:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
http://www.sudco.com/Carburetor02.html
Példákat találsz itt, az irányvonalak használhatóak, ha már ismered, akkor bocsi.
Persze, a fordulat/keverékösszetétel (benzin/levegő, ez esetben)diagramban az ideális egy egyenes vonal, más szóval a fordulatot lineárisan követi az állandó keverék-összetétel.Ez a valóságban soha nincs így, egy csomó eszközzel próbálják ezt elérni, még így is, az a bizonyos vonal mindig kissé hullámos lesz néha dúsulásba, néha szegényedésbe csap át, de jó esetben ezt a motor zokszó nélkül "elfogadja".
Vannak egyszerűen megoldott dolgok a BVF porlasztónál, de be lehet állítani őket, köztünk van a számos példa.Hogy nem ideálisra, az természetes.Az, hogy "gyárira" akarod nem számít, a motor igénye a döntő, a motorban viszont lehetnek változások, amiről nem is tudsz.
Mindenesetre, nem hajtod szét az új (friss) motort sem, ha kellően dúsra karburálod a bejáratás alatt, utána meg finomíthatsz, ahogy a motor kéri.
A Mikunit sokat használták a világon, azért szerették, mert eléggé finoman hangolható sokféle motorhoz, sok adatot is közzétettek erről, ez csak egy töredéke.
Ha nem vagy megelégedve az eredményekkel, választhatsz más gyártmányú porlasztót is, az is úgy működik (alapban) mint a gyári.
Jó hangolást, üdv.: R
P.S.Ha már a hirdetésből megvan minden paraméter, miért kellene megvenni?
.. a jelenség ismert, hogy egy ponton, ha lejjebbengedük a tűt 1-el, a motor fullad, mintha sokat kapna. Ez nagyban megnehezíti a hibaok megállapítását és rontja a tisztánlátást. - a nehézséget az okozza (miután látom, nehezen olvashatók a képek) hogy 55-nél kisebb alapjárati fúvókánál kisebbel jelentősen gyengül az alapjáratom, 2.68.as tűdűznivel 15-25°C tartományon belül szinte kiválóan működik, míg 30°C-on megugrik hirtelen a fogyasztás. Feltehetően alacsony gázadásra eléri a felette lévő határvonalat, ellenben 135-ös főfúvóka mellett kell egy megadott tűmagasság, hogy ne ejtse el a működést és sokkolja a motort. (ez a kifejezés fordítóból van, de nem rossz a kevés üzemanyagot kapó gép túlzott hőfejlődéses és fogyasztásos üzeméhez) 2.6-os tűdűzni volt az NDK-s változatban, utángyártottban 2.7mm átmérőjű. gyári főfúvókaméret 130, aminél félő hogy elejt..
Nem jövök rá, mi lehet a jelenség oka.
Így nincs értelme fúrni, mert hamar szét lenne hajtva.
Mégegyszer köszönet mindenkinek :)
Érdekelne, hogy tudnátok-e segíteni..
karbi beállítási nehézségeim vannak, noha közelítek, nem sikerül. Kissé sávos a működés, ílyesfélén. Gyári értékeket szeretném, de ott majdnem a legrosszabb.
http://aprod.hu/hirdetes/mz-etz-250-karburator-ID1kewr.html#fe3199ed41
Köszönet mindenkinek
http://aprod.hu/hirdetes/mz-etz-250-karburator-ID1kewr.html#fe3199ed41
Sziasztok ! Egy kerdesem lenne : a Jawa 350/634 fotengelyhajtokar megegyezik a 350/638-al ? Egy ugyanaz ?
valamelyik hiperszuper moderny autó azt csinálja, hogy mikro lekapcsolod, akkor átpumpálja a hűtővizet egy hőszigetelt tartályba, és ott az forró marad akár napokig is... :P
Az sem lenne szar megoldás.
Kérdés, hogy mit szól a -10 fokos hengerfej, mikor pofáncsapják a 70 fokos vízzel...?
én pont a blokkot akarom kímélni, meg persze elérni, hogy sokkal hamarabb átkapcsojon lpg-re.
Az utastér fűtésére Keri ötlete tökéletes. Én is csináltam. Az infrát azért alkalmaztam, mert az akksim már nem volt 100-as.
Egy kapcsolóóra kapcsolta be, ha jól emlékszem egy órával indulás előtt. Rég volt. Kísérletezzél.
Suzuki márkakereskedésnek írj, általában ott olcsóbb, de vannak kivételek.
üdv.: R
köszönöm, írtam pár alkatrészboltnak immáron lengyelül (mikor angolul írtam, nem válaszoltak) meglátjuk mi lesz.
ez az infralámpa sem rossz ötlet mondjuk... sokkal egyszerűbb kivitelezni és ha gebasz van, akkor nem a hűtőrendszer robbanik szét...
Mellesleg a fűtőbetét az 270mm hosszú, ezért arra gondoltam, hogy sima vízcsőből rakok össze egy "dobozt" A patronnak 1/2-es menete van, ezért egy 1/2-3/4 szűkítő, 3/4-es T, 3/4-es 20 centi vízcső, és alulra bemegy a patron, a T közepén belép a víz a másik végen meg kimegy.
De a 250W infralámpa tetszik nekem... Mennyi ideig fűtötte és kb milyen hőfokra tolta fel az olajat, nem tudod?
Csak kíváncsiságból néztem utána, a lényeg, hogy ott helyben kérdezd meg a dolgot, egy Suzuki márkakereskedésben, ami biztos van a környezetedben.
Azt tudtam meg, amit írtam, rendelhető, van, megérkezik pár nap alatt.
Ha drasztikus különbség van árban (amit nem hiszek, mert az alkatrészek ára gyárilag szabott), akkor itt is megrendelhető, de mondom, ott van a környezetedben egy márkaszerviz, ott kérdezd.Alváz-, motorszámot, évjáratot vigyél magaddal, a rendszer ez alapján működik.
Sok cső van ott, nem egyszerű meghatározni, jobb, ha helyben intézed, mert akkor lehetőség van a cserére, ha esetleg nem az jön, amit vártál.
üdv .: R
Régen az ifákat boyler fűtőbetéttel fűtötték 2-3 órával indulás előtt. Kb 40 fokra melegítette a vizet. Mivel nem fért el külön csináltak egy hengeres tartályt két kimenő csonkkal, és becsatlakozták a visszatérő ágba. Én egy 250w-os infralámpának csináltam talpat, és a karter alá tettem 2-3 cm-re. Lazán indult a legnagyobb hidegben is meleg olajjal. Lényegesen hamarabb elérte az üzemi hőfokot a víz.
Én mondjuk a 120-as Skodámba beraktam simán a fürdőszoba melegítőt időzítővel, mire indultam szépen leolvadt és meleg volt benne, a motornak meg mindegy ha beindult.
Bojler fűtőpatron bírja.
Mondjuk sok hely nem szokott lenni a blokkban ahol elférne.
Fűtőszál áram alatt van, azt nem érdemes vízbe tenni :)
Gondolom 220-ról akarod fűteni, mert az akku nem bírja.
és egy új kérdés. Szeretnék egy "állófűtést" a swiftbe, mert most már ketten megyünk egy helyre dolgozni és jó lenne ha nem -20 blokkal indulna a nap. azt mazsoláztam ki a netről, hogy vagy a kis fűtőkörbe tesznek bele gravitációs fűtést, vagy egy fagydugó helyére. Ilyet nem találtam az 1.0 swifthez. tudok venni viszont olyan fűtőszálat, ami 65 foknál autómatikusan kikapcsol, ha tévedés folytán rajta maradna reggel. (a terv, hogy reggel kutyasétára menet rádugom, és mikor indulunk kihúzom. Az kb 30-40 perc. Az már feltolja mondjuk -10-ről 10 fokra. sokat számít. Szóval, szerintetek egy átlag fűtőszál korrodálódhat a hűtőfolyadékban?
mármint a carry gumi?
1985-ös, F8A blokkos, (inkább 84-est írj, mert 85-ben volt modellfrissítés és folyton a supercarry (85-92) alkatrészeit kapom emiatt.
A modellkód: ST90V, alvázszámot max délután tudok. :)
Megnéztem, ez nem tűnik soknak, a katalógus 4 és 7 ezer Ft között hozza, rendelhető és kapható minden márkakereskedés alkatrészosztályán.
A pontosításhoz hiányzott az alváz- és motorkód.
üdv.: R
ja, csak az F Astrához is mondtak olyan árat, hogy beleröhögtem az eladó képébe majd FBS+ductape mivel nekem csak ki volt repedve a légszűrő rákötésen a harmonika.
Hondához viszont kaptam elég olcsón utángyártottat.
Mármint a gyári 24ezer lett volna darabja, végül németektől rendeltem 16ezerért a 4-et. Nekem is annyira be volt már keményedve hogy szilánkosan széttört.
Szerintem a márkakereskedésekben még lehet Carry alkatrész kapni, egy ilyen gumi nem hiszem, hogy sokba kerülhet.
Tavaly még rendeltünk LJ 80-hoz hátsó fékhengereket, gond nélkül megjött.
üdv.: R
srácok van egy marhán felkeményedett karburátorgumim. Azt olvasom a neten, hogy valami wintergreen olaj felpuhítja, de ennek aranyban mérik az árát. Valaki tud valami házi kotyvasz csodaszérumot, ami megpuhítja? (vennék újat, he lenne, ez a carryhez kell)
az előzőekhez hozzá tartozik, hogy lada gyújtótrafót használok, és néhány éves az akksi.. ha van üzemanyag, azt meggyújtja, legyen az bármi :) nem bántam meg a beépítést, igaz az elsősegély doboz nem fér el az akksinál, de mit zavar a gép bármikor bárhova elvisz.
Köszönöm a sok hozzászólást!
szakirodalom szerint is ez a működési elmélet, és fűnyírókon valóban így is van. Ha kevesebb üzemanyagot kap a gép, azonnal lefullad vagy ledadogja magát, ahogy ez a fűnyírónál megfigyelhető.
Ellenben alulról közelítve ETZ-n (legalábbis nálam - főleg ha szív a forgattyúsháznál és kopott a gép) egy jelentősen melegedő tartomány található, majd egy fulldokló 4 üteműző rész. 251-es karbival miníg jelentősen alatta volt a beállítás. Most kíváncsi vagyok, forgattyús ház síkolás pés tömítés után mi történik.. ma raktam össze a vasat. Mennyiben tér el egy kopott motor működése egy bejáratósétól?
Én arra jutottam, hogy zárt rendszer lévén nem szabadna sokban. Max erőben és sürítésben nem tudja amit kell.
A kenés iránya miatt érdekes az irány.
Normál esetben se ki, se be nem enged semmit a szimering, legfeljebb a kopáshatár felé lehet különbség, ott valóban fellép ez a jelenség, de jó minőségű szimeringekkel előbb lesz hajtókar és dugattyú cserés a motor mint szimeringes.
Szerintem Te tudod pontosan a feltett kérdésre a választ. Ennyire tökéletesen leírni csak az tudja aki magas szinten műveli a műszaki életet.
Leírom a saját tapasztalatomat hétköznapi nyelven:
Pont ma szoptam egy Babettával, és egy hibásan felütött főtengó szimering miatt nem is volt hajlandó beindulni.Persze miután karbi gyuszi, hengerlevétel is megtörtént a tulaj közölte, hogy a főtengelyszimering biztos jó mert azt tegnap cserélte....
Azóta nem indult be....
Nem nagyon térnék ki a részletekre, de mint ahogy már sokszor elhangzott itt és más fórumokon, a szimering helyzete teljesen mindegy, zár minden irányban.Gyakorlati (szerkesztési, tribológiai stb.) okai vannak, ha így vagy úgy helyezik el, de lényegében mindegy, teljesen.Fékpadon mérve vagy gyakorlatban használva nincs semmilyen különbség.
üdv.: R
mi a véleményetek arról ahogy a főtengely-szimeringek befolyásolják a motor működését? Én elméletben úgy vélem a forgattyúsházban (a vákuummal ellenben) nem játszik uralkodó szerepet a nyomás ami a felömlőkön hajtja át a keveréket. A bevált módi, hogy a szimeringrugók a főtengelysonka felé van elérhetetlen helyen és nem védve a szívóvákuum ellen, ami magasabb fordulaton visszaengedett gáztolattyú esetén éri. Ez esetben eltérve a hangolt porlasztási arányoktól plusz levegőt szívhat a gép. Ez azonnali fogysztásnövekedést eredményez a sávos beállítás tartományaiban. korrigálandó sok üzemanyagot adagolva a motornak a megszaladási ponttól messze hangoljuk.
Ha a szimeringrugók kifelé vannak, akkor legfeljebb kijut némi keverék a szimeringeken ellennyomáskor, max csak levegőt és minimális mértékben besűrűsödik a motor működésében, ami csökkent mennyiségű üzemanyagot erdményez félgáron, de stabilan minden gáztartományban. -mondjuk előfordulhat, hogy fél gázra lyukat eredményez míg helyesen működne teljes gázon.. ez erőt, de magas fogyasztást és hőterhelést jelent, vagy félgázon alacsony fordulaton helyes működés mellett nincs teljes gázon nyomaték, csak miután elérte a kellő fordulatot a motor.. vagy egyáltalán nem.
A szakkönyvek által jegyzett egyik oldalon kifelé másikon befelé álló főtengelyszimeringeknek semmi értelmét nem látom, mivel meghagyja a lehetőséget a fals levegőnek, rákényszerítve a szerelőt a többletfogysztás beállítására. Óvintézkedés lenne, hogy ne vegye el az üzemanygot a motortól?
szevasztok! van valakinek tapasztalata arról mekkora kopásig használható egy 250-es etz henger? belekezdtem egy generálba és kifújás nyomot találtam a forgattyúsházon.. működés is igazolja, mert visszaengedett gázon mindíg keveset kapott illetve pörögve mikor a shuber lefolyt. fulladásra kellett hangolnom hogy 6 literrel menjen 80-90 km\h val..
Üdvözlet mindenkinek!
Új vagyok itt. MZ ES250/2 váltójával akadt gondom. Szerintem rosszul raktam be a "kukac" tengelyt és nincs sebességi fokozat. El tudná valaki mondani hogy mire figyeljek a berakásnál?
Köszönettel!
Sajnos az állórész áttekercselésével nem lehet a dinamót 12 V-ositani (az állórész már 6 V-nál is a telítettségig van mágnesezve). Sőt előtét ellenállást használva (némi veszteség árán) meg is spórolható. Csak a forgórész, kb dupla menetszámra, való áttekercselése hozhat eredményt.
Etz 251 ről van szó, ha jól értem. Ennél a tipusnál, ha többször volt szerelve a kuplung kúpos illesztése, az megül, és a kuplung közelít a kihajtó fogaskerékhez. Behúzott kuplungnál erre a fogaskerékre lehet ráhúzni a kuplung csillagot bontással. Ez nálam lamellacserénél történt meg először, 5 újból mindjárt ki kellett tennem 3-at, de most jó. (hozzátartozik, nálam a kuplungagyból is le kellett ezen okok miatt venni 3 mm-t) A kuplungnál elég fél mm hézag is hogy fogjon. És érdemes festékkel felrakni a kuplungot, mert baromi bosszantó, ha a kihajtás letekeri a rögzítőanyát... Ezért is szokták melegen szerelni a kuplungot.
Ha jó hibára gyanakszok, akkor érdemes venni egy -lehetőleg eredeti- kuplung alaplapot
Márton
Kösz! Majd valamit kitalálok.
Igen nekem is gondom volt a 6V-os izzókkal. A hátsó izzók kiégtek, meg érintkezési hiba miatt állandóak piszkálni kellet, és még nem is látszottak. Ezért LED-esítettem.
Refibe az erdeti Tungsram H4 6V 25W halogént kell szerezni. Nekem évek óta bírja.
Faragni nagyon nem kell. Sima H4-es ETZ foncsort kell bele rakni
Megpróbálhatod azt, hogy beleraksz egy 12V-os feszültségszabályzót, vagy ha mechanikus, a szabályzó rugóját 14,45V-ra állítod. Az alsó küszöb feszültséget is utána kell húzni, de nem tudom pontosan mennyire, azt hiszem 12V, de nem esküdnék meg. Ha ezt nem teszed, lemeríti az akkut a dinamó.
Kicsit magasabb fordulaton (2-3000 ha jó a dinamó, ha nem akkor ~4000) de le fog jönni 12V ez amúgy nem egészséges, mert nagyrészt az akkuról fog menni, szóval városi üzemben lemerülhet az akku.
Ezért kell áttekercselni, hogy alacsonyabb fordulaton meglegyen a 12V.
Egy vállalkozó szellemű motortekercselőnek nem hiszem hogy gondot okozna, de olyan 10-15ezer forintos számlára számítanék csak az állórész esetén.
Viszont a forgórészt is érdemes felújítani, mert az szokott elöregedni, illetve a kommutátor elkopni. Szóval a kommutátort is cseréltetném ha már ott jársz.
Esetleg keresel egy olyan robogót, vagy motort aminek az állandó mágneses generátora belefér a TS-be. de akkor a hozzá tartozó gyújtást is át kell építeni, egy ilyen komplett rendszer meg 50ezertől indul alsó hangon, még bontóból is, a másik hogy az MZ dinamó nagyon kicsi, nem találtam olyat ami befért volna a helyére.
Ha találsz is, akkor pedig ahogy mondtad "faragni" kell, erre nincs leírás.
Különben azon gondolkodok, hogy egy megfelelően izmos léptetőmotor mennyire bírhatja a 6000-es fordulatot, és mekkora feszültséget ad le vajon 1000-es alapjáraton, mert azok elég kicsik ahhoz hogy beférjenek. Bár tippelésem szerint 3000-es az üzemi fordulatuk, és kifejezetten alacsony feszültségre vannak kitalálva.
Van nekem AC szervó motorom is, 1000W-os, az 100V-ra is képes egész alacsony fordulaton, de az megint csak nem fér el a dekli alatt...viszont olyan izmos, hogy visszafelé önindítónak vagy hibrid üzemnek is lehetne használni :D
A 6v-al csak az a bajom, hogy vidéken 30km-es körzetben nem találok semmi 6v-os cuccot. Rendeltem 2 refi izzót, az egyik 200km-t bírt, a másik 20-at. Állítólag valamelyik kis yamaháét bele lehet faragni.
Szaisztok ! Jawa 30/638 elso telokbol hogy kapom ki a szimeringet cserere ?
Megjegyzem egy doksiról tudok 12V-osra alakításról, de az úgy kezdődik hogy tekercseld át a dinamót.... szóval jobban jársz az verziómmal, mert a teljesítménye úgy sem fog növekedni.
Szólj ha találtál :)
Addig is LED-es hátsó lámpa, LED-es index, hozzá tartozó villogtatóval, elektronikus feszültség szabályzó, gondozás mentes riasztó akkuval, oxidos csatlakozók cseréje, késes biztosíték, műszerbe szintén LED-es izzókat, halogén a reflektorba, és nem utolsó sorban, szerencsétlen dinamót vagy ki kell cserélni egy nem lestrapáltra, vagy elvinni a fervill-hez és felújítattni...újabb 30 évig nem lesz vele gondod.
