hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. szeptember 21. péntek 
Máté, Mirella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Átépítés - új hozzászólás

Összesen: 19 oldal

gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 23:17:16
kérdés:
a meghatározott értékból(,,dugó súlya,,)
le kell vonni a csapszeget + a 2 zégert + a 2 gyűrűt?
sorszám: 460 (39087)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 23:13:23
ja azt még nem is mondtan hogy az én lenkerekem valami régi gagyi
nem német!.
a főtengelyt ha kiveszed ,+fogod a hajtókart és másik kézzel ráütsz a tetejére :
1 ha szar akkor mint a hangvilla úgy cseng(van hangja az ütésnek)
2ha jó akkor nem cseng(az ütésnek sincs hangja)
sorszám: 459 (39086)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 23:10:40
Szia!

"((ja persze már az uccsó túlmérettel került hozzám 68,2ccm -> nagy a dugó súlya))"

Mennyi????????????????
Hány gramm?
Mert lehet, hogy túl könnyű. Más anyagból készült, más az öntvény. Lehet, hogy pont jó a súlya.

Mérd le és, összevetjük az én adataimmal.
De lehet, hogy a főtengelyed üt, rossz centírozás, kisipari felújítás.

Szia
sorszám: 458 (39085)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 22:58:42)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 23:05:32
Szia!

Hát, szerintem ez nálad alapvető szemléletbeli probléma. A főtengely, és a lendkerék nem MÉRLEGHINTA. Ha a te elveid szerint nézzük, akkor a főtengelynek nem is szabadna forognia, mert a forgó test kifikszálja a forgási síkját, és a csapágyakon keresztül hat a motorra, ha döntöd a mocit a kanyarban. Mellékesen megjegyzem hogy a motoroknál ezt ki is használják, ugyanis stabilizáló hatása van (gödröknél) a főtengelynek és a lendkeréknek. A mocik többségébe fixen bele van csavarozva a blokk ebből kifolyólag. A csapágyak élettartama szempontjából ez nem számít, mert sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve, mivel impulzus szerű lökéseket kapnak a dugatyútól.

Hali
sorszám: 457 (39084)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 22:51:12)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 22:58:42
csá
ezzel is tisztába vok
ismerem a gépeket+ a műxését is
(ez is lehet tuning 1,5mm-ig kb)
csak a főtengelyel vannak problémáim
lehet hogy nem kéne annyira nyúzni a gépet??((ja persze már az uccsó túlmérettel került hozzám 68,2ccm -> nagy a dugó súlya))
sorszám: 456 (39083)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 22:53:10
Szia!

De átfúrni nem szabad, mert a szoknya zárja le a szívó nyílást, és ha átfúrod akkor elrontod a gép vezérlését. Etért lett gyengébb, túl nagy lesz a szívási szög, és vissza fog dolgozni a karbi felé a gép alacsony fordulaton. Esztergálni is csak a szoknya belselyéből szabad, a szoknya nem lehet rövidebb, mert akkor rossz lesz a vezérlés.

Szia
sorszám: 455 (39082)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 22:44:12)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 22:51:12
itt nem a rázással van a gond(a nagypapasebeségnél)!!!!!!!
hanem magas fordulaton az a ,,kis,, rázás szátkúrja a f.tengelyt,csörög!!
Ez a baj
csapágyat + a lenkerék kúrja szét,mert az se tökéletes (+ 1,2 gödör)és a tengely másik oldalán nincs ellensúlya!
Ez is szarság
sorszám: 454 (39081)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 22:44:12
kössz
de ha nem mondod..
máshol nem is lehet csak a szoknyáján.
sorszám: 453 (39080)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 22:22:39
Jézusom!

Megfurkáltad a dugót?
Hol?

El fog törni magas fordulaton, ha elgyengíted!

Csak a dugó szoknyájánál lévő részből szabad kiesztergálni, úgy kell beállítani a dugó súlyát. Ott van félretéve anyag erre a célra. Ha megnézed, láthatod a szokny alján, hogy onnan esztergáltak ki.

Szia
sorszám: 452 (39079)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 22:08:13)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 22:18:35
gulyi88!

Te nem vagy normális!

1, Ha kicsi a tömeg, akkor a tömegerők is kicsik, 50-80 cm3-ig néhány gramm + - nem számít, mert olyan kicsik a tömegerők, hogy komolyabban nem tud rázni (Simson).

2, A Simsonnál a lendkerék és a főtengely között van egy csapágy, és az már csak a perdületével szól bele a rendszerbe, a tömegkiegyenlítésben nem vesz részt. Nem mindegy, hogy melyik SÉMA szerint tömegkiegyenlítesz. Pi: A SKODA 120 főtengelye 3 helyen csapágyazott, ezért más kiegyenlítési szabályok vonatkoznak rá mint a GOLF-ra.
Nem mindegy, hogy van-e csapágy a rendszerben. Ha Simson ráz, akkor valamegyik kisiparos 10-15 grammal elrontotta a dugót, ami egy 55 grammos dugónás elég sok. De akkor se tud úgy rázni, mint egy elrontott nagy gép.

Ha jót akarsz, akkor ne a saját technikáddal dolgozz, hanem nézz utána hogyan csinálták előtted.

Szia
sorszám: 451 (39078)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 21:29:20)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 22:08:13
Köszi
Nem is tudod mennyit segítettél!
szal ez nem ennyire egyszerű.
az ötlet ,,belőlem,, származik,
nekem ez tűnt logikusnak.
a főtengelyt én sem furkáltam volna!!
inkább a dugót.
csá,kössz
sorszám: 450 (39076)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-26 21:58:13
Szia gulyi88!

Beteg vagy?
Ezt honnan szedted?
Nekem van egy 862 oldalas könyvem, ami csak 50 oldalon keresztül foglalkozik a tömegkiegyenlítéssel. Ez nem ilyen egyszerű, ahogy gondolod. Én most ezzel foglalkozom, mert még mindíg nem tudom, hogy milyen súlyú dugót gyártassak a gépemhez.
A könyvben van egy rövidke 1-2 oldalas számítás erre, csak az egyes tömegeket át kell tranzformálni másik helyekre. Mert az elmélet, és a gyakorlatban kivitelezett főtengely sajnos nem ugyan az. A főtengely gyárilag SZ*R! A csúcsfurataihoz képest a sonkák ütnek, ezért lehetetlen jól kicentírozni. A főtengelyt az öszesajtolás előtt esztergán két csúcs között fel kell szabályozni, és akkor jól ki lehet centírozni. A sonkák azért ütnek, mert a tengelyel való öszesajtolás előtt munkálták meg őket, a zsugor kötés sajnos egy ilyen hibát eredményez (oldalirányú ütés). A tömeggyártás már csak ilyen.
Jól tömegkiegyenlíteni csak ezután érdemes, mert ennélkül nem ér semmit az egész, rázni fog a főtengely.
A kiegyenlítésnek van gyakorlati módja is, mert az ember ennyi elmélettel általában zátonyra fut, és végül maradnak a gyakorlati módszerek. De érdemes ismerni az elméletet is, mert akkor tudod mit csinálsz.

Elvileg a motorversenyzők régen úgy határozták meg az alternáló tömeget, hogy feltették a főtengelyt az asztalra, úgy hogy minden fel volt szerelve rá (csapszeg, gyűrűk,stb). Ezután a hajtókart vízszintesbe állították, és a dugó alá grammra pontos mérleget raktak. Így próbálták közelíteni az alternáló tömegek súlyát, amit még elméletben is lehetetlen meghatározni, van rá közelítő összefüggés. De a hajtókar egyik vége forog, a másik vége alternál, a kettő közötti rész meg mindkettőt csinálja.

Nekem van grammra pontos digitális mérlegem, de időm még nem volt, hogy megcsináljam a méréseket. Én a főtengelyből kiszedni nem akarok, inkább hozzáigazítom a dugót. A JAWA-nak a tömegkiegyenlítése nem valami jó, mert a 634-es sonkái megegyeznek a 638-aséval, de a dugók különböző súlyúak. Nem igazán érdekelte őket a remegés.

Remélem segítettem.

Szia
sorszám: 449 (39075)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-25 21:10:49)

 
 
rebel56
válasz erre | email2005-10-26 21:40:11
Hárman szóltak, hogy baromság, erre mégis belekezdesz. Most őszintén, akkor minek jöttél ide megkérdezni? :-S
sorszám: 448 (39072)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 21:29:20)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 21:38:21
ja bocs az a bal
DE a tény az hogy ha fúrt a moci akkor nagyobb dugó = nagyobb súly
és így már remeg,ráz a cucc
sorszám: 447 (39070)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 21:29:20
Na mind 1 én nekiállok.
Már 2 f.tengelyem lett szar ettöl.
Majd leírom hogy mi lett belőle!
(a moci ereje is csökken ettöl!)
jah + a tuning(babi lenkerék + pic)
miatt vetettem fel mert ott a nagy fordulatszám miatt jobban van igénybevéve!
egyébként Simson S51-E4
(a simók azok alapból szarok ilyen szempontból:
jobb oldalán a f.tengelynek csak 1 kis szutyok fogaskerék van,
ezzel szemben a másik oldalon ott a lenkerék ami ugyanúgy lehet szar,szétkúrja a csapágyat)
sorszám: 446 (39068)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-10-26 20:32:42
Hát erre a reszelgetős játékra nemigen fogsz épeszű embertől tapasztalati tényeket kapni...
Javaslom, hogy bízd szakemberre, akármilyen géped van.
Amire egyébként te gondolsz, arra a kiegyensúlyozófuratok valók, az meg akkora, amekkora kell, vagy ha mégsem, akkor centrírozással egybekötött dinamikus kiegyensúlyozás során lehet rajta változtatni. Ezt neked nem tanácsolnám.
sorszám: 445 (39065)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-26 19:58:40)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-26 19:58:40
na akkor valamit nagyon félreértettetek!
Az hogy a főtengely nincs elcsavarodva, meghajolva az 1 dolog.
DE ha a súlyeloszlása nem egyenletes ,akor a moci mindent szétráz, majd a főtengely is + adja magát és csörögni kezd,a tengelycsapágy se szereti!!
Na én ennek elhárítására gondoltam.
És nem a futására!!
stimmt??
na erre várok válaszokat, tapasztalatokat...
kössz!
sorszám: 444 (39061)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-10-26 07:35:14
Reszelgetni a főtengelyt és a dugót? Mégis hogy gondoltad ezt? A főtengelyt úgy centírozzák, hogy két csúcs közé fogják a főtengelyt, és úgy forgatják a két sonkát a csapszegen, míg egymáshoz viszonyítva 0,2mm alá nem megy az ütés.
sorszám: 443 (39026)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-25 21:10:49)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-10-25 21:58:05
MMMIIII EEEZZZ?????????
sorszám: 442 (39018)
(előzmény: gulyi88, 2005-10-25 21:10:49)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-10-25 21:57:36
Hát ez így igaz, ahogy írod, viszont az is tény, hogy nekem Jawa csepptank van a 638asomon, amivel ugyebár megváltozik a jármű körvonala, sőt, a hátsó sárhányó is rövidebbre van vágva meg az ülés is kicsit átszabva, és senki egy büdös szót sem szólt a műszakin miatta.Tehát szerintem inkább csak a "szemet kiverő" eltérések, pl tárcsafék szerelése a motorra, lehetnek azok, amikért ugatnak, és papíroztatni kell.Ha kuluráltan néz ki egy jármű, és nincs kirívó eltérés rajta, egy szó nélkül átengedik.Persze belefuthat az ember egy szarakodós vizsgabiztosba....
sorszám: 441 (39017)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-19 14:08:33)

 
 
gulyi88
válasz erre | email2005-10-25 21:10:49
Hy lenne 1(2) nagy kérdésem:
ha ki akarom cetírozni a moci főtengelyét akkor azt dugóval + a többi cuccal kell(csapszeg+gyűrűk zégerek..)??
elv a következő:
2 vízszintes!! szögvas közé beteszem a fötengelyt és addíg reszelem (a tengelyt vagy a dugót)míg a tengely közepét és a hajtókar (tengelyen lévő csapját)összekötő vonal párhuzamos(=VíZSZINTES)nem lesz a szögvassal (előre és hátra is!!)
2. kérdés,hogy az elv jó-e????
sorszám: 440 (39016)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-19 14:08:33
Sajna ezt a marhaságot véresen komolyan veszik.
Ez a KöHÉM rendelet értelmezése a KF honlapjáról.
Többszöri olvasás után kiderül ám, hogy a dolog logikus. A kerékpántok mérete a típusbizonyítványban szereplő méreteken belül cserélhető.
A sportkormány műbizonylata kevés, arra a típusra kell engedéllyel rendelkeznie, amire szereled.
A kormányszarv méretének megváltoztatása átalakítás, a kormányműbe történő módosítás szintén...aztán érdekes a dolog, mert a kormánykerék akár a kormánymű része is lehet, mint a kormánytengely... a rendelet egy kalap alá veheti.. utána kell olvasni.. ez csak egy kiemelés ...
Muris a dolog, mert ha kijjebb kalapálod a sárvédőket, az átalakítás, ha műanyagot biggyesztesz rá, az nem, pedig az eredmény ugyanaz, geometria, méret, körvonalrajz változás..
Lényeg, lehet mosolyogni a dolgon, de a rendszámba kerülhet.. van, amit tilt a rendelet, de ad kiskaput is (pl. típusbizonyítvány tartalma )
sorszám: 439 (38791)
(előzmény: Zapkorte, 2005-10-15 20:53:26)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-10-15 20:53:26
na persze, meg pl "az alkalmazott kerékpántok mérete" is, szóval eszedbe ne jusson átalakítási engedély nélkül könnyűfém felniket tenni a kocsidra! :-D
Köszi, Full, igazán megnevettettél ezzel a marhasággal.
Amúgy ha tovább olvasod a "nem minősül átalakításnak" c. fejezetet, ott vannak ilyen érdekességek is, mint pl.
"a jármű olyan mértékű megváltoztatása, amelyet a Közlekedési Főfelügyelet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít. /műanyag spoilerek, csomagtartók stb. /"
De minket szerintem ez érint: "Nem minősül átalakításnak a jármű eredeti alkatrészeinek a járműtípushoz tartozó és minősített ( H) alkatrésszel történő cseréje, vagy kiegészítő alkatrész illetőleg tartozék beszerelése, amennyiben ezek alkalmazása a járművön további beavatkozást nem igényel." Vagyis a műbizonylattal ellátott sportkormány beépítése nem átalakítás.
Mellesleg (csak a kötekedés kedvéért): a kormánymű az nem ugyanaz mint a kormánykerék. ;-p
sorszám: 438 (38619)
(előzmény: Fullkopy, 2005-10-15 00:58:02)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-10-15 19:24:10
NSU-chopper épül itt:
www.gtelektronics.freeweb.hu/
sorszám: 437 (38617)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-10-15 00:58:02
Ezt a fórumot jó rég kukkoltam, úgyhogy most alaposan kések a válasszal:-)
A kormányszarv méretének megváltoztatása bizony átalakításnak minősül.

http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=18.82412;DN-43.196386=41.237771&23-237774=lc_goto&89446&

"A jármű átalakítása minden olyan alkatrész, fődarab, tartozék, vagy berendezés cseréje, valamint ezeknek a járműre történő fel- vagy leszerelése, amely a típusbizonyítványban rögzített adat módosulásával jár. Típusbizonyítvánnyal nem rendelkező járművek esetében ez azt az adatokat jelenti, amit a típusbizonyítvány tartalmazna.
A legfontosabb adatok az alábbiak :"

"a kormánymű (kormányszarv ) mérete"
sorszám: 436 (38593)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-10 21:02:16)

 
 
Elek_Sanyi
válasz erre | email2005-10-10 23:13:26
Sziasztok!

Fullkopy, Zapkorte, HyGy és a többiek, akik már régóta Jawasok. Van egy dilemmám. Most köszörültettem föl a hengeremet 58.25-re, és dugót akarok csináltatni hozzá. De nem tudom hogy mekkora legyen a súlya. Egy spéci egyedileg gyártott teflonozott dugó kerül bele. Problémáim: A régi 634-es Jawanak a dugója könyebb mint a 638-asé, de a főtengely sonkák ugyan azok. Van egy bontott 634-es főtengelyem, és direkt vettem egy 638-as főtengelyt arra a célra, hogy összehasonlítsam a öket. Következő gondom, hogy a bontásokból két különböző csapszeg került elő. Az egyik fajtában átmenő furat van, a másik fajtában pedig zsákfurat, egyik végén zárt. Az átmenő furatos 43g, míg a zsákfuratos 50g. KINEK MILYEN CSAPSZEG VAN A GÉPÉBEN?????? Mert az én 638-asomban átmenő furatos van, és úgy remeg hogy leráz magáról. Ezért próbálok rájönni, hogy miért. Ha van valakinek ötlete vagy tapasztalata a Jawa tömegkiegyenlítésével kapcsolatban, az légyszives írjon nekem.
Még néhány adat:

634-es dugó gyűrűvel együtt: 212g
638-as dugó gyűrűvel együtt: 214g

Köszi
sorszám: 435 (38316)

 
 
Saca21
válasz erre | email2005-09-29 16:28:41
És képet nem tudnál róla küldeni?
sorszám: 434 (37756)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-29 00:35:06)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-29 00:35:06
Levendelnek van egy barna jawa 634/638 tankja, ami át van alakítva TS-hez. (Azzal vette, aztán visszaalakította magának.)
sorszám: 433 (37722)
(előzmény: Saca21, 2005-09-28 17:05:44)

 
 
uraltroyka
válasz erre | email2005-09-28 23:24:39
A ts-ekre azt hallottam, hogy csepel tankokat pakolták rá (faterom mesélte volt egy /1-e)
sorszám: 432 (37719)
(előzmény: Saca21, 2005-09-28 17:05:44)

 
 
Saca21
válasz erre | email2005-09-28 17:05:44
Megtudná mondani valaki, hogy a ts250-re milyen más motorok tankját lehet áttenni nagyobb átalakítás nélkül?
sorszám: 431 (37691)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-09-27 20:45:05
Oldalra kivezeted egy lánckerékpárral-láncal és utánna megküldöd hátrafelé egy szép hosszú kardánnal az Ural-hátsókerékagyig és rámókolod a kereket.Az egészben a legbonyolultabb az áttételek kiszámitása.
sorszám: 430 (37639)
(előzmény: uraltroyka, 2005-09-27 17:39:06)

 
 
uraltroyka
válasz erre | email2005-09-27 17:39:06
még nagyon sehogy, de hosszában lesz, mert ha keresztbe építeném akkor váltóval együtt kb 1,1-1,2 m széles lenne a blokk :)
sorszám: 429 (37623)
(előzmény: Goldnadel, 2005-09-26 14:21:00)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-09-26 14:21:00
Hosszában vagy keresztben van beépitve?
sorszám: 428 (37526)
(előzmény: uraltroyka, 2005-09-25 23:41:02)

 
 
uraltroyka
válasz erre | email2005-09-25 23:41:02
Üdv mindenkinek, tanácsot szeretnék kérni, hogy hogyan lehetne megoldani a meghajtást egy olyan motoron, amiben egy 1600-os diesel (audi) motor van. Mindenféle tanácsot szívesen fogadok a motorépítéssel kapcsolatban. Ja, és ha én csinálok hozzá vázat akkor az kibírja(mármint nem én hegesztem hanem profi)?
sorszám: 427 (37500)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-08 21:09:30
műszakja is válogatja. Az egyik biztos kukacos, a másik nagyvonalú, a harmadikkal "meg lehet beszélni", a lényeg, hogy az egész totál kiszámíthatatlan és következetlen.
Minden esetre elvileg minden engedélyköteles átalakítás után újabb regisztrációs díj fizetendő, úgyhogy innentől fogva már gondolni sem érdemes ilyesmire, mert alapbl gazdasági totálkár esete. (És jövőre még 40%-al nő a regdíj.)
sorszám: 426 (36776)
(előzmény: gabi80, 2005-09-07 17:04:02)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-09-07 17:04:02
Augusztus 20-án voltam a Traburg Klub találkozóján Széplakon. Ott láttam egy - két csodát. PL.: Wartburg 1.3 Special kasztni volt szerelve 1.6-os VW dízel motorral. A tulajdonos követte el az átépítést, és náluk a Helyi KPM nem kért semmit, csak egy listát arról hogy mit alakított át az autón. Se megterveztetni, se engedélyeztetni nem kellett neki. Minket meg itt Szolnok környékén már azzal is megszívatnak, ha 10 centit elvágsz a sárvédőből, vagy hiányzik a sz*rpofozó hátulról.
sorszám: 425 (36705)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-09-07 16:52:35
Egy haver mübizonylattal rendelkező ETZ sportkormányt rakott az ETZ-jére, erre vizsgán elhasalt, mert nem volt a kormánynak engedélyszáma. Kitörölhette a hátsóját a műbizonylattal... :((
sorszám: 424 (36704)
(előzmény: Zapkorte, 2005-09-01 22:32:32)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-09-01 22:32:32
A KPM engedélyszám az nem ugyanaz, mint az egyedi átalakítási engedély! Itt csak arról van szó, hogy a kormány gyártója/importőre csináltat egy tipusvizsgálatot a termékére. Megveszed, fölteszed, és kinyalhatják, nem kell ezért átalakítási engedélyt kérvényezni bejegyzett tervező által aláírt tervdokumentáció benyújtásával, meg regisztrációs adót fizetni, meg a többi hülyeséget végigbohóckodni. (Valamint javaslom, hogy hívd föl egyszer a kf engedélyezési ügyosztályát, és kérj tőlük engedélyt egy jawa 559-es sárhányót fölszereléséhez MZ-re, én 10:1-hez teszem, hogy hazaküldenek gyógyulni. :))
sorszám: 423 (36365)
(előzmény: gabi80, 2005-08-31 15:25:53)

 
 
gabi80
válasz erre | email2005-08-31 15:25:53
Na mondom a jogszabályt. Gépjárműnél a gyári kormánymérettől az eltérés max. 10% lehet, ezen felül műbizonylattal és KPM engedélyszámmal kell rendelkeznie. Így aztán motornál sem elég a műbizonylat. Ha nincs KPM által engedélyezve akkor cseszheted a kormányod. Viszont kérdezem: Mennyi ideig tart kicserélni egy motoron egy kormányt, vagy sárvédőt, vagy akár lámpát?
sorszám: 422 (36272)
(előzmény: Zapkorte, 2005-08-10 21:02:16)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-08-10 21:02:16
köszi, de inkább mégsem szórakozok vele, marad ahogy van.
Mi az engeddélyköteles átalakítás, és mi nem? Ha kicserélek egy lámpát más formájúra engedélyköteles? Ha kicserélek egy sárhányót más formájúra, engedélyköteles? Ha kicserélek egy kormányt más formájúra, engedélyköteles? Szerintem nem! Legalábbis autónál nem az, mindössze a kormány gyártója által kiállított műbizonylatot kell betenned a forgalmiba, és elég rendőrnek, kpm-esnek, mindenkinek.... vagy motornál más a szabály? És ugyan mi? _Pontosan_.
sorszám: 421 (35269)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-07 02:50:45)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-08-09 21:45:15
Van egy chopper kormányom,küldenék képet ha kéred,dobj egy mélt és küldöm:
goldnadel@vipmail.hu
sorszám: 420 (35213)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-07 02:57:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-07 02:57:40
Ja, és a kormány kapcsán , átalakításnak minősül sajna.. ennek ellenére én is keresnék chopper kormányt jawámra, lényeg, működtesse a féklámpát, vagy legyen hozzá vásárolható bilincses fékkar, ami szintén működteti a stopbowdent.Tud valaki segíteni ?
sorszám: 419 (35084)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-07 02:50:45)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-07 02:50:45
Nem olvastam az előzményeket, de ha a börze nem jön össze van 2 kerekem. Nem csodás a króm, de a fékdob igen.Ha érdekel :
vizvezjav@net-tv.hu
sorszám: 418 (35083)
(előzmény: Zapkorte, 2005-07-31 22:20:23)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-07-31 22:20:23
Szia,
köszi... hát tényleg messze van... a motor meg napi használatban, nem tudom leállítani másfél hétre, amíg a posta megfordul... de majd felhívom a fickót és valamit majd csak kisütünk. De mivel az új ráf piszok drága, még a 7-ei börzét kivárom, hátha lesz egy jóképű használt jawa kerék egy ezresért... :-)
G.
sorszám: 417 (34669)
(előzmény: Goldnadel, 2005-07-29 15:53:36)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-07-29 16:44:33
Sőt, tán még fotó is akad...
sorszám: 416 (34598)
(előzmény: ADDI, 2005-07-29 16:39:13)

 
 
ADDI
válasz erre | email2005-07-29 16:39:13
Szeva!
Nekem egészen a múlt hétig az volt rajta, de mivel én kesjár szpojlert akarok rátenni, ezért levettem, és gyári lámpa került rá.
A rögzítéshez gyártott lámpatartó még megvan, elég korrekten legyártotta/legyártatta a tulaj. A villaszárra volt ráhúzva, két oldalt fogta egy-egy csavar a lámpát. Ha érdekel, a két tartót, meg a lámpát is eladom, leboltolhatjuk.
sorszám: 415 (34596)
(elözmény: steelheart6, 2005-07-18 01:08:20)

 
 
Goldnadel
válasz erre | email2005-07-29 15:53:36
Küllő,kerék,fűzés....
Csatári Sándor
5630 Békés
Vésztói út.1.
0630 402 58 63
Tudom,messze van de postán is küldheted.
sorszám: 414 (34590)
(előzmény: Zapkorte, 2005-07-18 09:48:27)

 
 
Keats
válasz erre | email2005-07-18 21:42:42
Tisztelt Zápkörte!
Ráfot kapsz a hubernél(www.hubermotor.hu) de küllőre nincs tippem!
Keats
sorszám: 413 (33869)
(előzmény: Zapkorte, 2005-07-18 09:48:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-07-18 09:48:27
köszi, de közben idegi alapon csináltam egy riga kormányból. Viszont egy haveromat lehet, hogy érdekelné... kérdés hogy _olyasmi_, vagy _olyan_? Esetleg egy fotót tudnál dobni az emailomra?

MÁS

Hol lehet Budapesten kereket átfűzetni? Kell új ráf, küllők, minden. Tudom, tudom, Futár Peti elintézi, de én most őt szeretném kihagyni a dologból, mert úgy azért csak olcsóbb. ;-)
Vagy legalább azt mondjátok meg, hogy hol lehet ráfot meg küllőt venni, mert végülis én be tudom fűzni ha muszáj, csak nincs hozzá semmim.

G.
sorszám: 412 (33814)
(elözmény: steelheart6, 2005-07-17 15:55:26)

 
 
Rider
válasz erre | email2005-07-18 04:21:57
Ha kispók fényszóróra gondolsz, akkor Jawan már láttam, de spoiler mögött, ami takarta a barkács-rögzítést. :-)

Ha más típusra és/vagy hátsó lámpára gondoltál, akkor passz... :-)
sorszám: 411 (33813)
(elözmény: steelheart6, 2005-07-18 01:08:20)

 
  Összesen: 19 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17638)
MZ (48878)
Jawa (27037)
police (1763)
Simson (3404)
Izs (609)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu