:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Jawa 638 +velorex 562 motorhoz milyen lánc fogaskereket javasoltok,használtok? Tudom, hogy a hivatalos a 15 -ös ,de nem tudom elég erős lessz -e vele, mivel nekem most 16-os van benne,és ezzel nagyon gyenge idulásnál és 4 -be. 14 -es használ valaki?
Sziasztok,szentesi oldalkocsiról képekben , alkatrész leírásban tud valaki segíteni?
Reméljük, a nagy terheléstől, a generátor se ég le, soha...:)
Katonai oldalasról másolj egy csinos kannatartót. Ez a legjobb megoldás, ekkora erőkarral a kerékkel egyvonalban, untig elég lesz a 20 liter keverék a kannában.
Azért jó mert nem folalja helyet. A kerék mellé gondolom felfogatni az alvázra.Kb 1m hossú vasat Viszont az egyik haver egy 55 Ah aksit hord az ülés mögött, és igy nem merűl le neki az akksi sem soha:)
Én csak egy beton járdalapot szoktam beletenni az aljára, a szerszámokkal együtt 15 kiló az egész de még így is könnyű. Az alváz dolog jó ötlet lehet, alul valahogyan beépítve nincs szem előtt sem, akár könnyen kivehetőre is meg lehet csinálni.
Köszönöm
A Víz az nagy ötlet! Én egy 15 Kg
súlyon gondolkozok keréknél az alvázon.
Számításaim szerint kb. egy 35 -40 kg utanak felelne meg. Nem tudom más probál-e rögzíteni ilyet velorexen
Rutinos oldalasvezető, ha tudja, hogy jobbára egyedül élvezi gépét, akár negyven kiló betont is betehet, ha nincs súlyt nyomó szerszámkészlet. Én sosem tudtam, lesz-e pótutasom, ezért 10 literes műanyag flakonokat töltöttem meg vízzel, amik szükség esetén elhajíthatók, vagy üríthetők voltak. A szerszámaim, tarcsi alkatrészek, cirka 5 kiló, és emellett húsz - harminc kiló víz már stabilitást eredményezhet, de nem kéne túlzásba vinni az oldalkocsi terhelését, mert a fogyasztáson jelentkezni fog. Tapasztald ki, mennyi ellensúly elég neked. Egy átlagos utas súlya hatvan kiló, az már mindenhova elég,kanyarban is, megfelelő sebességnél... Amúgy mindenkinek azt javasolom, az oldalas vezetését dűlőutakon, terepen gyakorolja be. Minél jobban dől az út oldalra, annál jobb. Pl, jobbra kanyarnál nem árt begyakorolni a saját tested súlypont áthelyezését, ha veszélyesen megemelkedik az oldalkocsi. Az oldalkocsi kereke elé szerelt 20 literes kannatartó kannával, és annyi üzemanyaggal, nem rossz ellensúly amúgy és hasznos is lehet... a hosszabb erőkar miatt, tekintélyesebb mint az oldalhajóban, ugyanaz a súly...
Mekkora súlyra gondolsz ?
A kerékdőlést és a kerékösszetartást oldalkocsis esetén egy terheletlen személyautóhoz hasonlítva kell értelmezni. Magyarul, mindkét oldali kerék teteje kifelé dől. A mellékelt linken a rajz egyértelmű, kukkoljátok meg. A mérési pontok fontosak, a motor kerekeinek egybenfutása alapkövetelmény, pl. zártszelvény melléfektetése kimutatja az eltérést. Én anno egyforma magasságú kis, cirka 10 centi magas műanyag virágládákra tettem az egyenes vasakat, a rajzon jelzett helyekre, és úgy mértem. Természetesen az oldalkocsi kereke mellé is kell fektetni ugyanezt. Így válik mérhetővé a kerékösszetartás. A dőlés beállításában segít a függőón, ha a szerelvény vízszintes helyen áll.
Sose húzott sík úton félre a gép, ha az oldalkocsiban volt ellensúly. Enélkül, természetes, ha elhúz.
http://kep.tar.hu/fullkopy/50242143#2
Szerintem az Armec rendszerű, az OK-hoz képest dönthető moci a megoldás... Kíváncs lennék, az NKH mit szólna hozzá...
MZ oldalkocsi eladó! Lepukkant állapotban. Van vele meló... 15000-ért odaadom.Csak vigyétek mert útban van!!! motorsokk@citromail.hu 06307101501
Oldalkocsi beállítás
http://www.youtube.com/watch?v=rmUfekP2dz8&feature=related
Nálam ha a csónak felé volt a motor döntve, még üresen is jobbra húzott még akkor is, ha teljes összetartásra állítottam, amit a cső engedett.
Összetartásal mi a tapasztalatod, érdemes variálni.
sorszám: 1585 (117706)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-09-28 19:38:58)
Én is az oldalkocsira döntöttem az összes motoromat, szerintem is az a helyes eljárás. Igaz, hogy a gyári leírásokat használhatatlannak tartom (Pannonia), inkább a tapasztalati útra hagyatkoztam. El is értem, hogy minden fogatom tökéletesen működik.
Sziaszotok, tegnap vissza olvastam a forumot a kezdetekig.
És sikerült ma ezek alapján beállitani a jawa 638 + velorex tipusú fogatomat. Amit tapasztaltam:
Az keréköszetartás 3 cm a jó.
Viszont a dölés 2 fok balra ,égy érdekes kérdés.Ha utassal megyek akkor jó a balra 2 fok. 60Km nem húz semere utassal.
Viszont üresen, jobbra/oldalkocsi felé/ kell a 2 fokot dönteni,hogy nehúzzon semerre.
A gyári leírások balra írják a 2 fokot.DE a Velorex.cz oldalon a nyitólapok egyikén tisztán látni,hogy a motor a fogat felé dől. Ugy, hogy nem tudom mi a jó megoldás, sterintetek?
Veteránjármű tulajdonosok, motorosok!
Évekkel ezelőtt barátaimmal azt tapasztaltuk, hogy a sokunk által kedvelt motorkerékpár utánfutóról, a Motorkuliról szinte semmilyen szakirodalom nem maradt fenn.
Ez a kecses kis jármű szépségével és praktikumával nem csak a múlt, hanem a jelen közlekedésének is pótolhatatlan kiegészítője. Ezt a kijelentést mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a több, mint 40 éve készült járműveket nem csak veterán motorkerékpárok vontatják az utakon. Az országban közlekedve többször láthatjuk, hogy különféle „mai” motorkerékpárok vontatmánya is a Motorkuli.
Hogy az eredet és a típus jellemzők tisztázhatóak legyenek, egy lelkes Pannoniás barátommal 2006-ban Motorkuli adatbázis készítéséhez kezdtünk.
Az első lépés az volt, hogy különböző internetes oldalakon, illetve a veterán szaksajtóban közzétettük hirdetésünket, miszerint keressük a Motorkuli tulajdonosokat és megkérjük őket, küldjenek adatokat járműveikről. Örömmel számolhatok be arról, hogy a kezdeményezés sikeres volt. A mai napig 136 Motorkuli került be a „nyilvántartásba”. Ez köszönhető a lelkes tulajdonosoknak illetve a sok kedves ismerősnek, akik börzéken, találkozókon, parkolókban és ki tudja még hol fotózták a kis utánfutókat és juttatták el hozzám a képeket.
Ma már tudjuk, melyik években gyártottak Motorkulit. Tisztázódott, hogy két típusban készítették, a típusok sajátosságai is egyre inkább körvonalazódnak. Nem is gondolná a felületes szemlélő, milyen sok apró eltérés tapasztalható a gumi torziós és a teleszkóp rugózású Motorkulik között.
A tapasztalat szerint a gyártás során emelkedő sorrendben látták el alvázszámmal az elkészült példányokat. Az adatbázis szerint már majdnem pontosan tudjuk (8 db-on belül), hogy melyik alvázszámú volt az utolsó gumi torziós és melyik az első teleszkópos Motorkuli. Megközelítőleg kiderült, mikor váltottak a gyártók az osztott prizmáról az egy darabos háromszög prizmára.
Sajnos még mindig sok a talány, nem minden alkatrész azonosítható be tökéletesen. Ahhoz, hogy az adatbázis még pontosabb, alaposabb lehessen, ismételten megkérek minden Motorkuli tulajdonost (azokat is, akik már küldtek adatot vagy fotót), hogy küldjön járművéről minél alaposabb illetve minél aprólékosabb, részletesebb fényképeket (több irányból, alulról, felülről, belülről és az adattábláról) ! Természetesen az adatbázisból semmiféle olyan információ nem kerül nyilvánosságra, amelyik felfedné a tulajdonosok kilétét.
Sokan megkerestek már olyanok, akik segítséget kértek járművük restaurálásához. Természetesen legjobb tudásom szerint mindenkinek segítettem illetve segítek a jövőben is. A cél az, hogy minél több Motorkulit mentsünk meg a jövő számára.
Elérhetőségeim a www.ringistvan.hu weblapon megtalálhatóak.
Veterános üdvözlettel:
Ring István
Ott vannak az elérhetőségeim
Vihető 80-ért is a jawa oldalkocsival együtt.
Jawa Ts350 (634) eladó.Műszaki nélkül. Oldalkocsival vagy a nélkül.1983" pár évet állt de üzemképes állapotban van..ETZ 250 eleje van benne.A motorja kifogástalan.Képeket emailban tudok róla küldeni. Az irányár oldalkocsival 100.000ft. Oldalkocsi nélkül 70.000ft.
Email: motorsokk@citromail.hu
06307101501
MZ oldalkocsi eladó. egy kis lakatos munka ráfér.(horpadások...) Sárvédője hiányzik.Képet emailban tudok küldeni róla. IÁ: 25000ft motorsokk@citromail.hu 06307101501
Jawa oldalkocsi eladó. Képeket emailban tudok róla küldeni. Iá:37000ft. motorsokk@citromail.hu 06307101501
Üdv mindenkinek!!!
Van egy duna oldalkocsim Pancsihoz, teljesen felújítottam, menetkész csupán egy aprócska dolog hiányzik... A tengely. Találtam mát itt-ott, de csak oldalkocsistul adják és nekem már nem kell még egy.
Ha tudnátok segíteni megköszönném!
Megelégszem egy metszettel ill méretekről is amiről tudok esztergáltati egyet!!
Köszönettel: Kristóf
U.i.:ha tudtok, a kristof.somlai@gmail.com címre várom a segítséget!!!
Kössz!!!
Ha valakinek volna elfekvőben jó, vagy rossz állapotú Motorkulija, vagy pilléje az feltétlen legyen szives megkeresni! dragboyz@hotmail.com vagy 06-30-387-1333
Ha képet tudna róla küldeni azt megköszönném
Ha valakinek volna elfekvőben jó, vagy rossz állapotú Motorkulija, vagy pilléje az feltétlen legyen szives megkeresni! dragboyz@hotmail.com vagy 06-30-387-1333
Ha képet tudna róla küldeni azt megköszönném
Üdv!
Nincs valakinek elfekvőben véletlenül jawa oldalkocsi nyerge?
Haligali 3 kerekűek!!!
Remélem Sirokban sokan jösztök......
Addig is vigyázzatok a gépekkel!!!
RnR!!!!!
Minden jót!!!
Trophygabi
Szevasztok!A jövó héten megyek haza szabira ,és juli 10-11.-én lesz Kisujszálláson találkozó.Kérdés:volt már valaki közületek ,milyen volt,hol van stb csak el kellene huzni a kulit...üdv sanko voltam
Szia!
Azért majd érdeklődj, túl nagy igény nincs rá, de ha megmarad, sebaj...
Autódnak jobbulást:)
Kösz a képeket,tetszene is a motorod,de sajnos elromlott a kocsim,és csak az alkatrészek majdnem 200 euróba fognak kerülni,így sajnos pénzileg nem jön össze.Ha esetleg nem kelne el továbbra,lehet hogy összejön a pénzem.De most sajnos ez van.Szervusz,Péter.
Helo tüdő!Köszi,megnéztem ,megcsinálom,azt hittem bonyolultabb a dolog.Nem veszem meg a kulidat ,minek nekem kettő...üdv sanko voltam
Szia!
A motor Bács-kiskun közepén van.
Összeszerelése folyamatban van, de a befejezést meghagynám új gazdájának, ezért is ennyi az ára. Telsz: 06/306945033 ha nem venném fel, akkor visszahívlak hétvégén.
Szétszerelés előtt motorikusan jó állapotban volt, csak esztétikailag volt nagyon csúnya.
Érdekelne a motor,csak tudni kellene,hogy hol laksz,mert én Salgótarjántól kb 20 km-re lakok.Légyszives írjál valami többet a motorról,egyben van-e,ki lehet-e próbálni,vagy szét van szedve?Ja és tel. számot,hogy megbeszélhessük a dolgot.Szervusz,Péter.
Szia fentvan a kuli az mzclubhunbary.com on oda is felraktam árulni.
Helló tüdő!Köszi ,hogy reagáltál,de nekem is van kulim,viszont nagyon megköszönném ha küldenél róla fotókat v. esetleg megkereslek ha szabin leszek.Nagyon érdekelne a dolog,és szeretném én is rárakni a sajátomra.Egyébként itt vki keresett kulit az alkatrészbörze topicon!Várom a válaszod üdv sanko
Szia a kulin látott tetőcsomagtartó az gyári.Nekem is van egy olyanom ha érdekel eladó a kuli.
Felújítás alatt lévő oldalkocsisomat eladnám. 1981-es Jawa 634.
Vape gyújtás, a csónak kivételével újrafényezve. Oldalkocsiváz szinterezve, motor váza galvanizálva, stb...
Ár 120ezer, ez kb amit ráköltöttem eddig. Az ár fix és az ajánlat július közepéig él...
Szevasztok!KB 2 hete jöttem dolgozni és a Körmend felé vezetö úton velem szemben elsuhant egy Pannónia kulival mögötte éssss a kuli tetején volt egy csomagtartó is.Kérdésem :ezt a márkatársam csinálhatta,vagy létezett ilyen gyárilag is?Én azért sok mindent láttam már ,de ilyet még nem ,de csak 2 pillanat volt az egész és tetszett !!Már gondolkodom rajta,hogyan kellene megoldani,mármint ezt a csomagtartót.Vagy maradjak szigoruan az eredeti gyári kinézetnél?Satyak ,Rat és többi motorostársam irjátok meg mi a pálya ezzel a dologgal kapcsolatban!Köszi a nap süssön rátok ,ha fáztok üdv Sanko voltam
velorex.hu oldalon nezz utana , en is ma ismertem meg Oket Gyorben a veteran osszejovetelen , nagyon segitokeszek es programokat is rendeznek .
ELADÓ!
oldalkocsis TROPHY 250 újrafényezve,felújított motorral,szürke forgalmival,és régi rendszámmal.
200 000ft
Képet tudok küldeni!
0630 215 6150
Szia Sankó!
Köszi,de a szembelévő szomszédomban van egy oldalas trophy,és arról lenéztük.
Itt lakik szemben az ürge és sohasem láttam motorozni a trophyval.
RAT!Azota csak most tudtam megnézni a fórumot,és sajnálom hiszen én szolnok mellett élek közvetlenül,tehát elmentünk egymás mellett a négyes uton...nem tudok scannelni tehát mail kilöve majd kitaláljuk!üdv sanko
Szia Sankó!
Köszönöm de nevidd el, mert sajnos sulba vagyok szombat délelött 13,óráig utánna meg Szolnokra kell mennem mert kész az alufelnim.
Ha netán e-mailban eltudnád a küldeni azt megköszönném.
Addig is FÉNYES KÜLLŐT!
RAT
Hali Rat!Szombat szigetszentmikloson lesz börze ,ott leszek és viszek egy könyvet amiben le van rajzolva az oldalkocsi beállitása.Ha eljössz megbeszéljük ,én is erröl lőttem be a jaffát
.üdv Sanko
Sziasztok!
Elkészült az oldalkocsis trophym de kifelé dől szerencsétlen.
Hogy kell beállítani hány fokos szöget kell zárnia?
Házilag szeretném beállítani.
Köszönöm ratbike
Igen, Bodrogkeresztúrba érdemes elmenni...sok motor, jó hangulat, szép táj :) ezéven én is sztnék elmenni, idáig nem sikerült, pedig én Sárospatakon lakom :S
Sziasztok.
Jawa oldalkocsihoz keresek összekötőelemeket!Aki tud eladót kérem jelezze.Köszönöm.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|