:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Pár kép róla:
http://home.planet.nl/~dreuning/elefanten/biermz.jpg
http://www.superelastik.de.tt/
http://www.redleg.co.uk/awegg/awmzrac1.html
http://www.hemmings.com/index.cfm/fuseaction/carshow.getshow/make/MZ
http://www.mzklub.dk/images/photoalbum/173.jpg
Na ez a teló nem gyenge!
Halihó!
Nem értem miért kell fikázni az oldalas MZ-t, szerintem pont az a legjobb ezek között (szocioldalas).
Mivel hidraulikus késleltetett és szabályzott féke van gyárilag a Superelastik oldalkocsinak már a 60' -as évek óta még a Trophy korából.
Egyébként a rugózása is a legjobb, mivel torziós rúdja van amelyet a lengővillához kell erősíteni (kanyar-stabilizátor) és állítható a rugóút.
Ezen kívül nem kell jógagyakorlatokat végezni ki-be szálláskor (nyitható az eleje), zárható csomagtartója van (nem kell kivenni az üléstámlát), van vászontető és oldal szélvédő is gyárilag +csomagtartó (még1).
Ha valaki tud eladósorban lévőt bármilyen állapotban szóljon! Előre is köszi.
Nem lehet általánosítani. Tény, hogy a tárcsafék hatásosabb, de nem csak ez az előnye. például nem érzékeny annyira a vízre, mint a dobfék.Ezekkel tisztában vagyok, a szakmám és a gyakorlatom miatt nem is kevéssé.Az oldalkocsissal már a száz is nagyon sok, egy yamahával nem is érdemes összehasonlítani, ott nyilván másak a követelmények. Egy ezerkettes ladára is fel lehetne szerelni a szervódobot, de lehet, hogy felesleges.. nem innen kéne megközelíteni a dolgot.
Viszont nem lehet össze sem hasonlítani, egy kopott, bordázott fékdob,és egy kemény, ezeréves megégetett fékpofa hatásfokát mondjuk például a sajátom tökéletes fékdobjával a hozzá illesztett puha, rendkívüli tapadású fékpofájával.. Viszont nekem ilyen van, ezt használom, és nyilván ebből is indulok ki.
Egy jármű fékezhetősége még ebben sem merült ki, már utaltam a gumikra, mert hiszen mit ér a fék, ha az intenzív lassításra a gumi tapadása az úthoz megszűnik, és csak tehetetlenül, kormányozhatatlanul csúszni kezd..
Maradjunk abban, hogy az oldalas három személlyel mindenképp nehezen manőverezhető, és főleg hegyről le nagyon nehezen fékezhető. Ezen a tárcsafék elöl javíthatna, de ennél a típusnál akkora nagy csodát nem tesz azért.
Mindhárom dobféket rendesen karban kell tartani és megáll a gép, ha kell...a nyolcvan feletti tempó egyszerűen nem biztonságos ezzel az öreg konstrukcióval, és ennyi.. nem száguldásra tervezték, hanem arra, hogy nyugisan , odafigyeléssel, akár három embert is elvigyen.
Üdv Mindenkinek!
Pav 40 felújításra szoruló utánfutót keresek. (lényeg, hogy minden része legyen meg)Ha valaki tud ilyet, vagy bármi segítséget, megköszönném!
Üdv.: Petike
Oldalkocsisnál meg aztán triplán muszáj. Én vezettem két személy + csomagok tip. kissé elhanyagolt oldalkocsis MZ-t, hát mit ne mondjak, halál közeli élmény volt! Az oldalkocsi miatt ugye össze-vissza megy, és még az a lelki megnyugvásod sincs, hogy ha nagyon önállósítja magát, akkor meg tudj állni... na tudod kinek kell ez. Holmi elhagyott vidéki úton még csak-csak, de városi forgalomban cserintem mindenképpen érdemes féket rakni alá. Az pedig elől tárcsa (advanced usereknek dupla tárcsa), hátul meg át kell alakítani hidraulikussá, esetleg egy terhelésfüggő fékerőszabályzóval kiegészítve az oldalkocsi lengőkarjánál. De persze egyszerűbb venni egy lepattantabb golf vagy ritmo kabriót. ;-)
A Pannóniámon dobfék volt, bocs nem fék csak lassító berendezés, a Yamahámon meg FÉK. Én szeretem a FÉK-et, az pedig tárcsfék. Szerintem. Egyébként írtam a magyar Jawanak emilt, de nem regáltak. Megvannak még? Tavaly válaszoltak.
