:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Az előírás, a Hykomol 80W90 hajtómű olaj teljesen jó. Bemelegedett motornál közel azonos a viszkozitása mint a 10W40-es motorolajnak. Gyula-Bá 75-ös olaja is jó még, az hígabb, picivel ezért jobb a váltás. Ugyanis a motorolajnak és a hajtómű olajnak más üzemi hőmérsékletre adják meg a viszkozitását, csupán ezért térnek el a számok.
Tehetsz bele éppen fél szintetikust is, de nem kell túlzásokba esni. Az olajfürdős kuplungnál nem jó a túl jó olaj, mert azokba súrlódás csökkentő adalékot raknak és elkezd ettől csúszni a kuplungod. Persze lehet venni spéci motorkerékpárba való méregdrága olajat amivel nem csúszik a kuplung, de mivel az MZ esetén egyszerű hajtómű olaj az előírás, ezért sokkal egyszerűbb ha eleve ezt rak bele az ember.
Nem lesz tartósabb, nem megy gyorsabban ha drága olajat teszel bele. Amit ráköltenél a drága olajra, tedd félre, és mire elhasználódik a váltód a tescós olajtól, addigra összejön annyi, hogy vehetsz egy másik motort. Ha meg már eleve szét van kopva azon már nem segít a drága olaj sem.
Persze ha költeni akarod a pénzed, én nem állítalak meg :)
Mol Hykomolt ajánlották,többen is, a félszintit hagyom a fenébe.A két sarok nekem is meglesz bőven, de ez a hardt oil hidegben nagyon gáz volt, alig tudtam csak a rutinomnak köszinhetően visszatenni egyesbe,pedig már akkor min 7 km et lefutott..
Mellesleg az olajfürdös megoldásokat, persze ez csak az én véleményem aki még azt is kérdezné, hogy fékolaj egyáltalán van e a ts be,nem kell túlboyolítani,az a lényeg, hogy optimálisan kenjen és valami normális adalék legyen benne. Va aki 10 w olajat használ megnézem van e 75 ös . de a 40w s hajtóműolajat dicsérik is meg nem is .Nyáron jó volt a hardt is.az nyár volt)))..kiváncsi vagyok mit lehet kapni ami ugyanaz a viszkozítás de jobban ken és csúszik.Egyedül erről a hykomatról mondták, hogy ár érték arányban pont jó, nem egy repsol, de a célnak megfelel.. vagy a fene tudja...Trabant h. olajat mégsem fogok beletenni))
2T olaj teljesen más. Azt ne tegyél a váltóba, nem is tartós, meg túl híg is.
Sima Tescos 10W40 motorolaj, évente cserélve, mert egy szezon alatt elhasználódik, teljesen jó ha spórolni akarsz, amúgy meg 80W90 hajtómű olaj kell bele, az kibír több évet is, persze azért érdemes ellenőrizni. Hidegen kicsit az is fogja de nekem 2. sarok után már teljesen jó.
"... a váltóba jelenleg hardt oil 80 W t használok.
kissé nehéz szívvel öntöttem bele tegnap de kelett az olajcsere.
Az állag mit is mondjak,mint a méz ..."
- motorban ugyan nem próbáltam, abban motor olajat használok, de a hasonló gondokkal küzdő 205 Peugeot 75-ös (Valvololine) váltóolajjal tökéletesen meggyógyult, vaj puhán működik a legnagyobb hidegben is.
Ok köszi,tanulmányozom, a tudás bővítése soha nem ártott meeg sennkinek.
Másik kérdés, a váltóba jelenleg hardt oil 80 W t használok.
kissé nehéz szívvel öntöttem bele tegnap de kelett az olajcsere.
Az állag mit is mondjak,mint a méz ...
A váltó azonnal érezte, mint a másiknál nehezebben váltott, egyesbe alig bírtam visszarakni a lámpánál való induláskor.
Mondják a félszintetikusat, vagy a 40 W is jó, van aki pénzhiány miatt Arol 2t t rak bele, állítja jól megy vele a gép,/inkább oa kerüljön mint a benzinbe.
Végső soron tényleg lehet használni erre az arol.t ? vagy nézzek inkább egy ólcsóbb 40 w s.- olajat?
Tankoltam már én is ott, úgy hogy nem volt gondom, és gondolom sokan mások is, tehát nem mindig mindenhol rossz, de azért túl gyakoriak az ismeretségi körömben az esetek ahhoz, hogy ne akarjak ott tankolni.
Igen én is arra tippelek, hogy míg a MOL és a többi kút ~5% etanolt rak bele, addig a Lukoil 10%-ot (ez a törvényi max amit megengednek) ettől viszont elszegényedett az MZ-m, ezért csöröghetett.
Szennyeződés az ami eltömíti a diesel autók üzemanyag szűrőjét. Rosszabb minőségű diesel olajjal előfordul, vagy ha kispórolják belőle a szükséges adalékokat. 2 közeli ismerősöm járt így.
Bocs, nem sértegetni akarlak, de egy két tévhited van a 2T motorról, amit persze jórészt a hozzá nem értő de kellően határozott fórumozók terjesztenek. Ezért én nem is akarlak meggyőzni saját szavammal ezekről. Az alábbi cikket egy elégé megbecsült öreg szakember írta, érdemes elolvasni mert közérthető is: http://www.szocimotoros.hu/download/altalanos2utemutunning.zip
vagy ugyan ez máshonnan:
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=21813
Ami azért érdekes, és ez az etanolos gyanút erősíti,többet fogyaszt.a tankomban van egy rozsafolt,vékony vizszintes csik, általában tesztelésnél odáig szoktam tankolni üzemanyagot.
Hogy objektíve legyen a megfgyelésem, általában,kevéssel megyek és a maradékot le is üritem, /ezért van az ajtóm elött egy szovjet régi időkre emlékeztető benzinkút jellegű kirakodóvásár.
Ha ez lefut,akkor ki fogom probálni a max motion 95 ösét, kiváncsi vagyok az ár érték arányra.legutoljára amikor a futármotorba Y.jog tankoltam ezt akkor 4.2 forint volt.Most a fene tudja mennyi.
Mindesetre vegyünk egy 400 as átlagárat,mely jelen esetben a lukoil 98 asa. /398/ tegyünk rá egy tizest 410 , tehát egy deci 40-41 ft. Min 20 % os megtakarítással közel ugyanakkora meneteljesítménynél,bőven megéri ezt választani.
Egyszer a Rigámba tankoltam , azonban nem tudtam objektív képet alkotni, mert más olaj is volt benne,kettő rátankoltam három gázos volt a bowden is,amit észrevettem rajta hogy kevesebbet fogasztott viszont a menetteljesítményből visszavett.Ami a Rigánál igazán bejött az az Agip super 95 ös ami persze mol benzin+eni adalék.Igaz 1 - a 70 -hez kompesszióarányú motorhoz még ez is túlzás volt, max az égés lett gyorsabb tőle.
Max motionnal van valakinek tapasztalata?
B.U.É.K
Minden fórumtagnak.
Keri, a vélemények megoszlanak a Lukoil.-lal kacsolatban,van aki szerint jó van aki szerint nem.Általában az autósok panaszodnak rá.
A 100 nitro tényleg parasztvakítás,egyetlen egy előnye van tisztit, de csodákat pláne MZ ben nem lehet várni tőle.
Az Mz gyakorlatilag már csak maga a váz,és a dugattyú nélkűli motor.-t jelenti.vajon hány mz futkos gyári dugattyűval, szerintem nem igazán sok.
Ez is meghatározza azt, hogy éppenséggel melyik benzin jó a motorhoz.
Itt, nem az utángyártott indiai dugattyúszettre gondolok ,mert azt nem nevezném terméknek, hanem trágyadombó minőségnek, annál,még a lengyel is jobb vagy a hazai,persze a német minőség azért más.Embere válogatja.
Ugyanolyan paradoxon,mint a fogyasztás kérdése.nem mindegy hogy 80 kg van a paripán vagy 100.
A Lukoil-t többen dicsérik, többen szídják.leglább ugyanannyi az egyik táborban mint a másikban.Egyesk szerint a 98 asból nem sajnálják az etanolt,persze ez mindegyik benzinben van manaság,a másik szerint tőbb benne az ólom.Ez mind mind motorfüggő.
Keri milyen szennyeződésekre gondolsz?
Sajnos a lengés a bowden minőségétől függ. A sok hajlítás sem tesz jót neki, de egy normális spirállal nincsenek ilyen gondok.
Bowden készítők képesek jót csinálni, csak nem biztos hogy hajlandó vagy kifizetni.
Megoldás lehet hogy valami rendes autó spiráljából csinálsz magadnak, persze nem árt ha van otthon esztergád a szerelvények legyártásához.
Azt kell megnézni hogy ha fellógatod a spirált ne legyen se hajlás se törés benne, hanem egyenesre rúgja ki magát. Ha van benne törés akkor garantáltan ugrálni fog. Beszereléskor is óvatosan rakd be, hogy ne következzen be.
