akku világítással(szükségmegoldás).H Sajnos nem tudom hogy ezek a generátorok milyen elven működnek, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Köszi!
Üdv!
A problémám az hogy elment az 1980-as Yamaha rd 125 töltése,és a generátort szétkapva nemtudtam megállapítani hogy hogyan működik pontosan. Két tekersc van(állórész),forgó állandómágnes, egy vékony és egy vastag huzalos, a vastag huzalos árama erősebb,de azt direktben egyenirányítva egy jó egyenirányítóval sem ad elegendő áramot, lassan lemerül az akku világítással(szükségmegoldás).H Sajnos nem tudom hogy ezek a generátorok milyen elven működnek, ezért szeretném a segítségeteket kérni. Köszi!
Még majd megkérdezem, hogy benne vanb-e az árba. Egyenlőre a másik TS-emből barmolom ki a főtengelyt. Másnem azzal fog menni, míg nincs jobb.
Ez nem a te gondod.A főtengely komplett felújítási árába bentfoglaltatik. Nem hiszem, hogy 12-nél többet fizettem volna érte.Az enyémet, feltéve, hogy jól láttam, mintha ívvel feltöltötték, és visszaköszörülték volna... lényeg, műxik...Futár motorosbolt.Érdeklődj.
Jawa 350-638 az enyém, a tied , mivel 1 hengeres, csak olcsóbb lehet... majd kiderül.
1100 :)
Hülyeségen kívül hogyan lehetne javítani a főtengelyem kopott csapját?
Fémszórással 15-20000
Persellyel felszabályozással 5-10000 Ft
Kicsit drágálom.
A bronzperselyes főtengelyt jól gondolom, hogy át lehet alakítani tűgörgősre? MS TS 125-ről van szó.
Ha ETZ 125 főtengelyt tennék a TS 125-be akkor a szívás csökkenne meg az elősűrítés is (a dinamó kúposságot megigazíttatnám). De több, mint egy kg-vel könnyebb, meg abból van otthon +1.
Megkönnyíteni a főtengelyt gondolom szimmetrikusan kéne, de mekkora fúróval kéne milyen formában(alakzatban)?
Kedves Magwas!
A 350-360-as alkatrészeit krómoztattam, rozsdásodik. Nemgyőzöm tisztogatni. 250-559-es abroncsai, küllői ezüst szintert(magyar neve porlakk)kaptak, ami a gumi felszerelése után megrepedt, összetört, így az abroncsról lekínlódtam és ezüst Hamerite-vel kentem le. Bármikor könnyen javitható. A kipufogó könyököket és dobokat viszont ezüst hőálló (600 C fok) "spré"-vel fújtam be. A henger fekete hőálló "spré"-t kapott. Tűrhetően néz ki elfogadható árért. arról meg, hogy erről a megoldásról ki mit gondol igazán nem érdekel. A festékeket közönséges festékboltban vettem.
Üdvözlettel:Laci
Én egyet tudok, hogy leszedni a szintert úgy szoktam, hogy benzinlámpával odapörkölök, aztán drótkefével könnyedén lejön! Szóval tuti rosszul viselné a kipuff hőjét!
Üdv: TiB
Bocs, de nem tudom hol láttam már kipuffogófestéket, ami ca. 800 C-ig bírja a hőt. Ha igaz, akkor autófestékboltban.
A szinterezés: egy porfestéket kemencében égetnek rá a letisztított, zsírtalanított felületre, nemtom hány fokon
Uhh. Azt olvastam hogy hőkezeléses festékszórásos műsor, azt hittem hogy ráégetik a festéket. Ha meg ráégetik, egy kis további égést csak bír még.
Akkor mit csináljak ha nem akarok krómozásra költeni? Kályhaezüst?
Hogy gondoltad a kipuff szintert? :o Az kurtára nem bírja a hőt, mivel egy műanyag/gumiszerű cuccról van szó...
TiB
Sziasztok!
Koszi a sebessegmero ora proba trukkot. Muxott,es szerencsere az ora is.
A polirozasrol szeretnem csak azt kerdezni,hogy ti mit hasznaltok, vagy az tokmind1? Tipp? Tudjatok, ar-teljesitmeny legjobb :)
koszi
Sziasztok!
Ha valakinek van cross cz125 (516) blokkvázlata ,robbantott rajza vagy hasonló , kérem küldje el a szgergo86@freemail.hu email címre.Ha valaki tudja ,hogy van-e fojtás e motor kipufogójában, kérem írjon.Bármely más információt is szívesen olvasnék erről a típusról. Kösz!
Valami hőálló festékkel, de szerintem ne túl drágát, úgyis viszonylag hamar szarrámegy biztos.
Na nekem is szinterezni kell a kipuffomat, mert megette a rozsda.
A gugli ezt köpte ki a szinterezésről, most már tudom mi az:
http://www.diamet.hu/szinterezes.htm
Tudtok Budapesten vagy a zsámbéki medencében ajánlani szinterezést? Mennyiért?
Festeni mivel érdemes? (rozsdásodás ellen, meg hát nézzen is ki valahogy)
Persze festést átmeneti megoldásnak szeretném.
A gyári Pesten asszem 2500.
nálunk csak utángyártott van 1750 -ért. Az utángyártott is szép, csilli villi, csak egy kicsit jobban meg kellett volna hajtogatni a gyárban.
Szóval gyárit vegyél vagy krómoztasd le vagy fesd le vagy amit akarsz, de utángyártottat ne!
Mennyibe kerül egy új könyök?
Balatonfüreden egy kipufogókönyök krómozás 3500 FT!
Krómoztatni szeretnék de olcsón hol lehet és mi az a szinterezés itt olvastam hogy szintereztesd le ezüst szímüre és az mennyibe kerül és persze a krómozás mennyibe kerül nekem már mondtak egy csillagos égig érő árat
Úgy emlékszem, az Ó utca elején, a páratlan oldalon a pinyóban van ilyen.
Sziasztok. Krómoztatni szeretném a kipufogómat. Tud valaki ilyet Budapesten és környékén? Előre is köszi.
astrojoe@citromail.hu
magam is csodálkoztam az alukrómozáson, de ma már annyi csoda van... és valkóban, van nyoma a neten a dolognak:
http://www.bwb.ch/english/4_alu_verfahren.html
A szinterezés 1200 Ft/nm a http://www.diamet.hu/ hirdetése szerint, a polírozásról meg azért beszélek le mindenkit, mert rém randa, ha kiveri a só, szerintem csak olyannak való ilyesmi, akinek van egy lakálya is hozzá, aki hetente egyszer újra fölpolírozza fényesre. ;-)
Én még igaz nem hallottam alumínium krómozásról, de az nem jelenti azt hogy nincs.(nem vagyok jól informált ilyen téren) :)
A színtereztetés jó megoldásnak tűnik, nekem tetszik (eszembe sem jutott:), az árát nem tudom egy ilyen műveletnek, én magamból indultam ki amikor a polírozást javasoltam, viszonylag olcsó és ha veszel polír korongot és pasztát az hosszú távú befektetés lesz. :)
Én fél füllel hallottam róla, hogy most már aluminiumot is tudnak krómozni, de a cég nevét elfelejtettem.
Viszont a deklit én nem krómoztatnám, nem is políroznám, hanem ezüstszínűre szintereztetném, mint a kocsik alufelnijeit. Olcsó, egyszerű eljárás, és viszonylag jól ellenáll az időjárás viszontagságainak és a vegyi anyagoknak.
Helló!
Hát krómozni nemigen lehet mivel aluminiumból van. Viszont nagyon szépen fel lehet polírozni, és tök olyan lesz mintha krómozva lenne.
Csak egy idő után be fog szürkülni és meg kell ismételni a manővert. De ha nem használod télen sós latyakban akkor sokáig bírja. üdv.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy etz oldaldekl(n)it lehet e krómoztatni, és ha igen tudtok valami helyet Bp-en? Esetleg kb ár...
Köszi, és üdv,
Péter
Én fordulatszámmérőt/sebességmérőt (spirálosat!!!) úgy szoktam megnézni, hogy egyáltalán működik-e, hogy fúrógépbe kb.60-as szeg, aztán ésszel megpörgetem. A szeg feje ugye négyzet alapú, mint a spirál vége. Meg előte kézzel érdemes megnézni, hogy merre is kéne hajtani a cuccot.
Bemérni meg áttételszámolgatással tudod, de ahhoz meg fordulatszámmérő kéne meg a Babettánál van valami veszteség a röpsúlyos megoldás miatt.
Az egyszerűbb meg a biciklikilóméteróra (ha lesz pénzem én is veszek az ETZ-re)
Udv!
Egy kis segitsegre lenne szuksegem Babetta 210 szerelesi ugyben. Maga a vas mar eleg regi.En is meg jo alaposan lelaktam.Nagyon halas joszag. Van mellette egy 78'as Jawa50ccm is,azt mar felujitottam(marcsak par apro simitas) es ugy dontottem hogy tavasszal ennek is nekiesek. Ha valaki profi ebben es van kedve segiteni ha elakadok,pls dobjon meg maillel. Egy pillananyi problema,hogy a sebessegmero oraja mar vagy 10 eve nem volt hasznalva,mert a kerekben a foglalat trapara ment. Abban kernem segitsegeteket, hogy hogyan tudnam kiprobalni hogy mukodokepes-e meg? Vm utmutato hogy az izzot hogy kossem be(vagy lehet hogy olyan 1xu aminek kinez?) koszi elore is,csao
Nem gond, előfordul :)
Akkor egy helyet foglaljatok majd le nekünk, mellettetek! :)
üdv.
LAzO Bocsi hogy üres levél ment,nem mindíg sikerűl nekem ez az interneten való mocorgás,igy hát ide írom.Igen jövőre is indulunk a 24 óráson, 3 vagy 4 motorral,természetesen mz-vel.Igy hát őrülnék ha megint mellénk keverednétek.:-)üdv bambi
Köszi megkaptam :-)
S nem akarom elkiabálni, de úgy nézz ki megoldodtad a problámámat.
Mégyegyszer kösz.
Sziasztok!
Kaposváron kellene nekem segítség. Van egy 150-es Etz-m és jelenleg nem üzemképes. Olyan szerelőre lenne szükségem aki kijön vagy segíteni tud az elszállításban, de természetesen jó szerelő kellene. Az álom az ha betanít a motorszerelésre :-)
Szóval ha valaki tud ajánlani szerelőt az irjon vagy hivjon!
Elöre is kösz.
Zoli
jorgat@freemail.hu, 06203266355
bamib1: most már képben vagyok! Elég húzós ára van az újaknak (6000huf)
Úgy néz ki sikerül szereznem használtakat, de még használhatóak...
Köszi mindenkinek!
nem ez az aluminium alsó rész .A felső keménykrómozott,gyári új 6000ft/db
Szerintem, ha teheted, vegyél újat,valaki megírta az árát lejjebb, eszerint kapható.A fémszórás, és az azt követő megmunkálás meglepődnék ha olcsó lenne... használt, jó állapotút is lehet bonciból találni, aprónet, a használtcikk piac melletti mocisok..alkudni itt viszont tudni kell....
üdv : Fullkopy
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|