:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Átépítés - új hozzászólás Összesen: 19 oldal
Ja! A "pótakkus" módszert eddig is alkalmaztam - de csak 6V-on. Lehet az lesz a legegyszerűbb, ha én is egy 12V-os 1000Ah-s aksit teszek az oldalülés mögé. Amikor beértem a melóhelyre rácsatlakozom az ottani erősáramú hálózatra, délutánra haza már ingyen villannyal jöhetek. Így talán a napi 50 km-t is be tudom járni - beleértve e debreceni belvárosi pöfögést is...
Amúgy az eddigi leghatékonyabb módosításom az volt, hogy pár ezer forintért összeforrasztgattam néhány LED-es "ízzót" az eredetiek helyett. Ezzel sikeresen lecsökkentettem a villanyfogyasztásomat...
ÜDV!
Akkor maradnak a biciglidinamók. Darabja 6W, ha felteszel négyet, akkor már a féklámpád meg is van oldva. Vagy esetleg a rig antennájának a felső végire feltehetnél néhány napelemet, olyasféleképpen, mint az autópálya melletti segélytelefonoknál. Sőt, akár azt is megteheted, hogy a motorkerékpár benzintartályából megtáplálsz egy primuszfőzőt, és azzal termelsz áramot egy régi petrojhőelektromos telepben! :-)
Félre tréfát: a bugyukigenerátor kicsit tényleg erős, de azért nem kell vagyonokat költeni egy 12V-os átalakításra. MZ generátor szokott lenni a börzéken max 5000-ért, szépen rá lehet faragni a jawara, itt a fórumon is büszkélkedett már valaki ilyennel, az is van kb. 180W, az már dószt elég. De sokan még ennyit sem csinálnak, csak betesznek egy jó nagy akksit az oldalkocsi hátuljába, kivezetik oldalt egy csatlakozóban, és este, amikor hazamennek, egyszerűen bedugják a töltőbe, mint valami telefont, oszt másnap reggelre jó.
A generátoros téma nagyon román. Meg lehet csinálni, de szét kell barmolni a deklit, ékszíjat vagy tengelyt kell kihozni, fúrni-faragni-hegeszteni
Köszi a válaszokat!
Kedves ZAPKORTE: a kézzel tekerős áramfejlesztő tetszik, csak mi van akkor, amikor egyedül motorozom? :-)
Kedves SZAKAL666: a külső generátor egy SUZUKI-é volt. Azért van még némi gond a főtengelyre szereléssel! Egyrészt nagyon kilógna oldalra -ami a kisebb gond lenne-, másrészt viszont a moci alapjárati fordulata nagyon távol áll a generátor gyári "alapfordulatától", amin már esetleg töltést is leadhatna...
Amúgy a generátor -SZERINTEM!- csak akkor fogja meg nagyon a motort, ha rendesen be is terhelek neki valamivel (pl. fényszórók felkapcsolva). Amúgy az alapprobléma a városban pöfögés -töltés nélkül-, meg az egyre nehezebben megoldható 6V-os fogyasztók megoldása. Van pl. 12V-os rádióamatőr kütyüm is az oldalkocsira biggyesztett antennához...stb. Az új aksi beszerzése is egyre nehezebb - a 12V-os elektronikus full-kütyü meg eléggé drága. Legalábbis amit én találtam a "http://www.jawamarkt.cz/jawa%20350/elektrika/elektrika1.htm" honlapon, az 151 Euro, bár tényleg nagyon szuper... Na röviden ennyi az ok-okzati összefüggés nálam. ÜDV Nektek! Lui
Esetleg biciklidinamó a keréken? Vagy katonai rádió kézzel kurblizható áramfejlesztője az oldalkocsi utasának? :-)
Hát öregegem, ez elég elvetélt ötlet. miért nem a főtengelyre szereled? Egyébként milyen motor? Külsőleg autó generátorra gondoltál? az igen nagy teljesítményt vesz fel. Nekem annak idején a 750es BMWmen volt külsőleg Dacia generátorral megoldva és amikor ráadtam a gerjesztést , annyira levette az alapjáratot, hogy majdnem leállt. De az sem az oldalkocsivázon volt, hanem a blokkon!
Én az oldalkocsisomhoz akarok egy generátort úgy megoldani, hogy az oldalkocsi vázára teszem a generátort, a blokkból kihozott főtengelyről szintén szíjtárcsás megoldással forgatva. Természetesen valami védőburkolásra is gondoltam, de attól félek a vizsgabiztosnak még így sem tetszene... :-)
Sziasztok! A kivülre építéssel nem lesz gondom a műszaki vizsgáztatáskor?
motorvázakat leginkább a mororfotókon láthatod, esetleg szerelési útmutatókban. A forgalombahelyezésről a Kpmeseknél érdeklődj. Próbálj olyan helyet keresni ahol nem nagyon szőrözősek. Elvileg motorcsere néven fut a dolog. Kell egy komplett motorkerékpár, amiben blokkot cserélsz. Lévén, hogy nem tipusazonos a berakandó blokk, ezért minden bizonnyal meg kell terveztetned az összeépítést egy közlekedési gépészmérnökkel (ha sikerül olyat találnod aki Kpmes, akkor jobbak az esélyeid). ezekután hátravan az engedélyeztetés és a vizsga.
Elfelejtettem mondani, hogy 634-638as Jawa váz is jó. sztem van benne elég hely és masszív bölcsőváz. 634est relatív olcsón találsz elfekvőben.
Magán a vázon és a felszereltségén a hercehurca végéig SEMMIT ne változtass, ezekre ráérsz akkor is, ha már van műszakid.
A mennyibekerülést mindíg az illetékeseknél érdeklődd meg.
Kösy a választ!Ha blokkról is és a vázról is lenne papirom...akkor a kpm-nél letudom vizsgáztatni és forgalomba helyezni?Ja és kb ez mennyibe kerülne nekem?(van ilyen oldal ahol utána tudok nézni?)Tudnál olyan oldalt mondani ahol a motorvázakat jobban szemügyre venni?
Blokkja válogatja, Mz vázból legfeljebb még az ETS váz jöhetne szóba (habár kissé magas), az utánakövetkező tipusok nem bölcsővázasak. Az pedig illene egy chopper alapnak.
Ennél lényegesen jobb kiállású a Pannónia váza. Lényegesen laposabb építésű, ellenben vannak hátrányai: a hátsó lengővilla cserés, lévén a jobb oldala láncvédő is egyben ; a váz blokk alól hátranyúló csücske is kissé útban van, ívesen össze kéne hozni a felfelétartó ággal.
Másik alternatíva (személyes javaslatom) IZS váz. Igen stabil, masszív, jól alakítható, bírja a gyűrődést. ezen is van némi flexes-hegesztős móka, de igen szépet lehet kihozni belőle.
A többi már a blokkon múlik. Érdemes lenne láncosat nézni. A Virago blokkok pl kardánosak ugyanis.
Befértetni be lehet, legfeljebb egy kis farigcsálás árán.
Igen radikálisat lehet ily módon is alkotni!!!
HI!Nagyon gázos ha én 1 V-2-es (250ccm)blokkot szeretnék belefaragni MZ,vagy Panóniavázba?Persze a váz vagyis a motor papirjai rendbe lennének...csak a régi blokkot szedném kibelőle...Beleférne egyátalán a V2-es?Mert 1 sajátos kis choppert gyártanék magamnak.:))
Hát ez nem hangzik rosszul. Egyébként mennyi időnként kell vinni a mocit vitzsgára?
Tegyél az oldalkocsiba egy szép nagy 6 voltos Trabant akkumulátort.
A garázsba meg állíts be a motor mellé egy töltőt.
hetfield:
Nincs az átépítéssel semmi gond ha odafigyelsz még az elején. Először is ne nyúlj az eredeti motorhoz! Vegyél egy komplett vázat vmi kis börzéről, majd azt úgy átépíted ahogy akarod. A végen az eredtei motorból átrakod a blokkot, meg a rendszámot és készen is van!
Ha eljön a műszaki ideje visszarakod a blokkot meg rendszámot és kész is.
Ezzel a módszerrel megvalósíthatod legvadabb álmaidat is, akár egy full merevvázas old-school choppert is faraghatsz!
És mi a helyzet a rendőrökkel?
Nem nagyon nézik a vázszámot. Ha mégis akkor végy egy vázlapot és abba gravíroztasd be a forgalmi szerinti adatokat és tedd föl a már kész chopperre! És a rendőr ha kéri, akkor azt mutatod meg neki.....
Ui: sokan így csinálják, többek között én is így fogom!
Hi mindenki.
Most szeretnék venni 350-es Jawát. És tökre tetszik amiket ki lehet belőlük hozni. Én is szeretném átépiteni. Csakhogy
Ez legális??,mer én forgalomba szeretném, illetve mi az amit nem lehet rajta bántani, mert ahogy elnézem azér elég bátran hozzányúlnak.
Nagyon hasznos, főleg egytárcsás fék esetén segíti a villa csavarodását megelőzni. Szerintem mindenféleképp jó, ha van nem csak tárcsfékes motoroknál. Moderbebb motorokat sokszor gyárilag felszerelik villamerevítővel-nem véletlenül.
Hello mi a véleményetek a villamerevítőről?
Románia,Ukrajna....Ők még nálunk is sz*rabb helyzetben vannak!
Ott még inkább igaz az hogy: "többet ésszel, mint pénzzel!"
ilyen blokk szélére ragasztott generátort én is sokat láttam - Romániában! ;-)
Kecsap: Ha megengeded adnék pár tanácsot ez ügyben!
Az egyik: Nekem 125-ös TS-em van, ami ugye 6V-os és én is korábban át akartam alakítani 12V-osra, de nem jött össze!
Egy öreg motorszerelő mondta,hogy több tízezer forintomba kerülne az átalakítás,ha minden cuccot megveszek hozzá és nem is biztos hogy jobban működne! Tehát ezt a megoldást gyorsan el kell felejteni!
A másik:
Van egy haverom, aki ilyen generátor mániás. Volt csepptankos jawa-ja, amire "dácsia" generátort eszkábált, volt izs-e, amire wartburg generátort és ami most van neki az ural szintén wartburg generátorral.(az izs fenn van a neten,ha érdekel majd megadom a címet)
Egyébként azon az izsen úgy csinálta meg, hogy a blokk elejéből kívágott egy kis darabot, ahol kijön az ékszíj és a kitolt lábtartóra pedig felrakta a "varjú" generátort, úgy hogy lehessen állítani az ékszíj feszességét. Bent a blokkban pedig megmaradt a kalapács az eredeti helyén és a főtengelyre meg ráhúzott egy ékszíjtárcsát.
Rohadt jól néz ki és a meghibásodik filléerkből helyre lehet hozni!
Hi Balage!
Bocsi, hogy belevau. A Police topicban éppen most megy egy ilyen téma. Hivatalosan rohadt drága és nagyon hosszú ideig tart.
Javasolni tudom, hogy olvasd el a #898-as hozzászólásban szereplő 5/1990-es KöHém rendeletet.
Szóval marad a lentebb említett "ideiglenes " átalakítás. Amely műszakilag vagy bejön, vagy sem.
Üdv! Shamen
Simson Schwalbeehoz keresek első teleszkópo, pontosan 2 darabot. Ha van eladó dobj egy e-mailt, árban megeggyezünk.
Márhogy 634-es Jawa... :-)
Sziasztok srácok!
Egy 634-es oldalkocsis géppel járok, de sajnos nem elég megbízható. Megoldható valahogy egyszerűen házilag az átszerelés 6 V-ról 12 V-ra? Át kéne csak tekercselni az elektromos alkatrészeket? (Dinamó, kondenzátorok, megszakítók, stb...) Vagy? Hol tudok ennek utána járni? Köszi:
Kecsap
Hát komám, egyszer leműszakizol, majd utána szépen megcsinálod. Következő műszakira megint vissza pakolod az összes otromba gyári szart. A váz vágásával óvatosan kell bánni, ha gondolod írj emilt.
Idézet ADDI-tól:
"A XIII. kerületben a Váci út 168. alatt van egy bevásárló udvar (emlékeim szerint régen Reno-udvar néven futott), annak a hátsó traktusában van egy cég, de igazság szerint csak a reklámjukat láttam eddig, még nem voltam náluk."
Ezt levendelnek is tudnám ajánlani!
A Váci úton a Duna Plázánál van egy bowdenes a volt Reno telepen vagy park vagy micsoda. Egy volt gyártelep, aminek a végében van eldugva. Elég segítőkész arcok dolgoznak ott és lehet méterre venni bowdent.
Msot betudnék szerezni egy régi dnepr-t olcsón...de átszeretném építeni...csopperesíteni. Tudna valaki segíteni abban, hogy mehet e forgalomban egy ilyen motor, és müszakiztatást meglehet e oldani...persze úgy, hogy minnél kevesebb legyen a papírmunka, vagy semmi;)
Az alapötlet ahoz hasonló amit az egyik képtárban láttam az oldalon:
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m22/m76/1560o.jpg
Előre is köszönöm a segítséget.
Ott mi van?
Egyébbként én minden motoromhoz magam csináltam a bovdeneket és volt már egy pár. Építés esetén ritkán jó a széria cucc.
Hello szakál!
Köszi, de nem egészen arra gondoltam,egyedi kormányhoz kéne.
Én asszem megelékszem majd a bicikli boltos megoldással, bár a Váci úti lelőhelyet mindenkinek tudnám javasolni.
Te Levendel!
Ha sikerül találni címet, engem is érdekelne valami komoly bolt.
Ezer kösz, de asszem nehezet kértem :).
Nekem csak nyersanyagra van szükségem, amit nyilván beszereznek valahonnét a bowdenkészítők is.
Szóval olyan műhely (cím, elérhetőség) lenne érdekes, amelyikben megsodorják, leműanyagozzák és utána eladják a kézifékkötél, meg kuplungbovdenforrasztgató kisiparosnak és a hozzám hasonló otthoni barkácsolóknak méterben a nyers cuccot.
Azért mindenkinek köszi! :)
levendel:
Én tudok itt nálunk(Szolnokon) egy műhelyt, ahol bowdeneket is készítenek egyedi méretre,garanciális forrasztással, de annak az árát meg is kell fizetni!
Ha érdekel megadom a címét!
Amit a binyigliken fékhez használnak, az a vastagabbik fajta. Az még jó motorhoz. Én legalábbis már használtam és bevált.
Hát, nem kifejezetten bringásboltra gondoltam, mert ott nuku a választék. Régebben kerestem több ilyen helyen is külsőt, de csak fos vékony bringaméretben tartottak.
Én inkább valami gyártó kisiparosra vagy hasonlóra gondolok. Ham van errefelé ilyen.
Külsőt biciklis boltban adnak teflon bélésest. Jó gáznak, féknek, kuplungnak. Sodronyt vasműszakiban kapsz méterre. De csak a pászmaszállast vedd meg. A sima sodrony általában 7 szálból van sodorva, a pászmaszálasnál a 7 szál helyén 7 vékony sodrony van. Ezért igen lágy, hajlékony, nem törik meg annyira könnyedén. csak rendszeresen kell kenni.
elfelejtetted: "ja, és világosszürkét." ;-)
Azt meg tudná valaki mondani, h hol lehet méterben venni külső-belső bowdent Bp környékén és viszonylag olcsón?
Marcang!
Eljösz és megtanítlak bowdent forrasztani! És többé nem kell másnál fizess ilyen marhaságokért.
Természetesen az 515. hozzászólásnál tedd ezt...
Ne arra klikkelj, hogy válasz erre, hanem mellette az e-mail. Előugrik a leveleződ ablaka kitöltött címmel, és már írhatsz is.
Éredkel, csak hova írjak? Ha jól sejtem a címlistában lenne az emilcímed,de nem tudok regisztrálni, biztos bennem van a hiba, de ez van.
Hy Marcang!
De tudok neked bovdenjavító műhelyt, az örsvezér térnél ,adnak 1 év garit ha megvan a buvdenkülsőd meg a szakadt bovdened és odaviszed megcsinálják 1\4 óra alatt 2000 ft körül! Amint hazaérek elküldöm a pontos címet!
Keats
Tudok hozzá honda első teleszkópot féknyereggel és tárcsafékes kerékkel. Pöpec állapotban. Ha érdekel, írj mailt.
Valaki!
Jawamat szeretném tárcsafékesre átalakítani.
Hello.
Mivel előző kérdésemre is jó megoldást találtatok (ma jártam a helyen és végre nem kell tovább keresgélnem)újra hozzátok fordulnék:
a kipufogóra szeretnék bandázst rakni, de eddig csak 28 ropisat találtam, nem tudtok ennél olcsóbb helyet/megoldást?
Összesen: 19 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|