:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Nem tudja valaki hogy azt hogyan lehet megoldani hogy két blokkot össze építek és az utcán járjak vele.
Már írtam a Jawa topicban, de nem jött válasz. Kérdésem, hogy 634-es vasamra tett 638-hoz való Jikov karbiba mekkora fúvókákat tegyek? A gyári 100-as főfúvóka biztosan nagy. Ezt még be is lövöm valahogy, de jet fúvóka méretéhez ötletem sincsen.
Szokott lenni a www.simson.hu piacterén. Ha éppen nincsen, akkor lesz hamarosan. Sokan cserélik mostanában Bing 17-re.
A tükrök valószinű hogy utángyártottak,és nagyon eltér az eredetitől
hello,zoli wagyok.szeretnék tanácsot kérni töled egy motorral kapcsolatban..kaptam egy yamaha xt 200 motort,elégé lepusztult állaptban wolt és ugy gondoltam felujitom.le is festetem ki is javitottam a futómü hibáit már a villamosságal is majdnem kész vagyok,de a motor része feladta a leckét..a válto részével nincs semmi baj de a henger erösen kopott wolt ezt felujitotam visszaperselyezték és kapott uj gyürüsort is..a gondok ezután kezdötek..beinditád után a motor beledurrog a karburátorba 2000-3000fordulatszám között és nem pörög 6000nél többet..már ez a hiba megwolt felujitás elött is de azt hittem a henger miatt...sajnos semilyen dokumentáciot nem tudok rola megszerezni ezért megprobáltam általános leirás alapján beálitani de igy nem jo....nem tudom tudsz e segiteni eben az ügyben,mert én már tanácstalan vagyok.emil cimem zeeed@freemail.hu segitségedet elöre is köszönöm.
RITKASÁG!! HIÁNYCIKK!!!
KORMÁNY VÉGRE VALÓ MZ TÜKRÖK,VADONAT ÚJAK!!! Korlátozott darabszámban!
4000 ft/pár
ÉRDEKLŐDÉS TELEFONON
Akár postai utánvéttel is megoldható
0630 4096093
Megnyilt végre a Motor szerelő műhelyem
Kispesten!!!Robogó vagy nagy motor jöhet bármi teljes felújítás teleszkóp felújítás alkatrészek beszerelése elktromos átvizsgálás fékrendszerek felújítása fekbetét (fékpofa csere),újtás beállítás,aksi tőltés problémák STB.Nincs lehetetlen!!!
Illaberek nádak erek a MOTOROSOK JÓ emberek!!!EZ nem a kész átverés hanem a valóság!Hívj ha szarbavagy a mociddal ne vergödj feleslegesen ne cseszd el jobban!!!!!!!!!!!!!:06.30.981.16.74!!!!!
Hello!
A túrás fórumba is írtam, de talán ide kellett volna:
Etz250-esemben beállt a főtengely. Szétszedéskor nem akart lejönni a kuplung (sose tegyétek fel melegítve, mert nagyon meg lehet vele szívni), és a szerelő, akihez elvittem, széttörte a tengelyvégemet a lehúzóval. Szóval utána már jött a felex, barbárság, és végül lejött a kuplung. De most van egy kettévágott szar főtengelyem.
Kérdés: van valakinek eladó főtengelye? Lehet rossz is, úgyis fel akartam újítani az enyémet. Csak ne legyen a csapágyrész pontozóval szétcseszve, kúposrész feldörzsölve, stb. (úgy, ahogy a boltban a cserefőtengelyt adják)
Ilyen baja már asszem volt egyszer valakinek. Nézed meg a fékbetéteket visszahúzó rugót. Vagyis inkább cseréld ki ha kell.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy jó állapotú ETZ 150-t.Aztán elkezdtem átnézegetni, mert a féktárcsa ütött, fel is szabályoztattam, aztán kiderült hogy az első felnim agyrésze el van repedve.Ez okozta az ütést. Lett "új"(használt) kerék új tárcsával régi pofákkal és féknyereggel. Összeraktam és még mindig hozzáér a tárcsához a betét folyamatosan. Ha a motor sztenderen van az első kereket alig lehet forgatni. Miért nem mennek vissza a dugattyúk? És miért folyik állandón ki a fékolaj fent a tartályból? Ha valaki tud segítsen, mert megőrülök ettől!! Nagyon örülnék egy kis segítségnek.
pinyo13@citromail.hu
Nincs felakadva a körtolattyú?
Nem tud valaki s51 karburátort?
Kedves Misel!
