:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Köszönöm szépen a segítséget!!!
sziasztok!
kb 1 hónapja irtam nektek a tz-m zakatolásárol->hazaérve a nyaralásból szétrobbantotam az egész bal oldalát:kuplung tuti,fogaskerék szegecsei tuti,a nagyfogaskerék anya tök tuti!na mi lehet a gond??a fater valami régi ismeröse ép akkor jött át mikor a tz-t piszkáltam. segített öszerakni és az elsö indításnál megint elöjöt a zakatolás egy kicsit behúzta a kuplungot /holtjáték után 1 mm/ és a zakatolás eltünt->tehát a csiga-bigám van szétkopva amugy csak a sima tz hangja van.
remélem a történetem /szenvedésem/valakinek a segítségére volt és nem próbál meg mindenféle hülye variáciot mint én és nem szo....a meg saját magát.
széles utat olcsó benzint szereljetek keveset
Sokadszorra is...
Keresd Szakált: www.polirozas.info
Sziasztok!Egy kis segítséget szeretnék kérni!Van egy Trophy 125-ösöm,és láttam a galériában hogy milyen gyönyörűre lehet fényezni a blokkot.El tudná valaki mesélni hogy hogyan és mivel lehet azt a csillogást elérni?A segítségeteket előre is köszönöm!Mindenkinek jó mocizást;)
Sziasztok !
Az origó fórum motoros rovatában olvastam, hogy itt a szocimotorosoknál megjelent egy rövidke tanács arról, hogyan érdemes házilag lefesteni egy motorkerékpárt. Nem tudjátok véletlenül, merre keressem ?
Kösz:
Bali
Én is csak a hengerfúrást, és a főtengelyt bíztam másra, a többit én csináltam. Már sokszor rájöttem arra, hogy csak az van jól megcsinálva, amit magad csinálsz.
Egyébként észre vettem egy újabb eltérést is a két henger működésében. A jobb oldaliban, ahonnan az a hang jön olajosabb a kipufogó, illetve fekete, olajos a gyertya is. Míg a bal henger kipufogója szinte teljesen száraz, a gyertya pedig őzbarna színűre van kiégve. Lehet, hogy a gyújtásom sem ok? Pedi ez az első henger, amihez az előgyujtást állítani kell. Az pedig 3 mm az indikátor óra szerint. A felújítás óta még csak néhány km-t mentem a mocival, ez ezért tünt csak fel most. Sajnos nincs érvényes forgalmim, mert ahogy írtam, már vagy 12 éve nem ment a járgány, így vizsgáztatva sem volt.
Pontosan így kell csinálni ahogy leírtad. Az enyémet magam újítottam fel, egyedül a hengerfúrást, főtengely felújítást csinálták szakik, a szét- és összeszerelést magam csináltam. Szoktam bütykölni ezt-azt, úgyhogy bele mertem vágni ebbe is. A felújítás óta van 3500km a motorban, jelenleg semmi gond (lekopogom). Most így fejből nem tudom, hogy a szerelési könyv ír-e erről, de szerintem meg lehet oldani anélkül is, csak valami megfelelő célszerszám kell, hogy az egyengetésnél az alső hajtókarcsapágy ne legyen feszegetve. Valahogy a blokkhoz ideiglenesen hozzá kell fogatni, és felette megfogva óvatosan hajlítani. Egyébként régebbi autós javítási könyvben is lehet találni erről leírást.
Ezt úgy gondolod, hogy leveszem a hengerfejet,majd a dugattyú és a hüvely fala közé tolom be a hézagmérőt?
Egyébként köszönöm a segítségedet.
Ha érzékelek eltérést, akkor újra szét kell húzni a blokkot és a főtengelyt a javításhoz?
A hozzászólásaidból az jött le, hogy nagyon otthon vagy a szerelésben. Foglalkozol talán szervizeléssel?
A csapszeg felőli oldalakon szépen beledugsz egy hézagmérőt, ami a tetejénél szép húzósan illeszkedik. Lassan tolod lefelé és akkor derékszög ha végig egyenletes erővel megy lefelé. Ha az egyik oldalon érezhetően kezd szorulni, akkor biztosan ferdén áll a hajtókar, illetve a csapszeg furata ferdén áll. A hajtókar egyengetésével orvosolható a probléma.
Akire bíztam, állítólag a legjobb szaki a környéken. Meg tudom azt valahogy állapítani, ha valami nem kóser a derékszöggel?
Egyébként lehet benne valami,mert aki fúrta a hengereket azt mondta, hogy alig bírta megcsinálni, mert oválisra kopott a jobb oldal.
A furcsa az, hogy a felújítás előtt is hasonló volt a hangja, és ez semmit sem változott.
Óóó, ezer kösz. Szerintem ők lesznek azok.
Még egyszer köszi!
A felújítás során a hajtókarok lettek derékszögelve?
Segítsetek!
12 év után rászántam magam és felújítottam 12V-os JAWA-mat (638 blokk). Régi hibái voltak: nehezen indult, melegedett, 4.-ben nem volt erő a mociban, csúnya csattogó hang a jobb oldali motorfélből (vagy hengerből).
Hengereket felfúrattam, új dugó, gyűrű, csapszeg. Főtengely és csapágyak felújítva, cserélve. Újra vezetékelve minden, karbi kitisztítva, benzinszint beállítva. Eredmény: motor hidegen is könnyen indul, nem melegszik túl, 4.-ben is húz, szóval minden OK lenne, de az a csúnya éles csattogó hang nem múlt el. Akkor nem hallani, ha pl. 3.fokozatban alacsony fordulaton (1500 1/min), tatásan megyek vele. Mi okozhatja ezt?
Akinek volt már hasonló gondja írjon egy mailt. Köszi előre is mindenkinek.
Motoros ülés bőrőzés
III. Budapest Pacsirtamező u. 45.
Tel.: 70/4549821
Egy panelház tövében van. Én nem csináltattam velük semmit, de talán erre gondolsz.
Sziasztok!Miért hörög a simsonom ha csak egy kis gázt adok neki?
Meg hívják azt gerjesztőtekercsnek is, nemcsak előtét ellenállásnak.
Köszönöm!
sorszám: 2201 (80791)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-08-05 04:10:55)
Sziasztok! Korábban említette valaki, hogy Óbudán, talán Csillaghegyen, vagy a Flórián tér közelében van egy kárpitos, aki motor nyerget csinált neki. Meg tudná esetleg az a valaki adni a címét/elérhetőségét ennek a kárpitgyártónak?
Előtét ellenállás. Ha elromlik a fesszab akkor a tekercs leég :-). És ha elektronikus fesszabot raksz fel akkor a kis terekcset le kell szerelni. Ennyit tudok a tekercsről.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy az MZ dinamó DF pontján lévő kis szolenoid tekercsnek mi a funkciója és mi a hivatalos neve?
Szerintem ide is kívánkozik:
http://www.ocskavas.hu/bin/spark.zip
A főtengely szögelfordulását számolhatjátok ki a dugattyú elmozdulása alapján és vissza.
Sziasztok!
A "régi" Cetkámhoz /CZ511 cross/ kellene egy új dugó.
Tud valaki egy címet ahol még forgalmaznak ilyen tipushoz alkatrészeket?
Vagy valakinek elfekvőben ? (+3)
Üdv.: Miki
Köszönöm!
sorszám: 2195 (80237)
( előzmény: Jawa350speed, 2007-07-24 11:49:00)
Tüzépen kapsz cementet! De a motorhoz nem az kell:-). Akármelyik autós motoros, vagy vegyiárú boltban.
Sziasztok! Ismét egy bagatell kérdést szeretnék feltenni. Hol lehet kapni a forgattyúsház-felek közé kenhető tömítő cementet?
Nem is tudtam, hogy ennek ilyen nagy előgyújtást kell adni.
Köszi szépen!
Megszakítóhézag: 0.35-0,4mm
Előgyújtás: 3mm
No leültem a motor mellé, nézegettem a dolgokat, és asszm rájöttem mindenre. Azt a csuklós részt kihézagoltam, így már nem éri el az alaplapot. A váltókar meg azért mozgott szaabadon, mert kiesett a golyó, ami benttartja sebességben.
Most már csak arra lennék kíváncsi, ha egyáltalán tudja valaki, hogy mekkora előgyújtás kell a Rometnek? Jelenleg 2.6mm, ami igencsak sok.
Hali!
Hozzámkerült javításra egy Romet Kadet, amit meg kellene javítanom, de én ilyen motorral még nem foglalkoztam, így elég nehéz kideríteni a hiba okát. Vagy legalábbis sejtem, hogy mi lenne a hiba oka, de jól jönne egy kézikönyv hozzá. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy hol találok kézikönyvet Romet Kadethez?
Azért leírom a hibát, és a megfigyeléseimet, hátha tud rá valaki valamit reagálni:
Tehát az történt állítólag a váltóval, hogy visszaváltáskor volt egy enyhe reccsenés, és onnantól kezdve a váltókar csak lifeg fel-le. Tehát 1-esbe magától beleesik, üresben és 2-esben lábbal tartani kell. Szétszedés nélkül én valami rugóbajra (törés, elmozdulás) gondoltam, és lehet, hogy igazam is lesz, de mint mondottam, nem volt még dolgom ilyennel, így nem tudom, hogy minek, hogy kell állnia. Szóval találtam egy rugót a váltó tengelyén, aminek szárai felfelé állnak, és két pöcök között vannak a váltótengelyre merőlegesen felfelé induló darabon. Ahogy mozgatom a váltókart, a rugó is ugyanúgy mozog vele együtt, tehát nem tart semmit sem, mintha ott sem lenne.
Meg aztán volt egy olyan hiba is, hogy 1-esbe váltáskor le akart fulladni a motor, de csakis akkor, ha nagyon le lett nyomva a váltókar. Finoman rálépve ilyen nem történt. Ezt tudom mi okozza, de megintcsak nem tudom, hogyan kellene eredetileg lennie. Szóval van a lendkerék felett egy csuklós kis szerkezet, ami egy függőleges (blokkba tekert) csavaron fordul el, majd egy tengelyben folytatódik, mely a blokk közepekbe tart. Szóval ennek a csuklós szerkezetnek elég nagy a holtjátéka tengelyirányban (a függőleges csavaron fel-le mozog), így 1-es váltásakor beleér a lendkerékbe, nekifeszül neki, és ez okozza a motor fulladását. Úgy vettem észre, hogy ha arra a tengelyre (ami tartja ezt a csuklós szerkezetet) tennék hézagolót, tehát elemelném a blokktól, ill a lendkeréktől ezt a csuklós szerkezetet, akkor már talán nem ütközne a lendkerékkel.
Szívesen fogadnám az építő jellegű hozzászólásokat!
Előre is köszi!
Krisz
Hello mindenkinek!
Egyetlen könnyű de számomra lényeges kérdést tennék fel: 125ccm-es Etz miért dobálja ki a 2.sebességet vagy ha nem dobja ki akkor ugrál mintha folyamtában rákuplungolnál.
Köszi előre is ill. mindenkinek légkondiban gazdag nyarat kívánok!:D
hááát most télen persze ahogy szép lassan el-el csöppen már lehet kellene hozzá tölteni kicsit.a szintjelző csavart nem szoktam nézni mert az már 3 decinél jelez és annyi meg kevés neki.
Ha behúzva is fog a kuplung, akkor valószínűleg elég a beállítás. Olajat mikor cseréltél a gépben?
aha tehát először ne bontsam szét a kuplung oldali részt elég a finom ill. a durva beállításokkal próbálkozni.
amugy köszi a választ.
buczy: addig is jó nyaralást, remélem utána sikerül megoldani a problémát!
Sikoly, én először a kuplungot nézném meg, lehet, hogy azért sípolt, mert nem oldott teljesen és ezért jutottál csak az üresig. Ha érezted a fogaskerekeket váltásnál vagy indulásnál 1-esben behúzott kuplunggal már indult volna a vas, akkor ez valószínű. Ha kopott a léptetővilla, akkor menet közben is kidobhatja a fokozatokat, de ehhez nem kell előtte 40 km-t menned.
Hello!
Elég nagy bajban vagyok, végre megvana műszakim és motorozhatnék, de a tegnapi motorozás érdekesen végződött.
Egy 125-ös TS-em van és kb 40 km után elkezdett sípolni halkan a kuplung mikor behúztam.Ekkor sok gond még nem is volt, de este hazafelejövet egyszerűen nem lehetett normálisan váltani a sebességet....1-ből 2-be ekkor üresbe dobta, majd 2-ből 3-ba szintén üresbe....3-ból 4-be gond nélkül.A váltókar szépen kattan ezért csak remélni tudom hogy nema léptetővillával van gond. Lehet hogy a kuplunggal kéne vmit kezdeni??
A segítséget előre is köszi.
Szia!
Amig le nem kapod a deklit addig csak találgatás folyik.Igy látatlanban szerintem nem magával a kuplunggal van baj inkább vagy a kinyomószerkezettel vagy esetleg a váltó nagy fogaskereke lazult meg.Szerintem erre utal hogy amikor behuzod megszünik a dolog.De ez csak tippelés ugyis te látod majd ha lekapod a deklit.Ird majd meg mi volt hadd tanuljunk belöle.
azok tutik most szereztem 1 másik kuplungut majd nyaralás után feldobom rá.most teljesen el vagyok havazva melóval. ha nem javul nem tudom mi legyen majd erősen próbálkozok.
Én arra gondolok, hogy beverődések vannak a kuplungkosárban illetve a lamellák széle, ami a kosárba kapaszkodik egy-két helyen hiányzik. Nekem még nem volt ilyen hibám, de más miatt nem hiszem, hogy csöröghet és ezt szétszedés nélkül is le tudod ellenőrizni, elég leszedni az oldaldeklit. De a többiek majd írnak több okosságot!;)
soha nem volt még szétszedve a kuplung!milyen hibát keresek? a belsejét még soha nem láttam a kuplungnak.a közepén a csapágy nem csöröghet?
Helló, kuplungkosár, lamellák rendben vannak?
hali!!
van egy kis gondom a 250-es tz-vel:a bal oldali dekli alól éktelen csörömpölés halatszik amely a kuplung behúzásával teljesen megszünik!nem a kuplungkinyomó csapágy hanem valami más. DE MI???? a segítséget előre is köszi
Köszi, akkor megyek lehúzóért, főtengellyel nem akarok rosszban lenni, nehéz lenne másikat szerezni.:)
Lehúzó nélkül ne is próbálkozz. De valószínű hogy van egy belső menet a végén ott ahol a rögzítő csavart kivetted. Oda kellene betekerni eg hosszabb csavart ami letolja a tengelyről a forgórészt.
Hogy néz ki az a forgórész? Nem lehet,hogy ez is úgy jön le mint ETZ-é? (csavarral)
Köszi! Itt hebegek-habogok, aztán semmi értelmes nem jön ki belőle.:) Itt is kúpos tengely van, igazából arra lennék kíváncsi, hogy lehúzó nélkül hogyan lehetne lehámozni vagy mennyibe kerül nagyjából egy lehúzó, ha tudja valaki.
Hali. Leggyakrabban kúp rögzíti.
Üdv újra mindenkinek!:) Elég debil kérdést tennék fel, konkrétabban a generátor forgó részét hogyan szokták a főtengelyre erősíteni? 70-es évek beli Hondáról szeretném lehúzni, a kézikönyv szerint (ha jól ferdítem) rá kell rakni egy lehúzót és gumikalapáccsal letessékelni a cókmókot. Csakhogy én már lebontottam az egész blokkot, főtengely az asztalon pihen. Volt egy rögzítőcsavar, azt kihajtottam, de a forgórész szilajul a helyén maradt.
Koszi a jo tanacsokat creationmz!
Gumik, gyújtás, töltés, akkumlátor, fogyasztás, fékek, bowdenek, alváz száma motorblokk száma, papirok megléte, valós tulaj, rozsdamentes tank.
Ha ezek jók akkor motorikusan legalább 5-6 ezerig pörögjön fel 1-ben 2-ben. És a sebességek meglegyenek. Az igazi az az lenne ha éreznéd a bekattanó sebességeket.
Több nem jut eszembe :)
CRE [-.-]
Űdv mindenkinek!
MZ-ét szeretnek vasarolni mire ugyeljek? Nem volt meg szocimotrom.
Elore is kosz.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|