:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Használta már valaki az idén egy kis örömködésre a háromkerekűjét?
Az enyém sajnos reménytelenül atomjaira hullottan várja sora jobbra fordulását, de ilyenkor lendíteni szokott a dolgok menetén egy kis kedvcsináló-útibeszámoló. :)
Ja, ja, szénszállító. :-) És még a filmen is feltünően lomha egy valaminek tűnik az a fogat.
Csak érdekességnek jegyzem meg, hogy az "Égig érő fű" című 1979-ben készült filmben van egy teheroldalkocsis motorkerékpár, azt hiszem M72-es, de lehet, hogy BMW. Az biztos, hogy Pannónia lámpák voltak rajta.
Nem kell nagyon visszaolvasni: a 289-es hozzászólásomban eléggé eltértem a témától. Egyébként amiért igazat adtam neki az nem a témától való eltérés miatt volt hanem a kifogásolt beszélgetések stílusa miatt. Kértünk egyeseket szépszóval is már a megfelelő hangnemre, úgy semmi értelme nem volt, de úgy látszik a csúnya szavak használata csak egyeseknek engedélyezett. Azt meg végképp nem kell belekeverni, hogy ki milyen gyakran ír a topikba.
Egyébként az általam említett videókra még mindig kíváncsi lennék, ha tud veleki ilyet, jelezzen!
Végfre most már te is. Ideje volt...
Cavingtont neki! Püff bele! Retek utca / Szilágyi E. fasor (szirlmaihoz menet). Te magad dicsekedtél el vele.
Na jó, most már én is unom ezt a dedót.
"A hangnem indokolt , bár kicsit durva?" Ezt komolyan gondolod? Szerinted mindenkinek ilyen stílusban megengedhető véleményt nyilvánítani ?
Tudod, mi lenne itt, ha valamennyien így reagálnának ?
Nem kicsit durva ez a stílus, és nem is megengedhető. Attól főleg nem fogadható el, aki legutóbb egy hónapja írt itt valamit.
Viszont, ha neked a fent idézett az álláspontod, akkor ha esetleg eltérsz a tropic témájától, vagy csak válaszolsz valakinek, aki eltért, vedd úgy, hogy az általam megkifogásolt írás neked is szól. Majd emlékeztetlek. Akkor veled szemben lesz szakállnak igaza..kicsit durva lesz, de bele kell törődnöd, mert szerinted indokolt..
Zk! Ha egyszer balesetet sem okoztam, hogy a fenébe hagyhattam volna bárkit is cserben? Má megin okosabb vagy.
Az utángyártott villák helyett talán egyszerűbb /olcsóbb/ lenne valahogy a Trophy villáját bevarázsolni sztem.
Azt hiszem egyébként, h valahol németföldön csinálják a TS-TZ vázba egyszerűen csak az eredeti helyett berakható oldalkocsis Earles-villát, talán a fotókon is ilyenek láthatók?
Tud valaki oldalkocsis videókat ajánlani?
Nem a versenygépek érdekelnek, hanem az utcai motorokról szeretnék valamit.
Egyébként Szakall-nak igaza van, és a hangnem is indokolt, bár tényleg kicsit durva.
Ha már így berobbantál, talán ide kéne biggyeszteni, kiknek is szántad ezt az írást.
Valami azt súgja, hogy ezután meg fogod kapni a neked való válaszokat ...
Lehet, hogy nem fogsz örülni :-) Kicsit nagyon elvetetted a sulykot , úgy gondolom.
Vagy talán még elnézést kérhetsz motoros társaidtól a minősíthetetlen stílusért, amit kellő indok és jogosultság nélkül itt alkalmaztál.
Menj! Lőjetek sort!
(Hamlet utolsó mondata)
Síri csend és hullaszag.... :-)
Basszátok meg!!!
nem zavar senkit, hogy oldalkocsis topicban leledzünk?
csépelitek a szót, ill. a betűt baromságokra!
Istenbizony fárasztó olvasni!!!
Ennyire marhák vagytok felnőtt ember létetekre?
Próbáljatok meg az adott témánál maradni!
