:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Oldalkocsi, kuli - új hozzászólás Összesen: 40 oldal
Te otthon bütyköltél fékbovdent, ember? Hát az életeddel játszol! Főleg, hogy a sisakod is elmúlt már három éves... :-o
A lényeg az, hogy ragasztass az összes fékbetétre valami modernebb súrlódóanyagot, mert az eredeti ndk betét ugyan alig kopik, de csak azért, mert olyan kemény és csúszós...
Csak ezután érdemes esztergályost keresni a dugattyú lepörgetéséhez.
De a fékbowden se rossz megoldás, semmivel sem pontatlanabb, de legalább olcsó és egyszerű. A legtöbben ilyen megoldással fékezik az oldalkocsijukat.
Az egyik emzémben pl. egy VW-ből kiesett és méretre faragott 4-es belsejű kézifékkötél szolgál. Nem lehet úgy rálépni a fékre, hogy megnyúlna. Persze ez az átmérőnövelés se lenne szükséges, de hát nekem épp ilyen anyag volt kéznél.
Hy!Keresek Duna oldalkocsihoz hátsó lámpabúrát!!Érd:wespe88@freemail.hu
Hát igen, nekem Pannóniám volt, gyárilag fékezetlen oldalkocsival. Nem sokat mentem vele, de tudom miről beszélsz. Életveszélyes szerkezetek! :-)
Na de nem ezért szeretjük őket... ;-)
Az a baj, hogy mint írtam, az előző agyas tulaj a dugattyúkat kivette belőle, így azok nincsenek is meg!
Szóval köszi a segítséget, akkor nem csak komplettet keresek, hanem próbálok nézni dugattyúkat is csak úgy magukban.
De azt hiszem futok még 1-2 kört, és ha nem megy átfaragom bowdenesre, és annyi! Az tényleg pofon egyszerű, nem kell sokat faragni hozzá!
Üdv Attila
Nagyobb. Na és? Úgysem lessz 1:1-ben az eredeti helyére csavarozható semmi, bele kell tákolni.
Én egyébként a felújítást választanám, de csak mert van itthon egy kis esztergám. Viszont Levendelnek vannak dugattyú nélküli, de nem reménytelen hengerei, szóval ha neked megvannak külön a dugattyúk, akkor tudtok üzletelni.
Ami a bovdent illeti: jó a hidraulikával sem lessz soha. Stájgoltam már össze ilyet, mentem is vele, hol jobbra húz, hol balra húz, szar az egész. szimmetrikus csak akkor lenne, ha a motor hátsó kerekéhez is tennél egy hidraulika munkahengert, ugyanolyat mint az oldalkocsiban, az oldalkocsi hidraulikakörébe meg beiktatnál egy terhelésfüggő fékerőszabályzót (zsiguli, zasztava stb), de ezzel ugye a szétkapcsolást el is felejtheted, meg lehet, hogy a műszakin is vakarnák a fejüket a szakik.
Amúgy az oldalkocsi is átalakítható pálcássá, három forgáspont, néhány faudi fej, és pár hozzá illő hidegen húzott acélszál kérdése az egész. De úgy sem lessz fékszimmetria. Ezt a fogalmat nyugodtan el is felejtheted az oldalkocsis motorbiciklikkel kapcsolatban. Nem véletlenül ment ki a divatból, életveszélyes. Mész le egy szerpentinen, ráfékezel, és elkezd a kanyar külső íve felé húzni... brrr. Ha meg nem fékezel, felemelkedik az oldalkocsi, brrr!
Hello
A Zsiguli nem rossz ötlet, de emlékeim szerint az sokkal nagyobb. (De utánanézek, hátha...) A felújítással az a baj, hogy az okos előző tulaj kihagyta belőle a dugattyúkat, és (Gondolom a műszaki miatt) hogy úgy nézzen ki mintha működne,simán beledugta a szárakat a munkahengerbe. Na ebből az lett, hogy szétkoptatta az egészet, majd mivel a moci évek óta áll összerohadt minden mindennel.
Szóval egy nagy alaktalan rozsdás odú az egész! :-(
Felhívtam egy céget, ők az ígérték, visszahívnak, ha lesz valami.
A bowdenesről azt hallottam, hogy mivel a hátsó fék pálcás és elég merev, a bowden meg hosszú, és sokat nyúlik, ezért nem lehet olyan határozottra beállítani, hogy jó legyen. Hát nem tudom… pedig bowdenesre átalakítani tök egyszerű lenne!
Üdv Attila
Használhatsz helyette zsiguli kuplung főhengert és kuplung munkahengert. Olcsó, és van.
