:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Sziasztok!
Tudnátok segíteni?A 6 hengeres Jawa építőjével szeretném felvenni a kapcsolatot.
Köszi:Robi
Keats
Elf Moto Gear Oil 10W40
Csak nagyon melegben kicsit keményebb lesz a váltód.
ciao
Semi
Hy Ecoracer!
A kuplungra nem is fogsz megoldást találni, akár a legdrágább olajat is beleteheted !Ez a jelenség abból adódik hogy jó erős a kuplungrugód és egy idő állás közbe kinyomja a lamellák közük az azt az olajfilmet ami közte van és így a lamella anyagánál fogva összeragad a fém lamellával !Nem tudod magoldani ,ez az összes szoci és egyéb régi olajos kulungos mocinak baja!
Keats
Hello! nekem ugyanez van!! nyáron nagyon bitztos kis mocim volt aztán ez van-.. és valóban elég nagy repedés van a szivótorkon! ez az ami miatt nem igen jó ,és leáll. nézd meg te is hogy minden hol rendesen oda van e szoritva ahova kell.és a gyulytás felőli dekninél is nézd meg hgoy a szimeringnél nincs e olaj .
ha farsot sziv vhol akkor az lehet a baja!
Köszi.A kuplung rendbe jött.Kivettem az akut,feltöltötem,majdnem sikerült elindulni,de megint csak leált.Megpróbáltam gyertyát cserélni,de csak egy kulcsot törtem meg a kezem.Ha mond valamit,hogy a berugáskor néha a kipufogóból valami olajos truttyi vágódik ki..DE azt hiszem mára feladom..De köszönöm a segítséget..
Azt nem tudom, miért állt le, de a kuplungon ne aggódj. Az enyém új kora óta ezt csinálja, szétszerelve se találtunk semmi hibát benne. Hosszabb állás után a lamellák összetapadnak. Gondolom az olajhoz van a jelenségnek köze, de próbáltam már többfajta olajat, és nem szűnt meg egyikkel sem. Indítás előtt gyújtás nélkül, behúzott kuplunggal szoktam rúgni rajta párat, attól szétold, aztán rendesen működik.
Sziasztok!
250-es etz-ém .Ma megpróbáltam beindítani,ami sikerült is csak kb 15-20mp után leált.Azóta nem tumom beindítani,ée ha 1-es be rakom,és a kuplungot behuzom,nem tudom tolni sem.Nem vagyok műszaki zseni de szerintem a kuplung tárcsám szorult meg.
De etől még indulnia kellene.Meg tudja mondani valaki mit csináljak.
Köszi.
Valóban nem próbáltam tologatni,mert sose kellett, és ugy vagyok vele hogy elvileg be kellene indulnia igy is. de meg fogom holnap próbálni.most voltsm kinn ,és most már beindult,járt is de 1-2 perc mulva leállt ,aztán megint beindult, és nem reagált a gázadásra. annyi volt hogy mikor ráhuztam akkor hörgött egy nagyot. de aztán állitgattam az alapjárat meg a levegő csavarokon ,és jobb lett. de aztán megint laált és már be se indult .ugyhogy jó lenne pontosan tudni hogy mik a csavar állásainak a paraméterei...
sztem jó lesz.
ja most azért is nem ment tovább a javitása ,mert egyszer csak elünt a nafta belöle. hiába van töltön ,vagyis vhol megszakadt az áram... majd ez holnapra vár.
Viszont a ETZ 250 esem is hasonlokat csinál..de arra még azóta se jöttem rá ,mondjuk nem is nagyon foglalkoztam vele. ma megint megnéztem és beindult kb 5-10 sec. re és annyi. pedig olyan stabil motor volt ... nemtom. nem akarom szerelőhőz vinni ,mert vmi kis állitási baja van ,és megint lehuz komoly ezrekkel...