Már van tárcsafékes jawa elsőkerék, ennek a felszerelése ugyan költséges, de megbízható. Megjegyzem, a szürke fékpofákkal , a puha típussal felszabályozott fékdob esetén nem okoz gondot az oldalas megfelelő fékezhetősége.. persze jó gumikkal.. Ha az oldalason mindhárom fék jól fog, szerintem tök felesleges hókuszpókuszolni, vagy átalakítani..ti tudjátok, nekem nagyonis jól működik.
Gondolom a tárcsafék miatt akarod a TZ villát berakni, hogy meg is álljon a szerelvény. Én egyszer láttam egy japán kismotort, ami ETZ tárcsával volt felszerelve. A nyerget egyszerűen oda AWI hegesztették a villaszárhoz.
Talán a Jáwán is lehet valami ilyesmit...
Köszi a válszt, így nem verem magam fölösleges költségekbe.
A TZ villában tényleg elég gyenge a rugó, szerintem jobban jársz ha hagyod a Jawaét. Az enyém előfeszítés nélkül is felüt pl lejtőn kis gödörbe hajtáskor. Persze bele lehet rakni valami hengeres vasdarabot a rugó meg a záródugó közé, de a helyzeten ez se változtat túl sokat. Amúgy meg villámgyorsan és javíthatatlanul tönkre is megy ez a fing alucsöves megoldás. Én pl. 1700 km alatt kukaéretté varázsoltam az ilyen telóimat a felvidéki hegyekben. Egyszerűen nem bírja a nagyobb oldalirányú erőket, pedig ilyenek oldalkocsizásnál elég intenzíven jelentkeznek. A TZ telót felejtsd el!
Van valakinek Mz-s oldalkocsival tapasztalata? Főleg az első teló viselkedése érdekel, úgyanis Etz első villát raknék a Jawaba, de nagyon puhának tartom, és szerintem szólóban is hamar felüt, vagy van rá valami megoldás?
Azért nekem felkeltette az érdeklődésemet.Csak sajnos időm nincs,mert mindjárt itt a vizsgaidőszak.De utána megkeresem a tagot.Köszi a segítő infót.
Üdv.
Gyáriban nem láttam ilyen klassz sátrakat, az alkatrészkatalógusban sincs.Csak egy kis ponyvát adtak hozzá, az csak arra jó, hogy lefedje az oldalkocsit a szélvédőtől az ülés háttámláig.Utas nem fér alá..A Pancsiét is megirigyelhetjük...
Elég erősen Velorexre van kihegyezve az oldal :).
Tetszik, hogy némelyikre már fabrikáltak üzemi használatra csinált utasvédő ponyvákat. Vagy ezek gyári cuccok?
Régebben a Stoye gyártott érdekes merev, beüvegezett bodegákat az oldalkocsijaira, de ezek a ponyvás megoldások mondjuk jóval praktikusabbak.
Egyszerűbb itt megnézni őket, asszem van köztük jókora is, azt nem küldeném inkább át.
Jónéhány oldalas itt kukkolható :
http://www.verstegenmotors.nl/fotoboek__zijspannen.htm
Ühüm, ezt viszont már láttam :-) Ha a múlkor a másik fórumon átment a cenzúrán, hát most is ... A sok szép lopott képet, amit még nem láttam, baci nélkül ide kérem : vizvezjav@net-tv.hu , viszonzom,ám, elég dundi könyvtáram van jópofa gépekből..
Hát inkább most se. A jó nénikéjüket!Én mindenesetre jól elvagyok :(
Ebbe talán már beleegyezik az illetékes elvtárs:
http://img.tar.hu/greenslingshot/img/20750179.jpg#3
Basszus. Talán most:
Hát, ezen még talán segíthetünk :)
Felküldtem még néhány oldalkocsis képet, de ezek alighanem egytől egyig ndk-s témájúak, régebbi keletnémet kiadványokból reprózgatva.
Kései vacsi közben csak arra összpontosítottam,egy rövid pillanatra, mi volt az előzmény, mire válaszoltál :-)Így már vilu...
Így jár, aki nem lopkodja le a netról a neki tetsző képeket a saját gépére .. azt a képet megkukkoltam volna pedig..
Én is az általad linkelt képről írtam az első pár sort.
Azt érdekes megfigyelni, hogy ezeken a kimondottan oldalkocsis használatra csinált gépeken egytől egyig személyautókerék van. Szóval normál motorként ezek már elvileg se használhatók, így viszont nem tudom mi értelme van a három kerekes megoldásnak. Akkor már inkább egy kabriót vesz magának a fogyasztó, mellé meg egy használható nagymotort.
A képtáras malőr viszont az én lelkemen szárad, azt a képet még a kétszemélyes oldalkocsi korábbi témájához csatoltam.
Igaz a mellékelt képen látható oldalkocsi nem üzemszerűen volt kétszemélyes, hanem - szerintem baromi ötletesen - az L-alakú csomagtartó fedél volt belülről párnázva és hátranyitható, majd valami menetes szárakkal rögzíthető.
Így végülis egy negyedik ember is viszonylagos kényelemben el tudott kuporogni az ily mód kiképzett "vésztartalék" jellegű ülőhelyen.
Csakhát azóta valamiért eltávolodott minden képtáras képem :(.
http://www.motorforum.hu/ujdonsagok.asp?newsid=3DE99A7866B24CE
Hogy kerültél a képtárba, én a fentire hivatkoztam!!! :-))
Csak annyit tudok, hogy Duna tipusú!
Hát, nem tudom, mit gondolt, aki ezt kitalálta... talán valami ausztráliai vonalzóval húzott úton... máskülönben nagyjából erre lehet számítani 200-nál:
Hát, tényleg nem lehet hétköznapi az élmény, amikor egy ilyen őrület 200 fölött repeszt. Pláne az utasnak. Huhh! :) Nekem személy szerint már a szóló motor hátsó ülésén is halálfélelmem van, de ez aztán mindent überel.
A kétszemélyes oldalt valami ilyen formában képzelem, mondjuk egy jó kis R 12-es béjemvéhez kötve. :)
Akkor tőled se hiába kérdeznék, hogy hol van a Lengyel utca. :-)
volán tefu spirál = voláncsiga...mint volt volános autószerelő és volántaxis , emlékszem a "szakkifejezésre" :-)
Magyarázat a leírtakhoz : tákolt motor=tákolt oldalkocsi.
Kertai: egy közismert kis budakeszi HVCS.
:)
Mikor én ezzel az öreggel beszéltem, azt mondta, hogy az ő fia az a srác, akiné az előbbi hsz.-ban (és fentebb is)említett M72-es mellé Duna oldalkocsiból és szögvas-deszka kombinációból házilagosan tákolt motor. Illetve az egész rozsdabánya.
Kertai szerint ez a fiatalabb roncsgyűjtő kevésbé van elszállva.
Ez valahol ott Makkosmáriánál van, egészen az erdő szélén. Csepelek, autóbuszok, traban-500 meg ilyesmi áll ott sok. De mind csak annyira van összerakva, hogy a filmen jól mutasson. Az ominózus szódás motoron pl. se karbik, se bovdenek nincsenek - viszont telibe van fújva szürkével. A csepelek is ilyenek, mennek, meg rajtuk van a volán tefu spirál, de ha közelebb mész, láthatod, hogy ahol lyukasra rohadt a lemez, épp csak egy darab matricával takarták le, hogy a festéket tartsa valami. Szóval messziről valami nagy kincsesbányának tűnik, de valójában semmilyen kincs nincs ott, csak frissen festett roncsok.
Valamikor Bp-n gyerekkorom táján szinte az összes üveges oldalkocsival szállította az üveget... csak a nagy táblákat vitte tgk...
Tudtommal a mai napig gyártanak speciális teherszállító oldalkocsikat valahol az oroszok környékén.. nemrég láttam képeket a neten... egy csomó katonai , mezőgazdasági és sport qvad és kistraktor társaságában.. meg is van:
érdemes átnézni a menüből a :
"Motorcycles" teljes választékát, sok csoda van ott..
Ez lenne a teherszállító,
Side-car cargo izh-9.204
http://www.mcasta.ru/eng/mainhome2.htm
Köszi, még annyi érdekelne, hogy mivel külön kapom meg a mocit és az oldlakocsit, mire figyeljek mikor összerakom.
Attila
Budakeszin lakom,de eddig csak egy uralról tudok itt amin oldalkocsi van.Fehér az egész masina meg az oldalkocsi is.Egy öregé.Egyszer odamentem hozzá,hogy megkérdjem mennyiért adná el.Kicsit el volt szállva az árakkal,mert valami millió feletti összegeket emlegetett.Mosolyogtam egyet aztán eljöttem.
Ennek a teheroldalkocsinak viszont ha lesz időm utánajárok.
Üdv.
Budakeszin van egy pasas, aki filmezéshez szokott veterán járgányokat kölcsönözni, neki van valami urálja, amihez egy szóda-szállító oldalkocsi van kapcsolva. De persze nem működőképes, épp csak úgy össze van dobva meg lefestve, ahogy kirakták valami korabeli utcaképhez díszletnek.
Máshol már kérdeztem, elég bambán néztek rám, ezért itt is halkan kérdezem: van itt valakinek teheroldalkocsija?
Meg is van, tévedtem, nem megy százhatvannal, kétszázhatvannal megy.:-)http://www.motorforum.hu/ujdonsagok.asp?newsid=3DE99A7866B24CE
A Jawa tropicon találnál infókat vezetéstechnikából, ha rászánnál a visszaolvasásra pár hetet :-)
Alapból: olyan helyen ülj rá először, ahol nincs forgalom, és nagyon széles az út. Se fa, se árok, se kerítés.A reptér közepe a legjobb elkezdeni..Ne ijedj meg a beszitáló kormánytól, húzz a rögzítőn kedved szerint. Tegyél ellensúlyt az oldalkocsiba.Menj ki terepre gyakorolni, kis sebasséggel, meredek és oldalfelé dőlő helyeken. Jobbra kanyarnál ha gyorsan veszed, felborulsz, bal kanyarnál, ha gyors a tempó, megemelkedik a kormányzott kerék, és a gép kitör az ívmenetből.Magyarul nem veszi be a kanyart...Az oldalkocsi féket megbízhatósági szempontból vizsgáld át, mert ha bekap, ledob a ló....érdekel még valami ?
Hellótok!
Nem sokára hozzá jutok egy oldalkocsis Pannoniához, ha minden össez jön.
Azt szeretném kérni, mivel még sose volt dolgom odlalkocsival, hogy légyszi vlki mesélje el, v adjon egy linket ahol le vannak írva oldalkocsival kapcsolatos alap dolgok.
Kösszi.
Attila
Manapság is gyártanak kétszemélyes oldalkocsit.... teljesen zárt, hifi is van benne.. a rossz nyelvek szerint azért, hogy 160-nál elnyomja a benne ülők halálsikolyát :-))
Ez tök igaz, ha akarod, megkeresem a linket.. a motor képét leszedtem a netről, az máris megvan.. a zeus..
Tudok neked olyan linket is küldeni, ahol távol-keleti iskolabusz- oldalkocsit találsz... sok csemete belefér..
asszem ott van a tropic nyitása táján bemásolt hivatkozásaim közt is.. ha nem leled, szólj..
Valaki mesélte, hogy Erdélyben jó 20 évvel ezelőtt látott gyárilag kétszemélyes oldalkocsit egy 600-as Zündapp mellett. Izgalmas darab lehetett ez a tandem oldalkocsi, mert a Zündapp nem volt valami gyakori darab már akkoriban se, de ennek a pofának eszébe se jutott vételi ajánlatot tenni rá, hanem csak a hajó külön eladására agitálta a szerencsétlen tulajt.
Érdekes egy jószág lehetett.
Tandem motorkerékpár, két oldalkocsival???
Akkor én jobbat mondok.
Motor két oldalkocsival plusz egy kulival:-)))))
Gellénházán, a "reptéren". Meg fogod talákni, nem olyan nagy hely ez.
Most jöttem rá, hogy ismerjük! Méghozzá tavaly Zalaapátiban börzén találkoztunk, s beszélgettünk is. Te szervezed ugye? S, hol lesz pontosan?
Hi Petike07!
Megnéztem a képeket a gépedről. Nagyon szép, igényes munka, gratulálok hozzá.
Üdv! Shamen
Hali!
Én nem tudom ismerjük-e egymást?:) Azt tudom, hogy megyek börzére.. vagyis ha az idő is engedi. Amúgy Zalaháshágyon lakom. Te? Neked milyen géped van?
Üdv.: Peti
Nem Gellénházai, hanem gellénházi :)
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|