:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
a kepen a duna oldalas csak par menetes veggel rendelkezik. Ezt hogyan rogzitem a motor vazahoz? Valami bilinccsel? Nem talaltam kepeket rola...
Nna, a Duna oldalkocsi jo a Jawara? Esetleg azert is tarkon lo a rendor? (speciel epp egy Uralrol szereli le az elado...)
Nem hinném hogy nagyon túl lenne bonyolítva. Igaz hogy vannak nemzeti sajátosságok, de azért rengeteg jogszabály az eu-s rendeleteken alapul.
Gondolj bele, hogy ráakasztasz egy jóval nehezebb oldalkocsit, meg is pakolod ahogy illik, utasod is van, már akkora az össztömeged, hogy a féked kevés lesz hozzá, pláne a Jawa-é amúgy sem a top. Ha meg okozol valami balesetet emiatt, akkor komoly retorzió fog érni, akár hol is vagy az EU-ban.
Megneztem a torvenyeket es kb ugyan az, mint Angliaban, fek, helyzetjelzo es mehet. Magyarorszagon kicsit tul van bonyolitva az oldalkocsi kerdes. Az Ural oldalas csak azert merult fel, mert az epp van 30km-re nem tul dragan, de akkor majd keresek valami kissebb utan. koszonom a tippeket. Milyen nehez az Ural oldalas? 120kg?
Ha nincs hozzá gyári felfogókészlet és nincs benne a típusbizonyítványában, akkor hivatalosan nem műszakiztathatod le sehol az EU-ben.
Más kérdés, hogy szerintem túl nagy csónak ez ehhez a motorhoz.
Szerintem nagy, és nehéz lesz mellé. A velorex és a duna kb. 70Kg. és kb 170-180Cm hosszú. De az interneten nézz szét nics-e kép erről a párosításról.
Szerintem nagy, és nehéz lesz mellé. A velorex és a duna kb. 70Kg. és kb 170-180Cm hosszú. De az interneten nézz szét nics-e kép erről a párosításról.
Hello, regota vadaszok egy oldalkocsira es most talaltam egy szep allapotut a kozelben. Ural oldalkocsi. Jawara gondolom feltenni. (meg utana kell neznem, hogy a lengyel torvenyek hogyan viszonyulnak hozza. (az angol kulon muszakit sem ir elo, felteheted, leveheted) szoval, mennyivel nehezebb az Ural oldalas? Gondolom lesz benne par kilo kulonbseg... Az Ural rogzitesekkel fel lehet tenni a Jawa vazra?
Koszonom
Tettem fel pár képet a szekérről a www.kep.tar.hu/zbogyo -ra.Szörnyülködjetek egy kicsit...Meg mentem a gépet,mert már nem sok volt neki hátra...Régi MZ-im is megtalálhatóak itt,kivéve az ETS-mert az haveré....
Szólj légy szíves, ha van "szabásmintád"! Varratok én is egyet, mert nagyon kell rá a ponyva.
Nekem megvan még a takaróponyvám egy darabja:( Egyébként itt a városba van még1 MZ oldalkocsi remélem ahhoz megvan még a ponyva és azt akarom elkérni,és aki csinálja az ülésem az fogja lekoppintani,mert nekem is kell egy új helyette.
Nem tudtok ilyen oldalkocsira ponyvát? eladót, vagy olyan embert aki varr hozzá.
Az enyémről hiányzik, ha esik nem győzöm takargatni, mert persze az ülés is hátrafelé lejt, meg a padlón az ülés alatt a csomagtartóba is be tud folyni.
Ezert mondtam, hogy eloben meg nem volt hozza szerencsem. Fenykepen nem rossz, de tenyleg messze van a gyaritol. A sajatomat most raktam ossze, de mire kiprobaltam volna, kiderult, hogy a hatulja defektes. Valahova teszek fel fotot, de csak miutan megcsinaltam es motoroztam egyet. :)
Él kell, hogy mondjam ma egy nagyon jót motoroztam!Kihasználtam az időt.
Jah, és a kispolszki ülés nagyon pengén néz ki benne :)
Ez az oldalkocsis ETZ amit linkeltél már közel sem gyári fényű. S ennél sokkal szebb állapotú GYÁRIT tudok OLCSÓbban a neten! Én úgy tudom, hogy a Trophy váza, oldaldobozai, sárvédői kékek/fekete, a tank, lábvédő lemezek, kormány takaró és a lámpatök vaj/piros színű, az oldalkocsin pedig a felhajtható rész vaj színű és a hátulján lévő kis ajtó, többi mind kék. De az alvázát nem tudom, de nagyon gyanús, hogy az is kék lesz. A gazdája a tökéletesen gyárira törekedne, amit eredeti fotók alapján nehéz kitotózni :( Ezért is keresem mi milyen volt gyárilag.
