:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Motorszervíz - új hozzászólás Összesen: 58 oldal
Sziasztok. Papír ügyileg meg vagyok akadva. Segítségeteket kérném. Vennék egy 78-as kiadású ,szürke forgalmis , 2 betüs rendszámú veterán korú jó állapotú MZ TS 125-öst. Mi lenne a sorrendje annak ,hogy OT-s rendszámmá léptessem és az én nevemen legyen ? Köszi a segítséget!
ígértem, visszajelzek tartósság terén.. hát semmi jó tapasztalatom nincs. Minden jel arra utal, hogy ugyan köpködve álltam neki 2 évente a javításoknak, szimering cseréknek mégis azok a régi zöld tányér alkatrészek a jók. :)
Szűkítő perselyt ha nem dobja ki a nyomás akkor teljesen jó megoldás.
Ha gyűrű hézag rendben van, és a dugót nem fúrták szorosra, akkor nagy baj nem lehet.
Bejáratásra mindenkinek megvan a tuti módszere. Igazából nagyrészt mindegyik jó, csak szemléletben különböznek.
Lényeg hogy se nagy terhelést, se nagy fordulatot ne kapjon eleinte. Első indítások alkalmával az óvatos, terhelés nélküli, rövid járatásokat preferálom.
Sőt van olyan is, hogy külső villanymotorral forgatják a motort beindítás nélkül, olajjal. Igazából ez a legkíméletesebb kezdő járatás.
Eleinte természetes hogy nehezebben indul. Eleve járatáshoz és a több olajhoz dúsítani kell a benzint is.
Akár magasabb fúvóka tű állást is igényelhet, de lehet hogy az alapjárati melléklevegővel is elég ha kompenzálod. Nincs erre pontos adat, hogy mennyit kell emelni és mennyit kell tekerni, mivel ezek a motorok már bőven nem gyári állapotúak. Ahogy Bambi mester szoktam mondani, úgy kell beállítani hogy jó legyen :)
Karbi beállítás rejtelmei a Szerviz cikkek között van.
Jól beállított karburátorral nem okozhat gondot az indítás. Ha a sok olaj megfekszi a gyomrát, akkor van úgy hogy akármit csinálsz nem fog beindulni, mert a forgattyús házba leült olajat felkapja felpörgéskor és utána gyertya legyen a talpán amelyik szikrázik.
Én ilyenkor a gyertyanyíláson befecskendezett benzinnel, elektromos csavarozóval való indítózással szoktam szenvedni egy csomót. Persze tologathatod is, de én nem akarok infarktust kapni :D
Olajból normális minőségű 1:40-es rész szintetikus olaj elég a járatáshoz, a több olaj nem csökkenti a kopást/súrlódást, a lényeg hogy legyen benne. MZ esetén jó fajta olajjal 1:70-es a műszakilag indokolt keverési arány. Bejáratás után én ilyen arányú keveréket használok. (saját felelősségre, de még nem volt gondom)
Indítási és alapjárati nehézséget okozhat amúgy a gyújtás is. Ha az előgyújtás és megszakító hézag be van állítva akkor még lehet az is, hogy a trafók sajnos nem túl megbízhatóak manapság, szóval azt is ellenőrizd. Gyertya, hézag és gyertyakábel is rendben legyen.
Tehát ha sűrítés van, benzin van, szikra van, akkor mennie kell. Ha megy akkor meg már lehet finomítani a karburátor beállítást. Ez egyébként nekem több hétig szokott tartani, mert menet közben a különböző üzemállapotokban lehet csak kitapasztalni hogy hol kevés, hol sok a benzin és ennek megfelelően korrigálni.
Optimális esetben a hideg motor szívatóval 1-2 rúgás után könnyedén indul a legnagyobb hidegben is. Melegen a motor nem füstöl jó fajta olajjal, 1:50-es keverék esetén sem.
Rávettem magam a felújításra.. már nagyon akadozva járt a gép, alig volt alapjárat.
-ilyenkor korábban mindig nekiestem, minden évben mikor jött a nagy forróság nyáron meló volt. Szimering csere.
Tavaly valami miatt nem akart sikerülni.
Már azon voltam, hogy kopott a henger-
Ezen felül bevállaltam egy lényegi változtatást is. Perselyeket tettem a
főtengelyhez így most 25x35x7-es szimeringből van a motorban 3 db.