CSak ott tanulok ,de Dunakeszin lakok.
halika
Kobra gondjárol jutott eszembe. Hajdan volt 1 ts 250 -es gépem, javitgatás közbe felakadt az uszo és fojt a benzin bele a forgatyús házba. Akkor vettük észre amikor a kipuffon jött a lé kifelé. A javitás modja a fejre állitás volt, mint ahogy a defektes biciglit szoktukfejre álitani.nem semmi volt.
Kobra 1 ,ha jol emlékszem kecskeméti vagy ? Ha igen akkor tudok segiteni .
csőváz
kilozulu
Heló.Amint leirtad hogy van szikra az jó .Azért nem indul mert szerintem sokat probáltad inditgatni és csak jól megszivta magát.Azt kellene csinálnod hogy megint megprobálod elinditani vagyis rúgjál rá 3-4et és utána a benzincsapot zárd el a szivatot nyomd vissza és told meg 2.ból indulva majd tedd egybe.Addig told még el nem indul.Ha esetleg nem indulna 100-200méter után sem akkor tegyél be egy száraz gyertyát és ujra told.Ha netán azzal sem indulna mert azt is beköpte akkor gyújtást ved le a gyertyát vedd ki és told meg egybe 15-20km/h val hogy a dugatyú had párologtassa ki a sok benzint a hengertérből.tolod kb igy 100 métert aztán tedd bele a gyertyát gyújtás rá aztán told meg.Ha elindult akkor ne felejtsd el a csapot kinyittani.de szerintem első tolásra indulni fog.
A kondit megpróbálnám kicserélni!
hello!
van egy 125 ts em. nyáron nagyon jol meglett csinálva és ment is . összel aztán egyik naprol a másikra egyszer csak elromlott. már sokszorm egnéztem a gyertyát ,a karbit ,és nemtom hogy hol a hiba! minde ugy müködik ahogy kell. most is voltam kicsit szerelgetni ,mivel el akarom adni az egyébként nagyon szép ,és 2. motorként használt mocimat.és igy hogy nem indul be nem hiszem hogy vki is megadná érte az egyébként reális 45000ret.
kérem hogy segitsetek!
észrevettem még hogy a könyökből csöpög az olajdús benya. vagyis nem égeti el a cuccot,. pedig kinn van szikra ,és elvileg a gyulytás is jó...
Szev!
Van egy Jawa 350-634-5-50 (6V-os) típusú motorom,és teljes helyreállításához keresek Jawa motorokban jártas SZAKEMBERT.Először a váltó felújítását szeretném,illetve felrakatni az új hengereket(hengerek,dugók,gyűrűk,minden ami ide tartozik).Lehetőleg Békés megyében,illetve kb 100km-es határon belül.A motort Március elején vinném pótkocsival,visszafelé azzal szeretnék haza jönni:)).Már mindenhol kerestem ilyet de nem nagyon merik elvállalni (alkatrész beszerzés nehézsége miatt), remélem itt találok ilyet.
cím: esomail@citromail.hu
Hell!!!
A legtöbb fesszabályzó működéséhez szükséges, hogy legyen töltéslámpa. Ha esetleg a műszerfaladon nincs neki hely, akkor is kössél be a helyére egy 2W-os izzót, és dugd el valahova. Aztán tegyél újra próbát. Elvileg az ETZ generátora a forgórész mágnesessége miatt is felgerjed, de magasabb fordulaton. Az utángyártott szabályzóval lehet, hogy nem is képes rá.
Igazából nincs mit szabályozgatni ezeken, ha megvan a töltésed, mindent elértél amit ebben a témában lehet. A generátor teljesítménye annyi amennyit gyárilag megadtak, ha növeled a töltőáramot, max leégetheted az állórész tekercselését és kiforralhatod az akksit eredményképpen.
Persze lehetne módosítgatni a jelleggörbén, de minek.
A sz@r fesszabot meg szépen visszaviszed blokkal a kezedben a boltba ahol vetted.
Ha gyári a kabi,akkor az oldalán van a súbert emelő alapjárati csavar.
