:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Ezt látnotok kell:
http://teszvesz.hu/item160883108_polini_evolution_ii_70_cc_kit.html
A szöveg szerint újrapolírozott (?) a henger. Nézzétek meg alaposan a képeket, frankón látni a keresztirányú "polírozási" nyomokat :D Meg az a "megszorult" dugattyú is érdekes :D
egyébként meg a M=F*a vagyis a nyomaték egyenlő erő ször karja. De tényleg csak akkor van jelentősége, ha a kulcs végére akasztott libamérleggel akarsz nyomatékot mérni.
A nyomatékot nem kell csökkentened, ugyanakkor fog kattanni a kulcs.
Nyomatékosan kérlek benneteket hogy válaszoljatok a következő nyomatékos kérdésre :)
Szóval,ha toldani akarom egy bizonyos hosszal a nyomatékkulcsot,hogy számoljam ki mennyivel kell csökkenteni a nyomatékot?
Simán aránypárral számoljam ki?amennyi százalékkal hosszabb lett a kulcs annyi százalékkal csökken a húzóerő?
Régen tanultam mindenfélét a suliban az erőkarokról de már kiesett sajna.
Jó a fordulatszámmérő kihajtás is.
Ma raktam fel egy hőfokmérőt,és mentem is vele egy kört,hogy kipróbáljam,milyen tartományban mér,és tökéletesen működött a motor,nem zörgött melegen sem a kuplungja.Remélem ez így is fog maradni.Azért köszi a segítséget.
Esetleg nézd meg, nem szorult-e meg a fordulatszámmérő meghajtás annyira, hogy visszafogja azt a fogaskereket.
Igen arra a zégerre gondolok.Most vettem új alátétet,az nem megy át rajta.Szerintem az alátétet fogja,de talán más is majd hozzászól,mert nem vennék rá mérget,azért köszi.
Ha arra a zégerre gondolsz, ami a kuplung lánckerekének a tengelyén van, az sztem csak a racsnis fogaskereket biztosítja. És simán átmegy rajta az az alátét. Én korábban pont amiatt nem tudtam összeszerelni, mert az alátét közepe elnyalódott, és nem csúszott át ezen a zégeren. Bár most már bizonytalan vagyok.
A blokk felőli oldalon van egy "rugóalátét",amit egy zieger gyűrű határol.Ennek az a szerepe,hogy a rugó ne érjen a blokk csapágyházához.Amikor szédszedtem,ez a rugóalátét belső fele kinyúlott,így a rugó átugrott ezen a zieger gyűrün.Most,hogy kicseréltem és összeraktam,most sokkal erősebben nyomja a racsnit a kuplunghoz,de még most is néha kerreg.Valószínű,hogy kerítek egy komplett kuplungot rá,lamellák nélkül,és kicserélem az egészet.
Nem igazán értem. A rugó blokk felöli része egy perselyen fekszik, ami alatt a kuplungtengely csapágya van, a kuplung oldalon pedig a fogaskereken fekszik fel, amit a kosárhoz nyom. Nincs mit átugrania.
Hali!
1. A 130-at azért írtam, hogy az utazóval hajtva 3,9-4,3 literes fogyasztást és a 135-140km/h végsebességet körberöhögő tamáskodók ne rohanjanak meg egyből.
2. Vape gyújtásos, felkompresszált, szépen bejáratott, belülről is tiszta kipufogójú, 638-as gépem volt, ami ezeket tudta. Nagyon komoly autóval, hiteles órával mértük be a végét. Ja, és 5900-6000-et forgott ama bizonyos típusú olaj használata mellett. (Számolgassál csak, ha ismered a végáttételt és a kerék futófelületének hosszát. Több, mint 140 lesz, elméletben legalábbis. Csak ott már a légellenállás iszonyú erőt jelent, amit elég rendesen éreztem is... ) Ja és az az olaj NEM Arol 2T, mielőtt megint vmi. főokos kitalálja, hogy ezekbe a gépekbe az pont jó lesz. Sz@rrá kokszolni mindent, arra tényleg jó...
3. Mielőtt pedig motorgyilkos elmebetegnek kiáltasz ki, mindezt egyetlenegyszer játszottam el, az utazóm 85-90, mert azt szeretem.
Köszi, leültem.
u.i. Itt jegyezném meg, hogy egy cimborám 251-es ETZ-je is ment 135-140-et. A Jawa érezhetően nyomatékosabb, hegynek fel pl. otthagytam, mit Szt. Pál az oláhokat...
sorszám: 1957 (68854)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-01-27 09:11:41)
Igen, de ha szerencséd van és van egy kis orkán erejű hátszeled felmehet 132re is. De az már tényleg a vége :-).
Jó száguldozást.
Üdv!Tudnátok ötletet adni a következő hibára?TS125ösön az volt a probléma,hogy hidegen,amikor berúgtam a berúgó racsnija nem ugrott vissza a helyére,és kerregett.Most szédszedtem és kiderült,hogy a rugó,ami a racsnit a kuplungházhoz nyomja a zieger gyűrün átugrott,így gyengébb lett.Most elhárítottam a hibát,kezdtem is örűlni,hogy jó lett,de most is csinálja,csak nem olyan feltűnően hangos,és csak magas fordulaton.Ha valaki járt már hasónlóan,az legyen szíves segítsen.Köszi
Szia Matya!
Most szedtem ki a szimeringet. Nem sikerült ugye roncsolásmentesen, de így is látszik hogy a tömítőél eléggé lekopott, és a perselyre sem szorult rá nagyon. Most kb 29,2-29,4 a furatátmérő, ami a 30-as mérethez képes elég kevésnek tűnik ahhoz hogy rendesen tömítsen. Ma hozták meg az SKF csapágyboltba a vitonos szimeringet, de csak 1000Ft volt.:-) Ez már kétajkas és sokkal jobban tömít mint a másik. Remélem hétvégén össze tudom rakni és bízom benne hogy csak ez volt a baja.
7-9mm
130 körül tud tankra hajoló vezetővel, sík terepen, szélcsendben
Énszerintem is egy jó vastag 120-at tudnak.
Az úszószintet nem tudom de a végsebesség 120-128 km utassal és utas nélkül. Ennél többet nem tud. Az új jawaknak amiket most gyártanak azoknak is ez a végsebességük.
Üdv mindenkinek!
Van egy 87-es évjáratú JAWA 350 638-as motorom. Szeretném tudni, hogy a karburátor úszóházában a benzinszintet hány mm-re kell beállítani a karburátor osztósíkjától.
Milyen végsebességre képes egy ilyen gép, ha minden jól működik rajta?
Köszi a tippet! Nem kotyog. (Be is b.szna, mert júniusban cseréltettem full blokk-csapágyazást SKF-re)
Arra gyanakszom hogy a széngyűrűk lehetnek elfordulva (meg is vannak repedve), mert azokba illeszkedik a bütyök vége. Azt pedig csak egyféle képpen lehet összerakni, jól, de a jelek szerint mégsem jó a dolog. Attól tartok kísérletezgetés lesz a vége, mert egy utángyártott/bontott bütyök mégsem olyan húzós, mint egy generátor forgó rész... (Arra meg már gondolni sem merek hogy a főtengelyem lett vmikor előző tulajnál sz.rul összerakva.)
Szép napot!
Heló.Mozgasd meg a főtengelyt a generátornál oldalirányba és figyeld nem kotyog e a főtengely csapágy.Ez ha kotyog megneheziti a dolgod.
Szerzel több marék ÉLES kavicsot, belerakod és nekiállsz rázogatni. Elég pepecs munka, de fémtiszta lesz. Ha van betonkeverőd, akkor bebugyolálod egy rongyba és 1-2 óráig forgatod. Miután tiszta lett, kavicsot kiburítod, egy kis benzinnel kiöblíted és kész.
Mielőtt elküldtök szeptemberhez, NEM a műgyantás megoldás érdekel, nekem valami festék rémlik. Esetleg ha Hammerite-tal csinált már ilyet valaki, és vannak tapasztalatai, arra vevő vagyok.
Előre is köszönöm!
Möre
És akkor már én is kérek kis segítséget:
Próbálom éleszteni az elfekvő Babetta 207-esemet, és lenne pár kérdésem:
1. a rohadó tankot mivel/hogyan érdemes kezelni a CR-en kívül? Olvastam valami simson-felújításos cikket, amiben ezt csinálták, csak nem találtam meg.
2. hány mm-re kell állítani az úszószintet (mondjuk úszóház aljától mérve)? Ha a motor feléled, akkor már érdemes a vázra ráfeküdnöm, de addig nem költök rá :)
Heló Petya!
Nekem 250-em volt, gondolom a két szélső dekli fekete színére gondolsz. Kromofággal szedtem le, nem volt egyszerű mutatván, többször is neki kellett esnem. Pedig nem gyári festés volt. A tömítéseket szedd ki mindenképp, mert szétmarja őket a cucc. Én ugyan nem is akartam lefesteni újra, de úgy tudom, hogy a kromofágozott dolgokon jó ideig nem marad meg a festék. Talán csiszolgatással lehet gyorsítani rajta.
Sziasztok!!!
Egy gyári etz 150-est renoválok még gyáribbá és az lenne a kérdésem h a blokkot fujnom kell mindkét oldalt a gyári miatt de nem mertem még le Cromofágozni nehogy bántsa a tömítéseket.Mi a véleményetek róla???Valamint mivel érdemes le festeni h tényleg szép fekete legyen-mint a gyári ,.Tanácstalan vagyok mert ez az első ilyen jellegü munkám.Köszönöm előre is a segítséget!
Szia ha aváltóba olajat cserélsz.MOTULváltó olajat vegyél.húzosabb az ára atöbbinél de nem mindennap kell cserélni és nagyon jó. helo Karcsi
sorszám: 1942 (68453)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-18 17:03:46)
Hali Mindenkinek!
Ötleteket szeretnék a következő gondomra:
Nem lehet belőni a gyújtást a 250-es TZ-men. Az állító lap teljesen hátra van tolva és még így sem tudom a 3mm-es előgyújtást hozni, csak kb 4 mm-t. Ezáltal elég darabosan, hangos koppanások kíséretében jár.(Aki jött mellettem szegeden a túrán az tudja miről beszélek) Lehet az, hogy a mexakító bütyök kisipari utángyártott (így rossz az egész kialakítása), esetleg a generátor forgórész vége van el..szódva?
Előre is köszi a segítséget!
Helló!
Én azt olvastam valahol, hogy ha a Hykomolnál jobb olajat teszel bele, az azzal a következménnyel járhat, hogy csúszni fog a kuplung. A kuplung ugyanis Hykomolra van tervezve.
Ezt csak halkan jegyeztem meg, lehet, hogy nincs igazam...
sorszám: 1940 (68442)
( előzmény: pannonkondor, 2007-01-18 17:03:46)
Sziasztok!-szeretném megkérdezni,hogy volt-e valamelyikötöknek bíztósítóval már dolga úgy,hogy ti voltatok a károsultak?Írjon aki pár dologban majd tudna a segítségemre lenni nagyon fontos lenne!Köszi Karcsi
Meg tudja valaki mondani , hogy milyen olaj kell az ETZ 250-es váltójába? Jó bele a Hykomol, Vagy esetleg mást tegyek bele?
Természetesen a szimeringek is újak voltak, régit soha nem rakok vissza. Levettem a szívócsonkot, megpucoltam, ellenőriztem a felfekvősíkokat, okésak. Új tömítéssel azt is visszaraktam, de semmi változás, tehát a karbioldal kilőve. Tök fura, hogy beindítom, üvölt mint állat, de ha lehúzom a jobb oldali pipát, szépen elpöfög egyhengeres üzemmódban. Amint visszarakom, újra felbőg. De ha a bal oldali pipát húzom le, akkor ugyan pörög tovább. Még a tarfókat is átcseréltem próbaképp, de ugyanaz a helyzet. Hát a repedést én is kizárnám egyelőre. Így jelen állás szerint vagy a hengertalp, vagy a jobb oldali szimering.
Hát ha még az eredeti gyári szimmering van benne, akkor élnék a gyanúperrel, h esetleg az adta meg magát...Sztem cseréld ki, ártani nem ártasz vele a gépnek..Én cserélném a bal oldalit is a biztonság kedvéért, de ez már csak az én kukacoskodásom...:))És lehetőleg vitonos szimmeringet vegyél..Legalábbis nekem az vált be...Mondjuk olyan 2000-2500Ft/db áron mérik..
Hogy repedés lenne valahol?Nemtudom.Előfordulhat, mint bármi más egy ilyen korú motornál, de azért elég kicsi a valószínűsége....
A szimering az pontosan ugyanaz ami eredetileg is benne volt. Nem egy csúcsszuper fajta, de ha gyárilag ezzel szerelik, akkor elvileg jónak kellene lennie.
A hengertalp tömítést is megnézem majd, ha kell akkor lehúzom a hengereket, de fura lenne ha a felújítás óta belerakott 1600 km alatt meghibásodott volna. Nem bóvli papír lett alárakva és benzinálló tömítés pasztát is kapott.
A karbi gumipereme rálóg a szívócsonkra és jó passzentos. Volt fent kisipari is, de akkor azzal nem volt gond. Most vágtam új tömítést a karbi és a szívócsonk közé, de nincs változás. A következő lépés lesz, hogy leveszem a szívócsonkot. A hengereket úgy raktam fel, hogy mielőtt fixen lehúztam volna, a szívócsonkot húztam meg hogy egy síkban álljanak. Nem lehet hogy elrepedt a szívócsonk vagy valami más? Lehet hogy ilyen fals szívás hirtelen jöjjön elő, mondjuk 20-30 km alatt? Mivel a jobb oldali henger a hidegebb, a gyanúm egyelőre a generátor alatti szimering, de majd sorjában végigbogarászom.
Várjcsak!!Milyen a gumiperemed a karbinál??Utángyártott??Vagy gyári?
A gyárinál a gumi pereme belóg a karbi szívócsonkja, és a közösítő közötti részbe is..A kisipari meg nem..Azzal simán szívhat ott is falsot.
Hengertalpnál nézd meg...Tudom, utálsz érte, de érdemes lehúzni a hengereket, és újra tömíteni....Esetleg a közösítő csonk hengerekre felfekvő felületét nézd még meg...
Szimmeringet milyet tettél bele?Óccsó vót, vagy kértek pénzt érte??? :))Én általában 2000Ft körülit szoktam venni...Nembízom az olcsó vackokban..
A szimmeringnek a kor is számít. Sőt, a meleget sem mindegyik szereti. Én az enyimből vettem már ki olyan szimmeringet, aminek tök szép, kevesett futott felülete volt - csak éppen csikorgott a tengelyen, úgy fel volt keményedve.
A kúpos gumigyűrű meg érdekes darab, legalábbis az enyimet mikor vettem, és évek óta állt, tök aszott volt és lötyögött, utána amikor használni kezdtem, a benzintől vagy másfélszeresére duzzadt, és elkezdett tömíteni. :-) Aztán lehet, hogy ez már valami utángyártott csoda volt... a plé peremnél nem kap falsot, főleg nem csak az egyik henger a kettőből.
Akkor először megnézem a karbifelfogásnál, nem-e ott a bibi. A motorban a felújítás óta csak kevés km van, megenne a méreg ha szimmeringes lenne. A karbi kúpos gumigyűrűje passzentos, de lehet a plé peremnél kaphat egy kevés falsot, egy picit görbe, nem teljesen sík.
sorszám: 1931 (68069)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-01-13 17:01:39)
Hali. Pedig falsot szív a motorod akkor csinál ilyet. Ha nem vigyázol felpörög és le sem tudod állítani amíg csak kap benzint. Öngyulladás után már gyújtás nélkül is megy és még trabi gyújtás sem kell hozzá.
Hali mindenkinek!
Az a gondom a 350-es Jawa-mmal (638-as), hogy ha gázt adok lassan esik vissza a fordulatszám, amikor meg ráhúzom a szivatót, felbőg mint állat. Az egész jelenség hirtelen jött elő, nagyon rövid időn belül. Karbit szédszedtem, átnéztem, lecsekkoltam a bowdent és a markolatot+tolattyút hogy nem szorulnak-e meg, de semmi. Először a fals levegő beszívásra gondoltam, de a motor könnyen indul, van egész elfogadható alapjárat is. Ezután megnéztem a gyertyákat, a jobb oldali csak langyos volt, míg a balos jó meleg. Hoppá, gondoltam, itt lesz a hiba. Gyors gyertyacsere, de a végeredmény ugyanaz lett. Lehetséges, hogy a trafóval van valami baj? Vagy a gyújtással (Trabi elektronikus van rajta)? Okozhatja ez a fent említett jelenségeket? Van valakinek ötlete?
Üdv:
Powerarc
Hát úgy is lehet, csak nehezebb. :-)
Eddig az volt a baj hogy egyszerre próbáltam bele tenni az agyból "egy oldarrol indulókat" és a ráf középvonala erősen nem az agy közép vonalánál volt
KÖSZI megpróbálom remélem fog menni.
ja, persze a "kihagyott küllőknek" keresztezniük kell a legelőször befűzötteket.
Először fűzdd be valamelyik oldalon minden második küllőt, úgy, hogy az abroncsban két küllőanya közt legyen három foghíj! Utána forgasd el az abroncsot az agyhoz képest addig, amíg a küllők megfeszülnek, és fűzdd be a kihagyott küllőket, úgy, hogy a niplijük az abroncson pont két nipli közé középre essen. A másik oldal emennek a tükörképe (persze pár centit forgásirányban eltolva).
Nem tudom én vagyok a hozá nem értő , vagy otthon nem lehet meg csinálni , de kiszedtem a küllőket a simsonom kerekéböl és nem tudom az újakat be rakni. A méreteik meg egyeznek de mégse sikerül. Tudna valaki tanácsot adni ?
Hali mindenkinek van két tippem romettel kapcsolatba.
Kezdem a benzincsappal az utángyártott benzincsap ereszt mert a tömítés egy rakás kaka.Erre a megoldás simsonnak kétféle benzincsaptömítése van kicsi meg a nagy.Na az utángyártotra kell a kicsi tuti 100%-al működik az eredetibe meg a nagyobbik benzincsaptömítés való.
MEg tudjátok a gyujtáskapcsoló rögzített. NA ha leveszitek a lámpa elejét láttyátok a vezetékeket meg mindent na gyujtáskapcsoló alján ott van egy pici sasszeg na azt kihúzzátok és a kis kapcsoló kijön de minden más ott marad így ha parkoltok kevesseb az esély arra hogy elllopják a vasparipát:)))
Helló!
van 1-2 eladó MZ cuccom. link: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=Dino1986
akit érdekel valami: etz521@freemail.hu az ímélcímem.
Hali!
Mint kiderült sok szerepe nincs a lemeznek.
Csak egy müanyag alkatrész ami egyfajta szerelő ablak a km ora meghajtó tengelynél.A láckerékvédő műanyagon van 2 furat oda kell bepattintani.
Gondolom az esetleges szennyeződéstől védi a fogaskereket.
Üdv
A km hajtás csigáját takarja el, hogy az utólag belerakott (szereléskor) zsír ne tudjon szana és széjjel csapódni.
Zoltán
Hello kupi!
Arra a valamire én is csak most lettem figyelmes miután olvastalak. Valoban mutatat a rajz ott egy lemezt de sajna én sem tudom mi célt szolgál. nekem biztos nincs benne,mert nem rég szereltem a motor gurul tehát nem lényeges, legalább azzal is könnyebb.Ha meg tudsz valamit ird meg engem is érdekel mostmár.
Üdv joszty!
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|