:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Alkatrészbörze - új hozzászólás Összesen: 228 oldal
Hello.
Hol lenne ez a gép?
Üdv.
ede22 remelem megkaptad a cimet,elkuldtem uzben..én kaptam toled vagy 5 smst,amiben kozlod,h elkuldod.Mint irtam,ha nem szivarog belole az olaj,meg frankon muködik,es nem kell szunnyognom majd a szimmering cserevel,kuldd ,es anyam kuldi a lovet.
Háj!
Eladnám újabbik típusú komár mocimat.
Ár:5000huf
Belafi. Varom a képet/képeket. Ha tetszik, akkor ugyis kitaláljuk, hogy ér ide.
Peti74
szia ede22,akkor lecsapok ra,lenyeg,h mukodjon.Irok majd uzit,es Anyammal felhivatlak,mert en most afganisztanban vagyok,es draga a telefonalas mindkettönknek.Az uzi Neked otthoni dijszabas,ha esetleg irsz(nem a reklam szandeka volt a telitarsaag reszere:-) )
Én kizárólag a derékszögelési elméleted miatt kapcsolódtam be a dologba, eredetileg, sok volt a tudományoskodó zöldáru, gondolom, a dugattyurúd szögeltolásának módszere az elmúlt ötven évben se változott :-)
Arról akartam EREDETILEG értekezve lenni, hogy nem helyes követni a dogmákat a motorszerelésben sem, kritika nélkül, vakon.Azért mert egy 30 éves szerelési könyvben leírt egyszer valaki valamit, korántsem biztos hogy az ma is megállja a helyét.Példa: évtizedekig gyártották a motorokat NAGYOBB leömlőcsővel mint a hengeren lévő ablak, néhány éve azonban kiderült, hogy ez tévedés. Vagy: megyőződésből készültek a könyökök párhuzamosra, mígnem kiderült, hogy a kúposodó jobb.Végestelen végig lehetne sorolni a megdőlt tévhiteket, ezt hívják a tehnika fejlődésének.
Pontosan erről van szó, hogy kovácsolják, mert minél több kis lépésben alakítják a kívát formájúra, annál szívósabb lesz a darab.
Ha rideg lenne eltört vona, ez egyszerűen szívósabb anyag
Tévedsz, van oldalirányú terhelés, ez az úgynevezett ostorozó hajlás.
Keresek 250-es tz-re fejidomot.Békés megye és környéke. joszty@freemail.hu
Kicsit messze vagyok,Veszprém megye Devecser.Kb 170km.De posta is szóba jöhet.Lefényképezem,elküldöm aztán eldöntöd.Az árban biztosan megegegyezünk!
Az jó, mert ilyen tankot keresek, lehetőleg szép eredeti krómozással.
A belső rozsda, ha épp csak most indult meg, akkor még helyrehozható.
A fényezés meg lehet akármilyen, mert az teljes egészében újrafesthető otthon.
A króm az elsődleges. Próbálj képet küldeni, peti74@pannonmail.hu
Én Bp-i vagyok, hol van a tank helyileg?
Peti74
Szia peti74!
A tank a kromozott oldalú nem a felcsavarozott(azt hiszem ez a régabbi)
A krómozás egész jó állapotban van.Sajnos mosz nem jó a fényképezőgépem de amint jó lesz csinálok képet es küldök ha érdekel.
Az alja egy sarkalatos pont nem épp fémtiszta.
Természetesen az ár nem fix:-))
Szia Bélafi.
3 kérdés :
-A jawa csepptank melyik típus (a krómozott oldalú vagy az, amelyik csak festett és a két oldalára két krómozott lemezt kell felcsavarozni) ?
- a krómozás (vagy a krómozott lemezek) állapotáról írj valamit. Az lenne a fontos, a festést könnyebb otthon újjá varázsolni.
- A tank belseje (főleg az alja belül) milyen állapotban van ? Ugye nincs még benne rozsda, szép sima és fémszínű ?
Peti74
Szia Kupi.
Felső aluminium villakiflim nekem is van ETZ-hez. Szépen le van fújva homokkal.
1000 Ft.
Bp. 18. kerület. Vagy Üllői út-Petőfi híd-Bocskai út-Budaörs vonalon vhol.
Peti74
Fullkopynak igaza van, mert a dugatyúpalást tényleg hordó, tehát az átmérője változó, így témyleg nem mondhajuk rá, hogy párhuzamos a
hengerfallal.
