hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás

Összesen: 40 oldal

Zapkorte
válasz erre | email2007-02-11 22:29:28
Te otthon bütyköltél fékbovdent, ember? Hát az életeddel játszol! Főleg, hogy a sisakod is elmúlt már három éves... :-o
sorszám: 749 (69677)
(előzmény: levendel, 2007-02-11 22:02:33)

 
 
levendel
válasz erre | email2007-02-11 22:02:33
A lényeg az, hogy ragasztass az összes fékbetétre valami modernebb súrlódóanyagot, mert az eredeti ndk betét ugyan alig kopik, de csak azért, mert olyan kemény és csúszós...
Csak ezután érdemes esztergályost keresni a dugattyú lepörgetéséhez.
De a fékbowden se rossz megoldás, semmivel sem pontatlanabb, de legalább olcsó és egyszerű. A legtöbben ilyen megoldással fékezik az oldalkocsijukat.
Az egyik emzémben pl. egy VW-ből kiesett és méretre faragott 4-es belsejű kézifékkötél szolgál. Nem lehet úgy rálépni a fékre, hogy megnyúlna. Persze ez az átmérőnövelés se lenne szükséges, de hát nekem épp ilyen anyag volt kéznél.
sorszám: 748 (69674)
(előzmény: Atilla, 2007-01-22 16:49:58)

 
 
mobelvagen88
válasz erre | email2007-02-03 18:46:09
Hy!Keresek Duna oldalkocsihoz hátsó lámpabúrát!!Érd:wespe88@freemail.hu
sorszám: 747 (69254)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-01-22 16:49:58
Hát igen, nekem Pannóniám volt, gyárilag fékezetlen oldalkocsival. Nem sokat mentem vele, de tudom miről beszélsz. Életveszélyes szerkezetek! :-)
Na de nem ezért szeretjük őket... ;-)
Az a baj, hogy mint írtam, az előző agyas tulaj a dugattyúkat kivette belőle, így azok nincsenek is meg!
Szóval köszi a segítséget, akkor nem csak komplettet keresek, hanem próbálok nézni dugattyúkat is csak úgy magukban.
De azt hiszem futok még 1-2 kört, és ha nem megy átfaragom bowdenesre, és annyi! Az tényleg pofon egyszerű, nem kell sokat faragni hozzá!

Üdv Attila
sorszám: 746 (68560)
(előzmény: Zapkorte, 2007-01-22 16:11:12)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-01-22 16:11:12
Nagyobb. Na és? Úgysem lessz 1:1-ben az eredeti helyére csavarozható semmi, bele kell tákolni.
Én egyébként a felújítást választanám, de csak mert van itthon egy kis esztergám. Viszont Levendelnek vannak dugattyú nélküli, de nem reménytelen hengerei, szóval ha neked megvannak külön a dugattyúk, akkor tudtok üzletelni.
Ami a bovdent illeti: jó a hidraulikával sem lessz soha. Stájgoltam már össze ilyet, mentem is vele, hol jobbra húz, hol balra húz, szar az egész. szimmetrikus csak akkor lenne, ha a motor hátsó kerekéhez is tennél egy hidraulika munkahengert, ugyanolyat mint az oldalkocsiban, az oldalkocsi hidraulikakörébe meg beiktatnál egy terhelésfüggő fékerőszabályzót (zsiguli, zasztava stb), de ezzel ugye a szétkapcsolást el is felejtheted, meg lehet, hogy a műszakin is vakarnák a fejüket a szakik.

