:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
A 250-251-es etz-n is van údalalkalmatosság, de bölcsőváza meg nincs. Attől függetlenül biztos igazad van, hogy a cetkára nem lehet rakni ódalkocsit.
FELEJTSD EL!
A Cetkának SZIMPLA bölcsőváza van. NEM ALKALMAS oldalkocsis üzemmódra. A CZ mindig a sportosabb, könnyebb verzió volt a Jawahoz képest. Nincsenek meg rajta a felfogatáshoz szükséges pontok, na meg nem is elég erős hozzá. Az oldalkocsis üzemmód merevebb vázat igényel.
Ha Pesten vagy akkor személyesen, ha vidéken, akkor utánvét. Én csináltam hozzá két kaloda szerű fogantyút a végére amivel meg lehet fogni, ugyanis a gáztűzhely 2 égője felett melegítettem. Így nem sütöttem meg a kezem. Ha kell írj mélt.
Mindegy, hogy új volt vagy sem, a lényeg az, hogy nem voltál rest kipingálni. Ennél csak az az ismerősöm elvetemültebb, aki holmi wartburg-felújítás keretében drótkoronggal egyenként lepucolta az eredeti ESKA csavarokat, majd elvitte a galvánműhelybe őket, újragalvanizáltatta, és úgy rakta össze. Hát... khm.
Rossz hírem van : a tükörszárak tükröstül vadi újak voltak, de nekem feketén jobban tetszett , és nem sajnáltam rá a festéket :-P
Ha nem hiszed, lekaparhatod, max újrafestem , még van a festékből :-)
Aki képes feketére festeni az MZ tükör rozsdásodásnak indult szárát a helyett, hogy venne egy komplett vadiúj tükröt 290 Ft-ért, annál szerintem jogos a kritika. :-p (Mondom ezt úgy, hogy épp az imént piszmogtam két és fél órát egy újonan kb. 3 eurós filmorsó mindenféle maradék anyagokból való előállításával.)
Új törzskönyv is kell, mivel megváltozik :
a száll. szem. száma
saját tömeg és össztömeg
Biztosítás kell, adásvételi, ha nincs a neveden a mkp. ,ekkor átírási költségek, stb..
Az oldalkocsi a jármű nyilvántartásban nem szerepel. Az oldalkocsi alvázszáma sem az új típusú forgalmiban, sem a törzskönyvben nem szerepel.
Gyanítom csak emiatt eredetiségvizsga nem szükséges, hacsak nem most vetted a motort...
Ha a motorkerékpároddal típusazonos gép az általad kapcsolni kívánt oldalkocsival létezett már magyarországon típusbizonyítványos , forgalomba helyezett verzióban, akkor nincs más gondod, mint ráakasztani az oldalkocsit, és levizsgáztatni.
Itt sikeres vizsga esetén kapsz egy adatlapot plusz ezer Ft.-ért, és ezzel mész az okmányirodába.
A külföldről behozott oldalkocsi származását igazolni kell.
Nem tudom, az itthoni származásáról kell-e papír, főleg, mivel a számát már nem jegyzik sehol.... szerintem nem baj, ha van, vidd magaddal..
Kb. az átalakítási egedély nélkül összekapcsolható verziót írtam le, az átalakítási engedéllyel összekapcsolható más tészta.
A vonatkozó KöHÉM rendeleteket itt találod meg, a dokumentumok közt:
http://oldalkocsi.lap.hu/
Teljesen kiismertél , lebuktam :-)
A "piszmogás" részemről cirka fénysebességgel történik, a többi stimmel :-)
Ja , tutyimutyi vénember vagyok, aki a hamut is mamunak mondja.. nem keverted össze az aprólékost a piszmogóssal véletlenül ? Mert az egyik a tárggyal való bánásmódot minősíti, a másik pedig az embert, akit még sose láttál, tehát így nehéz lenne munkavégzésének módjára következtetni...
szakal666
Érdekelne a plexi, mennyiért adnád, s hogy juthat el hozzám.
Bármilyen meglepő, nekem van ívheggesztésből vizsgám, de heggeszteni ne kelljen, apámnak viszont nincs, de aki nála jobban heggeszt ívvel az festi magát. Pl visszaheggesztette a Weimar rakodógép fordító fogaskoszorú letört fogát, ami a mai napig üzemel. Elég bonyolult szakma.
Köszi, ne fáradj, elhiszem, hogy csináltál egy verandát, már a motorod kapcsán is be kellett látnom, hogy te amolyan nagyon ráérős, szívesen piszmogós tipusú ember vagy. :-)
Hegesztésből én sem vizsgáztam, csak figyelmesen elolvastam egy szakkönyvet, és begyakoroltam az ott leírtakat. Gázcsövet, benzintankot nem hegesztenék, de boldogult 850-es fiatom bölcsőjét, váltóbakjait nyugodtan összeraktam, még másfél évig jártam vele utána a nélkül, hogy újabb törések jelentkeztek volna ezeken a részeken.
Sziasztok! Van egy CZ 472-m, gondoltam oldalkocsissá alakítom, csak azt nem tudomi, hogy mi ennek a menete (papírozásra gondolok)? Annyit tudok, hogy biztosan kell egy új forgalmi, +még egy rendszám + műszaki vizsga. Mennyire macerás dolog ez és kb mennyibe kerül?
Erről nem tudok véleményt alkotni, magánúton tanulgattam hegeszteni, nálam sose volt szakmai követelmény. Ezértis nem állnék neki preciziós hegesztésnek, ismerem képességeim korlátait. Viszont nem gond kapu , vagy kerítés, leglátványosabb kivitelezésem itthon egy 4,4x2,2 zárt üvegezett veranda acélszerkezete..és láss csodát, az ajtó is nyílik :-)
Ha akarod, és most nem fogod sokallni a kép méretét, elküldöm neked :-)
Szerintem vastag anyagot bevont elektródással sokkal-sokkal szebben meg lehet hegeszteni, mint CO-val. Persze megfelelő pálca és némi gyakorlat kell hozzá, de gyorsan bele lehet jönni. (Aki meg gyakorlatlan -mert hát aki nem iparos, annak ez mégsem lehet napi rutin- az vágja felibe a pálcát, rövid pálcával lényegesen könnyebb szép varratot képezni.)
Akkor talán a szakmai hozzáértésed néminemű aprócska hiánya miatt felajánlanám a közvetlen kontaktust neked, ha elfogadod.
Amúgy a hátsófék vezérelné az oldalkocsiféket bowden segítségével.
fullkopy@msn.com
vizvezjav@net-tv.hu
Más: Az oldalkocsit, hogy kell fékezni? Az elsővel és a hátsóval is kell tudni fékezni, vagy elég csak az egyikkel? Elég kezdő oldalkocsis vagyok, és az enyémen nincs is bekötve az oldalkocsi, bár 2 hónapos műszakival vettem-ennyit a vizsgáztatásról.
Persze a pénz nagyon fontos, főleg anyagilag. Azt, hiszem semmi gond nem lenne, ha elég lenne belőle, és akkor nem is kellene azon gondolkodni, hogy gyári vagy sufni. Azért, ha csinálunk valamit legyünk negyon körültekintőek, úgy ahogy Te is mondod. Szerintem erre elég jól felhívtuk mindenki figyelmét, és ez a lényeg!
A gyári hihetetlenül drága, indulj csak ki abból, hogy a velorex oldalkocsi félmillió forint tartozékaival.
Aztán nézd meg a szerelő szettet, és rájössz, a méretei alapján, hogy nem egy félelmetes erőgép csatlakoztatására szolgál. Például akár co-val már szép, és megbízható varratokat készíthet egy hozzáértő szakember. Itthon a trafómmal nem állnék neki....
Nem eszik ennyire forrón a kását.. Van az utcánkban olyan, aki képes a gyárival egyenértékűt készíteni.
Ha nekem betojik a gyári csatlakozóm, szerinted mit fogok csinálni vele? Elmondom neked, legyártom új anyagból a szakmában honos ismerőseim segítségével...
Rendben, ez igaz,de ha ezt mind végigcsinálod szerintem, lassan a gyárit is megveheted. Nem egyszerű heggesztőt sem találni, főleg olyat, aki ilyenhez adja a nevét. Pl apám röntgen alá heggesztett, de motorkerékpár heggesztést nem vállalna.
Az anyagminőséget a kereskedő garantálja, ahonnan veszed, a hegesztést meg a "minősített hegesztő". Előbbit poldi kalapáccsal, utóbbit ultrahanggal ellenőrizheted is, ha nagyon kukacos vagy.
Nem kell fosni egy kis barkácsolástól, egy oldalkocsi-felfogatás nem űrrakéta, s ha tetszik, akár többszörösen túl is méretezheted.
Elnézést! Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ne azért féljünk valamitől, mert azt kiszúrják, hogy nem gyári, hanem azért, mert lehet, hogy tényleg nem biztonságos. Tulajdonképpen csak a vélenményedet voltam bátor megerősíteni, hátha több forrásból meggyőzőbb.
Mint írtam volt vala , tetszett figyelni ? :
"A legyártás rendben is lenne, ha az tényleg megbízható, hiszen életek múlhatnak rajta."
22. hozzászólásomból idézve
Akkor hol is a különbség ? Tessék következetesnek lenni, mert marhára figyelek :-)
Az első megszerzett szakmám : autószerelő. Nagyon komolyan veszem a biztonságot. Nem tartom kizártnak a jó minőségű pótalkatrész legyártását, de azt tudom,ezt kire bízhatom rá...
Egyetértek, azzal a különbséggel, hogy nem a vizsgáztatáson van a hangsúly, hanem a megbízhatóságon. Szerintem a felfogatással nem szabad játszani, ki garantálja a házilag legyártott felfogatáshoz beszerzett anyagok minőségét, az esetleges heggesztésekről nem is beszélve. A gyári azért nagyobb garanciát jelent.
Fogalmam sincs, őt kell megkérdezni. Az biztos, hogy a sufniban kallódó plexidarab házilagos felherkentésénél semmi sem olcsóbb. ;-)
Örülök az új topicnak.Jó ötlet volt.
Üdv.
Amúgy a sok hivatkozás között , amit a kilencesben közzé tettem, van ám olyan csoda is, mint iskolabusz, oldalkocsis mociból.. hat-tíz csemete tuti belefér.. wild magazinban pedig ott a vásárnaptár, szóval, asszem ezeket így spontán nem ismeri azért mindenki... szóval, akinek új, ellesz vele egy darabig , ha ügyesen átturkássza...
Ismétlem a ludas matyi mottóját : egy újszülöttnek minden vicc új :-)
Semmi gond, túléltem már ennél sokkal nagyobb megpróbáltatásokat is !
A legyártás rendben is lenne, ha az tényleg megbízható, hiszen életek múlhatnak rajta.
A másik kérdés, hol vizsgáztatsz, és kiszúrják-e a pótalkatrészt. De ne menjünk ennyire előre, mert még tájékozatlan vagyok.
Mielőtt az egészbe belekezdenél, érdeklődj , tudd meg, hogy az általad kívánt összekapcsolt konstrukció létezett-e magyarországon típusbizonyítványos verzióban.( Bocsi, csak Jawában vagyok kompetens )Szóval ez a típus nekem ismeretlen pálya.
A vonatkozó KöHÉM rendeletnek való megfelelésre gondolnék itt, ha esetleg nem tudod, mire célzok, segítek kigubancolni az elvárásokat. Ha ismered, minden rendben lehet...
Mingyá te is kapsz a pofakádra, úgyhogy időben ugorj félre :-)
Szóval elmentettem a lapot, a kedvencek közé, köszi, nekem tetszik, , de adódna a kérdés, mennyibe is kerülne, az oldalas légterelője, ha kevés a kedvem...
Tavaly a futár peti huszonezerre taksálta a gyárit. azt mondta, rendelhető.
Ezek után volt kedvem négyezer alatt otthon legyártani..
Szia Fullcopy
A 9-es hozzászólásodra írtam, aminek nem volt előzménye, ettől függetlenül bocs ha goromba vagy bántó voltam!
:)
Amúgy szerintem a megoldás a velorex oldalkocsihoz kapható "universal attachment kit" saját kezű legyártása, szerintem én is ezt fogom tenni az Izs-hez: http://www.vxsidecars.com/velorex_parts/attachment_kit.pdf
Zsolt
De ha mindehhez éppen nincs kedved:
http://www.gezanorbert.hu/
Ha valakinek nem tollas a háta, akkor én nagyon az vagyok, elhiheted :-) Másokról sem gondolom, hogy rájuk szakadt az otp, mert akkor nem itt fórumoznának...
Valamit nagyon félreértettél,az előzményből pedig kiderül, a velorex oldalkocsi mz-re való csatlakoztatásról kerestünk volna képet... sajna egy kép kivételével az összes helyett a kép helyén csak pici piros x van..
Máskor kukkold meg, kinek, mire válaszolok, könnyebben szót értünk...
üdvi : Full...
Ha nem akarsz túl magasat, nekem van egy oldalkocsira való polikarbonátom megmaradva. 25cm magas . 4mm vastag.
Szervusz Fullkopy.
Gondolhatod, hogy ezeket az oldalakat már mindenki ismeri. szerintem senki sem szeretne 300-500e Ft-ért oldalkocsit, 50.000Ft-ért pedig felfogatást venni.... Ez a dolgok könnyebbik vége.
Zsolt
Talán itt ?
http://oldalkocsi.lap.hu/
az a baj, hogy nekem is csak ilyen kepeim vannak:(
Csak ezt a képet leltem hirtelen, de keresgélj te is, meglesz....
http://www.mz-b.de/sidecar/Mzv4.jpg
http://www.mz-b.de/sidecar/esw.htm
Megveszed a polikarbonát lemezt az obiban, dekopírral leszabod a félkörívet, és hőlégfúvóval ügyesen meghajtod, mondjuk a kuka oldalán, mint én :-)
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034/11849540#2
Az enyémhez sem volt, magam csináltam, de nem plexiből, hanem polikarbonátból. A formát is magam rajzoltam meg, nem nehéz sablont csinálni.
Nocsak, egy testreszabott fórum, köszi, hygy, itt fogok lakni :-)
Kis izelítő kíváncsiaknak és unatkozóknak :
http://wild.hu/usr_lapok.php?session=
http://www.f2motorcycles.ltd.uk/index.html
http://www.mcasta.ru/
http://home.planet.nl/~motors-20th-century/motors.html
http://www.mz-b.de/sidecar/e562kat.htm
http://www.sidestrider.com/
http://www.sidecar-occasion.com/centre.php?fiche=116
http://www.enetcommerce.com/sidecars/web/index.html
http://www.vmm.hu/
http://www.anothersite.co.uk/gallery/index.php?action=showpic&cat=7&pic=1712
Ha valaki tud Velorex oldalkocsihoz plexit, érdekelne.
tudna nekem valaki abban segiteni, hogy milyen az etz vagy ts elso felfogatasa ami a vazon van? 1-2 kepnek orulnek nagyon:)
Nagyon örülök, hogy megnyílt ez a topic. Egyre több volt az oldalkocsis hozzászólás, így legalább szépen egy helyen lesz minden.
Nahát, ilyen topic is lett?! :) Úgy látszik terjed a kór...
Sziasztok!
Velorex 562-es oldalkocsit szeretnék Izshez csatlakoztatni. Velorex "Universal" felfogatást:http://www.vxsidecars.com/velorex_parts/attachment_kit.pdf keresek, vagy az orosz (sputnik) gömbös megoldáshoz a keresem azt az elemet, amiben a két félcső található. ami a gombszemeket fogja......remélem érthetően írtam :)
Zsolt
ha van valakinek mz oldalkocsihoz valami alkatresze szoljon, elsosorban felfogatasok erdekelnenek:)
Matifu keresere, megnyitva.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|