A gyakorlatban a billentéses vizsgálat azért még jó. Hiszen a "legkönnyebben billenthető dugattyús" helyzetbe állított hajtókar esetén, a dugattyú sehol sem fog "dörzsölődni" a hengerfalhoz, és a gyűrűket is lehető legmerőlegesebben, a gyűrűk tömítő (surlódó) felületét pedig a lehető legpárhuzamosabban fogja tartani a hengerfallal. Ennyi.
Peti74
Honnan veszed, hogy a legridegebb anyagból készült hajtókar a legjobb?
A jawanál a gyári, puhább anyagból készült hajtókarok már bizonyítottak, harminc éveket is elmennek velük a motorok.. a derékszögelést is pillanatok alatt meg lehet csinálni vele, oda hajlítom, ahova akarom.. a hajtókar törés se jellemző erre a típusra. Tulajdonképpen miről is akarsz meggyőzni minket ?
Helló!
Nekem személyes tapasztalatom nincs a tajvani cuccokkal de ha mindenki fikázza abban lehet valami. Nem is ez a lényeg. Csak annyit jegyeznék meg a kísérleteddel kapcsolatban hogy szerintem nem sok értelme volt. A hajtókarnak nem oldalirányú terhelésnek kell ellenálni hanem hosszantinak. És a fő probléma a gyorabb kopásban rejlik.
Ja és a súját nem nézted? Sokkal nehezebb. Ergó több anyagból van esetleg szarabból is. Ezért görbűlt el nehezebben.
Üdv
Hello!
nekem van villakiflim + h.sárhányom is dobj 1 mail-t a elektroosztro@freemail.hu ra azt dumálunk
Mondd, te véletlenül nem vagy érdekelt a minél több tajvani hajtókar eladásában??:))Egyébként a hajtókarokat a legtöbb esetben kovácsolják, ha már itt tartunk..És az, hogy a tajvanit nehezebb meghajlítani csak annyit jelent, hogy az esetleges hibákat nehezebb kivenni belőle..Egy gyári Jawa cucc lehet hogy puhább anyagból van kicsit, de ha hiba van, akkor javítani is könnyebb..
Mellesleg ha logikusan végiggondolod, akkor a szemeknél nem lesz mikrorepedés, a pici hajlítások miatt, mivel nyilvánvalóan a leggyengébb pontjában fog hajlani egyáltalán a hajtókar, ez pedig köztudottan a két szem között van...Ha te eldeformálod a szemet is, akkor tudsz valamit...
Ma délután hajtórúdgörbítésügyi laborvizsgálatot rendeztem. Eseménynapló.Kiterveltem a különböző gyátmányú hajtórudak teherbírás- vizsgálatára egy zseniálprimitív módszert, melynel lényege, hogy kimentem a műhelyembe, és az ott fellelhető teljesen döglött, külünböző márkájú hajtórudakat, egymás után befogtam a satuba(most jön a labor megoldás) és mindegyikre rábasztam egyet egy 40dekás gumikalapáccsal(elnézést!). MIndegyik szemmel láthatóan elgörbült, egyet kivéve, na mék volt az? Hát persze, hogy a Tajvani, ekkor azt hittem azért mert öntöött és nagyobb ütésre egyszerűen el fog törni, ekkor jött a 3kg-os fémhammer, és lássatok csudát nem tört el, hanem elgörbült, tehát nem öntvény.Na erre varrjatok gombot , hogy az agyonfikázott Tajvani szar a legszívósabb, legalábbis ILYEN laborkörülmények között! :)
Ühüm, olvass visszább, ott van, én hogy derékszögelek, ha valamelyik komoly versenyszerelő bele bír kötni a módszerbe, az ajándékot kap tölem :-)
matesz144
Sajna messze van
Hé, velem ne kötekedj! Tutira meglessz!
Pedig komolyabb versenyszerelök is igy derékszögelik a motort!!
Van ha kell!!
06702912829
Sziasztok nemrég valaki írta van eladó benzincsapja 2500Ft-ért fém vízzsákos azt megkérem hogy írjon az e-mail címemre mer most nagyon érdekel itt a cím motorszerelo@citromail.hu
Előre is köszi.
Sziasztok!
MZ TS 250 -hez bármi ami DDR-es és új érdekel!Akinek van valami jelezze.
Kösz
Sziasztok!
MZ TS 250 -hez bármi ami DDR-es és új érdekel!Akinek van valami jelezze.
Kösz
Szia, nem akarom rontani más üzletét, de nekem is van. igaz hogy Tolnamegyében lakom. de ha közelebb nem találsz,nálam késöbb is meglessz.
nekem van felső villakiflim, és hátso sárhányom is. Igaz nagykanizsai vagyok, de postán tudom kuldeni, ha kell.
Szevasztok!
Etz 250-eshez keresek felső villakiflit meg hátsó sárhányót. Van esetleg valakinek eladó?
Ha lehet akkor Sopron-Győr esetleg Bp vagy Sz.hely környékéről.
Sziasztok!
MZ TS 150-hez keresek jobb oldali rugóstaghoz fogantyút (amivel a rugómerevség állítható).
Lehet ilyet kapni valahol? Van valakinek elfekvőben?
Sziasztok,keresek ETZ re komplett fekkar rendszert(fog.nincs ,mi a gyujtöneve)Tartaly,munkahenger,meg a mi felul van...Az enyemen mar a szimmeringcsere sem segit..levegösödik a masodik huzasra..Ha vakinek van,azzal itt kötnek boltot,mert csak februarban vagyok otthon.
Sziasztok!
Van egy eladó 250-es Jawa cspptankom eredeti festéssel egész jó állapotban.Ára 5000Ft.Ha valakit érdekel jelezze.
A logika stimmel, de a hengerfurat, ami párhuzamos, végig egyméretű, és a dugattyúpalást , sose lesz párhuzamos, mivel a dugó oldalnézete trapéz, gyakorlatilag csonka kúp....persze, ez nem feltétlenül érezhető derékszögelésnél a hézagmérővel.
Tényleg ne menjünk el egy gépipari tankönyv irányába, mert ha egyszer az "átlagfelhasználó" számára is érthető dolgokat szertnénk megosztani egymással, akkor felesleges szabványokat írni.
A lényeg szerintem:
A perselyes hajtókarok (pl. 350-es Jawa alul felül cseréhető acélpersellyel) anyaga puha vas, középtájon könnyen hajlíthatóak, a perselyek anyaga cspágyfém, amiben még egy 100-as szöggel se igen lehet kárt tenni.
A nem perselyes hajtókarok (pl. MZ / ETZ alul és felül anyagában edzett) anyaga középen puha, a két végén pedig a felületi edzés következtében rideg, így azok furatainak belső futófelületét tekinthetjük csapágyfémnek.
Azt pedig továbbra is fenntartom, hogy a derékszögelés bevett módszere a dugattyúpalást és a hengerfal práhuzamosság vizsgálata, aminek korrigálására a hajtókar finom hajlítása a legjobb módszer, méghozzá -kifejezetten a felületek sérülésének elkerülése végett- a csapszegbe dugott szerszámmal.
Aki megfogadja az így csinálja, aki nem, az meg majd másképp.
Aztán akinek sok motorja van, az kísérletezik, akinek csak egy az, meg majd kockáztat.
Ennyit akartam mondani.
Üdv,
Peti74
A gyári javítókönyv utasításait talán nem kéne felülírni, tekintve, hogy a motor gyártása óta létezik...kapíse?
Témát lezárandó, azt hiszem, kimerítően megírtam a szükséges beállításokat. Laikus, szakember, egyaránt megérti az írásomból.Én más képzettség mellett, autó-motor szerelő szakmunkás bizonyítvánnyal is rendelkezem. A ködösítést, rizsát, tudálékoskodást szeretem mellőzni. Aki nem érti, amit megfogalmaztam, annak szívesen segítek. A továbbiakban nézzük innen a kérdést.
bocs, a Jawa fórumba akartam! :((
Hello!
érdekességképp kivettem a hangtompítót a kipufból... hát, tele van lekvárral. Első kérdésem, hogy mivel lehet kipucolni, (égetés nem ok, egy kollégium parkolójában van, nem lennék túl népszerű...) a második, hogy tervezem, hogy levágom a kipuf egy részét.... A hangtompító motor felőli 1/3-a lötyög, levehetőnek tűnik. Fel tudnám a motorhoz közelebb (beljebb) szerelni a maradékot és így vághatok a kipufból. Megközelítőleg mennyivel lesz durvább?
(halláskárosodás, netál kivesz a rendőr a sorból...?) Ki csinált már ilyet?
És továbbra is keresek 250-es Jaffa kereket hátra... Köszi!
Én is mindig derékszögelek a P20-asomba,azon egyszerű okból mert muszáj!
És ez nem csak a hajtókat furatainak a párhuzamosság eltérése miatt adódik hanem mert mondjuk nem pont úgy sikerült felfúrni a hengert,stb.És mint a vajat úgy lehet hajtogatni a hajtókart,ettöl a kis erőhatástól nem lesz ovális a furat,attól nem kell félni.Bronzperselybe bedugva a csapszeg majd azon keresztűl köracél.
Egy 1957-es kék K55-ös hiányosan eladó vagy elcserélhető Csepel 125-re, alkatrészekre értékegyeztetéssel. Hívj (70/293-6922) vagy írj (csepelfan@freemail.hu), kérésre e-mailben képet küldök.
Szerintem nem célszerű, a hajtórúd felső szemén keresztül hajlítani a hajtórudat, pláne nem a görgőkön keresztül, akkor inkább egy megegyező méretű rúddal, ha már mindenképpen így csinálod. Természetesen nem úgy gondoltam, hogy felül kell megtámasztani, és görbíteni is.A hajtórúd anyaga NEM csapágyfém, az egyszerű motoroké c35 c45 acél. Sajnos a kereskedelmi forgalomban kaphatóak a mai napig is ÖNTÖTT!!! hajtórudak. Egy ismerős gépész 20 dbkülönböző hajtórudat vizsgált meg 2-3 éve, ezek EGYIKE SEM felelt meg semmilyen szabványnak sem, vagy nem voltak párhuzamosak,(vagy csavarodotak voltak), vagy az anyagminőségük nem volt megfelelő,igaz ezek mind simson utángyártott cuccok voltak, vagyis nem Mz amirőt te beszélsz.Elhiszem , hogy a csepptankos jawa bronzbetétes hajtórúdját is így szokták kiigazítani, viszont senki nem is mért ezután a kiigazítás után 'lukkrekséget':), ebben biztos vagyok. A hajtórúd bevonatmentes felülete-jelen esetben a hajtórúd-felsőszem külső fele- nem edződik be, ez hajlítható, és szerintem hajlik is, nem lennék meglepve, ha az edzett futófelületen -ami nem hajlik-, a hajlításkor keletkezett mikorepedések lennének a felelősek a futófelület idő előtti kipattogzásáért
Figyelmetekbe ajánlanám a szakirodalomból letölthető jawa 350 638 szerelési útmutató 47. oldalát derékszögelés kapcsán.
Tény , hogy a hajtókar furatainak párhuzamosnak kellene lennie, az is , hogy a dugattyú furatának a hossztengelyre merőlegesen kell elhelyezkednie, méghozzá a palást kúposságát figyelembevéve. A gyártási tűréseket ne feszegessük, tökmindegy .Általában a dugó hibája miatt kell derékszögelni, de ez is nyolc..
A derékszögelés menete :
Természetesen minden alkatrész és érintkező felület tiszta, hengertalp, stb.
A dugattyút felszereljük a helyére, gyűrűk nélkül, a zártvégű - van más is- csapszeget úgy toljuk be, hogy nyitott része kifelé mutasson ( ikerhengeres változat)tehát a bal hengeré balra, a jobbos jobbra, kifelé legyen nyitott.Csak a belülre kerülő zégert tesszük a helyére.
A dugókat és hengerfuratot megolajozzuk 2t olajjal, a hengert tömítés nélkül a helyére tesszük, távtartó gyűrűk - hengerfej vastagságát pótolandó csőszeletek - és a saját anyái segítségével leszorítjuk.
Felső holtpontban hézagmérő segítségével ellenőrizzük, hogy a dugattyúcsap mindkét végénél egyenlő-e a hézag a dugópalást és a hengerfurat közt.
Ha a hézag nem egyforma, a hengert leszereljük, a dugattyúcsapba feszítésre alkalmas köracélt, egyebet dugunk, és ennek segítségével görbítünk a hajtókaron.Tehát, ha a pl. a jobb hengerben a bal oldalon nagyobb a hézag, a csapszegbe dugott feszítőszerszámot felfelé húzzuk, így a bal hézag csökken, a jobb nő.Ismét felszereljük a hengert,cél az, hogy ugyanaz a hézagmérő mindkét oldalon ugyanolyan mélyre letolható legyen.A műveletet addig ismételjük, amíg célt nem értünk.Ha megvan, tömítés, gyűrűk, külső zéger a helyére, stb.
Kék alapon fehér feliratos bolt valahol a belváros környékén?
Összesen: 228 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|