:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Na lehet oldalasra utánfutkálót?
Ha megmongyátok énis megmondom mi volt a jelem az oviba :-)))
Ugyanitt a 9. hozzászólásom is tartalmaz hasonló oldalakat. Kukkold meg!
Az utánfutó -kuli- költségei aránytalanul magasak, a praktikuma megkérdőjelezhető.Ha nem elég a 2 oldaltáska, és a csomagtartó, akkor talán, de ekkora cuccal már tuti nem motorral mennék.
Az oldalas nagyon sok helyen elfér,hiszen keskenyebb a kispoláknál, a csodálkozó autósok pedig mindíg visszaengednek , amikor sort előzök, vagy kerülök ki. Az Ural, az már széles...
Ezt már a suliban is megmondták, ugyan politikai nélkül, azért köszi..
Bocs = kismedve.. hogy jön ez ide ? :-)
Kár, pedig lefotóztam , a szandimat,hogy meg tudjam mutatni, az enyém szebb :-p
Bocs még annyit, kíváló politikai újságíró lehetne belőled!!
Veled nem vitatkozom, nem érdemes!
nekem fésü. vagy pöttyös bögre? már nem is emlékszem. Majd holnap megkérdezem anyámtól, ő biztos tudja, minden hülyeségre emlékszik. Múltkor is nagy lelkendezve mesélte, hogy képzeljem, találkozott a villamoson az általános iskolás tanítónénijével... így ötven év után lazán megismerte, és olyan természetesen érdeklődött a hogyléte iránt, mintha csak tegnap találkoztak volna utoljára.
Apám, neked aztán vastag bőr van az arcodon ! Nem te írtad épp most a Police fórumba, hogy milyen szandálod van ? Még te beszélsz a dedóról???
Bagoly mondja....
"Meg fogsz lepődni, acélbetétes szandálba járok, meccsre, koncertre nem járok. a bukót csak azért veszem le nehogy rablónak nézzenek. Nemi erőszakoskodóknak jó erőben kell lenniük. Mivel pénzem nincs azt nem féltem. A dohányosokat ha lehet kerülöm.
Hirtelen ennyi."
Az nem zavar, ha nem egészen a topic témájáról esik szó, a vita sem, viszont a személyeskedés az igen.
TISZTA DEDÓ!!!!!!!!!!
Mi volt az oviban a jeletek?
No, megbántani talán nem akarlak. Főleg nem a kenyérkereseted miatt. Piszkálni, azt esetenként igen :-).Fehér ember nem felejt. Tőlem futárkodhatsz is, tökmindegy .
Pozícióval, vagy vagyonnal versengeni amúgy is hülyeség, amit máshol eltitkolunk, itt se fogjuk bevallani.Természetesen nem tudjuk, mennyi van másikunk folyószámláján, vagy hány ingatlana van... A látszat pedig nem néha csal ..
Valahogy majd csak kiizzadom a köryezetvédelmi vezetői fizetésemből. ;-) Mert hogy én sem futárkodom ám már egy ideje. De tévedsz, ha azt hiszed, megbánthatsz vele, ha felemlegeted, mert sokkal rosszabb munkákat is csináltam már, és azokat sem szégyellem.
Tévedésben vagy, én személyesen ilyet nem csinálok,- hacsak nem itthon - de az alvállalkozómnak kiadhatom :-P A klasszikus " bőrözés " amúgy ma már nem műxik, szelepfészekmarás utáni csapfelsőrészcserével javítják. Nem olcsó, gyűjtsél rá még picit :-)
Nincs kedved megbőrözni anyám csapját? ;-) Amúgy dolgozni nem szégyen. Nem dolgozni, az a szégyen. Meg szerintem az is, ha valakinek igénye sincs a továbbfejlődésre, és vénségére is megmarad sudribunkónak. :-p
Klassz kis oldal!
De komolyra fordítva a szót:
Én, mint utánfutóval motorozni tapasztalatlan emberke azt gondolom, hogy jó lehet nem dobozokat cipelni a mocin, hanem nyugis tempóban hatalmas útravalót húzni magam után. És így az egész "járműszerelvény" mégis megtarthatja szimpatikus KESKENYSÉGÉT, így továbbra is élvezhető annak minden előnye - ellenben a széles oldalkocsis szerelvénnyel.
Bár már egyre inkább kezdek letenni az ötletről. :-(
Hát ezt nemtom...
Télleg tuggyavalaki?
Valakitől viszont azt hallottam, hogy nálunk vagy oldalkocsi, vagy utánfutó lehet a motorhoz. EZ IGAZ?
http://www.texassidecars.com/trailers.htm
csemegézz :-)))
Valami ilyesmire gondoltam:
http://www.californiasidecar.com/img/trailers_elite_01.jpg
:-)))
Ja és ha 1et csinálsz akkor szerintem csinál6sz többet is eladásra és visszajön a lé :-)))
Szerintem így kell ehhez hozzáállni :-)))
Szerintem érdemesebb csinálni egyet.
Mert az minima léből kigyün azt a sok lé megmarad az államnak+a mérnöknek és akkor is 80-120 ba benne lesz viszont olyat csinálsz amilyet akarsz és az biztosan tecceni fog :-)
A gyári val nekem az a gondom, hogy 70-80kg az összsúlya az MZ + 110-et vontathat.
De szólóban nem lehet valami jó bár még nem próbáltam, viszont oldalasra egy 2 kerekű 110kg-ost kéne csinálni :-)))
Esetleg, hiánypótlásként riksakuli a távolkeletről ?
Vagy taxi oldalkocsi ?
http://www.sidestrider.com/
Nem akarok rosszmájú lenni - á, dehogy :-) - , de esetedben nem mindegy, hogy jogi diplomával, vagy környezetvédelmi képzettséggel futárkodsz?
NA! Úgylátom olcsón kulim továbbra sem lesz.
Viszont tetszik ez a pezsgés a téma körül! :-)
Persze, bagatell... "annyi a kikötés," mint adásvételnél, ingatlan esetén, a második általánosát gyúró Golonka is megcsinálhatja az adásvételi szerződést, csak ügyvédnek kell ellenjegyeznie a magánokiratot. Azért a kis, fél, vagy egy százalékért az ingatlanértékből..... Egy " mérnökóra" akár a havi kereseted is lehet...
Azért ez elég szégyen, hogy egy valaha, nem is régen, Magyarországon szériában gyártott horogról nincs dokumentációja a KFF-nek.
(Amúgy én is majdnem benyaltam ezt hajdan, mert átíráskor kifelejtették a kocsim forgalmijából a vontatási adatokat... másnap visszamentem, de nem is akarták beleírni, hogy nincs benne a BM nyilvántartásban, elő kellett vetetnem velük a régi forgalmiját, és rábökni, hogy de itt pedig itt van körbélyegzőstül, mindenestül, a kocsin rajta a horog, tessék szépen beírni.)
a dokumentációt bárki elkészítheti, aki ismeri a géprajzot, csak annyi a kikötés, hogy egy, a Magyar Mérnöki Kamara által vezetett szakértői névjegyzékbe a járműtervezés műszaki szakterületén bejegyzett szakértő ellenjegyezze. Ez nem hiszem, hogy egy-két mérnökóránál tovább tartana, és ha megvan, akkor zöld út, kiadják az engedélyt, és már csak össze kell ilyeszteni, és áttolni a soron.
Csak szeretném kiemelni egy mondatodat, hátha valakinek nem tünt fel: műbizonylatos vonóhorog. Már maga a vonohorog vizsgáztatása egy vagyon, bármilyen meglepő a motorkerékpárra is azok a szabályok vonatkoznak, mint az autóra. Kollegámnak gyári, rendszámos futója van a Pannóniája után, nem is volt vele gond a műszakin, csak a vonóhoroggal. Most egyedileg kellene vizsgáztatni, hacsak nincs meg valakinek a gyári dokumentáció.
A motorkuli utánfutó, csakúgy, mint a cseh társa már bizonyított, semmilyen gondot nem okoz, nem rontja a menetstabilitást. Viszont elfér bent a bukó :)
Jawához a PAV40-est ajánlom, ebay-en szokott lenni, legutóbb 450 euróért ment el egy. A hazai forgalomba helyezése pedig olyan 70000 körül lehet.
Én az aproneten nem olyan rég láttam egy nagy csomó kulit, 40 és 100e között.
Én nem kis mutatványnak tartom, ha a szóló motort jól meg tudja tartani az ember huzamosabb ideig esés nélkül, de ilyen vonszolmánnyal ez utóbbi dolog valahogy garantáltnak tűnik.
Nem rontja ez semmivé pl. az épphogycsak meglévő ívmeneti stabilitást és hasonlók?
Persze, hogy lehet utánfutót építeni. A gépkocsié is egyszerű. Nem kell más, csak egy terv, amit szakirányú mérnök készített, olcsóért.. Ezt kell engedélyeztetni a KF-nél, mint tudjuk,marhára szégyellnek pénzt elfogadni. Lehetőleg műbizonylatos futóművet kell alápöckölni, meg műbizonylatos vonóhorgot kell rápöckölni. Aztán már csak az egyedi megvizsgálás lehet hátra a forgalomba helyezés előtt, majdnem ingyen. Fő az optimizmus :-)
Gyakorlatilag csak olyat érdemes építeni, amilyet nem lehet kapni, mert speciális célra kell.
Amúgy elég sok a hazai gyártó, úgy tűnik, több a vadász, mint a vad...
http://www.gepjarmuszakerto.hu/index.php?menu=1511
Üdv!
Jawahoz keresék oldalkocsit. Ha valaki tud egy eladót, akkor dobjon már egy mailt, esetleg képpel, vagy csörögjön.
06304141610
Kulio
Utánfutót lehet építeni. Gépjárművet nem nagyon (legfeljebb különleges rendeltetésű, kereskedelmi forgalomban nem kapható gépjárművet ill. versenyautót), de utánfutót azt teljesen lehet. Egy haverom is épített egy egyszerű kis futót zártszelvényből, alápöckölt valami rönyó torziós rugós futóművet úgy ahogy volt, az egyetlen problémájuk annyi volt vele, hogy hol az alvázszám. Erre a srác beleütötte hogy DP000001, na ezzel aztán tök boldogok voltak, már írták is a forgalmit.
De szerintem nem érdemes vacakolni. Legalábbis addig biztos hogy nem, amíg ki nem próbáltál egy ilyet az életben. Mert ha enélkül belevágsz, esetleg még csalódás ér.
Megj. én a helyedben inkább csinálnék a jawa oldalkocsivázára szerelhető teherplatót, mint régen a szódások, az egy garasba sem kerül.
üdvözlet!
motor utánfutó témában a totalbike.hu-n van egy cikk egy, már meglévő, gyári motorkuli vizsgáztatásáról. Az, hogy annyit kell érte fizetni, mint egy szóló motorért, még semmi, de általában a mindenféle aktatologatók sem tudtak vele mit kezdeni, csak sokadjára.
Ha ehhez hozzáadunk egy egyedi építést, a költségekbe és az átfutási időbe bele sem merek gondolni... :)
Szóval ha mindenképpen ilyet szeretnél, akkor szerintem gyárit vegyél valakitől papírokkal, és így sok idegeskedéstől kíméled meg magad.
Nem, hanem a vezetési élmény... Szirmai gyorsan belátta, hogy ez a kurclifircli max egy bevásárlás idejéig kibírható, többszáz km-et menni vele kimeríti az emberkínzás fogalmát.
Ennyire rövidéletű lenne ez a téma? :-)
Szirmai Gábor, a neves kortárs afrikautazó csinált egyet magának, amikor Tunéziába indult a '38-as DKW-n. Szépen fel is pakolta, és el is indult... majd pedig a sarokról visszafordult, a kulit undorral lekapcsolta, átpakolta a cuccait, és elment szólóban.
Szerintem inkább csinálj egy és nagy csomagtartót, és cuccolj arra.
A "HyGy" javaslatára itt vágok bele egy új témakörnek: KULI
Már jó ideje vadászom a JAWA után egy kulira. Sikertelenül. Ennek kapcsán két lehetőséget látok a továbbiakban:
1., Itt is kikiabálom a kérdést: tud valaki eladó kulit?
2., Arra gondolok, hogy jó lenne csinálni egyet - "házilag". De ennek bizonyára hasonlóan komoly technikai-statikai szabályozása van, mint a gk. utánfutóknál: engedélyes műszaki terv (rajz) - a többit viszont nem tudom.
JAVASLATOK?
Üdv! Lui
Tudok egy eladó 634-es oldalas Jawat, képek alapján jól néz ki. A motor Budapesten van. A gazdája képet tud küldeni. 110ezret kér érte, ha jól tudom. 1,5 év műszakival.
Tel:06 70 253 45 03
A motor nem az enyém!
Köszönöm, talán megoldódott.
Ha mégsem sikerül, jelentkezem.
Eladó egy működőképes, zöld forgalmis Izs Duna oldalkocsival. Érdeklődni CSAK telefonon (mert nem az enyém) Ár megegyezés szerint!
tel.:06702597803
megvan kérlek, csak a teló szár kivan szakadva a házból ,meg el van görbülve meg ki van folyva az olaj meg...stb egyszóval szar .találtam egy zsir újjat ,de az a baj ,hogy csak kölcsönbe tehát keresnem kell eggyet ha van ötleted szivesen fogadom.
egyáltalán nincs meg, vagy csak felújítás helyett akarod cserélni?
Sziasztok! velorex tip/jawa oldalkocsi/ -hoz keresek lengéscsillapitót.Ha valaki tud segiteni ,azt megköszönöm.Addig is jó motorozást!!!!!!!! ""redná-redná""
Szevasz! Ha még nem oldódott meg a problémád az oldalkocsi vizsgáztatással, nyugodtan hívj fel. Most vizsgáztattam le a T5-ösömet egy Dunával. Meg a 250-es Simsonomat is. A számom: 20/9707-815.
Mivel igazolod, a származását, és azt hogy az oldalkocsit rögzítő tartozék a mocidhoz való ?
Szerintem nézz ennek utána a legilletékesebb helyen, a Főfelügyeletnél, vagy a KF vizsgaállomáson, keresd a műszakvezetőt.
Bp.XIX Vas gereben 2-4 Hetényi Tamás
348 20 60
Szig. Szt. Miklós 06 24 367 007
A gond az, hogy nem mindíg egyformát mondanak...
Ez lenne a tuti :
Műszaki Engedélyezési Osztály
Osztályvezető : Pajor Ákos
Cím : 1082 Budapest, Baross utca 76.
Levélcím : 1387 Budapest, 62. Pf.: 30.
E-mail cím : autocert@muszak.kff.hu
Köszönöm. Mivel gyári felfogatással raknám fel, ezért gondolom azt elfogadják. Jól gondolom?
Két dolog hiányzik.
Az adásvételi szerződés, valamint a bizonyság arról, hogy az oldalkocsi rendelkezik -e gyári tartozékkal a motorkerékpárodhoz való csatlakoztatásra.
http://trike.wplanet.hu/oldalkocsi/KFF_oldalkocsi.rtf
„a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas;”
A közúti járművek - beleértve az oldalkocsival felszerelt motorkerékpárt is – műszaki megvizsgálását alapvetően az 5/1990. (IV.12.), illetve a 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet szabályozza.
Az 5/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet 2.§-a foglalkozik a jármű összeépítés, jármű átalakítás fogalmával.
Sziasztok! Tud valaki nekem segíteni Duna OK. kárpitozásában. Fényképekkel, méretekkel, egyéb infoval? Köszönöm.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|