:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Bp-en itt vagy itt.
A minőségről eléggé megoszlanak a vélemények. :-( (A munka általában korrekt, csak az anyagminőség, az szar. Vagyis jó lesz, de nem lesz túl tartós.)
Üdv mindenkinek!
Egy kérdésem lenne, amit már biztosan többen feltettek itt a fórumon, csak most sűrgősen kéne a segítség, így nincs időm utánaolvasgatni.(bocsi)
Hol lehet olcsón, jó minőségben hajtókarcsapágyat cseréltetni, valamint hengert furatni? Helyileg Bp, Zalaegerszeg, vagy Szombathely jöhet szóba.
Válaszokat előre is köszi!
Minden jót!
Sziasztok,
Segítsétek. Adott 1 EZT 250-es, amiből az "fokozat tartó" csavart, az olajleeresztő melett (blokk alján) kicsavartam. Visszacsavarás után nem maradt sebességben a váltó, csak ha tartottam. Hogyan tudnám a problémámat orvosolni??
Előre is kösz,
Hello!
Egy Mz-és szakit keresek Miskolcon vagy környékén aki átnézné a motoromat! Töltési, gyujtási problémáim vannak!
Előre is köszi!
Igen át lehet.
Nem kell engedély.
üdv,
Peti74
Dobfékes kereket átlehet szerelni tárcsafékesre?Vagy kell rá vmi engedély féle?
Az hogy milyen gyorsan tölt az egy dolog, de másfél óra valóban kevés. A töltést is ellenőrizd! feszmérővel vizsgáld meg mennyi a feszültség s rendszerben. Az biztos rossz ha elindításkor sem kúszik magasabbra mint amilyen az akkué.
Az erőtlenségre ez még nem biztos hogy elég ok, de ha már rendben az elektronika akkor meglátjuk a többit
Heló.
Nagy a valószínűsége,hogy az akum halt meg,Nem hiszem,hogy az akutöltő cirka másfél óra alatt feltöltené,és az is furcsa hogy menetközben sem töltödik szerintem.Veszek egy új akut,meg kicserélem a gyertyát is mert az sem működik valami fényesen.A gyújtás 3-4 napja lett állítva.Szerelő állítota!?
Elösször koncentrál az elekronikára. Vizsgáld meg az akkudat meg a töltést. Mérd meg van-e töltés. Ha ez már van lehet tovább kutakodni! Gondolom a gyújtásod sem éppen most volt beállítva...
Szerintem valahol kidörzsölődött a vezeték, és testzárlat van. A kormánynál nézegessed, ahol mozog, ha ott jó, akkor végig kell nyálazni centiről centire.
Heló Jasmin!
Szerintem először a feszszabályzót kéne ellenőriz(tet)ned, de várd meg a profi szerelők tanácsát!
Boldiyardnak!
A kvarckristályt értsd kvarchomokot. Már fáradt voltam, amikor írtam.
Sziasztok.
250-es Etz vel lenne egy kis problémám. REMÉLEM tud valaki jó tanácsot adni.
-Kezdődik azzal,hogy az akumlátoromat 2-3 perc alat szinte teljesen lemeríti,csak annyi marad,hogy el lehet indítani.
Ha megy 1-esben szinte párperc múlva lefúlad,2-es szintén és éphogy 40km/h fölött vagyok, ma egy enyhe emelkedőn sem bírtam kijönni lefúladás nélkül.Ha ijenkör megpróbálok úja indulni Kb 30-50-el kíván elindulni ami lehet hogy lejtőn felfelé nem egéséges.Lehetséges,hogy mindezt az aku okozza vagy egyenest a váltóm halt meg.???
Szia Boldiyard!
Én a következőképpen oldottam meg a kuplungcsúszást a főtengelyen, amikor már le volt nyalva egy kicsit az anyagból:
Letakarítás után olajos kvarkristályt raktam a tengelyre, és a kuplungot forgatva rajta, gyakorlatilag lecsiszolta amit lehetett. Ezután megmelegítettem egyenletes hővel a kuplungot, vigyázva, nehogy túlmelegedjen, szval még a kezed éppen bírja a meleget, és raktam fel. A rögzítés egy nagy felütéssel történjen, én 1,5 kg-os kalapáccsal sóztam oda neki. Azóta semmi probléma. Az egészet hallomásból tudom, ha kifogásolható valami, írjátok meg!