250-es ETZ-ről van szó. Tegnap raktam össze végleg. El is kezdtem járatni.
Majd 5-10 perc után ki is dobta magát. Nagy pánik, elszakadtak. Karbicsere..
Semmi eredmény- pedig az előző csatos pont hidegre volt hangolva :( gyertya!
De bizonyos, hogy az alapjárat hiba okozta, mert alacsony volt és nehézkes.
A töltés sem volt elégséges és többször volt már, hogy megállt piros lámpánál.
Indulhat a bejáratás. Tegnap durván 80°C-ra melegedett a gép, utána
szakaszos hűtés 30°C-onként, majd ismét némi járatás. Olaj némileg dúsítva..
Van valakinek tapasztalata, milyen olajat érdemes venni bejáratáshoz?
Úgy tervezem, hogy nagy hidegben járatom be, így a belső alkatrészek sem hevülnek úgy.
Gyűrűtöréstől féltem, a leömlők környékét legömbölyítettem, átpolíroztam.
Benzines fürdő, majd pormentesen tisztára törlés papír zsebkendővel.
A nehezén úgy érzem túl vagyok.
Már csak arra kell figyelni, hogy mindig legyen kellő üzemanyag és olaj.
http://www.szocimotoros.hu/hu/forumok/valasz/1/70647
-oldalt olvasva még biztosan lesz teendőm.. főleg, hogy a dugó RAM-PISTONS
-ezeket a sorokat a tuning fejlesztés oldalra szántam, mindenképp visszajelzek
még tartósság terén az új szimeringekkel kapcsolatban. Remélem nem lesz nagy a bukta..
Mindenkinek kellemes tavaszias és jó motoros időt kívánok és egyenes utat!
Sziasztok, a segítségetek szeretném kérni. Van egy 81-es Jawa 350 634-esem, és 4 évet állt a garázsban. Szeretném ha legalább üzemképes lenne, sajnos nem értek a motorok szereléséhez, ezért egy motorszerelőre lenne szükségem. Nagyon örülnék neki ha valaki elvállalná, sajnos itt Baranyában nem találtam Jawa szerelőt, egy idősebb Úr mondta, ő csak Pannóniákat szerel, nem mer hozzányúlni a Jawamhoz. :( Itt vannak képek a motoromról: http://indafoto.hu/10_eves_totalcar
Csak most porosabban, meg kicsit kopottabban. Előre is köszönöm ha valaki tudna segíteni!
És még az ökkántom is működik!
Az lenne a kérdésem, hogy szoktatok még sokan összeállva hordós kiszerelésű Mol Sprint 2t-t vagy hasonlót venni óccsón?
Most viszonylag sokat eszek belőle, nem mindegy mennyiért...
Hű de rég jártam felétek!
Pontosabban az autó olajokba raknak olyan adalékot ami javítja a kenést, és segíti a kuplung csúszását.
Ezért a hót gagyi régi MOL autó olajakkal (6000km-enként kell cserélni az olajat) vígan ment az öreg Hondám, amíg bele nem raktam valami jobb olajat véletlenül, egyből elkezdett csúszni a kuplung. Azóta motorkerékpár olajat használok.
Nem biza, nem logikus. az oldalakon, ahol tesztelgetik a sima 4t autos olajat ott azzal magyarazzak, hogy regebben valoban volt jelentos kulonbseg a motorba valo kupplungadalekos olaj es a sima 10w40 autoolaj kozott, de ma az olajgyartok nem akarnak soha belemenni ilyen fejtegetesekbe, vagy osszehasonlito tesztekbe. Innentol mar ilyen conspiracy theory, ami megint vallas. :)
hasznaltam 10w40 Valvoline motorba valo olajat, aztan tesztkeppen beletettem 15w40 sima autos olajat. Nem latok kulonbseget a kupplung (a hibas es csuszo) kupplung mukodeseben. Kevesebbet csuszik kicsivel, illetve kesobb kezdi, de ezt inkabb a magasabb viszkozitassal magyarazaom. (kb 15 perc jaras utan csinalja eloszor, hogy meg-megrandul, ebbol gondolom, hogy be kell melegednie)
Miből gondolod, hogy egy régi kuplungnak nem kell az adalék ahhoz, hogy megtapadjon? Újkorában kell, majd megöregszik és annyit javul a tapadása, hogy már nem kell...
