:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Gondolom nem egy Velorexet szeretne felszerelni, csak egy házi gyártmányú kis teheroldalkocsit, nem hiszem, hogy nagyon befolyásolná a futásteljesítményt, ráadásul nagyon jó tanulómotor lenne belőle a későbbi igazi oldalkocsizáshoz.
Kiváncsi lennék hány feketén behozott robogónak van típusbizonyítványa? Hány nagyköbcentis mocira mondják, hogy 50-es?
Hány autó jár múszaki, esetleg forgalmi és rendszám nélkül? Stb...
Mondjuk egy kis utánfutó szerintem is jobb, bár nálunk az sem lehet 50-es után, pedig nyugaton vígan használnak ilyeneket, mondjuk van megfelelő uthálózatuk is, így ilyenekkel el tudják kerülni a nagy forgalmú utakat.
Egyetértek! Lehet, hogy különleges lenne, de semié értelme, egy simson nem bírná el. 125-ös Mz alatt, még nem láttam oldalkocsit, de még az is gyenge hozzá...
Az előttem szólók más irányból próbáltak lebeszélni, én a műszaki oldala felől. Egy simót letol/lehúz az útról bármilyen típusú oldalkocsi.
Szerintem felejtsd el az oldalkocsizást nagyon gyorsan, vagy vegyél egy 350-es Jawa-t.
Mivel én is vidéki vagyok, tudom hogy áll ott a dolog. Itt tuti, hogy baszogatnának miatta.
Vidéken másképp mérik a törvényt-nem kell annyira majrézni, főleg nem egy forgalmi nélküli notorral.
De sok vidéki rendőr örülne, ha legnagyobb problémája egy 50-es oldalkocsis lenne.
Elvileg és gyakorlatilag is bele lehet kötni. Az ötven köbcisnek is van típusbizonyítványa, attól nem illik eltérni.
Oldalkocsit jogszabály szerint motorkerékpárra lehet csatlakoztatni, ( tehát nem robogóra, s.m. kerékpárra ) ha az erre a célra alkalmas.Külön kitétel, hogy az oldalkocsinak gyári tartozéka legyen ahoz a típusú motorkerékpárhoz, amelyikre felszerelhető. Ez az oldalkocsi típusbizonyítványából derül ki.
Az alkalmas motorkerékpárra a megfelelő oldalkocsi felszerelése nem átalakítás.
Az oldalkocsi robogóra történő felszerelése viszont már átalakítás lenne, amit nem enged a jogszabály.
Lehet, de minek!?:)))
Mért ne rakhatnál? És a legjobb, hogy mivel 50-es nincs vizsga, meg semmi macera, nem tudnak belekötni-elvileg.
Csak személyt nem szállíthatsz vele.
Ha elkészül küldj képet!
Ízi rájder Öcsém!!!:))
Azt tudom, hogy csak cca. 4 lovat tudtak belepazirozni az S50-es blokkjába, úgyhogy valahogy sejtettem, hogy ez lesz a dolog buktatója. Bár a gépkönyve szerint pótot el bír vinni, mondjuk az könnyebb, mint egy oldalkocsi. Azért köszi a segítséget. :)
nem hiszem de ha lehetséges lenne kevés a LE-az oldalkocsihoz!
Sziasztok! Lehet bolondnak fogtok nézni a kérdésem miatt, de S50-es szimóra lehet valahogy oldalkocsit szerelni? :)
Nana.Azért belefuthat az ember olyan közegbe, aki nem tolerálja az ilyen huncutságokat...Még talán ha a motoron is van egy ugyanolyan rendszám, mint a kulin..Akkor talán, esetleg......
Én minden különösebb aggály nélkül felraknám rá a motorbicikli rendszámát és használnám úgy. Sőt: inkább faragnék egy olyan rencámtáblatartót a motorra, amivel a kuli fölött eltekintve autóból is leolvasható a bicilli rendszáma.
10 a huszinhatodikon hatósági személyből szerintem egy olyan akad, aki ezen a nagyon súlyos "bűncslekményen" felháborodna. És az is mire föl vajon?
Dehogynem.Veteránvizsgával azt is..
Csak kicsit sokba kerül.nekem is azért nem lesz soha kulim, mert 120-140ezer Ft-ot nekem nem ér meg....
Lenne még egy kérdésem. kaptam egy kulit, de semmilyen papír nincs róla akkor az azt jelenti hogy soha semmire nem tudom majd használni díszen kívül?
baffy, úgy tudom, hogy oldalkocsis papírokkal rendelkező motort használhatsz szólóban, de kulit nem köthetsz utána. Ahhoz kuli-tartóval kell levizsgáztatni a szóló motort. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy oldalkocsis és kulis téma egyszerre nem működik.
Ha egy motor kerékpárt oldakocsisként van levizsgáztatva, attól használhatom szólóba? Valamint köthetek utánna kulit, ha szólóba használom?
Igen. De szerintem csak "Hatósági" vizsgán, bármit is jelentsen ez a hatósági szó. :-) Legalábbis az enyém szóló papírokkal volt eredetileg, és át kellett minősíttetni oldalkocsisra. Szerintem fordítva ugyanez...
Azt lehet, hogy oldalkocsis a papírja a gépnek, és szólóban használod. Csak az a fontos, hogy vizsgára oldalkocsit rakjál rá. Aztán ha átment, leveheted megint.
Ha van egy szóló motorom oldalkocsis papírokkal akkor, ha szólóba műszakiztatom mit szólnak? Átminősítik?
Duna és Velorex (Jawa) oldalkocsihoz kellene kerék, tud valaki segíteni? Bács-Kiskunban, vagy Pécsen?
Sziasztok !
Kulihoz keresek vonószerkezetet(remélem ez a neve, amit a motorra kell szerelni.)
Ha valaki tud segítsen.
Köszi.
20/398-4266
Ja és a kormányszorító nem szorít semmit viszont meg se mozdul, teljesen be van tekerve és be van rohadva.
Van valimi tippetek esetleg, hogy hogyan próbáljam szétszedni?
Nem!
Hanem az oldalkocsi függőleges vázrészének alján van egy csap azon egy kilincsmű, amely egy váltókarhoz hasonlít és beér a motor fékpedálja alá, qvázi azzal együtt működik de mégsincs fizikai kötés, tehát az oldalkocsi levételekor nem kell a fékkel kavarni. Na ez működteti a főfékhengert ami szintén az oldalkocsin van.
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/sw3e/15.gif
Ezen a képen az 56-os alkatrész.
http://www.mz-b.de/miraculis/aw/mz/text/swb/13.gif
Itt látható felülnézetben az alváz (az 1-es szám mellett van a kilincsmű).
De ezexerint a jáwán nem ilyen van...
Na egy ilyen kéne nekem esetleg fékhengerekkel együtt... bár a régi trabi fékhenger... esetleg.
Mármint fékkulcsos , megegyezik a hátsó kerékével, egykulcsos. Az első kerék kétkulcsos.
mijen az a kilincsműves fék?!
Kulisok figyelem, most találtam ezt az oldalt:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=help&menu=10&pos=help_pav
A Jawa oldalkocsi-fékje is kilincsműves?
Mert a Superelastic olyan és nincs meg hozzá :-(
köszi! Felírtam a számot. Amúgy nem olyan sürgős csak már jó lenne ha már meglenne!
Elnézést a késlekedésért, mindig a munkhahelyemen jutott eszembe csak, az újság meg otthon van. De ímhol a hirdetések:
1.
Motorkulit, korai kiadásút szürke forgalmival, eredeti fényezéssel, csíkozással. Tel.: 20/956-0554 (este).
2.
Motorkulit szürke forgalmival, hiányosan 42 ezer forintért. Danuviához blokkot szürke forgalmival 15 ezer forintért; Csepel 250-eshez két darab kereket; Csepel 344-hez új önindítót; EMW-, NSU-blokkokat váltóval. A Motorkuli cserélhetõ D vagy T Csepelre. Tel.: 30/914-0005.
MÁZLISTA!
Sok sikert hozzá!
Fotók lesznek majd?
Hali! Az öreg 15000Ft kért érte! Én meg oda is adtam neki! És már itthon is van holnap fogom felszerelni a motorra!
De tudom! Eladod nekem én meg leműszakiztatom ott ahol dolgozom!!!!:)
Egyébként az okmányirodában és a Közlekedési felügyeletnél szívesen tájékoztatnak róla hogy ilyen esetben milyen dokumentumokat kell magaddal vinned. de nekem az a gyanum hogy csak felügyeletnél tudod leműszakiztatni mivel nem volt még forgalomba helyezve. Egyébként mennyiért vetted?
Hali. Én ma táláltam egy Kulit. Vadi új,most hozta le az öreg a padlásról a vonószerkezete még kisincs bontva,a MEO pecsétes papírból.Valami kezelési könyv van benne.Nagyon jól néz ki.Holnap megveszem!Nem tudnátok nekem megmondani hogy lehet leműszakiztatni?
Válaszotokat előre is köszönöm.
NEKEM IS! NEKEM IS! NEKEM IS! :-)
Ha csak erre kell, akkor a felesleges 4 mpixelt nyugodtan visszaviheted a boltba :-)
A júliusi veteránban úgy emlékszem van egy az apróhirdetések között, talán 40ért, papírokkal, némi hiánnyal. Ha érdekel, bemásolom ide a telefonszámot, ha hazaértem.
Üdv mindenkinek! Ha tud valaki eladó KULI-t akkor légyszives jelezzétek nekem mert nagyon szeretnék egyet.katonaroland@freemail.hu előre is köszi!
Ja.. vettem HP 5pixelest...
A honlapomon akarom feltenni az egész felújítást :-)
(Még nem él)
http://pirinene.suxx.hu
Háát?...Nem irigyellek!
Remélem felújítás utánról is kapunk képeket!
http://www.hasznaltmotorok.hu/hirdetes/115612
Ezt vettemmeg...
Szal jól sejtettem én ezt a keresztstabilizátort. Igen kezes sokkal jobb mint a pancsi már így első ráülésre is. És a fék is olyan, hogy átesek a kormányon perszen 90-nél még nem próbáltam...
Oldalastulajdonos lettem én is hehe hehehe...
Iggennagygyonszakatt de megyen és vizsga is van még rajt pár hónap.
Perka+supeizé :-)))
Természetesen a leírt manővert egy hobbiként tartott Jawaval viszi véghez a srác, szerintem biztos ismered is, de itt nem akarok kéretlen reklámot senkinek.
Most egyébként egy Vmax fogat megalkotásán ptóbálkozik. Kíváncsi vagyok, hogy sikerül majd neki.
A jawa nem kezesbárány, ha gyorsan kanyarodsz balra, megemeli a kormányzott kereket, és sodródik, jobbra kanyarnál az oldalkocsit emeli, aztán borul.. rossz úton pattog, szóval nincs meg az a limuzun érzés -:) városban ettől függetlenül a korlátait betartva remekül motorozható, itt előny a keskeny nyomtáv. Terepezni csak ellensúllyal érdemes vele . Hegyre fel megy, mint álat, két személlyel is. Hárommal csak sík úton próbáltam, nem tetszik, nagyon leül.
Ennek biztos örülnek a telói. :)
Igen, keceli vagyok, habár elég ritkán vagyok Kecelen.
Azt nem tudom, hogy egy 320 kg-os (üresen) vassal tud-e úgy fordulni a srác, mint a könnyű Jawaval, mindenesetre látványos lehet. Az oldalkocsim most lett festve, úgyhogy nem szívesen próbálnám ki azt, hogy a jobb eleje a földhöz érjen. Durvább bal-kanyarokban simán csúszik a gép, szépen lehet vele farolni. :-)
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|