Lajos
Ha még aktuális leírom,hogy nekem mit tanácsoltak a hozzáértők.Megtisztítod a főtenely végén a kúpot és a kuplung belsejét,-patyolat tisztára-Használj valami oldószert,(tiszta benzin,petróleum)töröld szárazra,kend be a kúpot krétával és egyetlen jól irányzott ütéssel a helyére ugrik...Persze kell egy darab cső,amit ütsz.Mindez akkor működik,ha még jó a kúp.Ha már magától megfordult,akkor valószínűleg vége van.Irány a bolt,új kuplungkosár,amiből le kell esztergálni,hogy feljebb üljön a kúpon.Én így jártam,szerelő végezte a fentieket,azóta jó,pedig a multkor üres helyett 1-be raktam és felengedtem a kulungkart.Kb 40-50-között!Szidtam is magam.
Azért jó hogy nem lett belőle perec!
Ammerre jártunk Szarvasról haza Körösladány alatt tavaly olyan kis negyedsávos kátyu volt, hogy a mözös kerekét beleengedve küllőcsavarig eltűnt. Az vasárnapra akkorára hízott(mitn a kisgömböc, elnyel mindent), hogy a buszok 1.-ben cammognak át rajta, egészpályás, vagy 6 m hosszú és az alján már az anyaföld integet...
Arra se megyünk többet!
Korábbi motoros időkből van vagy 4 gépem szétbontva alkatrésznek,csak pár kritikus darabot kellene beszereznem ha elromlana. Amúgy köszi a figyelmeztetést. Ilyen sztorija mindekinek van hogy milyen alkatrésszel miért kell vigyázni. Szégyen, de hát magyarok vagyunk, nem?! ;)
Én most voltam Ottóval egy nagyot huncutkodni, de a tavaly még elfogadható vidéki út most már nem annyi elfogadtató. Ráfutottam egy kanyarban egy olyan csúnya kátyú és foltozás kombinációra hogy megpattant és belenget az egész gép, és közben még fékeznem is kellet volna.
Hali Motomen!
Csak az ollórugóm volt eltörve november óta, azt cseréltük. Eza bütykölés a javítás javítása volt :)
Nomeg cincogott a főtengelytsapágy, plussz a kuplungnál szívta be az olajat: egy szezon = 8 deci olaj a váltóból.
Ja, tipp: ha neked is cserés lesz az ollórugó, vidd magaddal azt a tengelyt, amin ül, mert próbálni kell! Az utángyártott az gagyi, a gyári drága, nekem meg bontott van, pont passzolt.
A nagyfelújítást úgy 2-3 év múlva tervezem, hadd járódjon szét a tavalyi uccsó fúrás. Nemsoká hazahozom a nullás hengert hozzá.
Sziasztok!
Lenne egy problémém a 250-es ETZ-mel.
A kuplunk elforog a fötengelyen. Tudna nekem vki segiteni hogy hogyan lehet orvosolni a problémét?
Elöre is kösz és motorozós időt mindenkinek.
Hali, örülök hogy meg van. Az a csavart jól meg kell húzni! Amúgy az rögzíti a fokozatokban a váltót. Ha szorult a tárcsa akkor valami nem volt a helyén, vagy görbe!
Amúgy nagy felújitás volt, vagy valami más bütykölés?
Na helló!
Köszönöm szépen az ötleteket Motomen!
Megvan a hiba forrás, ki is javítottuk.
Az ok a következő volt:
A váltót hajtó nayg fogaskerék alatt van egy kis rugós szerkezet egy tárcsával(inkább alátétnek látszik) ami érintkezik egy hülye bütyközetű tengelyvéghez. Erre a tengelyre volt az a tárcsácska rácsúszva és erre meg a tengely tetején lévő nagyobb tárcsa rá volt tépve, megakadályozva a tárcsástengely elfordulását.
Blokk szét, csavar kilazít, tárcsa helyre, csavar visszatép, váltópróba és már kész is!
A váltó továbbító bütykét jó helyre akasztottad be? Igaz ez akkor derül ki ha már szétszedted. Mást nem tudok amit el lehetne nézni. Legközelebb olajozd meg az alkatrészeket mikor összerakod, és rögtön kapcsolgasd végig öket mielött tovább dolgozol.
Végre egy bölcs keresztapu :-) aki rájön, hogy a zapkörte valójában balga :-))
Kössz a tippet!
Lefele nem akar váltani, pedig már gurultunk is az udvarban de semmi. Sebaj, holnap délután blokk újra szét aztánmeg erőteljes fejvakarás.
A váltó rész eléggé hülye biztos. Abban az esteben veszi rendesen a fokozatokat, ha forgatod a főtengelyt és jól le van olajozva minden, különben akad, de ha beindítod már össze fröcsköl mindet és műkszik.
Hali mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Most először húztuk szét a blokkot a TZ-men. Ollórugót és szimmeringeket cserétlünk. Összerakás után valamiért nem akarja a sebességeket megtalálni. Az az érzésem van mintha csak a 3.-at és 4.-et venné. Szerintetek hol lett eltolva a dolog? Belül szemre minden okké, nincs égés, törés görbülés.
megjegyzem teljesen közönséges szivacsnak tűnik, csak előre szilikonozott kivitelben. Talán este kipróbálom... csodálkoznék, ha ettől elindulna az a motor...
Te balga, mit tettél!? Azt a NASA az ürbe tervezte, az űrmotorok szűrőjeként! Ott nincs levegő, és csak csillagpor van! :D :D :D
Bementem a zichybe, és vettem 400 Ft-ért egy darab szuperspéci NASA légszűrőszivacsot. ;-) Volt belőle egy tíz centis kupac a Petinél.
Egyet értek, skf-et használunk mi is melóban a gépekhez, és nem volt velük soha gond. Az nagyban számít miként teszi be az ember a csapágyat. Kicsit jobban megyomja és a golyók nyomot hagynak a futó felületben, aztán hamarosan be is szarnak.
Amúgy mz-nek jó a ZVL vagy ZKL csapágyak is, gondos szereléssel addig bőven elfutnak amig valami más tönkre nem megy. Ez ugyan nem zajszegény, de kit érdekel ha a kipufogó 87 decibellel bömböl.:)
Légszűrő ügyben:
Kb centi vastag légszűrőszivacs kb a4-es méretben kapható a FilterCenter üzleteiben, sok francia autóba ilyen kell. Nekem 350-es Jawaba ilyen van méretre vágva beragasztva, kb. 20-25 cm-ről finoman! be kell permetezni szilikonspray-vel, hogy nem szívja meg magát a levegő páratartalmával. Nekem bevált, a motor jobban kap vele levegőt, mint a gyári (vagy kispolszki) papír szűrőkkel. A magyar 300 Ft-os Armafilt szűrők amúgy is fulladást jelentenek a motornak. A 300-as ETZ is csak a török "motor siklet" feliratú papírszűrővel kap levegőt.
Csapágy ügyben:
Ahogy mondani szokták lassan az lesz a hamisítvány, amit nem kínában gyártanak.
Az SKF-nek igen komoly minőségbiztosítási rendszere van, nem hinném, hogy gond lehet vele. Aki az SKF-fel megszívta ott más volt a gond (ferdén beütött csapágy, ovális csapágyfészek, kenési problémák, olajfuratok eltömődése, rosszul centírozott főtengely, holtjáték nélküli váltótengely, a lista végtelen). Mellesleg nekem a Made in South Africa feliratú SKF-ek már 52-ezer km-rel bizonyítottak az ETZ-mben. És azt mondom, csak a becsület kedvéért ccseréltem le őket, ha már széthúztam a blokkot, hogy főtengelyt és egy váltófogaskereket cseréljek. 52 ezer után nem volt azoknak a csapágyaknak semmi baja. Most a válatozatosság kedvéért fag-ok vannak benne.
Azért mert csak a fag és az skf forgalmat tn9-est, vagyis zajszegény bakelitkosarast, nekem pedig ez kellett.
Minőségben amúgy én is a fag-ot és az skf-et tenném előre, de ár/érték arányban mindeképpen a japán koyo a legjobb, és egy keleti motor élettartamát még így sem a koyo csapágyak fogják meghatározni, hanem a főtengely és/vagy a dugó-gyűrű-henger élettartama.
Üdv,
Peti74
De pont ezaz...Hogy EZT a típusú szivacsot NEM lehet kapni, látod...Egy légszűrőszivacsnak egész más a belső szerkezete, mint a sima szivacsoknak.A sima szivacsnál még a semmi is jobb lenne.
Ezt nem értem, mi gázosodik fel, és mi köze a subernek a szivatóhoz?
Ismerek más motoros boltot, de a zichy útba esik jövet-menet, ezért az apró vicik-vacakokat szeretem ott megvenni.
EMBER! Amiről beszélünk, az egy darab lapos, 1cm vastag szivacs. Ezt méterre árulják a nagykerben! Annyira piti dolog, hogy mint márkaspecifikus alkatrészt nem is tartják sehol (anno körülkérdezősködtem már), akinek ilyen kell, kivágja egy darab ollóval. De nekem még sosem kellett ilyen, éppen ezért nem is derítettem még föl, hogy hol lehet kapni, csak láttam egyszer valami vidéki nagyker kínálatában a neten, már azt sem tudom, hol.
Szerintem SKF-et ne vegyél! Én már jártam meg vele! Amióta nincs európai gyára, csak Maláj, Tájföldi, és Kínai, azóta valahogy nem az igazi a minősége. Szerintem próbálkozz a Faggal, vagy valamilyen más európai gyártóval. Ha már szétszedted, mindenképpen érdemes a csapágyakat kicserélned!
Gabi
sorszám: 1581 (49131)
( előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-02 23:26:32)
Zápkörte!
Az is előfordulhat, hogy nem zárrendesen a suber, és felgázosodik a karburátorod! Az is hasonló hibát produkál!
Ha nem akarod nagyobb összeggel támogatni a svéd acélkohászatot akkor legolcsóbb ha japán koyo márkát választod egyszerű csapágy boltból. Tudtommal ezeket használja a legtöbb kályhagyár napkeleten. Ha nekik jó... Felirat akkor sincs ha elforogtak és lekoptak róluk...
sorszám: 1579 (49122)
( előzmény: sztrancsik zs, 2006-04-02 23:26:32)
Igazad lehet .
A laza illesztésü csapágyakon semmilyen felirat nincs . A megfelelöen szoros illesztésüek meg DKF DDR feliratuak és méret is van rajtuk vagy valami kódszám.
Szóval valszeg valami szar a másik.
Szeintetek a Huber motornál kapható csapágyak jók? Vagy vegyek SKF et?
Hátt ilyen előfordul..Bár nekem akkor eddig baromi nagy mázlim volt.Mondjuk úgynevezett szakszervízbe nem viszem a motort, az biztos.De az alkatrészeket mindíg meghozták.Az igaz hogy drága a rizsekhez a gyári cucc, de erre mondtam, h aki nem tudja megvenni, az ne ragaszkodjon a japán motorokhoz.Nem csak azzal lehet motorozni...
De a Pink Motors se rossz egyébként...Tényleg jó cuccokat árulnak.
Jaj, ilyet ne mondj! Én is azzal kezdtem hogy bementem yamaha márka szervízbe, akik rendeltek és hitegettek 3 hónapig. Aztán beszéltem a yama budapestel, ők monták miért nem hozzájuk mentem két napon belül hozták volna. Mindegy, végül megkaptam de: amit szettnek mondtak az egy darab volt 16 ezer forintért amit egy jobb képességű esztergályos megcsinál egy ezresért.
Aztán megláttam a pink motornál hogy az ami nekem kellet volna, náluk van 1500ft-ért!
Arról nem is beszélve hogy a szakszervíz beállította a gépet hogy 180 km-ről kellet haza hozni, szelep köszörülés, és 50 000Ft került a szakszervíz...
Nem baszogatásnak szántam.Egyszerűen csak felvilágosításnak..Lehet rövidzárlat mindenkinél..:)))
Lehet, h a Peti beszerzi, de /most ellene fogok beszélni, pedig jóban vagyok vele/ tuti, hogy drágábban jön ki, mintha Zapkorte kicsit jobban utánajár....
Lemaradt:Nem ismersz más motorosboltot??:))Kicsit olyan szaga van a hozzászólásodnak, mint mikor hall valaki egy információt, és azzal akarja leélni az életét, még akkor is mikor nyilvánvalóan nem aktuális már...
Szerintem ha valaki hallja, hogy Suzuki, NEM a Zichy jut eszébe elsőre... Hanem mondjuk bemegy az első útjába kerülő Suzuki szalonba, és rendel Japánból cuccot.Ha meg nem telik rá, akkor ne tartson rizskályhát...:))Ezek nem arról szólnak, hogy a magyar kisipari szarral is sokáig működnének...
Ne baszogasd! Mindekinek van nehéz napja! Amúgy futár Peti beszerzi abban biztos vagyok, de szerintem lesz az raktáron máshol. Ezért mondtam az imetet mert amikor -annak 5 éve- japo belpiacoshoz kellet index, fékkar, lábtartó, csak bevittem, srác matatott pár percet hátul és hozott mindet.
Én, amikor régebben pesten próbáltam japánhoz alkatrész szerezni, legjobban az imet-tel jártam. Akkor az üllőin volt a kilinikák megálló. De lehet most is ott van! Vidd el a légszűrőt. Most nem tudom, de szerintem már sok üzlet van ahol nem csak bazári cuccok meg ruha kapható.
Zapkorte!
Komolyan kérdezem: mióta is foglalkozol motorokkal saját bevallásod szerint?
Csak mert ha jól tudom suzukiról van szó.Szerinted van hozzávaló alkatrész, egy olyan üzletben, ahol 95%ban szoci gépekhez tartanak alkatrészeket??
már az előző tulaj részéről is ilyen sárga szivacs volt benne. Hol lehet rendeset venni? Zichyben árulnak-e?
Arra.De fordítva mondta..:))
"Két dolog végtelen, a világűr, és az emberi hülyeség, de az előbbiben nem vagyok biztos."
Gondolom véletlenül írtad el, bocs a javításért..:))
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|