:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Tettem neked egy képet a tuning oldalra, ide kellett volna de valamiért elcsesztem a házszámot.
Ja még az jutott eszembe, hogy hogyan fogom tudni berúgni a motort, hiszen a mostani 300-as is egy örök életre megjelölte a bokámat amikor gondoltam, hogy majd most rajta ülve berúgom.
De még amikor mellette állva akarom berúgni akkor is tud meglepetéseket okozni, ha nem feszülök neki igazából csak olyan hanyagul akkor bizony úgy majdnem odébb rak a berúgókar.
Köszönöm az ötleteket.
Igen, nem azért épít az ember egy ilyet mert.... stb, csak úgy eszembe jutott, hogy mit tudna produkálni egy 600-as Mz.
Aztán amúgyis van néhány ládára való Mz alkatrészem, meg 2 főtengelyem ahol az egyiknek a kuplung felőli vége xar, míg a másiknak a generátor felőli, van egy mz blokk házam is, henger is van vagy 5-6 db, felfúrkálom őket 300-ra.
Talán a 2db dugó lesz a legdrágább cucc a motorban.
Meg amolyan kihívás (kihííí, aki tudja miről van szó:))
Meg sok mindent másként akarok megoldani, mint a simán 2 blokk egymás mellé csavarozva. pl. önindító.
Viszont az úgy egy kicsit elveszi a kedvemet, hogy azt mondják nem lesz sokkal erősebb a motor. Pontosan nem látom át, hogy miért, mikor a 2 hengeres trabant is erősebb mint az 1 hengeres...
Ja és azóta arra gondoltam, hogy egy kúpos közdarab ami még plusszban 1-1 ékkel (mint a generátor alatti tüske ék) lenne összetolva. Sokat kell esztergálnom, meg méricskélnem, de ez benne a kihííí.
A karmos kerék is jó lenne de az tud lötyögni és ha lötyög akkor egy idő után nagyon fog lötyögni és a gyújtásnál fog problémát okozni.
Akkor egy hall jeladó+ elektronika rá ami tapadás után még addig csúsztatja amíg pozícióba nem áll. és kész!
(Mielőtt valaki komolyan veszi, persze ez csak vicc volt.) :-)
Amit Gyulabá írt Pannónia megoldást az hasonló, mint amit most te írsz. Emlékeim szerint valami körmös izé köti össze, nem kúpos.
Egyébként én másghogy oldanám meg. A bal blokkban lenne a váltó, másikban csak a generátor/gyújtás. Egyszerűbb, mert gyárilag is így van kialakítva a blokk.
Üdv Gyula-bá!
Elektromágneses kuplung kapcsolta a Polski 125-ös ,és a Lada 2103-mas ventilátorát is.
Ha emlékeim nem csalnak egyik másik Mercedesben van elektromágneses kuplung a ventilátorhoz, igaz az nem áll pozícióba.
Azért ennél lehet egyszerűbben.
Egy elektromos oldású kuplung, a két motoron egy egy pozíció érzékelő, az összekapcsolást meg úgy időzíteni hogy kb. jó pozícióban legyen mire megtapad.
Ha beindult a másik henger akkor pedig megint oldani, és a vezérléssel szinkronba hozott motort rögzíteni.
Fú na, ez már tényleg feleslegesen komplikált. :D
Jó az egyben rögzítve.
Viszont én nem kúpos kötést csinálnék a főtengelyre, hanem a két blokkot és két külön főtengelyt egy viszonylag merev, de rugalmas menesztővel (fix tengelykapcsoló) illeszteném össze.
Így lényegében nem kellene változtatni semmit a két blokkon, csak egymáshoz csavarozni. Váltóból, generátorból, kuplungból persze csak egy kellene, az lehetne a baloldali blokkban, a másikon csak átküldenék egy tengelyt szintén ilyen menesztős megoldással rácsatolva.
