:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de nekem kell a műszerfal megvilágítása, akár mzről, akár Jawaról van szó. Éjszaka kifejezetten tetszik.
Egyébként a testelés kivezetékelése a fogyasztókhoz nagyon jó ötletnek hangzik.
A 6V-os rendszernél elég nagy áramok folynak, Tehát ha valahol van egy kontkathibából adódó kis ellenállás, akkor azon is pont elég feszültség esik, hamar elfogy az a 6-7 V.
A dinamó testelését pedig mindenképpen érdemes felvezetni az aksi testhez.
Üdv,
Peti74
Kössz, de a helyzet az hogy miskolci vagyok. Bár mintha itt is lenne Tungsram márkabolt. Utánanézek.
Ilyen izzó a Király utcában kapható, az Akácfa utca kereszteződésénél, a Tungsram márkaboltban, olyan 5-600 Ft.A müszerfal kikötésével nem vagy egyedűl, 2*2 mindenhol 4.
Szeva!
Köszönöm a gyors választ, ahogy jobb idő lesz rögtön kipróbálom. Erre a halogén izzóra én is rákeresek, eddig úgy spóroltam a töltéssel hogy kivettem a műszerfalvilágítást (4 x 1,2W) :P. Azoknak, akik keveslik a 6V-os rsz. töltését, vagy át akarják alakítani 12V-osra, ajánlom azt amit én is elkövettem: újrakötöttem az összes csatlakozást, valamint (mivel a verda átesett egy festésen) az akksiról a testet elvezettem a fontosabb pontokra (ja, és kivettem a műszerfalvilágítást :)). Meg fogtok lepődni. Le lehet így is terhelni, de már erősen akarni kell.
Üdv!
Szia.
Szerintem ideális esetben lámpa nélkül, amikor csak a gyújtás fogyaszt (1 hengerrel az olyan 5-10 W között lehet) a feszültség maxi fordulaton fel kell menjen 7,3-7,4 V-ig. Szintén ideális esetben ha ráadott világítással, kb. 2000-es fordulaton képes kb. 6,8V-ig felvinni a feszültséget, akkor jól működik a fesszabályzó (meg persze a dinamó).
Azt nem tudom, hogy milyen izzó van neked benne, de én a 6V-os motorjaimban a fényszóróba a Tungsram 35/35 W-os halogénizzóját használom. Mégse 45W csak 35 és fénye mégis sokkal jobb, mint a "hagyományos" izzóké.
Még így is:
35W tompított
2+5=7W helyzetjelző
2+2=4W műszerfalvilágítás
10W gyújtás (kéthengeresnél még több)
Ez 56 W, és máris leterheltük a névlegesen 60W-os dinamót, az akksit szinte alig tölti valami. Pontosabban az akksi, mit állandóan a rendszerre kötött fogyasztó, úgyis kiveszi a maga részét, így végül a rendszer feszültsége fog csökkeni.
Ha ráadott világítással az akksin mérhető feszültség közepes fordulaton eléri a 6,6 -ot, akkor már hosszútávon sem merül majd az aksid. Ésszerűen használva a motort (városi araszoláskor csak helyzetjelző, üresben gurulva szintén - a lényeg, hogy a világítás, mint legnagyobb fogyasztó segítségével takarékoskodjunk az árammal) megúszható még az akksi töltése is (kivétel egy hosszabb pihenő).
Üdv,
Peti74
Szeva Peti74!
Nekem is ilyen kisipari fesszabom van (2 darab is), anno te adtál tanácsot a bekötéséhez. Viszont volt már gondom a dinamóval, úgyhogy szeretném tudni jól működik-e. Elsősorban az érdekelne, hogy meddig engedheti a feszültséget lámpával, illetve anélkül (az akksin mérve!!). TS 150-esem van. Ja és persze 6V.
Előre is kössz!
Már tudok mindent,az MZ fórumon megírták :))
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? A télen csináltattam motorgenerált az ETZ 250-es mocimon.Azt mondták, hogy az első 1000 km bejáratós és az ajánlott keverék 1:33 legyen.o.k. Igy is tettem,csak, hogy igy rövid járatás után leállt és képtelen vagyok újra beindítani. A gyertyát beköpte persze :((lehet, hogy egy kicsit sűrű neki a lónyál?? Köszi előre is az okos ötleteket!
Egyébként az a rajz szar.Van benne egy nem piti elrajzolás..:))Majd adok neked jobban használhatót, ami egyszerűbb is...
Ok. Sejtettem én, hogy lehetne ezt egyszerűbben is.
Ha foglalkoztam 638-assal, akkor a letöltött rajz alapján okoskodtam ki, ha valahol hiba volt a kábelezésben.
Saját használatú 638-asom sose volt,ha lett volna talán én is kitalálok valami egyszerűbbet.
Hajrá velorex !
Üdv,
Peti74
Peti!
Nem erre a rajzra gondolok, ez túl van bonyolítva nagyon..Ez a 640esé..Nem értem, mit kellett a cseheknek variálni..Nekem egy régebbi széria rajza alapján van kötve, és mindegyiket úgy is csinálom.Majd megmutogatom...
Meg megbeszéljük mellette, h mi nem stimmel neked..Szóban egyszerűbb lesz...
peti74 !
Köszönöm tanácsaidat ja és megtaláltam a hibát. Talán a legtipikusabb hiba jött elő mégpedig a korrodálódott saruk és a belőlük származó rossz vezetőképesség. Egyébként valószínüleg én a kevésbé jól sikerültet foghattam ki mert belepillantva kiszúrtam hogy a csatlakozók forraszása elég gatya. Alig fogta két saruját is valami. El tudom képzelni ezen is szép fesz esett. Az akkut is érdemes tisztán tartani mert a saruknál sokkal gyakoribb az oxid okozta veszteség!
Na de megforrasztgatott és újrasaruzott vezetékrendszerrel most rólam lehetne mintázni a katalógusadatokat. Most nagyon szépen levág ott ahol kell.
TEHÁT a megoldás: vezetékrendszert és csatikat tisztán tartani!!
Sziasztok.
A TSMZ-ben 6V-os dinamó van, de ahogy elnéztem ugyanaz a kisiparos gyárthatja a hozzá való feszszabot,mint az ETZ-ét.
Megosztanám, ami eddig számomra kiderült ezekről a fekete dobozos magyar kisipari fesszabályzókról:
- a szerelési minőségét tekintve nincs vele gond, nem olvadnak el és nem rázkódnak ki belőle az alkatrészek.
- az egyoldalas nyák és a látszólagos felületszerelés csak az egyszerűbb kivitel miatt van, mert így rá lehet ragasztani a nyákot a tranzisztor (és dinamó esetén a dióda) hűtőbordájaként funkcionáló aluminimlemezre, alapvtően ötletes.
- Mind a 12V-os, mind a 6V-os áramkörökre igaz, hogy a kiskereskedelmi forgalomban kapható, 5%-os tűrésű alkatrészekből van építve. Mivel a fesszabályzás egy ellenállásosztó és egy referenciafeszültséget adó zener dióda által összeadott feszültség alapján történik, ezért ha az alkatrészek 5%-os eltérései a névlegestől pont szerencsétlen módon adódnak össze, akkor elképzelhető, hogy az egyik fesszabályzó 13,2V-ra, a másik meg 13,8V-ra vág. Ettől függetlenül a a 12V-os feszszabok között aránylag kicsi a szórás, de bizonyára itt is ki lehet fogni jobb és rosszabb példányokat.
- Az igazán nagy szórás a 6V-os feszszabok között van, és ennek oka pedig a következő :
Az egyenáramú dinamók szabályzásába a feszültség figyelése mellett egy áramkorlátozást is bele kell építeni, mert ezeket a dinamókat nem szabad a névleges teljesítményüknél nagyobb teljesítmény leadására kényszeríteni (különben hamar leég a forgórész). Az elektronikus fesszabályzók egy un. sönt-ellenálláson átfolyó áramot figyelnek a rajtuk átfolyó feszültség segítségével. Ezt a söntellenállást a nyáklap egy darabjából képzik ki, mivel itt mindössze tized ohm nagyságrendre van szükség. Sajnos mind a réz vastagsága, mind a forrasztás minősége, sőt a forrasztás helye is befolyásolja e söntellenállás értékét. Az áramkorlátozás a feszabályzó ágba van kötve, tehát a túláramot a feszszabályzáshoz hasonlóan a gerjesztés csökkentésével végzi el.
Így fordulhat elő az, hogy sajnos vannak olyan áramkörök, amelyek a 6V/60W-os MZ dinamóból csak 40-45 W-ot tudnak kivenni és/vagy nem képesek pl. 6,5V fölé vinni a szabályzott feszültséget.
Én ezeket a hibákat kis mértékben az alkatrészek pontatlanságának és legfőképpen persze a gyártás utáni minőségellenőrzés (ellenőrző mérés) teljes hiányának tudom be !!
Vásárláskor egyszerűen ki kell fogni a jól sikerült áramkört, vagy megbeszélni az eladóval, hogy cseréle vissza az árút, ha pl. egy autóvillamossági műhely bevizsgálja és pontatlannak találja.
Maga a konstrukció tehát jó, mindössze jobban és rosszabul sikerült áramkörökről beszélhetünk.
6V-os dinamóhoz mi is gyártottunk, anno 5 éve saját tervezésű elektronikus fesszabályzót. A szerkezet feszszabályzása kiválóan működött, az áramkorlát söntellenállását nem tudtuk megoldani (0,05 ohm kellett volna). Ha akkor eszünkbe jut, hogy a nyákból képezzük ki, megvalósítottuk volna. További agyalás helyett Futár Petitől vettem ilyen fekete dobozosat, és azóta is azt használom, kifogtam egy jót.
Ezt az egészet csak azért írtam, hogy a lássátok, a magyar kisipari e. feszszabályzók nem szarok vagy jók, hanem jobban vagy rosszabbul sikerültek.
Üdv,
Peti74
Nekem MZ TS-125-ös van, ebben 9 éve elektronikus feszszab van. Eddig semmi gond nem volt vele. Először én is tartottam tőle de bevált,sőt olcsobb, mint a relés, hagyományos. Sőt én csak dícsérni tudom. Persze lehet, hogy csak kifogtam.
Hi.
Amennyiben erre gondolsz vagy erre akkor már megnéztem őket. Számomra elég logikátlan.
Azt sem igazán értem, minek bele a "charging relay", illetve értem én, hogy mit is akartak ezzel a csehek: a töltésjelző izzóra jutó feszültséget nem két fesszültség külömbségéből akarták képezni (ahogy az összes többi keleti típuson), mert féltek tőle, hogy az izzó halványan vibrálni fog, és ez bizonyára rossz érzéseket kelt majd a volt 6V-os tulajokban, ezért inkább relé kapcsolja az izzót.
Számomra az sem egyértelmű, hogy a feszszabályzó D pontja, ami alapján ő ebből a feszültségből előálítja a gerjesztést (a DF-et), hogyan jut a feszültség.
Mi a szerepe annak, hogy a 3 fázis csillagpontját, a 86-os pontot kivezetik ? (azon kívül, hogy ezzel kapcsolgatják a töltésjelzőt).
Homályosítson fel valaki, mi az értelem a 638-as kapcsolási rajzban.
Az a 638-as, amihez nemrég volt szerencsém, a gyújtótrafóra és a mögé között gyújtáselektronikára 14.8V-ot tudott juttani, miközben a D+on csak 13,4-et mértem. Lehet, hogy én rontottam el valamit.
Peti74
Peti!
Már megbocsáss, de a Jawa-k bekötése pont úgy van, ahogy azt az elején mondtad, h észerű lenne....Majd mutatok neked kapcsolást....Elég egyértelmű...
Zénó.
Azzal a fekete dobozos magyarral pedig nem szokott baj lenni, még akkor is, ha a sok elektronikai szaktekintély szerint "túl egyszerű a belseje".
Ha a mért töltőfeszültség pont jó (persze attól függ, hogy hol méred), és mégis észrevehetően fogy az aksiból a víz, akkor még a lehet, hogy a motor nem szabályosan van bekábelezve, hanem "ésszerűtlenül", mint pl. a 12V-os Jawak.
A töltés kábelezése akkor jó - szerintem - ha a generátor 3 fázisa a legrövidebb úton (gyárilag 3 fekete) feljön az egyenirányítóhoz (diódákhoz) majd onnan az egyenirányított feszültség a legrövidebb úton (gyárilag vastag piros-sárga a D+ra) megy a fesszabályzóhoz. Az összes fogyasztó, beleérteve az aksit is, ennek a "zárt" szabályzott körnek a kimennő feszültségét kapja meg (vastag piros a B+ról). Így van a legnagyobb esély arra, hogy a feszszabályzó valós feszültséget alapul véve szabályoz, és nem egy kontkakthibák miatt lecsökkent feszültséget alapul véve szabályoz túl.
A jawak kapcsolási rajzából viszont nekem pont pont az ellenkezője derült ki: az egyenirányított feszültséget kiosztják az összes fogyasztónak, felviszik a gyújtáskapcsolóig, majd onnan vissza a feszszabályzóhoz, ami így az összes érintkezési hibából adódó feszültségcsökkenést beleszámolva állítja be a gerjesztést, ez pedig akár 15 V-os feszültséget is eredménynezhet az egyenirányítóhoz közeli fogyasztókon. Sajnos ilyet a gyakorlatban is volt alkalmam kimérni.
Egyébként meg, ha az ETZ feszültségét közvetlenül az aksin méred és azt jónak találtatott (mondjuk lámpával sem több, mint 13,8) és az aksibl fogy a sav, akkor az aksi lehet a hibás, pl. túl kicsi a belső ellenállása, szektorzárlatos, stb.
Egyébként a 3 fázisú generátorok fesszabályzói (a trabi, a wartburg és a skoda is ilyen) úgy működnek, hogy terhelésre megemelik a szabályzott feszültséget (a dinamókkal ellentétben). Tehát alapjáraton lámpa nélkül kb. 12,6 V-ot mérhetsz, bekapcsolt helyzetjelző+fényszóró ( autónál plusz 2x70 W) felmegy 13,3-ig.
Üdv,
Peti74
Hi GAbi80!
Akkor neked 90'es motorod lehetett, azokra van ráírva. Viszont a 87'esekre nincs írva semmi.
Hi Marcee!
Nem vágtam szét a kipufogót, hogy belülről különbözik-e, de a gyári kupuff végébe az egyiknél ETZ 125 volt nekem beütve, a másiknál ETZ 150. Ezért gondolom, hogy valamiben más lehetett. Az biztos, hogy kisipariban most csak egyfélét lehet kapni. Olyanról még nem hallottam, hogy valaki kisérletezett-e a karburátor keverőtorok felfúrásával, de sokan vagyunk a fórumon, hátha tud neked adni valaki tanácsot.
Hi Gabi80!
Azt nem tudod véletlenül, hogy a 22es karbit fel lehet-e fúrni 24re? Persze gépműhelyben szeretném. Mert most alakítok épp 150re(gyári 150es henger+hengerfej kerül rá). Kívülről ugyanakkora a két karbi, lehet hogy kiadná az anyaga. Ja és persze azért kéne mert a mostani 22es karbi tökéletes, amit vennék (már ha árulna valaki is!) az viszont zsákbamacska.
Az ugye nem komoly hogy a kipufogó különbözik? Mert ezt se a szerelési könyv, se a gyári alkatrészkatalógus sem említi, pedig abban minden különbség benne van.
Szia Peti74!
Az a feketedobozos magyar felirattal!
Holap meg fogom nézni pontosan mennyi a töltőfeszem lámpával és anélkül.
Én a jólbevált relés szabokhoz szoktam a jaffámon és nincs túl sok bizadalmam edden a szab.-ban mert ahogy belenéztem hát nem ragozták túl.
Viszont van egy magnetron fickósabb tranyós fesszabom is 12V-ra akkor azt mondod akár azt is beletehetném?
Zoli
Zénó !
Ha az akkumulátorból a töltés hatására elfogy a sav, az nem a túl nagy áramerősség miatt van, hanem a túl nagy feszültség miatt. Ezt úgy nevezik szakszerűen hogy a töltőfeszütség a gázképződési határ felett van. A gázképződés azt hiszem cellánként 2,32 V felett indul meg, és 2,38 V felett pedig már intenzív gázképződésről beszélünk.
2,33Vx6=13,92V, ha a töltés tartósan e fölött van, akkor akár 100 km alatt kiforralhatja egy kisebb (pl. 5-7 Ah-s) akksiból a savat.
Ha ezt ráadásul világítással csinálja, az egyáltalán nem jó, akkor egyértelműen a fesszabályzó a hibás, nem szabályoz le a megfelelő feszültésgnél.
A 3 fázisú generátorokhoz amúgy nincs szükség áramkorlátra, nem tudnak nagyobb teljesítményt leadni a névlegesnél. (ellentétben az egyenáramú dinamókkal amik szabályzás nélkül túlterhelésre akár perc alatt le tudnak égni).
Milyen fesszabályzód van ? Fekete dobozos magyar feliratos 5 kivezetéssel, estleg a a 3 kivezetéses sárga ?
Üdv,
Peti74
Sziasztok ! a mocim egy szezon alatt elpárologtatja az akkumból a vizet, Nem tom de szerintem ez nem szokványos. Tranyós a fesszabom müködik is jó helyen (V) de úgy látszik nincsen benne töltő áram korlátozás. Mit tanácsoltok hogy javitsam meg? Mert ha belegondolok hogy ezt bekapcsolt lámpa mellett csinálja...
Válaszaitokat előre is köszönöm. Zoli
Először is köszönöm szépen a gyors választ. Az igazság az, hogy már most 150-es a motor, mert a pár éve teljesen szétesett a tűgörgőm a hajtókar alsó felén, és akkor be tudtam szerezni egy 150es ETZ-t olcsóbban, mint amennyi csak a főtengely felójítása lett volna. Így abból a motorból került át a főtengely, dugó, henger, hengerfej, stb.Így lett hirtelen 125-ből 150-es motorom.Arra nem emlékszem,hogy karbit cseréltem e, de szerencsére fúvókákból, és hasonló apróságokból van otthon pár darab.Nem katalógus szerint szoktam összeválogatni az ilyen apróságokat. Azt rakom bele, és úgy állítom be, hogy a lehető legjobbnak érezzem. Most már legalább azt is tudom, hogy melyik méret melyik hengerhez kell. Kipufogót biztos, hogy nemm cseréltem. Az maradt a 125-ösé. A főtengellyel az a probléma, hogy legutóbb(pár éve) kézzel, erölködés nélköl simán ráhúztam a csapágyakat. Akkor fémragasztóval próbáltam segíteni a dolgon, de ha az elengedett és elforgott a tengely a csapágyban, akkor mára már biztos cudarabbúl néz ki. Mégegyszer köszi!
Hali
Nekem volt 125-ös ETZ is és 150-es ETZ-ém is. Nekem a 125-ös jobban bevált. Mielőtt az átalakításon gondolkodnál,nézd meg azt, hogy milyen a motoron a karburátor, a 125-ös karburátora 22N-nel kezdődik, a 150-esé 24N-nel. A 22 és 24 a karburátor keverőtorok átmérőjére utal milliméterben. Nem túl szerencsés az 150-es hengeren a 22-es karburátor, mert nem kap elég kaját. Ha jól emlékszem a gyári 150-es hengernek nagyobbak a felömlők átmérője is. Ezenkívül más még a 125-ös és a 150-es kipufogója. Tehát ha 150-esre szeretnéd átalakítani ezeket mind vedd figyelembe, és utána döntsd el, hogy belevágsz-e a dologba. Azon mit értessz, hogy a főtengely elkopott? A szimmering tömítőfelületére gondolsz? Mert ha a szimmering annyira bemarta a főtengelyt, hogy a körmöd beleakad, akkor már valóban érdemes kicserélni a komplett tengely, de ha csak a hajtókarnak van problémája, akkor az egy jó gépműhelyben hajtókarcserével orvosolható. Az alkatrészekkel kapcsolatban általánosságban elmondható, hogy az ár tükrözi a minőséget. Természetesen a gyári alkatrészek lennének a legjobbak, de sok esetben ezeket már nem lehet beszerezni. Márkát nem tudok most írni. Csapágyak közül én ajánlom neked a FAG termékeit.
Gabi
Hi
Rengeteg kérdésem lenne. Szeretném felújítani a kis ETZ-met. Az első problémám az, hogy 125-öst, vagy 150-est csináljak belőle. henger-hengerfej van kétféle. Mikor még 125-ös volt sokkal jobban pörgött, de lehet hogy az csak a régi főtengely miatt volt. Sajnos mindenképpen meg kell fúrni, és nem tudom, hogy melyiket érdemesebb. A főtengelyem is cserés lesz sajnos, mert elkopott, szerintem a felújítás nem segít rajta. Arra szeretnék választ kapni, hogy hol, és milyen gyártmányú anyagokat érdemes beszerezni? Pl: főtengely, dugattyú, csapágyak szimeringek. Szeretném normális anyagokból összerakni, ha már majdnem annyit költök rá, mint amennyit ér... Előre is köszi!
Ha valaki tud olyan embert aki vállal gyöngyszórást, az szóljon, legyen szíves, fontos lenne.A homokolás sajnos nem megfelelő a feladatra..:((
Hy fasyrt!
Amint hazaértem menni fog a robbantott ábra!
Keats
Sziasztok nem tudna valaki segiteni, mert kéne nekem egy robbantott blokk ábra mz ts 125 vagy 150-röl. köszi
Légyszi a fasyrt@vipmail.hu-ra küldjétek!! Örök hála
Sziasztok!
A problélma a következő lenne: adott 1 ETZ250 kopott porlasztóházzal.(gázadásnál egy bizonyos fordulaton a porlasztóból harangjáték hallatszik)A kérdésem a következő, lehet valamit kezdeni a házzal a tolattyúcserén kívül,vagy hajítsam el a p*csába az egészet? Esetleg valaki tud olcsón egy jó állapotu üres porlasztóházat?
Szevasztok!
Van egy cikk az oldalon ami az ETZ hétsó rugóstagjának szerelésével foglalkozik.
Valaki letudná írni nekem a szimeringcsere pontosabb menetét?
Előre is köszönöm.
sziasztok, most találtam meg a forumot, olyanra lennék kivácsi hogy a rometnak mekkora az előgyujtása fokban vagy miliméterben.
aki tud segíteni az létsz irjo a kishapsi@vipmail.hu-ra
előre is köszi.
Van egy oldal www.jawas.fw.hu Itt nagyon sok kérdésemre választ kaptam. De fennmarad a továbbiakban:
- Hogyan lehet zárlatot ill. tekercszárlatot keresni?
- Hogyan tudjuk letesztelni a komponensek jóságát, ill. kizárni a jó komponenseket hibakeresés során?
- Ez csak érdekes: A dinamó belsejében levő 6 tekercsben folyó áram iránya lényeges-e?
+ Autóban a szikra zaját hogyan lehet a rádióból kiszűrni tök egyszerűen (azon kívül hogy jól felhangosítom, v. kikpcsolom a rádiót)?
Köszi: M
Szasztok!
Még csak most jöttem de máris egy kérés: nincs vkinek véletlenül Simson robogohoz teljes elektromos rajz (minden kellene, mert most vettem a mocit és szanaszét vannak benne a vezetékek, nem müködik szinte semmi)
Ha tudtok segítsetek légyszi' !!!
Előre is köszi!
attila780921@freemail.hu
Sziasztok! Van nekem egy Pannónia p20-asom viszonylag jó állpotban.A felújítással jól haladok de hiányoznak alkatrészek és ugye ehhez a típushoz nehéz találni. Első veterán motrom szóval nem vagyok annyira informált hogy honnan kitől lehet alkatrészt szerezni. A környéken már néztem magánszemélyeket cégeket is de nem igazán tudtak segíteni. Ha valaki tud alkatrészt p20 hoz örülnék ha felhívna. A szám :06209175059 Komárom-Esztergom megyében lakom Kisbéren.
Szerintem a gyári javítóüzemeknek régebben kiadott speciálokra gondol, amit otthon is megfaraghatsz méret után, nem a 13-as csillagvillásra... :)
Mit tudhatnak vajon ezek a sűrűn emlegetett jawa gyári szerszámok, amit egy gedore vagy facom , vagy "precíziós" márkájú nem?
Majd lefényképezem a gyári szerszámokat és elküldöm neked villámpostán. Ha ezekre gondolsz, hogy gyertyakulcs, kétszárú csavarhúzó, szerelővas, kombináltfogó, villáskulcsok, stb. Egyáltalán mihez kell neked ez a gyári szerelőkulcs-készlet.
Üdv: Gyuri
Sziasztok!
Jawa gyári szerszámokat keresek,sürgős lenne.
Peti
Szerszamok?
Nekem van egy elado 13-as villaskulcsom :)))
Szoval kicsit szukitsd a kort. Ird le konkretan mi kell. Ugy hamarabb talalsz jelentkezoket...
TUD NEKEM SEGÍTEN VALAKI?Jawa350.634-hez kellene nekem szerszámok. Bármilyen megoldás érdekel!E-mail cimem: balint1981@mail.datanet.hu
Már a Gubacsi út 6/c-ben vagyok.
buczy.
1 tipp : Kossuth és társa gépműhely. Bp. X. kerület, Gyömrői út - Újhegyi út (a zsákutca vég) sarok. Bejárat a Gyömrői útról, a vakvágányoktól kifelé, majd a bent telephelyen az autószerviz mögött vissza befelé. Telefon : 06-1-265-09-28, 06-30-950-08-04.
2. tipp: Bambi. Bp. IX. ker. Thaly Kálmán u. (azt hiszem). Itt a fórumokon Bambi99. Telefon : 06-20-342-09-77.
Üdv,
Peti74
Kedves Motoros Társak!
Suzuki GSX 250 gyújtási rendszeréről valami információt szeretnék szerzni vagy lap címmel, vagy rövid ismertetéssel. Kérem, ha valaki tud segítsen.
Köszönettel: Laci
peti74
kobra cimborámmal olyan mestert keresünk aki egy es250 és egy simo fötengelyt is rendbe tud hozni
Kobra.
Nézd meg a www.mindefelefotengelytujitunkfeltokjominosegbencsaknekedcsakmost.hu oldalt, ott biztosan talász.
De most komolyan. Mégis, minek a főtengelyét ?
Rajtad kívül más nemigen tudja, hogy milyen motorod van.
Üdv,
Pet74
Tudna vki segiteni hogy hol lehet főtengelyt felujitani , ahol jól is dolgoznak? pest ,és környékén!
nagyon köszi!
hali!SOS kromozot keresek Dunakeszi-Fot -Göd-Vác-BP környezetében
A kuplunghoz annyit ha mentek vele és bemelegszik egy picit az olaj egyből jó lesz.Nekem is ilyen.Nincs benne akksi és egyszer úgy jártam hogy toltam kettőbe majd vissza egybe kb12 km/h val majd beindult aztán mivel tél van húztam az elsőféket azmeg csak tolta magát tovább hiába volt behúzva a kuplung.aztán rájöttem hogy miánts elindul kiveszem egyből egy fél percet járatom és ha elakarok indulni ezzel a hideg blokkal kicsit nagyobb gázt húzok neki meglököm magam egy picit igy nem fullad le.
Itt lejjebb irták ketten is hogy elindult és pár tiz másodperc után le is állt a motor.Az lenne a megoldásotok ha elindult menjetek el vele egy 2-3 km motorozni még ha hideg van is ugyanis a sok inditás miatt mindig csak szivja magát a motor mert terhelés nélkül járatás amúgy se egészséges pont ezért mert azt a kis többlet benzint nem égeti el és legközelebbi inditásoknál már be is köpheti a gyertyát aztán nézhetjük hogy mért nem indul.Szóval ha elindul menjetek vele hogy kidolgozza a motor azt a benzint.Ha majd mennétek vele és megnéznétek csak úgy füstölne aztán ha eleget mennétek elhagyná.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|