:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Átépítés - új hozzászólás Összesen: 19 oldal
Sziasztok,
kis kihagyás után újra szeretném a segítségeteket kérni. Tanakodunk a barátommal még mindig a motorvásárláson. Én tartok attól, hogy a gyári MZ, TS váz és a 250ccm-es blokk, gyárinál lényegesen nagyobb leáttételezéssel gyenge lenne. Nem szeretném azt sem, hogy plusz 20kg "kerítéscsővel" kelljen megerősítenem a vázszerkezetet.
Mit gondoltok erről? Bele merjünk vágni egy gyári vázzal?
Én már a típusidegen, 250-400ccm-es enduro, vagy cross váz mellett teszem le a voksom, benne a felújított MZ blokkal. Mennyibe kerül egy felújítás?
Nem kell felfúrás, csak tömítések cseréje, esetleg javító felfúrás, csapágycsere, dugócsere. Egyszóval ami leharcolt állapotban van.
Simson bontott alkatrészek!
hirdetés: http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/robogo/hirdetes-14406613/
Érd.: 06 20 96 23 250 (Székesfehérvár)
Keress bátran!
Hello Ratbike,
Adok komplett 350 elejét ha meg van még a tárcsásra átfűzott Jawa kerék. Írj ha érdekel: germ.andras@gmail.com.
Hali!
Csináltak már ilyet, de hogy értelme nincsen az is biztos.
Megjegyzem mivel nem szimmetrikus, a másik teleszkópszáron át kell hegeszteni a rögzítő füleket, vagy elfogadod, hogy az egyik féknyereg előre, a másik hátra néz.
Ha jobb féket akarsz akkor egy robogó fékmunkahengert (nekem yamaha van) kell felrakni fém fékcsővel és filléres szürke fékbetéttel...ugyanis ez utóbbi harap a legnagyobbat.
Egy ilyen fék birtokában mint az enyém, garantáltan nem vágysz további fék tuningra.
van egy etz125 motorom szeretnék rá dupla tárcsaféket mégpedig úgy hogy szerzek egy másik teleszkópszárat egy másik etzről a féktnyereg felölit és azt átrakom a másik oldalra lehetséges ez? el fog férni a másik féknyereg és a tárcsa? segítsetek
Bontott simson alkatrészek eladók.Szinte minden van, a blokktól a lámpákon át a vázelemekig .Általában mindenből több darab.Egyenlőre csak személyes átvétellel.Gyere néz körül,árban megegyezünk.
Székesfehérvár Tel: 06 20 96 23 250
email: fejesmiklos@citromail.hu
ide lehet: albinolynx kukac gmail pont com
Köszönöm szépen előre is!
Most jut eszembe, hogy nemrégen, turkáltam a neten és találtam két átépített ETZ-t.Az egyik enduro/krossz, a másik igazi trial motor.
Ötletnek, átgondolásnak jó lehet.Ha nincsenek meg, elküldöm a címedre, ha érdekel.Van egy kis TS trial is, az nagyon tetszett.Egyik sem gyári vari, mind magánépítés.
üdv.: R
17 és 21 fog között kapható első lánckerék, de láttam már 16osat is.
Hátsó az adott. Persze volt olyan aki rátett valami más motor lánckerekét, de az sok reszeléssel járt ha jól tudom.
Nekem bőven elég a 17-es, de szerintem ezt a tulajdonosának kell majd tudnia hogy megéri-e neki a további áttétel a sok munkát.
Ez egy jó hír. Áttételezésnél még mi az ami egészséges?
Van ökölszabály, vagy bevált lánckerék párosok?
Ja, az meg nem igazán terep, arra különösebb átalakítás nélküli ETZ is megteszi.
Tehát akkor ETZ 250, gyári, tárcsafékes. Kiegészítve egy házi bölcsővel. Itt mondjuk alulról lehet is védeni már a blokkot egy hasi páncéllal.
Azt mondjuk nem említettem, hogy nem tökig érő sárdagasztás a célzott használat. Inkább ilyen dombos részek, kemény, köves kitaposott földutak.
Ja a TS 250-es vázzal nincs tapasztalatom, de az tuti elviseli a 250-es blokkot, és a gyárilag bölcső kialakítás talán előnyösebb terepre.
Nem a 250-es blokk a kevés hanem a TS 125-ös váza...momentán a 125-ös vázát már csak a 250-es blokk önmagában is képes elcsavarni.
100kg-al még csak elboldogulna a 250-es váza, de terep+100kg na az nem túl jó ötlet. Bár végül is működhet, főleg ha megmerevíted.
A kis TS mérete pedig eleve olyan kicsi, hogy azon nem érezni jól magát egy 190cm-es ember.
Van TS 125-ösöm, amit felfúrtam 150-re.
Ebbe Jawa hátsó telókat meg ETZ első rugókat rakva, lábtartókat sokkal masszívabra valamire cserélve, és magasabbra rakva végül is, jó lehet a terepre, de nem ilyen nagy embernek.
Van egy 250-es ETZ-m is, ezzel versenyeztem amíg volt MZ kupa, izmos kis dög, szóval inkább ilyet vegyen és ezt kicsit megmerevítve a felesleges és törékeny dolgokat leszerelve, használhatóbb gépet kap a szántásban csapatáshoz.
Vázzal kapcsolatos infókat köszönöm!
Mi kevés egy 250-es blokkban ekkora mókushoz?
Lánckerékkel megvalósított leáttételezés is be lenne iktatva. Sajnos igen erős korlátokat szab a pénztárca vastagsága. 4T-s honda xl, yamaha xt vasat javasoltam, de árban semmi sem illik...
villacsere a leg egyszerűbb és legjobb megoldás, és a leg olcsóbb is.
TS125 váza olyan gyenge mint egy biciklié, csavarodik és nyúlik, ha megvágod akkor pedig össze is fog rogyni.
Vagy 250-es TS váz, vagy ETZ váz merevítve, de ekkora súlyra inkább egy Suzuki DR-t javasolnék, nem MZ-t és főleg nem terepre :)
Még egy kérdés, hogy előre tárcsaféket kellene felraknom. Komplett villacsere, vagy van más megoldás?
Sziasztok,
egy hobbi terep motor építéséhez kérték a segítségem. MZ-vel még nem volt dolgom, ezért szeretnék pár kérdést feltenni.
Egy 250ccm-es blokkról lenne szó majd. Néztem a felhozatalt, egyedül a ts-125 vázat találtam amelyik bölcsős. Ez nagyon tetszik, jobbnak tartom. Viszont képek alapján vágás nélkül nekem úgy tűnik, hogy nem fér el a 250-es blokk. Jól látom ugye?
Egyelőre ennyi lenne csak, aztán ha ez megvan, akkor meditálok tovább.
Bármilyen javaslatot szívesen fogadok!
A pilóta amúgy 100kg és 189cm-es babszem jankó...
Sziasztok!
Csinálok egy összvér kisgépet...
Verho váz,Komar kerekek és sárvédő,Balkan blokk.Amolyan szaladgálós motor lesz,mindennapokra...
Szerintetek a hatóság buzerálhat miatta?Nem tákolva lesz,szépen megcsinálva,lefestve!A Balkan blokkot úgyse ismerik sztem...
Egyszer régen egy átfaragott minirigám volt szintén ilyen motorral,én hülye meg elköptem h nem eredeti benne...erre vmi átalakítási engedélyt kértek...de elengedtek...
Hello !
Akinek van tapasztalata a U.S.Standard Fuel Tank Sealer nevű anyaggal kapcsolatban, az irja meg legyenszives, hogy ha a doboz felét a tankba öntöm, a másik felét pedig a dobozban hagyom, akkor ez a fele felhasználható marad-e(a haszn. u. szerint kötés közben illó anyag távozik, de nem tudom, ez csak a tankban következik-e be vagy a gyári csomagolásban is)?
Köszönettel:
PeetYou
Bontott simson alkatrészek eladók!Gyere és nézz körül!Székesfehérvár!
itt találod a hirdetéseket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
email: fejesmiklos@citromail.hu
Keress bátran!
Orgován József ő Szekszárdi 74/313-143, a másikat nem tudom, vele nem léptem kapcsolatba.
megtudnád adni a két mérnök elérhetőségét?
Sziasztok!
A bátyám átépített egy MZ-t és benevezte a Wild motorszépségversenyére. Támogassátok a szoci motort!
Ha tetszik, szavazzatok rá! 24 óránként újra lehet szavazni!
http://www.wild.hu/usr_szepseg.php?session=&keret=&szk_id=10&lap=1&dbperlap=20&szn_id=142
Köszönettel: Joci
Bontott simson alkatrészek eladók!Szinte minden van!Gyere és nézz körül vagy irj emailt és küldök listát.Többminden vásárlása esetén az árat meglehet beszélni.Postázom is előre utalással!
Néhány példa: 7 pár első teleszkóp 2000FT/ pár tól!Kerekek: 14 db 1500Ft/db tól használ vagy új gumival (alu, vas), tank S50 ép, s51 (rozsdás , horpadt), kormányok 700Ft/db tól,vázelemek, ülések (hibákkal, jo huzattal),blokkok komplett, hibás, hiányos (s51 3 seb, s51 4 seb, s50), lámpák első-hátsó (S50, schwalbe, egyéb), kormányra való konzolok, használt kipufogók,könyök, TUNINGOK simsonra alakítva(MTX idomok műszerekkel,tárcsafékes kerék), stb, stb
Keress bizalommal, megtudunk egyezni!!
email: fejesmiklos@citromail.hu
Gondolom,amilyen köcsög országban élünk...Ami egyértelmű,azt is basztatják és belekötnek a hülye dedósok.
Azzal sok probléma lehet a hatóságok részéről, mert egy nagymotort alakítanál át ami miatt sok mindent a nyakadba varhatnak súlyos pénzbírság kíséretében. Az ilyen nem olyan egyszerű, mint ahogy képzeled:(
És mi a véleményetek arról h csinálnék egy D-Csepel vázba épített 50ccm-es blokkos kismotort.Megmaradna a komplett csepel csak smkp ként használnám.Terv h vennék egy blokk és forgalmi nélküli D Csepelt és bele vmi 4 sebességes blokkot.
Könnyű is szép is,tigris:)
Szal a rendőr buzerálhat miatta?
Elvégre nem egy rigába tettem mz blokkot,hanem nagymotor butítottam le.Tehát ha a fék megállítja a nagymotort és a váz is nagyobb kategóriára van méretezve akkor semmi gond sztem.
Láttam a vasad,gratula hozzá,veszett gépezet!
Ez nem sok pénz érte még akkor se ha azóta emelkedtek kissé az árak.Megéri ha az eredménye egy egyedi motor,ami csak neked van:)
Vmi hasonlóban gondolkozom én is,csak vmi retro-bike stílusban(nagy kerekek,vas fékdob és fékfedél,réz benzincsap és cső,tankváltó,)na meg legyen hasmagassága is az univerzális használhatóság miatt...(csak egy vasat tudok fenntartani)
Az egész úgy indult, hogy bementem az illetékes közlekedési hatósághoz, és megkérdeztem, hogy lehet-e, ha lehet mit lehet, hogyan lehet. Ők nagy vonalakban elmondták és hozzá tették, hogy csak két mérnöknek a terveit fogják elfogadni, akiktől részletes felvilágosítást fogok kapni a dolgokról. Rendesek voltak, hogy szóltak. A mérnökkel megbeszéltem a részleteket, legyártottam a motort, lemérte, megtervezte. Minden alkatrészről kellet számla amivel tudtam igazolni, hogy gyári alkatrész vagy megfelelő minőségű vasanyag.Miután a terveket elfogadták hatósági vizsga, okmányirodai bejegyzés az átalakításról és kész:) Időben ez kb. másfél-két hónap volt nekem. Pénzben kb 50000 FT a papírok és a mérnök. Azt hozzáteszem ,hogy ez több éve volt azóta emelkedtek a díjak. A fent leírtak Tolna megyében történtek meg és ahány megye annyi féle képen értelmezik a szabályokat:( Ha kíváncsi vagy a mocira: www.jawa350.gportal.hu
Mesélsz erről kicsit bővebben?
Ha nem vok Windischgraetz,mibe fájt a lepapírozás és mi volt a procedúra?(valamint az utána mászkálás mennyi idő volt?)
Ahogy nézem a vágyaidat csak egy épített motor fogja kielégíteni.Ezzel én is így voltam ezért építettem egyet, lepapíroztam(ami viszonylag könnyen megoldható) és most élvezem a motorozást:)
Ja igen...csepptankra is várok ötleteket...Pl Izs 49,Csepel...stb
Minnél nagyobb,annál jobb!
Fontos lenne még a kerékméret:19-coll alá nem akarok menni!Alumíniumot és müanyagot nem akarok látnia mocimon(utálom).Amolyan ízig-vérig vasat építenék:)Természetesen a blokk jobb híjján alu,de minden más....:)
Lehet egy ilyen motorral forgalomban résztvenni legálisan?(pl gondolom,a kutyát nem érdekli ha más tank van rajt,de ha pl más első villa?V kerék?)
Sziasztok!
Ötleteket várok,illetve segítsége egy majdani mociépítésemhez...
Elképzelés:még nem tudom h 2 vagy 4 ütemű lesz-e,de egy megbízható,20Le feletti túrázásokra alkalmas gép legyen.Dupla bölcső váz,csepptank,lengőnyereg.(jó lenne ha a váz hátrafelé lefelé menő lenne mint anno a merevvázak v baktelósok formája.)
Fogyasztás max:4.5 lityó legyen!Az utazó...80-90 körül.
Szociba létezik olyan gép amiből ezt ki lehet hozni?(váz átalakítás nem jó a papírozás miatt.)
Néztem izst-nem dublabölcsős
Néztem Jawa 350-est-nem jó a váz forma...
Segítsetek lécci!
Bontott simson alkatrészek eladók!!elég sok minden van a gyáritol a tuning cuccokig!Nézz körül:
http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
Figyelj mert 3 oldal van!!Gyere el és nézz körül , de postán is megoldható!
email: fejesmiklos@citromail.hu
üdv
A korai darabok csak órásak, fordulatmérő nem volt.
Lehetne valahol Jawa 638-ra tárcsaféket szerezni? illetve van ilyen gyárilag? egy az egybe feltehető a nyereg a villára meg a kerékre a tércsa is ?
Nincs valakinek eladó?
Én ETZ elejét akarom az enyémbe bele épiteni pont emiatt de ha találnék ilyet az jobb lenne
Hali!
Igen a motorszámbol lehet a tipusra következtetni igen akkor az valószinü 638 as blokk
Azért fel lehet ismerni a 638-ast. PL a nagyobb, szögletessebb alu hengerek igen árulkodóak.A 634es vas hengeres.
Halihó!
Az az igazság,hogy én nem tudom hogy az enyém az milyen tipus,mert nincs forgalmim hozzá.
Végül is a motorszám az 638/300 így kezdődik.
Akkor gondolom 638 as.
Tök mindegy mert el akarom adni,én nem tudok vele foglalkozni.
A motorja felujjítva.
Amúgy az egy kilóméter órás müszer egység szerintem szebb mint a fordulatszám mérős.
Vagyis nekem jobban tetszik.
Üdv RAT
Fura, nem csak az én 634-em, hanem az összes amit eddig láttam, el van látva fordulatszám mérővel is.
sorszám: 818 (108194)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2009-02-17 12:14:15)
Sokféle 350-es Jawa van. A régebbi tipusok, amik nem yígy kezdőttek, aztán a 350/634, 350/638, 350/640.meg az istenke tudja ,ég mi.A különbség Leginkább a telószár átmérőjében van, és hogy van e tárcsafék rajta.mármint a 350/ -ek esetében. Úgy tudom.
A 634-es és a 638as is 350-es csak az egyik 6v-os a másik 12v-os az enyém 634-es ami csak egy km-órával volt ellátva ennyi az össz müszerezettsége.
Szia!
Nekem sima egyszerü 350 es eleje kéne,én igy vettem a motort de jobban szeretném ha eredeti lenne.
Nem szeretem az öszvéreket.
Nemtudom de ami bele megy.
Mi a külömbség?
Üdv RAT
sorszám: 815 (107791)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2009-02-05 20:10:54)
Bontott simson alkatrészek!! kerekek (12db), telszkópok előre hátra (mindből legalább 4 pár), különféle lámpák, tankok , oldalak, blokk (3sebis, 4sebis tirisztoros, ford mérős), karbik, mindenféle kiegészítő!
keress bátran!! Képeket, árat főleg emailbe tudok!Személyesen jössz akkor hivj! székesfehérvár!
tel: 06 20 962 3250
email: fejesmiklos@citromail.hu
itt találod az alkatrészeket: http://www.vatera.hu/listings/index.php?us=fejesbence
üdv
És milyen jawa eleje kell 634 v.638
Monorierdón a "Csapágyház" nevezetű csapágyboltban gyártanak különleges karmantyúkat.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy jawa 350 komplett elejére,kerékkel.
Cserébe adnék,ETZ villát,féket és egy ETZ tárcsa fékesre átfűzött jawa 350 kereket.
Én igy vettem a jáwát de nekem nem kell rá tárcsafék.
Pestmegye.RATBIKE
Összesen: 19 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|