Hát kerülne annyiba, mint pár jó MZ az biztos, de nem kivitelezhetetlen. Mint írtam készen is lehet kapni ilyen szerkezetet. Gépláncon láttam már ilyet. Vészleállításra használják. Lényegében egy kuplunggal egybeépített szervomotorból jeladókból, meg némi elektronikából áll. Újraindításkor a kuplung megtapad fixen, majd a szervomotor a kuplungház elfordításával korrigálja a tengely pozícióját.
Ezt már kifejtettük, nem azért épít ilyet az ember, mert megéri, meg marha jó lesz a végeredmény, hanem szórakozásból.
Én sohasem tennék ilyet, de megértem.
A vibráció nem lenne véletlen. Van olyan elektromos kuplung, ami finoman csúsztatva adja át a forgatónyomatékot, de mindig ugyanabban a pozícióban zár fixre.
Ez a megoldás csak 4T esetében kivitelezhető ahol megmarad a rendszer kenése.
A kuplungos megoldás elvileg járható útnak látszik viszont a mechanikai bonyolultsága miatt gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
És a vibráció meg a szerencsének lenne köszönhető? :D
Valamelyik nagy dög V8-as amcsi sportautóban hallottam olyan megoldás hogy kettő gyújtáskulcs volt hozzá. Az egyikkel nem nyitotta ki az összes szelepet, így csak pár száz lóerős volt. Ha mindkét gyújtáskulcsot ráadtad akkor megjött a közveszélyes teljesítmény.
Visszatérve a 2 hengeres MZ-re. Én inkább csinálnék egy blokkot ami félbe szedhető...vagy vennék egy RD350-et ami gyárilag ilyen és jóval erősebb :D
Tudom, egyről beszélünk. A Trabant megoldás tuti nem jó, mert össze/szétszerelhetetlen lenne. Legalábbis egy átlagműhelyben elérhető módszerekkel. Tehát ez felejtős.
Az jutott eszembe, hogy mekkora király megoldás lenne "kuplunggal" összerakni, úgy megoldva a gyújtást, hogy mind a kettő blokk külön működőkepés legyen.
Poroszkáláskor egy hengerrel közlekedni, majd egy nagy gázra reteszelné a két főtengelyt és ezzel indítaná a második hengert. 2in1 motor! Szupertakarékos és erős egyben. :-D
Préseléssel minden 2T főtengely bontható de itt nem erről van szó.
Ez igaz.
Bár a Trabant főtengely hosszában ketté bontható, de nem olyan egyszerűen.
Nem egészen jó a megközelítésed mert a Trabi blokk a tengellyel párhuzamos osztású, míg az "összerakott" (a P 20 is) blokkok a tengelyre merőlegesen vannak osztva.
Az sem rossz, vagy egyszerűen nézzen meg egy Trabantot, ha már MZ-ből épül a kéthengeres szuper gép.
A részletek iránt érdeklődj a "Pannónia" vagy a "Pannónia verseny szakosztály" fórumokon. Nekem nincs és nem is volt P20-am, csak olvastam a megoldásról.
Ennek örülök, akkor ez sikeres volt!!
Próbálkoztak egyébként gyárilag is két hengeres és 2T 500-as ETZ-vel.
Berlinben az MZ múzeumban van kiállítva, szerintem nincs is több belőle.
Illetve 4T 500-as Rotax blokkal gyártották végül. Az volt a legnagyobb ETZ.
Két 300-as henger, az már biztos jó nyomatékos lesz, csak sajnos a kuplung a szűk keresztmetszet az ETZ-nél is.
Illetve ez pont az a tuning amit semmi értelme megcsinálni, mert végül drágább és rosszabb lesz mint mondjuk egy korabeli japán 2T.
De persze az ember nem ezért csinál ilyeneket, mert az nagyon megéri... :-)
Beszéltem vele és nagyon kedves volt még fotót is küldött a megoldásról.
De én egy kicsit szeretnék túllépni azon, hogy a 2 blokkot egymás mellé teszem azt kész, vagyis egymás mellé teszem, de minél közelebb akarom tenni, hogy ne legyen olyan széles az egész cucc.
Ezért arra gondoltam, hogy lemarom a két blokk alu részeit és a főtengely végeket is lerövidítem, de itt jött az az igazábóli probléma, hogy ezután hogyan is kössem össze a két főtengelyt egymással, hiszen ekkor már a gyári kúpok nincsnek rajta.
Egyébként nem Jawa-t hanem MZ-t akarok összetolni, mert egy 300-as MZ egy átlag Jawa-t gyorsulásban mint a villám otthagy, végsebességben meg néhány km-ig bírja tartani vele a tempót, s mindenzt azonos mennyiségű vagy talán még kevesebb üzemanyaggal.
Ok, de ha nem lehet hozzáférni, mert a két alu öntvény fullra össze van tolva akkor hogyan tudom meghúzni és oldani azt az anyát ?
Igen ő az!
Jól összerakta azt a gépet, biztos nem ma kezdte.
Tanka Istvánnak hívják,és megtalálható például a Facebook-on
Van nekem egy CM200-am, kis Honda. Szívok a karbival. Eleve necces, mert elég ramaty állapotban került hozzám, de a felujítószett mondjuk úgy, hogy drágább, mint a motor volt. Nna, sikerült bele szerezni egy kínai klón karbihoz való felujítószettet, aminek jó részét át tudtam menteni. A túlfolyást kb megszüntette, de még mindíg az az érzésem, hogy túl magas a benzinszint. Sajnos a honda manual csak az uszószintet adja meg, nem az üzemanyagszintet, pedig a leeresztőcsővel ezt remekül lehet ellenőrizni. Most kb 2mm-rel az illesztés alatt vagyok, de még mindíg lehetetlen beállítani az alapjárati keveréket jól és fekete gyertyákat szedek ki. Tudtok adni ötleteket?
Amire én gondoltam: - a karbi totál kopott, és hiába az új alkatrészek, az alapjárati rendszer nem passzol össze, túl dús lesz. (eredeti karbi: Kei-hin PD98A, nem sok infó...
Ennek egy modernizált klónja a keihin PZ26, ami passzolna is. Ezt 150-es kínai blokkohoz adják. Más a főfúvoka, meg a furulya meg ilyesmi, de gondolom be lehetne állítani. Ha nem jutok dűlőre, akkor ezt fogom venni.
Félve írom a végére, hogy állítólag füstölt. Reménykedem, hogy a nyilván kopott tászelep miatt folyton sokat kapott, de ha nincs szerencsém, akkor gyűrű és fúrás.
Volna ötletetek a benzinszintre?
Járt velünk egy srác régebben túrázni, ö 4hengeres Jawa-t épített és azzal is jött a túrákra.
Rég láttam és már nem emlékszem a nevére sajnos.
Tudtommal ő is kúposan illesztette össze. Egyik oldalon maradt a gyújtás (2-2 dugó együtt járt.), a másik oldalon a kuplung/váltó.
Jól működött neki, csak a kuplunggal volt baja, az nem bírta a nyomatékot és sokszor megadta magát és elkezdett csúszni.
Egyébként azt mondta, hogy nem kell csodát váni tőle, nem megy sokkal jobban mint egy jó gyári Jawa.
Például úgy ahogy a P20-nál van megoldva. Kúpos tengelyvégre húzzák anyával a másik fél sonkáját.
Láttam 2 hengeres MZ-t, 6 hengeres Jawa-t, 3 hengeres Simson-t, stb.
Sehogyan sem tudom elképzelni, hogyan oldják meg a főtengelyek egymáshoz csatlakoztatását, hogy az bontható legyen, kotyogás mentes és középpontos.