Szerintem akkor fordulhat elő ilyesmi ha túl nagy az alapjáratod meg sok benyát kap és nem tud berobbanni ! Vegyél vissza a benyából és az alapjáratból is!Ha nem jó így se és dél-pesti vagy akkor írj vissza és megnézem neked!
Olyan problémám van van gyujtásom van űzemanyagom mégse hajlando elindulni a motor ha pedig betolom akkor alpba felpörög és nagyon füstöl kérlek segitsetek!!
Sziasztok a túrás fórumra is feldobtam a kérdést meg ide is.
Az történt, hogy a benzincsapot kinyitván a karbi aljából dőlt a benya.
Nagy nehezen beindultam vele, de kb 500m után lefulladt és még továbbra is dőlt belőle a nafta.
Nehezen, de visszaértem vele és leállítás után még mindig folyik az aljából elég erősen.
Megoldás? Karbi teljesen szétszed, kipucol összerak, vagy van erre gyorsabb és egyszerűbb megoldás is?
Mail vagy fórum is jó, ha van javaslatotok.
Előre is köszi.
Hali!
A kerékdobban tudok segíteni, a tárcsát megkérdezem...CSörögj rám, és megbeszéljük...06-30-931-99-65
Helló!
Cezet 350 -es 1979-es évjáratú, bontott állapotban alkatrészenként eladó. Jó állapotú kipufogók, teleszkópok, kerekek,stb. Letenye,Zala megye 06/30/324-2052 Balázs
A tárcsát bármelyik esztergályos felszabályozza, de figyelj oda rá, hogy ne vegye ki a gépből, hanem egy befogással szabályozza mindkét oldalát, és csináljon hozzá támasztópogácsát, mert különben szinte biztos, hogy ütni fog. És a minimum tárcsavastagság emlékeim szerint 4,5mm de ez bennevan a tárcsa belső peremében.
A dobot meg vagy ki kell fűznöd, vagy kell keresned nagyesztergát, én Kalocsán tudtam egyet, de máshol nem vok járatos, kérdezd Bambit.
Ha kifűzöd, akkor azt jobb ha szakemberre bízod, hogy fűzze be, és centírozza ki. Manapság nagyobb biciklis üzletekben szoktak ilyet vállalni.
Tudja valaki, hol lehetne felszabályoztatni a fékeket? ETZ250, úgyhogy dob is, tárcsa is. Ha kifűzöm a kereket, hogy tudom úgy összerakni, hogy középen legyen? köszi
Helló mindenki!Érdeklődni szeretnék nem tudja-e valaki, hogy hol lehet olcsón krómoztatni?Most kezdtem el felújítani nagyapám 1958-as Simson 425 S-es motorját!Már nagyon szépen megy csak ugye az esztétika!
Hallani kéne, mennyire súlyos a hang.
3 lehetőség van:
1.ha a hang nem túl erős, és csak nagyobb fordulaton van: elegendő lehet egy előgyújtás állítás
2. ha a hang folyamatos, és terhelésre erősödik, de nem túl durva, akkor felső tűgörgő, esetleg dugattyú csapszeg csere
3. ha a hang erős, akkor valószínű alsó tűgörrgő csere
lóvéilag:
1. variáns: kb ingyen van, ha te csinálod
2. variáns: anyagkültség olyan 1-2 ezer ft
3. variáns: fájdalmas, mert főtengely felújítás, minőségi cccoktól függően 10-20 ezer FT
Köszi a választ. V égre vki, aki nem csak a sablon szöveget mondja. Feltennél egy újabb idióta kérdést: Mit kell vele csinálni, hogy ne csörögjön? És ez mennyiben fáj a pénztárcámnak?
Köszi a segítséget.
Nos valóban mondhatjuk betegségnek. Azért csörög, mert az MZ már eleget pörög ahhoz, hgy előgyújtászsabájzás kelljen rá, mégsem tettek rá. A hangot a hajtókar valamelyik tűgörgője adja. A hang attól van, hogy terhelésen illetve fordulaton a kopott tűgőrgők miatt a csapszeg mozog, nekikoccan a tűgörgőnek, ehez járul még izonyos fordulat felett, hogy mivel az előgyújtás nem tolódik a fordulattal, megesik, hogy a robbanás akkor következik be, mikor a hajtókar kitámaszt, vagyis függőlegesen áll, ezzel tovább romlik a tűgörgők állapota az ütés miatt, és nagyobb a hang is.
Hogy mértnem megy jobban, az sokmindentől lehet, leggyakoribb okok:
- gyújtás
- karbi
- henger/gyűrűk állapota
- helytelen primér lánckerék (251 -esen 21-es a gyári)
Hello Mindenkinek.
Előszöris tök hülye vok a motoromhoz, így egyedül nem is nyúlok hozzá, csak a haverommal, meg a keresztapjával. Ők tudják mi a dolguk. De furcsállom hogy a 251es ETZ 110nél többet nem megy és a blokk csörög mint az állat. Ez mitől van? Mindig csak annyit mondanak hogy MZ betegség. Ezzel a válasszal a tököm tele van. Vki mondja már el miért csörög? És miért nem megy többet? Válaszokat előre is köszi.
Üdv Atisrac
Üdv mindenkinek! Most újítok fel egy 1978-as MZ TS 125-ös motort, ami 150-esre lett alakítva. Azt szeretném kérdezni valaki meg tudná-e mondani a főtengelyre milyen csapágyak kellenek. Még mielőtt szét szedném jó lenne tudni. Előre is köszi.
Sziasztok!
Egy egyszerű kérdés. Milyen tipusú csapágyakat vegyek az Etz 150-esemhez. Van valakinek tapasztalata? Érdemes beruházni egy Skf-be vagy jó az ugynevezett noném is? Melyik gyártmány kerülendő?
Segítséget elöre is kösz.
Eladó ETZ 250 bontásából nagyon sok alkatrész!!
Pl: váz papírokkal, komplett gyújtás,
Komplett első teló, műszerek, ülés, lámpák, karbi stb...... NAGYONON SOK DOLOG! HÍVJVAGY ÍRJ INFÓÉRT!!
0630 4096093
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
Ahány autó és ahány motor más-más hajtókar és dugattyú! A motorokon kissebb a túlméretezés,mivel nem szükséges a hosszú 2-3 százezres futásteljesítmény, könnyebb anyagok,precízebb megmunkálás, a nagy fordulatszám/kis tömeg miatt. Azért a dugattyúk alapvető mérési pontjai minden tipusnál ugyanott vannak. A hajtókar kialakítást pedig a teljes kulissza/fötengely,lendsúlyok,csapátmérő,fordulatszám, dugattyú súly stb/ határozza meg. A legnehezebb az utólag felsoroltak egyensúlyban tarása a különböző fordulatokhoz tartozó tömegerőváltozások miatt.
Szerintem Keats nem arra gondolt, hogy nem 1:40 keverékkel mész, hanem a keverékállító csavar vagy levegő csavar rosszul áll.
Nemtudom hirtelen hogy néz ki ez a karbi, de ha van rugo a levegócsavaron, akkor azon nyújts, vagy cseréld ki erősebbre, ha nincs, akkor több lehetőség közül választhatsz:
- tekerj rá kócot/teflonszalagot
- kb 45 fokban egy fűrészlappal rongáld meg kicsit a menetet a csavaron
- FBS
Hello! Keats amit tanácsoltál kipróbáltam, de nem indult be úgyhogy szerintem a keverék jó (Különben benzinkúti keverék 1:40)! A szivató is rendben van! De észrevettem hogy az üresjárási levegő csavar mindig elállítódik! Elvileg teljes zárástól kifelé két fordulatot kell állítani, ez oké is de amint elindítom a rázkódástól, eltekeredik! Ha ez a probléma mit lehet ellene tenni, hogy a helyén maradjon?
Elfelejtettem írni, de modern, fejlett nyugati négyütemű motorokra ill. autókra gondoltam.
Sziasztok!
Most olyan tapasztalt szakemberek, szerelők véleményét kérném, akiknek a kezében számtalan nyugati motor és autó dugattyú és hajtókar megfordult.
A kérdés annyi, hogy van e valami lényegi különbség a személyautók és a motorkerékpár motorok dugattyújai és hajtókarjai között?
Pool
Kedves props!
Nem lehet hogy Szegény a keveréked és ezért csinálja ! Próbáld meg legközelebb melegen szivatóval indítani ha 1-2 rugásra ingul akkor szegény a keveréked ! Tekerd 0,5-1 fordulattal kifelé a keverési csavart!
A száma alapján neked a takarékossági karbiból jutotta gépedre az jó csak visszafojtja a gépedet !
Keats
Fontos! /ha tényleg minden stimmel és szétszedés előtt jó volt/Porlasztó le fel után ellenörizni a szivató bowden holtjátákát LENT IS trükkös tud lenni, könnyen járjon és a dugattyú se szoruljon /szivatóház túlhúzásnál gyakori hiba/ A szivatódugattyú tömitőgumiát forditsd meg ha puha vagy cseréld. Remélem megoldódik ha nem van még ezer megoldás:-)) Üdv
Hello! Tanácsot szeretnék kérni! A motorom (Simson s51) beállítottam a karbit (16n1-11) minden fúvóka méret stimmel benzin szint is jó! Első rúgásra indul szívató minden nélkül, de amikor bemelegszik ilyenkor, ha megállok, és újra el akarok indulni nem, pörög fel a motor. Ilyenkor egyesbe pár méter tolás és elkapja a fordulatot utána megint jó még meg nem, állok! Talán a karbi légyszi valaki segítsen!!!!
