:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Átépítés - új hozzászólás Összesen: 19 oldal
Nehogy komolyan vedd!
Csak tudod a feldobott labdát kihagyni... :-)
Hali!!
nekem van egy Mz gyújtáskapcsolóm még nem is használtam mert nem kellett... ha még érdekel szólj!
Attila :) hiteddel ellentetben az en motorom mar nem volt jo es ezert nyultam hozza. :) Igaz hogy egyenlore roszabb mint hozza nyulas elott. Kiveve hogy ismet van 4 sebesseg 3 helyett. :) Ja es a turan most csak 5-ot evett. :) Az egesz baratsagos.
Hello
Biztos, hogy a foncsornak nem lesz semi baja, a kis méretű és a műanyag foncsorok nem szokták bírni a hőterhelést. A CZ foncsora elég nagy, így nagy felületen tudja leadni a hőt, és az izzótól is elég messze van ráadásul fém vagyis jó hőelvezető.
Probléma lehet a töltés, mert hiába nagy barom az izzó, ha csak félgőzzel világít.
Másik probléma a világításkapcsoló, ami a nagyobb terhelés hatására biztos leég. Ezt egy relé közbeiktatásával elkerülheted.
De ha rám halgatsz akkor csak akkora h4-es izzót teszel bele amekkora sima izzó volt benne (vagy csak pár wattal nagyobbat), a két foglalat közti eltérés áthidalására pedig kapható műanyag karika, de vigyázz, mert ha valami gagyit raksz bele az elolvadhat, és akkor rossz felé világít a lámpa.
Üdv Attila
Sziasztok!Mint már említettem van egy 250-es Cz-m és mivel nem valami lélegzetelállító a világítás ezért kicserélném az izzót elöl nagyobbra (55/60W) csak az a kérdésem hogy milyen foncsor jó még bele méretre a H4-es izzó tokozása és hőterhelése miatt?Előre is köszi a segítséget!
HyGy nem ismerek rád, de igazad van! :-)
sziasztok!
egy 250-es mz mennyit fordul?
mi az a fordulatszám, amit folyamatosan (1 óra) le tud adni a motor károsodása nélkül?
hogy jobban értsétek: siklóernyős hátimotorhoz keresek erőforrást
Figyi. :) Ha jol mukodik a motor. HUz meg minden akkor ne nyulj hozza mert jo esetben marad olyan mint volt rosz esetben rontasz rajta.
Ami jo azt nem kell bantani.
Sziasztok! Van egy 2 sebességes Jawa Babettám elég jó állapotban (45-öt megy és huz is szépen) azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e ezen valamit átalakítani, felujítani ..stb. várom az ötleteket hordri@vnet.hu
Na azért! Most bontom a pezsgőt! :-)
De sajnos gyújtáskapcsolóm az nincs.
Érdekes nekem az még soha nem is romlott el, de csak halkan írom mert még ötletet adok neki.:-)
Üdv Atilla
Gyermekeim lehet diadalt ülni, nekem is akadt gondom az MZ villamossággal:) Végre valahára rájöttem mi okozza a néhai hirtelen halált bekacsolt világításnál. A bűnös a gyújtáskapcsoló, igaz vmi használt darab került fel 9 éve a gépemre mivel már az amivel vettem is csereérett volt (kitört belőle 1 darab)
Ha van vkinek 1 jó állapotú darab nem utasítom vissza:)
No hello: Soma
Nem rakok előkapom a forrasztót...
a többit már tudod :-)
es ha letorik? raksz ujat
Hello
Ha jó ne is nyúlj hozzá :-)
Azok az izék az indexben az enyémen sajnos rozsdásak lettek, a rozsda meg ugye meglepően jól szigetel, ráadásul nem is rugóznak, mert a rozsdás felületek összeakadnak.
Ha megpucolom akkor meg a fele letörik.
Nem értem miért nem tudtak valami épesszű csatlakozást csinálni.
De ne legyek igazságtalan Pl. jó a villamosságában a generátor (ETZ), nekem 90/95W-os izzó van elöl,(relézve) és a foncsor is bírja, na meg látok is.
Ha azt a sok marha sarut elkerülték volna, na meg felfedezik a normális kötegelést, a vízszigetelést, stb akkor kifejezetten jó lenne.
Múltkor kb 100 Km alatt 2X állt meg a MZ: egyszer összement egy biztosíték (azóta csak porcelán van benne), és egyszer letestelt a fesszabályzó teteje.
Ellenpélda:
Pl most szerelgetem a yamahát, jön a vezeték a vízmentesen zárt műanyag dobozban található elektromos cuccoktól,(a sarukon nagy szögletes műanyag szigetelés azon meg nagy gumi szigetelés ha mégis víz kerül oda) egyenesen be az indexbe, (elvileg ez is vímentes, de nem nagyon jött össze nekik, mert belűről itt-ott rozsdás) ott a vezeték vége valami lapos kerek saruban végződik, ami egy gumi víz szigetelésen át közvetlenül a foglalatban az izzó aljával találkozik. Ha cseréled az indexet adnak hozzá ilyen sarut is.
Hát itt elég kevés a hibalehetőség.
(Mégis elromlott :-(
Egyébként a MZ-t kb negyed éve átkötöttem, azóta nem volt elektromos baja, ez a 2 amit fent írtam egy nap, egy úton történt. A bizti az én hibám mert a nagy első izzótól melegszik, és ez jó kis műanyag bizti volt, de a fesszabályzó az bizony az ülés alatti borzalmak egyike :-)
Na de elöbb-utóbb azt is normális működésűvé teszem, és nekem lesz a legkirályabb MZ-m!!! :-)
Üdv Attila
A fékkapcsolóval egyetértek az tényleg sikerületlen 1 darab. A többi, ok nem a legkorszerűbb, de nem is mai tervezés, viszont MEGBIZHATÓ, legalábbis nekem. Azok a kis rugós izék az indexben meg jól elvannak maguknak végzik a dolgukat, kell ennél több? Vagy lehet azért működnek, mert nem háborgatom őket? Ha nem kell minek nyúljak hozzá?
Na az olasz még szebb, van az egyik rokonnak egy guzzi-ja, múltkor dicsekedett, hogy elment túrázni, és 600 Km-en át semmi villamossági probléma nem volt vele.
Igaz nem mai a moci, de jót röhögtem szegényen :-)
Üdv Attila
Hali újra itt!!
MZ-k villamossága...és az olasz motoroké?:) Erre mondanák azt az olaszok,hogy "minek a fény":)
És a Royal Enfield?
"R.E.-t csak olyan motoros vásárol,aki fanatiqs és vagy motorszerelő,vagy legalább a legjobb barátja az..":))
Hát előfordulnak hibák...az ülés alatti borzalom miatt volt,hogy bátyám ETZ-je haldoklott menet közben a huplikon ment,sima úton lehalt. Leszálltam, beindult........ az egyik vezeték beszorult vhová, kidörzsölődött és letestelt,ha ráültem. Szixallag, oszt mehetünk tovább:)
A fesszabályzóm is már elektroniqs:)
Hozzáértő & gondos kezek alatt eléggé megbízható.
Bejelentettem a gépet műszakira, szept. 1.-én viszem. Friss műszakival megyek a túrára!:) Addig még vissza kell állítanom a gyári állapotot,már amennyire az lehetséges:)
A boltban végre tudtak adni a fékhengerhez normális spirálos tömítést,azzal a gagyival már szabályosan folyatta az olajat.
Lesz dolgom....
byee
Én sem akarok kötekedni, de az MZ-k villamossága maga a katasztrófa.
Nézd meg az alábbi cuccokat:
Index bekötés (azok a kis rugós izék a lámpában)
Hátsó féklámpa kapcsoló,
Fesszabályzó,
na meg az a sok borzalom az ülés alatt.
üdv Attila
Én a magam részéről csak anynit szólnék hozzá, hoyg az MZ-k villamossága nagyon is jó, csak nem szabad ész nélkül belenyúlkálni és akkor évekig gondmentes, meg hát azért az érintkezők tisztaságára is oda kéne figyelni. nekem is szögletes lámpa lett feltéve a 250esre és relével lett bekötve. Nem tudom ki irta, de az utolsó 125-150es ETZ-ken már tényleg ilyenfajta volt a hátsó lámpaCsak ennyi, nem kötekedésképpen irtam ám:)
Tényleg most olvasom nagyon állat Tescho gazdaságos :-)
Nem kötekedni akarok,de lécci azt a "c" betűt felejtsd ki belőlem,ha már így sikerült kitalálnom:))))
Nem,az én lámpám más, lejjebb írtam,hogy melyik túraképen láccik (vmennyire...)
byee
A gumiba nem nagyon szoktak belekotni, plane, ha lefele mesz a merettel.
(+-1 meret belefer)
gabor
Tescho:
talán ez 1 utángyártott lámpa,nem is tudom,hogy láttam-e már máshol is..
Mondjuk ilyenre gondolsz?:
http://www.freeweb.hu/ambruzsg/motor/mz/etzkepek/etz9.jpg
gabor
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy motornál a gyári gumimérettől mennyire lehet eltérni? Hátul az ezer éves forgalmi szerint 325-350x19-et ír, hátul 350x18-as van rajta, viszont én csak 325x18-ast tudok szerezni rá :\
Köszi előre is!
Lehet,hogy szebb,mint a köralaq,de jóval drágább is. Amúgy bátyám 150-es ETZ-jén is a szögletes van & az övé nem roncsként lett véve,de ki tudja,talán ez 1 utángyártott lámpa,nem is tudom,hogy láttam-e már máshol is..
Ált. az én lámpámat szokták vizslatni:)))
Amúgy szerintem mindenben igazad van,bár én nem túlzottan vagyok járatos a dologban,de télle úgy emléxem,hogy a fordítva világítottak az izzószálak vagy mi a szösz,na mind1, hagyjuk, aszt hiszem értünk "mindent",de még jónéhányszor elolvasom az okfejtésedet,majd ha pihent leszek:)
Örök hálám a felvilágosításért,ha jössz a 2. találkozóra is, szemrevételezheted a dolgot:))
byee
Ja és tényleg jobban néz ki mint a köralakú :-)
MEGVILÁGOSODTAM!!!!!!!
Amit nem értettem az 1 foglalat 2 szálas izzóhoz, és a 2 foglalat 2 egyszálas izzóhoz miben tér el a motoron a vezetékezés?
Szerintem mind2höz kell 2 test(-) na meg 2+ és lőn világosság:-)(csak itt két izzó világít ott meg egy izzóban 2 szál.)
Na erre gondoltam a megvilágosodásom elött :-) (és nem fért a fejembe minek neked még1 foglalat)
Ez az értetlenség azért van mert az én ETZ-m az én elképzeléseimhez van igazítva, és nem jutott eszembe (mert nálam nem így van) hogy a hátsó világítás gyárilag valószínüleg + kapcsolású a féklámpa meg ugye -
Hosszú meditálás alatt(lementem alfába, és mire rájöttem csak a zétánál tudtam feljönni:-)) ráeszméltem neked az a gondod, hogy a te motorodon a féklámpa a testet(-) kapcsolja, a világítás meg a pozitívot, (az új lámpán meg egy foglalat van, és minden negatívot kapcsol)
Egyébként ez is egyszerűen átköthető hogy mindkettő testet kepcsoljon, a +-t meg odaviszed a biztosítéktábláról.
Vagy ha nem szeretsz sokat kötögetni a világításnál közbeiktatsz egy relét.
Nálam minden ami beázhat, zárlatos lehet, stb negatívot kapcsol, ezt írtam nem rég, mint jó megoldást.
De ha az új MZ lámpa eljutott idáig, akkor azért csak fejlődnek ezek a nagyszerű német mérnökök :-)
Na üdv Attila
Ui.:Bocs ha kukacosnak tűnök (vagy hülyének), de nem szeretek elsiklani a dolgok felett, mondhattam volna, hogy értem és kész, de én ilyen kiváncsi természet vagyok :-)
Ja és ha megint hülyeséget írtam, akkor még mindig nem értem :-(
Hello
Lehet, hogy kezdem felfogni!?
idézlek: "Azért kell bele még 1 izzó,mert úgy van a vezetékelés!! 1 izzónak van foglalat,de oda nem lehet bekötni 2izzószálas izzót!"
előző hozzászólás:"Szóval a köralaq 2 izzós (külön lámpa + fék),az enyém 1 izzós,de 2 izzószálas izzó kell bele! A vezetékelése is ennek megfelelő. Így már gondolom OK."
Ha jól értem 1 foglalatosat vettél, de valamiért mégsem megy bele a kétszálas izzó, ezért a prizma mögé kellett raknod egy másikat?
Nekem egyébként fent a féklámpa, középen a prizma, lent meg a világítás +rendszámvilágítás, ezt írtad "köralaq 2 izzósnak".
Nem is tudtam róla hogy van másfajta is, úgy látszik nem figyelek eléggé :-)
Na szóval értem, vagy most nem értem csak igazán?
Attila
Azért kell bele még 1 izzó,mert úgy van a vezetékelés!! 1 izzónak van foglalat,de oda nem lehet bekötni 2izzószálas izzót! Hát ennél részletesebben nemtom elmagyarázni a hátsó lámpám felépítését:)
Véleményem szerint minden ETZ-ben kellene lennie gyárilag érintkeőnek az első dobban,de nem esküszöm meg rá, minden esetre az enyémben volt..
A Pannóniákra szívesen gondolok,majd ha nagy leszek,nekem is lesz legalább 1! :-)
byee
Negatív kábel+ test?
Na mind1, de azt se értem teshonak miért kell még1 izzó a lámpába. :-(
de mint mondtam na mind1!
tesho:
Az enyém is dobfékes volt, de ott semmi kapcsoló nincs az első dobban, se vezeték, se semmi.
De ha az ETZ-n van féklámpa az első fékre, akkor gondolj a TS-re azon biztos nincs, de ha van akkor gondolj egy Pannóniára. (ha azon is van akkor gondolj amire akarsz :-)
Üdv Attila
Igen.Gyárilag negatív kábel,és a dobrol kapott testet.
Hali!
Szóval 2 fajta ETZ lámpa van,van a teljesen kerek és van ami a közepénél kiszélesedik és így az alsó fele szélesebb!Amúgy vadi újonnan vettem bótban!!! Lerajzolni nem tudom:)
Köralaq mint pl Img_0052
Jaaaaaaaa!!! Túraképeknél jól látszik: Img_0079!!
Szóval a köralaq 2 izzós (külön lámpa + fék),az enyém 1 izzós,de 2 izzószálas izzó kell bele! A vezetékelése is ennek megfelelő. Így már gondolom OK.
Amúgy a prizmán simán átvilágít.
Én mint ex-dobfékes bizton állít6om,hogy az elöl dobfékesnél is van féklámpa kapcsolás! Ugyanúgy a dobban van az érintkező,mint hátul, 1 vezeték vezet oda,amit én a bovdenhez kötve vezettem le. Az a vezeték most "feltekerve" élvezi a menetszelet:) Gondolom azt rá lehetne kötni a kapcsoló egyik csatlakozójára,bár nem tudom,hogy az milyen polaritású,nem én kötöttem be anno.
Jól lefárasztalak titeket minden nap,mi?:)
Köszönöm a segítséget!!!
byee
Hello
Szögletes lámpa? De milyen mociról való, hogy nincs benne féklámpa izzó?
Biztos valami babetta a 70-es évekből :-)
És a prizmán átvilágít?
Komolyan mondom 100% hogy az első fékre nem kötelező a féklámpa, a dobfékesen sincs.
Más kérdés, hogy én is raknék rá, mivel pont az a fék fog jobban.
Üdv Attila
Jó szerelést, meg szerencsés műszakit!
Háát itt Veszprémben nagyon szigorúak a műszakin és amúgy is erősen kételkedem benne,hogy elég,ha csak a hátsó fékre reagál a féklámpa...
Amúgy az én féklámpám nem egy egyszerű dolog így sem,ugyanis eredetileg körlámpás volt (2 izzós), tehát a vezetékelése is ilyen.De mikor megvettem a motort (roncsot), a hátsó lámpa is hiányzott és nekem a szögletes jobban tetszett,ezért azt vettem rá. Az viszont 1 izzós és vezetékeléses. Hát mit volt mit tenni,be kellett nyomorítanom még 1 izzót a lámpába féklámpának,ami a fényvisszaverő prizmában kapott helyet...végülis világít,bár némiképp megolvasztotta a műanyag ház tetejét:)))) Azt pedig meg nem mondom,hogy menyik pólus hogyan van kötve benne:)
Tesho kezdő motorépítő vóót vmikor...:))
Ja és aggodalomra semmi ok, műszakin csak a hátsó féknél kell világítani a féklűámpának!
Hello
Nem tudom gyárilag hogy működik, de én a +12 voltot vinném hátra egyenest a féklámpához, és a negatívot kapcsoltatnám vele.
Ez akkor sem veri ki a biztit/ég le, ha a kapcsoló vmiért zárlatos lesz. (víz kerül bele, kopás, stb)
A lámpa általában annyira nem ázik be.
Persze, ha a lámpa alapba kap negatívot akkor ez a megoldás nem működik. (De akkor jó hülye ember tervezte)
Az ilyen gyatra tervezés miatt van az, hogy az ETZ ből ki kellett húznom az összes vezetéket, és normálisan bekötni ahhoz, hogy stabilan működjenek rajta a dolgok.
Szóval, ha van rá megoldás inkább a - kapcsold, a + meg csak akkor legyen a lámpában, ha a moci gyújtáson van!
Igy tél-nyár-eső-hó-só (meg a sok kosz)ellenére is jól fog működni, és ha a kapcsoló zárlatos lesz max folyton világít a féklámpa.
Üdv Attila
Viszel a kapcsolóhoz 12v-ot,és a kapcsoló másik érintkezőjén keresztül elviszed hátra a féklámpához(a + pontjához,mert - t.alapba kap).
Köszi,de azt hiszem most hagyom úgy, ahogy van, nem érek rá és végülis jól fog. Más:honnan kell bekötni az első fék kapcsolójához a vezetékeket? Gondolom az 1ik a váz, de a másikat honnan vigyem oda? A dobfék egyszerűbb volt:) Három hét múlva műszaki:) Építhetem vissza a fél motort...
bye
Hello,sajnos ki van kopva a munkahenger és átereszt,amin valószinüleg csak a csere segít.Próbálj meg valami erősebb karmantyút belerakni,hátha az segít.Én is sokat szenvedtem vele,és csak a csere segített.Ha jót akarsz magadnak,kisipari karmantyút,és távol-keleti utángyártott házat nehogy vegyél!!!!!!!!!
Hát nem változott semmi:hirtelen berántásnál félúton fog,lassú behúzásnál majdnem a kormányig bejön. A pumpálásnál is ugyanezt produkálja.
Egyenlőre feladtam a küzdelmet,legalább fog:) De hogy nem bírtak 1 normális rugós belsőajkas-tömítőgyűrűt adni:((
Szép napot!
A legtelenites fontos dolog! Es nagyon konnyu rosszul csinalni. Elvileg kb 30 perc is lehet meg az apro buborekok rendesen kimennek a fekfolyadekbol. Az mz szerelesi konyvben le van irva hogy kell rendesen legteleniten. Es asszem a moninal volt, hogy neki valami ujfajta fektartajos cucca volt es nem lehett rendesen megcsinalni, vettek egy regit felujitottak feltettek azota jo.
Elöbb pongyola módon fogalmaztam "akkor viszont ereszt valamelyik dugó" helyett csak egy ereszthet a főfékhengerben, mert, a féknyeregnél nem tud úgy ereszteni, hogy ne legyen kívül olajos. (a főfékhengernél visszaereszthet a tartályba)
Elolvastam, én is ezt írtam, de:
"4-es zárócsavar kiszerelésére szolgáló körmöskulcs nem helyettesithető mással, mert a csavar aluminiumból készült, könnyen deformálódik és ilyenkor már nem tudja betölteni tömitő funkcióját"
Na ez az ami nem igaz, finoman valami tompa szerszámmal ki leket kocogtatni.
Jó szerelést!
Attila
Hát olajat nem ereszt sehol,a fékcső is új (az a gyári sima gumis izé). Köszi srácok a tanácsokat,utána fogok nézni a dolognak!
Részletes leírás a hátsó rugóstag szétszereléséről képpel:
http://www.motorrevu.hu/lap/aktualissz/1990/02/2main2.htm
byee
Elfelejtettem, ha meg mégiscsak olajat ereszt valahol akkor HyGy ötlete a jó az alapján javítsd!
Hello
Ötlet, hogy mégiscsak levegős, ha nem a dugattyú mellett visszaereszt a fékhenger, ha az se akkor a fékcső revült, és a nyomástól nagyon tágul azaz fékcső csere!
Ha kívülről szép fémszövésű a fékcső akkor ez nem lehet.
Próbálj álló helyzetben húzni rajta 2-3-at és tartsd benn, ha felkeményedik, és csak félig tudod behúzni akkor levegős, ha kemény.de szép lassan bemegy a kormányig akkor viszont ereszt valamelyik dugó.
Üdv Attila
Hali!
Szerintem levegos lehet, mikor hirtelen behuzod nem rugalmasan csinalja?
Egy legtelenites rendesen az nem art neki. Masreszt meg a karmantyut cserelgettek itt az MZ-sek. :)
bye
HyGy
Köszi Atilla,majd holnap kiderül:)
Amúgy menni olaj kell bele? (ETZ)
Lenne viszont 1 másik problémám..
Első fék. Most lett átszerelve dobfékesről tárcsásra. A csöveket leszámítva minden új, tömítések,fékdugattyúk,betétek stb. Rendesen le lett légtelenítve,semmi levegő nem jön már,mégsem fog rendesen. Ha lassan húzom be,csak teljesen a kormánynál fog,ha hirtelen berántom,kb félúton satu. Olajfolyás sehol. A tartály a megfelelő szintig van. Ötlet??
Joker!! A győri bolt infója,amiről beszéltünk:
Transit Bt, 9026 Győr, Rónay J. u. 3.
Tel: 96/329-662
Nyitva H-P 8-17, szombaton 8-12
Krómozási ügyben is talán tudnak segíteni!!
byee
Elengedni?!
Nem igazán értem.
A teló alját letámasztod, a rugót (Csak a rugót, nem az egészet) összenyomod, a tetjén 2 fél darabból álló műanyag tartja, azt kiveszed, na ekkor kell "elengedni", és a rugó a teleszkópról felfelé lejön.
De ha nagyon elengeded feldől :-)
Jó szerelést!
Attila
Köszi Atilla,de azt nem tudom,hogy mikor kell elengedni a rugóstagot (lefelé nyomást), bár ez ott gondolom a helyszínen úgyis kiderül Szimmeringet is lehet hozzá kapni?
byee
Összesen: 19 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|