Rendben, mindenképpen visszacserélem a régi fesszabra (Aminek elvileg semmi baja nem volt). De ha esetleg azzal jolesz, akkor egyértelmű, hogy az utángyártott feszzabbal van a hiba. azzal akkor mit kezdjek?:D Mert kb kiadtam érte 2500Ft-ot ami abban az esetben nem baj ha működik a cucc. de ha gáz van vele, akkor mit érdemes csinálni vele? Lehet azon valamit faragni, hogy nagyobb legyen a teljesítménye? vagy ti milyen fesszabot használtok?
Gondoltam, hogy ezzel a töltéssel szopás lesz :D
Alább olvasom is, h TZ-d van. Akkor viszont még egyszerűbb a helyzet, mert a szakirodalom oldalon fent van az ETZ szerelési kk, én is abból csináltam valakinek töltést a Tz-jére.
Abból a leírásból minimális hozzáértés mellett is könnyedén úrrá lehet lenni a gondokon.
Amit a dinamóról írtam az akkor értelemszerűen tárgytalan, az ETZ generátora 220W-os, míg egy TS dinamó csak 60W. Lehelletnyi különbség:).
Szal a konstrukció jó, alapjáraton is reflektorozhatsz, elvileg addig bírja, míg benzin van benne.
A legvalószínűbb hiba télleg a fesszab, mielőtt nagyon belemélyednél a témába, szerintem is próbálj ki előbb egy új, vagy tuti h jó darabot.
Viszont az eredeti elektromechanikus szabályzó hosszútávú használatáról mindenképp lebeszélnélek, ha most jól is műxik, idővel tuti, h jó alaposan kicseszik majd veled...
Azt a tippet hallottam, hogy az ilyen utángyártott fesszaboknak kisebb a teljesítményuk mint a gyárinak. Ez igaz lehet?
Amugy a TZ-men Fejidom van amibe egy 35 és egy 50Wattos izzo működik meg van rajta index meg féklámpa sima lámpa stb.
Mennyi lehet a dinamo max terhelhetősége?
Én arra gondoltam, hogy visszarakom probaképp a régi fesszabot, hátha ez az uj doboz okozza a galibát.
Amugy köszi az infot!
Feszültség, ill. ampermérővel tudsz töltést mérni.
Ajánlott irodalom: Dr. Flamisch Ottó: Gépjármű-diagnosztika, 3. fejezet.
Amúgy ha dinamós szoci géped van, akkor érdemes utánaszámolni a villamos fogyasztóid étvágyának. Lehet, h túlterhelted a dimangót :(.
Az én gépemen lila doboz van:)
Hy steelheart6!
Nincs véletlenül 1 bovdenfeszítő csavar a karbi tetején? ha van kezd el kifelé csavarni és lesz alapjáratod mivel ez elkezdi a rugó ellenében felemelni a gáztolattyúdat olyan mint ha kicsi gázt húznál neki!
Keats
Heló.Nézd meg az alapjárati fuvókát meg azt a pici lukját is mint az mz-n ami a végén van.Meg megnézheted még azért a fő fuvókát is meg a sibertű állását is de nem tudom milyen lehet de a jawa mustangon már többször is elállitódott ugy hogy adta magának a benzint meg a fogyasztás is igen nagy lett.Az egész karbiból kiszedhetnél mindent ha ezek ellenére nem lesz jó és biciklipumpával átfújni minden járatot vagy kromresszorral átfújni óvatosan.Meg nézd meg ha van rajta az alapjárati levegőállitó csavart hátha nagyon be van csavarodva akár magától is.Nézd át a tömitéseket hátha valahol falsot sziv.Vedd ki a gyertyát és nézd meg van-e szikrája ha megrugod/öninditózod mert lehet hogy nincs mindig viszont nagyfordulaton meg van.Ha amikor elindul és ilyen folyamatos morgó összefüggö hangja van alapjáraton akkor a karburátor valamelyik csavarja meglazult és falsot sziv.Nekem ilyen több motoron is előfordult.
Leírom pontosan, hogy mi a panaszom, mert nincs semmiféle visszajelző a motoromon, így csak gyanítom, hogy a töltéssel van a baj. Szoval összeraktam indítottunk, majd mentem vele a városban, (végig fennt volt a világítás), majd egyszercsak a motor hol ment hol meg nem. Elkezdett kihagyni. Akkor megálltam, maj világítás nélkul indítottam. Világítás nélkul a motor tökéletesen működött, de ahogy ráadtam a pilácsot durrogni meg kihagyni kezdett. Ebből gondolom én, hogy töltésproblémám lehet. A motor elektromosságában amugy új a feszultségszabályzo is, nemtudom, hogy nem e ez lehet a probléma. Ilyen kis sárga dobozrol lenne szo. És mégegy kérdés. Hogy tudom megmérni, hogy van -e töltés visszajelző lámpa nélkul?
Hali!
Igaz hogy nem szoci, de ez is kétütemű:
volna egy olyan gondom, hogy most raktam össze '82-es évjáratú Yamaha DT 125 típusú motoromat. Az a baj vele, hogy nagyon nehezen indul, és ha elindult nincs alapjárat. Olan mintha alapjáraton nem kapna elég anyagot. Ha elindulok vele, és húzom neki nagyon szépen megy, húz mint egy ökör, de az alapjáratot sehogy se tudom beállítani. Van egy csavar a karbin ami a súbert emeli, azzal lehet elvileg az alapjáratot állítani, de lennie kell még valami lehetőségnek. Van ötlete valakinek? Amúgy a karburátor olyan szerkezetű mint az MZ-k karburátora, dupla lengőúszó, satöbbi, csak mikuni gyártmány.
Ha van ötlet írjatok!
Boldog karácsonyt!
Üdv!
Ádi
Nehéz egy olyan hibát a fórumon javítani,amit a motoron sem hallani sem látni nem lehet.De mindenféleképpen kezd a vezetékek lelámpázásával,ha a szétszedés elött működött
Háát, akkor elvileg már van töltésed is..:)))
Na viccet félretéve.Diódasor, fesszabályzó, forgórész.Esetleg állórész, de az általában csak akkor megy tönkre, ha átmennek rajta egy tankkal.
Meg azért ha újra lett kötve, és előtte volt töltés, meg kéne kéne nézni hogy nem maradt-e ki valahonnan egy kábel.....Véletlenül.
Sziasztok!
Tud valaki neme olyanba segíteni, hogy az ETZ 250esemen miért nincs töltés? Ujra lett kötve a motor, de elvileg a bekötés jo...Ötletek? tanácstalan vagyok:(
Nincs sajnos. Nem az enyém a motor. Majd megpróbálok dumálni a tulajjal. Érdekes egy darab.
Csehcsoda: Gratula, képed nincs a gépről?
Maugli: Küld el légyszi a képeket a (zmaretics(kukac)yahoo.com) email címemre is, mert ez a sz.. mailbox két napja nem elérhető. Köszönöm
Én láttam már. Vashengeres, külön olajzásos, emelt kipufogós, 350-es. Külön, dönthető lámpafejes és kicsit kockább formájú a tank, oldalkrómozott, piros-fehér fényezésű. És nem 634-es, kb. 9-12 évvel korábbi. Jawa 350 Oilmaster a becsületes neve.
Egy darabról tudok, tehát mindenkinek valóban nem lehetett ilyen... :)
Jaaaj nem...nem...nem...nem... :-)))
A Guzzi Californiara gondoltam, nem Jawara :-) Mert itthon sok California-t lattam...
Eros felreertes tortent :-)
Kuldtem kepeket!
Maugli:
Küldhetsz képet, szívesen megnézegetném.
"Mindenki le van ragadva a Californianal."
Ez alatt gondolom mindenki a 6V-os 634-es 350-es Jawát érti, ami egyébként NEM Kaliforni, hasonlít rá, az igaz. De magyarországra hivatalosan nem hoztak anno Kalifornia Jawát. Nézd meg a Jawamanian, 350-es felemelt kipufogós, külön olajozásos 6V-os Jawát kishazánkban még nem láttam. De mindenkinek Kalifornia Jawája volt anno! Ez van!
Szia Mixer!
Hat lattam en is egyet egy hirdetesben... :-) De egyebkent a legtobb ismerosom meg nem is hallott rola. Mindenki le van ragadva a Californianal. Foggalmuk sincs, mi a jooo... :-)
A faterome itt van Szeged kornyeken egy faluban. Ha erdekel, tudok meg kepeket kuldeni rola.
Az enyem meg nincs szalonkepes allapotban, nem mutogatom :-)
udv
Sziasztok!
Remélem vki tud segíteni nekem. MZ ETZ 150-esem van. A generátorom forgórészével vmi baj van. A lényegre térve azt szeretném megtudni tőletek hogy a forgórészt meg lehet e tekercseltetni???
Újat nem akarok venni mert az 12000 huf :-(
A választ előre is köszönöm:-)
Maugli!
Jól néz ki a Falcone, hol lehetne megnézni?
Amúgy annyira nem ritka már kishazánkban, mert nem csak ti vettetek ilyen gépet a leselejtezett volt Jugoszláv katonai/rendőri készletekből.
Kapásból tudok a tiéteken kívül 2 darab ilyen mocit, hát még ha jól utánnakérdeznék a veterános haveroktól! :-)) Amúgy valóban, kishazánkban hivatalosan nem forgalmazták.
Azért vagyok ennyire képbe a mociból, mert a környékeden lakom, a horvát határ mellett.
Üdv
Hello mindenkinek!Én új vagyok de már lenne is egy kérdésem van egy 250-es ETZ-m és megvan fúrva és valamiért nem megy(egy alapméretes tz is erösebb meg gyorsabb) az elöfordulhat hogy wartburg dugó van benne?(73.00)
A választ elöre is köszi.
Adminisztrátor által törölve.
Sziasztok! Először vagyok itt, lett egy 350-es oldalkocsis JAWA-m. Sajna elég rossz állapotban van, az egyik hengere nem működik, akármit is teszek vele! Segítene valaki? Kéne egy műszaki leírás!Köszi!
Akit érdekel, itt a fateromé:
http://www.horsepower.hu/index.php?menu=1&tol=10&lap=5&PHPSESSID=f8dea872984859ed56b0aa3bcf0b8872
...a váltó jobbról van! Mé'nem szótok? :-)
Digómotor..Mindennel megy, még spagettiszósszal is..Jók azok..:))
Hát... ezt most megmondom őszintén, nem értem :-(
Spagettiszósszal megy az is..:)))
Hát... ez relatív. Édesapámnak is van egy ilyen monstruma, ő 800.000 forintért vesztegeti! (Hozzáteszem, igazi ritkaságról van szó) Akit érdekel, szóljon, tudok képet küldeni - eladó!
Én az enyémet 220.000-ért vettem. De a különbség ég és föld. Apámé gyári állapotú, az enyémen viszont van még mit bőven csinálni. De a motorját a csávó meggenerálozta, azzal nincs gond. A többe meg idő (és persze pénz) kérdése...
Ja és Magyarországon egy ilyen motor előfordulási valószínűsége a nulla felé konvergál. Mi is Júgóból jutottunk hozzá a vasakhoz. De aki egyszer ráül, az... ehh... hihetetlen érzés... (főleg mert balról van a váltó, és az első 10 km-t a fékpedál nyomagatásával teszed meg, és ennek köszönhetően több halálközeli élménnyel gazdagodsz stb :-)
Nyugi, lesz kép! :-)
Csak még nincs...hogyismondjam..."fotogén" állapotban :-)
jobb, ha rábízod a szakemberre. Mindnek megvannak a kedvenc anyagai, meg a kedvenc (jutányos) beszerzési forrásai.
Amúgy mennyiért mérnek manapság egy ilyen "gőzúthengert"?
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|