Köszi a kimerítő választ, de sajna úgy tűnik a tank is ereszt, marad a ragasztás vagy a hegesztés, ezek után jöhet a vázolt csaptömítési technológia.
Mégegyszer köszi az infót
Lehet hogy kicsit hosszúra vettem de hatásos és tartós megoldás! Tisztelettel olerezs
Sziasztok! Etz /és egyéb NDK-s/benzincsaphoz útmutató.
Vedd le, tisztítsd ki a meneteket /a hollanderben is/ , ha kell vízkőoldóval mosd át majd tisztavízzel öblítsd a csapot. Majd szárítsd ki. A furatos gumi lapkát vagy fordítsd meg vagy cseréld ki.A holladerbe szerezz egy megfelelő belső méretű kb 1,5mm vastag FÍBER gyűrűt /hegeszés technikai boltok/ a szélét köszörüld körbe hogy épp a hollander középső beszúrásáig be tudd tenni. Majd tekerd a csapra aztán a tankra, húzd meg gyengén hagyj rá kb 30 fokot hogy a készrehúzásnál a csap majd fordulni tudjon a megfelelő szögig Tégy kevés benzint a tankba ha könnyezik a csapnál kicsit az a jóó mert akkor fixrehúzásnál pont elmúlik, mert a megduzzadt FÍBER gyűrű szétlapul.
Sziasztok!
Etz 250-en ereszt a tank talán a csonknál, de valószínűleg inkább a csap csavarjának a tömitésénél.
Nincs ötlete vkinek arra, hogy a csapon lévő bal/jobb menetes hollandi helyett hogyan lehetne épkézláb módon rögzíteni illetve tömíteni a benzincsap környékét.
A csonkra próbáltam már toldót venni, de metrikusban nincs ilyen kicsi és sűrű menetes.Esetleg próba még a teflonszalag, de valami jó ötlet igazán jól jönne.Mail v.fórum is jó.
Üdv
Bundy
Emberek!!!
beindult a pionyr-om végre!!
kicseréltem az egész gyújtólapot, most nincs világítás de megy....
(nagyon örülök)
és kössz mindenkinek aki segített!!
Nemistom nálam valami nagy gáz lehet mert ha beállíom jól a hézagot és max. előgyújtást adok neki még akkor is a holtpont után szakít pedig a lendkerékék rendben van....asszem eladom az egészet a francba
Köszi szépen az infót
majd megpróbálom....
Heló.Nekem van 3 mustangom bármelyiket előveszem kap egy kis szivatást és egy rugást aztán már pörög is.Szóval a gyújtás már vagy 2 éve se állítottam 3éve vannak meg enyém és a tesómé apámé régóta ,az övével minden kinlódás volt ha el kellett indítani most már jó.Az előgyújtás 1,5-2mm asziszem.A megszakitóhézagra nagyon ügyelj mert megszivat:beállítod jól a hézagot és megpróbálod elnyomni a főtengely végét és lehet nem lesz hézag,na erre ügyelj ugy állítsd be hogy ilyenkor is jó legyen.
sorszám: 1323 (34364)
( előzmény: peci sufnija, 2005-07-25 21:57:20)
Szia Bálint19
Tipp. Nincs véletlenül a kipufogó kiherélve??vagy még amit gyanitok hogy szorul a főtengely.Vagy valami a főtengelyen.
remélem segítettem.
Dlaca
Nemtom hirtelen, hogy a javanak milyen gyújtása van, de a menet mindig ugyanaz:
- megszakítóházag a holtponton 0,3 - 0,4 mm egy univerzális érték
- előgyújtás meg nemtom mennyi
Beállítás módja hasonló, mint amit itt a szakirodalomban az MZ -ről írtam, és sztem az értékek is nagyából stimmelnek.
sorszám: 1321 (34327)
( előzmény: peci sufnija, 2005-07-25 21:57:20)
sziasztok!
elmagyarázná valaki nekem hogy hogy kell a Jawa musztángnak beállítani a gyujtást, már egy hete szenvedek de nem sikerül....
köszi előre is
Jaja, elvileg a lámpafejbe is fel van víve az a szál, ami az ülés alatt a féklámpához megy, ide kell a kapcsoló egyik szála, másik meg a testre.
asszem az ülés alatt ahova a hátsót
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|