Ez lehet, hogy tényleg vallás téma, mert nem logikus. :-)
Nem, 4T-be feltétlenül csak motorolajat, hajtóműolaj nem jó.Ahol csak a váltót keni, motorhoz nincs köze, oda lehet hajtóműolajat is variálni, van, hogy a gyártó eleve ezt írja elő.
üdv.: R
Marmint, hogy 4T motorba a 75W90 motorolajnak?
Most sima autoipari olajat tettem bele, kotve hiszem, hogy adalekolt. En szeretem hinni, hogy a motoros adalekok nem feltetlen kellenek egy 82-es hondanak, de ez persze vallas tema, nem akarok vitatkozni senkivel. Kiprobaltam, es kicsit jobb lett vele a kupplung. Jo esellyes telen ugyis szet kell szednem. talan a rugok vannak megdegelve. Tipikusan, mikor bemelegszik a cucc akkor kezd el random csuszni, de eleg ritkan es nem is feltetlenul akkor, mikor rahuzom a gazt, ez furcsa.
Nem sokat, pár 100 kilométert (talán 2x125), de ez kb egy út volt.Mentem rendesen, aztán egyszer megszűnt a dolog.
Nem szokott gond lenni a 75W90 váltóolajjal sem, aminek a viszkozitása közel ugyanaz mint a 15W40 motorolajé, de tartalmaz pár adalékot a hajtómű használathoz.Kerülni kell a régebbi szerkezetekben a GL5 minőségi osztályt, a GL4 bőven elég, a nagyobb minőségi osztály olyan adalékot is tartalmazhat, amitől csúszik a kuplung.
Jó lesz az, üdv.: R
mennyit kellett menned vele?
kb egy tank benzint mar kimotoroztam eleg sok valtassal. Kicsit, mintha javulna.
tettem bele probakepp 15w40-et (melegebb idore ezt irja) azzal tan meg kevesebbet csinalja.
Üdv mindenkinek! Ötletet, némi segítséget szeretnék kérni ETZ-125 motorral kapcsolatban.
A közelmúltban volt felfurva, felujítva a moci. Lassan már a bejáratás is készen lenne, viszont olyat produkál hogy kb 15-25 km elteltével mikor adott helyzetben körforgó, stop tábla....bármi miatt lassítanom , megállnom kell nem marad működésben a moci. Leáll....és rúgásra nem indul be. Talán ha olyan kedve van tolásra összejön, de nem mindig. Így hoszabb utra kétséges is indulni vele. Lassan 30 éve vezetem de ilyet sosem produkált.Gyertyákat cserélgettem, most akarok 1 ujat venni bele.Pici szűrőt is beépitettem a karbi elé már. Lehorkol és kész...nem lehet megtartani ha lassítok vagy megállok a működését és ott kész.Töltés kimérve, szikra rekem.Volna vkinek ötlete iránymutatása , merre lehet a hiba?Mindig indul hidegen szinte 2. rugásra vagy melegben szívató nélkül is.Most mértem a blokkot infrás hömérő pisztollya - 115 körül van, ez nem sok esetleg??
Köszönöm a segítséget!K
Kellemes napot!-Sanyi
Nálam a sok állásban rározsdásodott lamellák csináltak ilyet néha, de aztán használatban újra kifényesedtek.
Arról győződj meg, hogy a kuplung kiengedve zár-e tökéletesen, ha igen, használd, nem hiszem hogy más gond lesz vele.
üdv.: R
A tank hibát épp megoldottam epoxival. Eddig még tart, de nem hiszem, hogy nagyon sokáig jó lesz. Igyekszem kevés benzint tartani a motorban. :D
Lett műszakim meg átirattam, mehet a motor. Észrevettem, hogy néha mintha csúszna a kupplung, a motor egy kicsit felpörög és ránt egyet, de csak egy rántás. Nem is jelentkezik mindíg gyorsításkor... Érdekes.
Vajon mi lehet?
Nna, akkor már csak embert kell erre találnom. :D :D Lehet egyszerűbb lenne egy tankot szerezni, mint embert! :D Hehehehehe. De ez már az én bajom, köszönöm a tippeket!