Amúgy az oldalkocsi is átalakítható pálcássá, három forgáspont, néhány faudi fej, és pár hozzá illő hidegen húzott acélszál kérdése az egész. De úgy sem lessz fékszimmetria. Ezt a fogalmat nyugodtan el is felejtheted az oldalkocsis motorbiciklikkel kapcsolatban. Nem véletlenül ment ki a divatból, életveszélyes. Mész le egy szerpentinen, ráfékezel, és elkezd a kanyar külső íve felé húzni... brrr. Ha meg nem fékezel, felemelkedik az oldalkocsi, brrr!
sorszám: 745 (68559)
(előzmény: Atilla, 2007-01-22 14:59:48)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-01-22 14:59:48
Hello
A Zsiguli nem rossz ötlet, de emlékeim szerint az sokkal nagyobb. (De utánanézek, hátha...) A felújítással az a baj, hogy az okos előző tulaj kihagyta belőle a dugattyúkat, és (Gondolom a műszaki miatt) hogy úgy nézzen ki mintha működne,simán beledugta a szárakat a munkahengerbe. Na ebből az lett, hogy szétkoptatta az egészet, majd mivel a moci évek óta áll összerohadt minden mindennel.
Szóval egy nagy alaktalan rozsdás odú az egész! :-(
Felhívtam egy céget, ők az ígérték, visszahívnak, ha lesz valami.
A bowdenesről azt hallottam, hogy mivel a hátsó fék pálcás és elég merev, a bowden meg hosszú, és sokat nyúlik, ezért nem lehet olyan határozottra beállítani, hogy jó legyen. Hát nem tudom… pedig bowdenesre átalakítani tök egyszerű lenne!
Üdv Attila
sorszám: 744 (68555)
(előzmény: Zapkorte, 2007-01-22 13:46:00)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2007-01-22 13:46:00
Használhatsz helyette zsiguli kuplung főhengert és kuplung munkahengert. Olcsó, és van.
Alternatív megoldás: felfúrni 0,5mm-el nagyobb átmérőjűre, és csinálni hozzá túlméretes gumikarmantyúkat, dugattyúkat. Csak esztergapad kell hozzá... és nem is biztos, hogy drágább, mint a zsiguli cuccok a boltban plusz a hozzájuk tartozó babrálás, átalakítás.
Harmadik alternatív megoldás: bovden vagy esetleg rudazat. Nincsen ennek semmi különösebb oka, hogy miért legyen hidraulikus.
sorszám: 743 (68546)
(előzmény: Atilla, 2007-01-22 12:25:59)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-01-22 12:25:59
Hello

Hát nem sok ötlet érkezett a kitámasztóra, viszont találtam hozzá, így ez megoldódott!
Viszont ahogy szedem szét a szerkezetet új gondom lett. A hidraulikus fék mindkét munkahengere hulladék. Így most épp ilyeneket keresek! Ha valaki tud valamit (esetleg ötletet helyettesíteni valamivel) azt megköszönném.

Üdv Attila
sorszám: 742 (68543)
(előzmény: Atilla, 2007-01-19 15:41:19)

 
 
sanko
válasz erre | email2007-01-21 18:05:32
szia zsiványka!hívd fel ezt a számot a multkor volt oldalkocsihoz bowden az Arany János uti metromegállóval szembeni utca Bp-en 1-2695485 üdv sanko szolnokon februar 4.-én börze!
sorszám: 741 (68512)

 
 
Atilla
válasz erre | email2007-01-19 15:41:19
Hello

Superelastic oldalkocsihoz keresek első kitámasztót. Hogy egész pontos legyek a golyóig megvan az egész rúd, csak a „bilincs” kellene, ami a tank alatt van az ETZ vázon.
Ha valakinek van, írjon!
Köszi Attila
sorszám: 740 (68410)

 
 
Öregmotoros
válasz erre | email2007-01-15 16:20:36
Nagyobb börzéken van.
sorszám: 739 (68165)
(előzmény: Geri, 2007-01-10 10:11:53)

 
 
tata21
válasz erre | email2007-01-13 16:51:48
Szia, az eggyik havernak van papiros blokja eladó! ha érdekel jelezd!
sorszám: 738 (68064)
(előzmény: mobelvagen88, 2007-01-13 16:49:03)

 
 
mobelvagen88
válasz erre | email2007-01-13 16:49:03
Sziasztok most regisztráltam!Van egy 1970-es Mz trophy 250/2 es superelastikom,és egy Pancsi T5h-Dunám!!Sajna az Mz az fellelési állapotban és keresek hozzá 250/2-es Blokkot!!Mert az sajna tönkre van!!Aki tudna segíteni az írhatna ide:wespe88@freemail.hu Köszike
sorszám: 737 (68063)
(előzmény: Geri, 2007-01-10 10:11:53)

 
 
Geri
válasz erre | email2007-01-10 10:11:53
Szewasztok! Nem tudja valaki hogy Duna oldalkocsira plexilefogató pöcköt hol lehet szerezni?
sorszám: 736 (67966)

 
 
izsmash
válasz erre | email2007-01-08 22:33:18
Szia Zsivanyka.
A fékbowdent is eladtam.......
sorszám: 735 (67918)
(előzmény: zsivanyka, 2006-12-24 11:52:21)

 
 
sanko
válasz erre | email2007-01-07 17:52:38
üdv mindenkinek!350-es jawa fogatom van , keresek a velorex oldalkocsihoz plexit , ülést , és takaró ponyvát . ha vkinek van eladó kérem jelezze. köszi sanko
sorszám: 734 (67868)

 
 
Tizedes
válasz erre | email2006-12-25 15:13:59
Helló mindenkinek!

Nem tud valaki pancsihoz íves sárvédős oldalkocsit? Bármilyen ajánlatot szívesen meghalgatok.

üdv: Tizi
sorszám: 733 (67418)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2006-12-24 11:52:21
Hali Izsmash ! Eladtad vele a fékbowdent is?
sorszám: 732 (67395)
(előzmény: izsmash, 2006-12-10 16:34:12)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-12-13 14:40:39
Kell egy mezei adásvételi az oldalkocsiról.Jó lenne, ha abból kiderülne a származása is. Az oldalkocsi nem jármű, a vázszáma a jármű nyilvántartásban újabban nem is szerepel.Számát az új forgalmiba már be sem írják. Vizsgán követelmény, hogy az oldalkocsi gyári felszerelő szettel legyen ellátva ahoz a típusú motorkerékpárhoz, amire felcsatolták. A Jawáé , mivel bölcsővázas, nem lesz jó MZtsre.
sorszám: 731 (66913)
(előzmény: chevy001, 2006-12-11 14:24:23)

 
 
chevy001
válasz erre | email2006-12-11 14:24:23
Hi!
Ha tsre szeretnék oldalkocsit tenni, akkor azt ugye le kell egyben vizsgáztatni újra. Az a gáz, h az oldalkocsi jawan volt elötte, és azzal volt egybe vizsgáztatva, de annak le vannak adva a papírjai. Ilyenkor mit lehet tenni az oldalkocsival (nincs papír)?
sorszám: 730 (66830)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-12-10 23:58:31
Tán még nem láttam mindenki: néhány régebbi kép egy iraki szuperelasztikus oldalkocsiról itt
http://1-22infantry.org/pics/iraqifreedompagetwenty.htm
sorszám: 729 (66793)

 
 
izsmash
válasz erre | email2006-12-10 16:34:12
az oldalkocsi eladva!
Zsolt
sorszám: 728 (66772)
(előzmény: izsmash, 2006-12-09 21:48:34)

 
 
izsmash
válasz erre | email2006-12-09 21:48:34
Eladó Velorex 562-es oldalkocsi, kitűnő állapotban. ár: 35.000 Ft (a fékbowden is megvan hozzá :))
Képet a www.ural.hu oldal apróhírdetései közé tettem fel.
Zsolt
sorszám: 727 (66747)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-12-09 20:50:51
Már meguntad?
sorszám: 726 (66743)
(előzmény: MZ/X_TS125, 2006-12-06 22:22:10)

 
 
zsivanyka
válasz erre | email2006-12-09 17:32:52
Sziasztok! Tud valaki Jawa oldalkocsihoz fékbowdent ?
sorszám: 725 (66728)

 
 
MZ/X_TS125
válasz erre | email2006-12-06 22:22:10
Helló!

Nekem van egy eladó MZ fogatom!
A motorról képek megtekinthetőek a http://kep.tar.hu/mzperix125 oldalon!
MZ/X
sorszám: 724 (66607)
(előzmény: mrt666, 2006-12-04 19:21:57)

 
 
elmi
válasz erre | email2006-12-05 17:20:50
Nekem van egy oldalkocsim ami ural jellegű
,de nem tudom min lehetett nincs szétrohadva,de felujításra szorul.Monoron van ha valakit érdekel.30-3405992
sorszám: 723 (66541)
(előzmény: mrt666, 2006-12-04 19:36:20)

 
 
mrt666
válasz erre | email2006-12-04 19:36:20
URAL oldalkocsit, vagy teljes fogatot keresek.
30/3430882
Gyarmati Tamás
sorszám: 722 (66472)

 
 
mrt666
válasz erre | email2006-12-04 19:21:57
MZ oldalkocsit vagy teljes fogatot keresek
30-3430882
Gyarmati Tamás
sorszám: 721 (66469)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-12-04 15:58:16
Van róla fényképed? Könnyebb lenne tanácsot adni.
sorszám: 720 (66461)
(előzmény: motkesz, 2006-12-04 15:15:56)

 
 
motkesz
válasz erre | email2006-12-04 15:15:56
Üdv mindenkinek.
Nagy bajban vagyok: szereztem a Planétámhoz egy Szentesi féle oldalkocsit(elvileg hozzá való), de ha felrakom a kerettől nem fér el a kipufogókönyök. Ha valaki találkozott már a problémával vagy tudna segítséget adni a megoldáshoz kérem üzenjen a motkesz@hotmail.com ra. Előre is kösz.
sorszám: 719 (66454)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-12-04 01:44:21
Pedig vágyaim netovábbja, hogy egyszer oldalkocsit és kulit kapcsoljak egy Schwalbéra, felpakoljam rá még két haveromat és ezzel a szerelvénnyel egy kisebb túrát tegyünk az északi kárpátokban. :)
sorszám: 718 (66425)
(előzmény: levendel, 2006-12-04 01:37:04)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-12-04 01:37:04
Ha az éppen nem is, de a 13ezres eredetvizsga+4e rendszám+ 12e papirok önmagukban is a 30-ast verdesik.
sorszám: 717 (66424)
(előzmény: Matifu, 2006-12-03 10:24:29)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-12-03 10:24:29
Már az átírási illeték is agy vagyon:)
sorszám: 716 (66381)
(előzmény: Zapkorte, 2006-12-03 09:16:27)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-12-03 09:16:27
a bizti köbcentire megy.
sorszám: 715 (66377)
(előzmény: levendel, 2006-12-02 19:57:20)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2006-12-02 20:16:58
Legalább az A1-es kell hozzá. Sajna a többi stimmel.
sorszám: 714 (66339)
(előzmény: levendel, 2006-12-02 19:57:20)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-12-02 19:57:20
Szóval a rendszámos szimóhoz valamilyen A-s jogsi kell? És kétévenkinti vizsga, meg hasonlók? Eredetiségvizsgálat és átiratás, súlyadó és nagymotoros bizti. Nem rossz.
sorszám: 713 (66333)
(előzmény: fulton, 2006-12-01 23:20:43)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-12-01 23:50:12
Stimt.. Egyre több srác van a spiccen a fogalmak erdejében, ennek örülök :-) Kukkolj át a papír mizékbe is ...
sorszám: 712 (66296)
(előzmény: fulton, 2006-12-01 23:20:43)

 
 
fulton
válasz erre | email2006-12-01 23:20:43
Én is erre gondoltam.És pont ezért volt az a 3 pötty hogy papír kell rá.Bocs hogy nem voltam egyértelmű:)
sorszám: 711 (66294)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-12-01 22:54:37
Persze, hogy láttál, de az motorkerékpár kategória, azon vizsgáztam 1977-ben "A " kategóriára. Így viszont már egyáltalán nem a segédmotoros kerékpár kategóriáról beszélünk.
sorszám: 710 (66292)
(előzmény: fulton, 2006-12-01 22:50:58)

 
 
fulton
válasz erre | email2006-12-01 22:50:58
Láttam már rendszámos 51-es simson.2 személyre vizsgáztatva.
sorszám: 709 (66291)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-12-01 22:48:14
Ha a kresz szerint smk-val nem lehet, akkor rendszámmal sem lehet smk-val...
sorszám: 708 (66290)
(előzmény: fulton, 2006-12-01 22:41:53)

 
 
fulton
válasz erre | email2006-12-01 22:41:53
Smkp-ral nem lehet vontatni hivatalosan/benne van a kresz-ben.Ha mégis akar valaki,gondolom rendszám kell...
sorszám: 707 (66287)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2006-12-01 22:28:06
A kerékpár utánfutó nem tilos, viszont a segédmotorosról gőzöm nincs.
sorszám: 706 (66285)
(előzmény: Matifu, 2006-12-01 21:51:30)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2006-12-01 22:09:34
Nagyon ócska motorozni a hóban. Zárt sisaknál a párásodás, nyitott sisaknál a lefagyás, hozzá a csúszkálás, cipőelázás... brrr.
sorszám: 705 (66280)
(elözmény: piri, 2006-11-30 07:00:31)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-12-01 21:51:30
Németben rengeteg 50-est látok utánfutóval, boltban lehet venni őket, de vannak egész lepusztultak is.
Sőt kerékpárosok is utánfutóval mennek bevásárolni. Ott ez természetes. Nálunk készülj fel, hogy nem fog tetszeni egy két rendőrnek...
sorszám: 704 (66277)
(előzmény: amatőr, 2006-12-01 21:43:20)

 
 
amatőr
válasz erre | email2006-12-01 21:43:20
A simson .hu-n van egy foto .
egy simon van egy futo és a tulaj azt irja hogy papir szerint
60kg vontatható vele.
sorszám: 703 (66276)
(előzmény: Matifu, 2006-12-01 21:21:10)

 
 
Matifu
válasz erre | email2006-12-01 21:21:10
Tudtommal nem is lehet smk-val hivatalosan utánfutót húzni, de nem hiszem, hogy nagyon foglalkozna vele a hatóság, persze ez lakóhelyfüggő is lehet. Hivatalos állásfoglalást később még remélem megkapjuk...
sorszám: 702 (66269)
(előzmény: amatőr, 2006-12-01 21:16:32)

 
 
amatőr
válasz erre | email2006-12-01 21:16:32
Hali
Nem tudja valaki hogy ha magam gyártok
egy utánfutót egy smkp-ra kell rá vizsga vagy papirmunka?
sorszám: 701 (66266)

 
 
levendel
válasz erre | email2006-11-30 12:43:17
Hát, nekem egészen rossz tapasztalatom van a hóban csúszkálásról.
Egy alkalommal Bkesziről szerettem volna egyedül elindulni hóban egy katlanból (Ts250nel), amiből a kivezető utak persze minden irányban emelkedtek kicsit. Ha felültem a gépre, akkor volt némi tapadás, de ahhoz épp nem elég, hogy ne pörögjön ki a kerék. Ha leszálltam tolni, akkor annyi tolóerőt épp nem tudtam kifejteni, amivel azon a párszáz m-en feltoltam volna a járművet a lejtőn, viszont a hátsó kerék alól - leterheltség híján - elfogyott a tapadás. A kerék alapjáraton pöfögő motorral 2-esbe kapcsolva is egyhelyben pörgött. Aztán amikor lendületből próbálkoztam, az oldalkocsikerék megnövekedett ellenállása (10 cm hó) egyszerűen elhúzta jobbra az akárhogyan álló elejét.
Nem véletlen volt anno a KS 750-esnek "rálépős" első tengelye.

A hólánc lehet a legjobb megoldás, de elég macerás felrakni-levenni.
Az egyik télen viszont felraktam egy régi 18-as Barum krosszgumit, az aztán vitte a gépet, mint Floki a lábtörlőt. Leásta magát a talajig, aztán elkezdte tolni a járművt a 20 centis hóban. Nagy élmény volt. Igaz a tiszta aszfaltot az se szereti túlságosan.
sorszám: 700 (66155)
(elözmény: piri, 2006-11-30 07:00:31)

 
  Összesen: 40 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu