hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 03. kedd 
Ferenc, Olivia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás

Összesen: 40 oldal

piri
válasz erre | email2006-07-06 00:54:10
Vagy letörött a bukástól :-)
sorszám: 499 (57520)
(előzmény: levendel, 2006-07-05 23:18:50)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-07-05 23:18:50
Az emzém helybenfordulási képességén úgy javított az előző tulaj, hogy lenyeste a kormány ütközőfült a vázról. Szóval lehet bicillis kormánymozdulatokat tenni vele. Az se rossz.
sorszám: 498 (57517)
(előzmény: kecel, 2006-07-05 10:56:13)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-07-05 13:04:02
Te Keceli vagy? Mert van ott egy srác, aki tudna bemutatót tartani oldalas Jawaval, ő balra kanyarodáskor az első keréken az oldalas kerekén és az oldalkocsi jobb elején kanyarodik. Kicsit extrém.
sorszám: 497 (57470)
(előzmény: kecel, 2006-07-05 10:56:13)

 
 
kecel
válasz erre | email2006-07-05 10:56:13
Nem mentem még Jawa oldalassal, mindenesetre az Ural öléggé stabil, habár nem próbálgattam emelni bal oldalra, de nem okoz gondot a normális kanyarvétel (veterán tempóban)... :-)
Farolni, helyben megfordulni vele nagyon könnyen megy, és igen humoros. Főleg annak, aki benne ül. :-D
sorszám: 496 (57450)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-30 12:45:38)

 
 
piri
válasz erre | email2006-07-01 22:51:54
Én inkább arra gondoltam, hogy akar egy Uralt a Jawa helyett :-)
sorszám: 495 (57180)
(előzmény: Powerarc, 2006-06-30 15:36:38)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-06-30 15:36:38
A Jawa oldalas is megfelelően stabil, ha van benne alapban pótsúly, ami nálam egy beton járdalap:))))) És még csak nem is zavarja az utast.:))))
sorszám: 494 (57056)
(előzmény: piri, 2006-06-30 13:05:38)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-30 13:05:38
Má értem ezé akarod eladni :-)))
sorszám: 493 (57044)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-30 12:45:38)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-30 12:45:38
Gondolom, sokkal stabilabb, mint a Jawaoldalas, mik a tapasztalataid?
sorszám: 492 (57041)
(előzmény: kecel, 2006-06-28 17:21:48)

 
 
Planetas
válasz erre | email2006-06-30 00:00:38
Izs Planeta-3 oldalkocsis motorkerékpár ,kítűnő állapotban,6000 km-rel,rendezett papírokkal,második tulajdonosától eladó! Érd:patent@vipmail.hu
Ár:260000
sorszám: 491 (57000)

 
 
kecel
válasz erre | email2006-06-28 17:21:48
A motorom M-63-as, csak a papírja M-62-es sajnos. Ehhez sikerült szereznem egy M-62-es oldalkocsit, aminek a papírja M-63-as. :-) Szóval pont nem stimmelnek a papírok és a típusok, de a felfogatási pontok ugyanott vannak, és a műszaki vizsgán is nagy volt a kavalkád, úgyhogy átment. :-)
sorszám: 490 (56833)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-28 11:42:32)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-28 11:42:32
Milyen típusú oldalkocsi van rajta?
sorszám: 489 (56776)
(előzmény: kecel, 2006-06-27 13:34:04)

 
 
kecel
válasz erre | email2006-06-27 13:34:04
Most minősíttettem át az Uralomat szólóról oldalkocsisra. Hatósági vizsgán kellett átnyomni. Nem volt egyszerű adminisztratíve, és műszakilag sem volt a toppon a jármű, de végül átment. :-) A vizsgáztató nem volt 100%-ig képben, hogy ez gyári oldalkocsi-e, arra kell-e engedély, vagy hogy, stb. Kis segítséggel megoldódott minden. :-)
sorszám: 488 (56613)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-27 09:11:55
Ez nem mentség, hiszen felajánlottam, hogy kifoltozom neked. Szélvédősarkot lehet kapni komplett kisajtolva, az ajtók tetejét meg kellett volna húzni üvegszálkittel, mindezt megcsinálhattad volna nálunk a jó kis melegben egyetlen feltétellel: ha egyszer idehozod, addig csinálod, amíg el nem készül, és akkor aztán elviszed. Én azt hiszem, ez volt a fő probléma, lusta voltál egy-két hétig mindennap dolgozni rajta. De akkor miért nem támasztottad be egy jattos vizsgára??? Most már tengelyig van a sárban, az oldalát benőtte a moha, és alja ha volt is, most már biztos, hogy tényleg nincs neki. :-( Szétbasztad az autót, ez az igazság. Jobb lett volna neki, ha marad az Autóipari kutatóban, ott legalább betonon állt, nem a nedves földbe süllyedve. :-(
sorszám: 487 (56592)
(előzmény: levendel, 2006-06-27 09:05:29)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-27 09:05:29
A teljesen jól kinéző polszi alja rojtosra volt már akkor is rohadva és a jól ismert, nehezen kezelhető helyeken (szélvédő alja, ajtóborítások teteje stb) bugyogott a rozsda.
Ha nem bugyogott volna, már le lenne vizsgáztatva, hiszen a mechanikus bajokat magas színvonalon orvosoltam.
sorszám: 486 (56589)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-27 08:37:10)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-27 08:37:10
Ezen én is gondolkoztam, de aztán be kellett látnom, hogy annak a járműnek a veterán-értéke vajmi kevés, volt, mivel a fődarabok nemhogy eredetiek, hanem még tíusazonosak sem voltak, és hát gyakorlatilag a teljes karosszériát újra kellett volna gyártani, mert nem volt olyan eleme, amin ne lett volna minimum 2mm vtg kittréteg.
Ilyeneket nem érdemes őrizgetni, mert száz év múlva is max bontásra vagy papír-donornak veszik meg nyomott áron.
Te viszont egy teljesen jól kinéző polákot rohasztottál szét budakeszi mostoha mikroklímájában. :-(
sorszám: 485 (56580)
(előzmény: levendel, 2006-06-26 23:23:43)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-26 23:23:43
Ha így áll a dolog, akkkor te éppen elkövetted az elképzelhető legnagyobb baklövést.
Rendben, hogy majd lesz némi érdeklődés a nagypolákra, de a 850-es Sportqpé FIATra már most is van, és az idő múlásával sokkalta egyértelműbben hatványozódik majd, mint a pók iránt.
Na azt a gépet volt kábé akkor olyan marhaság eladni, mint fater által a 328-as roadster béjemvé elől 1972-ben "ügyesen" kitérni.
Ácsoltál vón' egy kis féltetőt a dunakeszi faházad mellé, oszt elálldogál ott a masina a nyugdíjazásodig :))
sorszám: 484 (56562)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-26 19:43:46)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-26 19:43:46
Ezt gondolta a Matyi bácsi is, amikor lánggal összevágta az egyik topolinóját, a másikat elcserélte egy 850-es fiatra, a harmadikat meg eladta valami 5e Ft-ért egy kölyöknek. Most meg bánja, mint a kutya, aki hetet kölykedzett, azt mondja, ha a három topolinot megtartotta volna, most gondtalanok lennének öreg napjai.
Sőt, egy tizenöt éve ugyanígy gondolkodtak a skoda oktáviákról, moszkvics 407-esekről, a pannóniák blokkjából meg kerti traktort csináltak, a kerekiből meg furikot. Oszt lám, most meg micsoda kereslet van az ilyesmi iránt! Meglásd, még te is könnyen megélheted, hogy a fejed vered majd a falba, mint Matyi bácsi, hogy "ha azokból a nagypolszkikból, trabantokból, vásáros-mercikből egyet is eltettem volna, most mit érne". Éppen ez a veteránnepperség varázsa: hogy akkor kell venni, amikor a kutyának sem kell, és akkor kell eladni, amikor a pénzes balekok mind olyanra vágynak, és sehol máshol nem találnak, mert rég kohósították őket.
Persze az igaz, hogy ehhez még egyéb tényezők együttállása is szükséges, pl. hogy működjön az a kohó (ezt ugye ma Mo-n adminisztratív eszközökkel biztosították, és a boncibontóban olyan beszámított piros zsigulik mennek a mennybe, hogy bele lehetne ülni beléjük, és menni velük), továbbá hogy a kereslet kialakuljon, divatos legyen vén tragacsokban pöffeszkedni, nem úgy, mint mondjuk 20-30 évvel ezelőtt, szóval egzisztenciát nem érdemes rá alapozni, de ha már egyszer helyed van, hát miért ne? Enni nem kér.
sorszám: 483 (56528)
(előzmény: levendel, 2006-06-26 17:58:33)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-26 17:58:33
Hát, azt nem hinném, hogy egy közismerten serblivasból, nagy tömegben előállított szocialista licencautó valaha is értéket fog képviselni. Esetleg úgy 3-400 év múlva.
Egyébként elég átlépni az északi határunkat és tapasztalhatjuk, hogy ez a "ritkaság" kb. olyan nagy számban fut napjainkban is az utakon, mint a zsigulik.
Asszem ez a felismerés tett pontot az amúgy is lanyhadó érdeklődésem végére.

Amit viszont igazán sajnálok, az a 407-es moszkvicsunk hasonló szintű átadása volt egy érdeklődőnek. Szerettem azt az ótót, de mégsem lehetett helye az udvarunkban.
Szerencséra apám azért semmit nem tolt a méhbe.
sorszám: 482 (56519)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-25 09:46:27)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-26 17:49:26
kuli.kuli.kulikuli
sorszám: 481 (56518)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-26 15:51:20
:-))
sorszám: 480 (56507)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-26 08:52:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-26 08:52:28
Add el, ahogy van, és vedd meg az enyémet, sokkal olcsóbban jössz ki, és egy csomó melót megspórolsz :-)
Az is 87-es, de már csak motorozni kell vele...
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034#2
sorszám: 479 (56464)
(előzmény: furfarag, 2006-06-26 08:35:17)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-26 08:35:17
Szétkaptam az oldalast.Gátló felsőszilenten csak a flex segít/belerohadt a csavar/,az alváz eleje megütve,a csónakról nem is írok Szóval siralmas,pedig 87-es évjárat.
Még szerencse,hog van még két oldalkocsim bontva.A motorhoz még nem nyúltam hozzá, de szerintem is benzin vagy főfúvóka.
sorszám: 478 (56461)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-25 11:38:56)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-25 11:52:14
Ez egy hülyeség, forgalomból kivonva elálldigálhatna levendel egyik sufnijában a hat közül, állagmegóvására annyit kell költeni, amennyibe egy ponyva kerül (kb 6e Ft). Teljesen ingyen kapta, még csak át sem kellett iratnia, de akár még használhatta is volna, mert teljesen működőképes volt, csak egy vizsgát kellett volna rá farag(tat)ni. De nem, e helyett éppúgy veszni hagyta, mint ahogy azt a faterja szemére hányja most a bmw-vel kapcsolatban. Mókás.
sorszám: 477 (56398)
(előzmény: Matifu, 2006-06-25 10:39:37)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-25 11:38:56
Szerintem keveset kap, szintet kéne állítani.
sorszám: 476 (56396)
(előzmény: furfarag, 2006-06-25 10:43:45)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-25 10:43:45
Háronegyed gázig gyorsul, utána minnél jobban húzom,annál jobban lassúl.
Valószinüleg karbi lessz, mert most tettem bele gyári elektronikus gyujtást és aznem változtatott a dolgokon.
sorszám: 475 (56384)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-24 20:00:52)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-06-25 10:39:37
Te is tudod, hogy nem ilyen egyszerű, egy vagyon fenntartani, üzemeltetni ilyen öreg autót, rengeteget lehet fenntartásra állagmegóvásra költeni rá, aminek csak a töredékét érné 15-20 év múlva.
sorszám: 474 (56383)
(előzmény: Zapkorte, 2006-06-25 09:46:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-25 09:46:27
s lám, az utódok ismétlik atyáik hibáját: te is ebek harmincadjára hagytad a jó állapotű, ingyen kapott kormányváltós nagypolszkit, pedig már most ritkaság, és meglehet, hogy tizenöt-húsz év múlva értékes és keresett darab lesz, mint most a szódásmotorok, amiket apád a méhbe tolt. :-p
sorszám: 473 (56378)
(előzmény: levendel, 2006-06-24 17:08:10)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-25 08:22:19
A P10-esem Dunával ment 90-95 körül de a 70-80at szerette :-)
sorszám: 472 (56375)
(előzmény: furfarag, 2006-06-24 18:08:55)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-24 20:00:52
Karcsú az a nyolcvan, tizenötös lánckerékkel is. Gyorsabban nem szoktam ugyan én se menni, de ha ráhúzom a gázt, meglódul. Valamit be kéne állítani a gyújtáson, vagy a karbin...
sorszám: 471 (56352)
(előzmény: furfarag, 2006-06-24 18:08:55)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-24 18:08:55
Köszi a kimerítő választ:-)
Így használhatom a bringát, amig rendbeteszem a csónakot.
Tényleg nyolcvan a vége az oldalkocsisnak,vagy csak az enyémnek??
sorszám: 470 (56348)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-24 12:42:09)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-24 17:08:10
Hát, azért maradtak ilyen német gépek, csakhogy szépen lassan beolvasztották őket, mert miután jól lelakta a szódás, már a fene se akart a komplett hajtáslánc újragyártásával foglalkozni.
Mert akkor nem az volt a menő, hanem a piros zsiguli.
Több emberkét ismerek, akik a hátsó udvarból ingyér, vagy csepel bicikliért jutottak még 88-90-ben is ma értékesnek számító veteránhoz.
Ha csak azokat a gépeket összeszámolom, amikért - szó szerint - csupán le kellett volna hajolnia fateromnak, én ma multimilliomos lennék.
Már ha ez a kis fáradtság akkortájt akár csak egy hangyaf@sznyira is kifizetődőnek, vagy érdekesnek tűnt volna - vitathatatlan műszaki hozzáértésétől függetlenül - számára.
És amikor ezt írom, nem az olyan "hétköznapi" veteránok tömegére gondolok, mint pl. az R 75-ös BMW. Sajnos :-((
sorszám: 469 (56339)
(előzmény: vkami, 2006-06-24 00:07:44)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-24 16:09:51
Azzal a KESZ-szel , amire hivatkoztam, elégedettebb lehetnél, mert magyarázatokkal van kiegészítve.
Maradok a közútnál, a repülőgépeknek túl bonyolult a műszerfala . és a légifolyosón nem sétálnak csinos miniszoknyás lányok :-)
sorszám: 468 (56335)
(előzmény: piri, 2006-06-24 14:00:56)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-24 14:00:56
Ezzel a KRESZ-el kapcsolatban az a véleményem, hogy rendkívül szűkszavú, számos lehetőséget nem tárgyal, az egész pongyola tehát nem egyértelmű.
Nem csoda, hogy senki nem tuggya mer baromság az egész.
A légi, vízi, vasúti közlekedés sokal egyszerűbb mégis 100x ennyit kell tudni róla, hogy elindulhass egyáltalán és ráadásul veszálytelenebb is.
sorszám: 467 (56321)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-24 12:44:17)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-24 12:44:17
A KRESZ-ben leledzenek vontatás kapcsán a válaszok.
http://www.autosisi.hu/kresz.htm
sorszám: 466 (56311)
(előzmény: levendel, 2006-06-23 23:17:00)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-24 12:42:09
Sőt, az oldalkocsit is használhatod, motorkerékpár nélkül :-)
sorszám: 465 (56309)
(előzmény: furfarag, 2006-06-24 09:13:34)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-24 11:49:38
Azelőtt ez természetes dolog volt, ezexerint most is az maradt hálIstennek :-)))
sorszám: 464 (56301)
(előzmény: furfarag, 2006-06-24 09:13:34)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-24 09:13:34
Most hogy is van? Használhatom az oldalkocsist oldalkocsi nélkül is,csak vizsgára tegyem vissza??
sorszám: 463 (56288)

 
 
furfarag
válasz erre | email2006-06-24 09:13:21
Most hogy is van? Használhatom az oldalkocsist oldalkocsi nélkül is,csak vizsgára tegyem vissza??
sorszám: 462 (56287)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-06-24 09:06:23
Szerinted hány törvényalkotó ült már bármilyen motoron? Egyik másik hivatalnok még az életben nem látta, azt amivel foglalkozik, csak a tankönyvében.
sorszám: 461 (56286)
(előzmény: levendel, 2006-06-23 23:17:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-24 07:29:42
miért is ne, befognék négy motorost a kocsim elé, osztán csördíteném az ostort. :-)
sorszám: 460 (56277)
(előzmény: vkami, 2006-06-24 00:07:44)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-24 00:07:44
A rendelet az azért hülyeség, mert nem te hoztad:)
A fasiszta csapatok meg eltűntek, mikor az oroszok megjelentek a spájzban. Talán nem is baj. Sajnos az oldalas járműveik sem maradtak itt, néhány kivételtől eltekintve.
Különben szóló motorkerékpárral is csak utánfútót lehet vontatni, sem személygépkocsit, sem másik motorkerékpárt nem. De miért is kellene?
sorszám: 459 (56271)
(előzmény: levendel, 2006-06-23 23:17:00)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-06-23 23:17:00
És személygépkocsi? azt se lehet oldalassal vontatni? mkp.-t tudom, h nem, de autót se?
Egyébként igazi hülyeség ez a rendelet. ha kétkerekűvel lehet vonszolni, nehogy má pont a 3-mal ne lehessék...
A háborúban a fasiszta csapatok használatában lévő oldalas járművekkel olykor két, egymás után kapcsolt egytengelyes utánfutót is vonszoltak.
sorszám: 458 (56263)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-23 22:03:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-23 22:03:15
Megtaláltam, ez a rész kimaradt az életemből ...
5) Oldalkocsis motorkerékpárral és motoros triciklivel pótkocsi nem vontatható. Oldalkocsi nélküli motorkerékpárral egy - legfeljebb 80 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű - egykerekű pótkocsi,
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM
sorszám: 457 (56214)
(előzmény: vkami, 2006-06-23 17:02:28)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-23 21:28:17
Köszi
sorszám: 456 (56203)
(előzmény: vkami, 2006-06-23 20:38:49)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-23 20:38:49
Most is le lehet venni, nem minősül átalakításnak.
sorszám: 455 (56188)
(előzmény: piri, 2006-06-23 18:31:13)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-06-23 18:56:44
Megkérdeztem anyámat, nem pöttyös bögre, hanem vizespohár. A fésü meg a Ruják Bálinté volt.
sorszám: 454 (56178)
(előzmény: piri, 2006-06-23 13:59:29)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-23 18:31:13
És az oldalkocsit télleg le lehet venni mer velemmá 10 éve is kevertek miatta?
Azelőtt le lehetett venni azt tudom és most?
sorszám: 453 (56174)
(előzmény: vkami, 2006-06-23 17:02:28)

 
 
vkami
válasz erre | email2006-06-23 17:02:28
Jogszabály határozottan tiltja, tehát nem. Ha valaki nagyon akarja, beidézem neki forrással együtt.
(Szántó traktor)
sorszám: 452 (56169)
(elözmény: piri, 2006-06-23 07:57:30)

 
 
piri
válasz erre | email2006-06-23 13:59:29
Köszi!
Az enyémmeg gumicsizma, azóta eszem bicskával a fagyit :-)))
sorszám: 451 (56160)
(előzmény: Fullkopy, 2006-06-23 11:50:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-06-23 11:50:15
Ami a rendelet szerint nem tilos, azt lehet. Nem olvastam ilyen jellegű korlátozásról.
Azért megnézném, hogy csinálna saroktolatást kocsibeállóba bárki egy Ural mögé kapcsolt kulival :-)
Például, mivel a jogszabály nem tiltja, az oldalkocsist lehet vontatni is.. Az én jelem esernyő volt :-)
sorszám: 450 (56138)
(elözmény: piri, 2006-06-23 07:57:30)

 
  Összesen: 40 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu