hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 22. vasárnap 
Zénó

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás

Összesen: 58 oldal

motomen
válasz erre | email2006-04-02 19:58:21
Csapágyat nem lehet rossz méretűt betenni, mert az átmérőik jól elkülönölő lépcsőkben nőnek és csökkennek. Ergo ami lögyög az feltünően lötyög, nem lehet mellé lőni. Az lehet hogy szar gyártmányú csapágy... Ki csinálta őket, a belső vagy külső gyűrű peremében van írva.
Vegyél új csapágyat és azt próbálgasd...
sorszám: 1567 (49067)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-02 19:48:22)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 19:55:34
Arra gondolsz amikor azt mondta hogy két dolog végtelen, a világűr és az emberi hülyeség, bár utóbbiban ő sem biztos...
Ne pöccenj be Zapkorte de tényleg fejre ejtettek. Szivacs és szivacs köz is van különbség. Te egy olyat használsz, amibe vezető anyagot kevertek hogy statikusan ne tudjon töltődni. Viszont olyan a cella képzése hogy nyitott nagy üregek alakulnak ki mikor gyártják. A légszűrőé pedig apró, nyitott üregek. Ha leveszed a folytás, amit valszeg most csináltál, akkor megváltoznak a beállítások. Mosd ki a régi szivacsot ha megvan, és szárids meg alaposan, tedd vissza. Aztán döcögje el egy bolba és vegyél másikat, nem drága!!! Nem garantálom az eredményt, de szemetet akkor sem építünk a motorba!
sorszám: 1566 (49065)
(előzmény: Matya, 2006-04-02 16:05:10)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-04-02 19:48:22
valaki válaszoljon az enyémre is !
lééégyszi.
sorszám: 1565 (49061)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-01 15:19:55)

 
 
Matya
válasz erre | email2006-04-02 16:05:10
Nem mondod, h sima szivacsot raktál bele???!!!!Innentől kezdve tényleg Einsteinnek volt igaza...
sorszám: 1564 (49047)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-02 15:18:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-02 15:18:56
Na ja, én is azért csodálkozom a lesúlytó eredményen, mert látszólag mindent jól csináltam. :-( Illetve egyetlen egy dolgot nem: a légszűrőszivacsot egy közönséges háztartási szivaccsal helyettesítettem (talán alaplap volt bele csomagolva, vagy ilyesmi). Elképzelhető, hogy valami spéci légszűrőbe valót kéne szereznem? Látszólag közönséges szivacs volt benne, de ki tudja. Lehet valahol ilyet venni? (Egy A/4-es lapnyi méret kéne 1cm vastagból.)
Mert most nullára csavartam az alapjáratot, és még úgy sem indul be enspricc nélkül. Utána azonnal, és készségesen pöccre újraindul, ha leállítom, szóval érthetetlen.
Hol lehet fúvókákat vásárolni Bp környékén? Lehet, hogy tényleg meg kéne próbálnom egy nagyobb szivatófúvókával...
sorszám: 1563 (49042)
(előzmény: motomen, 2006-04-02 14:51:46)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 14:51:46
Látszólag mindent jól csináltál. Az alapjáratot ha nem tudod mérni akkor állítsd be olyan szintre ahol már egyenletes a motor üzeme, nem rángat, nem csörög, nem ad fura hangokat.
Én a helyedbe nem dörzsöltetném fel a szivató fuvókáit, de lehet fuvókát kapni sokfélét, lehet hogy találsz bele valót.
sorszám: 1562 (49039)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-02 14:02:54)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-02 14:02:54
A karburettor Mikuni BSW27 tipusú, az alapjárati csavarnak meg a pillangószeleptengely végálláscsavarját nevezem. A könyv szerint 1600 rpm-en kéne alapjárnia, de mivel 3000-nél kezdődik a fordulatszámmérő óra skálája, ez csak úgy fülre lett beizgatva.
Ja, és a szivató fúvóka most 0,85-ös a 27mm-es átmérőjű légtorokhoz képest. A keverékcsavarok meg koppig be és vissza 1,5 fordulatot módszerrel vannak beállítva, könyv szerint. (Sajnos a karbiban minden el volt buzerálva, amikor hozzám került, műszereim meg nincsenek, úgyhogy most minden alapbeállításra van visszacsavarva, és még örülhetek, hogy találtam hozzá latin betűs szervízkönyvet a neten.)
sorszám: 1561 (49037)
(előzmény: motomen, 2006-04-02 12:34:05)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-02 12:34:05
Mit nevezel te alapjárati csavarnak és hol van? Ja meg a másik milyen gyártmány a karbid?c Amúgy lehet ez a gond.
sorszám: 1560 (49034)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-02 08:26:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-02 08:26:35
Ezt sem tudtam! Akkor lehet, hogy meg kéne próbálni kijjebb tekerni az alapjárati csavart, mert lehet, hogy a túl magasra tekert alapjárat miatt nem működik jól a szivató?
sorszám: 1559 (49019)
(előzmény: motomen, 2006-04-01 22:55:16)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-02 08:24:55
Naná, hogy japán belpiacos, GSX-R250 1988. A benzinszint frankó, személyesen állítottam be a szervízkönyv szerint. Növeljek rajta? A szivató-fúvóka cserére van valami ökölszabály, hogy mennyivel kell megnövelni a méretét, vagy próba-cseresznye? Esetleg tudsz olyan karburátoros szakit, aki műszerrel be tudná lőni profira a keveréket, szimmetriát, meg fel tudná dörzsölni a szivató fúvókáit is?
sorszám: 1558 (49018)
(előzmény: motomen, 2006-04-01 22:50:11)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-01 22:55:16
Másrészről, ha gázt adsz indítás közben nyitod a pillangót, nő a fordulat, emelkedik a suber, de ekkor kiiktattad a hideg indítót. Ha gázt adsz, nincs szivató!
sorszám: 1557 (49009)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-01 17:46:31)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-04-01 22:50:11
Alacsony a benzin szint, főleg hogy még hűvöskés van. Ez nem japó belpiacos? Ha az akkor nem erre az éghajlatra csinálták. Ki kell cserélni a szivató fúvókáit. Amúgy milyen típus és évjárat? Amúgy meg nem szokták! Ha bekened zsirral még nehezebben fog megmozdulni.
sorszám: 1556 (49008)
(előzmény: Zapkorte, 2006-04-01 17:46:31)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-04-01 17:46:31
Kicsit off: négyhengeres négykarburátoros rizskályha állás után kizárólag akkor hajlandó elindulni, ha injekcióstűvel kis benzint fecskendezek be a légszűrőbe. Ha már egyszer elindult, jár mint a svájci óra, a szivatóra reagál is, pöccre újra is indul, de néhány óra állás után újra csak az enspricc segít. A karburátor ki van pucolva, úszószint és fúvókaméretek könyv szerint, O-gyűrűk vadonatújak, gyertyák dittó. A jelenség ugyanez akkor is, ha a vákumos benzincsapot kiiktatom. Tanácstalan vagyok!
Lehetséges, hogy nem bírja a vákuum megemelni a subertolattyúkat amíg a benzintől sikamlóssá nem válnak? Meg szokás-e ezeket kenni valamivel? (vazelinnal, gépzsírral)
sorszám: 1555 (48982)

 
 
Kuci
válasz erre | email2006-04-01 15:37:48
:O
sorszám: 1554 (48979)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-01 15:19:55)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-04-01 15:19:55
és mostmár szét is szedtem a blokkot kétfelé. csak az a gond hogy elég könnyen szétjött nem kellett ütögetni meg hasonlók.
a fötengelyröl a csapágyat simán kézzel le lehet húzni. és az öntvénybe is simán benyomható a csapágy. ennek mi lehet az oka ? a fötengelyen meg az öntvényen sincsenek kopásnyomok lehet hogy valaki nem jó méretü csapágyakat rakott bele?
az öntvény bal oldalából viszont nem lehet csak ugy kihúzni a csapágyakat.

