:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Mikor kezembe került egy eredeti kományszorító, igaz nem a 638-asé, abban 2 ferodo tárcsa közé volt fogva a lemez és volt egy gumiból is, azon keresztül volt rugalmasan összesorítva.
Olyan gumilemezt nem is tudom honnan lehetne keríteni, van tipped?
Valamint kéne oda még két, egymással szemben működő nagyobb lukú , bizonyos túlnyomásra nyitó visszacsapó szelep, ami hirtelen kormánymozdulat -jelentős nyomásemelkedés -esetén engedné át az olajat. Enélkül lehetetlen lenne a gyors irányváltás vészhelyzetben.
De q..va okos lettél hirtelen..
Ezt komolyan is mondtad??CSak mert nemlátok smile-t utána...
Szerinted szórakozásból álltak cégek rá, h lengéscsillapítókat gyártsanak, és nagyonsokpénzért árulják, ha otthon sufniban is előállítható fillérekből?:))
Itt a bibi.A tiedbe nem ferodo való, hanem egy valószínüleg olajálló , kord vagy nylonszövetes erősítésű gumilemezből készült betét.
végülis csinálni is lehet... csak egy henger, feltöltve olajjal, benne egy dugattyú, rajta kis lyukkal, amin az olaj átáramolhat.
Ami majdnem annyiba kerül, mint maga a Jawa:)
Ha tud valaki olcsón az jó lenne, ugyanis én is gondoltam már erre...
Vagy a súrlódó betét (ferodo) helyett valami dörzsanyagot kellene berakni.:))) De lehet hogy fixen le kéne hegeszteni az egészet.:DDDD
Vedd le a kormánycsillapítót egy sportmociról... ;-)
Igen, arra gondoltunk. Érdekes hogyha fogom két kézzel normál erővel akkor nem venni észre, viszont ha csak egy kézzel, akkor előjön.
Azt hiszem arra a jelenségre gondoltak, ami akkor jelentkezik, ha elengedjük a kormányt, nekem csak akkor szitált be, de ha fogtama kormányt akkor nem.
Ez a dolga, ha gyakorlatlan a vezető, természetesen szitál, mint álat. Gyakorolj vele sokat terepen, ne markold görcsösen a kormányt, a kritikus tartományból gyorsítsd ki, amíg meg nem szokod.
Ha megvan a kormányszorító, akkor kissé húzd meg , kicsit segít, 638-nál a kormánytengely alatti hatos csavarral kell, ott lesz a határolónál, alul keresd, megtalálod. Célszerű középtámaszra tenni a gépet a beállításnál, így jobban érzékelhető a kormányon hatás.Túl szoros se legyen.
sorszám: 589 (60728)
( előzmény: pannonkondor, 2006-08-28 21:28:26)
Hali!
Nálam is ugyanez van, pedig van rajta kormányszorító (igaz nem egészen eredeti és lehet nem kellően erős). Próbáltam többféle beállítást is az összetartásra, meg a dőlésre, de nincs változás. Jó lenne rájönni mitől lehet, mert mástól nincs ilyen infóm, hogy ilyen gondja lenne.
sorszám: 588 (60725)
( előzmény: pannonkondor, 2006-08-28 21:28:26)
Üdv mindenkinek, most kezdtem el oldalkocsizni egy Jawa-val, és kis sebességnél csapkod a kormány, mitől lehet ez tudnátok segíteni?
Üdv mindenkinek! Eladó egy 350es Izs Duna oldalkocsival és forgalmival vagy elcserélhető nagytestű robogóra. A gép üzemképes állapotban van. Érdeklődni CSAK telefonon: 06702597803
Megnéztem. A szár ugyanaz a méret,csak a lökethossz rövidebb.
Szerintem bonts szét egy normál gátlót,és a szárát használd fel!
Megnézem hátha van telószáram hozzá.
A teló van törve, a rugó ép. Fordítva jobb lenne, de ez van. Azóta voltam Pesten, a Kisfaludy úti Jawa- márkaboltban, azt mondták, tudnak gyári új telcsit kitudja mennyiért. de mindent rendelésre, 3héten belül. Még egy légszűrőbetétet sem kaptam kézbe. Pedig a 350-es Jawat még mindig gyártják, ugyanezekkel az alkatrészekkel. még oldalkocsit is cirka félmilláért. nem tudsz valahol NORMÁLIS Jáwaboltot mondjuk Dunaújváros közelében* Az se baj,ha nem, én már nagyon elszánt vagyok. köszi>Bolha
Sziasztok.
Érdekelne engem Ha van ETZ-250 hez oldalkocsi. Esetleg fényképet meg árat ha kapnék róla azt megköszönném.
Köszi
Mert a pancsinál csak 1, az MZ-nél+ 4-5 fog a külömbség elöl...
Köszi szépen!
Tele a hócipőmmá ezzel az oda-vissza alakitással :(
400km-el arrébb+ mindent lehet!
Majd akkor úgy csinálom+, hogy 10 perc alatt leszedhető legyen :-)))
Volt szerencsém oldalkocsis ETZ-hez, szerintem semmi gond vele, símán lehet vele 90-el utazni. Sőt jobban megy oldalkocsival, mint ahogy a Pannóniám (bocsi pancsi) mant valaha is szólóban.
Ha valaminek nem eu normás tipbizonyítványa van, azon nyilvánvalóan és feltétlenül nem lehet mindent számonkérni.
A jelenleg hatályos KöHÉM rendeletből idéztem szabadon az előzményekben, ez persze nem azt jelenti, hogy nincs jogszabályi kivétel.Kiskapu gyakran van, csak meg kell tudni találni.
Pl. a szgk. első és hátsó szélvédők, illetve vezetőoldali és melletti ablakok sötétíthetősége is erősen korlátozott, ennek ellenére, ha a gyárból az engedélyezettnél sötétebb üveggel jön ki az autó, azt a jogszabály szerint megfelelőnek kell tekinteni.
Régebben a színek az árfekvésről adtak tájékoztatást.Ma ez a helyzet:
Minõségellenõrzés
27. § (1) A bontásból kinyert, az MR. 9. § (4) bekezdésében meghatározott alkatrész, tartozék csak minõségellenõrzés után építhetõ be gépjármûbe és pótkocsijába.
(2) A minõségellenõrzésrõl a bontó köteles gondoskodni.
(3) A minõségellenõrzés eredménye alapján az alkatrészt, illetve tartozékot színjelzéssel kell ellátni. A javítás nélkül beépíthetõ alkatrész, vagy tartozék kék, a javítható, vagy felújítható alkatrész piros jelzésû kell legyen.
(4) Az alkatrész, illetve tartozék kereskedelmi értékesítése esetén az alkalmazott színjelzést a számlán a szín megnevezésével fel kell tüntetni.
köszönet furfaragnak.nem agyalok tovább. már a Mustangéval is összemértem a régi töröttet. az vékonyabb... Ha tudtok egy bontásból való használhatót, szóljatok már. Széles utat, kevés nyomvályút. Bolha
Hát, bizony bürokrataország vagyunk, múltkor én is jót fetrengtem valami előirason, hogy a bontósnak a bontott alkatrészeket milyen festék-szinjelölésekkel kell ellátnia. De azért ezek közül a dolgok közül sok csak papiron létezik, s nemcsak a japán belpiacos suzukim indexbúrájáról nem hiányzott még senkinek az E betű, hanem a Magyarországon őshonos nagypolákom is a nélkül vizsgázik immár 35 éve. Nincs rajta, és még soha senkinek nem is hiányzott. (Még tiszta cseresznye, mert nem tudom, honnan akasztanék le egy E betűs indexbúrát egy 33 éve nem gyártott tipusváltozathoz. :))
Van forgalomban nálunk pl. többek közt Uralok esetén is olyan oldalas, amelyiknek hajtott az oldalkocsikereke. Ezeknek a gépeknek ezt tartalmazza a típusbizonyítványuk is. Simán forgalombahelyezhető, ha a tipbiz és a gép megfelel a KöHÉM és egyéb rendeleteknek
Tipbiz van a gyártónál, a forgalmazónál, és a KF-nél is. Ez utóbbi, vagy a rend éber őre próbál rájönni az eltérésekre. Ha a rendőr valamit a tipbiz kapcsán kifogásol,és eljárást indít, a bizonyítási kényszer őt, illetve a hatóságot terheli.
A KF hamar lerendez. Ha valami nem tetszik nekik vizsgán, vagy közúti ellenőrzésen, megbuktatják a gépet, vagy levarázsolják az érvényesítő címkét. Azt is megtehetik, hogy beszállítják a gépet a legközelebbi hatósági vizsgaállomásra.
Nem egyszerű az élet nálunk, a jármű pótalkatrészeknek is bevizsgáltaknak, minősítettnek kell lenniük.Nemcsak a fényszóróüveg, az irányjelzőbúra kell, hogy tartalmazza az eu azonosító jelet, még az elakadásjelző háromszögből is csak az "e" betűst fogadhatja el a rendőr.
Szevasz bolha! Sajnos "spec" a teló.
Alapjába véve uggan az mint ami a gépen van, csak rövidebb az egész.
Szevasz bolha! Sajnos "spec" a teló.
Alapjába véve uggan az mint ami a gépen van, csak rövidebb az egész.
Itt van egyébként egy oldalkocsihajtás MZ Superelastik oldalkocsihoz, mint látszik a csónak is át van alakítva:
http://homepage.univie.ac.at/christian.klueber/mz/bilder/hofmann/sw-antrieb.htm
Akkor ilyen nálunk nem lehet sehogyan se?
Ezen is van gyárilag féklámpa (maradvány) viszont a P10-esen nem volt az tuti.
Ez a tipúsbizonyítvány hol van? Ezt tuggya a rendőr vagy a műszakiszaki? Mert nekem nincs ilyen pedig voltam vele eredetiségvizsgán és át is írták.
A régi forgalmiban benne volt minden de ebben csak annyi utal az oldalkocsira, hogy 3személyes és 270/507 kg.
Még az oldalkocsi vázszáma sincs benne.
Az MZ-hez pedig 2 oldalkocsi tipús van ugyanazon a vázon, az egyik teherszállító és egy doboz az egész.
Akkor ha olyat teszek fel a vázra honnan tudja a rendőr, hogy nem az az eredeti?
Sziasztok. Egy nálam okosabb jáwás elárulhatná, milyen teló kell egy 638-as, 12V-os gép oldalkocsijához. ez spec oldalkocsis cucc, vagy valamilyen jáwás teló, nem tudom. kezdő vagyok
Az oldalkocsi típusbizonyítványában rögzítve van annak teljes műszaki leírása. Attól eltérni nem szabad. Az ülés kiszerelhető, a csónak emiatt nem alakítható át. A csomagtartó, vagy a ponyva felszerelhető.
A KöHÉM rendelet emlékezetem szerint csak a motorkerékpárra ír elő féklámpát, az oldalkocsin elvileg nem is lehetne. Ettől függetlenül a Jawa 350 638 Velorex 562 oldalkocsival két féklámpával került forgalomba.A féklámpa vezetéke az oldalkocsi gyári kábelkötegébe benne van.
A hajtás ismét ütközik a típusbizonyítvánnyal.További probléma úgyis a difi hiánya lenne, éppúgy nem használhatná a szilárd burkolatú közutat, mint a qvadok difi nélküli változatai.
Ja most vettem egyet de nem merek vele közlekedni mert sok baja van...
Szal ez nagyon megy... 3.-nál tovább nem is mertem rakni de ott már simán ment 60al kb. 150 kilóval volt terhelve szerintem ez túlzás, hogy 2.ba kell visszakapcsolni teljes terhelésnél (ami 237kg) mert nagyon megy ha odahúzom a gázt kikapja a kezemből a kormányt. Szerintem gyorsul úgy mint egy szóló a kicsit leveri az biztos még oldalkocsival is. 16os lánckerék van elöl ezzel kb. 95 a vége ha le tudja pörögni az 5700at.
Na most teljes terheléssel még nem próbáltam de mondom IGEN állat módon húz (a pancsival amivel kb 200km-t motoroztam oldalkocsival össze sem lehet hasonlítani).
Vezettél már oldalkocsis MZ-t? Én már vezettem. Hát nem egy grand prix életérzés! Azért kicsit lejtősebb úton eléri a 80km/h-t is... (Mondjuk annál sokkal többel úgysem rakod be a kanyarba, de ez egy másik kérdés.) De emelkedőn nem ritkán kettesig vissza kell kapcsolni, hogy ne hörögjön le.
Na most viszonyitsad a 250-es mz teljesitményéhez egy simson vagy vespa teljesitményét! Becslésem szerint egy riga vagy babetta menetdinamikájával hasita az a fogat. Hát ha még egy kemping-karavánt is ráakasztasz, akkor aztán kész, meg sem tud majd saját erejéből mozdulni, az tuti.
Úgy van!
Ha oldalkocsis kismotorokat akar valaki látni menjen ázsiába ott biztos akad pár darab tehát van ilyen csak itt nincs mer fejlettek és szabadok vagyunk :-)
Láttam olyan fényképeket, hogy a náci az oldalas MZ-vel LISZ vagy milyen utánfutót húzott és szerintem legálisan.
Tehát a legkisebb utánfutót ami autóhoz van bár szerintem az már télleg sok neki mert asszem 110kg-ot vontathat az ETZ (olvastam valahol)... Ez meg szerintem biztos több (asszem ez a sátras volt).
Köszönöm szépen ezt asszem jól kiveséztük.
Viszont érdekelne, hogy kell e az oldalkocsira féklámpa és ,hogy át lehet-e alakítani büntetlenül a felépítményt?
Továbbá ha hajtást rakok rá akkor mi van? Kell engedély?
100 kg? szerintem ki lehet hozni 30 kg-ból is. az viszont nem megterhelő, ha figyelembe vesszük, hogy annakidején két személyre is lehetett vizsgáztatni a Simsont.
Egyébként a Vespákhoz van gyári oldalkocsi, igaz nem 50-esekre szerelik, de 80-ason már láttam, tehát elviekben 50-esre is felszerelhető. Sőt csináltak Schwalbe-ból 4kerekű rokkantkocsit, az jóval nagyobb megterhelést jelent, mint egy ésszerű méretű oldalkocsi, vagy egy utánfutó, amit Németben teljesen huvatalosan lehet húzni 50-essel is.
Persze a szabályok szerint nem lehet, de sok szabály van ami nem életszerű vagy nem lehet betartani őket, vagy csak , mint esetünkben gátja az alkotó szellemnek...
hagyd el hagyd, hadd csatoljon fel egy 100kg oldalkocsit a simsonjára, ha ennyire akar, úgyis le fogja szedni az első próbakör után (már ha egyáltalán a garázsból ki birja vonszolni szerencsétlen szimó).
Nem jól mondod :-)
Jól kapisgálod az ellentétet, de a jogszabályi kivétel pont a rokkantkocsi.
A triciklinek bizony amúgy szimmetrikusnak kell lennie.
Az uniós tagállamok épp azon boxolnak, hogy egymás típusbizonyítványait nagyjából elfogadják, viszont abban nagy az egyetértés, hogy az ettől eltérő átalakításokat egységesen nem.
Pl. a rokkantkocsi esetén, engedélyes átalakítással, ha nálunk legalizálták, nem jelenti azt, hogy más uniós tagországban is ugyanaz forgalomba helyezhető.
Amúgy az átalakítás fogalma esetünkben nem a személyszállításon múlik - ami segédmotoros kerékpárral köztudottan tilos - hanem azon, hogy pl. a jármű geometriai méretei is megváltoznak. Az oldalkocsi és vonószerkezet felszerelésének egyértelmű tilalmára már hivatkoztam.A tipbiz szükségességére is. Enélkül csak egy darab vas, kerékkel, motorral, de nem egy forgalomba helyezhető jármű.
Kérdésedre : az oldalkocsi nem jármű.Átalakítási engedély nélküli felszerelését az arra alkalmas motorkerékpárra az oldalkocsi külön vizsgált alkalmassága esetén a KöHÉM rendelet megengedi.
Az engedély hiánya, a segédmotoros kerékpár alkalmatlansága, és a vonatkozó megfogalmazott jogszabályi tiltás miatt erre a kategóriára legálisan oldalkocsi, sem személy, sem teherszállító , nem csatlakoztatható.
Természetesen emiatt nincs is olyan oldalkocsi, melynek gyári csatlakozó elemei lennének a s.m.-kerékpárhoz való összekapcsoláshoz.Tehát nincs ilyen típusbizonyítványos eszköz, és itt a kör ezzel bezárult.
Most akkor itt az a kérdés, hogy mi az oldalkocsi :-).
Mert tengelyelrendezés alapján van olyan tricikli (rokkantkocsi és 50ccm) ami ugye tricikli és nem is szétszedhető. Tehát a triciklinek nem kell szimmetrikusnak lennie /sze akkor triciklinek kell vizsgáztatni :)
Jólmondom?
Gyanítom szólhat a rendőr, mivel jogszabály tiltja a segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi , vagy az utánfutó felszerelését.
114. § A kétkerekű segédmotoros kerékpárra az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra vonatkozó, a három- és négykerekű segédmotoros kerékpárra pedig a motoros triciklire vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételeket kell a következő eltérésekkel alkalmazni:
a) segédmotoros kerékpárhoz oldalkocsi nem csatolható,
b) segédmotoros kerékpárra vonószerkezet nem szerelhető fel,
Sziasztok! nem tudjátok annak a srácnak a nevét és elérhetőségét, aki a SÁrospataki túrát szervezte??
Egy Yamahával volt és egy sárga VW-Bogárral. Irtó fontos lenne!!!!!
Legalábbis láttam szimó trákot és azzal se volt gond...
Amúgy kiraariga!
ES 175/0-ás (trophy) volt oldalkocsis gyárilag :-)
A kis MZ re asszemm itthon még kulit se engednek, viszont a segédmotoron nem igazán szólhat a rendőr miatta mert attól még 1 személyes és segédmotor. Legalábbis szerintem de nem vagyok biztos benne.
Hát elég érdekes, az tuti...
http://riga.dwo.hu/rigas/resize.php?tag=koczian&pic=riga1.jpg&width=800&msg=rg
Szevasztok!
Bár Simsonon még én sem láttam oldalkocsit, egyik Rigás klubtársunk már elkészítette a saját dolgozatát ebben a témakörben, és faragott egy házi készítésű oldalkocsit egy, ha jól emlékszem, 4-es Rigára. Az pedig csak 2.2 lóerő :) De gondolom itt nem ez a lényeg. Ha érdekel titeket, a riga.hu-n a képgalériában megtekinthetitek!
Hát ezekről a robokóról ne is beszéljünk, mert tudjuk, hogy sokan 125-ös motor létére, de 50-es papírokkal hülyének nézik velük a rendőrt. Ekkor tényleg kérdezhetnénk, hogy akkor az illető miért ne szerelhetne fel egy oldalkocsit? Ő nem teheti? Teheti, de akkor is: egy oldalkocsi egy simon, akkor is hamarabb feltűnik a rendőrnek, mint egy 125-ös robogó ötvenes papírokkal!
De CLS01! Ha úgy döntesz, és mégis megcsinálod, akkor küldenél nekem róla képet???
Nem azért, hogy kigúnyoljalak, eszem ágában sincs, hanem azért, mert tényleg érdekel, hogy nézne ki egy simon egy oldalkocsi, amit bizonyára arra is szépen fel lehet szerelni. Tényleg ritkaságszámba menne!
Előre is köszi!
Üdv!
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|