Nekem ilyen van a TS mellett. A sárvédő gyárilag ezüst színű, pont mint a TS sárvédői. A csomagtartó fedele piros, és a felhajtható eleje is piros. a többi fekete. A díszlécek pedig natúr alu lécek, nincsenek fényezve.
Ahogy a fényképeket elnézem, ez az oldalkocsi szerintem inkább a TS-ekhez való. Az enyémen totál más a sárvédő alakja. Ja és az is fekete. Az első helyzetjelző a csónak elején van egy index-el együtt. Meg valahogy a díszlécek is másabbak az enyémen. Mondjuk az én oldalkocsim "fiatal" '87-es, a motorom meg '83-as előlisdobfékes. A képen lévőt nem tudom, mikori lehet nem látszik normálisan a képen.
Elvileg nekem még gyári festésű az oldalkocsi "piros"-fekete színben (már inkább csak narancssárga). Kezdem alulról: alváz fekete, csónak alja oldala, eleje, belseje fekete, csak a csomagtartó fedele és az első felhajtható rész piros. Az elején lévő díszléc szintén fekete. Amúgy a motorom is piros, és azon is gyári a festés, de a két pirosnak köze nincs egymáshoz.
Ha neked lennék: Szerintem a motornak és az oldalkocsinak is fekete gyárilag a váza, én legalábbis tuti arra festeném. A motoron mi lesz kék és mi vajszínű? Mert ha pl a tank kék, akkor az oldalkocsinak a csomagtartóját és elejét festeném kékre, a többi vaj. Ha a tank vaj, akkor fordítva.
Csinálok egy pár fényképet, a hétvégén fogom összerakni, azon látszik, hogy volt gyárilag.
Közben rátaláltam arra, amit még csak fényképen láttam...
http://www.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-20265214/
Ha már MZ, akkor lenne az oldalkocsival kapcsolatban kérdésem. Most restaurálok egy Trophy 250/2 est oldalkocsival, vaj/kék színű lesz. (homokszórva kaptam) S azt nem tudom hogy az oldalkocsi mely részei vaj, és mely részei kék szinűek? Más szín nincs a motoron? (pl:fekete) Az oldalkocsi alváza milyen szinű? A csónak alja, stb. Ha leírnád, nagyon hálás lennék! :):)
Hajdúnánáson tudom, ott lakok én is. Hirdetésben láttam, eladó volt, fényképen elég jól nézett ki, de élőben senki nem látta, akit ismerek. Nem baj, lassan lesz egy újabb darab, már a motorra felszereltem, a gyári féket úgy tűnik sikerült rendbetennem, alváz lefestve, már csak a csónak festése, papírozás van hátra, de még mindezelőtt a hétvégén egy próbakört megejtek...
Akkor én egész barátságos áron vettem a gépet Ts250/1-et oldalkocsival együtt,szürke forgalmival,első tulajtól,régi rendszámmal,és még a plexi is megvan,150e-ért.Igaz van mit rajta csinálni:új gumik,festés,némi hegesztés,papírozás,alkatrészek beszerzése...de majd idővel meglesz.Tavaszra menni fog...REmélem :) Rajta vagyok...
Én 25 ért vettem! Orosháza mellé mentem érte, ülés, plexi kerék nélkül, mára kb 30-40 et költöttem rá, s az irányjelzőkön, a plexin és papírmunkán kívül már teljes.
Én 200 Km mentem a velorex 562 sért
30e volt az ára lepukantan ülésnélkül.
Én festettem, újitgattam fel vagy 30e /festés, lámpák, ülés,gumi,plexi stb./ volt az anyag.+ vizsga,másik rendszám, forgalmi stb. Kb. 100e ban van, de lehetne még szépíteni.
3 -4 hónapig vadásztam rá, ez volt a leg jobb amit találtam.
És azt hol tudod? Én konkrétan Kabai volnék, de én még csak nem is ismerek oldalkocsis MZ-st.
Én is Hajdú-Biharból, 260km-re mentem az oldalas után... Már most van vagy 70-be, pedig még fék, gumi, villany, festés, kárpit, vizsga... De legalább még eddig egyetlen oldalkocsis ETZ sem jött szembe velem. 1-ről tudok a környéken, de még nem találkoztam vele élőben.
Csak ám ritka Magyarországon mint a fehér holló. Én Hajdú Biharban élek, és 200 km re mentem az oldalkocsiért a Twin sportom mellé. A megyémben elvétve látok 1-2 db ot rohangálni.
Itt a kezdoar olyan 70000 egy leppukadtert, ezert guvad a szemem.
Egy szebbet olyan 140000-ert adnak. (Lehet kellene vennem egy furgont es hurcolnom az oldalkocsikat a hegyen tulrol! :D )
Lepukkantat/hiányosat már kapsz 15-20 ért is, egy gyári hiánytalant 50 körül. A felújított árát nem tudom, de tippem szerint olyan 70-80 körül mozog. Én 25 ér vettem egy hiányos lepukkantat, 50 et költöttem rá, s még nincs lepapírozva...
Emberek, milyen aron megy egy oldalkocsi Magyarorszagon? En Lengyelben lakom de itt horror arat kernek egy Velorex oldalkocsiert... elkepeszto. Lehet megerne hazamotorozni es ott akasztani ra egy jobb allapotut. (Jawa TS ) Koszonom
Még jó hogy lehet kapni... Sajnos nem vagyok madár...
Az én Ladámon utángyártott cuccos volt. Szerintem azért rugta le magáról olyan gyakran.
Egyébként közben láttam a régi trabant munkahengerhez felújító klt.-t, állítólag a belső átmérő ua., mint a kétkörösé. De munkahengert is láttam, újat, egyköröset, azt meg utánfutókhoz használják mostanában. Lehet, hogy neki esek mégis megcsiszolgatni, pár száz forint egy karmantyú, kap még egy esélyt. Csak valami porvédőt sikerüljön szerezni rá. Mégis jobb lenne, ha a gyári működne jól, biztos jobban díjaznák a műszakin is.
Volt Ladám jó sok évig, nem emlékszem ilyen problémára, persze lehet, hogy csak én úsztam meg. Egyébként ha nagyon meg vagy tollasodva, jó pénzért a németeknél lehet kapni elég sok fékcuccot hozzá. :-D
Pl Itt:
http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/Seitenwagen/Radbremszylinder-Superelastik.html
A Lada kuplung mh-el már szemeztem. Lehet az lesz a vége. Bár tapasztalatom szerint a Lada kuplung mh nem egy megbízható cucc. Max. 2 évet bírt az autóban, az oldalkocsi alján meg szerintem sok mocskot kapna, lehet még addig sem húzná. Mondjuk azért abból még pár év múlva is lehet szerezni ha kell.
Még pontosan nem tudom miét rakom fel....haver nézte,aki segít nekem a szerelésben,ő mondta h megoldjuk valami japánéval,ami lesz épp elfekvőben a garázsban.Én még azzal a résszel nem foglalkoztam,majd az összeszerelésnél...:S addig még hosszú az út!
Autósboltban tuti nem kapsz olyat!
Egykörös fékrendszere még az 500-as Trabantnak volt, azt meg kb 50 éve gyártották.
A kétkörös természetesen már teljesen más.
Például a TDM fékpedálnál is hasonló munkahenger van! Persze nem ajánlom hogy horror árú japó alkatrészekkel old meg. Hallottam már olyat aki Lada kuplung munkahengereket tett bele.
Az is egykörös, és elérhető árú, a pedálét a pedálhoz, a kuplung kinyomót meg a fékdobhoz. Csak a felfogatást kell megoldani!
De alakították már át bowdenesre is. Bár szerintem az elég visszalépés a hidraulikus fékhez képest.
Bogyesz: Milyen másik motor munkahengerét rakod rá?
Attila: néztem autósboltban, találtak elfekvő trabant munkahengert, de nem is hasonlított. Lehet, hogy az újabb változat?
Nem tudtok esetleg valami forrást, hol lehet beszerezni valamit, ami használható lenne nagyobb faragás nélkül? Konkrét típus alapján be tudnám rendelni. Próbáltam helyette keresni, de a mostani munkahengerek legtöbbjének mindkét végén dugattyú van, ennek csak az egyiken. Főfék munkahengert, hogy őszinte legyek még nem is láttam ilyen kicsit. Sajnos a javítás reménytelen, nagyon rozsdásak, gumi szétporladt stb.
Köszi még van egy ismerős megkérdezem h neki megvan-e aztán beszélünk még róla!
Köszi a a segítséget! Azért látom az MZ-s társadalom még mindig összetart!:) Ez jó....4 év kimaradás után újra visszatérve...:)
Na itt van:
http://sz-a.xfree.hu/206220
Szar képek, sajnos ennyit tud a telefonom.
Rozsda nincs rajta sehol, kicsit bemattult, de ezen egy króm paszta segít.
Amin nem segít, az a 2-es képen látható kis félkör csillogások. Na ott kezdi megadni magát a krómozás. Még nem jött le, de kis dudorok vannak rajta. A kép katasztrofális, de ha láttál már ilyet tudod miről beszélek.
Ja, a csatlakozót még nem találtam, de ma szereltem, nem folytattam a rendrakást.
Ha esetleg meglesz megírom mindenképp!
Hát, ez króm, csak látszik rajta az idő. mondhatnám patinás. Lefotóztam, csak nem tudom, hogy lehet ide képet felrakni. mindjárt kirakom valahová és dobok egy linket!
A kissé kopott az mit takar??mert nekem is van 2 már,bár a krómhoz egyiknek sincs már köze sajnos...:( valami jobb állapotút keresnék.... esetleg emailbe egy fénykép róla? zbogyo@freemail.hu
garázsban...
A többiről nem is beszélve!
Nem szabad visszaolvasni, mert elborzadok magamon... :-D
Voltam már a garázsba pakolgatni, szép (majdnem)új salgó polcokat vettem! Ezen a hét végén megyek újra és befejezem a rend tételt, ha most nem lesz meg, akkor valószínűleg nagyon eltűnt.
A kissé kopott légszűrőfedél viszont megvan ha kell.
A munkahenger nekem is másik motor-é lesz rárakva...
Attila!
Az oldalkocsi elektromos csatlakozót még nem sikerült megtalálni a garázsba?Köszi:)
Ilyen munkahengereket már nem kapsz, egyébként megegyezik a régi egykörös Trabant munkahengerrel. Esetleg veteránosok tudnak segíteni benne. Ha nem akarsz vegytiszta gyári gépet akkor meg bármilyen munkahenger megfelelő. Manapság is hasonlóakat használnak a hátsó fékekhez.
A beállításokat lásd itt: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/ETZ250Superelastic.zip
A stabilizátor meg mint a neve is mutatja stabilizál.
Sok autóban van ilyen.
Lényege, hogy ha valamiért emelkedik (vagy süllyed) az oldalkocsi kereke, akkor emeli (vagy lenyomja) a motor kerekét is és persze fordítva is igaz.
Így jobban vízszintben marad a fogat és nem borulsz fel olyan gyakran.
Sziasztok!
Párszor volt alkalmam egy oldalas pannóniát vezetni és nagyon megtettszett. A napokban sikerült szert tennem egy még kicsit csúnyácska, de egyben lévő MZ oldalkocsira, hála a fórumnak. A cutter.hu-n olvasgattam a beállításról szóló "élménybeszámolót". Szinte mindent megtudtam, amit akartam, nagyon jó, már csak arra lennék kíváncsi, hogy a számok jók lesznek-e a 250-es ETZ-hez is? A 30mm összetartásra és 2fok dőlésre gondolok. Ja, ezen az oldalkocsin a fék hidraulikus. Egy kar lóg a fékpedál alá, ami egy munkahengert nyomogat, az pedig a túloldalon a keréknél egy másik munkahengerrel működteti a féket. Ilyen munkahengeretek nincs véletlen, vagy felújítókészletet lehet hozzá szerezni, esetleg valami más járgányéval helyettesíthető? Ahogy elnéztem, csupa rozsda mindkettő. A másik kérdés a stabilizátor. A hátsó lengőkarra van kötve. Az tulajdonképpen mit akarna csinálni, miért jó, hogy van?
Van olyanom, de nem túl szép, a jobb állapotú a gépen figyel.
http://port.hu/pannonia_3_kereken/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=13806947&i_topic_id=1
Ide is beteszem, egy oldalkocsis Pancsival járják a srácok körbe az országot. Szombat délután 5-kor adja a Duna, 20 részes sorozat, szerintem nagyon jó, ma kezdődött.
Hali!
Esteleg enm tudsz jó állapotu króm lészűrőfedelet ts250/1hez?
Stekker nem sikerült még megtalálni? Üdv:Bogyesz
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|