A szófosást pedig helyezzétek át a "Csevegőbe"
Én a magam részéről ha tudok szakítani egy kis időt arra, hogy belenézzek az engem érdeklő témákról szóló beszélgetésekbe, nem oldalakon át való érdektelen civódások és semmitmondó replikák olvasására vágyom!!!!!!!!
UFF ÉN BESZÉLTEM !!!
Hah, jó is volna, ha a villamosok visszatáplálnának. De a többség nem. Ezt csak a hannoveri kocsik tudják, meg az a kevés régi tátra meg ics, amiket utólag elektronikus vezérléssel láttak el (pl. 59-es és 2-es vonalak). A többi maximum az utastér fűtésére használja a fékezéskor keletkező energiát, mint a metro.
A fékfelújítás buktatója a berohadt csavar. Egy látszólag egyszerű kis fékcsőcseréből iszonyat dolgok tudnak kisülni, tipikus probléma a berohadt légtelenítő csavar. Ha kis balszerencséd van, tőből bele is törik, és akkor lehet menni a bontóba (vagy esetleg egy mérettel nagyobbra kifúrni, de ez a gyakorlottaknak sem mindig sikerül).
A villamosról: A jármű féküzemben automatikusan keresztmezős kapcsolásra kapcsol, és a hálózat felvevőképességéhez mérten visszatáplálja a fékezéskor termelődő energiát. Ha nem képes visszatáplálni, akkor az áramot a tetőn elhelyezkedő fékellenállásokra kapcsolja. Hogy ezen energia se vesszen kárba, a rutonos villamosvezető itt szokta megsüttetni a grillcsirkéjét.
A fékfelújítás kapcsán az lenne a legfőbb buktató, ha valaki elmulassza, mikor aktuálís lenne :-)
Ami késik, nem múlik. Addig is ne felejtsd el megemlíteni, hogy az oldalkocsiddal már kétszer taroltál, ráadásul aljas módon cserben is hagytad az áldozataidat.
Meg azért azt se felejtsük, hogy *kicsivel* többet mentem az elmúlt évben, mint te. És hidd el, "voltak helyzetek", jónéhány - na bumm, egyet bebuktam a sok közül, és akkor mi van? Nagy számok törvénye.
AMi meg a jawa fogyasztását illeti: majd akkor szóljál, ha sikerül egy olyan 638-ast felmutatnod, ami azonos körülmények közt kevesebbet fogyaszt majd, mint az én exem. Van rá 10e Ft-m, hogy nem tudsz ilyet előállítani! (Én ugyanis már próbáltam.)
Na + az is érdekelne, hogy mi a véleményetek erről a telóról:
http://www.mzklub.dk/images/photoalbum/173.jpg
http://www.mzklub.dk/images/photoalbum/174.jpg
http://www.mzklub.dk/images/photoalbum/175.jpg
Ez a Dán mzklub honlapján van de a németek, hollandok és az angolok MZin is láttammár ijet.
Azt mondják, az oldalkocsihoz a TS váz a legjobb és csak oldalkocsison láttam ilyen +oldást.
Nyilván házi készítésű és MZ hátsó telói vannak ETZ tárcsával.
Tudomásom szerint a villamos fékezéskor visszatáplál a hálózatba :-).
Ha már a féknél tartunk Te mint autószerelő kifejthetnéd, hogy milyen buktatói vannak egy fékfelújításnak.
Az igazság mindíg nézőpont kérdése.Nemrég irogattam például arról, hogy a "jármű átalakítás" , mint definíció, teljesen másként van meghatározva a KöHÉM rendelet, és másképp az adófizetés szempontjából.
A fékkel ugyanez a helyzet, nézhetjük közlekedési szempontból , vagy vizsgálhatjuk a fizikai törvényszerűséget.Mivel ez nem egy tudományos tropic, maradnék a hozzánk közelebb álló lehetőségnél :-)Az mondjuk tényleg nem lenne rossz, ha a keletkező hőenergiát átalakítva elraktározná valahováa gépezet, ahonnan később elő tudjuk nyerni..
levendel vs. Zapkorte : Nektek + azt mondanám, hogy ha az én hozzászólásaim miatt alakult ki ez a parázsvita hát bocsika én ezt nem akartam!
De azért, hogy mégis hozzászóljak nekem is sikerült 6liter körüli fogyasztást kihoznom a 150-es ETZ-ből ami szerintem irreális de a vezetési stílus és a gép műszaki állapota baállításai nagy mértékben befolyásolja.
Az MZ oldalas fékjével kapcsolatban + azt szeretném kérdezni, hogy mennyire volt azon a gépen a fék műszakilag rendben? Mert attól, hogy újak a betétek még egyáltalán nem biztos, hogy fog a fék. Ha egy fékdob elhesználódik fel kell újítani pl. felesztergáltatni, hogy eltűnjenek a felületi bemaródások na + hogy kerek legyen mert lehet oválra van kopva stb. így pedig tényleg nem fog.
A Pancsival az volt a gondom, hogy a leírása szerint a gyári új sem elég jó. De ez az MZ-re nem érvényes.
Fullkopy! Tudod mit? ... Igazad van!
Az üzemi fék egyik és altalában első feladata, hogy a féktávolságon belül megállítsa a járművet.
Az hogy fizikai értelemben ezt hogyan csinálja megint csak mellékes. Pl. a mozgási energiát hővé, elektromos árammá vagy 3liter benzinné alakítja.:-)
Hát barétom, benned egy kampányfőnök veszett el. Leleplezni! Tényeket félresöpörve kitérni!
A tények: nekem „fék nélkül” sem sikerült még balesetet okoznom szóló motorosi pályám során, de még elszenvednem se, pedig voltak helyzetek.
Nekem még van szocimotorom és érdekel is a téma. Én igyekszem más beállítottságát, akár „hóbortját” tiszteletben tartani. Ha pl. valaki 12-es Rigát használ, én nem tartom kötelességemnek a tulaj részére kiselőadást tartani a racionális belátásról, mert nyilván nem a
kalkuláció, a hideg pénzügyi-gazdaságossági számítások végett csinálja amit csinál. Ennyi.
Nem tudom miért akarnék én fogyasztásvitát generálni. Senkinek nem juthat eszébe egy ilyen már-már valószínűtlen fogyasztásból a típus hibájára következtetni. Elhisszük neked, hogy ennyit evett. De ehhez az értékhez már „hozzáértő” tulaj kell…
Részemről a vitát lezártam, már nincs mit hozzátennünk a leírtakhoz.
Széles utat! :)
Tessék, íme, levendel, az intrikus! Újabb jawa-fogyasztás vitát akar kiprovokálni. Hát csak azért sem! Túl vagyok rajta, ember, kb annyira érdekel a téma, mint a homokozó meg a meccsboksz.
Megj. az MZ-idet sem a szél hajtja, és abból a lovettából, amit rájuk költöttél, neked is lehetne rizskályhád. (Ha veszel egyet, igérem, hogy leszerelem róla neked a féket, csak hogy ne érezd a "motoros szemléletedet" veszélyben. ;-))
Én nem vetítek, csupán a jól belátható tényeket közlöm. Nem hinném pl, hogy lenne még egy olyan jawa tulaj, aki 8 literes fogyasztást ki tudna csikarni a gépéből :DDDD
Hát azért irigyellek titeket kicsit...Ennyi energiátok van......Hogy nem nő tyúkszem az ujjatokon a sok hozzászólást gépelve...
Nem, te provokálsz azzal, hogy te beszélsz össze-vissza. Én éppenséggel pont arra próbállak rádöbbenteni, hogy a saját hibáidat vetíted ki rám.
Tényleg nem ide való. De ezért még nem fogom lenyelni a piszkálódásaidat.
Összevissza beszélsz és provokálsz. Ez már tényleg nem ide való.
Micsoda? Generál? Azt nevezed te generálnak, amikor a bundás blokkot a porban forgatva lógó főtengellyel, kerregő csapágyakkal, és üllő+kalapács módszerrel kiegyengetett használt szimmeringekkel összebütykölsz? Szegény r. fényezőnek még ma is égnek áll a haja, ha eszébe jut a generáld. =8-o
Az öt motorod: 1 zündapp 2 sárga 3 zöld 4 piros 5 trophy.
