:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Akkor karburátort leszeded, szétkapod, veszel bele új csavarokat és tisztán, beállítva azzal összeszereled. Ha nem jön ki mert annyira belerohadt akkor áztasd be csavar lazítóba, gázolajba.
Puskapor meg durrog? Lehet beszívott egy kínai petárda árust, azért van vadnyugai hangulata... Szerintem kezd el tolni a szerviz felé. Ebből a leírásból nem értettem hogy pontosan mik a tünetek. A nem pörög fel az oké. Nem forgatta a kereket... mert lefulladt? Vagy nem fulladt, de kiengedett kuplungnál nem mozdult... Mit értesz beszorult dugattyú alatt? Mi a bizzar hang? Csörög, durrog, kerreg, és ha igen ez honnan jön? Valami más tünet? Füst, vagy annak szine, folyás, stb...
Sziasztok!
150-cm3 Etz-hez kellene egy karburátor. Ha valaki tud egyet kérem jelezze a jorgat@freemial.hu vagy a 06203266355-ös telefonszámon.
Köszi
Sziasztok.
KOMÁR MR232 ZZR TIPUSÚ MOTOR BLOCK!!!!
Érdeklődnék, hogy valakinek nincs-e robbantot ábrája a S-38B4 motor blockról?
Előre is köszönöm.
KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek !!!
megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Sziasztok! Kedves Bambi!
A következő dologgal kapcsolatban kérek segítséget tőletek: tegnap délután az egyik lámpánál a motor egyszercsak nem volt hajlandó 2000 fölé pörögni, és nem is forgatta meg a kereket! Nagy eszemmel 15 perc erőltetés után rájöttemhogy val.szeg beszorult a dugattyú! Ma délután megpróbáltam berúgni sikerült is, fel is pörög, de elég bizzar hangja van, és kissé puskapor szaga! Vmi kis furcsa durrogó hangok jönnek belőle! Azt szeretném tudni van-e rá esély hogy így eljussak vele a szervízbe, az kb 7-8km! Vagy hogy mi ilyenkor a teendő?! (250-es TZ)
Köszi előre is!
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy mennyire lenne szabad melegednie 250-es ETZ gyújtótekercsének, vagy egyáltalán szabad e melegednie???
Kedves Sztomi!
Tekintettel arra, hogy az ETZ pontos kapcsolását nem ismerem (Jawa-s vagyok bár a villany ott is ugyanúgy folyik) világítás felkapcsolásával igen nagy valószínűséggel zárlatra kapcsolsz. Nem derült ki a leírásból, hogy a helyzetjelző vagy a tompított bekapcsolásakor lép föl a zárlat, mer ettöl függően kell a hiba helyét keresni. Helyzetjelő esetén: helyzetjelző elsö, hátsó lámpa, műszer világítások, tompított bekapcsolásakor: a biluksz kapcsoló, bilux izó és a csatlakozó vezetékek esetleg a reflektor visszajelző.
A féktárcsa átfúrását nem javaslom. Nem célszerű kész konstrukcióba belepiszkálni. (ha már megkérdezted) Vegyél rá vastag, hosszú zárat és azzal pányvázd ki valamihez.
Üdvözlettel: Laci
Sziasztok!
A karburátorba belerohadt a két beállító csavar. Van valakinek tippje mihez kezdjek?
Egy kezdő kérdezi.
Kösz
Jorgat
válasz erre | email2005-05-23 14:55:23
Üdv mindenkinek!
Azt szeretném megkérdezni, hogy mi akkor a teendő, hogyha a motor szépen megy, de ahogy felkapcsolom a tompított világítást kivágja a két 7,5-es biztosítékot? A másik pedig hogy egy féktárcsára ami egyáltalán nincs lyuggatva, lehet-e fúrni lyukat, (akkorát, hogy ergy tárcsazár (kb 10-14mm átmérőjű)átmenjen rajta)?
Előre is köszönök minden segítséget!
250-es ETZ-ről van szó!
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Sziasztok!
Szükségem van egy EREDETI 69-es gyártmányú 250-es jawa hátsó lámpabúrára. Már csak az hiányzik a renovált motorról. Ajándékba lesz. A tulaj rendelt egyet de az nyalóka piros színű, és az EREDETI az Bordó. Így az még hiányzik. Köszönöm a segítséget előre is! Aki tud egy címet vagy tel. számot ahol be tudnék szerezni, Vagy akinek van eladó darabja kérem írjon a tubturub@freemail.hu e-mail-re. Köszönöm!!!
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Hali Mindenkinek!
Azt szeretném megtudni, hogy Százhalombatta közelében lenne-e egy olyan vállalkozó szellemű egyén aki bizonyos összeg fejében össze tudna kötni egy Czetka Jawa gyújtást kapcsolási rajz alapján. Ha igen akkor please: pristie@freemail.hu -ra írj és felhívlak. Előre is köszönöm mindenkinek!
A 250es etzn egy körmös valami van, az alatt ahol a fordulat szám mérő spirált meghajtó csiga van, vagy ha nem delux, akkor egy síma korong.Az ezt leszorító három csavar szorítja le.Ez a körmös valamit ha elforgatod, beállíthatod valamelyest a kuplungot. Utánna kel a csavarokat meg húzni, a végső beállítást a kuplungkarnál lévő csavarral csináld.
Szevasztok!
Rászántam a hétvégét a 250-es TZ-m átírására, fényezésére,meg elkezdtem a dolgokat rendbe rakni. Egy darabig minden rendben ment, de aztán eljutottam a baloldali blokkelemhez, ahol kíváncsivá tett, hogy a kuplungbowden csatlakozója miért van piros szilóval körbenyomva. Lekapartam, majd észrevettem, hogy a csatlakozó rész ferdén van becsavarva, kvázi tömítésként szolgált a massza (rendes becsavarás helyett). No comment. Becsavartam rendesen (szerencsére sikerült még), de aztán húzásra beesett a kuplungkar, azóta meg nem csinál semmit a bowden. El nem szakadt, mert ha kézzel meghúzom, akkor működik, magától meg olyan, mintha nem lenne odavaló, lóg piszkosul. Mit lehet tenni, hogy jó legyen? Bocs a hosszúságért.
nyisd meg a légtelenítő csavart, és nyomkodd meg. Ha a csavar megnyitásakor spriccelve távozik folyadék és magától fölenged, akkor a főfékhengereddel van a gáz: nem tud visszatérni alaphelyzetbe, vagy eldugult a kiegyenlítő furat.
Kedves Bambi!
Hétfő délután a műhelyben leszel?
BocsM Műr megtaláltam a Szervíz rovatban!
Sziasztok!
A problémám a következő: az első fék fogja a tárcsát,ami persze nem hátránmy egy féknél, de akkor is fogja ha nincs behúzva! Hogyan kell meglazítani egy kicsit?
Hello mindenki!
Van egy olyan bónája a motoromnak (Etz250), hogy a tompított fényszóró és index használata során leáll a gyújtás, (persze a lámpa világít tovább), mintha lemerült volna az akksi, de ha lekapcsolom helyzetjelzőre a világítást, minden megy tovább. Leginkább motorfékezés közben jön ez elő.
Első reakcióm az volt, hogy szar az akksim, nincs fesz., új akksit vettem, de az sem segített. Volt már gyertyacsere, kerestem zárlatos vezetékeket a lámpafejben, az ülés alatt, de semmi. (attól még lehet, hogy van) Észrevettem, hogy a megszakítóm volframjának már csak a negyede van meg, azt cseréltem, de minden változatlan. Tegnap vettem egy új kondit a megszakítóhoz, hátha az is gallyra ment, de nem várok már tőle csodákat.
Gondoltam már, hogy a fesszabom szórakozik velem, két hétig jártam voltmérővel a tankomon, de semmi nem történt, gyönyörűen töltött. (beijedt)
Aztán levettem a műszert, és megint elkezdte.
Nincs valami teóriátok, hogy mi lehet a gond, mert én kifogytam az ötletekből.
A probléma nem vészes, tavaly nyár óta így járok, de holnap túra, és ha esti motorozásra kerül sor, nem akarom az Mz-s csapat egekben járó méltatlan becsületét csorbítani. :)
Üdv.: Mora
Dehogyisnem!!!
3 villáskulcs meg egy 3 körmös csapágylehúzó.
K-RUDI, AAKOS, kosz szepen a segitseget....majd jelentkezem...
Egyébként egy nagyon hasznos oldal: http://www.virtualcad.com/3D_CAD_Models/type.php?IS=1&IF=1
Az 52*20*15-öst mondjuk SKF 6304 néven, a 47*20*14-et pedig SKF 6204 néven kapod meg. Persze SKF helyett írhatjuk szinte az összes gyártót, nem sokan alkalmaznak más jelölést. (De van rá példa, a Torrington pl. 204 K-nak hívja ezt a csapágyat)
Az index nem csak hogy a vizsgán nem megy át, de még a rendőr is büntet miatta.Ráadásul napos időben nem látják hogy indexelsz, és fellöknek.Szerintem a féklámpát és az indexet véresen komolyan kel venni.A búgó hang pedig bármi lehet. Nekem a kilóméterspirálom zenélt.Az ismerősömnek a fordulatszámmérő. A légszűrő , illetve a szíváshang tompító is tud muzikális lenni.Ezen kívűl még millió dolog okozhatja...
Earl of Helsington!
Dinamó oldalon 1 db: 52*20*15, kuplung oldalon 2db: 47*20*14,
mindegyik egysoros mélyhornyú golyóscsapágy(asszem kosaras). Volt
rajta valami jelölés,de lekopott, egyébként se tudom milyen szabvány
szerinti,ugyanaz mint a 125-ösben. Nekem is TS-150 van, szerintem
hamarabb adja meg magát a felső hajtórúdcsapágy,de te tudod.
Szimmeringeket mindenképp cserélj. Remélem tudtam segíteni,jó motorozást!
sorszám: 1239 (28292)
( előzmény: Earl of Helsington, 2005-05-04 09:02:08)
Helló sztomi!
Az tuti hogy nem endedik át! Ebben az egyben biztos lehetsz!! Ha jól emlékszem kb 90et kell villania percenként.
Mikor én vettem a TZ-met az is hasonló dolgokat csinált! Egészen pontosan mindig égett az irányjelzó! Én hülye vagyok az elektromossághoz úgyhogy villanyászhoz vittem! Ő azt mondta hogy az volt a bibi hogy nagyobb teljesítményű égő volt benne meg a relé sem volt valami jó állapotban! Csere és működött!
A hang okára elég nehéz így rájönni neten keresztűl! Egy jól összerakott jó állapotú TZ-nek alapból van ilyen fütyölő hangja! De mondjuk akkor azt már a vásárláskor is hallottad volna!
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
1) A műszaki vizsgán átengednek, ha az indexem hol égve marad, hol nem, de ált. inkább folyamatosan ég? Ha nem mi a probléma megoldása? (hallottam már erről a megszakítós dologról de nem egészen világos)
2) ETZ 250-esem van, és mostanában menet közben hallok vmi búgást. Először azt hittem valami huzat vagy ilyesmi! Arra a hangra hasonlít amikor belefúj az ember egy üres sörörüvegbe!
Tudom hogy ez így nem túl sok infó, de hátha vkivel már megesett ez!
Kedves Bambi mester! A suzukis barátom köszöni a tippet a te ismerősöddel csináltatja a gépet! Az én berúgókarom is fasza! MZ klub tgdíjat is utaltam, remélem hamar jön a matrica:)! Örök hálám üldözni fog!
Szerintem is lehet a dob a hibas, de inkabb a benzin/levego aranyt neznem meg.
Milyen hangot ad, amikor nem porog?
Szerintem probald ki, hogy amikor nem porog odhuzod a szivatot. Ha porog tovabb, akkor keves a benzin aranya. Nekem ez volt.
Ha ez bejon, nezd meg a benzinszintet a karbiban, fofuvokat, hogy nincs-e eldugulva, majd a suber-tu magassagan tudsz meg allitani.
Udv!
Helo, meg mindig nem tom a TS 150 es ben kicserelni a csapagyat, mert nem tudom milyen megy bele, VALAKI MONDJA MEG, PLIIIZ.....3 csapagyas...
sorszám: 1235 (28245)
( előzmény: Earl of Helsington, 2005-04-28 21:48:17)
Holnap délelőtt dolgozol?
Legalább vedd le a könyököt és nézd meg, hogy a csöben körbe milyen vastag a koromréteg. Érdemes fémig kapargatni egy élesebb csavarhúzóval, mert csalóka lehet. Ha megvan olyan 2 mm, akkor a dobban a hangtompítórész akár full tele lehet.
Egyébként nem azt írtam, hogy ez lesz a megoldás, hanem azt, hogy nem kell hozzá bontani a blokkot és csak használhatsz vele.
A 2 év nagyon relatív dolog.
Ha azt írtad volna, hogy 2 éve tetted fel a dobot (feltételezem, hogy utángyártott), azóta mentél vele kb. 23ezer km-t, ennek kb 1/3-át városban, a maradékot vidéken, hosszabb utakon 100-as utazóval, és ezért nem gondolod, hogy a dob el lenne dugulva, akkor azt mondom igazad van.
De ha városban használtad, benzinkuti keverékkel vagy a hulladékolajból préselt Arol2T-vel, az üzemidő jelentős részét 4000-es fordulat alatt töltötte a motor, nem volt tökéletesen karburálva, az előgyujtás meg ki tudja hol volt már, akkor simán lehet, hogy a dob eltömődött, akár 10ezer km alatt.
Ha nem pörög fel, akkor vagy a levegő kevés, vagy a benzin sok, vagy a kompresszió eshetett ki a blokkból valahol Lepsénynél :)
ezen az úton indulj, ezek okait kell keresni.
Peti74
A gyertya barna az elektródákon amúgy kormos.
Fel sem pörög: a fordulat nem nő 3000 fölé csak 1,2 ben hármasban 3000-nél rángat és nem gyorsul. Emelkedőn 2 seb max. A kipufogóra azért nem gondolok, mert még nincs két éve hogy felraktam, vagy annyi idő pont elég, hogy megtömje?
Azért ez elég tág fogalom, hogy nem húz rendesen meg fel sem pörög a fordulat terhelve.
Szerintem legelsőként vedd le a kipufogót (könyököt is külön) és égesd ki, de úgy rendesen. Ez egy olyan "változtatás" lesz a motornak, ami ártani biztosan nem árt neki, csak használhat. Ráadásul ilyen tüneteket akár egy eldugult kipufogórendszer is okozhat. Na ?
Peti74
Sziasztok, tippet szeretnék, mi lehet a hiba. ETZ 250 nem húz egy ideje rendesen és mostmár fel se pörög a fordulat terhelve, illetve bizonyos fordulatokon rángatni kezd. Eléggé füstöl is. Gyújtást beállítottam,légszűrő új. Lehet dugattyú tömítés, vagy forgattyús tengely? Hogy tudom megállapítani? kösz
Hello!
Kérdés:
Etz főtengelyt felújítatni, és hengert fúratni hova vigyek? (Bp)
Telefonszámokat, címeket, légyszi!:)
Bambi! Ti csináltok ilyet?
üdv: Boky
beégett megszakítónak tünik. Cseréld a kondit is, valószínűleg az ment tönkre, azért égett be.
Festeni akarták,de ugye-"szétszedni a szamár is tud mert szétrúgja a pajtát,összerakni ács kell".
Üdv
Sziasztok!!!
Van nekem egy Simson S50N.Az a problémám,hogy az utóbbi időben nem mindig akar hideg motorral sehogy se elindulni.Ha beindul akkor éppen,hogy fel tudom kapcsolni nagyobb sebességbe mert ha teljesen húzom a gázt akkor elkezd a kipufogó durrogni és legyengül a motor.
Éppen,hogy a fordulatszám középső határáig fel lehet pörgetni a motort.
Szerintetek gyújtás lehet????
Kérlek segítsetek!!!
Előre is köszi:)
ETZ 125-ön a duplexlánc lánckerekét a kisebbiket hogy lehet leszedni leszedő nélkül??!!
Azer kossz...figyelj, ugorj haza erte, megvarom....baszki elallt az eso, lehetne menni motorozni de en nem akarnam nyirni a gepet, de ugyis az lesz belole, ugyhogy minel hamarabb muszaly kicserelni...terepen szar csapaggyal szerinted milyen jarni? Ajanlatos?
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|