Van erre valakinek ötlete vagy fotója az összeépített blokkok főtengely közdarabjáról ?
hoppá, most látom, hogy pár hónapot késett a válasz :)
Ha a tömítés nem jó, túl vékony, azt egyből meglátod, ha leveszed a hengerfejet, mert a dugattyú peremén látszani fog ahol belever a hengerfejbe.
Szia! Első nekifutásra és látatlanba kérdezem, a henger külső oldalán megvan mind a négy rezonátor gumi. Ha azok hiányoznak, vagy nincsenek benyomkodva a helyükre, akkor berezonálhat.
Üdv mindenkinek
Azt szeretném kérdezni, hogy most újítottam föl a 125 etz-met,elsőre indult összerakás után, gyujtás beállítva papírforma szerint,alapjáraton gyönyörű a hangja de mihelyst 3000-4000 re emelem a fordulatot a hengertől zörgés hallatszik és egy kis rezonálás is!
Kérésem mi okozza a problémát?
gyári henger tömítést raktam alá
Előtte a hengernél vágott tömítés vol kb.2mm vastag
lehet ez a baj? a gyári 0,5mm kb.???
vagy mi lehet???
Köszönöm. Valami elérhetősége esetleg?
Bélafi Dávidot keresd meg jawa ügyben.
Üdv mindenkinek!
Valaki mondjon nekem legyen szíves Pécsett egy szakit, aki beállítaná a gyújtásomat a 350-es Jawa-mon. Oldalkocsis, emiatt kissé nehezen férek hozzá, és az istennek se sikerül jól belőnöm. Előre is köszönöm.
Sziasztok.
ETZ-250 lánckerék és lánc cserét szeretnék kivitelezni, de még sose csináltam. tud valaki segíteni?
Köszi
Semmi gond, nemrég volt szilveszter ;-)))
Néha akad neki, nem dealer, de egyszerre többet vesz a nagykerben ha van valami akció.
Én tőle is vettem, meg itt Újpesten is van egy olajos bolt, ott is van. Webshopok elég drágák szállítással együtt. Röhejes, hogy Németországból nekem jobban megéri rendelni, mert olcsóbb és gyorsabb a szállítás :)
Nekem nem volt gond, kicsit csattogósabban kapcsol, de kopott helyeken valóban jobb a sűrűbb olaj.
Most visszaolvasva, mintha gondjaim lennének a helyesírással... :-(
Bambi árul ELF olajat. (Illetve rég találkoztam vele, de akkor árult.)
Ha félted a kipufogót, akor valami jó fajta 2T olaj kb. 1:60-ban keverve a megoldás.
A hajtómű olaj még hagyján, de a 2T motorolaj az hálás téma.
Itt külön vallási csoportokat lehetne létrehozni.
Az 1:33-ba keverem az arol 2T-t, mert az a tuti-tól az 1:100-as keverésű versenyolajjal járok-ig minden van. És mindenki ragaszkodik a saját elképzeléséhez.
Majdnem olyan jó téma, mint a "Jawa jobb, vagy az MZ?". :-D
Ja igen, csak az én fejembe volt értelmes a kérdésem! :-) Amúgy elég érthetetlenre sikeredett.
Nem a BP, hanem a 10W40-es MOL olajtól.
Vagy MOL 10W40 hajtómű olajról van szó?
Egyébként régen én is próbáltam Repsol 10W40 motorolajjal. Nekem az a tapasztalatom, hogy MZ váltóba nem szerencsés ilyen olajakat tenni.
Szerintem túl durva a szerkezet és mikor jól bemelegszik az olaj, akkor nem tapad meg a felületeken és akadozni kezd a váltó.
Persze új korában lehet, hogy nem ilyen, de nekem már párszor lenullázott a km számláló..
