:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Átépítés - új hozzászólás Összesen: 19 oldal
Hello
Hátsó teló recept Attila módra:
Kiveszed a mociból a teleszkópot, letámasztod az anyföldre, kézzel kicsit összenyomod a rugót,(ha nem vagy jó sújban 2 emberes mutatvány) kiveszed a 2 fél műanyagot, felfelé leveszed róla a rugót, egy dornival szépen körbe ütögetve kicsavarod a tetejét (Ez az az izé ami lezárja az olajos részét, és áll ki a közepén a telószár. Nem tudom ezt hogy hívják, csavar és kész!), kihúzod a belét, minden tiszta olaj lesz, majd atomjaira szeded, ami rosz kicseréled, fordított sorrendben összerakod.
spec. szerszám esetleg a tetején a nevét nemtudom nevű anya kitekeréséhez kellhet, de finoman ütögetve ki lehet lazítani azután jön kézzel.
Én legalábbis spec. szerszámal még soha nem szereltem telót, de mindíg meg tudtam csinálni.
Üdv Attila
Joker,már +int mit akarsz ügyködni a TS-en?:))
Tuko! A hátsó teló nem egyszerű dolog, spec. szerszám kell a szétszedéséhez,vagy otthon kell legyártani a szerszámot. Nekem nincs,de ha vki tud,szóljon...
bye
Sziasztok
Valaki irhatna valamit nekem a hatso telorol.
Van egy ETZ250-em .
A hatso telobol valahogy szivarog az olaj alul .
Nem szedtem meg szet ilyet soha csak Danuviáét.
Esetleg egy ki szerelesi utmutatot kernek koszi!
Sziasztok! Nem tud valaki Gy?r közelébe egy helyet, ahol lehetne krómoztatni?
Köszi!
Szia mindenkinek!
Tudom, hogy nem vág teljesen ide, de tanácstalan vagyok!
Honnan lehet beszerezni PIAGGIO TYPHOON átépitési leirást 70 ccm-re ?
Ha valaki tud segiteni kérem irjon!
Köszi!
Hi!
Lenne egy kérésem:
Volt egy ETZ250-esem. Csúnyán összecsuktam egy árokban ezért a haverokkal átépítettük. (pl.: A régi 250-es blokk bekerült egy 251-es vázba.) A probléma az, hogy vizsgáztatásához kell egy minél részletesebb műszaki leírás (elsősorban ETZ251-es érdekel), mert azt mondták az illetékesek anélkül nem fog menni.
Ha valaki tud bármilyen módon segíteni, kérem tegye meg!
Kösz, üdv!
-M-
Sziasztok,
A 250 es 559/4-es tipusú csepptankos Jawámba van most baráti áron egy felújított 350-es 360/00 blokk.
Jól tudom, hogy a felfogatások, a lánckerék síkja stb. teljesen megegyeznek és csak a dupla trafó szükségeltetik a beépítéshez?
( A hivatalossátételről most nem ejtek szót.
Mennyivel másabbak a 350-es menettulájdonságai , nyomatéka, fogyasztása stb. stb...?
Üdv.Vintman
Hello
Nem tudjátok honnan lehetne ES-125-ről képeket leszedni? Van egy a garázsban és fel akarom újítani.
üdv:
Norbi
Attila!
Kösz az infókat, még átrágom magam rajta, de asszem elfelejtem az 5letet ...
Üdv Roli
Na én már csináltam, de nem nagyon érdemes, a csavarok osztása jó, a főtengely is bírja. A gépem sajnos tuningot is kapott, megy mint golyó. DE!!
Ha ezt a teljesítményt ki is akarod használni a következőkre számíts:
1, A kuplungot lepörgeti a kúpról.
(egyszerűen javítható)
2, A vázat eltekeri. (a blokk ferdén áll, a lánckerekek nincsenek síkban, és a motor szitálni kezd, veszít (amúgy sem híres) stabilitásából.)
3, Ezután tördeli a láncon a görgőket.
4, A legjobb: Ha nagyon rángatod neki,(és a kuplungot már felékelted) a gyári láncfeszítő lemezt eltépi(nekem 2 lemez járt így), a kerék előre csúszik(persze csak egyik oldala, ettől a kerék eltér a futásiránytól)+ a lánc átugrik v. szakad + a motor szitál és ha éppen gyorsan mentél olyat perecelsz azt se tudod mi történt.
Na ezek a tapasztalataim :-)
Ha a fent leírt gyenge pontokat valahogy elhárítod biztos jó, de az
enyém szar lett. (A vázzal nem is tudom mit lehetne csinálni, hogy ne húzza el, és a blokk egyenesen álljon)
Azóta én vettem egy másik ETZ 250-est, ez meg a garázsba pihen (Eltört a kuplungkosárban a csapágy),nincs is nagy kedvem megcsinálni, mert semmit sem ehhez terveztek benne, kész életveszély
Ha a tiéd aránylag jól megy, nincs vele sok baj ne csinálj vele semmit, mert ha egyszer elkezded mindíg lesz újabb gyenge pontja, és csak a pénzt szórod rá.
Ps. Egyébként nagyon harapós, ugrik mint hegyikecske de össz. csak 20-25 Km/h val gyorsabb mint amit később vettem gyári állapotban, igaz 2-ben 95-körül megy a fordulatszámmérő meg az ütközőt veri,(szerintem 10 000 körül tud pörögni) de 5-ben már nem pörög ki.
(bocs ez kicsit hosszú lett)
Hali!
251-es ETZ-t szeretnék átépíteni 301-esre. A "PET oldalán" láttam, hogy a löket egyforma, csak a furat más. Az érdekelne, hogy a 301-esen a hengert leszorító csavarok tengelytávja egyforma-e a 251-esével, valamint a csavarok hossza. És nem utolsó sorban a főtengelyen a csapágyak egyformák-e, ki fogja bírni a 251-es csapágya a 300 ccm-et? Vagy a 301-esben is ugyanaz a csapágy van???
Segítségeteket köszönöm, hello.
PS.: Csinált már valaki ilyet?
A "Motoros túra" fórumon most egy rövid összefoglalót olvashatsz a leendő motoros túránkról.
Hali!!!
ETZ250 vázat keresek forgalmival!!!!!
Sürgős lenne!!!!
thx, tike.
tike@maffia.hu
06703136706
Sziasztok
ETZ 250 szerelési kézikönyvet keresnék, pontosan azt, amelyik a szakirodalom résznél van, rendesen szkennelve, nyomtatható formában, vagy fénymásolata is érdekelne. Help me please! Mail: out@freemail.hu
Hello!
Hirdesd meg a bazarban, meg pl a www.motorpiac.hu-n is.
bye
HyGy
Nem kell egy fullosan jo ETZ 250-es?
Jobb mint a 251-esek. (mar...)
Olcson adom! (viszonylag, kell a love :))))
gabor
Hello!
Ha elkuldod a szocimotoros@freemail.hu-ra akkor kirakjuk az oldalra, a tagok koze.
bye
HyGy
Szia! Erről én is kérek képeket! Üdv! Maci
Az az igazság, hogy eddig csak a külsejével volt időm foglalkozni.A hátsó kerékre raktam egy 120/100-as gumit. Egy babetta sárvédőt kettévágtam beletoldottam kb. 5cm-t, így elég széles lett, ez takarja a hátsó kereket. A hátsó telót kivettem, helyette egy 12-es acsélrud van beépítve. Ez azért kell, különben beleérne a kerék a sárvédőbe minden gödörnél. A Tank egy 250-es JAWA-ból való. Erre szerltem a visszajelző lámpákat ledekből. Az elsö teló egy meghosszabított mz teló (+10 cm). Az első kerék 19" -os Suzuki, duplatárcsafékes magnéziumkerék, de ezt le akarom cserélni füzött 19-es, dobfékes kerékre.Szereltem rá egy 1 m hosszú lábtartót, ráépítettem a féket és a váltót.Utóbbit egy kicsit nehezen, de megoldottam. A kormány szintén 1 m hosszú és egyenes. Ha megadod az emiled valamikor küldök róla képet.
Hi!
Én is utánanéztem, tényleg sok zsébe kerül a dolog, inkább beruházok egy "legal" ETZ251-be :)))
PÁ!
Sztem felejtsd el. Tobbe kerulne a leves mint a hus. De tenyleg.
gabor
Hello!
Eleg nehez lesz de szerintem meg lehet probalni. Mindenesetre legeloszor adastvetelit kellene produkalnod mind a 2 motorrol. Ha az megvan akkor az egyiket atiratod a nevedre utana bejelented alvaz vagy blokk cserere. De legjobb ha megkerdezed az helyi okmanyirodat. De adasveteli szerintem mindenkeppen kell..
bye
HyGy
Tudom nem ide tartozik!
Simson S50 mindenki a lusta vagy esetleg nem a sportgépként tartja fent!
Történt egyszer hogy 75-nél elhúz melletem egy simson! egy 50-es
Kérdeztem is mi történt a gépével!
A Tomas szivatyú dugóját beleépítették és a dugó aljából 2mm-t leesztergáltak!
16fogas lánckerékkel!
1 seb.:45km/h 2 seb.: 72km/h 3 seb.: 85km/h nem is rossz! áráró nem tudok semmit de ha tudok valemit írom!
Hi!
Lehet, hogy nem teljesen, de azért 1kicsit ide is tartozik: Nemrég (1éve:)) kaptam egy működésképtelen TS 250-est. Feljavítottam, helyrepofoztam, minden fasza. Na de itt jönnek a gondok. Akitől kaptam, az már nem iratta át a saját nevére sem, nem is használta forgalomban. Biztosítás sincs rá már 8éve. A vázat deformáltsága miatt cserélték, így most nálam két forgalmi van: 1 a motor(blokk)é, és egy tartozik a vázhoz (azé a motoré, amiből a váz való). Azt hiszem az egyik még ki sincs vonva...
Forgalomba lehet egy ilyen motort még helyezni? Csinált már valaki hasonlót? Mennyibe kerül max?
(Képek a www.tar.hu/bgo címen)
Várom válaszaitokat!
Hello!
Kemeny dolog ez a motor atepites. Mar tobb hete polirozok, multkor mar fenyes feluletekkel almodtam. Sose leszek kesz.
bye
HyGy
Hi!
Én csak V2-es ETZven gondolkodtam, talán ha nyerek a lotton megcsinálom...Bár akkor már inkább V8, nem???
tike.
Hello!
Mar bennunk is felmerult egy valami ilyesmi. :) De mi gondolati uton tovabb mentunk es egy negy hengeres V elrendezesu :) 4 darab 250-es etz hengerbol allo eromuvet gondoltunk....
De persze csak elmeletben.
De elvileg olcso lenne a fenntartasa :) mert etz henger lenne viszont 1000cmm. :)
bye
HyGy akinek elszallt az agya
Vakrepülő:
Közben turkáltam egy kicsit emlékeimben, és egyszer terveztem egy 2 hengeres boxer elrendezésű 2T motort, ami természetesen csak ötlet maradt. Kell hozzá 2 henger (mondjuk 250-es) 2 főtengely, amit egymásra 180 fokban össze kell szerelni, egy kis marós-eszergályos munka a forgattyúsházhoz, és itt a projekt gyenge pontja.
Előnyei:
1. Dupla erő :)
2. A 2 forgattyúház a boxer kialakítás miatt egy légtérrel rendelkezik, egyszerűbb a kialakítása, 1 porlasztó is elég, osztócső, vagy lamellák nélkül.
3. Szintén a boxer miatt sokkal kiegyensúlyozottabb a motor
4. Mivel a dugók egyszerre járnak, a gyújtás is csak egyszeres
5. Az egész nem lehet több, mint 10kg
6. olcsóbb mint egy Rotax :)
Hátrány:
1. A blokkot megtervezni nem nagy kunszt, de legyártani necces. Egyszerű két darabos kialakítás, de leöntetni, vagy egy darabból kimarni aranyba kerül.
2. Mivel a két henger a nyomatékot egyszerre adja le, nem biztos, hogy a kihajtás felőli főtengely bírni fogja. erre is van ötletem, de ez már nagyon részlet.
Ha valakit komolyan érdekel írjon: newtone@freemail.hu
Üdv: NewTone
Vakrepülő:
Egy 150-es motort szerintem fel lehet húzni 15 LE fölé is. Csak a fordulat nem mindegy, mert gondolm, bár nem értek hozzá, a légcsvarnak van egy ideális fordulata, ahol a legjobb az energiafelhasználása. De ha veszel egy 150-es hengert+fél blokk+karbi, abból kis számolgatással össze lehet hozni még többet is mint 15LE. Szerintem érdemes valamelyik nagyméretű láncfűrész karbijával próbálkozni, akkor lehet, hogy nem folyik a nyakadba a benzin :) No meg azért a repülőalkalmatosságoknál kicsit más a motor jellegörbéje is, inkább erő kell, mint nyomaték. (ha jól tudom) Szal nekem van egy "Bimotion" nevű kis progim, amivel 2T motorok értékeit lehet számolgatni (átmérők, rések, stb). Nagy valószínűséggel nem kis meló. Aztán meg lerázza szívedet is. Ha tudok szívesen segítek gépészeti szempontból persze.
Sziasztok!
Engedjétek meg,hogy új hozzászólóként néhány dolgot leírjak.
Nekem egy 86-os ETZ-150-esem van és egyszerűen imádom!!! Folyamatosan változik,majd rakok fel képet a galériába,de szólni fogok:)
25 éves vagyok és motorkerékpár-szerelőnek tanulok.
A főfúvóka házilagos fúrását nem ajánlom,egy új fúvóka kb 100Ft körüli összegbe kerül,a sufnifúrás sohasem fog 1/100-ad milliméteres pontosságot adni,nem érdemes próbálkozni!A karbim 125-ös TS-ről származik,eredetileg 90-es főfúvókával, most 105-össel üzemel.
Gyárilag a főtengely kiegyensúlyozatlansága 70-75%-os,ezért vannak a gumibakok,érzékeny terület..
Amúgy egyetértek Balázzsal ebben a kérdésben.
Az ETZ-150 gyári adat szerint 14 lóerős,a 250-es pedig 21, ha jól emléxem. Telónál ajánlom az SKF boltban megvásárolható duplaélű KOK szimmeringet (35*47*7),én most vettem,még nem lett berakva,de egy barátom régóta használja és sokkal jobb,mint a normál.(csak 270Ft/db!!!)
Tudna nekem vki segíteni abban,hogy hány mm átmérőjű a 150-es telórugója?Nem találtam adatot,csak annyit,hogy a 250-esé 4mm,az oldalkocsis 250-esé pedig 4,5mm.Ajánlották,hogy a 150-esbe is a 250-esét rakja az ember,de a boltban nem tudták,hogy egyáltalán van-e különbség,mert ők "eleve csak a 250-eshez tartanak". Vettem 1 párt,majd kiderül.. (350 körül /db).Az olaj 2,5 deci motorolaj lesz:) Jahh,amúgy dobfékes a Drága,most alaql át tárcsássá. Bocsi,ha kicsit hosszú voltam:)
A 150-es TZ mar tudja a 15 lovat.
gabor
De egy 250 ETZ henger+forgattyushaz sincs sztem tobb 10 kilonal.
kuplung nem kell, generatort ki lehet szedni, ra egy babetta gyujtas oszt kesz.
Hello!
Nekem Jawa 350-es motorom van, de szerintem nem fog a csonkított 250-es motor sem beleférni a 13 kg-os súlyhatárba. A sebességváltó részét gond nélkül le tudod vágni szerintem. Egy 150-es MZ talán beleférne a súlyhatárba. Az csak 10 lóerős ha jól tudom, de 15 re fel lehetne simán tuningolni az biztos.
Üdv.: Pool
Sziasztok!
250-es mz motort szeretnék átépíteni siklóernyős segédmotorrá, a főbb paraméterek amire szükségem van: 1 legalább 15 pacis motor max 13 kg súllyal, a paciszám ugy gondolom meg van, viszont a súllyal problémák lehetnek
hány kg egy ilyen motor?
nekem nincs szükségem a sebességváltó részre, le tudom ezt vágni róla?
a csonkított motor beleférhet a súlyhatárba?
kössz a segítséget
Vakrepülő
Hello!
Annak idejen mikor nekem a 150-es etzm volt, en is ezt a megoldast akartam valasztani, de kiderult, hogy nagyon nehezkes, foleg utana a muszakiztatas.
Ha a 150-es kulseje tetszik, akkor javaslom, hogy inkabb vegyel egy 250-es etz-t (vagy 251-est az helybol hasonlit) es tedd ra a 150-es tankjat meg az uleset meg amit meg lehet, igy a muszakival is kevesebb gondod lesz.
bye
HyGy
Hali Macsar!
Gyári adatok szerint, a 125-ös 251-esé építése során szükséged lesz erősebb rugós tagokra is mert a 125-ösé nem megfelelőek hosszútávon, túl gyengék. (természetesen lehetőleg 250-esről vagy 251-es ről)
Es valamit kell meg megvaltoztatni vagy beleepiteni? Vagy csak siman motortarto fulek csere es kesz?
Az MZ gyar megtette...
(ETZ 251)
gabor
Sziasztok. Erdekelne engem is egy etz150 es tuning. Foleg az hogy bele lehet-e epiteni egy 250 es motrot. Es ha igen hogy? Koszi
Hali!
Tervben van valami ilyesmi. De meg nincs kiforrva semmi. :)
bye
HyGy
Szervezhetnénk magunknak egy motoros találkozót is!
Mi lenne, ha szerveznénk magunknak egy motoros túrát? MZ-kkel és Jawákkal elmennénk együtt (10-15 motor) néhány napra (3-6 nap) egy jót motorozni valami szép helyre Magyarországon vagy a környező országokba. Szerintem tök jó buli lenne nem?
Akkor ki jön? És hova menjünk? Útitervek?
Ha lenne több útiterv, akkor megvitatnánk és megszavaznánk, hogy hova menjünk. Na, mit szóltok az ötlethez?
Heló!
Engem is érdekel, bár 634-em van ott meg kicsit korlátozottabb a tuninglehetőség mert túlmelegszik a vashenger:(
heló sanó
Köszi! Ha jó idő lesz valószinűleg elmegyek!
Sziasztok!
Porteleken motoros találkozó lesz április 18-20-ig! Várunk minden érdeklődőt!
Bővebb info:
http://web.tvnetwork.hu/kunyik/motorostali.jpg
vagy: ejfelilany@freemail.hu
Hello Andrew!
Engem érdekelne, hogy mennyire sikerült a merész tuningolásod. Mennyi lett a motor végsebessége? Gyorsulása? Fordulatszám tartománya? Fogyasztása? Milyen áttalakításokat vittél véghez? Nekem is 350/638 - as Jawám van, de még nem tuningoltam meg. Előtte viszont volt Simson-om, annak adtam tuningot.
Szóval írhatnál pár sort az áttalakításaidról.
Üdv.: Pali
A főtengely kikönyyítést nem ajánlom a saját káromon tanulva ,helyette javasolnák egy 150-es hengert, 125-ös hengerfejet(igy növejük a süritést)a karbin a főfuvókát fúrd fel 100-asra az alapjáratit 40-esre.Ebben az állapoptban a géped odaver a gyári 150-eseknek, még az etz-knek is.A könnyitéssel az a baj, hogy elveszik az alapjárat és csak minimálissal nő a teljesítmény.Ha meg tudod csináltatni a karbit furasd fel a szívó oldalon teljes tolttyú méretre.Megéri.A kipuffogót ne bántsd mert kell neki a folytás.
Hali.Szétkaptam ma a ts125ösöm.Levegőt kapott valahol.Aztán rájöttem,hogy a főtenegly ferdült el, és az verte kia a szimeringeket.Amit a szerelő görbített el,na mindegy.Ha már ennyire szétkaptam a motort, akkor van valkinek tpasztalata főtengelykönnyítésben? Vagy egyéb belső varázslatokban?:)
Hello!
Ird mar le a trukkoket lecci. :) Nekem is 638-as van.
bye
HyGy
Hello mindenki. Én egy 350-es Jawa-t alakítottam át (638-as) elég merészen.
A későbbiekben képeket is mutatok. Ha valaki hasonló dolgokkal foglakozik örömmel fogadom ötleteit, esetleg én is tudok egypár trükköt.
Annyira tudok angolul, hogy el tudom olvasni, es fel tudom fogni, hogy mit olvasok.:)))
Amugy meg muszaly angol cuccokat olvasni, mert abszolute SEMMIT nem talaltam eddig magyar nyelven a dologrol.
Ha esetleg tobbet tudsz magyar forrasokrol, megoszthatnad velem!
gabor
Összesen: 19 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|