a váltóházban meg találtam egy elszabadult alátétet....a fogaskerekek meg is kostolták egy picit.
sorszám: 1553 (48977)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-01 12:36:10)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-04-01 12:36:10
jupíí lejött
sorszám: 1552 (48970)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-01 11:38:18)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-04-01 12:34:47
Semmivel vazze. Rakd be legnagyobb sebességi fokozatba a váltót, és dugj egy seprűnyelet a hátsó kerék küllői közé, minnél közelebb a felnihez. Az áttétel miatt a küllő meg sem fogja érezni.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1551 (48969)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-01 11:38:18)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-04-01 11:38:18
ok de mivel fogjam meg a forgórészt? eddig ugyanis kézzel fogtam és a csavart meg kulcsal tekertem (kb 200 mm )de eljutottam arra a pontra hogy a kezemmel már nem tudom elég erősen fogni.
sorszám: 1550 (48966)
(előzmény: motomen, 2006-03-31 22:34:03)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-31 22:34:03
Elég esélytelen hogy azt a nagy csavart bele tudd abbba a relative kicsi lukba préselni, Elöbb szabja ki a mentet vagy hajlik ki. De ugye nem biliacélból van az a lehúzó szerkezet?! Amúgy tökéletes a célra egy megfeleően hosszú 8.8-as csavar. Ha minden jó akkor tekerd csak, kicsit előfordulhat hogy szorul az a menet. Közben tengely irányban kopogtasd a csavar végét, de csak koppingasd!
sorszám: 1549 (48946)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-03-31 19:46:32)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-03-31 19:46:32
segitsetek
a probléma: etz generátor forgórész nem jön le.
pedig elvileg önlehúzós csináltam is hozzá egy szerszámot de nem akar megmoccanni se.
inkább a szerszám szeretne belemenni a főtengely menetébe.
amugy ugy próbálkoztam hogy a forgórészt jó erősen megfogtam és közben tekertem a szerszámot.

mit csináljak?
sorszám: 1548 (48934)

 
 
mereteib
válasz erre | email2006-03-31 17:41:56
Közben megtudtam. 39,99 mm.
sorszám: 1547 (48927)

 
 
mereteib
válasz erre | email2006-03-30 20:13:26
Sziasztok!


Meg tudná valaki mondani, hogy a Simson Swalbe-nak mekkora a gyári dugattyúmérete?
sorszám: 1546 (48854)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-29 21:58:56
Nézz körül a szakirodalom menüpontban van kézikönyv mindeféle mocihoz, mz-nél pl le van benne írva és kép is van róla hogy kell a kereket kivenni.
sorszám: 1545 (48767)
(előzmény: Malindowsky, 2006-03-29 13:42:26)

 
 
Orgon
válasz erre | email2006-03-29 20:12:47
Szia!
Én tavajelőtt cseréltem fékpofákat hátul. Én nem vettem le a láncot, ugyanis, ha az oldalsztendernél kikapod a nagy csavart, akkor csak a kerék jön le, a lánckerékagy fent marad (ETZ-n így van). A telók legyenek alapállásban, így könnyebb alátenni vissza a kereket.
A többit meg már tudod.
sorszám: 1544 (48750)
(előzmény: Malindowsky, 2006-03-29 13:42:26)

 
 
Malindowsky
válasz erre | email2006-03-29 13:42:26
sziasztok

Tudna valaki segíteni a hátsó dobfék fékpofa cseréjében, leginkább az érdekelne, hogy feltétlen le kell e hozzá szedni a láncot vagy sem (lehet ez hülye kérdés akkor bocs). És ha igen akkor mi a legegyszerűbb módja annak hogy ezt megtegyem. A másik hogy van e valami amire különsképpen figyelni kell az első fékpofák cseréje megy gondoltam megpróbálkozom a hátsokkal is. Előre is köszi a segítséget, próbáltam elolvasni a sufnituningos lánccserés cikket de nem lehet elérni
sorszám: 1543 (48722)

 
 
jogibeer
válasz erre | email2006-03-29 11:31:39
Van egy 79- es schwalbe- m. Mindi gkiszórja a másodikat, 2-3 közé. Mivel lehetne ezt orvosolni? Légyszi e-mailban válaszoljatok. Köszi
sorszám: 1542 (48713)

 
 
Briz
válasz erre | email2006-03-28 12:00:57
Sziasztok !


Simson s51(tilisztoros gyujtásu) Endurohoz keresek elektromos kapcsolási rajzot !

Nagyon sürgös lenne...ha van valakinek kérem E-mailen jelezze !!!

Elöre is köszönöm.
sorszám: 1541 (48660)

 
 
Cstibi
válasz erre | email2006-03-27 22:48:55
Simson Schwalbeehoz keresek első teleszkópo, pontosan 2 darabot. Ha van eladó dobj egy e-mailt, árban megeggyezünk.
sorszám: 1540 (48611)

 
 
yellowsc
válasz erre | email2006-03-27 08:46:30
Sziasztok!

Ha valaki tudja, hogy a Suzuki Shepiába mekkora szimeringek kellenek a Főtengelyhez legyen szives árulja el nekem! Előre is köszi!
sorszám: 1539 (48512)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-26 21:31:21
Tessék egy öntudatos forumozó, kérdése volt, megválaszolta! Brávó!
sorszám: 1538 (48480)
(előzmény: sztrancsik zs, 2006-03-26 20:43:26)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-03-26 20:43:26
Időközben megtudtam mindent.
sorszám: 1537 (48475)

 
 
sztrancsik zs
válasz erre | email2006-03-25 11:31:55
Hello
Meg tudjátok mondani mennyibe kerül egy 150 es mz blokkba primer lánc és csapágyak a fötengelyre? (kb) köszi
sorszám: 1536 (48344)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-03-25 06:58:29
Kösz, írok egy mélt a regisztrált címedre, amelyben megadom az "igényeimet" :o)
sorszám: 1535 (48327)
(előzmény: Jawa4(doki), 2006-03-25 00:28:35)

 
 
Jawa4(doki)
válasz erre | email2006-03-25 00:28:35
Érd vagy Budapest,(Kispest).
sorszám: 1534 (48318)
(előzmény: ADDI, 2006-03-21 13:55:12)

 
 
ryfe
válasz erre | email2006-03-24 18:11:25
Sziasztok.
Tudna valaki normális gépmühelyt Budapesten,ahol 250-ETZ hengert furnak?
Előre is köszi.
sorszám: 1533 (48269)

 
 
motomen
válasz erre | email2006-03-23 09:10:00
A futár a oktogontól ne messze van, neten is megtalálod. Az oktogon meg a nyugati mellett...
sorszám: 1532 (48018)
(előzmény: fricike, 2006-03-22 18:36:47)

 
 
fricike
válasz erre | email2006-03-22 18:36:47
Valahol közelebb a központhoz nem tudtok szocimotoros üzletet. Vagy segítsen ki valaki hogy jutok el a Nyugatitól huberékhez, lehetőleg egy vonallal. Egy kis séta nem riaszt vissza.(Pesten nem nagyon vagyok ismerős és időm sem nagyon lesz).Köszi
sorszám: 1531 (47956)
(előzmény: fricike, 2006-03-20 23:35:46)

 
 
fricike
válasz erre | email2006-03-22 18:33:08
Köszi fiuk az infot. Csak azért nem néztem meg mert fogalmam sem volt hogy egyáltalán hol kezdjem a keresést. Köszi
sorszám: 1530 (47954)
(előzmény: Keats, 2006-03-21 12:46:34)

 
 
Maugli
válasz erre | email2006-03-21 16:37:56
Segítsetek Fiúk!

A motoromra (Moto Guzzi Falcone) kellene egy feszültségszabályozó. Nem tudom, milyen paramétereket kell figyelembe venni?
Vagy elég, ha 12 V-os a rendszer? Nem kell másra figyelni? Pl. hogy dinamó helyett alternátor van rajta...
Elektronikus vagy a mechanikus fesszab a jobb?

Itt a kapcsolási rajza, ha ez segjt:
http://home.pacbell.net/guzzi007/schematics/1969_Nuovo_Falcone.gif

köszi előre is!
sorszám: 1529 (47783)

 
 
Petvik
válasz erre | email2006-03-21 14:08:11
Sziasztok!
Tudna valaki mondani Bp-en olyan motorszervízt, motorszerelő kisműhelyt, ahol fékpofák ferodolozásával is foglalkoznak? Momentán Jawa, Etz, és Trophy fékpofákról lenne szó.
Előre is köszi!
petvik@freemail.hu
sorszám: 1528 (47771)

 
 
ADDI
válasz erre | email2006-03-21 13:55:12
Helyileg hol vagy?
sorszám: 1527 (47770)
(előzmény: Jawa4(doki), 2006-03-20 22:51:51)

 
 
syornz
válasz erre | email2006-03-21 13:06:00
Van egy olyan jellegű problémám, hogy a 250-es etzmen eltört a jobboldali motortartó saru, egy ideig jártam vele csak most végre szétkaptam, de nem tudom kiütni a hátsó villa tengelyét, mert finoman begyógyult a gumiperselyekbe. Találkozott már valaki ezzel? Inkább hegesszem meg a sarut? Segítséget megköszönném
sorszám: 1526 (47769)

 
 
Keats
válasz erre | email2006-03-21 12:46:34
Hy fricike!
Mért nem nézed meg a www.hubermotor.hu/alkatrész/etz -oldanon!
Keats
sorszám: 1525 (47767)
(előzmény: fricike, 2006-03-20 23:35:46)

 
 
fricike
válasz erre | email2006-03-20 23:35:46
Segítsetek etz alkatrészboltok címével Budapesten. Megköszönném ha valaki információs árat tudna mondani 251-es etz hez mennyibe kerül a két lánckerék és a lánc.Infót a fricike2@yahoo.com cimre várok. Köszi
sorszám: 1524 (47739)

 
 
Jawa4(doki)
válasz erre | email2006-03-20 22:53:47
Hello!A részleges felújítás nem mindig jó!
sorszám: 1523 (47733)
(előzmény: mlalaok, 2006-03-19 22:42:08)

 
 
Jawa4(doki)
válasz erre | email2006-03-20 22:51:51
Keleti&Nyugati motorok szervizelése,vizsgáravaló felkészítése,elektromos átvizsgálaq,állapotfelmérés,motorblokk felújítás,hengerfúrás.
Szerviz:06/30-981-16-74
sorszám: 1522 (47732)

 
 
mlalaok
válasz erre | email2006-03-19 22:42:08
Hi!

ETZ 250-hez létezik lengéscsillapító felújító szett? Nem akarok például rugót venni, csak a belseje kellene. Aki tud erről valamit írja már le. Köszi!
sorszám: 1521 (47649)

 
 
gabi80
válasz erre | email2006-03-16 15:30:20
Én a kilométerórámat ledesre csináltam, mégpedig úgy, hogy öntapadós fényvisszaverő fóliával béleltem ki az óra belsejét. Egész jó lett.
sorszám: 1520 (47402)
(előzmény: peti74, 2006-03-15 11:48:12)

 
 
peti74
válasz erre | email2006-03-15 11:48:12
A leddel az a baj, hogy irányított a fénye. A kmóra világítás meg úgy működik, hogy a kmóra ház belső fele vav fehérre festve, hogy onnan verődjön vissza mindenfelé a szórt fény, és így legyen egyenletes megvilágítása a műszernek. A kis bajonetzáras izzónak meg úgyis megvan a helye.Talán a legjobb még mindig az 1,2W-os izzóból két db.
Helyzetjelzőnek és akár féklámpának a nagy fényerejű led viszont tényleg kiváló, a 10 mm átmérőjű ledekből 6-8 db-nk egymás mellett már brutál fénye van még messziről is. És persze soha nem ég ki. Egy méretre vágott nyáklapon be lehetene szerelni a lámpa piros műanyagja alá.

Üdv,
Peti74
sorszám: 1519 (47307)
(előzmény: szakal666, 2006-03-15 11:02:19)

 
 
szakal666
válasz erre | email2006-03-15 11:02:19
Ha ennyire nyűg az a pár watt,tégy műszerfalvilágításnak és helyzetjelzőknek LEDet.
sorszám: 1518 (47302)

 
  Összesen: 58 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu