:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
:)
Őszintén szólva eddig én egyszer sem szereltem az oldalkocsit és ennek nem az volt az oka, hogy most akkor lehet vagy nem lehet, kell vizsga vagy nem, milyen papír hogyan kell. Hanem egyszerűen nem akartam vesződni azzal, hogy le kell kötni a féket, le kell szerelni, a szólóra feltenni a jobb oldali irányjelzőket, kicserélni a kislánckereket, beállítani a láncfeszességet, kerek egyenesfutását. Pláne ezeket egyedül csinálni, mégha 1-2 óra alatt is megvan. Felszereléskor meg újra eljátszani ezt.
A jellege edig se volt azonos, de a jelleg megváltoztatása nem átalakítás olalas, és szóló esetén :)
A jelleg megváltoztatása, a súlyadatok változása , a fék megváltoztatása , stb, nem ismétlem amit már leírtam, mind átalakítás más jármű esetében . A srácok azt nem fogják fel, az oldalkocsis, a megtestesített j o g - s z a b á l y i kivétel.
Tehát, ami más jármű esetében átalakítás, az az oldalasnál nem
. Azt gyorsan idebiggyesztem, a fék átalakítása csak az oldalkocsifék csatlakoztatása esetén nem valósul meg , minden más eset , eltérés a tipbiz-tól, már átalakítás.
Igazából most nekem egy kérdőjelem van amit be is írtam az új KRESZ-szel kapcsolatban, hogy külön kategóriának fog számítani a szóló- és oldalas motorkerékpár.
Ez így teljesen tiszta, be van mutatva NKH-nak, amennyiben a motorhoz rendszeresített a csónak, akkor nem kell külön engedély, díj, stb. Az is világos, hogy a forgalmit ez alapján lemódosítják. Csak az egyszerű laikus azt fogja gondolni, hogy ez fordítva is igaz, hogyha leveszed és szólóban közlekedsz, akkor visszafelé is megváltozik a jelleg. Csak ugye egyrészt a fel- és leszerelés nem minősül átalakításnak, a csónak leszerelésével visszaáll a motor eredeti állapota, ami már volt korábban forgalomba helyezve, műszakiztatva, itt nem szükségesek azok a vizsgálatok, amelyek a felszerelésnél. Az is igaz, hogy nem számít átalakításnak az utasok létszámának csökkentése sem, tehát ezzel is klappol. A platós kocsi felépítménye is jó példa, az is leszerelhető, közlekedhet pőrén is, persze hogy nem annyi lesz az önsúlya.
Neked, ki mondta, hogy oldalkocsissal nem lehet szólóban motorozni ? Kapcsolódó rendelet oda-vissza érvényes, ha az oldalkocsi felszerelés nem átalakítás, akkor a leszerelés sem.
Milyen jogszabályt sért, szerinted, aki oldalassal szólózik ?
Ugye, az átalakításnak minősül , ha a jármű geometriai méreteit megváltoztatjuk. Tehát, az oldalkocsi felszerelése máris átalakításnak tűnne laikus számára. Pedig, nem az.
Sőt, ha egy járműről leszerelik az engedélyezett cserefelépítményt, ebben az állapotában is közlekedhet. Pedig a saját tömege kisebb lett , a terhelhetősége pedig lekorlátozódott , hisz nincs hova pakolni a motyót...
Ha a forgalmi engedélyben a jármű jellege motorkerékpár, akkor az oldalkocsis használathoz , a csónak hozzákapcsolása után be kell mutatni a Közlekedési Hatóságnak megvizsgálásra. Itt ellenőrzik, hogy adott motorkerékpár alkalmas-e oldalkocsi csatlakoztatására, viszgálják, hogy gyári-e a csatlakoztató rendszer, valamint a műszaki vizsga egyéb követelményeinek is meg kell felelni. Sikeres vizsga esetén adatlapot adnak, mivel a régi forgalmi nem hosszabbítható az adatváltozások miatt. Az új forgalmiban, már 3 szállítható személy fog szerepelni, megváltozik az összes tömegadat, valamint, a jármű jellege oldalkocsis motorkerékpárra változik.
Hát izéé ,jó lenne ha nem kellene vizsgázni vinni a motoromat azér mer ráraktam az oldalkocsit,de sajnos nekem nem ezt monták és a józan eszem is azt diktálja hogy kell a vizsga.
Viszont most nézem az új Kresz módosítást, amely jan.1-től lép életbe.
Eszerint:
A módosítás előtt:
j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
k) Motoros tricikli: olyan teherszállítás céljára szolgáló motorkerékpár, amelynek szimmetrikus elhelyezésű három kereke van.
A módosítást követően:
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:]
„j) Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.
k) Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár.”
Ezek szerint a szóló és az oldalkocsis motor külön járműkategória lesz, amely tovább keverheti a helyzetet. Ugyan is a csónak már járműkategória váltást is fog jelenteni, ami szintén a forgalmi engedély egyik adata. No ennek utána kéne még járni, hogy akkor hogy is lesz.
A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a járműre már meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, az alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje, valamint új hatósági alvázszám beütése.
Az átalakított járművet - a sorozatszerűen átalakított járművekre meghatározottakat kivéve - időszakos vizsgálatra az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságnál be kell mutatni. E vizsgálat elvégzésére a sorozatszerű átalakítást végző gépjárműfenntartó szervezetet az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága - meghatározott feltételekkel - feljogosíthatja.
Nem minősül átalakításnak:
f) a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
Attól, hogy nem átalakítás, még vizsgaköteles a felszerelés, csak nem kell engedélyeztetni. A forgalmiban szereplő adatokban változás áll be, jellege megváltozik, s egyéb változások is vannak.
Ha az oldalkocsi az adott motorhoz van rendszeresítve, semmiféle vizsga nem kell, mivel annak felszerelése nem számít átalakításnak. A jármű jellege hiába változik meg, az oldalkocsi felszerelhető, kell rá rendszám és egy hiteles igazolás, pl. egy adásvételi, hogy a tiéd.
Hú gyerekek bele mentettek ebbe rendese.
De amit én hozzá szeretnék fűzni,ehez: hogy én a szóló 350-semmel oldalkocsizhatjak össze kell vizsgáztatnom a motorra az oldalast.A KPM azt monta adásvételivel kell bizonyítanom az oldalkocsi eredetét.És vizsga kell mer egyébkén a rendőr leveszia rendszámot mivel a jármű jellege megváltozott. Viszont oldalkocsi motorral sem lehet szólóban motorozni mivel a tömege, jellege megváltozik a járműnek,de mivel a gyakorlat nem ezt igazolja ezét a nemszólnak érte.
Úgyse érti, ne fáradj.
Amiben nem vagy biztos : Ha az oldalkocsis jelleget meg akarod őrizni, oldalkocsival mutasd be vizsgán. Ennyire egyszerű.
Az oldalkocsi leakasztható, mint egy utánfutó, de, az utánfutó szerepel a jármű nyilvántartásban, az oldalkocsi pedig, mivel nem jármű, nem.
A motorkerékpárról, ha oldalkocsis az oldalkocsit bármikor leakaszthatod, de, ha a jármű oldalkocsis jellegét meg akarod őrizni, akkor, vizsgára oldalkocsival kell bemutatni. Ez épp olyan, a 6 személyes gépkocsimból kiszerelhetek 5 ülést is, ideiglenesen, de vizsgára 6 üléssel kell bemutatnom.
Szóval, ha ennyire nem értesz agyilag a dolgokhoz, akkor, a válaszom az, suszter maradjon a kaptafánál. Elhiszem, hogy remek zenész, és vőfély vagy, de, ha a jogi és műszaki érzéked zéró, ne kötözkodj itt.
Válaszoltam a kérdésedre, de képtelen vagy felfogni, értékelni. Ha nem hiszel nekem, itt többé ne vívódj, a közlekedési hatóságot kérdezd. Hitetlenekkel, ostobákkal nem foglalkozok, aki nekem nem hisz, csak járjon maga utána, engem hanyagoljon. Köszi, a megértésedet...
sorszám: 1633 (119491)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-12-25 15:23:59)
Azért van még dolog, ugye a 2 kerekű motorkerékpár járműkategóriája L3E, az oldalkocsisé L4E. Megjegyzem, nekem oldalasként szerepel a forgalmiban, de a kategória L3E. Nomármost, az oldalkocsi fel- és leszerelés nem átalakítás, nem engedélyköteles (persze a jóváhagyott típusról beszélünk). Vagy egy L3E besorolású motorral cipelek csónakot, vagy L4E-vel megyek szólóban, ugye akkor a motor már L3E-nek minősül. Na ez jogilag még érdekelne. A kötelező bizti szempontjából ahogy nézem, nincs jelentősége.
Ha egyszer nem engedélyköteles a motorhoz rendszeresített oldalkocsi felszerelése, akkor egy szóló motor - ugye 2 személyre vizsgáztatva és annak megfelelő tömegeivel szereplő forgalmi - nyugodtan közlekedhet egy oldalkocsival, persze betartva a világítás, hatósági jelzés, eü. csomag, stb. Ezért a rendőr sem fogja megbüntetni, nincs jogalapja rá. És így bármikor le is akasztható. De ugye lehet olyan eset, hogy az oldalas fogat van levizsgáztatva, 3 személlyel, nagyobb tömegekkel. Mivel nem fixen egybeépített fogatról beszélünk, hanem ugyanarról, amit külön egy szólóra ráaggathatunk, erről is ugyanúgy leválasztható, szintén betartva a szólóra vonatkozó előírásokat. Mivel ilyenkor a forgalmiban külön be van jegyezve, hogy van oldalkocsi, a rendőr sem fogja keresni hol is a 3. személy. Viszont ha az oldalkocsi benne van a forgalmiban, akkor műszakira is el kell vinni. Ez egy, amiben nem vagyok egyedül biztos.
sorszám: 1631 (119488)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-12-25 15:23:59)
Bevallom én sokmindenre gondoltam, de arra nem, hogy nem adsz választ a kérdéseimre.
Boldog Karácsonyt mindenkinek!!!!!!
Sziasztok!
Nincs valakinek elfekvőben eladó MZ oldalkocsi felfogató golyó,vagy gömb ami a motorra kell?
Vagy netán nemtudja valaki, hogy hol lehetne venni,és mennyibe kerülne?
Köszi RAT
Bemásolom neked a Közlekedési Hatóság oldalának elérhetőségét ahol a témával kapcsolatban megtalálod, amit már 2005-ben is megírtam itt.
Amúgy, az oldalkocsi jogi szempontból nem minősül járműnek , erre biztosan nem gondoltál.
http://web2.nkh.gov.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/atalakosszeep
Nem minősül átalakításnak
olyan tartozéknak a járműre történő felszerelése, amelynek felszerelését a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló rendelet - 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM - , ( a továbbiakban: MR) előírja vagy megengedi;
a motor azonos típusú motorra történő cseréje, / az eredetivel gyártmány és típusjelzés tekintetében maradéktalanul megegyezik /
a járműre engedélyezett cserefelépítmény felszerelése;
a járműbe beépített ülőhelyek számának ideiglenes csökkentése;
szabványos, illetőleg járműtípushoz rendszeresített vonószerkezet felszerelése, amennyiben a jármű egyébként vontatásra alkalmas;
a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
a jármű olyan mértékű megváltoztatása, amelyet a Közlekedési Főfelügyelet engedély nélkül megvalósíthatónak minősít. /műanyag spoilerek, csomagtartók stb. /
üdvi....
sorszám: 1627 (119361)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-12-14 19:08:40)
Nyilván utánanéztem , és magabiztosan állítom.
Sőt, ha az előzményekben te is utánanéztél volna, ott láthattad volna a vonatkozó KöHÉM rendelet bemásolt szövegét.
sorszám: 1626 (119360)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-12-14 19:08:40)
Üdv!
Szerintem ennyire magabiztosan ne állítsd.
Nézz utána először a törvények között, hogy kétnyomon haladó járműből csinálhatsz-e egy nyomon haladót, illetve megváltoztathatod-e a jármű önsúlyát és össztömegét azzal?
Befaragtam az ülést, levágtam a kárpitig, majd levettem a kárbitott és hegesztettem rá 2 lapos vasat úgy ,hogy az egész ülést előre lehet dönteni. /az elején fordul.
Én 2000 ft ért vettem egy tökéletest, semmi szakadás, nincs kiülve, tök zsir. S Igen, kicsit magas, de kb 10 - 15 centit le lehet faragni belőle ahogy néztem. Holnap asszem azt fogom alkotni:) Viszont nekem sem lesz végleges, remélem tudok keriteni egy gyárit, vagy legalább a vázát, s akkor legyártatom anyósommal a huzatot rá :)
Jelzem csak idéglenes, eredetit akarok bele.Viszont a kispolszki ülés is előre billenthető gyárilag,és kényelmes. Egyedül a magaságán kell változtatni,de az könnyen megoldható.
Nem volt jó ötlet, ezzel odavész az ülés egyszerű mobilizálhatósága, az ülés mögötti raktér zárhatósága, és a könnyű hozzáférés is az ott tárolt holmikhoz. Csapadékvédelem zéró, inkább új anyagból le kellett volna gyártani a meglévő alapján az ülést.. én is azt tettem, anno.
Jó állapotu,EMERGE KULI,PILLE gumi eladó!! 8000 Ft
Vettem az oldalkocsiba /562/ kispolszki ülést 1500Ft ért bontóban, remélem téleg belefér. Kényelmesebnek tünik mint a gyári.
Szewasztok!
Velorex 562 es oldalkocsihoz keresek helyzetjelző lámpa búrát a sárvédő elejére! Akinek volna eladó irjon mailt: szabbensz@citromail.hu
Köszönöm!
Sziasztok!
Az mzts 250-re hogy kell felszerelni az oldalkocsit?
milyen átalakítás kell hozzá?
A trophymon gömbfejek voltak,de a ts en nem látok csatlakozási pontokat,ahova a gömbejeket be lehetne rakni.
Valami más felfogatása van netán?
Köszi RATBIKE
Fullkopy - 2005-11-16 12:09:30
Az oldalkocsi felszerelése nem minősül átalakításnak / ha a felszerelhetőség jogszabályi feltételei megvannak / tehát a leszerelése sem.
http://www.jogositvany.hu.hu/j5-1990.htm
"(3) Nem minõsül átalakításnak
f) a gyártómû által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történõ felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;
d) a jármûbe beépített ülõhelyek számának ideiglenes csökkentése;"
A d) pont nem az oldalkocsi leszerelhetőségére vonatkozik, hanem arra, hogy az ülés kiszerelése után az oldalhajóban akár terhet is szállíthatsz.
Ha az oldalkocsis jelleget ( a forgalmiban szerepel) meg akarjuk őrizni, akkor vizsgára az oldalkocsit természetesen fel kell szerelni.
Nyugodtan motorozhatsz szólóban is az oldalkocsissal, ugyanis a vonatkozó rendelet szerint nem minősül a leszerelése átalakításnak. Jogilag mindössze annyi történik, mintha az ülések számát ideiglenesen csökkentenéd a gépkocsidban.
Kettő kell rá. Hát nem tudom ők hogy oldották meg a műszakit....
Kérdésem lenne : kell e 2db rendszám az oldalkocsis motorra? Mivel mostanában újságokban többet is láttam 1 rendszámmal. Mindenkinek 2 van?
Szevasztok !Két hozzáfüznivaló az előttem szólókhoz:vagy szóló vagy fogat,ahogy vizsgáztattad úgy a legális,ha elkapnak biztos nem uszod meg (hacsak nincs ismerős)a másik jó állapotú oldalast találni olcsón kitartást ,türelmet igényel(úgyis elviszik előled)tehát a magunkfajta motoros keressen olcsót és lepukkantat ősszel, szopjon vele télen,de amikor kész lesz a szezonra jó nézni az elvégzett saját melódat(legalábbis én igy voltam vele)Szóval jövö héten lehet még gurulni,jó idő lesz?üdv Sanko voltam
No az lehet! Csak pénzügyi akadályai vannak, hogy oldalkocsim is lehessen, nameg találni is kéne egy hiánytalan, vagy legalább jó állapotút...
Egyes vélemények szerint nem, de viszont az idevonatkozó törvény szerint igen,mivel a jármű jellege megvátozik.
Visszont anyira más oldalkocsimotorral közlekedni, hogy ha bejön neked akkor nem fogod leszedni szerintem. Én próba képpen vetem 30 eF egy lepunkantat ,de bejött a cucc és most felújítás folyik.
Ha már oldalkocsi, én is szeretnék valamikor sort keriteni egy oldalkocsira a TS em mellé. Azt kérdezném, hogy ha a forgalmiba benne lesz, hogy oldalkocsival közlekedik, akkor ha lekötöm, és szoloként megyek vele, közben meg be van irva a forgalmiba h oldalkocsis, akkor megb@sz a rendőr érte?
Igen, a 75 saccom szerint is elmegy tartós sebességnek, viszont kíváncsi leszek a fogyasztásra, mert az nem lesz kevés...
Igen ez a probléma a 90 es tempó. De talán ez motorral még rosszabb, mert itt nem szorítanak le . Én biztam benne hogy a fogat ez tudni fogja stabilan de már tudom, hogy nem. Valószínű 14 -est teszek bele azzal meg akkor a 70-75 lesz a jó tempó.
Igen, a 15 fogasra írtam a 80-as utazót. Nem mintha nem lehetne több, a 4000-es fordulat valahol 83-84 körül jön ki, de valahogy már nem érzem olyan biztonságosan. Mindenképpen kell valami ballaszt a csónakba, máskülönben egy jobbos kanyar elég kellemetlen meglepetést tud okozni. Pláne az üres oldalkocsi könnyen pattog az úton a legkisebb kátyún is áthaladva. Hát 3 személlyel el is kell a 14-es kerék, de lehet ekkor a láncból ki kell venni. Egyébként sík úton egy személlyel a 15-össel simán elérte az óra szerinti 95-100-at (végsebességnek 105-öt írnak). Én sík úton használom inkább, ott az zavar hogy mindenki utolért és előzget. Hiszen buszok, teherautók, kamionok zöme 90-et tud menni, és ez a tempó a fogatnak tartósan sok, motornak sem olyan jó, meg a fogyasztásnak sem.
Oldalas Uralnál a 60 is csak 5 fok alatt. Nyáron 40-50 km/h a max. A Berva moped úgy meg el mellette, hogy nyáááááá.....!!!!
köszi az infót.Létezik 14-es fogaskerék, motorboltos mondta szerinte 3 személyhez, hegyekben az az igazi. Ezért töröm a fejem rajta.
Utazó sebesség ként írtad régebben a 80 Km/h ha jol emlékszem ,az a 15 fogaskerékkel értedted? Mások a 60-70 re esküsznek oldalkocsival. Uralos ismerősöm szigoruan a 60 Km tempót javasolta? Mivel nekem még csak szólóban van levizsgáztattva 70 nél gyorsabban nem mentem vele./nem akartam kimenni országútra a a
környékről/
Nekem 15-ös van benne. A felújítás után 16-os volt, de azzal a 4. nem volt valami hűde jó, kisebb emelkedőket sem bírta. Aztán a 15-össel sem lett jobb, később kiderült hogy karbibeállítási gond volt. Ha sok az emelkedő, akkor elkel a 15-ös, ezzel fel fog menni 2 fővel is, de a 4.-ket itt sem fogja nagyon tudni. 14-es kerékről nem hallottam, lehet az olyan kicsi már hogy nem lehet lefogazni.
Szólóban tökéletes sőt a 17 -is jó volt.Csak én főként a Bükk-ben motorozok ezért cseréltem ki.F lraktam az oldalkocsit 2- ten az öcsémmel próbálgattuk + szerszámok kb200-210Kg terhelés. Lehet a szólóhoz vagyok szokva de a 4 nekem oldalkocsival gyenge volt.Neked mivan benne?
Ha neked a szólón kevés a 16-os, akkor valami gond van, akár több is. Többen 18-assal vígan elgurulnak úgy, hogy nem csiga lesz tőle. A 16-os kerékkel az oldalasnak is mennie kell.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|