Nocsak. Pedig meggenyeráloztam már 5-6 blokkot (jó, nem ez a világcsúcs) és gyakorlatilag mindent láttam már belülről és atomjaira szedve. Sőt! A legtöbb esetben jobb lett, mint volt, amit csináltam. Ez tényleg nem figyelemre méltó, egyszerűen csak eredményes. Nem tudom mi az az öt és mit jelent a sikerült, de két jármű mindig üzemképes.
És ennyi épp elég.
Én nem fikázok ,te fikázol, heee! :)
Éppenséggel a motoros munkásságod sem valami figyelemre méltó, gyakorlatilag ötből másfelet sikerült összerakni (ugye a zündapp csak félnek számít, mert nincs levizsgáztatva). Szóval hagyjuk ezt a fikázást. Legalábbis addig, amíg az én nagypolákommal kell hazautánfutózni a rozsdás lomjaidat. ;-)
Naná, hogyhát persze ! Mit képzelsz rólam ,tán azt hitted alulképzett vagyok ? Még tanulmányt lopni azért én is tudok a netről :-))http://www.ejjt.bme.hu/programs/actuators_automatic.html
Ki beszél itt GA3-69-ről? Az autó. Én a te szocimotorodról írtam és hát abban ugye igazam van...
Ez így jól hangzik. Sőt! az "eldisszipálódik" nagyon tudományos kifejezés :)))
Figyelj apám, én eddig (egy híján) minden járművemen úrrá lettem, a te életutadat viszont lelkesen megvett és soha el nem készült roncsok szegélyezik, ott voltak a gaz-69-ek, a polski fiat, az oldalkocsi rocskádat is rég befalazta volna szirmai, ha én nem nyúlok a hónod alá, szóval te csak ne fikázgass engem, amiért fél év után eladtam a csehszlovák benzintemetőt.
A fék nélküli motorozásnak meg egyszer még meglesz a böjtje. Szerintem hajmeresztő, hogy a lustaságodat felelőtlenséggel kompenzálod, én csak azt a szerencsétlen lízingbankot sajnálom, akinek majd fölmászol a sokmilliós kocsijára. ;-)
Na, félre a tréfával, most én jövök a tudományos titulussal, nehogymá' lemaradjak :-)
A gépjárművek mai fékezési folyamata külső energiát használ fel a jármű lassításához és megállításához, s így a jármű mozgási energiája a fékezés alatt teljes mértékben hővé alakul és eldisszipálódik.
Továbbra is kitartok amellett, hogy fékezéskor nem hőt termelni akarok, hanem lassítani, vagy megállni.
A fék feladata, tehát a jármű megállítása, a hő termelés pedig a technológiából eredő fizikai folyamat.
Köszi akkor én ez már nem írom le megen:-)
Nem érted a lényeget,amire utaltam: fékezéssel nem az a cél, hogy hőt termeljünk ,hanem, hogy lassuljon a járművünk. A többi stimmel..
Azt már az oviban is tudtam, hogy a súrlódás hőt termel :-)
Nyilvánvaló, hogy ízlések és pofonok külömböznek. Kinek ez kinek az jön be. Az is nyilvánvaló szerintem, hogy nincs tökéletes konstrukció, hiszen ha lenne akkor nem lenne értelme a fejlesztésnek :-).
Szerintem akik itt vagyunk azért vagyunk itt mert nekünk valami miatt bejön a szocimotor az összes hibáival együtt.
Sőt ha megosztjuk egymással tapasztalatainkat, hogy melyik hibára ki milyen házi megoldást alkalmaz akkor az egy jó dolog.
Ui: tehát a fékezés elve éppen az, hogy hővé, vagy másféle energiává (ami szintén hőfejlődéssel is jár, pl. dinamó elven vill. energiává) alakítsuk át a mozgásit, a súrlódásnak éppen az a lényege, hogy ezt a hővé alakítást biztosítja.
Zapkorte! Te tényleg csak fikázni jársz ide, alig volt szoci járműved és azon se tudtál úrrá lenni, úgyhogy kuss és izgasd inkább a bicikliseket! ;-)
Fullkopy! Az energia megmaradásának törvénye rámutat, hogy az enyergia nem vész el, hanem átalakul. Ezt nem a Kabos Gyula találta ki, tényleg így van :). A mozgási energia a súrlódás következtében hővé alakul, ami a fém alkatrészekben elvezetődik, illetve ezekről sugárzás útján a környezetbe átadódik. Ha a fékszerkezet túlmelegszik, a környezet által átvett(levegő) hőenergia kevesebb, mint ami termelődik, akkor az energia - tetszik, nem tetszik - megmarad mozgásinak, nű=0 felé tendál, a betét is leéghet következményként, és olyankor kész a baj.
A tárcsafék hatásfoka azért jobb, mert jobb a hűtése - értsd: azonos idő alatt több hőenergiát passzol le a környezetének, ezért elég (és szükséges) a kis súrlódó felület.
Piri! Téged olvasva olyan érzésem van, mintha az egy évvel ezelőtti belső monológomat hallanám. Csakhogy azóta tapasztalatokat szereztem a járművel és most már másról monologizálok...
Egyébként azért hasznos az emzé dobfék, mert megtanítja az embert motorozni. Motoros fejjel gondolkodni. Hamar rájövünk, hogy a vészhelyzetek elkerülésének csak egy mellékes módja a fékezgetés (értékelhető eredménye az ilyesminek úgysincs egy TS emzén), emellett ösztönszerűen kialakul a menekülőutak számontartása bármilyen forgalmi helyzetben, és állandó jelleggel.
Az egyik haverom hamar megunta az ilyesféle motorosleckéket, vett egy tárcsafékes rizskályhát és vagy háromszor orrolt bele az előtte blokkoló autó hátuljába, a jó fékében bízva. A fék persze jó volt, de a fékút így is kevésnek bizonyult mert nem szokta meg a kisagya az állandó készenlétet, így szóba se jöhetett már a kikerülés.
Persze azóta is így vezet, hüledezve nézem, hogy bőven féktávolságon belül és mindig az előtte haladó jármű közepét követve, vagy a jobb szélen, ami ha lehet még rosszabb. De hát ezt ő tudja...
Szóval kis kitérő után azt mondom, hogy dobfékes TS oldalkocsit nagyon nehéz megállítani. Amikor vizsgára vittem a járművet, frissen illesztett, "harapós" betétekkel indultam, de a Németvölgyi út aljára gyakorlatilag megszűnt minden fékhatás. A vizsgán szerencsére nem nézték a fékeket és azóta megszoktam ezeket az állapotokat, de azért először egy kicsit ledöbbentem, hogy fehérednek az ujjaim, görbül a fékpedál, a fogat meg enyhén gyorsul a piros lámpa felé :(
Mindössze arra akartam utalni, hogy a hő keletkeztetése fékezéskor egyáltalán nem lenne cél, tehát, nem "feladata" a féknek a hőtermelés, , hanem csupán kellemetlen "melléktermék".
Legalábbis közúti járművek esetén.. a vasutat az autószerelő suliban sajna nem tanították nekünk :-)
Szerintem ez azokról a személyekről szól, akiknek ilyenjük van, illetve sokunknak itt a topicon már csak volt.
Az embernek meg bőven lehet olyan járműve, amit nem istenít. Pl a suzuki swiftet kevesen istenítik, mégis sokaknak van. Nem csak fehér és fekete létezik, isten meg életveszélyes múzeumi lelet, vannak köztes árnyalatok is jócskán. Pl. egy ETZ-n töltés is, fék is van, nem életveszélyes, a kissé túlhaladott dizájntól eltekintve teljesen megfelel a század igényeinek. De ettől még vannak hibái, pl. a lehetetlen, keskeny, bütykös, kezedet feketére fogó tip. aluminiumból való fék- és kuplungkarok, amelyek kényelmetlensége miatt nap-mint-nap bosszankodhat az emberfia - amíg meg nem unja, és ki nem cseréli, vagy föl nem húz rájuk egy-egy darab benzincsövet. :-)
Én azt hittem ez a topic a szocimotorok istenítéséről szól....
De ha fikázni kell őket akkor az az igazság, hogy az összes 1 nagy rakás sz@r és max múzeumba valók, mindegyik életveszélyes és a mai XXI. századi alapkövetelményeket meg sem közelítik.
"Fékezéskor az adott tömegű, V sebességgel haladó testben felhalmozott mozgási energiát az S fékúton ható fékezőerő vonja el, illetve - pontosabban kifejezve - hő - vagy más energyiává alakítja."
Ez egy idézet a MÁV vezéigazgatóság által kiadott egyik műszaki tankönyvből.
Szerintem ezek a vasutasok tudhatnak valamit mert nekik nem 45t-t kell 80km/ó-ról megfékezniük hanem 3000-ret.
De jó a meglátásod a dolog lényege a jó hőelvezetés mert ha túlmelegszik nem fog rendesen. Nem véletlen vannak bemarások a fékdobokon (mer az olyan szép) hanem azért, hogy jól le tudja adni a keletkezett hőt.
A fékfolyadékról + annyit, hogy azt azért nem árt néha ellenőrizni -az összetételét is- na meg a tömörséget, szintet stb.
De tulajdonképpen igazad van :-)
Hehe, okfejtésed azt a klasszikus taglájnt juttatja eszembe, hogy "egyél szart! egymillió légy nem tévedhet!". :-)
Az MZ oldalkocsi meg a legjobb példa arra, hogy az ördög a részletekben bújik meg. Eléméletice minden szép és jó, de mindenben van valami kis apró idiótizmus, ami miatt húzogatni, feszegetni, rugdosni, bosszankodni lehet. Vajúdtak a hegyek, és szültek egy egeret!
Hogy a velorex milyen, azt nem tudom, lehet, hoyg még rosszabb, de azért ezt a super-izét is bőven lett volna még hová továbbfejleszteni.
Ami meg a jawa kétkulcsos fékét illeti, hát -khm- én elég gyorsan beleuntam, de nem is ismerek rajtad kívül senkit, aki dicsérné. A laprugó viszont a legjobb, alapból közelíti az ideális logaritmikus a karakterisztikát, mit a spirálos cuccoknál csak mindenféle faxnis segédberendezésekkel tudnak nagy nehezen szimulálni. Az sem véletlen, hogy a teherautók laprugósok! Sokkal szélesebb határok közt terhelhető azonos jósággal. Az én nagypolákom pl. még akkor sem ült le a gumituskóra, amikor tele volt rakva MZ alkatrésszel, és a tetején még tetőcsomagtartóra rakva ott viritott egy szuperizébizé oldalkocsi is. Kicsit leszállt, de maradt rugóútja, és nem esett szét. Egy spirálrugós kocsi labdába sem rúgott volna ilyen terhelésnél. (Legfeljebb egy nívókiegyenlítéses "vásáros merci".) Jó a laprugó, és jó laprugós járművet vezetni!
Lenne valami, amivel nem értenék egyet :
"Egyébként a fék feladata, hogy a mozgási energiát hővé alakítsa megfelelő hatásfokkal"
Szóval, a fék a két anyag közti nagymértékű súrlódást, tapadást használja ki, aminek nagyon kellemetlen mellékhatása a hő keletkezése. Ezt szükséges minél hatásosabban elvezetni, mivel a túlmelegedés károsíthatja a fékpofát, fékbetétet, hiba - fékpofa ragadása- esetén esetén pedig esetleg felforralja a fékfolyadékot.Azt nem kell ecsetelnem, hogy mit jelent a folyadékban a gázbuborék.. cirka annyit, mintha elszakadt volna a bowden.
Az "ilyen súlyokat" az egészen pontosan 115kg. A saját tömege meg 85kg. A teherváltozaté + azthiszem 125/75 kg.
Ezt a gyártó cég mondja na+ a KFF mivel ezekkel a paraméterekkel engedik közlekedni közforgalomban. Ugye nem gondoljuk, hogy ha müszakilag nem lenne biztonságos engednék a forgalombahelyezését?
Sajnos már nem emléxem, hogy hogyan v. egyáltalán lehetett e állítani a Dunámon a rugózást mert több mint 10 éve eladtam mivel életveszélyes volt. Érdekes módon a Pannónia gyári féklassítási értéke nem felel+ a mai műszakilag kívánatos értéknek ezért én nem értem, hogy pl. az egyáltalán hogyan kaphat műszakit.
De visszatérve a Duna oldalkocsira arra biztosan emlékszem, hogy laprugós volt.
Remélem nem kell bizonygatnom, hogy a spirálrugós hidraulikus lengéscsillapítás az egy modernebb konstrukció. Továbbá remélem azt sem kell bizonygatnom, hogy a hidraulikus fékrendszer modernebb a huzalostól, a tarcsa+ a dobostól. Egyébként a fék feladata, hogy a mozgási energiát hővé alakítsa megfelelő hatásfokkal (féklassítási érték), hogy ezt milyen technikai mószerrel éri el az mellékes.
Pl. a Jawa 2 kulcsos dobjai igen jó hatásfokkal működnek és akár 1 ETZ tárcsára is rápiríthatnak ez korántsem monható el a Pancsiról sajna (ezér adtam el - többek között).
Személy szerint a huzalféktől azóta rettegek mióta a P10-esemen elszakadt vészfékezésnél na az elég gázos volt szerencse, hogy nem vol fenn a Duna.
A stabilizátort az MZ mérnökei tervezték és évtizedeken keresztül gyártották. Ha nem lenne értelme nemhiszem, hogy így lett volna. Amúgy a TS250-re 3590802-es vázszámtól lehet oldalkocsit szerelni. Nyilván a Tied korábbi lehetett.
Attól, hogy Te nem érzel külömbséget fékpadi mérések még igazolhatják a stabilizátor jelentőségét 8-).
Wolfram Riedel - Christian Steiner által írott MZ Hogyan tovább? című könyvében a 71. oldalon a 22. ábra mutatja az oldalszélvédőt 8-).
Na jó lehet, hogy a vászontető az házi :-).
Először is köszi az infót majd dobok egy mailt levendelnek.
"csak sajnos a kivitelezés, az olyan "endéká"" erre nem tudom mit mondjak mert ez1 szocimotoros-oldalkocsis topic itt nincsen más csak Velorex, Duna, +Superelastik. Ezek pedig mind minimum közel 20 évesek, sőt konstrukciójuk, gyártásuk az 1950-es évekre nyúlik vissza és korrektül csak úgy lehet megítélni őket ha a korabeli technikával hasonlítjuk össze.
Itt azért +jegyezném, hogy az 50'-es 60'-as de még a 70'-es évek elején is a Japán motorgyártás a futottak még rizi, bizi +a többiek kategóriájába tartozott.
Viszont az MZ (IFA mint a DKW jogutódja) és a Jawa akkor világmárka volt.
Kinézetre biztos ez a legjobb, de menettulajdonságait illetően jobb a Jawa. Amellett erőtanilag is elég beteg dolog egy nyitott vázra ilyen súlyokat aggatni.
Általában a többi o.k. rugózása is állítható, a nálunk elérhető darabok közül a Duna oldalkocsiké a legkényelmesebben.
Gyári vászontetőről és oldalszélvédőről nem tudok, de a fék "késleltetését" ugyanúgy be tudod állítani bowdenes kialakítás esetében is, mint itt.
A stabilizátor meg nem ér egy hajítófát se, eleinte nem volt beszekötve a rúd, mert nem volt hozzá való hátsó lengőkarom, amikor aztán lett, nem éreztem említésre érdemes különbséget a két állapot között.
Az viszont tény, hogy a szögletes orr-résztől eltekintve tényleg ez a hajó fest a legjobban :)
így ahogy leírod, ez tényleg mind szép és jó, csak sajnos a kivitelezés, az olyan "endéká". Amúgy levendelnek van "bármilyen állapotúja", tárgyalj vele!
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|