Nos...nem mondom hogy én nem léptem hátra olyan 10 méterre amikor begyújtotta a lánghegesztőt a lakatos :) de aki nekem csinálta azt mondta sok ilyet csinált.
Nekem egy komám már heggesztett tankot, bár én már attól féltem nehogy a benzingőz berobbanjon...
Augy a hogyantovább könyv erről is ír "nagyon szakszerűen" :D
"Ha útközben a tüzelőanyag-tartály megreped, azt átmenetileg rágógumival betömhetjük."
Igen, kemény forraszra gondoltam én is.
Sárgarézzel gyönyörűen megforrasztották nekem is a Jawa tankomat. Ugye a hátsó felfogató fül tövében szeretett elrepedni, de utána soha többet nem volt vele gondom.
Hülye angolok egyébként még motorvázat is csinálnak ilyen forrasztással, szóval tuti jó erős :)
A forrasztást én is jobbnak tartom mint a ragacsokat. Sőt a heggesztésnél is jobbnak. Erre a célra. Persze kemény forrasz lenne az igazi. Szerintem.
Azt legalább nem tudom saját kezűleg művelni. :)
Meg kell forrasztatni olyannal aki csinált már ilyet.
Ezek a ragasztó trutyik, főleg a külső rákenésű csak ideiglenesen jók, mert a benzin mindent ledob idővel.
Poliészter alapú belső bevonatokat szoktak csinálni, biztos, de nem olcsó.van külsőleg használható "gyurma" is, de az sem olcsó.
Szerintem a tank élét vígan behegeszti egy szaki, vízzel feltöltve, ők tudják nagyon az ilyesmit.Ez lehet a legolcsóbb és a legjobb.
üdv.: R
Srácok, ereszt a tankom az alján az illesztésnél. :/
Van valmai csodalötty, amit beletöltve ez jó lesz? Találtam valamit, ami nem túl drága és kívülről kell felhordani. Ezek tartósak?
Nem szeretnék egy új tankot most emiatt.
csak ilyen 1mm-t ül bent, de az már láthatóan üt, mikor pörgetem a kereket és figyelem. egyenlőre otthagytam, hátha az idő megoldja.
Üdv mindenkinek!
Kérdéssel fordulnék mindenkihez! Veszprém közeli mz szerelőt keresek (hozzáertőt) Elektronikát meg pár apróságot kéne csinálni rajt ETZ 250. Pár telefonszámnak örülnék! Köszönöm előre is
Kisebb belső nem olyan nagy gond, lazán tágulnak pár méretet.
Ha nem pattan fel a peremre valahol mert mondjuk alá szorult a belső, vagy ilyen gondja van akkor szokta ezt csinálni, bár motorral még nem volt ilyen gondom csak bringával
Srácok, vettem gumit a hondára és kicseréltem (küllős kerék) az első rendben összement, tök szépen áll, de a hátsó, az valahogy mindíg a szelepnél jobban kiugrik, vele szemben pedig "bent marad" ütögettem, pattogtattam, mint a labdát, felpumpáltam, leeresztettem, minden, és nem segített. Az eladó nem tudott nekem 3.00 x16-os belsőt adni, csak 2.25x16-ost. Talán azért?
Már fogtam ilyet a kezemben, nem tűnt hígnak, igaz nem nyitottam ki, de a dobozban normál olaj állagúnak tűnt. Kb. mint egy átlagos motorolaj.
Gondolkoztam rajta, hogy megvegyem, de végül győzött a smucigság! :-)
Nem, de kíváncsi lennék mennyire híg :)
Ezt tudom, de próbált már valaki 10W40-es hajtóműolajat MZ-ben? Vagy Jawa-ban... :-)
Végre egy téma, milyen olaj kell a motorba, MZ/Jawa :))))
Hajtómű olaj viszkozitását szabvány szerint más hőmérsékletre adják meg ezért eltérő a szám.
A 80W90-es hajtómű olaj viszkozitása ~25W40-es motorolajjal egyezik. http://szintetikusolaj.hupont.hu/felhasznalok/14713/kepfeltoltes/nevtelen.jpg
Tehát a 10W40-es hidegen elvileg jobban viselkedik.
Az már régen volt.
Lásd: http://www.olajwebshop.hu/termek-tipus-Hajtóműolajok/10w-40+hajtóműolaj/
Valaki próbált már ilyet?
Persze a tescosat mindenképpen évente kell cserélni, mert elhasználódik. A normális minőségű hajtómű olajjal évek után sem volt gondom, elég volt fúrásnál cserélni azt is.
Motorolajat, ráadásul a legsilányabb Tescosat :) mert azzal nem csúszik a kuplung.
Hajtómű olajat nem így jelölik, mert annál más hőmérsékletre adják meg a viszkozitást. Van valami átváltás egyébként. A 10W40-es motorolaj, elég közel esik a 80W90-hes hajtómű olajhoz, csak kicsit alacsonyabb a viszkozitása.
10W40 motorolajat, vagy 10W40 hajtóműolajat használtál?
Mindkettőt.
10W40-el kicsit csattogósabb, de gyorsabb a váltás, és a kuplungolás.
Én jártam pár évig 250es ETZvel. 80w90 et használtam.
Üdv.
Isten ments hogy megint vitát robbantsak, de amelyőtöknek volt/van 250es MZ abban milyen viszkozitású olajat használt? 10W40 vagy 80W90? :)
Köszi, akkor boldog leszek a hideg 700-al. Különben is ez egy 50-es jawa, ha esetleg gyürűzni kel, ez filléres móka, munkában sem sok.
Még nem döntöttem le, hogy üsszerakom ás eladom, vagy összerakom és eladom a hondát. :D
Motorként nem sok értéke van, de elpöfögni dolgozni nem olyan rosz deal. Bár nem ártana, ha tudna vagy 60-at, mert a főúton kell menni...
Nekem is olyan 7,5 körül volt a frissen felújított motoron. Valaki többet is összehozott, de szerintem csak azon múlik milyen a műszer, és milyen gyorsan tekeri az ember, mert minden szempontból jól sikerült fúrás volt.
Egyszer mutattak egy sokkal jobb műszert, igaz az nem hobbi szerelő kategória. A gyertya nyíláson kompresszorral pumpálták fel a hengert konkrét nyomás értékre és mérték az elszivárgást, de nem csak a karter felé hanem a kipufogó és a szívó irányba is, ezzel a szelepek állapotát is frankón le lehetett olvasni. 2T motoron persze csak a henger tömítettsége az érdekes.
Hát, volt nekem egy sornégy KZ650-em, ahol nem volt önindító, rugdosni kellett, és borzalmasan sokat, mert az anyja torka is véres volt. Fiatal voltam... olcsón vettem...
Nna, soha nem rugott vissza, és könnyű volt berúgni. Kompresszió gondja pont nem volt minden más igen.
És ha már kompresszió... hadd ragadom meg a remek, soha vissza nem térő alkalmat, hogy megkérdezzem, kb mi lehet a jó érték, amit leolvasok egy kompreszziómérőről? Megmértem a kis Jawa pionier 20-asomat, nyitott karbitorokkal, de hidegen. 700kPa volt. ott kezdi a zöld részt. Olyan, mint a képen, de ez nem az én kompresszióm, ez csak google. ;)
http://www.cdxetextbook.com/images/cylComptest.jpg
Szóval jó ez egy hideg Jawkának?
Asszem a Jawa 350-em pont ezt tudta...
Ez igaz, de lefelé nincs is olyan sűrítési arány.
Az tuti hogy egy 600ccm-es egyhengerest nehezebb elindítani mint egy kéthengerest.
Sok minden múlik azon is, hogy hol áll meg a dugattyú. Viszont ez nem 4t, itt lefelé is sűrít a dugó.
Ezért nem ennyire egyértelmű, mint írod.
Ha két hengeresre csinálod, akkor nem okoz gondot a nagyobb ccm a berúgáskor, mivel egyszerre csak egy henger sűrít. Sőt a másik henger pont rásegít a sűrítésre, tehát még az is lehet hogy könnyebben be fog menni a berúgás, mert ha vissza is rúg akkor is csak 1 henger, és a nagyobb főtengely tömeg tovább tompítja.
A mostani 95kg-ra már nem szeretnék, de ez sajnos nem kívánság műsor :)
Lehet fel kéne szedned pár kilót :D
Összesen: 58 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|