Meg szerintem érdemes valami jó kis időjárás álló zsírral megkenni, finomabban fut, eleve kisebbet ugrál a kenés miatt, meg a zsír csillapít is elég sokat. Túl sokat ne tegyél bele mert különben kihajtja a trutyit.
http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=348&fokat=5&alkat=
Amikor Csehekhez mentem, pont egy tankból értem ki, egy tankból vissza, tehát oda magyar benzin, vissza Cseh.
A tempó útvonal ugyan az, végig országúton.
Milliliter pontossággal azonos volt a fogyasztás.
Tiszta Havai akki itt akar élni az fizzesse meg!
Lenne egy kérdésem a kilométer órával kapcsolatban. Amikor egyenletesen haladok, kileng a mutató jobbra-balra 5-5 kilométernyit, csak gyorsuláskor mozdulatlan. Vettem új bovdent, de nem oldotta meg. Etz-m van, amin nagyon meg kell hajtogatni a fékbovdent, mire elér az óráig. Ez normális jelenség, vagy lehet javítani?
Szerintem nálunk rosszabb a benzin, mint néhány szomszédos országban. A Balassagyarmat környéki szlovákok miért nem járnak át tankolni, amikor náluk 20-30 forinttal drágább a benzin? Pedig a Tacskóba tömegesen átjárnak vásárolni! Nemrég megtudtam. A sima 95-ös benzinnel jóval több kilométert lehet megtenni a szlovák benzinből! Ezt a szlovák rokonaim mondták, aztán kipróbáltam és UFF! Döbbenet!
Rendesen be kell allitani es akkor nincs gond. Amugy meg francokat optimalizaltak :)
Lukoil szar. 2ismeros kicsija is kipircant, szennyezodesek miatt 400 meterrel a kut utan, es nekem is volt gondom vele, pont MZvel igaz nekem 95os benzinhez van optimalizalva :) ra kellet tankolnom a shellnel 100as benzint az rakta helyre azonnal. Persze a shell is tularazott marketing parasztvakitas, de az oktanszam megvan. A repulo benzin 100 feletti oktanszamu lassu egesu benzin. Hagyomanyos motorban persze hogy mas a hangja de sokat nem er. Novelt kompresszio kell hozza.
Én nem hiszem, hogy csak az ólom miatt volt jobb az akkori gépeknek az akkori üzemanyag.
Hogy őszinte legyek nem tudom miért, de szerintem egyszerűen más volt az összetétele, máshogy égett és ahhoz optimalizálták ezeket a motorokat.
Szóval egy ólompótló adalék szerintem nem old meg semmit.
Egyedül egy ólompótlótt találtam amiben ólom van a Gunk.De nem hiszem hogy érdemes a repsol scooter melett még ezt is belenyomni.
Kedves Atilla. legyünk öszinték,melyik benzin optimális a ma kaphatók közül a harminc éves gépekbe?)))
Majdnem egyik sem, létezik pocsék , és még pocsékabb.Változott a világ a szelep tisztitása már nagyobb feladat .Mellékesen megjegyzem, hogy az ólompótló is valahol a kenést szolgálná.A winny ben izopropil alkohol van arre a célra,az Eni / Agip/ benzinek tömve vannak velúk.Érdekes, hogy a Rigába az jó volt ez meg nem fogadja naagyon el .Gondolom az üblitési rendszere más...
Amit nagyon szídnak a 4t autósok, az gondolom a 2t be pont jó lesz, hát inenn indultam ki.
Egyszer kipróbálnám a repülőbenzint is, de most nem kisérletezem.
Sokan tanácsolták már a 10 % os etanol keverést is.Van akinek bejön én még nem próbáltam.Akitől a karbit vettem ts re, bizony azzal üzemeltethette, mert a fúvóka vagy másfélszerese volt az eredetinek,persze panaszkodotttt, hogy egy vidéki út során a benzinből vagy 9 litert evett, gondolom elfelejtette visszacserélni.
Többen mondták azt, tegyek bele etz karbit. Miért lenne jóbb, mert alajáratot, meg a légkeveréket külön csavarral lehet állítani?Vagy kevesebbet fogyaszt vele? ez úgy is vezetésfűggő.
Ahogy én észrevettem 3.2 3.5 4 liter . a lötyögést utálja nem tesz jót neki, jól meg kell huzatni négyesben ha lehet)))
A szerelő azt mondta kopott a henger, 14 e , most már 05 200 feett van benne,kicsit furcsa, meg az is, hogy nincs kopresszió legalábbis megfelelő szerinte, amikor 9,8 at mértünk hideg motornál és nem is könnyűberugni.Ezzel a kopott hengerrel sec perc alatt gyyorsulok 90 re és tartom is, tehát, nem az óra mér rosszúl mint gyorsuláskor általában..
Egyszer láttam egy tesztet, a jelenleg kapható benzinek közül a Lukoil lett a legjobb.
Persze annyira minimálisak a különbségek, hogy gyakorlatilag mindegy.
Az MZ-hez a régi benzin sokkal jobb volt, talán tényleg azért, mert lassabban ég. De bármitől is van ez nem is csoda, mert ahhoz az üzemanyaghoz optimalizálták a motort.
Az ólomnak is lehet valami szerepe 2T esetében, aki nem hiszi vegyen egy tank repülőgép benzint. Marha drága, de az még ólmozott és még az MZ hangja is más lesz tőle, nem beszélve a motorozhatóságról, meg a teljesítményről.
Érezni fogja a különbséget. Az még benzin, a ma kapható meg valami éghető lötty. A régi vasak ezt nem nagyon szeretik.
Sziasztok.
kellemes karácsonyyi Ünnepeket kívánok mindenkinek, itt a fórumon is.
Furcs, hogy nekem személy szerint a lukoil benzinje, melyet az aautósok igen keeményen szidnak , talán okkal, nem feladatom ezt eldönteni, vállt be az eddig legjobban, az összes többivel szemben egyedül az OMV 95 öse volt érezhetően jjobb.A Shell nálam meegbukott, na nemcsak itt a rigám is köpködte söt belassult tőle.az euro 95 fuel sva meg pocsék,húzhatod a gázkarrt dörmög, de nincsen benne valahogy az a szufla az adalékokról inkább nem is szólok.Ismerős9m dolgozott Shell kúton, kész mizéria att a tanker "kipakolása" külön vannak az adalékok stb . Aki a nitrót favozizálja ám tegye,jobb nem lesz töle a menet, a 100 as meg egyenesen a pazarláson kívűl drága.Az aa szöveg hogy kitakarít, hát..... mindenkinek a saját képzeletére bízom, de ha a gyertyakép kokszos , nem biztos,hogy ez lesz a megoldás, mint ahogy ha egy kupi nem megy, nem a butort kell lecserélni.
Repsolból,még van egy fél liter, nem azért említettem,hanem azért mert a favirit 2t part syntetic -ből még legalább nyolc deci, ezt annak idején egy kölcsönzés során az ismerősőm túladagolta,mert hallgatott egy kocstudósra, és jól beolajozta, a keveréket, aannyira, hogy még egy s 58 as rigának is a becsűletére vált volna az a füstmennyíség.A kipfgónak annyi lett..Ezt megoldottam később.A legrosszabb olaj melyeet eddig használtam a Hardt Oil volt, melyet az olaszok, gondolom a visszamaradt olivasajtolásból nyertek, és szinezték megA Jászberényi uton egy csipet hátszélnél vissza kellett tekintgetnem, mert komolyan azt hittem kigyulladt a motor alattam....
A váltóolaja egyenesen pocsék, nyáron mg csak csak na de hidegben,ugy kell menet közben felrugdosni a kuplungot magasabb fokozatba.Lehet, hogy lánckenésre megfelel,vagy nyáron a szecskavágóba még jó,de hogy motorba nem való az egészen bizonyos..... Most az van benne de le is cserélem nemsokára.Talán egy megbízhatóbb mol ásványi vagy félszintetikus megteszi.
Közben persze az elektromos rendszer megint hozta a szokásos formáját, de ennek inkább azt hiszem az aksi az oka.
A másik meg lehet,hogy túl van töltve,hiába esik a feszültség benne amper órában viszont nem igazán.
5.90 ig töltötte , viszont éreztem, hogy melegítette a feszültség szabályzót.2000 felettt mér halványodott a töltésjelző, viszont elkövettem egy hibát , és rátöltöttem még az aksira, de vagy előtte vagy utánna kiégethette a led et, a motor attől még tökéletesen megy,csak majd ezt meg kell viszot oldanom.
A szerelő nagyszerű munkát végzett, tényleeg annyit ért a teljesítménye amennyit kért érte, mert művészet nem észrevenni azt, ha a feszszabályzón az 51 esnek a sarúja le van csúszva, amit visszatettem ,és amit tegnap vettem észre, hogy a biztosítékok is ingatagak voltak, valamint a d+ lötyögött, nagyszerű Karácsony esti progit szeereztem magamnak ezeknek az állítgatásával.A szomszédok viszont megértőek voltak, hiszen az O Tannembaum helyett a motorom hangját hallgatták este 10 óráig...))
Nem tudom biztosan, de szerintem ólom már régen nincs se a benzinben se az adalékokban, mert betiltották. Ez nem szennyeződés volt, hanem szándékos adalék. Valójában tényleg pozitív hatása volt a motorra, mert növeli az oktánszámot, és némi kenést is biztosít, főleg a puha szelepfészkeknek növelte az élettartamát, a kemény szelepfészek betétes motoroknak teljesen mindegy, ezt pedig bármelyik hengerfejes megcsinálja az első felújításnál a régi autókra is. MZ is simában jár tőle, mert lassítja az égést, és ez pozitív megerősítés a hívőknek, de ugyan ezt a hatást magasabb oktánszámú benzinnel, extra etanollal és jó beállításokkal is el lehet érni.
Olajnak nekem a favorit is bevált. Nem rossz az, még az ásványi sem, ha éppen arra van pénzed, de én is Repsol scootert használok többnyire.
Drágább olajakkal verseny körülmények között sem tapasztaltam jelentős különbséget. Az égés tisztasága sem javult észrevehetően, minimális vékony kormozódás mindegyikkel volt, de ennyit 4T motorokon is lehet látni.
Elvileg persze tényleg jók ezek a racing olajak, konkrétan Castrolt is próbáltam, nagyon jó az illatuk, érezhetően tisztábban égnek, de tényleg éppen, hogy csak a placebó szintjével érzem jobbnak MZ-n.
Az hogy tartósabb lesz tőle az MZ...hát én ebben nem hiszek.
Annó amíg lehetett kúton keveréket tankolni, addig mindig azzal jártam, azzal sem volt soha élettartam problémám, csak füstölt rendesen.
A mai füstmentes olajokkal (elvileg a Favorit is ilyen) nem jellemző hogy a kipufogóban komoly lerakódás keletkezzen, a kipufogó szétrohadása, vagy a motor felújítása előtt.
Nekem a jó beállításoknak köszönhetően ezekkel a olajokkal egyáltalán nem füstöl melegen, csak hidegen egy kicsit. Ha füstöl, az túl dús benzin-levegő keverékre utal, vagy túl sok olajra. 1:50 vígan jó ezekkel. Én 1:70-re keverem, szóval 1:50-el tuti nem lesz gond.
Az ólom a szelepek kenéséhez kell, vagy kellett. A 2t-ben nem sok szelep van. Ráadásul az olaj ken ami a keverékben van. Tehát az csak a babonák tárgykörébe tartozik hogy az ólom pótló jót tenne egy 2t-nek.
Valóban az olaj számít. Mennyire ken, hogy ég el, mit hagy maga után elégésekor. Az adalékokra egyébbként is vigyázni kell, kirakódhatnak a karbiban, eldugítva azt.
Igen,én is úgy veszem észre böngészgetve az oldalakat, hogy ez inkább egyfajta önámítás, arról,nem is beszélve,hogy ha jól tudom, csak a GUNk adalék tartalmaz ólmot magát a többi izopropil alkoholt, mely adalék a benzinekben is megtalálható,csak úgy mint az ólom,csak kisebb mértékben.Én repsol scooter t használok elötte használtam favorit 2t félszntetikusat is, erről megoszlaanak a vélemények, egy biztos jelentős része volt a kipufogócserében.és fűstölt is keményen,majdnem ugy mint a hardt oil ásványi.
A menetteljesítményén érzem a kis paripának, hogy a lukoil 98 és repsol scooter 1-50 keverék jót tesz neki.persze van a repsolnak a competición kiadása arról is mondják hogy jó.Valamint erre:
http://www.olaj24.hu/T/castrol-power-1-racing-2t-ketutemu-motorolaj-1l/604
ez azonban szerintem túl jó,és nem hinném, hogy a scooterhez képest javulna a meneteljesítmény,mellesleg nem biztos, hogy pont ezekre a motorokra lett kifejlesztve..Meghagyom inkább az Apriliásoknak))
Csak anno,én voltam az a barom aki hagyta magát mindenre rábeszélni, hó végén, meg leshettem a pénztárcámat,és a benzinre valót..
Nem.
Persze van aki hisz benne, de normális olaj kell az MZ-nek nem adalék.
Egy kérdésem még lenne várom rá a vlaszokat.
érdemes e olómpotló adalékot használni az mz hez?
Köszönöm szépen,időközben kaptam jelentkezést,hát majd meglátjuk,hogy áll a helyzet,már a papirmizéria miatt sem szeretnék megválni tőle,és elég jó gépnek tartom, gyorsulás stb szempontjából, igaz csak 79 kg vagyok)))
Akkor a válasz már meg van...;)
Többi adat:
06203420977
Budapest IX...
Sok sikert!
Magyarország legjobb szerelője sokak szerint! ;):)
Többi rajtad múlik..
Teknőc
Szia Budapest ,Terézváros
Szia!
Szerintem, jó kis gépet vettél. Minden motornak, és mz típusnak van achilesi sarka. Itt a 6v-os rendszer, de minden más része jó. Nekem is ez van. Viszont, ha két személlyel akarsz túrázni akkor inkább a 250 cm3 javaslom.
Vissza a kérdésedre: -Hol laksz?
-Pesten?(Iván Árpád, Bambi Mester)
-Dunántúl?
Északi középhegység?
-Vagy Dél-Alföld?
Mert akkor közeledbe kereshetnék neked jó szerelőt...:)
Teknőc
Motorszerelőt keresek veterán járművemhez.
MZ- TS 125 , fúrás, és buhaeramentes.
Kérem,csakis kizárólag olyanok jelentkezzenek,akik értenek is hozzá,és nem tekintenek fejőstehénnek,akivel, mindent bátran megveteethetnek.
Azt hittem , az Mz.-s társadalom nem arra szakosodott, hogy egymás lehúzásából probáljanak egy fikarcnyi hasznot is húzni.
Akik állítólagosan eddig segítettek, mindegyikben csalodnom kellett, az egyik egy ethanollal üzemeltetett karburátort sozott rám, és a folyó benzin hatására, mely a könyökcsüböl ömlött a rossz keverési aránnnyal magyarázta,majd felajánlott egy szimeringcserét ha hozok alkatrészt 10 ezer forintért be is szereli, akkor már csak az volt a baja.
A karburátorra 3 ezret költöttem mellesleg míg jó lett.
A hibáról rővíden , az első ok, kipufogó eltömődés, valamint a hengerfej perselyezésének hibája melyet egy helyi VI "mester" követett el.Egy ujat,melyen nem volt még beavatkozás időközben beszereztem.
Meg kellene a duggatyyút is nézni,állítólag gyürüzni is kellene.
Hogy a lerakodott olajtól melyet a benzin kioldottnél az olajos benzin csöpög a könyök,vagy a szimeringnél kapja be vagy az olajat,vagy a luftot, csak szakember,aki ért mindehhez,tudja megmondani.Mindentudokkal,és kucséberekkel nem foglalkozom, sem a sufni tuningos megoldás nem az esetem.
Egy hozzáértő kéz kellene, mert erre a gépre, már elég sokat költöttem, majdnem annyit amennyibe került.
A legvégső esetben cserélném egy etz 250 es.-re,azonban,nem hiszem , hogy egy ts en valami ugy el képes romolni,hogy azt ne lehessen megcsinálni.
Akit mindez érdekel ime a telefonszámom.
06 30 73 65 308
e mail cimem coopermine@gmail.hu
Amikor ezt a járművet megvettem, vegyes érzelmeim voltak,egyrészt a 30 éves technológia verseng a mai csúcsgépekkel,másrészről, egy nag álmom vált valóra amikor először élesben vezettem az autópyályán, ti is tudjátok,milyen érzés egy betöretlen vasparipát megzabolázni.
Hát ezért ragaszkodom én ehhez a tipushoz,azonban vezettem már nagyobbat is 250 est csak arra már nem telett a kasszából.
Röviden ennyi.
Olajos... na ja, az lehet. Bár nem látok olajat eltűnni a tartályból.
Van mechanikus állító, és be is volt állítva faszán. Nem hiszem, hogy nem húzza vissza, mert gurul magától ha kiveszem sebességből... MEg felfekszik, hisz összerakás után jó volt. A dob is fel van szabályozva. Arra gondolok még, hogy megragadt pár munkahenger a pár hónap alatt, azt csak azt az egy kereket fogja, ami be is satuzott. Eh, mindegy, szét kell szedni. mivel hobbiautó, ezért most leponyvázva áll és nem tervezem mozgatni a következő 4 hónapban. :D
Vagy olajos lett, vagy nem fekszik fel a fékbetét a dobban, vagy nem húzodot vissza összerakás utánt és megégett.
Autók dobfékeinél mechanikus után állító szokott lenni.
Nna, ez sikeres volt...
Ok, a karbit megoldottam egy kis teflonszalaggal a tűszelep-ház körül. Most úgy tűnik, jó, bár még állítani kell.
Új gond: Elment a fék...
Nyár végén lett csinálva, uj fékpofák, felszabályozott dobok (4 dobfék), új olaj. A munkahengerek mind maradtak, csak megjárattam őket.
Akkor jó volt a fék, most meg kb nulla.
Felkeményedik, de aztán szart se fog... Valakinek van tippje mit basztam el?
Köszönöm!
OFF:
bocs srácok, szükségem volna egy kis tanácsra:
ziasztok,
Gondoltam kitakarítom a kis suzuki carry karburátorát, és elértem, hogy bár tiszta, de nem zár el tű. Mikor kivettem a tűszelepet, akkor volt alatta egy rézgyűrű tömítés csúnyán eldeformálódva. Nekem úgy tűnt, hogy anélkül lesz szépen szintbe a szelepház de a manual szerint is kell bele... Kiegyengettem, beraktam. Szépen lezár, mikor belejújok, de feltelik, ha a pumpa beindul. :/ Eddig nem csinálta, tehát szerintem nem a tű szar, inkább a szelepház tömítése, vagy esetleg az elkerülő cső (az is az úszóházon át van vezetve egy o-gyűrűvel eltomített csövön) Tapasztalatokat kérek, hogy ilyenkor mi szokta elfosni magát. Sajna ehhez a modellhez relatíve nehéz karbifelujító kitet szerezni... :/ A szétbontás előtt jó volt az, csak eltömődött az alapjárati fúvóka... Fene egye meg, meég gondoltam is, hogy csak azt kiemelem és kész, de mondom, tán még soha nem volt kipucolva csóri, akkor most ki lesz. :D Nesze. Kösz a segítséget.
JA, tudtok olyan autókarbit, ami vízszintes, nem függőleges? Ez vízszintes. :P Esetleg egy injektort is belefabrikálhatok...
Rögtön indítható, a leállás után, de megint csak 2-3 ütemet megy és megáll, közbeni gázadásra nem reagál.
Több oka is lehet.
Például lassú a benzin után folyása. Ha egy darabig áll van anyi benzin a karbiban hogy elinduljon. Amikor ezt kihörpöli leáll, aztán várni kell hogy megint csurranjon valami.
Túl sok a benzin a keverékben. Amíg hideg megy valahogy, mert le csapódik a benzin egy része, aztán melegen belefulladt a benzinbe.
Attól is függ a hiba hogy mennyi idő után lehet újra beindítani. Vagy hogy milyen a gyertya ha kiveszed leállás után, nem túl nedves e.
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem.
Van egy ROMET kadet, ami rendesen működött, aztán jött a hiba.
Beindul, megy vagy 3-4 ütemet aztán meg áll. Szikra van,benzin van, gyujtás van, rögtön indul egy rugásra, gázadásra nem reagál. Gyertya csere volt, megszakító hézag van. Vélemény?
Köszi: kferi
Sziasztok!
Kecskemét környékén keresnék megbízható motorszerelőt MZ ETZ típushoz. Ha valaki ismerne, megírná az elérhetőségeit?
Köszönettel:
Sz J
Budapest közelében, valakinek nincs kedve felpolírozni a TS125-ösöm két oldali blokk fedelét, meg a kerekeit? Természetesen fizetek érte, szívesebben fizetek ismerősnek ilyenért.
Próbálkoztam, de begörcsölt a kezem és nem igazán lett szebb, szóval akinek van hozzá felszerelése és szereti csinálni itt a lehetőség :)
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk
06306622197
markoka911@gmail.com
Ilyen formában még nem találkoztam a jelenséggel, de hegesztésnél nem véletlenül van meghatározva a polaritás.
Az anód 30%-al jobban melegszik az elektronok becsapódása miatt.
Szóval ha ívet húz a szénkefe, elképzelhető hogy elégett.
De annak a grafitgyűrűn is látszania kéne, nem?
Vagy tényleg a kisipar remeke.
A Fer-Vill-nél érdemes megkérdezni, ha jót akarsz.
Az egy villanyomotor, generátor felújító és alkatrészes cég, és MZ-s a tulaj.
Nem tudom, ez már mélyebb tudást igényel, de ott az egyik szénkefe pozitív, a másik negatív (testre van kötve).Nem okozhat ez különböző terhelést a keféken?Különösen, ha valami hiba is társul mellé?
Ez az, amiben nem vagyok rutinos, de vannak itt ilyenek, szerintem tudják, mi a gond.
Lehet az is, hogy az utolsó mondatod lesz az igaz.
Sajnos, utazás miatt nem jutottam ki, pedig szinte helyben volt a tali.
üdv.: R
Köszi a lakkos infókat! Fényezőig nem akarok elmenni, a felirat és a javítgatás a lényeg, mert nem tetszik, hogy helyenként kivirít az eredeti piros festés a metálkék alól. :)
Szegeden nem a gyújtásommal volt gond, hanem az akksim/töltésem szállt el. Egyszerre cseréltem túra előtt szénkeféket, az egyik tökéletes most is, a másik csutkára elkopott. Néztem a grafitgyűrűt, de sima és sértetlen.
Egy kicsit laza a főtengelycsapágy a csapágyházban, lehet mozgása menet közben, ami talán elkoptatta a szénkefét. De akkor a 3 mm-rel arrébb lévő másik szénkefe miért nem ment tönkre? Alighanem megtalált a kisipar egyik gyenge láncszeme. :)
Lehet persze, színtelen vagy transzparens 2K lakk, a metál- és gyöngyház fényezésnek mindig ez a befejező rétege.25-35 mikron réteget fújnak fel, 1-2 rétegben, az aztán többször is polírozható, tükörfényesre.
Környezetemben Lechler anyagokat használnak, de bármilyen márkában kapható.
üdv.: R
P.S.A szegedi találkozón beállította valaki a gyújtásod?Mert említettél valami ilyesmit, sajnálom, hogy nem lehettem ott...
Létezik 2K-s lakk nem csak parkettára :)
Ja feliratot, lehet lakkozni.
Metál fényezésre én mondjuk nem mertem még vállalkozni, de autómat, motoromat fényeztem már, elég jó eredménnyel.
Kb. ezt a két céget ismerem. Mindkettőnél vásároltam már.
http://www.carcolor.hu/
http://www.procolorkft.hu/
Metál a mostani festésem, és úgy néz ki, találtam hozzá javítót. Szeretnék a metálra egy feliratot festeni (ezt mondjuk lehet, hogy úgyis festő csinálja majd) és utána szerettem volna lakkozni, hogy az egésznek adjak egy kis fényt. (elég leharcolt már szegény)
Az derengett, hogy lehet kapni valami kétkomponensű lakkot, amivel a metál felületeket még többször bevonják. De lehet, hogy csak az otthoni parkettalakkozásból maradt az emlék. :)
najó a 20 ezer lehet hogy sok, ebbe már egy olcsó a fényezőpisztoly is benne van :)
Választhatsz.
Van drága és szép megoldás, valamint olcsó és ronda.
Lakkozni egyiket sem kell, de főleg nem érdemes, csak ha metál, gyöngyház, vagy más hologramos színt választasz.
Alapvetően bármelyik autófesték benzinálló. 1000-esért már kapsz egy flakonnal festékboltokban, de ha jó eredményt akarsz akkor kb. 20ezer anyagköltségből és rengeteg munkával le kell fényezni az egészet egyben...vagy elvinni egy fényezőhöz.
Sziasztok! Pingálgatnám, javítgatnám az MZ-m tankját és a végén szeretném lelakkozni. Tudtok ajánlani olyan márkát/típust, amit érdemes használni? Természetesen a benzinállóság a fő kritérium. (Az se baj, ha olcsó! :)
Hát.. köszönöm a linket :) nem semmi ami ott fenn van. Fordítóval kezdtem olvasgatni, de így is sok kicsit. Minden van.. korábban még nem láttam.
Ennyire nem szeretnék belemerülni, akkor inkább marad a Jawa 350 ikov karbija. Elég finiman hangolható darab.
Ott nem volt hőmérsékleti érzékenység, igaz a mostani beállításom se rossz, de max 25°C-ig. Ez kissé kevés de tavasszal és ősszel jó. Kérdés mi lesz, ha elkezd letömődni a levegőszűrő..
Egyenlőre marad a finomhangolás :)
A modern autók egész motorját leszigetelik, nem szivattyúzgatják.
80 fokos hőkülönbség az égvilágon semmit nem okoz a motorban.
A 900fokos kipufogógáz a probléma amikor túl gyorsan melegíti a kipufogó csatornát, miközben a szívó csatornán jön be a hideg levegő, és a hőtágulás miatt elreped a hengerfej. Ezért nem illik hidegen hajtani, mert idő kell mire beáll a hő egyensúly.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|