Az Arol viszont egyre nagyon jó. motor kenésre.Mármint amikor nem használod napokig az időjárás elleni védekezésűl,és a leendő rozsda ellen.Valamint felhasználható még unatkozó körfolyosós nyugdijasok ellen is, akik a frissen mosott ruhádat, a hátsó lépcsön leosonva,ellpokkodják vagy kidobják valahova.Egy fél flakon elég fellocsolni a lépcsőt,egy seggre esés után meggondolja,le merjen e lopozni éjnek idején kárt tenni mások tulajdonában.Erre viszont kiválló...
Keri
megmondom öszintén,hogy az ELF et nagyon jónak tartom akartam is belőle vásárolni, de amikor megláttam,hogy a szállítási dik annyi majdnem mint maga az olaj fele letettem róla.Castrol 2t racing is jó sőt túl jó is, de az Elf et nem találtam sehol webshopon kívűl.Nem tudom hol árulják ahol meg lehet venni, ugy hogy nem kell szállítani.
Momentán még van egy majdnem teli flakon favorit 2T m.Azonban az ELF nekem is bejön.
Azért vagyok ráindulva mert elég sok fűgg tőle,és nem akarok még 1 rúgót kiadni egy kipuff.-ra.
BP-től? Nem. Pont ugyan olyan mint a MOL.
És nem csúszik meg tőle a kuplung?
Nem gúnyolódtam. Tényleg tescos 10W40-es olajat használunk a versenyzős motorba, főleg azért mert jó híg, igaz ott az élettartam nem cél, de azért nem is probléma, néha az utcaiba is kerül, annyi hogy szezon végén kötelező leereszteni mert addigra el is használódik, ellentétben a jobb olajokkal, de elvileg azt is cserélni kell évente.
Most momentán BP 80w90-est használok mert abból van pár flaskával.
Amit vettél bele az jó lesz. MOL olajok egyébként elég jó minőségűek mostanában, leszámítva az Arol2T-t, persze drágák is. Ha az olajra vagy ráindulva, érdemes lehet olajjal foglalkozó kereskedésben valami kevésbé ismert márkát venni. ELF olajok pl. elég jók és olcsóak is. Én 2T olajat szoktam venni, de most a Hondámba motorolajat is olyat raktam.
Német ETZ-k valószínűleg elsőrangú 2T olajjal jártak, és precízen karban van tartva.
Keri, hát köszönöm a felém sugárzott optimizmusodat,de a motort igazán nincsen taccsra tenni.
Hycomol helyett olcsobban vettem egy autosboltban 80 w 90 es api gl 40 es előirás szerinti olajat, a hardt iolnál kicsit sikamlósabb igaz nem menntem ma vele túl sokat.Inkább nehezebb legyen váltani,mintsem a motorfék ügyködjön.
Normál ásványi ,a mol 1800 a helyett melyett én kicssit enyhe túlzásnak tartok ez 1500 be került.Azt irják csúcsminőségű kenőolaj, persze nem kell mindent komolyan venni, az átlagnál egy kicsivel jobb.A Mol nagyon el van szállva magától, ehhez nem nagyon akartam társulni,amugy sem tankolok náluk csak a futármotort szoktam néha a naftájukkal tölteni.OMV no komment , hát, hogy az ipse azt sem tudta mit ajálgaat méregdrágán az egy dolog,de hogy az árakat,melyet ugyan nem ö határoz meg az egekben vannak az biztos.
Mellesleg igazad van semmi értelme pénzkidobás,a full és félszintetikus,nem erre tervezték.
Érdekes módon az MZ hogyan tovább c könyveben is már árnyaltan céloztak arra, hogy a németek nem igazán fogadták el az arol ajánlást,mint üzemanyagolajat.Ez ugy került bele a könyvbe, hogy mégsö soron megfelel a német franc tudja milyen olaj szabványnak végső soron , ég és föld.
Érdekes módon azokat a gépeket elsősorban 250 eseket melyeket kinntről hoztak jobb ,mit sojj sokkal jobb állapotban van az égésterük meg a kupufogórendszerük.Én 14 e km mel vettem most van benne 15 és bő fél.
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|