Alternatív megoldás: felfúrni 0,5mm-el nagyobb átmérőjűre, és csinálni hozzá túlméretes gumikarmantyúkat, dugattyúkat. Csak esztergapad kell hozzá... és nem is biztos, hogy drágább, mint a zsiguli cuccok a boltban plusz a hozzájuk tartozó babrálás, átalakítás.
Harmadik alternatív megoldás: bovden vagy esetleg rudazat. Nincsen ennek semmi különösebb oka, hogy miért legyen hidraulikus.
Hello
Hát nem sok ötlet érkezett a kitámasztóra, viszont találtam hozzá, így ez megoldódott!
Viszont ahogy szedem szét a szerkezetet új gondom lett. A hidraulikus fék mindkét munkahengere hulladék. Így most épp ilyeneket keresek! Ha valaki tud valamit (esetleg ötletet helyettesíteni valamivel) azt megköszönném.
Üdv Attila
szia zsiványka!hívd fel ezt a számot a multkor volt oldalkocsihoz bowden az Arany János uti metromegállóval szembeni utca Bp-en 1-2695485 üdv sanko szolnokon februar 4.-én börze!
Hello
Superelastic oldalkocsihoz keresek első kitámasztót. Hogy egész pontos legyek a golyóig megvan az egész rúd, csak a „bilincs” kellene, ami a tank alatt van az ETZ vázon.
Ha valakinek van, írjon!
Köszi Attila
Szia, az eggyik havernak van papiros blokja eladó! ha érdekel jelezd!
sorszám: 738 (68064)
( előzmény: mobelvagen88, 2007-01-13 16:49:03)
Sziasztok most regisztráltam!Van egy 1970-es Mz trophy 250/2 es superelastikom,és egy Pancsi T5h-Dunám!!Sajna az Mz az fellelési állapotban és keresek hozzá 250/2-es Blokkot!!Mert az sajna tönkre van!!Aki tudna segíteni az írhatna ide:wespe88@freemail.hu Köszike
Szewasztok! Nem tudja valaki hogy Duna oldalkocsira plexilefogató pöcköt hol lehet szerezni?
Szia Zsivanyka.
A fékbowdent is eladtam.......
üdv mindenkinek!350-es jawa fogatom van , keresek a velorex oldalkocsihoz plexit , ülést , és takaró ponyvát . ha vkinek van eladó kérem jelezze. köszi sanko
Helló mindenkinek!
Nem tud valaki pancsihoz íves sárvédős oldalkocsit? Bármilyen ajánlatot szívesen meghalgatok.
üdv: Tizi
Hali Izsmash ! Eladtad vele a fékbowdent is?
Kell egy mezei adásvételi az oldalkocsiról.Jó lenne, ha abból kiderülne a származása is. Az oldalkocsi nem jármű, a vázszáma a jármű nyilvántartásban újabban nem is szerepel.Számát az új forgalmiba már be sem írják. Vizsgán követelmény, hogy az oldalkocsi gyári felszerelő szettel legyen ellátva ahoz a típusú motorkerékpárhoz, amire felcsatolták. A Jawáé , mivel bölcsővázas, nem lesz jó MZtsre.
Hi!
Ha tsre szeretnék oldalkocsit tenni, akkor azt ugye le kell egyben vizsgáztatni újra. Az a gáz, h az oldalkocsi jawan volt elötte, és azzal volt egybe vizsgáztatva, de annak le vannak adva a papírjai. Ilyenkor mit lehet tenni az oldalkocsival (nincs papír)?
Tán még nem láttam mindenki: néhány régebbi kép egy iraki szuperelasztikus oldalkocsiról itt
http://1-22infantry.org/pics/iraqifreedompagetwenty.htm
az oldalkocsi eladva!
Zsolt
Eladó Velorex 562-es oldalkocsi, kitűnő állapotban. ár: 35.000 Ft (a fékbowden is megvan hozzá :))
Képet a www.ural.hu oldal apróhírdetései közé tettem fel.
Zsolt
Sziasztok! Tud valaki Jawa oldalkocsihoz fékbowdent ?
Helló!
Nekem van egy eladó MZ fogatom!
A motorról képek megtekinthetőek a http://kep.tar.hu/mzperix125 oldalon!
MZ/X
Nekem van egy oldalkocsim ami ural jellegű
,de nem tudom min lehetett nincs szétrohadva,de felujításra szorul.Monoron van ha valakit érdekel.30-3405992
URAL oldalkocsit, vagy teljes fogatot keresek.
30/3430882
Gyarmati Tamás
MZ oldalkocsit vagy teljes fogatot keresek
30-3430882
Gyarmati Tamás
Van róla fényképed? Könnyebb lenne tanácsot adni.
Üdv mindenkinek.
Nagy bajban vagyok: szereztem a Planétámhoz egy Szentesi féle oldalkocsit(elvileg hozzá való), de ha felrakom a kerettől nem fér el a kipufogókönyök. Ha valaki találkozott már a problémával vagy tudna segítséget adni a megoldáshoz kérem üzenjen a motkesz@hotmail.com ra. Előre is kösz.
Pedig vágyaim netovábbja, hogy egyszer oldalkocsit és kulit kapcsoljak egy Schwalbéra, felpakoljam rá még két haveromat és ezzel a szerelvénnyel egy kisebb túrát tegyünk az északi kárpátokban. :)
Ha az éppen nem is, de a 13ezres eredetvizsga+4e rendszám+ 12e papirok önmagukban is a 30-ast verdesik.
Már az átírási illeték is agy vagyon:)
Legalább az A1-es kell hozzá. Sajna a többi stimmel.
Szóval a rendszámos szimóhoz valamilyen A-s jogsi kell? És kétévenkinti vizsga, meg hasonlók? Eredetiségvizsgálat és átiratás, súlyadó és nagymotoros bizti. Nem rossz.
Stimt.. Egyre több srác van a spiccen a fogalmak erdejében, ennek örülök :-) Kukkolj át a papír mizékbe is ...
Én is erre gondoltam.És pont ezért volt az a 3 pötty hogy papír kell rá.Bocs hogy nem voltam egyértelmű:)
Persze, hogy láttál, de az motorkerékpár kategória, azon vizsgáztam 1977-ben "A " kategóriára. Így viszont már egyáltalán nem a segédmotoros kerékpár kategóriáról beszélünk.
Láttam már rendszámos 51-es simson.2 személyre vizsgáztatva.
Ha a kresz szerint smk-val nem lehet, akkor rendszámmal sem lehet smk-val...
Smkp-ral nem lehet vontatni hivatalosan/benne van a kresz-ben.Ha mégis akar valaki,gondolom rendszám kell...
A kerékpár utánfutó nem tilos, viszont a segédmotorosról gőzöm nincs.
Nagyon ócska motorozni a hóban. Zárt sisaknál a párásodás, nyitott sisaknál a lefagyás, hozzá a csúszkálás, cipőelázás... brrr.
Németben rengeteg 50-est látok utánfutóval, boltban lehet venni őket, de vannak egész lepusztultak is.
Sőt kerékpárosok is utánfutóval mennek bevásárolni. Ott ez természetes. Nálunk készülj fel, hogy nem fog tetszeni egy két rendőrnek...
A simson .hu-n van egy foto .
egy simon van egy futo és a tulaj azt irja hogy papir szerint
60kg vontatható vele.
Tudtommal nem is lehet smk-val hivatalosan utánfutót húzni, de nem hiszem, hogy nagyon foglalkozna vele a hatóság, persze ez lakóhelyfüggő is lehet. Hivatalos állásfoglalást később még remélem megkapjuk...
Hali
Nem tudja valaki hogy ha magam gyártok
egy utánfutót egy smkp-ra kell rá vizsga vagy papirmunka?
Hát, nekem egészen rossz tapasztalatom van a hóban csúszkálásról.
Egy alkalommal Bkesziről szerettem volna egyedül elindulni hóban egy katlanból (Ts250nel), amiből a kivezető utak persze minden irányban emelkedtek kicsit. Ha felültem a gépre, akkor volt némi tapadás, de ahhoz épp nem elég, hogy ne pörögjön ki a kerék. Ha leszálltam tolni, akkor annyi tolóerőt épp nem tudtam kifejteni, amivel azon a párszáz m-en feltoltam volna a járművet a lejtőn, viszont a hátsó kerék alól - leterheltség híján - elfogyott a tapadás. A kerék alapjáraton pöfögő motorral 2-esbe kapcsolva is egyhelyben pörgött. Aztán amikor lendületből próbálkoztam, az oldalkocsikerék megnövekedett ellenállása (10 cm hó) egyszerűen elhúzta jobbra az akárhogyan álló elejét.
Nem véletlen volt anno a KS 750-esnek "rálépős" első tengelye.
A hólánc lehet a legjobb megoldás, de elég macerás felrakni-levenni.
Az egyik télen viszont felraktam egy régi 18-as Barum krosszgumit, az aztán vitte a gépet, mint Floki a lábtörlőt. Leásta magát a talajig, aztán elkezdte tolni a járművt a 20 centis hóban. Nagy élmény volt. Igaz a tiszta aszfaltot az se szereti túlságosan.
Összesen: 40 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|