Úgy tudom nem fér be az etz generátor, de egy kis ráfordítással a 6V-os rendszert is megbízhatóvá lehet tenni, a 35W-os halogénről is jót hallani. Kicsit több karbantartást igényel, de előnye is van: az akku nélküli (vész)üzem.
Valószínűleg beázott valahol a gyújtás, másnapra száradt valamennyit és némileg helyre jött.
Helló! Dokumentációt keresek kis Ts 12v-ra alakításához. Ha valaki tud, kérem segítsen. Kösz.
Lehet, hogy kompresszió alatt nincs szikra. Meg tud szivatni. Próbálj új gyertyát.
Üdv,mindenkinek!Egy igen fura problémával fordulok hozzátok..van asszonynak egy romet kadet. minap elkunyiztam tölle..egyim jawa darabokban még..:( szóval elkértem. elmentem kb 15 km ert hiba nélkül..esett,elég rendessen. de ment a gép..mikor elértem célom,kb 10 percet állt,majd pöcc röff indult..és ment.úgy 100 métert..azt megált..persze semmi szerszámmag nem volt nálam..így esőben tolhattam hazáig..közbe persze szokásos,rugdosás,betolás..anyázás..de semmi. itthon szikra sem volt,mikor megnéztem..másnapra lett..állásában,karbipucolás(mert szikra ellenére meg sem pöffent)csitti fitti.. most van egy gyönyörű szikrát adó,fényesre suvickolt karbiju,nemműködő romet.már mindent átnéztem,csatikat..drótokat..mindent.. de semmi eredmény..mi lehet a hiba?? agyam eldobom,mert ez "csak" egy romet..és kifog rajtam!
Köszönöm a tanácsot,bevált!Kint a csavar!
Gondoltam azért leírom, nekem 4 évbe telt mire minden elektromos hiba elhárult, egy zárlatos duda, kopott kapcsoló, és szar indexrelé csinálta a fesztivált...
Nekem is. Tele volt csatlakozási hibával. De mostár jó minden. + volt egy relé csere mert csak világított az index
Ha halvány az index vagy lassan kapcsol az nálam pl a kapcsoló érintkezési gondja volt, szétszedtem, lecsiszoltam picit, meghajlítottam a füleket hogy jobban odaérjen, és láss csodát... meg indexet. :)
Én nemtudom.. de nagyon örülök. mert mindent sikerült megoldanom:D a feszültség szabályzó volt hibás, kicseréltem, minden tökéletesen működik rajta, már csak 1 tükör és irány vizsgáztatni, nagyon szépen köszönöm mindenkinek, ezer hála :D
Olyan csatlakozók vannak rajta alapból. De megse tudom őket csiszolni nem férek.hozzá, szoval szerintem összefogom forrasztani, csak azért érdekes mert 2 mzm van és a másikon szépen világít minden. A fesz szabályzót már át tettem rolla. De semmi. Tegyem át az indexeket is? vagy miket kéne átraknom hogy azonis jól világítson? De mielőtt szétszedtem leis fényképeztem és ugyan úgy tettem össze. Szoval akkor minden ok, csak az első lámpa meg a hátsó nem világít, az istennek se.
Inkább feszültség szabályzó, vagy
szintén vezeték hiba.
A dinamó jobb oldalon a főtengely végén van. Ha annak van baja, az többnyire abban mutatkozok, hogy csak nagyobb fordulaton tölt.
De amúgy csak gratulálni tudok. Lényegi választ nem nagyon tudunk így adni, de te rendületlenül kérdezel, majd a használhatatlan válasz után nem sokkal bejelented hogy megoldottad a problémát.
Miért kellünk mi hozzá? :D
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|