:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Haho!
1. Oldalkocsiban lehet gyermeket vinni gyerekülésben? Mert ugye, ott hamrabb szállítható biztonságban, mint mögöttem.
Köszi, M
Sziasztok!
Ural oldalkocsit vennék! ha van valakinek írjon az alábbi emailra. motorsokk@citromail.hu
Akkor hasonló a tapasztalat. Szép csapat jött össze.:)
Én javarészt sík úton használom, lényegében utas nélkül, így a 16-os lánckerék is elmenne akár, de azzal a kisebb emelkedőket is észreveszik. A 15-össel ha jól rémlik 83-85 körül megy 4000-es fordulatnál, ami tartós utazónak még elmegy, de sajna ez kevesebb mint amivel a kamionok mennek és utálom ha a nyakamon lógnak.
igen, 3000 től van benne nyomaték alatta 4. -ben oldakocsival gyenge. Ma 60-65 körül gurultunk, 2 Urál ,1 BMV és egy BSA /1932/ társaágában,volt még szólóba 2 izs 2 jawa + 1 pancsi.
Aha, akkor értem, oda kell az erő és mivel nem is mész gyorsan, a 14-es jobb lehet. Kíváncsi leszek mennyi lesz a fogyasztásod. Egyébként ugye azt mondják hogy a Jawa milyen nyomatékos alul, de 4.-ben azt vettem észre, hogy 3000-3200 körül megjön jobban az ereje.
Én főleg a Bükk-ben járkálok ,ott szinte csak dombon fel le megyek. Sík úton a 16 ossal is ment szépe. Holnap 3 megyünk vele + cucc kb 300 -310Kg ezzért kell. Álltalában 70 körül megyek vele/GPS/ akkor kb 3300 forog. Mivel eredetileg szóló volt az óra csal.
15-össel is vinni kéne rendesen. A 14-sel már túl nagy a lesz a fordulatszám utazósebességen nem? Mennyit pörög most mondjuk 80-nál?
Rég írtam ide,de ma nagyon jót gurultam és ezt gondoltam leirom:-)Jobbos kanyarokban az utasom kihajot én meg rádöltem a csónakra. jó volt. A Jawa 638 + csónakra felraktam előre egy 14 fogaskereket, a 15 helyére. És ezzel végre húz rendesen 2 személlyel is.A végsebbesége nem lett kevesebb mert jobban kibír forogni.
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu/alkatresz_felszereles/egyeb_alkatresz_felszereles/mz_trophy_250_oldalkocsi_167481708.html Ehun van e! 15000ft fix
Olcsóé láttam a vaterán MZ oldalkocsit. nézd csak meg. talán 15000volt
Jawa oldalkocsit (velorex) rá lehet tenni, lehet hozzá kapni MZ felfogató szettet műbizonylattal. Azt csak rá kell dobni és mehet műszakira. (Persze a műszaki vizsga árán felül az új forgalmit+törzskönyvet ki kell csengetni)
A többihet egyedileg gyártatni kell felfogatást, ami szintén nem olcsó és ebben az esetben a papírozás sem egyszerű.
igen rálehet tenni de ahoz átépítési engedély kell úgyhogy inkább Mz-t javaslok
Sziasztok! Ha mégis lenne valami lepukkant, de nem reménytelen oldalas akciós áron, akkor érdekel a dolog!
Jó állapotban lévőre nincs pénzem, szerelgetni meg szeretek. Egyébként hogy van rá felfogatva? Nincs valami közelebbi fényképetek? Valamelyik másik motor oldalkocsiját rá lehet tenni ETZ-re úgy, hogy az jó is legyen a vizsgán?
Sziasztok!Megkaptam a "súlyadó"csekket.A kulimat pótkocsinak titulálják.Kérdésem,van másik kategória,lehet kavarni,vagy muszáj fizetni?Írjatok már légyszives,ti hogy csináljátok márkatársak!Köszönettel
Sanko voltam
Szia Szumó!
Köszi a megtiszteltetést! :)
Már lassan de készülget,ki van kalapálva,de még le kéne fényezni.
Egy ideig a vespával használtam ,csak a vespa nem igazán szereti az MZ oldalkocsit.
Nagy neki.
Halihó!
Rat az csak neked volt akcióban ennyi.:) De nem is tudok most sehol,még komplettet sem ami jó állapotú...
Szia én a Szumótól vettem 5000 ft ért kompletten.
a fórumokon keresd meg a számát, és beszélj vele mert ő szerintem lehet hogy tudna neked segíteni.
Vagy szumósokoldal.hu azthiszem
Halihó RAT
Sziasztok!
Egy lepukkant állapotú mz oldalkocsihoz mennyiért lehetne hozzájutni? Felfogatás, csónak, kerék meg minden kompletten. Vannak még ilyenek elfekvőben a padlásokon, vagy kár keresgélni? Felújítottat már láttam 160 ért, de én nagyságrendekkel kevesebbet tudnék rászánni. Inkább rendbe szedném magamnak. Esetleg valaki megválna tőle?
Köszi,és utána nézek abban a könyvben.
Az az igazság, hogy nem is tudtam hogy van olyan könyv.
Köszi RAT
Szerintem a vizsgáztatókna gőzük sincs már róla milyen kerék volt benne gyárilag. De azt tudom,hogy az én jawában 16 os van a haverében meg 18 as és az nagyon könnyen elemelkedik. Viszont az "MZ hogyan tovább ?" című könyveben benne van.
Szia!
A vizsgán nem okozhat problémát?
Én is úgy tudtam hogy az oldalkocsiban mindíg 16 os kerék van.
Gondoltam arra is hogy hátra is 18 ast rakok,és csak az oldalkocsiban lenne 16.
De jól lehurrogtak,mert állítólag el veszti az erejét a motor.
Azért köszi.
RAT
Ha 16' ost rakod bele akkor stabilabb lesz a kanyarban, mert alacsonyabban van a súlypont.
Sziasztok!
Most építek oldalkocsisnak egy MZ ts 250/1 est.
Annak az első kereke 18 colos, a hátsó 16 colos.
Az oldalkocsinak a kereke mekkora legyen?
16 vagy 18 colos?
Aki tudja, az írja már meg ha kérhetem.
Köszi RAT
Nekem gumi van csak felni kell,egyébként volt egy plusz gumim is még hirdettem is a vet aprón egy darabig a kutya meg nem kérdezte! Végül az egyik ismerősöm vette meg itt helyben! Jó mi!!!
Én meg gumit,de már régóta és mindenkinek beletörik a bicskája!Esetleg vmi infó?üdv sanko voltam
Kuli hoz keresek gyári felnit!!! Esetleg valakinek????
Itt a Szakirodalomban találsz alkatrészkatalógust vagy kezelést, abban benne vannak a számozások.
Amit meg szoktak adni (így séróból emlékezve): a lánc osztása, a görgő szélessége, meg a szemek száma. A méretek nem kerek számok, hüvelyk alapúak.
Üdv mindekinek!
Az oldalas 634-es Jawamhoz láncot szeretnék venni. Segítsetek már nekem abban, hogy milyen láncot és milyen számozásút vegyek (a számozásokkal nem vagyok tisztában) Köszi.
Milyen magas a velorex 562 gyári plexi?
Üdv, van egy szentesi oldalkocsim, csucsos elejü,azt szeretném kideríteni, hogy mikor gyárthatták.Akitöl vettem nem tudta megmondani,hátha valaki tud infot adni róla,előre is köszi.......
Nos érdeklődtem hivatalos közegnél a szólóban motorozható oldalkocsis motorkerékpárról. Az eredmény kedvező, az indokokhoz tessék visszaolvasni.:)
Szeva Rat! Van neki egy konzolja ami az üzemanyagtank alá van felfogatva. Ez a konzol lelóg egész a hengerfejig és ott kell csatlakoztatni az oldalkocsi első felfogatórúdjához.
Dehogy, csak neked nincs meg minden karakter a gépedben.:DD
Az csehül volt, ez a szlovák :
prívesný vozík
Nagy a különbség ám :-)
Asszem ez: Přívěsný vozík
Az oldalkocsi ,hogy van szlovákúl ,cseh-hül? Ugy mint : angol sidecar.
Nem baj, ha " belepofázol " az már baj, hogy rosszul tudod, jogilag , az a legnagyobb baj, hogy magadtól nem olvasol vissza egy kicsit, lejjebb megtalálod a hatósági hivatalos állásfoglalást . Simán lehet , és jogszerű ,oldalassal szólózni.
Ne akarj jogszabályt értelmezni, nem fog az menni neked, ha eddig se ment, elégedj meg a hatóság emberétől származó joggyakorlattal.
Ő ért hozzá, tudja értelmezni a jogszabályokat, és ezzel kész, több dolgod nincs, mint elfogadni.
Üdvi...
Sziasztok!
Mz Ts 250/1-re az oldalkocsi elöl hova van felfogatva,és hogyan?
Ha valaki valami képet,vagy rajzot tudna küldeni azt megköszönném
Köszönöm RATBIKE
Üdv! Hát még messze vagy a késztől! Bocs hogy belepofázok az oldalas beszélgetésetekbe, de én úgy tudom hogy ha a motor oldalkocsival le van vizsgáztatva, onnan szólóba nem használhatod jogilag. hacsak nem egy olyan rendőr igazoltat akinek fingja sincs róla. példa: kuli! A kulinak más rendszáma van mint a motoré, ezért külön is használható, de az oldalkocsinak és a motornak egy lesz a rendszáma. igaz hogy a németek annó a mz-t úgy tervezték hogy gyorsan le lehessen kapni az oldalast ha nem kell, de a jelenlegi magyar jogszabályok ennek mind ellentmondanak! De a legegyszerűbb ha megkérdezitek a közlekedésfelügyeletet! Amúgy ha látni akartok egy szép oldalas mz-t, kérek egy emailcímet és küldök képet! hali
Jóvanna, nem a likvidálásukra gondoltam.:D Vagy mondjam azt a közegnek, hogy Lepsénynél még megvót?:DDDDD
Most látom, mit írtál :)
"nem számít átalakításnak az utasok létszámának csökkentése sem, "
Háp, kérem széken, az tuti nem .... az ülések számának ideiglenes csökkentésére gondoltál, tudom :)
Köszönöm megtisztelő soraid.
Remekül vágod magad alatt a fát, figyelmeztettelek, mikor kételkedtél : utánanéztem.
Most aztán sikerült igazán nevetségessé tenned magad.
Ez gyakorlatilag azzal is jár hogy most boldog lehetsz : "Boldogok a lelki szegények" :)
Kicsit még gyakorold a jogszabályértelmezést, és ne ellenkezz máskor az okosabbal :))
Ellenszenvet pedig a makacs kétkedésed vált ki, ahelyett, hogy visszaolvasnál a vitatott tárgykörben ezen a fórumon, vagy vennéd a fáradságot, és felhívnád telefonon bármelyik vizsgabázis nagytudású főnökét, vagy a NKH-t itt piszkálódsz.
Tessék, bemásolom csak neked egy motoros újságból a Hatóság képviselőjének szavait :
A további kérdésekre a Közlekedési Felügyelet főosztályvezető-helyettese, Horváth József főmérnök adott választ:
Annyit még hozzáfűznék az elmondottakhoz, hogy a felügyeletnek az az álláspontja, hogy az oldalkocsis üzemmódban levizsgáztatott motorkerékpár minden további nélkül használható szóló üzemmódban is. A pótkocsis üzemmódra levizsgáztatott autót sem kötelező kizárólag pótkocsival közlekedtetni."
Forrás :
Motorrevü 2000 novemberi szám
http://vofelysanyi.hu/motor/cikkek.shtml
További szép napot . Üdv : „TUDÓS, MESTER, JOGÁSZ” Úr! :) ( másoknak egyszerűen csak Fullkopy )
sorszám: 1658 (119533)
( előzmény: nagyfékdobos, 2009-12-27 11:25:02)
Tisztelt „TUDÓS, MESTER, JOGÁSZ” Úr!
Bocsánatáért esedezem, amiért vettem a bátorságot ahhoz, hogy ellentmondjak Önnek!
Ígérem többet nem teszem! Látom ez a fórum az Öné, itt az a Szentírás, amit Ön ír, főként, ha azt már 2005-ben is leírta. Vétettem igen, mert megpróbáltam Önt arra rábírni, hogy ne vezessen félre másokat. A rám akasztott jelzőkre és képességeim minősítésére nem reagálok, hiszen én azt tanultam ne azt nézzem mit mond valaki, hanem hogy ki mondja. Bár nem tudom Ön kicsoda, bennem arrogáns megnyilvánulása folytán kialakult Önről egy kép és eszembe jutott egy sor a Bibliából:” Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyeknek országa.”
Ígérem, nem fogom többé látogatni az Ön által uralt fórumot, nem célom az, hogy konfliktusokat keressek magamnak.
Zárszóként megjegyzem, kíváncsi lennék mivel váltottam ki ezt az ellenséges hangnemet. Én lennék az ellenség? Mert?
Én is akasztottam már le az oldalkocsit és közlekedtem úgy a géppel, sőt messze nem értek egyet avval, hogy ezt ne tehessem meg. Azonban addig, amíg egy jogszabályt nem találok arra, hogy helyesen cselekedtem nem bíztatok erre másokat.
Kívánok Önnek mindent, amit Ön kíván nekem!
Ring István
Vigyázz, nagyon az oldalcsónak fényezésével, valami gyári alapozó miatt telibe kellett szórógittelnem az enyémet, másképp feloldotta az alatta levő nemtudommit. Rémes ragya lett. Ha értesz hozzá, o.k. ha nem, konzultálj fényezővel.
Én nem vagyok olyan ínyenc mint te, ott nálam fél motor van tartalékalkatrészként és nehezékként.:)
A többi nehezéket egy beton járdalap adja az ülés előtt.:) Ha a kertbe mentem, akkor fűkasza, láncfűrész és egyéb gyilkolásra való cájg volt a málha.:)))
Hát én még csak itt tartok a csónakkal:
http://www.cutter.hu/oldalkocsi.htm
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Tudtad, hogy a csónakülés háttámlája mögött elfér két karton sör, és nyolc kiló pácolni való husi, ami remek roston sütve ? :)
Hozzánk is oldalasként került, ezen kezdtem el a nagymotorozást, aki nem igazán a legszerencsésebb, de emiatt sem akartam leszedni. Arra tényleg jó hogy néhanapján elővegye az ember, a csónakba csomó cuccot is be lehet pakolni, egy 100km-es út is fárasztó vele, nem kényelmes vezetni, "dolgozni" kell vele sokat. A fogyasztása is rengeteg, már csak azért tartom meg, mert eszmei értéke van.
Én meg nem azért vettem anno oldalast, hogy szólózzak.. Gyakorlatilag lusta dög vagyok, kényelmi szempont, hobbi volt a cél, városi motorozás, nyáron, kisebb országúti utazások . Sose akasztottam le az oldalát. Csak a biztonság kedvéért , megismerkedtem a jogszabályi háttérrel.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|